***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Jajepoolle :hug: ! Olen samaa mieltä Äitiliinin kanssa, että sun kannattaa ehdottaa miehen suvulle, että järjestävät mummolassa lapselle synttärit, jos kerran itse niitä haluavat juhlia.
Ja heti kun mielesi tekee avautua miehen suvusta enemmänkin, niin täällä ainakin uteliaisuus heräsi tuon kertomasi myötä :LOL: .

heippa!
Ihana kuulla, etten ole ainut väsynyt ja uneton...
Jajepoo: Tiedän nuo yöheräilyt. Vesassa ramppaan yhtenään ja uni ei millään tule silmään sen jälkeen. Lisäksi esikoinen heräilee öisin joko peittoa itkemään tai pissalle... Ja sulla kun on enemmän kuin yksi... Kyllä kai me selvitään... :hug:
Tänään oli lääkärineuvola. Hempasta joku kysyi, mutta mulla se oli pysynyt samana eli 134. sf-mitta oli huikeat 26 ja painoa oli tullut + 3 kg. Ja niinpä jouduin sokerirasituskokeeseen... Ei tullut yllätyksenä... Lääkärineuvolasta jäi vähän paha maku, kun lääkäri oli vaihtunut ja oli hiukan välinpitämättömän oloinen. Ei edes vauvan sykettä kertonut. Teki sisätutkimuksen ja mittas sf-mitan ja se oli siinä. Eipä hirveesti vointia eikä muutakaan kysellyt. Kun sanoin unettomuudesta, niin vastaus oli, etten minä ainakaan ala mitään unilääkeitä kirjoittamaan. Enhän minä edes haluaisi unilääkkeitä. Sitten käski vaan saikkua hakea, jos tilanne jatkuu. Ei oikein inhimillisyyttää ja empatiaa herunut. :( Tulikin olo, että valitan turhasta...
Joo ja omalla ilmoituksella minäkin saan olla 3 päivää pois töistä, mutta kun olen niin huono olemaan saikulla. Mulle tulee heti syyllinen olo ja sellainen olo, että jätän muut pulaan. Kaipa tässä kuitenkin vauvan terveys ja hyvinvointi on etusijalla ja haen saikkua, jos tilanne jatkuu.
Kiitos kuitenkin kannustavista sanoista... =) On se nin ihanaa, kun tänne saa purkaa tätä oloaan. =) Olette kaikki ihania. Nyt esikoisen kanssa iltapuuhiin ja valmistautumaan bb:n alkamiseen. Mun mies on ihan rikki, kun ei voi sietää kyseistö ohjelmaa... =)
Riikkuli 25+3

pinkeiju: kiitos vinkistä tuosta hyvää päivää juomasta. Pitääkin huomenna kauppareissulla katsoa mitä kaikkea siinä on, mun tuurilla siinä on jotain guaranaa tai tauriinia jolle oon älyttömän allerginen... :| Mut kannattaa kuitenkin tarkastaa ennen kuin hylkää. :D

Mötkylä: Mä vein paperi Kelaan 13.8, eikä vieläkään oo päätöstä tehty. Tai ainakaan eilen illalla ei ollut, kun kävin kelan sivuilla omia tietoja katsomassa. Et ainakaan vielä ei oo pakkaus tulossakaan... Sanottiin et päätöksen teossa saattaa mennä 6 viikkoa ja siitä muutama viikko et pakkaus tulee... Sitä odotellessa... :whistle:

Ihana tyttö sulla Jajepoo :heart: Tuo taitaa olla sitä sisarusrakkautta parhaimmillaan. Toivottavasti meilläkin joskus ois lapsilla sitten noin lämpimät välit... :heart:

mmiilialla on ihana masu... :heart:

Raskausarvista: Mulla esikkoa odottaessa niitä tuli reilusti, mut vielä ne ei oo ees väriä onneks muuttaneet. Onhan tässä aikaa, mut elättelen toivoa ettei ne kovasti välttämättä muuttuis kun neiti tais mahan äärimmilleen jo venyttää. :D Lasketun ajan tienoilla en saanut enää sormia yhteen mahan takaa... :whistle: Silloin se ei tuntunut NIIN isolle, mut nyt kun laittaa kädet silleen niin huh huh. :LOL: Ja mulla siis ei ole normaalia lyhyempiä käsiä, ihan normit muuhun kroppaan verrattuna. :D

Schätzchen jutteli liitoskivuista... Mulla niitä on öisin/aamuisin, mut onneks helpottaa hetken jalkeilla olon jälkeen. Taitaa osa syy ainakin olla liian pehmeä patja, koska muuten kipuja ei tunnu. Esikosta liitoskivut oli loppua kohden jo sietämättömät, edes kauppaan ei sitten enää uskaltautunut että sai yöllä nukuttua... :/ Tosin en muista millä viikoilla meni tollaseks, lasketun ajan tienoilla, ei paljon ennen. Että odotellessa tuleeko nyt samanlaiset... Tosin oon huomannut että pitkinä koulupäivinä loppu päivästä alkaa tuntumaan portaiden ylös kapuaminen pahalle, silloin olen surutta mennyt hissillä, lupakin siihen kun on. :D Tosin siihenkin yks opettaja kommentoi, ettei vielä voi olla tarvetta hissille, kun mahakin on niin pieni. :headwall: Sitten arvioi et onko viikkoja vielä kahtakymmentäkään kasassa... :whistle: Sanoin et on juu, ylikin jo jonkun viikon, ei sitten enää kommentoinut muuten kuin että "onhan se hyvä ottaa rauhassa tarvittaessa, ettei siellä pienellä vielä kiire ulos ole..." ;)

Ymmärrän Jajepoo sun fiilikset. :headwall: Meillä kukaan ei oo tupareihin tulossa (onneks kuitenkin suunnittelevat auttavansa muutossa :D), mut mun valmistujaisiin on kyllä porukkaa tulossa... :headwall: Koitin sanoa, et tarjoon valmistumiskahvit sitten siinä samalla kun on ristiäiset, et ottavat sit kaks kuppia kahvia. :D Mä en aikonut valmistumista sen kummemmin juhlia aikaisemmin, saati nyt kun siinä samoihin aikoihin on ensin muutto ja heti valmistumisen jälkeen joulu, ja sitä ennen vielä toivottavasti vauva syntyy (ettei menis sinne jouluun saakka ;)). No, sitten vaan valot pois ja leikitään ettei olla kotona jos joku kutsumatta ois tulossa. :saint:

(.): Meininki ennallaan, Torstilla ollut tänään supervilkas päivä. :heart: Kun esiteltiin ryhmälle meidän työtä 11-12 vuotiaasta lapsesta, niin Torsti aloitti niin reilun jumpan et luokkakaverit naureskeli mahaa joka veivas edes takaisin. :LOL:

Nyt tuijottamaan BB:tä ja järjestelemään samalla koulupapereita kuntoon. :D

Shamandalie ja Torsti 25+2 :heart:

Olin tosi reippaana vaihteeks ja sain alakerran imuroitua ja tiskikoneen pyöriin ja pöydät puhtaiksi ja tenavatki sankyyn kuunteleen satucd:tä, joten voin hyvillämielin istua hetkeksi koneelle ison mansikkarahkakupin kans :ashamed: tytöt halusivat tehdä jotain hyvää ja tuo kyllä on hyvää ja vissiin tosi kevyttä ja kaloritonta :LOL: joten taidan hakea toisenki kupillisen :LOL: :LOL:

Oli kiva ylläri tänään kun tytöt soitti töihin että jääkaapin ovi tippu alas ja he ei saa sitä paikoilleen ja mieskin on sielä englannissa :whistle:
se on kerran jo korjattu ja sanoinkin miehelle ennen lähtöä että mistä vetoa että se hajoaa mun tuurilla sillä aikaa :p

no en tietty päässy siihen hätään kotiin joten käskin käydä kattoon onko tuo naapurissa asuva vuokraisäntä kotona jos ehtis kattoa mitä sille voi tehdä :eek: ja kun tulin kotiin niin oli yrittäny korjata mutta saranat niin rikki ettei voi mitään ja aikoi huomenna käydä kattoon kun menee kaupunkii saako siihen osia, toivottavasti ei :whistle: niin jospa se uusis koko jääkaapin :) kun rupeaa oleen jo kohta sen parikymmentä vuotta vanhakin... ja esitinkin toiveen että ei haittais vaikka olis jääviileä kaappi kun tuo nykynen on jääpakastin... ja tuntuu että tällä sakilla tuota ruokapuolta pitää väkisin varata sen verran että se jääviileä olis parempi kun kuitenkin meillä on erikseen "arkkupakastin" joskin kun hirvenlihat taas tulee se voi jäädä pieneksi mutta kuitenkin ;) nyt meillä on ruoat sitte tuossa kylmälaukussa ja osa kellaraissa, kiva kiva toivottavasti ei mene montaa päivää :eek:

tulipas sekavaa sepostusta... mutta niin taidan olla minäkin jo tähän aikaa päivästä.

Taidan kipasta saunaan ja sitte katteleen tarkemmin ja kommentoimaan jotain mitä päivällä lukiessa aioin mutta en työissä ehtiny ja nyt en muista ennen kun lukasen pikaseen nuo päivälliset läpi

Lääkärineuvolakuulumisia!

Kohdunpohjankorkeus oli vain 21-22! On vissiin ollu täällä keskusteluakin et teillä jollain muullakin noin pieni.. Mitta oli kuitenkin tullut 2 viikossa pari senttiä alaspäin, lääkäri uskoi että vauva olisi nyt kääntynyt pää alaspäin ja johtuisi siitä. Muilla kokemuksia?

Joudun sokerirasitukseen koska painoindeksi just rajoilla!! Voihan hitsi. Se on varmaan tosi kurjaa. Ei varmaan se litku mitään ihan hyvää??

Synnytysvalmennuskin alkais sit 2.10. Aika pian jo! Eipä siellä neuvolassa kait muuta.... Painoo tullu 2 kg kahdessa viikossa, iiks! (eka painonnousu raskausaikana)

Valkkariongelmia täälläkin! Tosi inhottavaa. Vaihdan pikkuhousunsuojaa ainaski kolmesti päivässä.

Joo, eli molemmissa nyt käyty =) . Mammajumppa oli ihan oikeaa aerobiciä odottajille suunnattuna ja meitä oli siellä tällä kertaa vain 6 mammaa. Yksi isolla masulla (kuukausi la:han) ja loput varmaan samoissa tai vähemmillä viikoilla kuin mä. Jumppaan on ilmoittautunut muutama muu tyyppi lisää, joten varmaan ihan kiva jengi punnertaa joululuulle saakka, jos into ja kunto kestää. Itse olen viimeksi käynyt pumpissa/jumpissa toukokuun alussa, joten käsissä ja reisissä tuntuu toissapäiväinen treeni. Mulle oli uutta, et vatsalihaksiakin saa treenata vielä näillä viikoilla.

Mut sit eilen. Käytiin Brunolla ja kurkattiin 4D:llä mun uumeniin. Siellä se kulta köllötti, laittoi nyrkit naaman eteen, ettei oltaisi häntä häiritty :D . Ja arvatkaa kumpi siellä on?! It´s a girl :heart: :heart: :heart: ! Mä kiljaisin spontaanisti JES! ja tuuletin, vaikka samalla makasin jalat levällään geelit mahalla tutkimuspöydällä :D . Melkein itku tuli silmään, niin iloiseksi tulin!! Tyttöähän mä alusta saakka toivoin ja alun poikaolon jälkeen mulla on viime viikot ollut tunne, että tyttö siellä mahassa melskaa. Ihanaa. Kaikki rakenteet oli pienellä (tai siis isolla :whistle: ) kunnossa, yläkäyrillä vaan mentiin ja vauvan koko vastasi 24+2, kun lasketun ajan mukaan se oli eilen 23+5. Laskettuaika olisi siis koon perusteella 17.12. Painoa vauvalla oli 708 grammaa ja kuulema jos kasvu jatkuu samaan malliin, niin oletettu syntymäpaino on sellaiset 4 kg :eek: :LOL: . Ei ihme, että mun sf-mittakin veti käyrien yläpuolella, herkuillahan mä olen elänyt. Koko toimitus sinänsä oli vähän hätäinen, kesti juuri sen 20 minsaa, mut saatiin mukaan kasa ultrakuvia ja dvd-tallenne. Jossain vaiheessa vauva hymyili kuvassa :heart: . Koko toissa yön vauva piti hirveää rallia mahassa, joten varmaan mun jännitys heijastui sisäpuolelle, koska se liikkui ja potki niin paljon. Itseasiassa eilenkin se mylläsi tosi voimakkaasti pitkin päivää.

Jouduin sitten onnesta höperöityneenä ostamaan kasan ihania pieniä Benettonin vaatteita Kampista, kun meinasin itkuun pillahtaa, kun ne kaupassa näin :snotty: . Mamalle ja tulevalle isukillekin tuli kyllä aika tyyris reissu, kun pitihän sitä Lacosten ym. liikkeiden kautta pyörähtää :whistle: . Totesin, että kerran en Bebesistä ja Stockalta löytänyt mitään sopivia tai kivoja äitiysvaatteita, niin mitäs mä niitä ostan. Eihän niitä tosiaan töissä enää kauaa tarvitse.

Ai niin. Pakko paljastaa täällä, vaikka juoruilemaan en haluaisi ryhtyä. Eräs julkkispariskunta tuli eilen gynen vastaanotolta samaan aikaan mun kanssa. Tekisi mieli heittää Seiskaan juttuvinkki, että onkos pieniä tulossa, mutta en sentään sellaiseen sorru :ashamed: . Mies huomasi, että tunnistin hänet, mutta en kehdannut katsoa, oliko naisella jo vauvamaha. Saattoihan siis olla, että he olisivat käyneet vaikka lapsettomuushoidoissa, mistäs minä tiedän. Mut sit kun lehtiin tulee lööppi tuosta pariskunnasta, niin mä voin sanoa, että mäpäs tiesin :D .

tivoli 23+6

:wave: huomenta!

Mitataanko teillä kaikilla hemppa joka neuvolakäynnillä? Mulla mitattiin silloin ihan ensimmäisellä kerralla, mutta sen jälkeen ei enää kertaakaan...? Pitäisköhän sellaista itse pyytää? Olo on kyllä ollut epätavallisen väsynyt, mutta olen sivuuttanut sen ajattelemalla että kuuluu asiaan.

Teillä joillain ylihuomenna shoppailupäivä... *huoh* No mä lupasin ystävättärelleni tulevani syyskuun puolessavälissä Hesassa päin käymään, kun pääsen vielä suhteellisen ketterästi eteenpäin :D .

Riikkuli painii saman ongelman kanssa kuin minäkin. En kanssa "kehtaa" jäädä saikulle... :ashamed: Olen ennen työskennellyt yks.sektorilla, jossa paineet oli vielä kovemmat. Siellä olen ollut töissä niin influenssan kourissa kuin keuhkoputkentulehduksessakin... Ei mitään järkeä! Onneksi olen tähän saakka jaksanut hyvin olla töissä, toivottavasti näin on ihan loppuun saakka...

raskausarvilta olen ainakin tähän asti säilynyt. Maha ei mulla muutenkaan ole mitenkään valtaisa, ja tuskin kovin suureksi kasvaakaan. Äidilläni ollut myös kaikissa odotuksissaan "minimasu". Suonikohjuja on tullut, ei ole auttanut tukisukat eikä jalkojen ylhäälläpito :/

Huomenia

Olipas täällä monia, joilla seurataan tuota istukan paikkaa. 4D ultra takana ja siellä se edelleen etisenä istukkana oleili, lääkäri tosin sanoi, että kyllä se siitä vielä voi liikkua. Itse en kyllä liiemmin siihen enää usko.
rakenteissa ei näkynyt edelleenkään mitään poikkeavaa ja pikkuinen liikuskeli ahkerasti. Ihan selvää kasvokuvaa emme nähneet, kun aina oli toisen kädet siinä edessä =).
Sokerirasitusta lääkäri suositteli, kun vaavali on kasvanut vähän liiankin vauhdikkaasti ja tuota menoa vaavi olisi laskettuna aikana melkoisen potra kaveri :) kyllähän se sf mittakin on siellä yläkäyrien yläpuolella reilusti huidellut.
Lääkäri sanoi, että noin kymmenisen kiloa tulee yleensä rauskausaikana painoa ihan itse raskaudesta. Nooh, täällähän tuo raja on paukkunut jo rikki, joten kaikki tästä eteenpäin tuleva on sitten kyllä ihan läskiä :p
Tein nyt aamulla hyvän päätöksen ja alan tarkkailemaan mitä suuhuni pistän (jatkuneeko montaa tuntia eteenpäin onkin sitten hyvä kysymys :D ). Ihan jo tuonkin takia, että lääkäri mainitsi siitä aikuisiän diabeteksestä.

Onko teillä muilla ollut sellaisia pitkittäissuuntaisia vihlaisuja tuossa navanseudun molemmin puolin? Mulla on nyt parin päivän aikana ollut niitä aika paljon...en kerennyt/muistanut kysästä eilen niistä lääkäriltä.
Mutta kuuluvat kaiketi asiaan?

Tällaisia aatoksia täällä tänään...nyt eikun metsästämään tietoa tuosta sokerirasituksesta!!! Ja kelan lappua täyttämään!!!

Hippula rv25

Tivolilta olikin tullut ultra sepustus, onneksi olkoon tyttöuutisesta =)
Me emme halunneet selvittää, kumpi siellä köllötteli, mutta miehellä oli vankka näkemys siitä, mitä oli nähnyt :D
Ei teille, Tivoli, lääkäri maininnut mitään tuosta sokerirasituksesta. Kun sullakin tuo sf mitta huitelee yläkäyrillä ja vauvan painoarvio huitelee myöskin 4 kilon tuntumissa?

Jatkan vielä tänne. Mmiilialla on oikein komea masu, mulla on vielä mielestäni paljon pienempi. Vaikka sf-mitta oli viime perjantaina 24,5 niin silti mun maha on aika pieni.

Minimi taisi kysyä valkkarista. Joo, mulla on koko raskausajan ollut lätäkkö housuissa, ällöä :x .

Jajepoon
tyttelillä oli kyllä kaunis ajatus siskoaan kohtaan :heart: . Hyvin olet siis "yksinkin" lapsesi kasvattanut :hug: .

Raskausarpia mulle ei ole tullut, vaikka mulla on ohut ja kuiva iho ja rinnat ovat D/E-kuppia. Rasvaan kuitenkin aina muutaman kerran viikossa koko kropan, joten se ei ole pelkkä raskausajan juttu. Ehkä rasvauksesta on ollut apua. Rintojen kutiamista ei mulla ole ollut heinäkuun jälkeen, ne kutisivat silloin, kun siirryin isompaan kuppikokoon. Kasvoivat siis ilmeisesti tuolloin.

Kelan paprut odottelevat tuossa nurkassa, en ole niitä edes vilkaissut. Ajattelin, että saan suuremmalla todennäköisyydellä isomman äippärahan, jos palautan laput mahdollisimman myöhään. Mulla kun se 6 kk täyttyy vasta joulukuun lopussa, joten tienaan tässä vielä hetken, ennenkuin vien paperit työnantajan täytettäväksi.

Lauantain tapaaminen olisi mustakin ollut kiva (kun itse sitä alun perin olin ehdotelemassa), mutta mä kiersin jo eilen tarpeelliset liikkeet läpi. Beluaan, Kapp Ahliin, H&M:ään tai Lindexiin en jaksanut mennä, löysin mm. Sisleystä kivan neulemekon, joka mahtuu mahankin kanssa päälle.

Mitäs muuta te turinoitte tuolla aikaisemmilla sivuilla...enpäs muistakaan enää. Ai niin, häpyluuta on mullakin vihlonut muutaman kerran, muita liitoskipuja ei ole ollut. Kävellessä maha supistuu ja koskee, niin eilen kaupungillakin.

Voitin huuto.netistä pinnasängyn, joka pitäisi Helsingistä hakea, joten saa nähdä, tuleeko sinne ajeltua vielä tämän loppuviikon aikana, vai saanko sängyn tänne "kuriirin" kyydissä. Olen nyt viimein alkanut tästä ostohimoa hillitsemään huuto.netin avulla, etten ihan kaikkea uutena hanki. Tänään pitäisi tulla kantoliina postissa :) . (Pinkeijun kissa kantoliinassa oli ihan paras :D :heart: .)Olen yrittänyt katella käytettynä vain siistejä ja vähän käytettyjä tavaroita.

Jep, annan tilaa muillekin :wave: .

Hippula käväisit tuossa välissä :) . Mullekin tehdään sokerirasitus ihan sen vuoksi, että mulla on pcos ja sokerit koholla hiukan normaalistikin. Painohan mulla on noussut lähtöpainosta 4 kg ja painoindeksi on 21, joten ylipainosta tai sellaisesta ei ole kyse. Varmaan silti mun herkutteluilla voi olla osuutta tuohon sf-mittaan ja vauvan kokoon.

:heart: :heart: Tivolin 4-d kertomus toi mulle tipan linssiin... *snif* Oli varmasti ihana kokemus! Mä vielä mietiskelen menenkö vai en, tuon tarinan jälkeen alkaa vaaka kallistua sinne myönteiseen suuntaan... :D

Kelasta sen verran, että menin ja täytin ne hätäpäissäni ja kiikutin melkein samantien kelaan. Noh, eilen laskiessani tulojani huomasin, että omien laskelmieni mukaan ovat kasvaneet v.2005 19,6%... :eek: Eli hakemus meni uusiksi, yrittänyttä ei laiteta....

Huomenta taas :wave:
Lauantain tapaamisesta - jos nähtäisiin klo 12.15 (niin Schätzenkin kerkeää kivasti 12 junalta, Kamppiin kun lyllertää asemalta sen n. 15 min) kahvila Gustossa Kampin alimmassa kerroksessa? Gusto on Valion baarin vieressä, ja siitä saa yleensä istumapaikan (toisin kuin Valion baarista).

Iii sehän on jo ylihuomenna! Jännää :D Eka syyskuuta, sopivasti uusi Visa-kausi :whistle: ;)

Tivolin 4D kokemus kuulostaa kadehdittavalta! Onnea tyttöuutisesta :flower: Olin jo päättänyt että me ei mennä 4D:hen, mutta pitäisköhän...

Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
jos nähtäisiin kahvila GustossaKampin alimmassa kerroksessa? Gusto on Valion baarin vieressä, ja siitä saa yleensä istumapaikan (toisin kuin Valion baarista).
Mäkin lounastin tuolla eilen, nam :p . Jos satun pinniksenhakureissulle lauantaina ja ehdin, niin tulen tuonne sitten myös B) . Mut muuten, pitäkää kivaa ja tehkää ihania ostoksia!

Kivaa shoppailupäivää huomiseksi Helsinkiin =) Minä suuntaan Turun Babyboom-messuille katselemaan mitä sieltä löytyy, en ole ennen ollut...

Mmiilialla on ihana masu :heart: Kuukiitaja kommentoi, että se on pieni, mutta mun täytyy nyt kyllä kommentoida, että mun masuun verrattuna se on iso! Kääk-missä mun maha on?? Heti alkaa taas miettiä, että onko kaikki ok... Noo, kai se vaan johtuu sitten kropan mallista..?!

Rinnat kans kutisee vähän, mä myös oon ajatellut sen johtuvat kasvamisesta. Sit oon rasvannut niitä, ja ikäänkuin se ois helpottanut.. Mulla on viikon verran rinnat punoittaneet ja kuumottaneetkin. Kai ne sit vaan kasvaa ja valmistautuu..?

Ja pikkuhousunsuojia kuluu täälläkin! Hyvä että tuli valkkarista puhetta, kun meinasin jo vähän tuskastua... :ashamed:

Margaret 25+0

Hui - muakin alkaa jänskättää lauantai :eek: . Paikka ja aika sopii oikein hyvin =) . Masusta varmaan tunnistaa - tai takista jonka napit eivät enää mahdu kiinni :ashamed: .

Tivolille paljon onnea tyttöuutisesta :heart: !

Snoopy: Voithan sä hakea siihen vielä muutosta myöhemmin, jos Kela tyrmää sun +20%-haaveet ja toimittaa sitten ne uudemmat tiedot.

Tunteet pinnassa: kuuntelin työmatkan voicea ja siellä parisuhteellisuusteoria-kilpailussa nainen kosi miestään. Mua alkoi itkettää :'( liikutuksesta...
Ja unet jatkuu outoina: viime yönä näin unta, että äiti ja isä ilmoitti, et lähdetään Phuketiin jouluksi. Olin ihan intoa piukalla B) kunnes tajusin, että mullahan on la 13.12. Sitten loukkaannuin verisesti kun äiti ja isä oli kuitenkin sinne lähdössä vaikka eka lapsenlapsi syntyy :headwall: ....
Just joo...

BB-tyypit aiheutti heti verenpainetta :headwall: :headwall: :headwall: .

Joku kysäisi noista pestävistä lampaantaljoista..mä en oo itteasiassa varma mitä ne niihin pistää,meiän kaikki taljat on kyllä aina erittäin EI-konepestäviä :LOL: .Kannattas varmaan ihan valmistajalta kysyä jos tietäs..
Eilen lekurissa sanoi että 3 vkoa vielä saikkua ja sitten suoraan äitisyloman alkuun asti,meinas ettei selkä parane vaan pahenee..puhui jotain SI-nivelistä iskiaksen lisäksi?Ei hajua tuosta,mites muut?
Kuulemma jos jatkan raskautumista :D niin nelikymppisenä ei parane enää ollenkaan..nice.Oikeen totuudentorvi taas.
Tsemppiä kaikille,etenkin syystä tahi toisesta yksinoleville :hug:

Jee! Posti toi juuri saapumisilmoituksen, ja kaipa tuo pakkaus täytyy lähteä hakemaan heti kun mies palaa töistä!! Päsee hipeltämään ihania vaatteita.. Onko kuinka moni saanut jo omansa?

Täällä ei odotukseen kuulu sen ihmeenpää. Oksentelu on ollut kolme viikkoa jo historiaa ja nyt on päässyt nauttimaan kunnolla tästä raskaudesta. Askel on kevyt eikä ole kerrassaan mitään vaivoja.(Koputtaa puuta.) Nyt laittamaan omia ja hoitolapsia syömaan ja nukkumaan. :wave:

Tracy75:
jos nähtäisiin kahvila GustossaKampin alimmassa kerroksessa? Gusto on Valion baarin vieressä, ja siitä saa yleensä istumapaikan (toisin kuin Valion baarista).
Ja varttia yli kakstoista. Sopii mulle.
Kahvila sattuu sopivasti olemaan mun miehen asiakas, ja tytöt aina tiskin takana punastelee kun yhdessä siellä satutaan käymään. ;) Kiva paikka, hyvä palvelu! Nyt pitää kiirettä töissä, palailen myöhemmin :wave:
muoks**(Jamikä tossa on kun tekstin kopionti aina epäonnistuu, miksei se maalaa
kokonaan sitä textiä?? :kieh: )

antees kun oon täällä taas,täällä on vaan jotenkin sellanen positiivinen ja innostava ilmapiiri AINA,että tulee joka kerta tuli pyllyn alle että iik ihanaa nyt on syksy ja kohta tulee vauva....! että oma vikanne! :kieh:

tänne iski flunssa....ihan tukkonen ja huuruinen olo,joten jos teksti on edelleen sekavaa,se johtuu tällä kertaa flunssasta.mutta ei se mieltä lannista,päin vastoin muistuttaa siitä että on jo syksy! syksy on ihanaa,kirpeetä,saa kaivautua isoon villapaitaan ja polttaa kynttilöitä ja kut...neuloa vauvanmyssyjä ja muuta!
kiva kun tyttö meni mummolaan yöks eilen, kun mummo niin kovin haluaa auttaa,että saan levätyks.no enpä paljon ehtinyt levätä eilen kun koko päivän ja illan sain pestä ja kuivattaa isoa pyykkiä,kun tytöltä tuli pissat sänkyyn kun en kuullut hänen heräävän hätään,ja kun otin hänet viereeni niin oli sinnekkin pissannut yöllä! pestävänä 3xsijauspatjaa ja 2xpeittoa ja kaikki lakanat...... toivottavasti ei ala oireilemaan äitin stressistä tai mistään muustakaan yökastelulla.....

juu munkin puolesta pitäkää hauskaa mahakkaassa tapaamisessanne! olisi kiva lähteä mukaan porukkaan jossa kerrankin on kaikilla samanlaiset mielenkiinnot ja puheenaiheet(vauvat...),mutta ehkä joku toinen kerta!

mitenköhän on oikeasti,onko nyt tälle joulukuulle tavallista enemmän vauvoja tulossa ihan yleisesti?(siis suomessa...) kun töissäkin yksi nainen kuultuaan mun la:n hmetteli mikä vauvabuumi on iskeny samaan aikaan kun hänellä on pelkästään työpaikalla 4 tulevaa joulumammaa +yks kaverijoulumamma..... alkoi pelottaa joutuuko laitoksella jakamaan huoneensa! siinä tapauksessa mä lähden kodin rauhaan.....

pinkeiju ihana sun kissa! :LOL: sait sitten kunnolla harjoitella sitä kantamista.varmaan sun kissa oli suht saman painoinenkin kun vauva..? älä vaan totuta sitä kissaa kantoliinalöhöilyyn,sehän on muuten oksat pois kun sinne meneekin vauva köllöttelemään! :LOL:

ja jajepoon 5-vuotias oli kyllä liikuttava...saatkin olla ylpeä,on tyttö saanut hyvän mallin...... mäkin ihan pakahdun ylpeydestä kun mun 2,5vuotias tyllerö joskus ihan spontaanisti tarjoaa esim herkkuja muille pyytämättä,kerrankin kylässä veteli pipareita,ja kysyi saako ottaa vielä,ja kun sai luvan,huomasikin että oli enää yksi ,ja tarjosikin sen siskolleni! ja tässä yksi päivä oltiin kaupassa menossa siskoa katsomaan,niin annoin tytölle luvan hakea itselleen pillimehun,ja hän sitten valitsi itselleen pillimehun, ja tädilleenkin halusi viedä! ja mä kun olen ollut huolissani että oppiiko se ottamaan muut huomioon kun ei vielä sisaruksia ole..... tuohon jajepoon sukulaistilanteeseen,aika törkeää ruveta raskaanaolevalta vaatimaan jotain juhlien järjestämistä!varsinkin kun mies on siellä raksalla eikä pääse auttamaan....toi oli hyvä idea toi mummolassa toiset juhlat,meillä tehdään aina niin.mummo tekee tarjottavat,ja kutsuu vieraat,me vaan mennään paikalle.toimii,itsestäkin tuntuu että sukulaiset on keskenään niin eri maailmoista että tulis liian viralliset juhlat.ehkä sitten kun on isompi koti.ristijäiset oli meillä,kaikki yhdessä,ja mummo oli kuulemma miehelle kommentoinut että seuraavan kanssa ne pidetään heillä,kun ei kahviakaan tarjoiltu kuppeihin valmiiksi meillä! no,nytpä minä päätän missä ne pidetään ja miten! :kieh: ehkä en kasta kirkkoon ollenkaan,vaan pidän nimiäiset,oikein omani näköiset,saisi mummo tajuta etteivät juhlat olleet häntä varten...

valkovuodosta :wave: :x edelleen on tuota mystistä vetistäkin vuotoa paljon,mutta kaipa se sitten vain on hormonien oikkuja.

jes,mulle ilmotettiin töistä että on seuraaja löytynyt,saan lopettaa heti kun haluan! :) en kuitenkaan heti pysty,on siellä pari lasta joita tulee sitten kova ikävä.....ajattelin viedä heille kaikille jonkun pienen lahjan,kun vain keksisin mitä......ehdotuksia?onko täällä heitä joilla on aina joku lahjaidea?heh..

tivoli :flower: :heart: onnea tytön odotukseen!

enpä taas häiritse enempää......

menninkäinen 26+0 tasan
(hups,meinasin loppuun lisätä tuon pinkeijun kyselemän sf-mitan,kun muistelin ettei se mullakaan olis paljon,mutta se olikin viimeksi (rv 25)jo 28.....)

niin kengurumeininki mulle tuli pakkaus jo parisen vkoa sitten,nyt vasta ehdin kaappiin lajitella osan....niin tuo ex-mieskin sitä tutkaili,kun kävi.....ihmeteltiin kyllä yhdessä sitä naistekondomia!( ei siis edes avattu pakettia...).....omasta mielestä aika etova,multa menisi halut sitä laitellessa..

tyttökin kiinnostuneena tutki vaatteita ja tarvikkeita,ja ymmärsi kyllä että ne ovat vauvalle,kun ovat niin pieniä.ja vaipatkin,eihän hän niitä enää tarvitse.eli oli hyvä myös konkretisoimaan isommalle että vauva tulee.
.on kyllä ihana keksintö tuo pakkaus! vaikka mun mielestä sais olla muutama ihan pieni vaate lisäks,kun ekaakin kun odotti,ei tajunnut miten pieni se vauva on! siskon poikakin oli 48cm syntyessään,ja se kyllä hukkui niihin 60senttisiin...

Mötkylä: Juu ei se rasituksessa juotettava litku herkkua ole, mutta vielä ärsyttävämpää on se odottaminen... :/ Ite ajattelin matkaan varata joko isosiskon seuraksi tai sitten koulutehtäviä. :D Mä just tässä mietin et koskakohan valmennukset alkaa, tosin en aatellu mennä... Sairaalaan kyllä haluan taas etukäteen käymään. :)

Tivolille onnea tytön odotukseen. :flower: Mä en vieläkään oo pahemmin vaatteita edes katsonut, itsekin tästä yllättyneenä. :D

Snoopy: mulla mitattiin ensimmäisen kerran rv 12 kun otettiin ne veriseulat, ja seuraavaks rv 22 kun pyysin... Et ei kai ainakaan joka paikassa ees automaattisesti katota?

Terveisiä koulusta, pikaiset kuulumiset kun vähän on vielä aikaa ennen tunnin alkua...

Palaillaan viimeistään huomenna. :wave:

Shamandalie ja Torsti 25+3 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
mitenköhän on oikeasti,onko nyt tälle joulukuulle tavallista enemmän vauvoja tulossa ihan yleisesti?(siis suomessa...) kun töissäkin yksi nainen kuultuaan mun la:n hmetteli mikä vauvabuumi on iskeny samaan aikaan kun hänellä on pelkästään työpaikalla 4 tulevaa joulumammaa +yks kaverijoulumamma.....
Meille ainakin neuvolassa sanottiin, et perhevalmennusryhmät marras-joulukuisille on poikkeuksellisen suuret, eli kai meitä loppuvuoden äitejä sitten on aika reilusti :saint: . Viime maaliskuussa on leijallut paljon vauvapölyä ilmassa :heart: .

Jajepoo on se hassua, miten ei järkipuhe mene perille. Mua sitten aina risoo tuollainen meidän perheen päätöksiin sekaantuminen. Enkä mäkään oo mikään juhlien järjestäjä. Mua jo nyt kauhistuttaa edessä olevat ristiäiset. Mä en voi mitään muuta kauheampaa kuvitella, kun siinä imetys/jälkivuoto/väsymys-kauheudessa pitää ristiäiset. Mieluiten vaan antaisin lapselle nimen ja kummit paikalla. Mutta ei taitais kummankaan vanhemmat ymmärtää tätä, joten en edes ehdota.

Tivoli, kuka julkkispari? Pitää tässä alkaa kelata julkkispareja läpi... Ellen ja Jone, no ei ehkä...ketäs muita...

Snoopy mulla on yhtenä kertana jätetty mittaamatta Hb ja ihan joka kerta muuten täti sen rutiinisti mittaa. Mulla on Hb 145-152 ollut koko ajan, joten toi yks mittaamaton kerta oli ihan tahallinen. Kun ei mitään syytä mitata, kun noin korkealla.

Nyt kuuluttelen muita, joilla ei oo vaivoja. Oonko mä jotenkin outo-odottaja. Ei supistele, ei vihlo, ei yhtään mitään. Kun joku kysyy vaivoista, mulla ei oo mitään vaivoja. Oon ihan elämäni kunnossa. Ainut, mihin voin yhtyä, on toi valkovuoto. Se mulla katotaankin neuvolassa, kun ottavat Strebtokokin. Mutta siis onko ketään muita, joilla helppoa? Vai oonkohan mä edes raskaana? Kun ei toi vauva edes potki kipeästi. Aika rauhallinen on kuten isoveljensäkin oli. Johtuukohan se tästä mun pituudesta ja leveistä lanteista, siis maha ei oo ihan järjettömän iso eli ei paina joka paikkaan.

Raskausarpia ei oo tullut vielä, eikä entiset tummuneet. Viimeksikin ne tuli ihan viimeisillä viikoilla, joten ehtiihän noita vielä saada.

Mötkylä ei se sokerirasitus sinällään mitään inhottavaa oo. Siellä vaan menee ihan kauhean kauan ja aika tulee pitkäksi. Että se odottelu on se ärsytys siinä.

Juu ja pitäkäähän hauskaa tapaamisessa. Mua ihan jännittää, vaikken oo edes tulossa. Täältä korpikuusenkannonalta on jo niin tuhottoman pitkä matka edes junalle. Ja mihin mä tuon pojan laittaisin. Mutta tärkein syy on tuo raha. Tällä kotihoidontuella ei paljon shoppailla, kun ei riitä edes ruokalaskuun.

No poistun tästä kuluttamaan jääkaapin saranoita. Siivotakin pitäis, mutta jättäiskö huomiseen.

Yhteistyössä