JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Tääkin ollut tänään neuvolassa viimeistä kertaa, tilastotietoa en nyt
laita ei teitä kuitenkaan kiinnosta. kaikki kuitenki erittäin hyvin.
Täytyy sanoa että on mennyt hienosti tämä raskaus, en olisi
ennalta uskonut. Helpoin raskaus kaikista myös henkisesti ihan
omaa luokkaansa. Toivottavasti nyt sitten kaikki menee loppuun asti
yhtä mallikkaasti.

Mulla enää NELJÄ YÖTÄ, iik! Tosin tänään ollu sellasta menkkamaista
jomotusta että toivotaan ettei tyttö ota varaslähtöä.

Huomenna aamulla pitää mennä antamaan sektiota varten verinäytteet.
Sitten kaikki onkin valmiina.
 
Mötkylälle paljon tsemppiä mahdolliseen synnytykseen! =)

MM perheineen: Onnea pikkuisesta! :flower:

Sätseenin gallupit: Vauva nukkuu aluksi meidän kanssa, joten tuleva huone on kyl rempattu ja laitettu, mutta ei sisustettu vauvalle. Ja hankinnat on kaikki tehty ja rahaa on uponnu paljon. En oo laskenu, mut sanoisinko et 1000-2000 väliltä jotain! Ja lapsiluku on hieman meillä auki. Mies haluaa monta, mutta mä olen kaavaillut maksimissaan 3:a. Saa nähdä miten käy. Ja todennäköisesti, jos vaan kaikki menee niin kuin suunnittelee, niin aika nopsaan tämän ekan jälkeen yritetään saada toinen alulle.

Oma napanen: Äippäpolilla käyty tänään. Kokoarvio siis tänään (37+1) 3500 g. Elikkäs ei mikään ihan pieni kaveri tuolla köllöttele. Yli 4 kiloista siis arvioi syntyväksi. (Hui..!!)Kahden viikon päästä menen uudestaan ja katsotaan sit, jos näyttää yli 4 kiloiselta, niin saattavat käynnistää.... Ja sit tää läkäri vähän vihjaisi, että poika olisi tulossa, mutta ihan vain vihjaisi. En tiedä tulkitsinko väärin... Saa nähdä.. =) Huomasin sit kotiin tullessa veaareissulla et vuodan jotain rusehtavaa. Onneksi mulla oli vielä neuvola perään niin pääsin kysymään asiasta ja se veikkasi, että joko tuo sisätutkimus on ärsyttänyt limakalvoja tai sitten limatulppaa vois hieman vuotaa. Oli enemmän kyl tuon sisätutkimusärsytyksen kannalla. Mä jo toivoin, et jes, jotain alkaa tapahtua. No olipahan sentään vähän paikat pehmenny ja auennut.

Onko muilla tullut näin lopussa sisätutkimusten yhteydes verta tai jotain vastaavaa?

Neuvolassa muuten kaikki oli ok. Painoa taas kilo/viikko, mut samapa tuo enää.. =) Vauva on edelleen korkealla eikä ole kiinnittynyt.

Piti vielä myös kehua Asrain neuleita.. Aivan ihania! =) Ja tsemppiä piinaaviin ylipäiviin...

Minky 37+1
 
Heipat.

Viime yö meni pyöriessä, joka paikkaa kolotti ja saattaa olla et mä koin sen elämäni ensimmäisen kivuliaan supistuksenkin... sitä mieltä mä muistaakseni olin yöllä, mut sit kun heräsin niin en ollu yhtään varma et olinko vaan jotain houraillu. Ja sit näin vielä jotain kauheeta painajaista, et vauva vaan yhtäkkiä synty tonne housuihin ja se oli ihan sellanen veltto ja eloton. Mä annoin sen mun äidille joka oli siin vieressä ja huusin jotain et "tee jotain ku tää vauva on tällanen!". Sit mä heräsin ja olin kyllä tosi paniikissa...

Eilen vasta käytiin ostaa vaunut! Ne on ihan superhienot mun mielestä! Sellaset Brio Combi- yhdistelmät, saatiin vähän halvemmalla kun oli vanha malli ja värejä tosi vähän tarjolla. Otettiin ainoo väri joka oli molempien mielestä kiva, ja se oli sitte kirkkaan punanen... toivottavasti meidän poika ei pahastu kauheesti ku tuli otettua ns. tyttöväri. Toisaalta kyllä tollanen peruspunanen käy mun mielestä kummallekki. Sehän on ku Ferrari. :)

Noi vaunut taitaakin olla ainoo uutena ostettu juttu, jos ei lasketa jotain pikkujuttuja, kuten tutteja yms. Rahaa ei siis oo ihan hirveitä määriä menny, varmaan alle tonni. Tosi hyvä tuuri on käyny ku ollaan saatu paljon hyvää kamaa tutuilta. Ja sit kun ollaan kummankin kaveripiirissä ekat jotka lisääntyy, niin kaikki haluu ostaa meille jotain ja sehän ei haittaa...:) Saatiin mm. vauvan futon-patja yheltä, joka on töissä futon-liikkeessä. En edes osaa arvata kuin paljon sellanen maksais, mut sen tiedän et paljon!

Huomenna neuvolaan. Voi kun se täti vois luvata mulle et vauva syntyy ihan pian...

Onnea MM!!! :flower:

...ja Mötkylällä on jännät paikat! Hitto vie, voisin kyllä vaihtaa osia... Tsemppiä, toivotaan nyt et saat pian vauvan syliin!

Vetiver 38+6
 
Onnea MM pikkuprinsessasta ja papanalle onnea pikku prinssistä!!! Ihan mahtavaa...

Tänään kävin ä-polilla ja pissa oli ihan ok. Kukaan ei tiedä miksi proteiinit tiistaina neuvolassa +++. Hyvä kuitenkin, että kaikki nyt ok. Toivottavasti seuraavan kerran meen ä-polille synnyttään, enkä enää mihinkään tarkastukseen.
Liplap muistanko oikein, että sä olit siellä kans tänään. Et sattunut oleen klo 13-14. Oltasko kohdattu?

Joo mäkin vetäsin tossa äsken neljä joulutorttua ja koko ajan tuntuu, että ois nälkä. Onks muilla samanlaista näläntunnetta? Luulis, että kun vauva kasvaa, niin se vie tilaa vatsalaukulta ja sinne pystyis syömään vähemmän...

Illan jatkoja!
 
papana onnittelut vaavin johdosta :flower: :heart:

kävin tuossa puolen tunnin lenkillä ja nyt selkään sattuu supistelut. koko päivän supistellut jopa vessan pytylläkin ja ihmeellinen hengästynyt olo koko ajan.

mötkylälle tsemppiä jos pääset tosi toimiin.
 
Hula :D Olinpa hyvinkin :D Mahdettiinko istua odotushuonees yhtäaikaa?

Käynnin tulos oli oikeastaan täysin sama kuin Minkyllä ;) rv 37+5 nyt ja 3500g painoarvio, jos menee rv 42 asti niin 4300g on syntymäs, ihan niinkuin esikoinenkin. Mä vaan en mene enää kontrolliin, ennen kuin sitten rv 41+5 jos sinne asti joudun odottelemaan. En ole 100% varma, kun ultraa en osaa niin tulkita, mutta oliskohan pojan vehkeet vilahtaneet kuvassa... Selvinnee aikanaan :D
Minkylle vielä, että ainakin mulla esikoisesta tuli semmosta verensekasta vuotoa sisätutkimuksen jälkeen, kun hiukan rankemmalla kädellä tuppaavat tekemään sen näillä vikoilla viikoilla.

Onnea Papanalle :flower: ja Mötkylälle tsemppiä!
 
mm ja papana onnea hurrrrjasti pikkuisista!!!! :flower: :flower: :flower:


täälläkin tahtoo kans jo vauvan....!
oon nyt sen verran tööt että alotan omallanavalla....eli nyt moneen päivään tänään on ollu sellanen olo taas että mietityttänyt josko se lähtö pian tulis.....eilisen oli ihan kammottavat liitoskivut,neuvolassakin kauhistelivat miten oon jaksnu sinne kävellen raahautua kun sekävely oli niin tuskasta.....siis aina kun toisen jalan nosti niin toinen meinas mennä alta,mut jos tarpeeks vauhdikkaasti käveli niin kesti.tais pakkanen vaan ennestään pahentaa,sisällä lämpösessä väheni kipu.....ja siis viime yö meni hyöriessä ja tänään taas ollu kipua alavatsalla,sellasta outoa,ja sit supistuksia,aamulla tuli pitkästä aikaa kipeä supistus( jesjesjes...... ) ja kivuttomampia tullu pitkin päivää,olo muutenki ollu sellanen vaikea,vauvan pääkin paino alas jokusen tunnin,nyt taas tainnu vähän nousta..... mutta ollu sellanen olo kuiteski että ens yö jänskättää.

neuvolassa ok,paineet oli eka hurjat,ku olin just sinne kivuissani yrittäny kiirehtää,joten kun olin rauhottunu niin olivat ok.

sf-mitta pysyny kolmatta viikkoa 37:ssä,ja meillä kans oli opiskelija,ja tädit sitte taas hokemaan miten on ihana maha opiskelijan kannalta,kun ei yhtään ylimäärästä ( eikö muka?! :eek: taitaa olla kaikki kilot pakkautunu reisiin ja pakaroihin sit... :( ),melkein silmällä näkee missä on peppu ja selkä.....ja siinä kun jalat koukussa makoilin niin tosiaan otti vauvan peppu kii mun kylkiluihin,ja naureskelivat että taitaa tällä äidillä olla närästys tuttu juttu.....mutta seistessä toi maha on kyllä aika alas,olo on silloin ihan helppo,istuminen se vaikeeta on!
pää ei ollu vieläkään ihan alhaalla.
ultralla kattoivat ja mittasivat vauvan päänympäryksen että oisivat painoarviota siitä tehneet,niin kone ei näyttänytkään enää edes numeroita,vain että valmis! :D anoppiki meinas että on maha niin laskeutunu että ei kauaa mee,tuskin yli lasketun.3. tai 4.joulukuuta kuulostaa oikein mukavalta...... ellen jo ens yönä lähe,on tätäki kirjotellessa tullu lyhyin väliajoin supistuksia,kivuttomia tosin.mutta mullahan se esikoisen synnytys käynnisty just tälläsillä.......

mites muuten,ootteko muut huomannu että supistuksen aikaan verenkierto jotenki muuttuis,tai siis mulla alkaa aina pistelee nenänpäätä..!

joulusta ootte jutelleet,mulla se vähän aiheuttaa päänvaivaa.....yleensä ollaan menty anoppilaan iltapäivästä ja loppuilta mun vanhemmilla.......mutta nyt,ensinnäkin,mä en halua pienen vauvan kanssa lähteä kyläreissuille ollenkaan ekoina viikkoina,kun pienen limakalvotkaan ei heti kestä ottaa kaikkia pöpöjä vastaan.....joten joulusta en tiedä,jos pian jo vauva tulis,niin uskallan ainakin omien vanhempieni luona joulua viettää,mutta anoppilasta taidan tänä jouluna kieltäytyä kokonaan.......siellä muutenkin meno on se että joulun tarkoitus on ne lahjat,ne jouluruuat on sit se pakkoperinne,ja kokoajan telkusta huutaa ties mitä hömppää......siis lapsetkin saa sen käsityksen että lahjat on ne juttu,ja varsinkin kun niitä on niin älytön kasa!ja kaikki kerralla,ei ehdi edes pukkia kiittää kun jo seuraava pitää hakea.......se hälinä on jotain ei-vauvalle sopivaa,enkä mielellään tota isompaakaan päästäis sinne lahjojenjakoon,ehkä vois käydä hakemassa lahjat sitte rauhallisemmalla hetkellä.......me vaan asutaan niin lähellä anoppilaa että taitavat pitää itsestäänselvänä että tullaan......ja ovat varmaan vielä innoissaan että sitten saavan vauvankin kylään.

ja kun mulla on muutenkin siellä aina sellanen olo että en oo heitä lahjonu tarpeeks,kun ei mulla oo varaa kaikille ostaa jtn edes parinkympin lahjaa,kun omastakin perheestä pitäis edes parillekymmenelle lähimmäiselle lahjat hankkia.......tänä vuonna päätinkin etten osta mitään ellen sattumalta löydä jotain josta tulee heti olo että se tykkäis tosta.

ja mä kans oon sitä mieltä että jokasella on oikeus viettää joulu niinkuin itse haluaa,varsinkin pienen vauvan kanssa!sehän on tosi hyvä tekosyy isovanhemmillekin.... ;)

meillä mun sisarusparvi on aina jouluna kasaantunu mun vanhemmille,mutta kun mun veli sai lapsia,ne alko viettää joulut kotonaan oman perheen kesken vaan.eka meitä muita tietenkin harmitti kun ei saatu kaikki yhdessä joulua viettää,mutta he päättävät kuitenkin itse missä ovat ja minkälaisen joulun haluavat lapsillensa opettaa.mäkin itse inhoan miten joulu on nykyään niin paljon materiaa,itelle se tunnelma on tärkein,se yhdessäolo.

joo,ei kukaan taida tota jaksaa lukea! :D :ashamed: mutta siis mä onneksi olen vapaa jouluruokastressistä,kun mun äiti tekee ne aina alusta asti ite ja on ihan huippu siinä!

ja mun joulukoristelu on jääny ulkojouluvaloihin,edes tavallista siivousta en jaksa tehä,pyydän sit synnärillä että porukat kävis sillä aikaa tekee pikku siivoukset. :D

kun enhän mä taivu siivoo jokasen leikin jälkiä....

mut jops.vedelkää te muut joulutorttuja,mä oon kohta pelkkää suklaata itekkin....kunnon ruokaa ei tee mieli,pelkkiä herkkuja..... :ashamed:

menninkäinen 39+0
 
Porsche: Eihän niitä neuvolatietoja pakko oo laittaa, mut tietty meitä kiinnostaa. :) Mut pääasia et kaikki on hyvin. :)

Minky: Mulla oli viikko sitten nla lääkäri ja samana iltana tuli vähän verta, ja minähän ehdin jo innostua, mut se sitten loppui samoin kun pienet supparit joita se tutkimus aiheutti... :headwall:

papanalle ja perheelle paljon onnea prinssistä. :heart: Ja taidat tietää miten malttamatonta ja uteliasta porukkaa täällä on kun on näin nopeeta uutiset meille saanut. :D Ihailtavaa. ;)

Hulako se sanoi et nälkä ois vaikka just syöny (mulla muisti loppu, luin tekstin, selasin sivun alas ja olin jo ehtinyt unohtaa... :ashamed: ). Mulla taas ei nälkä tunnu olevan ollenkaan, ja olenkin syönyt nyt muutaman päivän normaalia vähemmän. Ja uskokaa tai älkää niin huomenna neuvolassa on vaakalukmat pompsahtaneet jonnekin 300kg:n paikkeille... :headwall: Välillä oon huomannu et en oo syöny mitään siinä vaiheessa kun alan iltapäivällä laittaa ruokaa ja odottaa isäntää töistä... :whistle: Mut vessassa saa silti juosta kun vatsa toimii, vaikka just mitään ei syö... :D

Käytiin tuossa lastenohjelmien jälkeen vähän kävelemässä, hakemassa maitoa kaupasta ja pienen mutkan kautta kotiin. Alkoi kivasti supistella kun vedin neitiä pulkassa ja oli vielä ylämäkeä koko matka. :D Mutta ne sit loppui kun kotiin päästiin... Maha tuntuu nyt vähän aralle ja sellaselle "väsyneelle", mut ei yhtään supparia enää kotona... :( No, toivon edelleen että huominen äippäpolikäynti vauhdittais, kun tuntuu koko ajan nyt pallo jalkojen välissä... :whistle:

Nyt Housea tuijottamaan ja jos vaikka menis ajoissa nukkumaankin... :D

Shamandalie vaihteeksi koneella... :ashamed:
 
No joo, vaaleenpunasta tuhrua vaan pukkaa. Ei haise mitenkään erityiselle, limatulppaa kai siis "vaan", hassua se kun aamulla oli oikein vettä housuissa, niin märät oli. Mut se kätilö synnäriltä sanoi et tässä vaiheessa limatulppa voi olla hyvinkin vetistä. Olin kuvitellu sen jotenkin sellaseksi kun räkä... (ihania kuvailuja) Koko päivän supistellu aina välillä, siis jotain parin tunnin välein tai jotain. Ei säännöllistä. Sellasta menkkamaista jomotusta on ja alaselkää särkee! Vauvan peppu tai jalat tuntuu edelleen ihan rintakehässä, eli laskeutumista ei oo tainnu tapahtua. Repun pakkasin sairaalaanlähtöä varten valmiiksi. Menen rauhallisin mielin nukkumaan ja katselen mitä tuleman pitää. Pitäkää peukkuja että tämä poitsu päättäis tulla ulos pian ja helposti...! Mua vaivaa, miks se ei oo laskeutunu. Pelkään ettei se mahdu laskeutuun, vaikka nla-lääkäri sanoi että hyvin mahtuu. En haluis sektioo...
 
Onnea Papana! :flower:
Täytyypi sanoa, että nopeasti oli kyllä infottu! :D

Kiitos Liplap ja Shamandalie vastauksista tosta vuodosta. Perhana, et tosiaan ottaa päähän, ku ehdin kans jo haaveilla limatulpasta... :headwall:

Voi tsempit vielä Mötkylälle! Eiköhän se lähtö pian tule ja pääset kertomaan vauvauutisia! =)

Ja taas janottais, vaik juonu koko päivän.... Janottaaks muita?
 
Jano vaivaa täälläkin. :wave: Ja sit kun juo niin ettei janota niin sitten pissattaa vielä enemmän... Ihan niinku muuten ei sais vessassa juosta. :D

Ja limatulpasta mäkin viikko sitten haaveilin ja vielä kun supisteli vähäsen, ja mitkä marjat, sanonko. |O Täällä edelleen... Vaikka taaskin kyllä olen :ashamed: kun onhan täällä jo teitä joilla laskettu aika mennyt... :ashamed:

Nyt tää lähtee nukkumaan...

Hyviä öitä ja nyt sitten kaikki halukkaan sairaalaan ens yönä, eikö? :D

:wave:
 
Onnea Papanalle vaavin johdosta :flower: :heart:

minky Mulle tehtiin sisätutkimus tiistaina ja ruskea valkkarivuotoa ti-ke. Tänään taas normi valkkarii.. Ehdin jo uskoutua et limatulppa sieltä hiljokseen irtoaa..

Mötkylä Kuulostaa, vaikkakin esikoista odotankin, että ei olis kovin kaukana H-hetki :D

Sitten omaa napaa hiomaan... Päivä mennyt suht ilman kipeitä suppareita.. Kivuttomia nyt tulee kun sormet laittaa ristiin :) . Mulla on alkanu toi joulu enemmän ja vähemmän tuottamaan ahdistusta :eek: . Kaikki leivonnaiset ja laatikot.. Tykkään kyllä leipoa, mutta en tiedä mikä tässä nyt niin vastustaa.. Kotona ollaan. Mummit ja ukit saa käydä kylässä jos vaavi on jo syntynyt.. Mutta mitään omat vierailut kyllä jää vähemmälle..

Joko teillä on valmiina kaikki vauvan kamat??
Itellä pitäis makkari siivota, jotta pinnis voidaan siirtä sinne.. Vaatteet on jo lipastossa.. Mutta jotain pieniä ostoksia vielä on, kuten tuttipulloja ja tutit.. Mutta muuten kylläkin..

Mut hyv. yöt kanssa sisaret..

Rillukka ja bebe 36+2
 
:heart: -lliset onnittelut Papanalle Pikku Prinssistä :flower: !

Maukkisko
se epäili, ettei yhtään vauvauutisia tulisi ja heti tuli :D .

Tänään on taas yksi joululahja ostettu lisää ja stressiä pienennetty siltä osin. Myös videokamera löytyi. Tyyrishän se oli, mutta mies halusi, että ostetaan kerralla kunnollinen :whistle: .
Vauvan vaatteet on lipastossa paikoillaan, joten myös siltä osin vähän edistystä... Ehkä tässä vielä ehditään saada kaikki suunnitellut asiat tehdyksi ennen pienokaisen syntymää :heart: .

Tänään liikkeet on ollu taas niin valtavia, että välillä pitää tarkastaa tuleeko joitain vauvan jäseniä kylkiluista tai nivusista läpi :whistle: . Ja virtsarakko on saanut tänään kyytiä.
Mutta mitään vuoteluja ei ole, joten kai tässä vielä aika alkutekijöissä ollaan teihin muihin verrattuna :headwall: . Vastahan tässä on rv 38+0... :p
Tuntuu melko karmaisevalta, jos vielä 4 viikkoa joudun odottelemaan kullannupun syntymistä |O . Vaikka tänäänkin olo on ollut hyvä, niin voin vaan kuvitella, että ilman tätä mahaa se voisi olla vieläkin parempi :saint: .

Joku kyseli janosta. Kova jano on ja sen jälkeen kun lisäsin juomista th:n käskystä kun virtsassa oli proteiinit plussalla, niin jano on kyllä kasvanut juodessa. Mikään ei tunnu riittävän |O .

Nyt täytyy mennä nukkumaan. Kauniita unia!
 
Meille syntyi käynnistyksellä 28.11 klo 19.02 poika! Nuori mies painoi 3680g ja oli 51cm pitkä. Eilen kotiuduttin jo vajaan vuorokauden ikäisenä. Synnytys oli nopea ja helppo. Ei tikkejä eikä repeämiä. Poika raasulla tosin tuli naama mustelmille nenää myöten, kun ei ollenkaan laskeutunut ja jouduin ponnistamaan hänet siltä jostain korkeuksista. Mutta helposti tuli kolmella ponnistuksella.

Toivottavasti pääsette muutkin pian synnyttämään ja onnea kaikille muille jo käärön kainaloon saaneille!
 
Minä mitään ole synnyttämässä, Mulla oli vaan eilen jotain tekemistä! Kuvitelkaa, jotain muuta elämää kuin palstalla hengailu. En ees muistanut miltä se tuntuu! :LOL:

Onnea papanalle ja kengurumeiningille!

Tuun päivemmällä mähiseen kun tähän aikaan aamusta mulla mitään liiku. Vaihteeksi parin hyvin nukutun yön jälkeen heräilly koko yön. Ärtsyygää...

Tuitsu ja Tirbba rv 39+3
 
onnittelut papanalle ja kengurumeiningille!!!!! :flower: :heart: :heart: nyt oon 3 yötä nukkunu kuin tukki 6-7 tuntia ja kerran käyny veskissä...paikat alkaa olla TOSI kipiät kun joka päivä poltellu ihan kunnolla ja "puukonvihlasuja" päivittäin myös..tässä alkaa pian jänestää kuinka nopia synnytys on jos ei kohta ala syntyä kun niin paljon/kovia jo supistellu ja just nuo vihlonnat myös aikoo paikkoja :snotty: kuhan vaan tietäs nuilta kivuilta millon pittää lähtä :snotty: :whistle:
joka päivä oon käyny lukemassa teijän juttuja mutta tullu niin paljon tekstiä että sitte pää suttaa tyhjää kun alkaa ite kirjottaan että jääny nyt sepostukset...
eilen kävin soppaileen kun hoitaja tuli.oli mukava käyä vähän ihmisten ilmoilla vaikka näky ei varmaan mitää hemasevaa katseltavaa ollukkaa mutta onneksi oli ne isot ostoskärryt mihin pysty nojaamaan :LOL:
joulusta me on vietetty nyt 4 vuotta omaa joulua.aatto ollaan kotona ja pyhinä vierailtu mummuloissa ja käyty viemässä haualle kynttilät isovanhempien muistolle...KOSKETTAVAN näköinen se kynttilämeri aina :heart: ite oon jouluihmisiä.tykkään poltella kynttilöitä(nyt eritoten kun ei oo voitu 2 vuoteen poltella kun lapset meni ahtaalle niistä),kyntteliköt,tähet yms
:heart: mutta mistään paperitonttu krääsistä yms en piittaa...ruuat ostan kaupasta aina.torttuja ja pipareita oon vähä ennen joulua leiponu muutamat kilot.joskus alotin jo isäinpäivänä torttujen teot mutta sitte niitä saiki leipoo :whistle: :D meille perheen yhdessä olo on joulun pääasia.ostetaan joka joulu lahjaksi joku peli ja palapeli joita sitte pelataan joulun ajan koko perheellä.
ostin synnärireppuun suklaalevyn,mutta se meni jo "parempiin suihiin" :whistle: aattelin etten puhu miehelle mittää mutta ostin sitte toisen levyn siittä n.vkon päästä ja aattelin että se säilyy synnärille asti :whistle: no yks päivä alko NIIN himottaan suklaata että aattelin yhen rivin ottaa :p :ashamed: ja päätin että vaan yx rivi/pv.eilen kattoin ni ei sielä ookkaa ennää ku muutama rivi :snotty: nyt päätin etten osta ennää uutta ettei ala sokerit aiva heitellä...kyllä me naurettiin veet silmissä miehen kans mun suklaan ostoille... :LOL:
lapsilukumäärästä mulla on aina että kun kuopus alkaa olla 1-2v niin alkaa taas pyöriä vauvahaaveet mielessä... :ashamed: en tiiä oisko tuohon kuumeeseen mittää lääkettä :whistle: sais miehellekkin sitä tarjota :whistle: joku/moni pittää jo 4 lapsista perhettä isona, mutta jotenki siihen ite tottuu ni äkkiä eikä se tunnu YHTÄÄN isolta.joskus oikein havahtuu että onko niitä tosiaan 4 :D kun rauhaa maassa...ja sovussa leikkivät :heart: :heart: :heart: :heart: tuohon että kuletaanko sitä sumussa :whistle: no ite kommentoisin asian niin että varmana JOKAINEN äiti jossain vaiheessa tuntee että sumussa kävelee,mutta valoa tunnelin päässä on :D ei voi koskaan tietää mitä elämä tuo tullessaan joten vastoinkäymiset yms voi välillä koetella paljonkin mutta niistäkin selviää.elämä vaan koettelee toisia enempi ja toisia vähempi, johon ite ei vaan voi vaikuttaa.tää on mun kanta.
lapset lähtee tännään vkolopuksi hoitoon.saa nähä miten sitä raaskii laittaa tuon nuorimmaisenkin :eek: isommat ollukki mutta kuopus lähtee nyt ekaa kertaa.miehellä oma yritys niin ei oo lomia paljo pystyny pittään ja kiirettä pitäny niin aateltiin nyt ottaa kahenkeskinen vkoloppu.mies tuo "suunnitteli" että lähettäs vkoloppuna synnyttään ja otettas perhehuone :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: niin ku ensimmäistä odottas :LOL:
mutta ite tuossa aattelin että eihän sitä kohta tarvi tuitsulla romaania alkaa ees väsään kun tulostaa nää ketjut ja vie kustantajalle :LOL:
kyselisin kokemuksia kestoliivinsuojista? :whistle: ite aatellu välillä että ei ois kova homma niitä tehä kun kankaita mulla on jääny pojan kestovaippojen teosta mutta mitehän tuo käytäntö :whistle: onko hirviä homma niitä pestä yms...itellä ollu tapana että laitan aina sille tissille 2 suojaa josta seuraavax pitää imetys alottaa että saa maitoo tulleen tasapuolisesti..kun ei sitä tuu imettäissä aateltua kummasta millonki imettää muuta kun synnärillä kun kaikki kirjataan ylös :LOL:
mut nyt tää mennee taas eepokseksi :ashamed:
hulivili ja masukki 37+2
 
Huomenta!!

Onnea kengurumeininki ja papana!! :flower: :flower:
Synnytystarinaa odottelen.. :D

Mötkylä: Lupaavaa ainaki sun oireilu on et ei mee enää ainakaa kauaa. Mulla ei kumpikaa isommista lapsista oo laskeutunu ennen ku synnyttäessä eli älä sitä stressaa :)

Sätseen: En mä ainakaa tietääkseni oo ennustanu vauvatonta päivää tms?? Tai sit muisti pätkii ja pahasti. :D

Joo tänne ei mitää erikoisempia, eilen vähä muka supisteliki muttei niin kovasti etteikö uni ois tullu. Joten jos se haikara ei ny tosiaan ens yönä tänne löydä niin sitte saa mennä ens viikkoon, ehdin kattoo bb finaalin nääs kotona eikä kulu noi miehen isyysvapaapäivätkää ku ens viikko on lyhyt töiden osalta..


Aijuu shamandalie: Joo muistan oikeinkin tarkasti kun ite ihmettelin silloin alkuraskaudessa vaihtelevaa ummetus-ripulointi asiaa ja sitte sä kerroit että sulle on koulussa opetettu että ummetus voi oireilla ripuloinnilla mikä tuntui aika hassulta ajatuksena. Sellasta. Nyt tää menee pukemaan tyttöä, oltiin pitkän kaavan mukaan aamusuihkussa ja mikä voiskaa olla mukavempi tapa aloittaa aamua, siis tämän palstan lisäksi. Tämän päivän vauvauutisia siis odotellessa :wave:

maukkis--->huomenna eräpäivä.. :whistle:
 
    Viestin aihe:

Keskiviikko 28.11.2007 (39+4)

Menin sitten tarkastamaan tayssiin lorisiko lapsivettä vai ei. klo.16.00-20.00 meni vastaanotolla, jossa oli kova ryysis. Pari runsaasti vuotavaa äitiä ja paljon muuta. Yleensä tähän aikaan ei kuulema tällaista ruuhkaa ole ollut...

Eka sisätutkimus 1cm auki.
Lääkärin sisätutkimus 2cm auki.
Peräruiske
Sisätutkimus 4cm auki.

avitettiin kohdunsuuta pyörittelemällä.

sitten siirryttiinkin saliin ja pääsin ammehuoneeseen :) Kätilö ei uskonut että olen 4cm auki :/ vuoron vaihto-
Sain petidiinin, jonka jälkeen oksensin koko yön ja aamupäivän. Edelleen 4cm auki. -meinasivat lähettää kotiin :/ mutta oltiinkin klo.10.00 6cm auki, joten taas pyöriteltiin ja supparit alkoi hieman tuntua. Edelleen kätilö katsoi kieroon :)
8cm sattui jo mukavasti, joten tartuin ilokaasuun mikä ei toiminut. Uus ilokaasumaski n.klo.13, siitä alkoi kivuliaat supparit joten pyysin kohdunkaulan puudutteen. Ei toiminut laisinkaan, joten n.15 sain spinaalin. Joka ei myöskään auttanut paljon, kuitenkin olin jo 10cm auki, joten tehosi ponnistusvaiheeseen loistavasti! Hitaasti, toisella supistuksella työnsin tättärän ulos. Napanuora kaulan ympärillä, mutta elinvoimaisena ulostauduttiin :) Säilyttiin ilman tikin tikkiä ja tässä nyt köllötellään. Puhelimessa netti, joten tästä kirjailen :) Itku tuli ja suuri sellainen! wau se on ohi.
 
Huomenta!

Onnea Kengurumeiningille :flower: !!

Mä oon niin jouluihmisiä. Tykkään, että ollaan koolla isolla porukalla. Lähinnä mun puolen sukulaisten kesken. Sukulaiset asuvat reilun 200km päässä. Mies haluis, että vietetään joulu vaan vauvan kanssa. Jos hän syntyy siihen mennessä :) No tietysti, jos synnytys on lähempänä joulua, niin sit ollaan kolmistaan kotosalla.
Mut jotenkin mulle tulee se joulun tunnelma siitä, että ollaan läheisten kanssa yhdessä, syödään hyvin ja laulellaan joululauluja yhdessä...No mut katotaan kuin käy....

Neuvolassa terkkari sanoi, että välilihaan vois levitellä jotain öljyä. Onko kukaan tehnyt sellaista? Onko ollut apua ja mitä öljyä???

Eilen siellä äippäpolin odotushuoneessa, jossa Liplapin kanssa ehkä kohdattiin, niin tuli mieleen, että käykö teidän miehet mukana neuvolassa tai ä-polin käynneillä? Eilen siellä ä-polilla oli tosi monet pariskunnittain liikkeellä. Mun mies on töissä eikä sillä olis mitään mahkuja lähtee mukaan. Hän on kerran ollu mukana neuvolassa ja kerran ultrassa.Mut ottaaks noi miehet töistä vapaata vai mitä? Tällaista tuli vaan mieleen.

Nyt viimeisten kouluhommien pariin, jos sais tänään valmiiksi, ois hyvä...

Tänään rv39
 
Huomenta!

Kuuden tunnin nukkumisyrityksen ja 4 vessakäynnin sekä aamun mahasekaisin-olon kanssa on kovaa vauhtia kehittymässä kärttypäivä :kieh: . Mullakin vetää mahaa nyt ihan kuralle. Mennäänkö kaikki viikonloppuna synnyttämään...

Onnea kovasti Kengurumeiningillekin
:) :heart: :flower: !!!

Kiva kun papana03 jaksat kertoilla kuulumisia jo noin pian =) .

Meillä on vauvalle kaikki valmiina, mutta sairaalakassi pitäisi kai laittaa itseäni varten valmiiksi. En vaan saa aikaiseksi.

Äitini oli kylässä meillä 4 päivää ja saatiin mm. aikaiseksi leipoa joulutorttuja, ostettiin joulukoristeita ja eilen pestiin urakalla kylpyhuone. Käytiin myös katsomassa veljen 2,5 viikkoista esikoista, ihana kullannuppu :heart: . Tänään olin suunnitellut saavani aikaiseksi taas jotakin, mutta väsyttää niin paljon, etten taida edes yrittää mitään. Huomiselle jätän imuroinnin, kun muutama ystäväni tulee sunnuntaina meille käymään. Hiukkasen epäilen, olisiko Babyshower tiedossa :whistle: .

Joululahjoja en osta kenellekään tänä vuonna, vauva saa riittää miehelle ja tuleville isovanhemmille. Jouluruoat laitan kotiin, tai siis ostan laatikot ja rosollit valmiina ja miehen vuoro on paistaa kinkku. Pipareita meillä ei kukaan syö ja torttuja ollaan jo paistettu pakkaseen. Kaksi kattilallista riisipuuroakin olen jo syönyt :p . Joulua aion viettää miehen kanssa kotona, ellen ole sairaalassa. Anoppilassa on kai pakko käydä ainakin kahvilla, mutta muuten keskityn vain omaan rauhaan ja odotteluun, siis sikäli mikäli en ole jo synnyttänyt.

Seuraavan lapsen ajankohtaa en ole miettinyt, kunhan tämän ensimmäisenkin raskauden saisi ensin kunnialla loppuun. 2-3 lasta olisi sopiva määrä, eikä ikäeron tarvitsisi ekan ja tokan välillä olla yli 3 vuotta.

tivoli 37+0 =)
 

Yhteistyössä