***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Moikka!
Ensinnäkin mmilia: Kovasti jaksamista ja voimia sinulle ja pysyispä noi kauheat supistukset poissa... Puuuuhhhh....minä ainakin puhallan täältä sinulle supistuksenestoa kahden edestä! =)
Joku kyseli vakuutuksesta. Me otettiin se heti rakenneultran jälkeen ja Tapiolasta, samalla tavalla kuin esikoisestakin. Mun ei tarvinnut antaa kopiota neuvolakortista eikä sitä pyydettykään. Varausmaksunkin maksoin jo. S-bonuksen siitä saa niin kauan kuin tapiolan vakuutuksesta yleensäkin. Olen kuullut juttua että s-bonusten saaminen loppuu tapiolan vakuutuksista jossain vaiheessa. En sitten tiedä varmaksi.

Omaa napaa sen veran, että Hel..tilliset liitoskivut alkoi sitten suununtai-iltana lenkin jälkeen. Luulin, että ne menee ohi, mutta mitä vielä. Koko viikon vaivannut tosi pahasti. Mulla on alapää ihan kosketusarka ja turvoksissa ja kauhea painontunne ja kipu siellä. Töissä ollut hiukan hankalaa. Nyt kyllä muutama työkaveri on alkanut huomioimaan kivasti ja ei tartte pieniä nostella ja pukea ihan niin paljon kuin vielä alkuviikosta. Kaipa tämä tästä ja jos kovin kipeenä jatkuu, niin pakko vaan hakea saikkua. Pikkuinen on kyllä ollut vilkas ja potkuja tulee joka puolelle eli vielä mahtuu kääntymään hyvin. Keskiviikkona sitten siihen sokerirasituskokeeseen, mikä onkin tuttu juttu jo esikoisen odotuksesta... =) Tämmöstä tänne... Aurinkokin on paistellut, niin mielikin on ollut hieman pirteämpi kuin alkuviikosta ja miehen kanssakin mennyt suht kivasti pienestä nahistelusta huolimatta... =)
Riikkuli 26+5
 
Terveisiä kaikille Kreetalta!

Ihana kaksiviikkoinen takana ja paluu arkeen ja taisteluun siitä työpaikasta. Olin tässä uusintahaussakin ilmeisesti ainoa hakija, kyllä saa keksimällä keksiä jos aikoo jonkun syyn löytää ettei anna sitä paikkaa mulle.

Oma napa pullistuu tasaista tahtia. Oli ihanaa kun pieni alkoi potkia niin että tuntuu ja näkyy päällepäin just ekana lomapäivänä kun helsingissä odoteltiin hotellissa lentoa. Välillä käy melkoinen molske ja vilinä. Toisaalta välillä on niin hiljaisia ja rauhallisia päiviä että melkein jo huolestuu... mutta aina se on alkaut sitten liikkua niin väistyy huoli ja murhe.

Täytyy sanoa että ihan ällistyttävän helppoa on ollut tämä raskausaika. En varmasti vieläkään tietäisi olevani raskaana jos omat varpaat eivät olisi hävinneet näkyvistä, vatsallaan nukkuminen mahdotonta ja jollen olisi nähnyt pienen kuvia ultrassa :) Eí kipuja, ei valittamista. Lomalla jonkinverran ruokailun jälkeen tuli pinkeä ähkyolo mutta se meni usein ruokalevolla ohi. Seuraava neuvola taitaakin olla parin viikon päästä. Avokin silmälääkärisisko yritti tänään ultrata mutta se kone ei näyttänyt tarpeeksi syvälle, olihan se silmille tarkoitettu :)

Tsemppiä ja voimia kaikille jotka niitä tarvitsevat!! :hug:
 
mmiilialle tsemppiä, täällä useampikymmen listalaista ringissä toivoo puolestasi parasta! Etkä kyllä sitten ala siivoilemaan! NIH!

Tivoli: kurkkukivulla alkoi, mulla vko sitten illalla ihan vähän, yritin juoda kuumaa mutta yön aikana läsähti kunnolla kipuiluksi ja vasta keskiviikkona neuvolan jälkeen pääsin lepäilemään joten kökkömökköolo jatkuu. Toisaalta, huomaan että kun vähän edes jotain puuhastelee, on parempi olo kuin jos jää makaamaan: pari päivää ollut taas niin pinkeä olo ettei tosikaan, syömisen jälkeen armoton närä ja jos pitkälleen menee, sattuu vain joka paikkaan, ja öiset selkäoireilut taas mukana. Ärsyttävä olo siis, sori valitus, pientähän tämä on noihin esim mmiilian ongelmiin verrattuna.

Vakuutuksesta: tilasin juuri Pohjolasta koska kaikki muut vakuutukset siellä. Mites Tapiolan (tai muiden josta olette ottaneet/ottamassa) kanssa, korvataanko siellä hammaskaluston uusimista, rasvoja tms (esim jos allergista ihottumaa) tai psyko-/puheterapiaa? Nämä siis Pohjolassa korvausten ulkopuolella, kiinnostaa vaan onko missään muussa firmassa moisia korvattavana?

Eikun suklaata ahmimaan!
minimi 24+4
 
Hei kaikki!

Olen lukenut pitkin viikkoa viestejänne ja nyt kun alkoi viikonloppu, ehdin itsekin vähän kirjoitella.

Mmiilialle onkin vastailtu jo paljon, mutta minäkin tahdon toivottaa onnea siihen, että vauva pysyisi vielä masun turvassa. Itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa todella paljon supistuksia ja kipeitäkin jo aika alusta. Toisessa raskaudessa vointi oli parempi ja nyt tässä kolmannessa vielä parempi. Harvoin se kai näin päin menee, mutta täytyy olla tyytyväinen. Pientä riesaa nytkin on, niitä tavallisia: ummetusta, närästystä, suonenvetoa... mutta ei niistä kannata kovin valittaa. Alkuraskaudessa kärsin 10 viikon oksentelusta ja se on ollut sama juttu joka raskaudessa.

Mulla alkaa viikonloppuna jo rv 28! Tuntuu ihan uskomattomalta. Musta tuntuu, etten ole vieläkään ehtinyt tarpeeksi orientoitua tämän kolmosen syntymään, kun on koko ajan niin paljon tekemistä töissä ja muutenkin. Jospa sitä sitten äitiysloman alkaessa ehtii ajatella tosissaan tätä tulevaa isoa muutosta. Jotenkin siis vähän sellainen pelko, että olenko minä nyt perillä mitä tässä tuleman pitää: tulee vauva, on leikki-ikäinen ja on pikku koululainen ja kaikilla on omat tarpeensa..

Vakuutuksista oli puhetta. Meillä ei kahdella ekalla ollut noita vauvavakuutuksia, mutta nyt olen miettinyt, että pitäisikö sellainen hankkia.. Kaksi ensimmäistä ovet olleet todella terveitä, mutta sitähän ei koskaan tiedä etukäteen noita terveysjuttuja.

Joku kyseli viikonloppusuunnitelmista. Meillä olisi tarkoitus lähteä aamusella kirppikselle, sen pitäisi olla tosiaan kunnon laatukirppis, josta aikaiset kävijät löytävät ihan uuttakin halvalla. Järjestetään vain 3 kertaa vuodessa täällä. Ja sitten olisi ihana käydä syömässä jossain...

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Moicca,

tääkin joutus sitten sairaslomalle, vaikka kuinka yritin olla että
sinnittelen ilman saikkuu! Selkä on ollu viikon niin sairaan kipeä
että ei pystynyt töissä istumaan päätteellä eikä seisomaan enää
etten valita. Esimies oli ymmärtäväinen ja melkeen väkisin passitti
mut kotiin lepäämään. Viikko tässä nyt sitten ollaan. (IHANAA ;) )

..
 
Hei kaikille!

Ihan alkuun Misse81, kiitos lohduttavista, rohkaisevista sanoista, tuli ihan tippa linssiin! :hug:

Torstai ja tämä perjantai on olleet aivan kamalia päiviä töissä ja tänään jo supisteli töissäkin. Eilen itkeä tihrustin koko illan ja mies oli aika hädissään, kun en jaksanut YHTÄÄN mitään, nuokuin vaan sohvalla. No, onneksi on viikonloppu vastassa, josko ne voimat siitä korjaantuis.

En jostain syystä pääse kahden vikan sivun juttuja lukemaan, odottelenpa tässä, jos ne piakkoin suostuis latautumaan.

Tänään tasan 29 viikkoa raskautta takana :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen rv 29+0 -
 
No nytpä sain luettua noi vikatkin sivut. Vakuutuksista oli puhetta. Me otettiin ja saatiin Tapiolasta se syntymättömän lapsen vakuutus (eli jatkuu sitten lapsivakuutuksena), hyvä homma, niin pääsee aina sitten lastenlääkärille tarvittaessa. :)
 
Eemmaa mää sitten olen sulle kade :LOL: kun olet saanut olla etelässä lämmittelemässä ja me vaan täällä kylmässä ja sateessa ;)

Olen tässä viikon aikana aina iltasin käynyt lukaseen mitä on tullut päivän aikaan tekstiä mutta ollut muka niin väsy ettei ole jaksanut kommentoida mitään :whistle: mutta jospa nyt ryhdistäydyn ...

Maanataina mulla sitte alotti tuleva sijainen jo perhdyttämisjakson ja ehitään olla yhdessä reipas kuukausi kun jään vuosilomille ja sitten äippälomalle. On meinannu olle kiirettä kun vielä on sattunut tälle viikolle kaks ja puoli koulutuspäivää joten se sittä perehdyttämisestä :eek: ja ens viikolle olen lähdössä tiistaina jo yhteiskyydityksessä kuntamarkkinoille helsinkiin ja ke ja to olen sitten sielä... ja tossa jo kattelinkin noita Kampin nettisivuja kun kehuitte että sieltä löytyy kaikenlaista, jos kävis vaikka sillon keskiviikko iltana shoppaileen ja syömässä sielä kun ystävä kenen kans olen tulossa on menossa oman kaverinsa luona käymään...

Sitten (.) keskiviikkona kävin neuvolassa ja muuten ok, mutta verenpaineet meni taas tarkkailuun... kun oli 124/86 ja eka oli tuo alapaine vielä korkeampi niin sitä nyt seurataan...
muuten 650g/vk tullut painoa lisää, hemoglobiini oli 136, kohdunpohjan korkeus 23, ja sydämen syke noin 150, ja kun osa sitä tuossa kirjoitteli ettei ole merkattu niin mullakaan sitä ei ole yhtään kertaa korttiin merkattu mutta terveydenhoitaja sen yleensä aina sanoo siinä samalla kun niitä tarkistelee ;) Seuraavaksi sainkin sitten jo toisen lääkäriajan kahden viikonpäähän.


 
Heti alkuun SORRY Lumienkeli nyt vasta huomasin tuolta että mulle oli tullut yksityisviestiä... kun se on niin harvinaista niin en yleensä muista edes tarkistaa niitä ;)

Ilman muuta kun olemme suunnittelemassa tapaamista niin "kuulutamme" siitä isoon ääneen kaikille kiinnostuneille ja ketkä vain suinkin on sillä etäisyydellä että mukaan pääsee... mutta vielä ei ole ollut mitään tarkempaa ajankohtaa millon pidettäis... iten olen vielä töissä joten viikolla en pääse ennen kun syysloma (vk43) jälkeen mutta viikonloppuisin yritän päästä jos siihen suunnitellaan...

mutta tossapa lumienkelin viestiä muillekin Oulunseudun äiskille tiedoksi...

Lähettäjä: Lumienkeli
Vastaanottaja: äitiliini75
Aika: 02.09.2007 klo 21:57
Otsikko: Heippa!
Teillä oli vissiin kai jotain jotain miittinkiä suunnitteilla oulun seudulle? Minä voisin könytä matkaan jos se nyt toteutuu. Minähän taas joudun taustailee täällä kun tuo ylläpito tykkää bannata mua!! argh!!

Yritän aina saada ääneni kuuluviin tuon mauahtavan kautta.

Mutta pysyn taustalla ja luen teidän jorinoita niin älkää ainakaan yksärillä sopiko sitä miittinkiä vaan juorutkaa julkisesti!! Tai pitäkää mut ajantasalla jos tahotte mut mukaan..

Lumienkeli
 
mmiilialle paljon jaksuja ja venyvää pinnaa sun tilanteeseen. Yritä ottaa relasti, turha niistä kotihommista on stressata, kyllä niitä pölykoiria ehtii paimentaa vielä vuosikaudet.

Säästölomista Varmaan moni tietääkin niistä, mutta ajattelin kuitenki mainita. :) Ainakin mun tuttavapiirissä näistä ei kauheasti ole tiedetty, itsekin kuulin niistä vasta. Ja ei ole työnantaja kauheesti noita mainostanu.. Eli vuosilomista voi jättää ns. säästöön lomapäiviä. Ainakin kunnallisella puolella pitää lomakauden aikana pitää 15 päivää, ja loput voi laittaa ns. säästövapaiksi. Mulla esim. olis talveksi nykyisistä lomista 9 päivää pitämättä, mutta jätän ne sinne säästöön. Samaten ensi vuoden lomista jätän mahd. paljon säästöön, jotta sitten kun joskus hoitovapaan jälkeen palaudun työelämään, ei tarvi odottaa pahimmillaan vuotta ilman mitään lomia. Kun hoitovapaallahan nuo lomapäivät eivät kerry.

Juuh, taas on takana kolmen tunnin yöunet, ja päiväksi pitäis jaksaa töihin vääntyä. Mun ystävä sanoi, että raskausaikanaan hän oli heränny aina kahden aikaan yöllä, ja sitten lapsen synnyttyä, lapsi heräsi joka yö siihen aikaan syömään. Tuon logiikan mukaan ei mulla ole joulun jälkeen unen täyteisiä öitä tiedossa´, vaan lapsi on rinnalla koko ajan. Pissalla pitää käydä normi öinä neljästä viiteen kertaan. Ja ei sekään mitään että siellä pissalla käy, mutta kun uni ei tule heti silmään, kun takas sänkyyn vääntyy pikku lirauksen jälkeen. Siinä sitä sitten kateellisena kattelee hellua, kun se nukkuu onnen unta. Tulee sellainen fiilis että olis ihan pakko tökätä se sormella hereille. Ihan vaan siitä ilosta, että sais sen hereille höyhensaarilta. Kun kehtaa muka irvailla syvällä unellaan mulle, unettomalle Oulusta. Noh, ei auta ku jo valmiiksi haaveilla päiväunista, jahka töistä kotiin pääsee.

Mut ei se auta ku lahteä hampaan pesulle tästä. Onneksi ei ole enää kun kaks kuukautta äippäloman alkuun, niin sitte helpottaa... ainakin työpaineiden osalta. :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. J-P ja Tylleröpyllerö rv. 26+0 (oho, nytkö jo noin paljo, aika menee kauheeta vauhtia! )
 
:headwall: |O |O |O |O

Kirjoittelin jo vaikka mitä, ja sit klikkasin hiirellä johonkin(en tiiä minne. :headwall: ) ja kaikki katos... :headwall: :headwall: :headwall: Otetaan uusiks...

Hulalla oli opiskeluja nyt viikonloppuna... Jaksuja niiden kanssa, mulla kans tuossa päättötyö odottaa, jos sen sais edes vähän eteen päin kun ois palautus parin viikon päästä... Mun mielestä se alkaa olla ihan hyvällä mallilla, ja valmiiksi saaminen ei oo ongelma, motivaatio aloittaa ennemminkin. Siis tykkään sitä tehdä, mut se aloittaminen... :headwall:

Margaret: meillä neuvolassa se laite jolla sykkeet kuunnellaan, niin laskee sen automaattisesti kunhan syke kuuluu tarpeeksi pitkään. Ja mulla on nyt ja edellisessäkin raskaudessa (kahdessa eri neuvolassa) aina ne kerrottu ja merkattu äippäkorttiin. Kysy ens kerralla jos muistat? :)

Kiiuska: Väsymystä täälläkin, ainakin ajoittain... Aamulla nouseminen ei ole erityisen hankalaa, mut päivällä tulee niin armoton väsy et koulussa tulee joskus pilkittyä istualleen. :ashamed: Hävettää ihan, ihan niin kuin ei opiskelu kiinnostais.. :whistle:

eemmaa tervetuloa takaisin reissusta. :) Hienoa et oli onnistunut loma... :)

Te jotka rautaa ootte alkaneet syömään, ja jos on jotain mahaoireita tullut niin kuinka nopeasti ne on alkanut? Mä aloitin eilen illalla (tai siis yöllä... :whistle: ) kuurin, ostin Retafer merkkistä... Terkkari suositteli et Obsidan (tai vastaava) on myös hyvä ja yleisesti hyvin siedetty, mutta sitä oli niin paljon isommissa paketeissa, etten uskaltanut ostaa jos ne ei kuitenkaan sovi... Toi Retafer oli pienemmässä paketissa, niin ei sitten mene niin paljon hukkaan jos ei sovikaan... En sitten viittinyt sitä vielä viikolla aloittaa mahaoireiden pelossa, kun koulusta en halunnut olla pois... Niin, siis aloitin yöllä, otin joskus yhden maissa, ja ainakaan vielä ei ole mitään merkkejä oireista... Toivottavasti ei tulekaan... :)

Ihanaa kun eilen oli pitkästä aikaa lyhyempi koulupäivä. :) Päästiin jo ennen klo 14, kun oli pikkutentti ja sen jälkeen pääsi pois... Se siis alkoi jo klo 12... Isäntäkin pääsi töistä vähän normaalia aikaisemmin, joten tyttökin sitten haettiin ajoissa... Saatiin eilen siivottua kunnolla porukassa ja sitten ehdittiin ajoissa saunaan ja vielä nukkumaankin. Tuntuu viikonloppu huomattavasti pidemmälle nyt. ;) Neiti oli innoissaan siivoamassa ja pyyhki mun kanssa pölyjä. :heart:

Sitten eilen kysyin jos tyttö tulisi mun syliin, ja neiti katsoi pää kallellaan ja sanoi "ei voi tulla". Mä olin :eek: , et miks ei muka vois... Hän sitten tarkensi et "äitin masussa vauva, Toostiin sattuu". :heart: Sanoin sitten et syliin voi aina tulla, mutta pitää varoa ettei istu masun päälle tai lyö siihen tai jotain. Sitten hän vaan et "voi tulla" ja kiipesi unirättinsä kanssa syliin. :heart: Ja oli kuulemma hoitotädillekin selittänyt, että hän ottaa "Toostin" äitin masusta ja leikkii sen kanssa legoilla. :D Voi kun tuo säilyis sitten vielä syntymän jälkeenkin. ;)

Taidan nyt mennä laittamaan pyykit kuivumaan (unohdin eilen illalla pestä täksi illaksi vaatteet jotka haluan anopin synttäreille niin piti nyt laittaa pikapesuun... :D Vielä kun sais ne kuivaksi... :whistle: )

Hyvää viikonloppua kaikille ja koittakaa rentoutua mikäli se vaan on mahdollista. :)

Shamandalie ja Torsti 26+5 :heart:


Muoks. Onnistuikohan väärien lihavointien korjaus... :whistle:
 
Kävin äsken katsomassa kelan sivuilla, ja nyt mulle on myönnetty äitiyspäiväraha, vanhempainraha ja pakkaus. :D Pakkaus on tilattu eilen, ja oli et kahden viikon kuluessa tilauspäivästä tulee postitse. :) Ja virallisesti äippäloma mulla alkaa 2.11, mutta aloitan sen sitten vasta marraskuun lopussa, mikäli sinne saakka voin vaan työharjoittelussa olla. :) Jee. B)
 
Pitkästä aikaa taas täällä.. reissussa kuukausi.. huhhuh!! ihanaa olla jo kotona.. on vaan tullu niin paljon juttua et ei miläää jaksa lukea kaikkea vaik mieli tekis.

Menninkäinen, mulla esikoista yritettiin kääntää rv 36 mut ei mihinkää kääntyny, monta lääkäriä sitä yritti, mut ei ja kipeetä teki todella!!

Mullaki kai niitä liitoskipuja? tullut, en oikein tiiä mitä ne on mut teijän kertomien perusteella kai niitä, alapää niin p*.. kipee... vihloo välillä oikein kunnol, esikosta ei kyl mitää tollasta ollut... Onneks saikun myötä supistukset loppuneet, eikä onneks tarvii enää töihin mennäkkää!! ihanaa!!

hirmu vaikee täyttää se äippäraha hakemus, mun täytyy varmaan kelalle mennä et saan oikein sen täytettyä.. haluisin sen pakkauksen jo..
ja niin, me ostettiin vaunut, ihana!! Brio kombi -ruskeat!! :)

Liinuli 25+2
 
Mukavaa lauantaita kaikille!

Tänään mies on touhunnu tosi paljon, siivoillu ja laittanu paikkoja kuntoon, minä oon saanu lepäillä. Kohta on ruoka-aika :D Matkarattaat on tuolla yhdessä nurkassa ja ai että kun mun tekis hirveesti mieli niitä hiplailla!

Shamandalie, ihanasti on sun tyttö todennu :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen rv29+1 -
 
Ilman muuta kaikki vain mukaan ketkä tahtovat =)
Ilmotellan lumienkelille sitten y-viestinä millon tapaaminen on sun muuta jos olet vielä bannissa ja kuhan saadaan aikaseksi tapaaminen.

Ilmotakaahan muutkin halukkaat tulijat itsenne ja milloin teille passaa parhaiten.Mulle sopii melkein milloin vain kun tytön kans kotona olen.

 
Shamandalie kyseli milloin raudasta alkaneet mahaoireet: Mulla alkanu oikeastaan heti, mutta nyt vasta tajusin kun kysyit tuota :LOL: .
Viikon olen nyt syönyt eikä vessassa ole tarvinut kyllä käydä.

Vaatteista on ollut taas kovasti puhetta,minä olen sitä mieltä ettei kannate mitään koko ostaa ihan hirveitä vaan ostaa pieniä muutaman ja isompia muutaman tai no isompiahan pystyy ostamaan kun ne kuitenkin sitten jossain vaiheessa menevät. Ja jos vauva on pieni kokoinen niin sittenhän sitä voi käydä ostaan lisää pieniä vaatteita tai pyytää sukulaisilta lahjaksi.

Kauhean nopeasti tosiaan menee tämä aika kun jotkut ovat jo lähempänä 30 viikkoa, 10 viikkoa laskettuun siittä enään, hui.
Mutta sitten kun alkaa tarkemmin ajatteleen niin kyllähän siihen jouluun vielä aika pitkä aika taitaa olla.

Eipä mulla varmaan muuta.
 
onpas täällä hiljaista....täytyy kantaa omat korteni kekoon....

tuitsu mulla murisi yks päivä niin et säikähdin et kuuluko se kohdusta! kun vauvan pää paino rintalastan alla ja tuntu että se ääni tuli sen pään takaa/alta..... mut kaipa se maha vain oli kun ei maailma kaatunutkaan. :D

liinuli84 kiitos kommentista. tuota mä vähän pohdiskelinkin että sattuukohan se...kun oon vähän huolissanikin ollu,että onko normaalia että kun tunnustellaan vauvan asentoa mahan päältä,niin se pään tai pepun painaminen tekee kipeää....kun ei neuvolassakaan oo siinä tilanteessa hoitajat ikinä sanonu että se voi tuntua ikävältä.....niin jos se jo sattuu niin miten kääntäminen,huh! :eek: no,mutta mä taas ehdin huolestua heti,meinaan musta tuntuu että vauva käänty viime yönä raivotarjontaan....kun vaan nyt pysyis niin,ja kasvais äkkiä niin isoks ettei ala enää kääntyilee! kuulitko napa!

mulla on muuten ihan älypinkee olo kokoajan.....yritän välillä vetää vatsaakin sisään kun tuntuu että nahka repee.....on tuo maha jo aika komea,vauvan isäkin tuumas että on isompi kun viime odotuksessa,mutta kyllä se lopussa sentään oli vähän isompi,kun varmistin vielä valokuvasta.on muuten aika jännä katsoa just noita kuvia viimesiltä viikoilta,kun näyttää siltä että miten sen mahan kanssa on pysynyt pystyssä,kun on niin iso ja niin edessä! ei se kyllä silloin tunnu yhtään vaikealle.....

kukas se niistä viikonloppusuunnitelmista puheli,mä yritän parhaani mukaan keksiä tekosyitä ettei tarvii alkaa pakata...se tuntuu niin isolta urakalta etten tiedä mistä aloittaa.....nyt on niin kipeä olo,ettei tarvii ajatella.ehkä sitten maanantaina aloitan,uusi viikko,uudet mahdollisuudet!

niin ja siihen listaan mitä kaipaa ei-raskausajalta...... sellainen on tullut vahvana nyt että haluaisin niin ottaa tuon kaksivuotiaan syliin ja kannella ja halata! nyt sitä jo kaipaa,joitain kuukausia sitten siihen kanniskeluun oli niin väsynyt....nyt kun halaaminenkin on sellaista että joain on välissä,niin se ei ole sama halitunne.

niin ja äitiysloman alkamisesta on puhuttu,mä otin varhennettuna,eli 8.10 alkaa...monilla meni lokakuun loppupuolelle?

lueskelin tuota elokuisten ketjua,tuli kyllä malttamaton fiilis! ei se itse synnytyskipu kivaa ole,mutta mulle alkaa taas tulla tää että haluu jo synnyttää! haluu sen pienen jo syliin.....esikoista oottaessa sisko lähti synnyttää kun mulla oli laskettuun aikaa vielä 4kk,ja olin ihan kade,mäkin haluun!
 
Lauantai-iltaa!!

Hulinapäivä pulkas, oltiin ostoksilla ja autokauppakiertueella ja sit oli viel sukulaispojan 2v synttärit. Huh. Ja nyt närästää.. :$

On niin pää tyhjä et ei meinaa saada mitään järkevää kirjotettua mut yx juttu on pitäny kysyä jo aiemmin teiltä jotka ootatte ekaa lasta eli Mitkä asiat on yllättänyt vai onko sellasia? Niin ja tän raskauden suhteen siis.

Tänään vaihtui taas viikko, 28+0 olis nyt. Hih!! Ja kun alkaa pian olla 30 viikkoa täynnä niin loppukiri alkaa ja huijui!!! Mutta nyt meen taas imeskeleen parasta ystävääni, Rennietä :D Mukavaa viikonlopun jatkoa :wave:

 
Raudasta Mulla oli edellisessä neuvolassa HB 109, ja itse olen syöny noita Opsidaneja. Mulle ei niistä ole juurikaan tullut sivuoireita, vaan vatsa on toiminu yllättävän hyvin. ( ei kuitenkaan liian hyvin. =) )Kun joskus pari vuotta sitten noi retaferit sai mun vatsan todella kovaksi. Tosin, töissä otin kontrolli HB:n pari päivää sitte, ja vajaassa kolmessa viikossa ei ollu noussu kuin 113:ta. Parempihan se, ku ei mitään, ja pääasia ettei enää ole laskenu, mut silti. Onko kukaan testannu luontaistuotekaupasta sitä rautaa sisältävää litkua? Merkkiä en muista. Mä kun olen pariltakin taholta kuullu, että kun apteekin lääkkeillä ei ole lähtenyt raudat nousuun, toi on sitte auttanu. Itse ajattelin sitä testata jos ens neuvolassa on raudat nykyistä luokkaa.

Mauahtavaa Kyseli ekan raskauden tunnoista, odotuksista, yllätyksistä yms. Mulle ehkä yllättänyt esim. se alkuraskauden väsymys. Kun se oli niin totaalinen. Olinhan mä kuullu, et väsyttää, mut en mä ennen ollu sellaisesta väsystä oikeesti tienny.
Ja kyllä se tunne, minkä vauvan ekat liikkeet sai aikaan, oli aika huumaava. Silloin kokretisoit se, että mulla on jotain ainutlaatuista mukana. Alkoi tulee sellaisia äiti fiiliksiä.
Sit tämä ainainen huoli.. ihan hirvittää, et tätäkö se tulee olemaan loppu iän, et aina on huoli mukana kaikessa mitä tekee.
Se kanssa, että en olisi uskonut, et kuinka paljon voi ärsyttää kun välillä tuntuu että vatsa on yleistä omaisuutta jota saa kosketella ja kommentoida noin vain. Mulla se on ollu alusta asti hyvän kokoinen, niin ei jaksais enää yhtään taivastelua siitä, et laskettu aika on vasta joulukuussa. Mä itsekin olen ollut noita odottavien äitien vatsojen ihailijoita, mut en olis arvannu, et joskus tuntuu pahalta, ja huomaa itse ihan selittelevänsä vatsan kokoa. Mitäpä se muille periaatteessa kuuluu. Mut toisaalta, on ollu aika ihanaki, et on ollu jo niin pitkään sellainen selkeä vauvamasu. Ai, minäkö ristiriitainen? :LOL:

Mut joo, kello on puol seittemän, ja nukkua sais, mut tässä sitä taas istuu koneella. Niin, tääki varmaan kuuluu niihin yllätyksiin, tää yökukkuminen. Mulle ku ei aijemmin ole tehny lainkaan tiukkaa nykäistä unta kellon ympäri, lainkaan heräämättä välillä. :)

Jaksuja kaikille!
 
jennipenni oliskohan krauterblutsaft(varmaan kirjotin väärin,tuli ulkomuistista).... se on sellanen puna-valkosävynen paketti,rautapitoinen yrttimehuvalmiste tai vastaavaa lukee paketissa ton nimen lisäks.mutta luontaistuotekaupasta kun kysyy rautajuomia niin ne tietää sen,siellä on kyllä muitakin,mutta ton tunnistaa vaikeesta nimestä. :LOL:

ja on kyllä tehokasta,eikä oo mulla ainakaan aiheuttanu mahaoireita.on hyvänmakusta ja auttaa nopeasti.mutta kun on nestemäistä niin se kai ei oo yhtä pitkäkestoinen vaikutus kun pillereillä,että vaikka joka aamu olis heikotusta raudanpuutteesta niin se ei tarkoita ettei juoma tehoais,se tehoo taas kun ottaa uudestaan.suosittelen!
 
Jennipenni: mulle th sanoi neuvolassa, et ei nouse veren hb nopeasti aloittamisesta, vaan ensin hitaasti paikkaa puutteen ja sitten vasta alkaa lukemat nousta. Kun mulla kuun lopulla on neuvola, niin th sanoi et hyvä jos sitten ei oo enää tippunut, sittenkin se rauta jo tehoaa... Et hyvinhän sulla on narvot nousuun lähtenyt. :) Ja kiitos Minttuliina, mulla ei sitten kai tule mahaoireita tuosta raudasta, koska kaks kertaa oon nyt ottanut, eikä mitään oireita. Kaipa ne ois jo tullut. :)

Jos nyt menis aamukahville, isäntä tuntuu sitä tuolla jo keittelevän. :p Sateiselta näyttää ilma, joten mä ainakin tulen aamupalan jälkeen tähän kököttämään jos päättötyötä sais taas edes vähän esitettyä... Isäntä saa mennä neidin kanssa ulos, jos vaan ei sade yllätä... Ja sitten vielä ennen päiväunia päästään taas tytön kanssa maalaamaan vesiväreillä, kun mennään illalla mun isän synttäreille... :) Eilen hän maalasi mummulle kortin, ja tänään aikoin tehdä papalle samanlaisen. :heart:

Palaillaan taas. :wave:

Shmandalie ja Torsti 26+6 :heart:

P.S. Eilen illalla Torsti myllersi mahassa niin et tissit ja paita heilui ihan kunnolla. :LOL: Mieskin tunsi oikein kunnolla liikkeet, kun Torsti alkoi entistä enemmän riehua kun isäntä laittoi kätensä mahalle... :heart: Että mulle tuli hyvä mieli, kun esikoinen lopetti aina möyräämisen kun joku laittoi käden mahalle... :) Oli isäntäkin onnessaan kun myllääminen jatkui reilun aikaa kun käsi oli mahalla.. :heart:

Nyt kahville.. :wave:
 
Huomenta. Päänsäryllä alkoi munkin aamu :headwall: .

Maukkis kysyi raskauden aiheuttamista "yllätyksistä". Ensin meinasin, että mikään ei ole yllättänyt, mutta kun aloin ajatella asiaa enemmän, niin monikin asia on yllättänyt. Ensikskin se alkuraskauden oireettomuus. Kuukausikaupalla sain ihmetellä, että olenko muka raskaana, kun mikään ei tunnu miltään. Olin pelännyt kamalaa pahoinvointia ja ties mitä, mutta kun mitään ei tullut. Ennen raskautta kuvittelin, että mahani kasvaa huippuvauhtia ja lihon ja saan hirvittäviä raskausarpia, mutta maha on kasvanut hyvin hitaasti, eikä yhtään raskausarpea ole tullut. Luullakseni en ole myöskään lihonut. Sitäkin olen ihmetellyt, miten pirteä ja energinen tuossa välillä olin ja hirvittävän hyvällä tuulella koko ajan. Mieliala tasoittui hormonihoitojen jälkeen ja musta tuli suorastaan leppoisa :LOL: . Mä olen siitä poikkeus, ettei mua liiemmin itketä eikä herkkistelytä mitkään tv-ohjelmat tms, jota ehkä aiemmin oli. Pikemminkin olo on ollut tasaisen seesteinen, lukuunottamatta muutamia ärsytyspäiviä. Fyysisestä puolesta vielä sen verran, että mua yllätti, että mahan kasvaminen tuntuu niin konkreettiselta ja epämiellyttävältä, se pinkeys ja ahdistava tunne, mitä on ollut. Vauvan liikkeiden tunteminen näin voimakkaina on myös yllättänyt. Tunnepuolesta taas eniten olen ihmetellyt sitä, miten ihanaa musta on olla raskaana! Siis se, että sisälläni kasvava pikkuinen on niin rakas ja tärkeä ja kaiken keskipiste ja miten mukavaa musta on puhua raskaudesta muiden kanssa. Ennen mua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kenenkään raskausasiat ja vielä vähemmän lapsista puhuminen :ashamed:. Olen myös oppinut rakastamaan omaa kehoani tämän raskauden myötä ja pallomaha on vain ihana. Mulle, joka on aina taistellut litteämmän vatsan puolesta. Mä varmaan kuulun niihin, jotka sanoo joskus jälkeenpäin, että "parasta mitä olen saavuttanut elämässäni on äitiys ja nyt tiedän, mitä elämästäni on ennen puuttunut". Sitä jaaritusta siis, mitä ennen en ole voinut ymmärtää mitenkään :kieh: . Mulle raskaanaolo on siis enemmän merkinnyt suuria muutoksia tunnepuolella, sellaisia joita en koskaan itselleni kuvitellut. Omat vanhat ystäväni eivät ole vielä tässä vaiheessa, eivätkä he siksi ymmärrä mun hehkutusta näillä vauva-asioilla. Yritän siksi olla puhumatta heille liiaksi aiheesta ja pysyä "entisenä minuna".

Kauheeta kun teistä jotkut ovat jo pitkällä raskaudessa :eek: . Kolme kuukautta l.a:han :eek: :x . Mua ei edelleenkään hirvitä se elämänmuutos lapsen kanssa, vaan se välivaihe, synnytys... Menin ja luin taas vauvalehdistä synnytysjuttuja :whistle: .

tivoli 25+2
 
Huomenta :wave: ! No jo olikin tullut tekstiä =) . Meillä oli töistä useamman päivän seminaari, jonka puitteissa sitten säntäilin paikasta toiseen ehtimättä kertaakaan edes koneelle :headwall: . Olipa se erikoinen elämys selvinpäin B) . Kovin moni muu mun lisäksi ei siellä kyllä selvää päivää nähnyt, mutta yllättävän hauskaa oli tässäkin tilassa. Paikkani julkistettiin hakuun samaan aikaan ja yhtäkkiä kaikkien mielestä mun maha olikin TOSI ISO :whistle: ... Ja tuntemattomat "työkaverit" muilta paikkakunnilta tuli silittelemään mahaa ja kyselivät minkä ikäinen kaveri siellä masussa asustaa :D .
Olen siis viimeiset 4 päivää vastaillut kysymyksiin en tiedä sukupuolta, koska emme halunneet tietää, 7. kuukaudella ollaan, olen kotona ainakin vuoden, kyllä liikkeet tuntuvat koko ajan, on kaikki mennyt hyvin alun pahoin voinnin jälkeen jne jne jne. |O
Ihanaa oli, että etenkin ulkomaalaiset kollegat kehuivat, että oikein hehkun :saint: . Eihän tässä tilassa muutakaan voi, kun on niin onnellinen :heart: :heart: :heart: . Ja monen vanhemman miehen mielestä nainen on kauneimmillaan raskaana. Ei tässä siis huolen häivää...

Siinä alkuun heti siis omaa napaa.

Kuinka paljon teillä oikein on neuvolakäyntejä? Musta tuntuu että te muut ootte koko ajan neuvolassa ja mulla on edelleen vain kerran kuukaudessa. Tai siis kun seuraavaks ens viikolla on lääkäri, niin oikeastaan neuvolakäyntien väliin jää 2kk.

Miten Tracyn sokerirasitus meni? Mä en oo vieläkään saanut tuloksia, kun labrasta ne sanoi, että ne saa neuvolasta ja neuvolaan ei pääse puhelimella läpi :headwall: .

Liinulille ja Riikkulille myötätuntoni ap-kivuista... Täälläkään ei minkäänlaista merkkiä niiden hellittämisestä, paitsi ehkä öisin on nyt parempi. Tai sit oon vaan niin väsynyt siitä jatkuvasta hymyilemisestä ja edustamisesta viimeisten päivien aikana :headwall: .

Polka: Jos harkitset vielä vakuutusta, niin eikös se pitäisi aika pian ottaa. Vai onko muilla kuin Tapiolalla lyhyempi aika kuin 3 kk ennen laskettua aikaa?

Hula ja Äiskä73 tervetuloa :flower: ! Ties vaikka Äiskän kanssa samoihin aikoihin oltais Taysissa...

Anni76: Mä ilmoitin kans kaikki vähennykset Kelan papereissa enkä yhtään ajatellut asiaa ennenkuin luin sun kirjoituksen :ashamed: . Voi äly.

Minimi: Ei Tapiolankaan vakuutus korvaa hammasvaurioita.
Jajepoo ja Kuukiitäjä puhelivat bonusten loppumisesta. Soitin Tapiolaan silloin kun sitä vakuutustarjousta pyysin ja kysyin että laskevatko hinnat nyt sit s-asiakkaille selvästi. Tätsy väitti kovasti että laskevat... Saas nähdä... Kun ei viitsis sitten enää vaihtaa yhtiötä kun jos vauva on sairastellut siihen mennessä, uusi yhtiö rajoittais ne vaivat kuitenkin pois. Ja mulla on oma sairauskulu myös Tapiolasta, joten täytyy vaan toivoa, että Tapiolaan voi olla tyytyväinen jatkossakin...

Maukkisko
se kirjoitteli, ettei tissit valu, vaikka puristais - no ei mullakaan. Eikä kyllä tässä vaiheessa vielä haittaakaan :) .

Shamandalien tyttö ihanasti suhtautuu tulevaan pikkuveljeensä :heart: .

Mmiilialle edelleen oikein paljon jaksamista :hug: ! Muista ottaa rauhallisesti!!!

Porschelle pikaista paranemista ja rentouttavaa saikkua!!!

Eemmaan lomaa käy kateeks. Vielä kun sais lentää, tekis kauheasti mieli mennä jonnekin löhölomalle. Ja nimenomaan löhölomalle, koska kulttuurikohde menis tällä lyllertämisellä ihan hukkaan B) .

Ai niin ja olihan mullakin flirttailukokemus. Alkon myyjä ihan selvästi flirttaili ja mulle tuli lähinnä nolo olo mahani kanssa. Se ei tainnut sitä mahaa tajuta, ennenkuin vasta kun olin lähdössä :ashamed: .

Nyt on pakko mennä syömään aamiaista tai lähtee taju. Kuulemisiin! :wave:
 

Yhteistyössä