***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Unohdin vielä kertoa kuinka ihana tuore aviomies mulla on. Olemme tällä viikolla eri vuoroissa töissä, minä aamuvuorossa ja mies illassa. Eilen kun tulin töistä kotiin, pöydällä odotti Fazerin marianne-suklaalevy jossa luki päällä, VAIMOLLE YKSINÄISIIN ILTOIHIN :heart: Pääsi itku...
 
on tullut noista vaatteista nyt niin eri tietoa/mielipiteitä, että taidetaan odottaa vauvan syntymää ja katsoa minkäkokoinen tyyppi tulee, onko haalari täysin mahdoton käyttää. Varmasti hätävarana alkuun menee ennenkuin saa ostettua sitten joulun jälkeen ALEsta oikeamman, mikäli viitsii... Ehkä parit pienemmät (olisko 56 sellainen hyvä välimuoto sitten) asut hankitaan etukäteen jos on kovin sirppana ja lisää taas sen mukaan miltä näyttää.

Yskänlääkkeistä, itse otin juuri Medipekt tabl kun sattuu niin pirkuleesti kun yskii limaa, sanottiin että vältettävä raskauden 1/3:lla. Entäs sitten yölliseen ärsytysyskään, pitää kysyä apteekista onko mitään, että saa nukuttua...
 
Uskalsinpas minäkin joukkoonne.Vaikutatte tosi mukavalta porukalta! Oon taustaillut kesäkuusta asti...monesti on tehnyt mieli kirjoittaa, mut joku on estänyt. Nyt vissiin tää älytön flunssa sekoitti pään...

Kävin tänään lääkärissä, koska yskä on muuttunut niin valtavaksi, että en pysty nukkuumaan öisin, eikä pysty miehenikään...Välillä tuntuu, että keuhkot repee ja sit tietysti mietityttää, kuinka maha-asukkiin vaikuttaa toi ainainen yskiminen. Siihen lääkäri ainakin totesi, että ei vaikuta mitenkään. Vähän helpotti.
Sain saikkua loppuviikon, mut eihän se auta yskään...Apteekista ostin maanantaina Resilar-merkkistä yskistä, mut ei oo auttanut. Sitä voi nauttia farmasautin mukaan tilapäisesti.
Mut MISSE81 sulle tiedoksi, että toi mun lääkäri ei ainakaan kirjoittanut, eikä suositellut juotavaksi mitään yskänlääkettä. Joten täytyy vaan yskiä...ärsyttää...

Vielä itsestäni ja maha-asukista hieman: oon 32v ja ootan esikoista syntyväksi 7.12., sairaala Hyas. Odotettu lapsi, viisi vuotta yritetty ja luomuna sai alkunsa. Raskaus tähän asti mennyt aika hyvin. Alussa oli korkeahko verenpaine 135/98, mut se on tasottunut. Hemppa on 105, joten rautaa joudun popsimaan ja huomenna verenrasituskokeeseen, koska oon sen verran ylipainoinen. Ultrat ovat menneet hyvin ja viel yks ultra tulossa lokakuun lopussa kohdussa olevan myooman takia. Sukupuolesta ei ole tietoa, mut ehkä sit lokakuussa sen huomaa, kun lapsi on silloin jo niin iso...

Tässä kai tärkeimmät ekaks viestiks...Saas nähä kuinka aktiivinen kirjoittaja musta tulee...ihan itteenikin jännittää
 
Heij!!

Tervetuloa HULA!!!

Vaateongelmat ratkee nätimmin kun ostaa huutonetistä paketillisen vauvan vaatetta 50-60 senttiselle. Ei mee rahaa niin paljoo ku uusiin kaupasta ostettuihin eikä sit jää kaiveleen jos jää pitämättä. Ite oon pitäny molemmilla (50,5cm/3370 & 51,5/3390 ) Ekan kuukauden 50-56senttisiä ja joitain 60-62senttisiä. Puolen vuoden iäs 70-74 (68) senttiset ja vuoden iäs 80-86 senttiset. Molemmat lapset on ollu ennemmin hoikkia ku paksuja. Ja sit kun ei joka merkin 60sentin vaate oo saman kokoinen..
Ite just hain postista ison paketin vaatetta jormalle, kappalehinnaksi ei jääny ku joku 20-50 senttiä, laidasta laitaan oli laatu, uutta ja tosi käytettyä. 80% menee käyttöön. Hyvä ostos mielestäni :) Koot on 50-74sentin välillä.

Niin ja niitä neuvolakuulumisia eli hb 110 tai 112 (ihme!! En oo aikoihin rautaa napsinu ) painoa on nyt sit tullu 7 kiloo.. :whistle: ja verenpaine 58/110. Mitäs muuta.. alakerras kiinteetä ja 3 senttiä kaulaa. Ja sit sain tietää et rasituskokees oli se eka litkun jälkeen otettu arvo 9,9 ku raja oli 10. Tai jotain sinne päin. Noh 0,1 oli kuitenki tuo erotus.. :whistle: Sykkeet oli ookoo, jormal just jumppahetki menos niin ei niitä sen kummemmin sit kuunneltu.

Vieläki ihmettelen tuota liian iso peitto hommaa, riippuu varmaan siitäki kuinka sen pienen sinne käärii vai laittaako peiton vaan sen päälle. Ite ainaki vähä niinku kapaloin aina pikkuisen siihen peittoon ja silloin ei saa olla kyl ainakaa paljoo sen pienempi peitto. Mutta tyylejä ja mielipiteitä on varmasti ihan yhtä monta ku äitejäkin, ja kaikki ovat omalla tavallaan oikeessa.

Sellasta, nyt pakko lähtee kauppaan... :wave:

 
Oikeassa oot mauahtavaa, et näkemyksiä on monia. Siksi tämmösen noviisin täytyykin tarttua kaikkiin pikkuseikkoihin et olisin muka sit hyvä äiti :kieh: Osaisko joku vielä vastata mun tyhmään "mitä-tuntee-supistuksen" -ongelmaan?
 
katos www.vaunula.fi Se myy vaunuja yms ja on seinäjoen ja jalasjärven välillä.

Ja supistushommeliin sanoisin et ite tiedän et sit on supistus ku maha kovettuu ja sit se menee ohi. Ja jotenki sen nyt hahmottaa paremmin ku ekas raskaudes. Sillon toki tuli aikasin jo kipeitä suppareita. Hmm. Omalla kohdalla vertaisin siihen että kun on ruikkutaudis ja sit se maha kramppaa siin ennen ku ripaska lentää niin vastaavaa kipua tekee supistus. Tai sit se on sellenen menkkamainen kouristus. Tai ihan kivuton, ehkä vähän sellasta paineen tunnetta. Vaikee selittää....
 
Iltaa,

pikaisesti tässä ehdin muutaman rivin rustata. Meillä on muuttohässäkkä pahimmillaan, pakkaaminen on melkein kokonaan mun harteilla kun mies on töissä. Viikonloppuna olis tarkoitus päästä omaan taloon.

Toivottavasti Mmiilialla lepo ja laastarit auttavat, kovin kurjaa tuollainen supistelu.

Tervetuloa minunkin puolestani Hula! Meillä on sitten sama synnäri, saas nähä osutaanko yhtäaikaa, mulla tosin viikkoa myöhemmin laskettu aika. Ja saman ikäisiäkin ollaan =)

Olipa kiva että viikonlopun tapaaminen meni nappiin, olisin itsekin voinut ottaa osaa, vaan tämä muuttaminen on nyt ykkösasia.

Ensi viikolla olis lääkärineuvola.

liplap rv 25+4
 
Noista vauvan vaatteista vielä korjaan sen verran, että mä puhuin siis noista 56 cm vaatteista, joita oon lisää ostanut. En tokikaan oo 50 cm ostanut. Mutta kun tuolloin esikoisen aikaan en varannut noita yhtään, kaikki oli 60 cm ylöspäin, nyt sitten oon vähän varannut just siitä syystä mitä aiemmin tänään kirjoitin.

Mötkylä mä en tiedä vieläkään varmasti, vaikka toista odotan, että mikä on supistus. Mulla ekat supistukset esikoisella tuli vasta synnärillä, joten ne olikin sitten jo kivuliaita oikeita supistuksia. Oon ainakin tässä olettanut, että mulla päivittäin supistaa. Joudun ulkosalla tuon poikani perässä sen verran juosta/pomppia/nostaa, että maha menee sellaseksi kovaksi. Kipeää ei tee, ihan kuin joku punnais sisältä päin tai on paineen tunne. En tiedä onko supistus, mutta näin kuvittelen siis. Oli tästäkin varmaan apua.

(Jee! Tää on tosi kätevä tapa, että kirjoittaa kultakin sivulta kommentit ja kopioi sitten, ennenkuin siirtyy seuraavalle sivulle. Joku täällä vinkkas tosta, kun tuskailin, etten muista. Olisko ollut Sätseeni.)

Tervetuloa Hula!

Mötkylä kyseli myös Seinäjoen seudun vaunuliikkeitä. Mitäs toi Rintamäki myy? Siis, joka on Torikeskuksessa. Onko se nyt ees Rintamäki ja onko se edes enää Torikeskuksessa?

No poistun taas tältä illalta!



 
Heips!
vaatekeskusteluun - vauvat on niin yksilöitä. Minulla esikoinen käytti 3kk 50-56cm vaatteita. Hukkui 60cm. 1½v käytti 80cm vaatteita ja silloin 8v sitte äitiyspakkauksen potkupuvut oli ainakin 80cm niin eihän niitä enää voinu käyttää kun yöpukuna... Toppahaalari ei pidä vettä niin oli aika hyödytön kävelevällä touhuajalla. Mutta harvinaisempaa kai tälläinen kirppu ipana =) Enkä mä silloin tosiaankaan ollu osannu varautua pieniin vaatteisiin, et niitä olis ollu monta. Mutta niitä sai sitte lahjaksi ja ostettua itsekin, kun eihän sitä tarvi linnottautua 4 seinän sisään ikuisiksi ajoiksi. Meillä meni monta vaatekertaa päivässä, kun poika oli kova pulauttelemaan.
Ainakin ultrassa oli painoarvio, et suurin piirtein samankokoinen vaavi olis tulossa nyt ku esikoinenkin, joka oli syntyessään 2750g 47cm.
Sellaista....
Pinkeiju+keijukainen 24+3
 
Snoopy: Jos sulle on päätös jo tullut, niin aion tänään illalla postia sinne laittaa. Tai sitten vois ens viikon alussa vaikka käydä, koska maanantaina aion sokerirasituksen jälkeen lähteä ensin omille asioille ja sitten kotiin, kouluun en sillon tuu... :whistle: Mutta pitää kuitenkin kysellä...

Mötkylä: :heart: Ihana mies sulla... :) Kummasti piristää mieltä, eikä sen loppupeleissä tarvii olla ees iso juttu... ;)

Tervetuloa Hula :wave:

Koulussa oon jo valmiina, tunnin alkuun vielä melkein puoli tuntia... No, ehtii käydä täällä pikaseen ja vielä vessassakin ennen tunnin alkua. :D

Neuvolakuulumisia eiliseltä:
Painoa oli tullut paljon :ashamed: , +933g/vko, kokonaisnousu nyt onneksi vain(?) 6kg.
RR 120/77, alkaa olla ihan normaali... ;)
Hb 111 -> rautakuurin hain mutta aloitan vasta huomenna, mikäli sattuukin mahaongelmia tulemaan niin painii niiden kanssa sitten viikonlopulla kotona niin ei tarvii koulusta olla pois...
Liikkeet oli ++
Torstin syke 150 :heart:

Tyttöä terkkari veikkaili, kun oli niin äkäinen tapaus kun sydänääniä alettiin kuuntelemaan. :D Alkuun ei saanut sykettä kuuluviin niin pitkäksi aikaa et laite ois ne rekisteröinyt, koska Torsi alkoi mukiloimaan anturia. :D Onneks sitten siksi aikaa rauhoittui et hetken kuului pelkät sydän äänet. :LOL:

Mulla ei päivä ihan vahvimmin lähtenyt käyntiin, kehtaako ees kertoa? :ashamed: Mentiin sitten koko porukka yhtäaikaa aamulla liikkeelle, vietiin neiti hoitoon ja sitten mies heitti mut vielä autolla bussipysäkille. No, hoitopaikasta kun oltiin lähössä, niin mies pyysi mua katsomaan kumpi jarruvalo ei pala. Blondin eka kysymys: "Edessä vai takana?" :headwall: Tajusin siinä samassa et kummassa päässä... :whistle: Isäntä siinä sitten pumppaili jarrua, enkä mä nähnyt kuin yläjarruvalon ikkunan ylälaidassa. No, nehän oli tietty samassa kuin ajovalot, ja mä selvitän et yks palaa ja kaks vilkkuu kun painaa jarrua. :headwall: :headwall: :LOL: :saint: :ashamed: Siinä vaiheessa mietin et meenkö takaisin kotiin, kun meillä on tänään ryhmätyön esitys ja kaikkea... :whistle: Pitää varmaan luokkakavereita varoittaa etukäteen et ei tiedä mitä tälle päivälle on tulossa... :D

Mutta nyt toimiston kautta odottelemaan tunnin alkua. Hauskaa päivää kaikille. :wave:

Shamandalie ja Torsti 26+3 :heart:
 
Huomenta!!

Shamandalie: :kieh: Kiitos piristävästä aamun avauksesta. Kiva tietää etten oo ainoo joka sekoilee.. :D

Pistin profiiliin uuden masukuvan, eilen otettu.

Mistä sitä sais virtaa tehdä jotain kun on niin uupunu olo et ei saa mitää aikaiseksi.. :ashamed:

Ja sit kun kaikki hajut ottaa nenään edelleen, ite pitää joka vessareissun yhteydes ja vähä välilläki pestä alakerta ku tuntuu et on likanen (valkkarii liikentees täälläki..) ja ukkokulta varmaan kyllästyy muhun ku aina se muka haisee pahalta. Mutta ku se haisee. Hiki, työstä johtuvat lemut yms.. Josko tää tästä.. Häivyn apatiani kans masentamasta muitaki. Josko se on vaan pimentyvä syksy mikä ahdistaa vaikka johan sitä nyt on jo ooteltuki. Tai siis joulua pikemminki.

Joo mut hei ny :wave:

 
Huomenia kaikille! Onneksi jotkut muutkin täällä kärsii ns. sekoilusta... Mulla oli eilen IHAN MAHDOTON päivä. Laitoin Kelan paperit ed. päivänä palkanlaskijalle joka lupasi täyttää ne omalta osaltaan. Noh, eilen sitten kyseli että maksanko liiton maksuja ja onko mulla työmatkakustannuksia. Siinä innokkaasti että "ai niin, mullahan ei enää ole firman autoa joten joo, kuljen bussilla"... siis todellisuudessa kuljen bussilla n. 3-4 krt. kuussa koska kuljen miehen kyydillä. Jep, jep... palkanlaskija siinä sitten laittoi bussikuluja oikein kovalla kädellä ja ehti jo lähettää paperin Kelaan ennen kuin tajusin että eihän siihen kannata mitään tuollaista ilmoittaa kun en kerran bussilla kulje, ts. tuosta on vaan haittaa koska se vähentää äitiyspäivärahaa. Siinä sitten paniikissa soitin Kelaan ja selvitin tilannetta, käskivät laittaa oikaisun ja laitoinkin mutta saapa nähdä... Todennköisesti menee käsittelyssä kauemmin ja meneekö sittenkään oikein. Voi herranjestas että ihminen voi olla TYHMÄ! Kaiken päälle sain ko. aiheesta raivarit ja itkin miehelleni taas kerran - itken siis nykyään joka asiasta.
Muuten oon päässyt suht helpolla tässä raskaana ollessa mutta näköjään mulle tämä käy päähän. :ashamed: :ashamed:
 
Neuvolakuulumisia....

hb 133
RR 117/73
Paino noussu 6 kg eli 1,2 kg vko....
Liikkeet ++
Syke ++ ( ei sanonut paljon, mutta tasainen)
Kohdun kaula kiinni,kiinteä ja yli 3 cm.
Ja sit...

Nyt mä vedän pohjat...

SF 30 cm, eikä ollut siitäkään varma kun kohtu menee jo rintalastan alle.(ei muuten mikään ihme että hengästyttää ja juotavat nousee kurkkuun...)
Ja sitten mennäänkin sokerirasitukseen, jee!

Ja mä oikeesti pelkäilin että mun maha ei kasva ja vauva on pieni. :headwall:
Ja kattovat ensi viikon ultrassa että ei oo jättivauva.

Mä oon oikeestaan aika helpottunut kun mulla oli toi kasvu-on-pysähtynyt-paniikki. Ainakin murmeli kasvaa ja lääkäri sano että voi myös johtua että lapsivettä oli paljohkosti.Mut vauva tuntui aika isohkolta kuitenkin ja oli muuten rt tutkimushetkellä.

Hohhoijjaa, litkun lipitys pitäis siis varata.
Kurjaa. Toivottavasti ei rupee heikottaan sitten kun ei saa muuta ruokaa aamulla.

Täällä myöskin tissit valuu ja rupee paidat oleen märkiä jos ei oo liivejä päällä.

Mulla ei juurikaan supistele, tai sitten vaan huomaa. silloin kun tuli rasituksesta suppareita nii sen kyllä huomasi.

Hiihaa, ompa taas hilpee pössis. Mulla oikeesti mielialat vaihtelee ihan järkkynä. Välillä sitä vaan itkeä tihrustelee ja pelkää ja sit naurattaa ja on hilpeenä. Snadi jakomielitauti. ( ja kuka haluaa mut mukaan tapaamisiin!!!! :D )

Sekopää ja jättivauva Tirppa rv 27+2
 
:LOL: onneksi en ole ainoa, kenen pää on pehmentynyt... :ashamed: Viime viikolla tuli kotimatkalla töistä reteesti hurautettua väärällä bussilla ihan väärään paikkaan. Siinä sitten istuin hämilläni viimeisenä päätepysäkillä bussissa ja ihmettelin eikö matka enää jatkukaan. Kuski kysyi, eikö rouva aio ollenkaan nousta pois. Viittä vailla väänsin itkua ja ihmettelin onko mun aikataulussa jotain vikaa, kun pitäisi ihan muualla olla. Kuskilla oli viimeinen ajo menossa, ja lupasi viedä minut kotiin samalla kun ajelee takaisin keskustaan. Kuskin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun siinä vieressä nyyhkytin massu pystyssä selaten aikataulua... :LOL: Taisi (mies)kuskilla olla kokemusta raskaanaolevista naisista, kun oli niin empaattinen :D . Mut kylläpä hävetti.... :ashamed:

Anni76, nuo huuto-/itkuraivarit on itsellekin niiiiin tuttuja. Itsehillintä on kyllä ollut koetuksella...
 
:LOL: :LOL: Nyt tää repes :LOL: :LOL: Ei luoja ku naurattaa ku kuvittelin tuon tilanteen.. :LOL:


Tuitsu: Mulla oli sf eilen 28cm ja oli aika tiukkaan mitattu. Mutta lääkärin (-kin ) mielestä vauva on vaan niin ylhäällä mun tapaukses et tuos alhaalla on sellasta tyhjää tilaa joka sit kasvattaa sf mittaa. Eipä noi kumpikaan lapsi oo laskeutunu ennen ku synnytyksen aikana vast alas sinne lantioon ja sama lienee nytkin edessä.


Tissit ei valu täällä yhtään, ei vaikka koitin niitä rusennella niin et kipeetä jo tuli. Täytyy hakeutua pienten vauvojen lähelle jos sit vaikka alkais tapahtua. Ei muuten mitää mut jänskättää et onko maidon nouseminen viel tuskaisempaa tulevan pienen synnyttyä kuin tytön syntyes. Esikon aikaan maitoo tuli ja sitä alkoi heti olla tarpeeksi, ei lisämaitoa tarvinnu. Noh, onhan tässä aikaa mut siinäpä se ongelma onki ku on aikaa miettiä. Iltapäivällä lähden lasten kanssa yhen vanhan kaverin luo käymään, ihanaa saada aikuista juttuseuraa.. :)
 
kiitos blondi"vitseistä"! Eikä noiden kertominen aiheuta kenenkään luokittelua, bannauksesta en tiedä.. :LOL:

Ehkä itse kerron oman poliisitarinani, ja täällä siis brunette.
Vuosia sitten (n. 10-15v sitten, olisiko ollut 80-lätkä vielä perässä ??) ajelin yhdestä risteyksestä, jossa on monet valot peräjälkeen ja käännyttiin oikealle, tien vieressä poliisiauto pysähtyneenä, poliisi autosta ulkona huiteli jollekin ja minä naureskelin että jollekin käyny köpelösti. Ajelen eteenpäin, näen sivusilmällä että ohituskaistaa ajaa toinen auto ihan vieressä, mutta enhän minä reagoi tollaiseen, yrittää kilpailla, typerys! Ajelen hetken, ja vielä siinä joku keikkuu vasemmalla, vilkaisen, ja siinähän on poliisiauto, poliisi puoliksi ikkunasta ulkona huitomassa---minulle! Ei kun pysäytys tien viereen ja poliisisetä ikkunan taakse. Itse olen äimänä, että mikäs nyt? "Neiti ajoi punaisia päin." " Ai missä?!" Siellä risteyksen toisissa valoissa. En ollut edes huomannut moisia valoja. Poliisilla oli ämyrit rikki ja siksi "pysäytys meni vähän pitkäksi". No, käsky käy rekisteriote ym mukaan ja maijan takapenkille. Siellä käy ilmi että mulla on autossa ensinnäkin väärä osa rekkarista, se jolla auton voi myydä, sitä osaa joka piti olla, ei löydy. Lisäksi tuloja kysellessä saan itkukohtauksen kun en osannut niitä varmasti selvittää, oli ollut opiskeluja ja työttyömyyttä ja kesätyötä enkä todellakaan tiennyt mikä olisi oikea summa. Poliisi vain totesi ettei tätä tarvitse nyt noin kovasti itseensä ottaa... Hiukan hävetti. Minimisakot kai sieltä tuli :p

Siispä jo tuolloin sain noita hermostusitkukohtauksia, nyt raskauden aikana, etenkin viime viikkoina ne on kyllä tosi herkässä. Ärsyttävää. Kun sitten nolottaa kun jossain yleisillä paikoilla alkaa itkemään tyhjästä. Ja mies parka, onneksi ei hätkähdä vähästä, ennemminkin lisää itkualttiutta kun tulee sitten halaamaan että no mikäs meillä nyt on ja siitä vain itkuisuus yltyy kun toinen on NIIN ihana ja mä on NIIN hölmö jne jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Ja sit kun kaikki hajut ottaa nenään edelleen, ite pitää joka vessareissun yhteydes ja vähä välilläki pestä alakerta ku tuntuu et on likanen (valkkarii liikentees täälläki..) ja ukkokulta varmaan kyllästyy muhun ku aina se muka haisee pahalta. Mutta ku se haisee. Hiki, työstä johtuvat lemut yms.. Josko tää tästä.. Häivyn apatiani kans masentamasta muitaki. Josko se on vaan pimentyvä syksy mikä ahdistaa vaikka johan sitä nyt on jo ooteltuki. Tai siis joulua pikemminki.

Blondi mäkin oon vissiin. Aloin ihmettelemään, että miksi pirkuleessa sun täytyy joka vessareissun yhteydessä käydä välillä alakerta pesemässä. Siis kuvittelin sulle 2-kerroksisen talon ja että käyt sitten alakerran lattiat luuttuamassa kesken vessareissun.


Aargh, ei tää lainaus nyt taas suju.

Mrs Nobody ja 25+3
 
aiih,ei saa naurattaa enempää,maha vaan hytkyy ja tuntuu ettei saa henkeä kun niin naurattaa....! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

nobodyn viimeisin kommentti oli kaiken huippu!juuri kun olin ehtinyt päättää rauhoittua naurukohtaukseltani.... :LOL:

ei kun oikeesti kiitos piristyksestä,mä olenkin viime aikoina aidosti nauranu harvoin..........

ja tosiaan taitaa olla tuota sekoilua ja ajattelemattomuutta liikkeillä meillä mammoilla,alkaakohan tuleva synnytys ja vauva jo viedä meitä muihin maailmoihin...?

itselläni käy niin että kun pitäisi jostain asiasta puhua niin että joku virkailija tai tuttukin oikein kysyy ja jää kuuntelemaan,niin sanat menee sekaisin ja ihan sekaviksi,enkä välttämättä itse edes tajua! kelassa puhuin tukimushakemuksesta ja jollain on maa jaloissa kii ja vaikka mitä hölmöä.ja kirjoittelen sanoja ja kun luen uudestaan huomaan että ihan kuin joku ei täsmäisi ja sitten pitkän tutkiskelun jälkeen totean että sanassa on ylimääräisiä kirjaimia eikä ole suomea ollenkaan!kuten kun piti kirjoittaa sana äyräiden,kirjoitin äräydyein eikä siinä ollut mielestäni mitään outoa! jotain lukihäiriötä ilmaantunu nyt raskauden aikana....ei siis mitään hauskaa,ärsyttävää ennemmin,kun tuntuu että aivot ei enää toimi täysillä! |O

mötkylä ihana teko mieheltäsi...! :heart: juuri tuollaiset pienet spontaanit rakkaudenosoitukset pitää liekin palamassa..... mä harrastin vuosia tuollaista,saatoin ostaa miehelle jotain pientä herkkua tai pehmolelua ja pistää lapun mukaan ja mitä ikinä keksinkin,kerrankin tein ylläriksi kakun ja oikein kynttilät ja musiikit,mutta kun en ole tuntenut ikinä että toinen olisi vilpittömästi ilahtanut niin into lopahti....ja taitaa olla turha mainita että mies ei minulle näitä ylläreitä jaksanut tehdä,mitä nyt osti minulle suklaata samalla kun itselleenkin kävi hakemassa....

mä näin viime yönä jonkun oudon unen,mistä en muista muuta kuin että otiin muutettu ja oli joitain tuntemattomia ihmisiä ollut auttamassa,ja yhtäkin ihmettelin että mistä ihmeestä tuonkin tunnen,mutta tajusin kun naisen soittaessa puhelimessa luki liplap! että jostain syystä nimimerkki jäänyt mieleen...

juu kohta tosiaan sanon jo vahingossa siskolle jotain kasvatusasioista,kun meinaa hermot mennä kun lapsi vetää aikuista kuin pässiä narusta,pomottelee mielensä mukaan ja äiti senkun uhkailee eikä toteuta uhkauksia ikinä....ja sitten kun totaalisesti menettää hermonsa niin läppäisee poikaa päälaelle.... :'( :ashamed: tänäänkin vihastuin oikein pojan kiukutteluun ruokapöydässä ja säikähdin itekkin miten tunteet nousi pintaan,kun ei pystynyt enää hillitsemään,oli pakko komentaa.... :ashamed: kun yritän olla puuttumatta toisen lapsenkasvatukseen.

varmaan useammilla jo tiputtelee maitoa? tai että aamulla on yöpaidassa kuivuneet tipat tai vastaavaa..... mä oon huolissani,koska lopetettuani tytön imettämisen rinnoista tuli aina tämän raskauden alkuun asti tippa tai pari puristaessa,tosin mies teki sitä jatkuvasti,joten ei ehkä siksi lakannutkaan koskaan,siis sellaiset puolitoista vuotta kesti,ja nyt loppui kokonaan siinä kun varmaan maitorauhaset alkoi kasvaa/turvota nyt kun taas raskautui......nyt pelkään jos ei sitä maitoa muka alakkaan tulla....

täällä ei sitten kenelläkään ole kokemusta siitä kun vauvaa yritetään kääntää....? millä viikoilla sitä yritetään ja miten?

menninkäinen 27+0
 
menninkäinen87, mun mielestä toki voit komentaa sisaresi lapsia/lasta, jos kurittomasti käyttyäytyy! Tokihan muutkin aikuiset voivat osallistua lasten kasvatukseen kuin vain vanhemmat. Kyllä minä ainakin olen kieltänyt ja komentanut sisareni ja/tai ystävieni lapsia, jos tuhmiksi heittäytyvät. Toivottavasti pääsette siskosi kanssa yhteisymmärrykseen....!

oma (.) -> supistelee ja supistelee... Soitin neukkalääkärille, ja käski ottamaan ihan rauhallisesti, eli tän viikon mammajumpat menee förbi. Ei sentään vielä vuodelepoon eikä saikulle, mut nyt täytyy hiljentää tahtia. Eilen sain hirveän siivousvimman ja puunasin kämpän lattiasta kattoon, lieneekö tuntemukset seurausta siitä... :/ Mä en oikein vieläkään sisäistä sitä, että enää ei paahdeta ympäriinsä samalla tavalla kuin pari kk sitten :ashamed: Otan kyllä neuvot todesta, ja koitan nyt olla huhkimatta.
 
Moikka.
Täälläkin taas pitkästä aikaa. Miten lie unohtunu :/
Mä kävin eilen äippäpolilla ja pikkuisen painoarvio oli 830 grammaa :) Ainakin vielä on pienempi kuin esikoinen oli samoilla viikoilla :)
Muutenkin kaikki ihan hyvin. Selkäkivut vaivaa tosin.
Lueskelempas tän ketjun että hiukan pysyis kärryillä muidenkin kuulumisista :)
 

Yhteistyössä