***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Mullahan oli kans se streptokokki ekassa raskaudessa, kans mietin sitä että oisko siittä johtunu, että synty kaksviikkoa etuajassa. Tällä kertaa ei ole vielä testattu onko sitä, toivottavasti ei.
Mites muuten teillä muilla joilla se on ollut aiemissa raskauksissa, ootteko saanu selville että saatteko tiputuksen synnytyksessä vaikka sitä ei testeissä olisikaan?

menninkäiselle piti sanoa jo viimeks ku luin tuota sun kertomusta uudesta asunnosta, niin piti vain huokaista, että ihana. Kuulostaa kyllä just niin unelmatalolta kun vain voi olla, varmasti tulette viihtymään. Ja se hyvä puolihan siinä on kun kaksistaan muutatte niin voi sopia niin että kumpainenkin pääsee välillä ilman lapsia käymään jossain tulettumassa =)

Ihana tuo Jajepoon laittama juttu äitiydestä, nuihan se taitaa aika lailla mennä =)
 
Hyvin nukuttu yö saa ihmeitä aikaan...Tracy täällä taas ilmoittautuu, tällä kertaa täysissä sielun ja ruumiin voimissa :D Mitenkähän sitä muistaisi kaiken mitä piti kommentoida...

Ainakin Porchelle piti sanoa, että yhdyn täysin tuohon että tulen varmasti kaipaamaan tätä raskaana oloa enemmän kuin graavilohta tai haisujuustoja nyt raskausaikana. Tosin yksi GT voisi maistua... :p Mutta ehkä sitäkin jaksaa odottaa!

Jajepoon lista on hauska - mä ainakin tunnistan itseni täysin tuosta neuroottisesta ensisynnyttäjästä :LOL:

Niin ja lauantain tapaamista piti vielä analysoida sen verran, että täytyy tunnustaa että mulla on ollut ehkä sellainen alitajuinen pelko että raskaus/äitiys muuttaa jotenkin tylsäksi, että sitten viimeistään ostetaan miehen kanssa samanlaiset tuulipuvut ja aletaan leikata alennuskuponkeja ilmaisjakelulehdistä :ashamed: Ja musta oli ihan huippua huomata että vaikka on maailman rakkain aarre sydämen alla niin silti on ihan ok saada kicksit Stockkan kanta-asiakas-Tuplakuplasta, haaveilla shoppailumatkasta jenkkeihin ja flirttailla salaa lihatiskin myyjän kanssa :) Ja oli ihanaa kuulla kun Porche kertoi tytöistä - mulla meni oikein kylmät väreet selkäpiitä pitkin kun sanoit että kun toinen tyttö syntyi niin et meinannut millään uskoa että se on ihan oikeasti yhtä ihana kuin ensimmäinen, että ei yhden ihmisen kohdalle voi osua sellainen onni kahta kertaa :heart:

Niin ja Schätzen - jos se ihana vihreä potkari kaipaa lisää lajikumppaneita ympärilleen, niin sit on varmaan pakko tehdä toinen shoppailureissu ;) Siis tietenkin hyvässä seurassa! Muakin jäi vähän kaikertamaan kun en löytänyt sopivaa myssyä ja lapasia siihen valkoiseen toppapukuun *wink* *wink* :)
 
Niin on vielä hiukan (.): Juttelin äidin kanssa eilen ja kuulema hän oli joutunut meistä kaikista kolmesta lisätutkimuksiin "liian" korkean sf mitan vuoksi. Joka kerta syyksi oli paljastunut poikkeuksellisen suuri määrä lapsivettä - mistä sinänsä ei ole mitään haittaa (kuin se että kaikki luulee että synnytän millä minuutilla hyvänsä vaikka olen vasta alle viikolla 30 :D ) Eli hyvillä mielin ollaan, vähän jännittää se sokerilitku huomen aamulla, mutta Schätzen onneksi lohdutti et siitäkin selviää!
 
Tracy älä suotta jännitä sitä sokerilitkun juomista,ei se niin pahaa ole kun luullaan,pistää vaan röyhtäyttämään. Mulle ei edes tullut huono olo siitä enkä tarvinnut mitään syömistä mukaan sinne,meidän terkka kun sano että kannattaa varata jotain naposteltavaa mukaan ennenkun lähtee pois sieltä.
 
Laitetaanpa puumerkiä täältäkin syyskuun pinoon.
Mä oon niin huono/laiska kommentoimaan kenenkään juttuja, että ihan omaa napaa vaan.
Mäkin joudun menemään sokerirasitukseen, koska vauva on viikkoa suurempi ja sf mitta huitelee omilla lukemillaan...joskus ensi viikolla meinasin käydä. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Tivoli, olet päivitellyt, että sinulla ei ole paljon kavereita kotikaupungissasi, joten jos kiinnostaa laitella vaikka privaviestiä samassa kaupungissa asuvalle, niin voitas vaikka vaihdella kuulumisia ja jos oikein synkkaa, niin vaikka treffatakin ja sitten myöhemmin vaikka lähteä vauvojen kanssa päiväkävelylle :)

Ja omaa napaa lisää. Täällä meinaa selkä hajota joka yö...se on aivan jumissa...kohta vissiin pakko ostaa uusi sänky.

Äitiyspakkauksesta, itse vein hakemuksen kelaan viiko sitten ja sanoivat, että äippärahapäätös tulee joskus lokakuulla, mutta äippäpakkaus tulee kuitenkin aikasemmin, että postin lappua odotellessa :)

Oikein mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille!!!
 
Huomenta, täällä aamu alkoi aurinkoisena puoli kahdeksan kun herättelin tytön kouluun, sen jälkeen vein toisen eskariin puoli kymmenen. Sen jälkeen sain stressin että entäs kun vauva syntyy kerkeenkö mä hoitaa kaikki aamutoimet yhtä kivuttomasti? Tuleeko sellaisia hetkiä että vauva on huutanut koko yön, mä olen nukahtanut levollisesti ja het samantien kello soi ja mä väsyneenä hoidan tytöt kouluun kun robotti?
Mä en halua muuttua väsyneeksi robotti äidiksi joka ei elä hetkessä, nauti lapsistaan, nauti elämästä..

Miksi mä muuttuisin, mullahan on upeat tyttäret, ihana aviomies, kaunis koti, oma auto, terveyttä ja ikääkin vasta kolmenkymmenen..
Mikä kumma on kun nämä asiat alkaa mietityttämään, vaikka lapsi on enemmän kun toivottu?

Tracyllä on pelko että elämä muuttuu miehen kanssa "arkiseksi", mä en enää pelkää sitä kun kaikesta huolimatta olen kahden lapsenkin jälkeen kun kuka tahansa vaimo kellä ei uskoisi olevan lapsia ellen siitä mainitse.
Töissäkin eilen yksi rouva sanoi että mä olen just parhaassa iässä saada esikoinen... heh otin sen kohteliaisuutena.

Mun mielestä on ihan uusi asia taas ajatella että lapsen joutuu laittaa kaupassa kärryihin istumaan, sille joutuu ottamaan kärryt mukaan autoon korkeasaareen, ja se täytyy istuttaa turvaistuimeen autoon..
Just kun on tottunut että tyttöjen kanssa pääseen niin helpolla, ne kävelee itse joka paikkaan ja osaa laittaa turvavyön kiinni..

Niin se elämä kuitenkin taas muuttuu vaikka olisi kuinka monen lapsen äiti. Mä en voi samaistua Jajepoon listaan kolmannen lapsen odottajasta, vaikkas e hauska olikin.. mun mielestä mä olen ihan kun se ensi odottaja edelleen!
Mutta loppuun fiksu kommentti mun miehen suusta tän aamun kahvipöydästä.
Se sanoi että ei me voida kaikkea muuttaa vauvan synnyttyä, hänestä tulee yksi perheenjäsen lisää MEIDÄN joukkoon, eikä meidän pidä muuttaa elämäämme hänen takiaan, vaan hän tulee jakamaan tämän mitä meillä jo on, meidän kanssamme. ;) Niimpä..

Ihanaa Tiistaita kaikille! :heart: Porsche 27 tasan.
 
Huomenta kaikille :wave: !

Ihana ilma. Taas kerran kärräisin mieluummin vauvanvaunuja tuolla syksyisen kirpakkaassa auringonpaisteessa, kuin istuisin koneella toimistolla :headwall: . Ens kevääks tilattu kivoja kelejä... :whistle:

Tracy:
Niin ja Schätzen - jos se ihana vihreä potkari kaipaa lisää lajikumppaneita ympärilleen, niin sit on varmaan pakko tehdä toinen shoppailureissu Siis tietenkin hyvässä seurassa! Muakin jäi vähän kaikertamaan kun en löytänyt sopivaa myssyä ja lapasia siihen valkoiseen toppapukuun *wink* *wink*
Otan ehdottomasti kutsusi vastaan. Vihreä potkari on hyvin yksinäinen...Jos vaikka tuossa reilun kuukauden päästä otettais oikein kunnon lyllerrysmaraton siellä Helsingin vauvanvaateliikkeissä!

Mä oon niin yltiöoptimisti tän raskauden suhteen, kuten lauantain treffeilläkin kerroin, etten ole hetkeäkään ajatellut, että me miehen kanssa jotenkin jämähdettäis vain kotiin ja mä olisin hiukset likaisena viikko tolkulla ilman meikinripaustakaan naamassa. Päinvastoin ajattelen, että tutustumme tämän raskauden myötä uusiin, samassa elämäntilanteessa oleviin huipputyyppeihin (tapahtui jo lauantaina) ja elämä muuttuu varmasti monella saralla radikaalisti, mutta vain positiivisesti :saint: . Toivottavasti asenteella pääsee pitkälle :D .

Ootko Tracy nyt flirttaillut jo lihatiskin myyjänkin kanssa? Bussikuski ei siis riittänyt :LOL: ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Otan ehdottomasti kutsusi vastaan. Vihreä potkari on hyvin yksinäinen...Jos vaikka tuossa reilun kuukauden päästä otettais oikein kunnon lyllerrysmaraton siellä Helsingin vauvanvaateliikkeissä!

Ootko Tracy nyt flirttaillut jo lihatiskin myyjänkin kanssa? Bussikuski ei siis riittänyt :LOL: ...

Lyllerrysmaraton lokakuussa sovittu! :D Kivaa...

Ja se oli Anni joka flirttaili lihatiskin myyjän kanssa :ashamed: :D
 
:snotty: Flunssa tuli kuin tulikin viikonloppuna, eilen piti vielä "käydä" töissä eli olin sitten kaikennäköisten paperien ja yleishommien kimpussa kuitenkin klo 9-17.30, tänään olo on aivan kaamea. Ja vielä kertaalleen piti tänään käydä töissäkin hakemassa uusi nimmari äippälomahakemuksiin kun oli tullut viba yksiin papereihin. Mutta sainpahan tänään vihdoin hakemukset Kelan tädille ja nyt pikkuhiljaa asetun lepäämään lunssaa pois! Jee! Oli muuten hyvä idea käydä viemässä ne paperit ihan henk.koht, olihan niistä edelleen jäänyt ruksaamatta pari osiota, kuten lapsilisät, ei tullut sellainen mieleen kun vain ajatteli noita äitiys (ja etenkin erityisaäitiys)päivärahoja! ystävällinen täti, saa nähdä kauan kestää laitoksen käsittelyssä. Palkkaa kun ei sitten tule vaan odottelen päätöksiä.

Kuinkas monen muun työpaikassa ei palkkaa makseta äitiyslomilla? Kelan täti oli niin hassu kun totesi ääneen, että jaa palkkaa sinulle ei sitten makseta, voi voi.

Nyt voi sitten keskittyä opettelemaan ajatusta tulevasta vauvasta ja äitiydestä, joka pikaisesti ajateltuna pelottaa kovinkin. Tuntuu että itsehän tässä ollaan vielä NIIIN nuoria (vanhimmasta päästä tässä pinossa, saatika rakas ukko jolla voisi hyvällä tsägällä olla jo lapsenlapsia...). Huomaan että monella muullakin on tullut aiempien vaivalistojen sijaan/oheen tällaisia pohdintoja elämästä suuremmista asioista, mehän ihan selvästi tässä kypsytään pikkuhiljaa tulevaan! Kivaa, jännää, hurjaa.
Itsellänikin on kovasti sellainen ajatus että minähän en paikoilleni jää enkä ala kanaemoksi, vaavi tulee mukana harrastuksiin ja mennään yhdessä kaikenlaisiin paikkoihin jne. Ja sekä isukki että minä otetaan omat aikamme silloin tällöin ja päästään välillä ihan itsekseen harrastusten pariin. Onko vähän ruusuinen kuva, häh? Voi olla että mieli muuttuu... :whistle:

Huomenna neuvola (kiva mennä räkäpäänä sinne). Ai niin, voikos sikiö sairastaa näitä mamman flunssia tuolla kelluessaan tai voiko vaikuttaa siihen jotenkin?

Vauvan asennosta en kyllä voi sanoa onko kädet vai jalat joilla muksii puolelle ja toiselle. Mutta kovasti on oikealle vetävää tyyppiä tuo Kake (välillä vilahdellut työnimi erinäisten nimiehdotusten yhdistelmänä), usein on oikein ärsyttävä tai kivuliaskin tunne kun punkee ihan väkisin kokonaan oikealle, silloin tuntuu ehkä pää (??) navan vieressä kovana.

Sori mammat, tuli jaariteltua (tämä on tulevaisuus kun ei ole niitä TÖITÄ!! HAHAA, siitäs saatte!), nyt pötkölleen kun pariin päivään en ole osannut lepäilemään asettua kaikkien paperisotkustressien takia.

minimi ja Kake-oranki 24+1 siis kuis mones kuukaus jo menossa, 7.? OHO!
 
Ainiin, voi kun saisi BATTERYÄ!
Batteryä pitää juoda jää kylmänä ja mieluiten pillillä. oih. ja nam.

Tuli vaan mieleen, ja oli pakko tulla jakamaan teidän kanssa.

Äippäpakkauksen vaatteet on ihan sika isoja. Se haalari on 70-80 cm ja näytti ihan järkky isolta. Pääsen siis osteleen vielä senkin. Jee!
Muuten oli kyllä ihan söpöjä vaatteita ja kun mulla on noita pieniä jo nii noi tulee sitten niiden jälkeen.

Tirppa on tirputellut muutaman päivän ihan aktiivisesti ja hauska uusi homma on että liuuttaa kinttujaan (?) pitkin mahaa. Mullakaan ei oo hajuakaan miten päin se on. Enimmäkseen tuntuu kova möykky kanssa tossa navan vieressä, mutta en tiiä onko se pää, pylly vai selkä. Potkut tuntuu joko nivusissa tai navan kohdalla ja muljumista käy joten ei vermaan oo ankkuroitunut mihinkään asentoon.

muuten mitään jännää. torstaina on lääkärineuvola ja multa otetaan ilmeisesti ne vasta aineet ( kun oon rh neg. ) Vähän jännää sf-mitan otto kun pelkään että ei maha kasva tarpeeksi. Sit ensi viikolla on se etis-istukka ultra ja näkee murmelin taas pitkästä aikaa. Se on varmaan jo ihan jätti. :heart: Pitää vaan toivoa että istukka olisi siirtynyt tarpeeksi kun se sektio vähän jännäis enemmän kuin alatie synnytys. Mut jos sektioon mennään tästä tuliskin sitten marrasvauva. leikkaavat kuulemma rv 38.

Mulla mtn jännää...

Tui ja Tirppa 27 tasa
 
Moikka!
Täällä ilmoittautuu yksi väsynyt odottava äityli... |O Taas aamuvuoroviikko ja uni on sellaista hentoa ja katkonaista... Mua aina jännittää nää aamuvuorot normaalistikin, kun pelkään, etten herää kellon soittoon, vaikka aina olen herännyt... Sitten kauhulla mietin miten lapset vanhempineen odottelee päiväkodin oven takana ja mä olen nukkunut pommiin...
Täällä ei kummoisempia... Ihanaa kuulla, että teillä oli ollut mukava tapaaminen ja juteltavaa riitänyt... =)
Vauvan asennosta: Meidän pikkuinen heittelee varmaan ympyrää... Välillä töytäisyt tulee alas ja välillä kunnon napakoita potkuja ylös... Neuvolassa oli ainakin raivotarjonnassa, koska neuvolakortissa oli merkintä rt. Aktiivinen liikkuja täällä kyllä on ja varsinkin nyt öisin olen huomannut sellaista vilinää.
Miehen kanssa ollut elämämme tappelut tässä parina päivänä... Jotain ihan hirveetä. Hän on stressaantunut töistä ja selästään, joka reistailee koko ajan ja mä olen stressannut työssäjaksamisesta ja väsymyksestä. Sitten ollaan otettu yhteen oikein olan takaa. Ja mussa huomaa tän raskauden aiheuttaman herkkyyden kyllä heti. Mä en yleensä itke ollenkaan ja olen kylmä kuin kivi viimeiseen asti, jos tapellaan, mutta nyt on niin eri ääni kellossa. Mulla oli aamulla silmät niin turvoksissa kaikesta itkemisestä, että hävetti ihan mennä töihin. Mieskin sitten kyllä säikähti tätä mun herkkyyttä ja saatiin sovintokin sitten yöllä aikaiseksi ihan perinteisellä tyylillä... :heart: Meillä kun oli villeinä vuosina aina sovintoseksiä riidan päätteeksi... Nyt on tietty viime aikoina ollut hiukan hiljaista. Jotenkin en vaan koe itseäni tällä hetkellä kauniina ja haluttavana. Esikoista odottaessa oli niin kukoistava olo ja nautin täysin siemauksin jokaisesta kilosta ja muutoksesta joita vartaloon tuli. Nyt tuntuu olo pullealle ja vastenmieliselle. Sitten kun vielä tuo alapää on kuin pullataikina ja hirvittävät liitoskivut vaivaa, niin ei oikein olo yön kuningatar-olo... Olenko ainut vai onkohan mulla joku kompleksi?
Ja sori taas tää tilitys, mutta te olette niin ihania, kun jaksatte aina kannustaa ja kuunnella... Iso virtuaali :hug: teille kaikille täältä näin...
Ehkä tällä väsymykselläkin on osansa asiassa... Voi, kunpa äippäloma alkais jo!!!!!!!!!!!!
Riikkuli 26+2
 
Anni76 mä joudun sokerirasitukseen sukurasituksen takia. Eli siis på finska suvussa diabetesta. No joo teenpä tunnustuksen, ettei toi mun painoindeksikään tietty oo mikään ylpeilyn aihe :ashamed: . Mutta joutuisin tohon kokeeseen, vaikka olisin laihakin. Tossa 26 viikolla saa mennä siihen kokeeseen. Pitää joku aamu sitten sillä viikolla raahautua sinne mummojen kanssa istumaan.

Voi Tivoli toi juttus tosta vierailuista oli just kun mun kynästä. Tiedän tunteen ihan täysin. Meillä ei taatusti jää edes tohon yhteen kertaan päivässä. Enkä mäkään osaa sanoa, etten tartte (=halua) apua. Mua ahdistaa, jos joku tulee mun kotiani siivoamaan tai huseeraamaan tänne liikaa. Tuntuu, että toinen tunkee liian lähelle ja mun reviirille. Mutta en tiedä miten sanoa, ettei kukaan loukkaannu. Eikä kyse oo mistään anoppi-vihasta, en halua tänne omaa äitiänikään pyörimään. Sille kyllä saan sanottua: "EI TARTTE AUTTAA!".

Minttuliina kyseli tosta streptokokista. Mä oon monesti kysynyt just tota, että saako tipan synnytyksessä. Käsitin, ettei sitä automaattisesti saa, vaikka aiemmin ois ollutkin. Mutta se testataan täällä pari kertaa raskauden aikana. Joissain paikoissa ei edes testata/hoideta, vaan annetaan olla jos ei oireita ole. Mutta neuvolatädin sanoin "täällä on aktiivinen hoitotapa tossa asiassa." Mua jotenkin hirvittää, jos se onkin ja sitten ei saa tippaa ja sitten vauva saa sen ja sitten joutuu teholle ja sitten ja sitten...

Poistun ettimään josko jotain taas välillä söis :ashamed: . Ens viikolla neuvolassa varmaan puntari huutaa apua mun allani. Tuntuu, että turvotus on alkanut ja sille painon tulolle ei kyllä sitten mitään oikein saakaan... ainakaan helposti... ainakaan mä suursyömäri.
 
Voi taju :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: !
Sain sellaiset kilarit töissä eräälle ilkeälle ihmiselle, että vieläkin supistaa |O . Se tyyppi aiheuttaa mulle varmaan ennenaikaisen synnytyksen.

Riikkulille tsemppiä :hug: - toivottavasti ilma on nyt puhdistunut miehen kanssa, eikä tarvitse pahoittaa mieltä riitelemällä :heart: .

Piti kirjoittaa vaikka mitä, mutta avauduinkin ystävälle tunnin puhelimessa tästä työepisodista. Unohtui kaikki mitä piti kommentoida. Mutta palataan, nyt on pakko SYÖDÄ!
 
pinkeiju: et oo ainut joka on aikasessa miettimässä miten synnytyksen aikana järjestelyt sujuu... Me tosin ollaan puhuttu valmiiksi jo muutamat lapsenlikat tytölle, jotka sitten ovat hälytysvalmiudessa 24/7. :D Ja mä haluisin ehdottomasti olla jouluna jo kotona, vaikka suurin järjestely miehelle sitten jäisikin... Mikäli vaan ehdin ja jaksan ja silleen, niin ruoat teen valmiiksi heti pian muuton jälkeen, saa ne sitten pakkaseen niin ei tarvii sitten niitä enää murehtia. :)

Tuitsu oli äippäpakkauksen jo saanut... Mä kävin kelan sivuilla kurkkimassa, ja mulla ei ollut päätöstäkään vielä tullut. :( Onkohan ne unohtanut mut... :whistle: No, ei siitä oo vielä neljääkään viikkoa kun hakemuksen vein, ja täti sanoi että kuus saattaa mennä, joten odotellaan kai vielä... Tai sitten vois sähköpostia laittaa ja kysyä varmuudeks ettei hakemus oo kadonnut minnekään... :)

Jajepoo: :D Pystyn kuvittelemaan et menis aikalailla noin useammissa raskauksissa. :D Mulla napsahti kohdalleen ainakin vaatteiden kanssa. :LOL:

Riikkuli: Et oo ainut jolla on kompleksi... Mulla se tosin unohtuu useasti, sillä mies jaksaa joka aamu sanoa kuinka ihanan näköinen masu on ja silittelee sitä ja muakin. Ja muutenkin jaksaa sanoa et rakastaa mua, ihan pyytämättä. :D :heart: Kyllä huomattavasti piristää kaikki positiiviset kommentit... Eteenkin omalta kullalta. :heart: Ja tyttökin on viime aikoina alkanut enemmän sylittelemään ja halimaan, ja joskus tuo katselee kun jotain teen, ja sanoo "ihana äiti". :heart: Tänään aamulla kun kiskoin vaatteita päälle, ja eilen ostetun uuden paidan, niin neiti huokaisi ja totesi silmät suurena: "äiti on kaunis". :heart: Ihan pakko oli siinä kohtaa mennä neitiä halimaan ja suukottamaan. :heart:

Listaa mitä kaipaa on ollut tehtynä... Mulla ei ihan äkkiä mitään mieleen tullut, mutta pohdiskelun jälkeen tuli seuraavat mieleen:
  • Mahallaan nukkumista
    Reippaita kävelylenkkejä
    Rähjähetkiä esikon kanssa (joka rakasti istua mun mahan päällä kun makasin selällään. :D)

Mulla on huomenna aamulla neuvola, vähän jännittää paljonko on nyt paino noussut... :whistle: :ashamed: Oma vikahan se on se nousu, mut miks sitä ei sen enempää ajattele kuin vasta neuvolaa edeltävänä iltana... :headwall:

Luulen et menen nyt ottamaan piilarit pois, ja sitten leikkimään legoilla siihen saakka et tulee iltapala aika. :heart:

Shamandalie ja Torsti 26+1 :heart:
 
Heippis hei!

Sori, nyt tulee pelkkää omaa (.):aa koko viesti. Aattelin vaan nopsaa kuulumiset kirjotella, en kovin kauaa jaksa tässä istuskella kun on niin kipee olo..

Elikkäs, supistukset on vaivannut tosi kovasti edelleen, ja sen takia menin terveyskeskukseen sit sunnuntaina, aattelin että pakko ainakin saikkua jatkaa.. Jonotin 3 ja 1/2 tuntia että pääsin lääkärille.. No, lääkäri totesi vaan, että "ei tästä pelkällä sairaslomalla selviä, vaan nyt sun täytyy kyllä mennä ihan sairaalaan näytille." No lääkäri sitten laittoi lähetteen synnärille.

Menin synnärille sitten, ja siellä mut ekaksi laitettiin käyrälle. Supistuksia tuli usein, n. 5min välein siinä käyrällä ollessani. Sitten tehtiin sisätutkimus; kohdunkaula oli lyhentynyt ja heikennyt, mutta ei onneks auki vielä. Pikkuista myös ultrattiin ja siellä toinen heilui ja huitoi, hänellä onneks oli ainakin kaikki hyvin ja hyvin oli kasvanut myös <3 Sain sit käsivarteen supistustenestopiikin, joka kirveli inhottavasti ihon alla.. Siitä lääkkeestä tuli sydämentykytyksiä ja tosi heikko olo ja kädet tärisi. Sitten lääkäri suositteli jäämään osastolle ainakin yön yli tarkkailuun. No jäin sitten sinne.

Osastolla sain alkuillasta masuun Minitran -lääkelaastarin estämään supistuksia. Aluks tuntuikin, että se vähän auttoi, mutta ei, kyllä niitä suppareita silti tuli. Ja kun rupesin nukkumaan, niin eihän siitä mitään tullut, kun pää tuli niin kipeäksi että olisin vaan halunnut kuolla! (sen laastarin yks sivuoire on päänsärky). Lisäksi kaikkia lihaksia alko särkeä tosi kovaa! Pyysin sitten särkylääkkeen ja sain 500mg panadolia, joka onneks alkoi tehoamaan jonkun ajan kuluttua. Kuitenkin yhteensä nukuin yön aikana n. 2 tuntia :/

Päivällä lääkärikierroksella sitten juttelin lääkärin kanssa olotilasta ja mut päästettiin kotio, mutta sain reseptin noihin Minitran -laastareihin, joita täytyy käyttää putkeen seuraavat 2kk!! Eli rv 34 asti. Sekä lisäks "pakko"lepoa samalle viikolle asti. Tässä sitä nyt sit ollaan... Rukoilen vaan niin kovaa, ettei vauva tuu vielä, toinen on niin pieni ja heikko :'( Pakko ottaa nyt vaan tosi iisisti että pieni pysyis mahdollisimman kauan masun lämmössä ja turvassa..

Niin ja vielä tosta lääkelaastarista sen verran, et yhtä laastaria täytyy pitää 24h ja aina samaan aikaan päivästä sitten vaihtaa uusi. Sivuoireet on kamalia: päänsärky ja lihasten särky myös. Tekis mieli nytki vaan itkeä kun koko jalkoja särkee lonkasta nilkkoihin asti :$

Semmoisia kuulumisia mulla, kommentoin paremmin teidän juttuihin joku toinen kerta :) Oon kyllä tänään lukenut kaikki mitä parin päivän aikana on tullut.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille mammuskoille :heart:

mmiilia & rakas kidius 26+2
 
mmiilia toivottavasti supistelut hellittää ja vauva köllis mahassa vielä pitkään! :hug:


Minttuliina kyseli millä vkoilla lapset syntyneet;
Meillä esikko:rv41+4, toka:rv40+5 ja kuopus:40+1(oikeestaan 3h "myöhässä" vaan) eli joka kerta ovat raskaudet lyhentyneet! Toivottavasti ei nytkään paljoa yli menis ku ikävä olla Joulu laitoksella kun on nuo muutkin lapset. Ja kuopus kun syntyi 18.12.05 kattelin masentuneena joulun ruokalistoja osastolla, kun oli vaarana et joudutaan jäämään sinivalohoitoon jouluksi niin meinas itku tulla ku olisko ollut aattona yksi jouluruoka ja muuten ihan tavalliset sapuskat.

Joku kyseli mitä kaipaa ajalta ennen raskautta:
- nukkumista mahallaan
- öitä ilman vessakäyntejä
- parempia hermoja
- omia vaatteita
Ruokia en kaipaa mitään koska esim. graavilohta olen syönyt hyvällä omalla tunnolla, ainoastaan ekassa raskaudessa vältin... :ashamed: Eli taitaa tuo Jaepoon lista pitää mullakin aikalailla paikkaansa...Kummasti sitä ei oo asioissa enää niin tarkka kun on useampi raskaus takana.

Mulla on sama ongelma kuin Minttuliinalla tuon äitiyspakkauksen suhteen; merkkasin jo lappuun joka vielä kaapissa että otan avustuksen rahana, mutta nyt kun kävin entiset vaatteet läpi niin kauhistelin et miten niitä onkin niin vähän ja niin kuluneita :eek: Aika paljon olen laittanut pois sellasia joita ei tullut piettyä ja monet vaatteet on käyny mutkan myös kavereitten lapsilla. Niin nyt sitten vaihoin rustin paikkaa... :saint: Ja se olo kun pääsee hypisteleen niitä vaatteita :heart:

Enpä muista oliko tähän hätään muuta...

Maikka+nelonen 25+2
 
Mmilia: Iso halii :hug: ja paljon voimia... Tuntuupa jotenkin turhalle marista omista ongelmista, kun luki sun juttuja... Toivon pikku kidiukselle hyviä vointeja ja kyllä se siellä masussa toivottavasti malttaa pysyä pitkälle!!!!!! Meillä onkin ihan samat viikot ja päivät. =)

Maikka79: Mulla kanssa esikoinen syntynyt 18.12 ja oli vaarana, ett oltais jouduttu jäämään sairaalaan joulun yli, kun pikkuisen oli keltaisuutta havaittavissa. Päästiin kuitenkin kotiin 22.12 ja oli ihana joulu perheen kesken. =) Toivottavasti tänäkin jouluna pääsisi kotiin ajoissa, ihan esikoisen tähden.
Minttuliina: Meidän esikoinen syntyi viikolla 38+5 =) saas nähdä miten tää kakkonen syntyy. :)
Niin ja mulla unohtui vielä tuosta mielitekolistasta pepsi max jäillä... Voisin juoda pepsi maxia 1,5 litraa päivässä ainakin, mutta nyt olen yrittänyt välttää noita kolajuomia pikkaisen... 2-3 isoa lasillista viikossa menee kyllä vielä ihan kevyesti. Mä kun en tykkää tavallisista limsoista oikeastaa ollenkaan... =)
Shamandalie: Mullakin tuo esikoistyttö on oikea aarre... Hän kyllä jaksaa pusutella masua ja minua ja sanoo usein, että äitillä on ihana maha. Eikä mieskään mua mitenkään karsasta. Sillä nuo hormonit hyllää samalla tavalla kuin ennenkin, mutta kun itse on niin kömpelö ja raihnainen, niin siitä tulee sellainen negatiivinen fiilis. Mutta se täytyy kyllä sanoa, ettei mies mua ihan samalla tavalla huomioi kuin esikoisesta. Silloin oli oikea prinsessaolo koko raskauden... Nyt vaan kuuntelen kommenteja mun mahan koosta. Paras oli viikonloppuna, kun miehen paras ystävä oli meillä kylässä, niin ennen lähtöään hän tokaisi, että on sulla kyllä aikamoinen pötsi... Joo, kiitti vaan ajattelin ja purin huulta. Onneksi kyseinen tyyppi on niin tuttu itsellekin, etten hirveesti viitsinyt loukkaantua. Vastasin vaan, että niin ja kolme kuukautta on aikaa vielä kasvaa... =)
Riikkuli 26+2
 
Hei joulukuiset!

Alkuun oma napa: Mulla eilen neuvola ja tänään äitipoli. Neuvolassa kaikki ok, paitsi SF mitta oli siirtynyt alakäyrältä yläkäyrälle ja Pieni oli perätilassa :ashamed: No, tänään ultrassa sitten taas raivotarjonnassa. Ilmeisen liikkuvaista sorttia. Eniten pelkäsin, että kivuttomat supistukset on tehny jotain kohdunsuulle, mutta kiinni oli ja kanavaakin mahtavat 4 cm! Eli huoletta voin vielä töissä olla, infektionäytteetkin otettiin. Lääkäri tosin totes, että jää suosiolla sairaslomalle, jos meinaa tulla enenevästi noita suppareita, vaikkeivät kivuliaita olisikaan. Ja tämänpäiväisen työpäivän jälkeen tulikin semmonen olo että alkaispa se äippäloma jo :ashamed: Ihan hirveen kiire ja kamalasti potilaita ja soittopyyntöjä ja vaikka mitä! Sen siitä saa, kun on puolikkaan päivän poissa :ashamed:

Kommentteja:

Tracy75 mietti tuota SF mittaa. Just juttelin asiasta sen äitipolin lääkärin kanssa, ja oli sitä mieltä, että se on suhteellisen epäherkkä ja altis virheille. Iso osa niistä, jotka laitetaan ison SF-mitan vuoksi äitipolille tarkistukseen, osoittautuu ns. vääriksi hälytyksiksi ja sikiö vastaa hienosti viikkoja kooltaan (ei ole siis mikään jättiläinen :D ).

minimi kyseli, kenen työnantaja maksaa sen ekan 3 kk palkkaa. Mulla määräaikainen työsuhde enkä saa palkkaa ekalta kolmelta kuukaudelta.

Ja lopuksi vielä mmiilialle ja vauvalleen paljon peukkuja ja rohkaisevia halauksia, toivottavasti vauva pysyy aloillaan vielä moooonta viikkoa! :hug:

Mulla seuraava neuvola jo kolmen viikon kuluttua ja vika äitipoliaika noin rv36 (jolloin synnytystapa-arvio).

- Asrai ja Tiitiäinen rv 28+4 -
 
Mmiilialle iso hali :hug: . Toivottavasti lepo auttaa! Kuulosti kyllä tosi hurjalta ja kurjalta :( .

Shamandalie: Mullekaan ei ole tullut edes päätöstä vielä :headwall: . Tosin siitä nyt saattaapi olla vasta 3 vk kun palkanlaskija sen lähetti Kelaan, mutta silti... Olis ihana hypistellä niitä pieniä suloisia vaatekappaleita :heart: . Mutta onhan mulla sentään se yksi ihanuus lauantailta :saint: -.

Tuli muuten tosi ristiriitainen olo, kun Mmiilia kirjoitit laastareista, että niitä täytyy käyttää 2 kk, eli viikolle 34 asti. Kun 2 kk tuntuu aikana tosi pitkältä ja sitten taas viikosta 34 tuntuu viikolle 40 olevan ikuisuus - mutta kuitenkin kun ajattelee nyt, että on jo 26. viikolla, tuntuu, että on tooosi pitkällä jo. Samoin kuin 48 työpäivää tuntuu tosi vähäiseltä... Mutta 2 kk töitä tuntuu aika pitkältä. Nyt siis yhtäkkiä tuli sellainen olo, että onpas siihen jouluun pitkä aika. *huoh*

Kylläpäs ihmiset kärkkäästi kommentoi meidän masuylpeyksiämme :/ , niinkuin Riikkulinkin. Mulle monet on sanonu, että eihän toi vielä mikään iso ole, mikä ärsyttää mua, koska mun mielestä se kuulostaa vähättelyltä :ashamed: . Täähän on valtava ja superhieno :D . Mies onneks sanoo aina, että onpas sulla iso maha :D :heart: ! Luotan hänen mielipiteeseensä ;) !
 
Mmiilialle :hug: Toivottavasti lepo auttaa, tosi kurja juttu!

Riikkuli ja Schätzchen: Täällä myös tullut kommentteja mahan koosta ja tottahan se on, mutta en silti jaksaisi ihan jokaisen puolitutun suusta kuulla, että "sun mahas on jo valtava!" :kieh: Joo, ja kasvattelen sitä veilä pitkän tovin... :p

Siitä tulikin mieleeni, että nyt kun vauva on raivotarjonnassa, niin sen peppu tuossa navan yläpuolella tekee melkoisen kipeetä. Nahka venyy niin kauan kun venyy ja tiikerin raidat lisääntyy. :whistle:

Mua närästää ihan kauheasti. Viimeyön unet jäi muutamaan tuntiin kun ei mikään asento auttanut!
 
Voi mmiilia. :hug: Toivottavasti vaavi vielä jaksaa odotella masussa, ja supistelut loppuisi. Ja toivottavasti sullakin oirehtiminen helpottaisi. Tiedätkö, onko siinä mahdollisuus et oireita tulis vaan alkuun ja helpottais kun elimistö siihen tottuu? Toivottavasti, sillä 2kk on pitkä aika kärsiä noista mitä sulla nyt on... :/ Oikein paljon voimia, ja toivottavasti aika kuluu nopeasti, toisinaan saattaa käydä aika pitkäksi kun on pakkolevolla... :/

Schätzchen luota ihmeessä miehen kommenteihin mahan koosta, ne on oikein ja ainakin sitä mitä haluat kuulla. :D Ärsyttää, kun pitää kommentoida onko maha iso vai pieni, miksei sitä vois kommentoida vaan kivaksi vauvamasuksi? Kun joku ei tykkää et mahaa sanotaan isoksi, toinen ei et sanotaan pieneksi. Ja eikö sekin voi olla mielipide kysymys? Mun mielestä mulla on pieni (vaikka ei tän takaa enää varpaita jumppaamatta näe :D) koska esikoisesta muistan sen mahan jonka takaa ei saanut sormia yhteen... :whistle: Mut jokaisella kuitenkin on se ihanin ja paras masu, eikö? :)

Pikaseen piti tulla täällä käymään, nyt peittelemään neiti ja jos sitten ehkä mahdollisesti jaksais vielä katsoa vähän kouluhommia... Voi kyllä olla et jää huomiselle, jos tänään pääsis ajoissa nukkumaan. :)

Morientes taas tälle päivälle. :wave: Öitä. :)
 
No joo minä täällä taas. Mä oon aina täällä...

Mmilia :hug: jaksamista sinnepäin ja toivotaan, että lepo auttaa.
Ja muillekin sitä tarvitseville :hug:, tais olla ainakin Riikkulilla vähän paha mieli.

Täällä kanssa äitiyspakkausta ootellaan. Viikko sitten on Kelan sivujen mukaan tehty päätös ja 2 viikossa pakkaus tulee tänne asti, jos noi tiedot paikkaansa pitää. Joten tällä tai ens viikolla tulee. Aika kauan meni tällä kertaa, viimeksi ei mennyt varmaan edes 2 viikkoa. Toivottavasti menis ens viikkoon. En vielä haluis sitä tuohon tilaa viemään. Olis pitänyt vähän pitkittää sen hakemuksen viemistä. Toisaalta pääsispä selville sen toppapuvun koosta. Että käviskö se jo heti vastasyntyneelle, vai ostanko pienen toppahaalarin.

Mahan koosta oli muutamille kommentoitu. On se ihme, kun ei ne oo koskaan oikean kokoisia. Mä oon koko ajan kuullut, että ei uskois joulukuussa olevan lasketun ajan. Kyllä on pieni maha. Oonkin sanonut, ettei siellä varmaan oo ku eksyny pieru, joka turvottaa. No kuulin tästä jo ekassa raskaudessa, että kokemusta on. Mä oon sen mallinen (pitkä ja leveä), että maha mahtuu aika hyvin tonne sisälle. Mutta kyllä mulla mielestäni on paljon suurempi maha ku viimeksi. Muttei nähtävästi tarpeeksi iso.

Riikkulille piti sanoa tuosta omasta kropasta. En mäkään itteäni kovin viehättäväksi tunne. Kun jotenkin niin norsuolo, että melkein tarvii jonkun pikkunosturin hommata, että saan kylkeä käännettyä. Ei mies tietenkään mitään oo sanonut, ihailee edelleen. Ittestä vaan tuntuu niin tynnyriltä.

No nyt poistun jääkaapin kautta (YLLÄTYS!) BB:n pariin. Voi että se Satu ja Henri on niiiiin ärsyttäviä!

Mrs Nobody rv 25







 
Moi!

Taaskaan ei asiaa oo omasta navasta mutta taustalla hillun monta kertaa päiväs että pysyisin jutuissanne kärryillä :)

Mmiilia: :hug: Täällä ollaan hengessä mukana ja kaikki mahdolliset raajat pystys sen puolesta että pikkuinen pysyis kyydis loppuun asti. yhellä tuttavalla kävi silleen et meinas synnytys käynnistyä tosi aikasin mutta sit meniki homma niin päin et jouduttiin siel lopus sit käynnisteleen. No mutta jaksamista ja huilaa oikein olan takaa ja pistä muuta raatamaan ja kantamaan ruoka naaman eteen :D

Meil alkoi näkyä tänään vast tuo plustv paketin bb kanava.. joo ja tuolla se ny mölisee vaik lupasin muka itelleni etten sitä päällä pidä.. joopajoo.. Mikä tuo patti ton akin pääs on, tietääkö joku. Eilen ukon kans aiheesta juteltiin pitkät pätkät. Juu ja mulla on köyhä elämä. myönnetään :ashamed:
Ja nyt takas vauva-aiheeseen..

Niin tuohon vastaan minäkin eli esikko syntyi viikoilla 39+4 ja kakkonen 41+4. Eli ei mitään odotuksia tän kolmosen kans et koska syntyy.. jotenki sellanen tunne et ei mee 2vkoa yli mut senhän näkee sitte..

Jaa nyt suihkuun ja jos harrastais akrobatiaa ja sheivais kinttunsa huomisen lääkärineuvolan kunniaksi, johan noita karvoja on tullu kasvateltuaki mahtaviin mittoihin :$

Heippa taas :wave:

maukkis ja jorma 27+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Meil alkoi näkyä tänään vast tuo plustv paketin bb kanava.. joo ja tuolla se ny mölisee vaik lupasin muka itelleni etten sitä päällä pidä.. joopajoo.. Mikä tuo patti ton akin pääs on, tietääkö joku. Eilen ukon kans aiheesta juteltiin pitkät pätkät. Juu ja mulla on köyhä elämä. myönnetään :ashamed:
Ja nyt takas vauva-aiheeseen..
Kävin tossa Mitäs nyt? -jutuissa virallista BB-pinoa lukemassa aikani kuluksi ja siellä joku meinas, että ne olis Akin aivot. Mua vissiin vähän väsyttää, mutta nauran täällä ihan pissit housuissa tolle.

No nyt poistun.

No nyt tuli ikävä olo kun nauroin, siis toivottavasti ei oo mitään vakavaan tai mitään. Mutta jotenkin noi kaikki tyypit on vaan niin tolloja tuolla, että nauratti. No joo tämä Rva Täydellisyys poistuu nyt. Ihan oikeasti tällä kertaa.

 

Yhteistyössä