***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Olipas tänne tullu muutamassa päivässä taas paljo uusia kirjotuksia!

Mulle neuvolalääkäri sanoi että vauva olis nyt kääntynyt pää alaspäin, mutta miksi potkut tuntuu silti enimmäkseen alhaalla..? Ihmettelen suuresti teitä jotka pystytte tunnistamaan miten päin vauva siellä on.

Hei millasta ensipeittoa suosittelette vauvalle? Eiks se ä-pakkauksen peitto ole hirmu iso? Äitini oli ostanut jotain vauvanpeitto-kangasta josta pitäis kai leikata sopivan kokoinen ensipeitto ja ommella myös lakanoita siihen.

Tää menis nyt nukkuun! Öitä!
 
Onnea uuden asunnon löytäneille ja tervetuloa uudet!

Mulla on tullut koko päivän supistuksia, sellaisia menkkamaisia jotka tuntuu alavatsassa. Olenkin koko iltapäivän ja illan maannut sohvalla... en ole saanut mitään aikaiseksi. Ja nyt kun pitäis ruveta nukkuun pikkuinen alkoi melskaamaan pesässään... Nuku tässä nyt, kun vatsa jytää!
Suomi voitti eurotanssikisatkin! Hyvä me!

Jännä miten ajatukset menee laidasta laitaan - toisaalta hirvittää, kun vauvan syntymä lähestyy, toisaalta odottaa sitä ihan kärsimättömänä ja innoissaan. Miettii miten kaikki muuttuu, kun vauva valtaa talon...

Sairaalaan en kyllä halua muita kun esikoisen ja äitini käymään. Minusta kavereiden ei kuulu tulla sairaalaan. Ehtiivät odottaa, että KUTSUTAAN kotiin! Nyt voi lähettää kuvan tekstarina sairaalasta, niin pahin uteliaisuus kaikkoaa...

Nyt nukkumaan, jos tuo pienikin rauhoittuisi kohta!

Pinkeiju+melskaaja 23+6 (olikohan noin?)
 
heissan!en ole pitkään aikaan päässyt kirjoittelemaan tänne kun on ollut vähän kiireitä. mutta laskettu aika on nyt muuttunut 28.12 ja poikaa tässä odotellaan. tiistaina olis tarkoitus mennä 4d-ultraan.pikkasen jännittää=)raskaus on jokseenkin hyvin mennyt.supisteluja on kuitenkin ollut jonkin verran ja niidrn takia olin sairaslomalla viikon verran.mites teillä muilla? pulleropallero ja einari 23+2
 
Huomenta..

Orchidea: tervetuloa joukkoon! Haluatko sanoa vielä ikäsi, lasketun ajan,monesko tulossa? Jos haluat että laitan sinutki listaan?

Mötkylä: minusta se ä-pakkauksen peitto on vastasyntyneelle vauvalle just sopiva. Niin sopiva, että mun mielestä se menee aika nopeasti lapsella pieneksi.. mulla kuopus 2 vee, eikä se ole olluT hänellä aikoihin.

Ihanaa menninkäinen että löysitte mukavan vuokratalon.. jaksuja sulle muuttohässäkkään. :heart:

Mukava kuulla Nora79 että saitte miehenne kans asiat kuntoon. Toivottavasti ei enää tee sellaisia katoamisia.

Onnea pulleropallerolle pojasta. Päivitän la:si oikeaksi.




 
Moi!!

Paniikki iski taas.. meillä ei eilen toiminu netti ollenkaa ja olin ukollekki jo ihan hermona, senhän syy se tietenki on juu.. :ashamed:

Uusille tervetuloa!! :wave:

Hienoa että shoppailureissu meni kivasti :)

Ja hyvä kun huhtikuun jutut löytyi, hassua ettei linkki toiminu, muistelisin että kävin tuon linkin kautta joskus fiilistelemäs niitä alkuaikoja... siitä on jo ikuisuus.. =)

Mötkylä: Samaa mieltä että äitiyspakkauksen peitto on juurikin ekaksi vuodeksi-pariksi sopiva, saa käärittyä pikkuisen sinne hyvin ja meillä ainakin on kauppalistalla tytölle jouluksi uus peitto, junnumallia tai sit heti suoraa normaalia kokoa, toden näköisesti jälkimmäinen vaihtoehto, kun ei tuo äp peitto enää tahdo riittää.

Kiva kuulla myös se etten oo ainoo joka haluaa vieraiden käymistä rajoittaa, eilen itseasias anopille mainitsin siitä että mielessä ois olla kotona heti pian synnytyksen jälkeen jos kaikki on ok, itsellä ja vauvalla. Ja lisäsin vielä että muille ihmisille kotiutuisin vasta muutamaa päivää myöhemmin että saadaan rauhas tutustua vauvaan. Tää vaan tuumas omaan ärsyttävään tyyliinsä että "jaa meinaakko uskaltaa lähtee sairaalasta niin ajois, pärjääksä sen vauvan kans".. :eek: Joo ja sit mä laskin sataan ja tuumasin että joo, pärjään, onhan tää nyt jo kolmas eikä edellisestä kerrasta oo ees kovin kauaa. Ei oo mitenkää sellanen olo ettenkö pärjäis.. Ja painotin vielä toiseen kertaan sitä että kunhan vaan ihmiset tajuais odottaa kutsua ennenkö ryntäävät kylään.. :|
Muuten ei sit ollukkaa mitää anopin kuuluisia möläytyksiä, oli vähä masentuneen oloinen ja olivat kuulemma miehensä kans vähä hukkateillä jne. Toki multa sit riitti myötätuntoa hänelle vaikken aina niin tästä henkilöstä pidäkkään.

Jaa joo nyt oon taas pitkästyttänyt teitä ihan tarpeeksi, navassa kaikki hyvin, jorma vaihtaa asentoa, tai ainaki potkii joko ylös tai kylkeen. Tiistaina on lääkärineuvola, sitä odotellessa..

Vointeja mammat :wave:

Maukkis ja jorma 27+1
 
Huomenta kaikille!
Ja Tracylle, Annille ja Porschelle kiitos viimeisestä - oli erittäin mukava tavata =) . Kuten Porsche jo päivittikin, meni aika niin hujauksessa, että loppujen lopuksi shoppailu jäi aika toissijaiseksi :LOL: . Vauva kyllä sai komean potkupuvun ja äitikin yhden paidan, mutta Kampista Zaralle päästyäni alkoi supistaa niin prkleesti ja liekö sitten jännityksen tai jonkun laukeaminen syynä, illalla kotona oksensin koko päivän ruokalistan :ashamed: .

Mainiomammalle oikein hyvää syntymäpäivää myöhästyneesti!

Menninkäiselle onnea uudesta kodista! Varmasti se yhdessä asuminen on hyvä ratkaisu, vaikka susta nyt tuntuukin haikealta muuttaa nykyisestä kodistasi.

Orchidea tervetuloa mukaan!

Tuitsu kyseli mitä kaipaa nyt raskausaikana:
- juoksemista
- PUNAVIINIÄ
- Gin tonicia ;)
- graavilohta
- tissutteluillanviettoja miehen kanssa tai ystävien kanssa tai miehen ja ystäväpariskuntien kanssa
- pissahädättömiä öitä
- häpyluukivuttomia öitä

Sen sijaan bikiniraja sheivaantuu pienellä akrobatialla siinä kuin sääretkin.

Asrain
appivanhempien lahja oli suloinen( ja samoin se vauva siellä sisällä =) . )

Partyliten tuotteet on kyllä tosi hienoja, mutta KALLIITA. Ja se on sama mitkä greenhouset, friendtexit, tupperit tai partylitet on kyseessä, niin koskaan sieltä ei voi ostamatta lähteä :headwall: .

Nora79: Kiva, että miehesi hyvittelee tekosiaan! On syytäkin.

Katsoin äsken eilen tallentamani Eurovision dance contestin ja poruhan siinä tuli liikutuksesta, kun Suomi voitti :'( . Nyt jännityksellä odottamaan saako illan suussa vielä porata Tero Pitkämäen menestyksen puolesta =) . Toivottavasti...

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave: !
 
mauahtavaa: en kyllä ymmärrä miks mulla on yks päivä enemmän ku sulla. neuvolakortin mukaan mulla vaihtuu viikot aina perjantaina. Aluksihan mulla oli LA 30.11, mutta sitte se vaihtu. Omien laskujen mukaan(eli menkoista laskettuna) se on ollut kokoajan tuo 1.12.
 
Heippa taasen! :wave:

Ensimmäiseksi toivotan kaikki uudet Orchidea, Kimallus ja äitee82 tervetulleeksi mukaan! Kiva kun porukka vielä kasvaa! :D
Mainiomammalle myöhästyneet onnittelut! :flower:

Kiva, että tapaaminen meni hyvin. Ehkä seuraavalla kerralla pääsen itsekin mukaan. =)


menninkäinen87 Onnea uudesta kodista. Olisipa jo ihana päästä muuttamaan, mutta meillä talo vielä aika vaiheessa. Saapa nähdä päästäänkö edes jouluksi kun aina aikataulut kusee jostain... :/

Mulla oli viimeviikolla lääkärineuvola ja kaikki oli ihan ok. Laittelen mittoja kunhan käyn tarkistelemassa. Vauva oli kääntynyt jo pää alaspäin, vaikka luulin sen yhä olevan peppu alaspäin. Ilmeisesti vauva liikuttelee käsiään huomattavasti enemmän kuin potkii. Potkut kyllä tuntuu ihan selvästi ihan kylkiluiden alla ja yleensä enempi oikealla puolella sivulla, onhan siellä vielä tilaa liikkua. :)

Jos lähtis syömään, mukavaa sunnuntaita kaikille!


 
ei jessus ku kaikki katos mitä kirjotin... |O

Eli Pi pa relle sitä et mulla on ultral katottu LA ja neuvolan mukaan viikot on noi ja tekay.fi:n mukaan kans. Ja sit ainaki tuon mun tickerin mukaan mikä profiilis on. Mut eipä noi yksittäiset päivät mitää merkkaa, itel ainaki tapana sanoa kysyttäessä että esim 28. viikko menos tai et 7. kuukausi tms..

Mitä kaipaan juttuun vastaan minäkin eli
-kylmä siideri
-energia
-ratsastusharrastus
-mieliala (tasaisempi siis ei raskaana)

sheivaaminen onnistuu täälläkin, onneksi on lattialämmitys ph:ssa, lattialla istuen :D

Voi luoja et tekee taas mieli kaikkee hyvää.. Pakastimes ois vaniljajätskiä ja kaapis maraboun daimsuklaa levy, jos koittais tehdä ihanan lihottavan jätskikastikkeen tuosta suklaasta.. :p
 
arvaa kenet on TAAS bannattu!!???? vooi helvatan helvata!! lähti muuten äsken aika kitkerä palaute ylläpidollle! voi kilin kellit en paremmin sano!! no katotaan kuinka kauan tällä kertaa!! miten tää voi olla mahdollista?? yritän vielä yhden kerran vaihtaa ton ip osotteen vaikka ei se kyllä oo auttanu ennenkään vaikka tämä banni perustuu juuri siihen. Mutta mulla onki kai sit oikein hyvin suunniteltu banni ku ei ylläpitokaaan osaa sitä poistaa!! prkl!!!

Ja tää oli tullu jo viimeinen päivä mun yv:hin
 
Hei kaikille tasapuolisesti!

Lueskelin nämä uudet syyskuun viestit.

En minäkään montaa vierasta synnärille kaipaa, mutta kyllä se kiva olisi, jos joku muukin kävisi kuin mies ja lapset. Riippuu tietysti kauanko siellä joutuu olemaan ja missä kunnossa on. Mulla pikemminkin se ongelma, että asutaan niin kaukana sukulaisista, että tuskin ketään edes vielä sairaalaan tulee. Tosi kurja oli kyllä lukea esim. menninkäisen87 tarina, kun ei osata kunnioittaa toisen toiveita, mutta ei kaikki vaan osaa.. Noista kirkkaista valoista ja metelistä.. esikoisen kohdalla myös sairaalan henkilökunta toimi noin. Tuli ovia paukuttaen ja kovaa puhuen katsomaan vauvaa ja laittoivat usein kaikki valot päälle, olipa kello mitä tahansa. Seuraavan vauvan kanssa oli ihan erilainen henkilökunta ja sai olla niin rauhassa kuin halusi.

Joko teillä muilla supistelee usein? Joku kirjoitti muistaakseni, että oli sen takia sairaslomallakin. Mulla on nyt supistellut muutamana päivänä ja välillä tekee vähän kipeääkin. Tuntuu tietysti vähän pelottavallekin, kun ei oikein tiedä, että pitäisikö käydä lääkärillä näytillä vai onko tämä nyt ihan normaalia... Tämä supistelu alkoi sen jälkeen, kun mulla oli raskaampi työviikko ja samaan aikaan vauva kääntyi myös pää alaspäin. Voisikohan se siellä nyt painaa eri tavalla kohdunsuuta kuin aiemmin, jolloin makasi kohdussa poikittain?? Toivottavasti supparit ei tästä pahene ja pystyisin vielä töissäkin olemaan.

Joku kyseli vauvanpeitosta. Kyllä mä itse aioin sen äippäpakkauksen peiton laittaa vauvalle yöpeitoksi. Parempi vaan, että on vähän reilu, kun se pikkuinen vauvakin osaa niin uskomattoman hyvin jo möngertää siellä sängyssä ympäriinsä. Meidän kuopus löytyi pinniksestä usein pienenä myttynä jostain sängyn päädystä. Toki joku pienempikin peitto on hyvä, esim. kun vauva on turvakaukalossa. Vaunuihinkin voi kovemmalla pakkasella tarvita vielä jonkun peiton, vaikka villa- tai fleecepeiton.

Mutta eipäs tällä kertaa muuta, kun kivaa sunnuntain jatkoa kaikille teille. Ainakin täällä jatkuu sateisen harmaa keli, mutta koitetaan keksiä muuta tekemistä kuin ulkoilu

T. polka + pikkuinen rv 27+0



 
Tuitsu: Kiva kuulla että sulla alkaa olla parempi mieli. :hug: Varmasti alkuun oli outoa "vaan olla" kun töissä on tottunut käymään. Hienoa että on lomailu alkanut maistua, sitä lomaa minäkin täällä jo malttamattomana odottelen. :D

Mainiomamma: Kiitos. :D Sain eilen taas jonkun sivun tehtyä eteenpäin, et toivottavasti se tuosta joskus valmistuu... :whistle: Mulla ei vielä ole mitään koulutusta, joten ihan tervetullut ois paperit tuolta... :D No, jos ei ennen lomaa, niin sitten sen jälkeen. ;)

jajepoo: Omas meillä sit samanikäiset lapsoset. :D En mäkään silloin odotusaikana täällä vielä pyörinyt, kaverin avustuksellä löysin tänne neidin syntymän jälkeen, ja silloin sitten koukkuun jäinkin... :whistle:

mmiilia mä oon pohtinut asian niin (eli siis yrittää kääntää saamattomuuden positiiviseksi ;)) että pienen ressin alla tulee paremmin saatua päättötyötä aikaiseksi, siksi sitä ei aikaisemmin kovasti kannattanut vielä panikoida. ;) Heh, hyvä koittaa lohdutella itseään... :saint:

Tervetuloa Orchidea. :wave:

Menninkäiselle onnea uuteen kotiin. :flower: Eiköhän se pian ala kodilta tuntumaan. :hug:

Mötkylä: Esikoisella meillä ei aluksi ollut käytössä peittona kuin pussilakana, mut nyt aattelin ottaa ihan käyttöön sen äippäpakauksen peiton vaikka iso onkin. Saa sillä sitten samalla tuettua selän takaa, ei tarvii siihen erillistä tyynyä. :)

Lumienkeli: sun ois oikeesti pitäny alkaa häiriköimään sillä aikaa kun tänne pääsit. :headwall: Toi bannaushomma toimii kuin junan vessa... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

(.): Sama meininki kuin ennenkin... Ens viikolla on seuraava neuvola, alkaa jo taas vaakapainajaiset... :whistle: Ja sokerirasituskin lähestyy, se on vasta tosin seuraavalla viikolla... Eniten odotan et pääsis aloittaan jo loman, alkaa taas motivaatio vähetä koulua kohtaan... :whistle: Nooh, jos nyt kuitenkin parhaansa yrittäis... :D

Tylsää... Sataa ja paistaa aurinko, mut paistetta niin hetkittäin et ei ulos usklataudu pihalle koska sit tulee just vettä niskaan. :/ Mies ehdotti et mentäis jonnekin syömään, sopii mulle. :p

Jos nyt menis kattoon keihäskisan lopun, niin sais esikoisen hereille kun ottaa kunnon asennon tuolissa. :D

Shamandalie ja Torsti 25+6 :heart:
 
Lumienkeli: Ihan ihmetouhua toi bannaaminen, mitä ne oikein häslää? :eek: Toivottavasti kohta pääset kirjoittelemaan.

Masussa täälläkin ollut aika hiljaista normaaliin verrattuna, iltaisin onneksi hieman vilkkaampaa. Vielä vajaa 2 viikkoa ultraan. Kumpa aika meinisi nopeammin, mielelläni taas pikkuisen näen! =)

Niin, niitä mittoja piti laittaa, eli kohdunpohjan kork. 26cm, verenpaine 110/75 ja hb 135. Painokin laskenut 100g.

Mutta tämä lähtee raksalle, palaan illalla lukemaan!

Kuukiitäjä rv. 27+1
 
Heipat! Jeps, tosi mukava oli nähdä tyyppejä eilen! =) Mulla alkoi hälytyskellot soimaan kun Schätzchen kirjoitit että oksensit illalla...? Mulla nimittäin vatsaongelmat palasivat eilen illalla, tosin sit taas rauhoittui mut TAAS tänään tuossa pari tuntia sitten vatsa oli ihan sekaisin. Tosi kivaa. :| Mies lähti osteleen kaupasta mustikkakeittoa yms. Mikähän ihmeen pöpö mulle on iskenyt..?
Eilisestä tapaamisesta vielä; mäkin sentään ehdin ostaa hienot äippähousut vaikka shoppailu jäikin about puoleen tuntiin... Aika meni vähän muuhun, eli juoruiluun! :LOL: Toivottavasti ette muuten Schätzchen, Porsche ja Tracy ette saaneet heti tarpeeksenne; mulla kun tuota juttua taas riitti. :ashamed:
 
Onnea uudesta kodista menninkäinen :flower:

Tervetuloa uusille!

Mitä kaipaan:
- vatsallaan nukkumista
- squashia ja jumppaa ja reipasta sauvakävelyä
- kunnon yhtäjaksoisia yöunia

Myöhästyneet onnittelut mainiomamma :flower:

(.): samaa rataa mennään eli alavatsakipuja, mieletön närästys, flunssa tulossa jne.. Keskiviikkona neuvola ja 17.9 ylimääränen ultra istukan takia.Verenpaineet on matalalla niin huippaa, 100/65.
Onko muita jolla näin alhaiset lukemat?

tk& pikkuinen 25+6
 
Heipat täältäkin! Kiva kuulla että Schätzen pääsit turvallisesti kotiin, vaikkakin ilta ei sitten sujunut mukavissa merkeissä mitä oksuiluun tulee.. Anni nice to here you too! Mä en ainakaan saanut tarpeekseni juoruilusta ;) , mulle tuli ihan samanlainen tunne että puhuinkohan mä vähän liikaa :ashamed: ja jaksattekos te enää koskaan nähdä mua uudestaan.. :D
Mulla ei eilen vatsa toiminut ollenkaan mutta tänään on ollu vatsa ihan saakelin sekaisin! Mikä siinä ruoassa sitten olisi voinut olla?? Mulla oli vielä niitä löysiä etanoita.
Tracyy ootko sä sitten enää edes hengissä?? :LOL: Kauhee
ei saa nauraa mut susta ei ole kuulunut vielä mittään eilisen jälkeen
:whistle: .... Tuuhan ilmottautumaan.

Mua niin naurattaa, kun puhuttiin meidän miehistä siellä Italialaisessa ravintolassa nin kovaan ääneen ja kaikki kuorossa huudettiin kilpaa kuka mistäkin, voi ei :D Sit Tracyn miehen kommentti kun Tracya oli vähän itkettänyt että "voi ei ainiin mehän ollaan raskaana" .. :heart: kultaista.

Seuraavalla kerralla sitten muutkin mukaan.
 
Ciao :xmas: -mammat!

Snuupin pikainen sunnuntaivisiitti...

Ennen raskautta -ikävälistaa:
-Punaviini
-Kylmä olut tai rutikuiva sidu
-Camparitonic (en mä oikeesti mikään alkkis ole, vaikka tässä vaiheessa listaa siltä varmaan vaikuttaa!!! :LOL: )
-Homejuusto
-Vanhat kuteet ( :'( )
-kylmäsavulohi

:wave: Orchidea, kiva saada uusia odottajia mukaan!

Hesan tapaaminen on näemmä mennyt hienosti. Toki olisin itse ollut mielelläni mukana... :/ Mä olen tulossa kulmille shoppailemaan ja hengailemaan tän kuun puolivälissä, joten shoppailuvinkkejä otetaan mielellään vastaan! Niin mamma- kuin vauvanvaateputiikkejakin.

Nyt kullan viereen leffaa katsomaan... :heart: Ensi viikkoon! :wave:
 
Ikää olis 24 ja kauan kaivattu esikoinen tulossa LA 24.12. Oikeestaan mä olen saanut kolmekin aikaa, 23,24 ja 25.12. Korttiin merkittiin lopulta tuo 23 mutta olen pitäytynyt tuossa 24.12 kun sen kerkesin kaikille ilmottaan.. :p

Oikeen unelmatalolta kuulosti tuo menninkäisen talo, tää on vähän kade.. :ashamed:

Mä kaipailen kans tuota sheivaamista, kyllähän se vielä menee mutta jälkeä ei näe. Te jotka kaipailitte tissuttelua ja valkkaria nii alkosta saa aivan loistavia alkoholittomia viinejä, hyvää punkkua en ole löytänyt mutta valkkareita on ainakin kahta tosi hyvää. Toisessa jotain rypäleen kuvia ja toinen oli jotain chardonneyta. Ja alkoholiton siideri maistuu ihan yhtä hyvälle kuin se normaalikin. Paitsi että lähikuppilan valikoimiiin mikään näistä ei yllättäen kuulu.. :D

Mua vaivaa keskittymiskyvyn puute ja huono muisti.. Olenko ainoa?
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa joulumammoille!

Me oltiin miehen vanhemmilla syömässä, ne on ihania ihmisiä :heart: Kun omaan äitiin oli niin vaikea suhde, niin miehen äidistä on tullut hyvin tärkeä ihminen mulle.

Huomenna onkin taas neuvola - nyt ihan oikeasti pelottaa, kuinka paljon painoa on tullut lisää, koska mun maha alkaa olla valtava! Mies otti päivemmällä jotain kuvia kun leikin tuon tollerinpennun kanssa ja mun maha on valtavan kokoinen! Nyt sen vasta alkaa hahmottaa itsekin... Närästää ihan kamalasti. Toisaalla yhdellä keskustelupalstalla oli juttua, että jos närästää paljon raskauden aikana, tulis tuuheatukkainen vauva :D

Mötkylä kyseli millaista peittoa on kukain ajatellut vauvalle ensipeitoksi. Me otetaan käyttöön se äitiyspakkauksen peitto, siihen teetätetään yhdestä Fnlaysonin muumikankaasta pussilakana :heart: Laitoin vasta äippärahahakemuksen menemään, joten vähän aikaa saa vielä odotella pakkauksen saapumista... Toivottavasti ei kovin kauan.

Onko muuten kellään, kellä jo lapsia on, kokemusta lampaantaljoista? Miehen vanhemmat ajatteli ostaa sellaisen(kin) meidän vauvalle, varmaan on tosi hyvä ja lämmin esim. vaunuissa, kun talvivauva kuitenkin tulee.

-Asrai ja Tiitiäinen rv 28+2 -
 
Asrai: Mä ostin lampaantaljan tytölle, kätevä alusta lattialle, lämmin ja pehmee. Sit jos on vaippaihottumaa tai muuten vaan haluaa antaa ilmakylpyjä niin tuo talja on hyvä alusta kun ei säikähdä pissasta ja on tosiaan lämmin. Ja sit viime talvena talja oli pulkassa pepun alla. Kovasti on käytetty ja tykätty, suosittelen!! =)

Orchidea: Juu alkoton siideri on tooosiiii hyvää, mut ehkä hiukan sellasta ei niin hyvää ku alkollinen. Jokin ero siinä on. Samoin kuin muidenki alkottomien tissuttelujuomien kans. Mutta ei ainakaa itellä niin kova ikävä oo alkojuomia et tarvis sitä alkottomilla tyydyttää =) Ja et oo ainoo dementikko.. välillä olo on ihan sellanen tosi ulkona kaikesta.. juu nou..

Nyt suihkuun ja bb:tä odottaan, toivottavasti se maria lentää ulos..

:wave:
 
Porsche ja Anni: Sama fiilis mullakin, että ehkä höpötin liikaa, enkä antanut muille suunvuoroa :ashamed: , mutta jos kaikilla on ollut samanlainen fiilis, niin ehkä se ei sitten pitänyt paikkaansa - toivottavasti ainakaan =) .
Ja omasta puolestani ainakin voin sanoa, että kovasti toivon, ettei miellyttävä tapaamisemme jäänyt ainoaksi!
Tracysta alan kohta olla huolissani minäkin :eek: .

Asrai: Elokuun ketjussa oli paljonkin juttua lampaantaljoista, kun minäkin niitä peräänkuulutin. Eli jos jaksat niitä lueskella, niin siellä oli mielipiteitä.

Snoopy: Et ole ainoa alkkis :LOL: . Mun teki mieli kans listata myös mm.siiderit listalle, mutta ajattelin, että se herättää joissakin mahdollisesti närää, jos listaan vaan alkoholijuomia :ashamed: .

Maukkis: Mä toivon kans et Maria saa lähteä... Äänestää en kyllä aio (ohjelman missään vaiheessa) mutta ei sellaista valittajaa jaksa kyllä viikkoa kauempaa katsoa.

Mukavaa illan jatkoa! Ja Tracy - ilmoittaudu :D !
 
voi kiitos kaikista onnitteluista uuden kodin johdosta!!

liikutuin ihan;joku on lukenut mun jaarittelut! :eek:

orchidea,talo on tosiaan ihan unelmapaikka,jos sen tyylisestä tykkää.ja tiedän jo nyt,että kun sisarukset saivat kuulla että olin hetken harkinnut hannaavasti,saan vielä useaan kertaan kuulla että talohan on ihana,miksi mietin hetkeäkään yms,on vaan kuitenkin aika iso juttu muuttaa tässä vaiheessa raskautta,ja vielä niin että kantoapua täytyy pyytää niiltä sisaruksilta jotka ehtii...ja sekin pelottaa jos täytyy sietää siskon kasvatustavoissa jotain mitä ei halua omalle lapselleen yhtään,miten sellaisen selvittää riitaantumatta....onneksi on tässä ihan lähellä,ja onneksi myös nykyinen vuokrakämppäni jää tyhjilleen joten kiire ei ole muuttaa......

mä kaipaan ajalta-ennen-raskautta
-lonkerot,siiderit ja kaikki "mehukaljat"(oon kans sitä mieltä että vikka "korvikkeet" on namia,on ne silti vain alkollisten korvikkeita.)
-mahallaan nukkumista
-nyt jo selälläänkin nukkumista
-pidempää pinnaa
-sitä kun pystyi puhumaan haikeistakin jutuista, purskahtamatta itkuun,ja liikuttuessa pystyi vielä nielemään itkun,nyt ei yhtään! noloa porata siitä kun joku sanoo että koita nyt vain levätä ja ottaa ihan rauhassa,älä murehdi sitä miestä tms.....
-helppoja ylösnousemisia sängystä ja lattialta
-sitä oloa,kun joku mukiinmenevä tyyppi katsoo ja hymyilee,ja voi ajatella että se tykkää näkemästään.....nyt jos joku katsoo niin tulee läski-peppu-olo.....


omaa mahaa tällä kertaa ihan kirjaimellisesti.miten musta voi tuntua jo nyt siltä ettei pysty istua ei seistä ei maata,kun aina joku osa vauvaa painaa ulos jostain.....!tosi epämukava olla kun pelkää että vauvaan sattuu...ei kyllä enää pääse unohtumaan se että mahan sisällä on ihminen,ja luinen sellainen......esikoisen kanssa oli niin helppo olo,vasta viimeset viikot oli sellasia että mieluummin käveli kuin istui autossa..

eipä muuta.toivottavasti ei ollut mikään kummajainen ruokapöpö teidän treffanneiden mahaa sekoittamassa... :saint:
 
Tervetuloa uusille ja onnea uuden kodin saaneille. Kateellisena täällä olen kun tahtoisi kans muuttaa.

Hirmuisesti aina tuota juttua ehtii tulla vaikka tuntuu että itsekin täällä melkein asuu, tosin nyt oltu viikonloppu veljeni luona ja heidän poikansa ristiäisissä.
Melkoinen meno oli kun tosiaan heillä 1v 4kk esikoinen, meen 8kk ja tämä 1,5kk poju siellä oli ja kaikki sukulaiset sitten paapomassa. Mutta oli se vaan ihanaa ja kovin odottaa taas kotiinkin sitä omaa pikkuista.

Kaipaus listaa olitte tehnyt, mulla ei nyt tuu mieleen kun vatsallaan makaaminen sekä lattialta ylöspääsy.
Täältä nolona myönnän että molemmissa raskauksissa olen homejuustoa syönyt. Muutenki melkein kaikkee kun kohtuudella ottanut.

Laitoksella vierailijoista oli ollut myös puhetta. Mun oma suku senverran kaukana, etteivät pääse tulemaan ja tälläkertaa en sinne välttämättä miehenkään sukua haluaisi. Nyt muutenkin nään niin punaista heistä ja siitä miten yrittävät kaikessa lannistaa ja saada tuntumaan että teen kaiken väärin. Perhehuonetta haaveilen, tietääkö joku saako muuten sisaruksenkin ottaa sinne? Muistikuva olisi että saisi, mutta liekö joku oma keksintöni tuo.
Joku täällä sai kuitenkin miettimään asioita toiseltakin kantilta, että sitten he nopeasti laitoksella kävisivät ja voisi hyvillä mielin sanoa että halutaan kotona olla alkuun rauhassa.

Ihana kun miehes aloitti tuossa taanoin yhden kurssin johon kuuluu työharjoittelua, niin kurssin vetäjät oli suunnitelleet etukäteen että saisi lopettaa ajoissa harjoittelun ja olla kotona auttamassa pojan hoidossa kun tuskin jaksan ison masun kanssa kovin aktiivisesti leikkiä jne. Ja synnytyksen jälkeen saa pitää normaalisti isyyslomaa.

Vauvan peitosta myös oli ollut puhetta niin meillä ainakin ollut se pakkauksen peitto alusta asti esikoisella käytössä. Nyt kun ei pakkausta otettu niin aattelin samankokoisen toiselle ostaa sitten.

Tulipas taas omaa napaa ja narinaa...

Niin ja mullekin voi etusivulle iän merkata, tasan 30 ois tänään. Jotenkaa sitä ei ees ite tajuu ja ihmettelee vaan miks sukulaiset onnittelee, justhan mä vasta ripillekin pääsin...

Mutta nyt iltapalalle kun en muista mitä kaikkee muutakin piti kommentoida.

Elviiratar 26 tasan vissiinkin
 

Yhteistyössä