***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

perhehuoneeseen ei ainakaan KHKS:aan saa sisaruksia ottaa. Kysyin, kun yh olen, että saisiko perhehuoneeseen tulla 8v esikoinen. Niin vastaus oli, että perhehuone on tarkoitettu vain isälle, äidille ja vauvalle, jotta saavat rauhassa tutustua toisiinsa. Isommille lapsille tulisi kuulemma huoneessa tylsää. Kyllä minä esikoiseni tunnen, hän viihtyisi varmasti ja voisihan sitä ottaa jotain puuhaa mukaan. Mutta ei niin ei! :headwall: Minä en perhehuoneeseen edes pääse, kun ei ole sitä isää, niin ei olla perhe!!!!!

Mulla on muutenkin kauhee huoli ja stressi jo synnytykseen lähdöstä. Miten pääsen sinne, kuka on esikoisen kanssa, kuka hoitaa kissaa, olenko jouluksi kotona jne... Tiedän olevani hiukka ajoissa, mutta haluaisin suunnitella valmiiksi niin saisi rauhottua sen asian tiimoilta... Onko muut yhtä aikaisessa?

Ostiko joku muu Hyvää päivää juomaa? Onko auttanut? Minä ainakin olen ollut energisempi (lue: pysynyt hereillä koko päivän ilman päiväunia)

Nyt nukkuun...
pinkeiju 24 tasan

 
30-vuotisonnittelut elviirattarelle :flower: :hug: !

Meillä typy ehtii syntyä juuri ennen mun kolmekymppisiä. Ois vaan tullu tytöstäkin tammivauva.

Jaa, mitä mä oon kaivannut raskausaikana.

- punkkua
- siideriä
- olutta
- kylmäsavulohta
- sushia
- maksamakkaraa
- jaksamista lenkkeillä ilman vatsakipua, selkäkipua ja hengenahdistusta

Enpä juuri muuta. Alkoholittomat sidukat on ihan limpparia, alkoholiton olut on ihan ok, mut punkkua ei korvaa mikään. Eipä sitä tosin ole kesällä liiemmin kaivannutkaan, mutta kun syksy ja kynttilän polttelut saapuvat... :p Mä makailen edelleen joka päivä vatsallani ja selälläni ja ne on itseasiassa ainoat hyvät asennot, missä voin olla. Viikonloppuna oli taas niin kipeä selkä, että kiroilin vaan mennessäni :kieh: . Mua siis koskee jonnekin oikean lapaluun alle pitkän selkälihaksen kohdalle ja välillä se heijastuu pallean puolelle rinnan alle. Kun tuo kipu tulee, ei voi olla mitenkään päin. Täytyy keskiviikkona kysyä neukkalääkäriltä, mistä vaiva johtuu. Äidilläni oli ollut samanlainen vaiva veljeäni odottaessa.

Jaahans, takaisin töissä ja sorvin ääressä :/ .

tivoli 24+3
 
Tracy ilmoittautuu! Apua, ei ollut tarkoitus huolestuttaa ketään - viikonloppuisin vaan kerkeän aika harvoin koneelle :ashamed: näin työaikana tulee pyörittyä täällä enemmän :whistle:

Tapaaminen oli ihan huippu, kaikin puolin positiivinen yllätys, että nämä ihanat ihmiset voi olla vielä ihanempia livenä :heart: Tosiaan shoppailu meinasi unohtua kokonaan, taidettiin kaikki neljä olla vähän sellaista puheliaamman sorttista tyyppiä - koska mullekin tuli sellainen olo että voi kauheeta olittekohan te ihan kypsiä kun tää vaan pälätti koko ajan :ashamed: :D Ilmeisesti syyllistyttiin kaikki samaan "syntiin" :LOL:

Mäkin sain sen ekan potkarin Sätseenin ystävällisellä avustuksella ostettua - ja nyt on iskenyt hurja osteluvimma kun noi pikkuiset veluuriverkkarit on vaan NIIN suloiset että tahtoo lisää... :heart:

Nyt on pakko vastata tohon puhelimeen - palataan :wave:
 
MOI, pitkästä aikaan oon seuraillut vain taka alalta teidän kirjoituksia... ja nyt päätin kirjoittaa.
Kaivannut olen
mahallaan nukkumista
pissa hädätöntä yötä
maksalaatikkoa
viiniä ( taidan men alkosta kattomaan jos siel ois hyviä alkoholittomia)

Onko muilla alkanut rinnoista valumaan jo jotain??? Mulla alkoi eilen.
Tasan 3 kk ni sit voi jo olla pieni nyytti sylissä!!!!!!!!!!!!!!!!
=) =) =) :)
 
Onnea ELVIIRATAR :flower:

Pinkeiju kyseli onko muita huolehtijoita,täältä löytyy yksi :wave: !
Minä olen ennen joulua kotona,vauva tulee maailmaan sektiolla (tässä uskossa olen koska edellisen kohdalla lukee papereissa, kiireellinen sektio,syy: ahdas lantio.) Eli siis takaisin aiheeseen, mua huolettaa miten jouluvalmisteluiden käy,meidän neiti odottaa niin innolla piparin tuoksuista joulua.vanhemmat kun meiltä molemmilta asuu eri paikkakunnalla,jospa he kuitenkin tulisivat auttamaan pikkasen jos on ite ihan kipee sektion jäljiltä.

Onko muilla tietoa millä raskausviikolla tehdään sektio? Mulla LA 10.12 ja yritän saada sektion rv 38+4. Se olis sopivasti perjantai, sais tytön mummolaan vlopuksi,mies vois rauhassa olla mukana sairaaalassa. Kaikkea sitä jo ajattelee etukäteen..
 
Moikka täältä sairasvuoteelta! Yritän epätoivoisesti tehdä kotoa käsin vähän töitä mutta koneet ei pelaa niinkuin pitäis... :| No joo, yritän ehkä myöhemmin uudelleen.
Kaikki tuntuu kaipaavan punkkua.. joo sama juttu! Alkosta muuten löytyy aika hyvä alkoholiton kuohari, jos se jotain kiinnostaa.
Mulla tuli parina viime yönä ikävä nukkuma-asentoja... mulla mennyt nyt siihen että pystyn nukkumaan ainoastaan vasemmalla kyljellä ja vähän aikaa selälläni. Pikkuinen kun viihtyy oikealla puolella niin sattuu ihan vietävästi jos yritän nukkua sillä kyljellä. :( Vatsallaan ei voi nukkua ollenkaan joten vähissä on asennot. Pikkukaveri aloitti eilen sellaiset jumpat, ettei mitään järkeä! Yölläkin touhotti niin etten saanut kovin nukuttua... Nyt sitten ilmeisesti nukkuu kun on niin rauhallista! :) Että semmoinen rytmi meidän pienellä! Tracy: Kiva että oot hengissä! :LOL:
Meillä alettiin eilen sisustamaan lasten huonetta. Mies kantoi kamoja ja mä vaan osoittelin että mihin... Mulla oli kivaa, mutta en tiedä miehestä. =) On se vaan niin kultainen tyyppi, kun jaksaa nytkin tehdä kaiken raskaan kun en saa nostella/kantaa mitään.
Nyt alan ompeluhommiin, palataan taas. :wave:
 
Myöhästyneet synttärionnittelut Elviiratar :flower: !

Kiitos ilmoittautumisesta Tracy ;) !

Mulla on tänään työmotivaatio vähän hukassa :headwall: . Ulkonakin näyttäis olevan niin nätti syysilma, että mieluummin työntelisin vauvanvaunuja ulkosalla. Vauva vaan puuttuu...
Anoppi eilen veikkaili, että meidän vauva syntyis pari viikkoa etuajassa. Toivottavasti on kuitenkin jouskari horoskoopiltaan :D .

Oon ihastellut sitä lauantaina ostamaani potkupukua ja paijannut sitä kuin heikkomielinen :saint: . Miehenkin mielestä se oli tosi hieno :heart: . Hän kyselikin, että kuinkas paljon se vauva muuten tarvitsee alkuun vaatteita. Luettelin sille sitten kuinka paljon se vauva kakkaa ja kuinka hitaasti pyykit kuivuu ja mies oli kyllä ihan messissä sen suhteen, että kyllähän niitä vino pino pitää olla :D . Eli Tracy - olit oikein fiksu, kun hankit heti kerralla useamman vaatekappaleen =) ...

Nyt syömään :p .
 
Hei joulukuiset! :xmas:

Mulla oli tänään neuvola, muuten kaikki ok, mutta Pieni vaikuttais olevan nyt perätilassa :ashamed: No, ehtiihän se kääntyä vaikka mitenpäin siellä vielä, toivotaan, että kääntyy raivotarjontaan ennen H-hetkeä. Mua jännittää ajatus alatiesynnytyksestä, mutta niin myös sektiosta (perätilaista en halua alateitse synnyttää ) . Ja SF-mitta siirtynyt alakäyrältä kauniisti yläkäyrälle :D Varmaankin tuon perätilan takia, painonnousu on hillittyä edelleen (n. +400 gr/vko). Huomenna nähdään sitten vielä tarkemmin, mikä tuon Pienen tarjonta on, kun on äippäpolin aika ja ultraavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Asrai: Elokuun ketjussa oli paljonkin juttua lampaantaljoista, kun minäkin niitä peräänkuulutin. Eli jos jaksat niitä lueskella, niin siellä oli mielipiteitä.
Kiitos Sätseni vinkistä, pitääpä ihan ajan kanssa käydä sieltä lueskelemassa.

Nyt takaisin töiden pariin, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Hitto että mua närästää..

- Asrai ja Tiitiäinen rv 28+3 -
 
Muutamat meistä olikin tavanneet, kiva kuulla että tapaaminen meni mukavasti :)
galluppiin vastailen:
- pissa hädättömyyttä (varsinkin öisin)
- graavilohta ja kaikkea muutakin mitä on kiellettyjen ruokien listalla
- kahvi (muuten joisin muttaku närästää)
- mahallaan nukkumista
- suolen normaali toimintaa
:D

Noita nyt ainaski ja varmaan montaa muutakin asiaa mut ei just nyt satu muistamaan mitä :)

Meillä hankintoja tehty vasta vähän, vaatteita ja hoitopöytä, amme (vauvan) ollu jo ennen raskautumista hmm.. niin ja äitiyspakkauksenkin sain toissaviikolla ja innokkaana kerkesin jo kaikki vaatteet ja liinat pestä/silittää :ashamed: Nooh saapahan äitiyslomalla sitten levätä ennen vaavia ja keskittyä siivoamiseen! sitä toki riittää..
Millonkas meistä jää ensimmäinen äitiyslomalle? Itse jään jo lokakuun puolessa välissä. Laiska kun olen niin hain sitä varhennettua :p

Uteliaana ihmettelen kuinka osa teistä tietää miten perin se pikkuinen sielä masussa jo on?! itelläni ei ole hajuakaan, sen vaan aina huomaa kumpaan suuntaan potkii ja potkiiko selkään vai masuun päin :)
Nyt ollu 2pv rauhallisempaa ja potkut tuntuu alhaalle selkäänpäin, varmaan siksi juts rauhallisen oloista ku ei tunnu nuo selkään potkasut niin napakoina..

Eipä tässä muuta tälläkertaa, päivän jatkoja!

mammamamma ja nappula 25+4
 
Juu Menninkäinen minähän se itkupilli olin, joka noista vierailuista vetistelin. Ei mua sairaalassa käynti haittaa, siellä kun ei kukaan oon kovin kauan. Eikä sekään, että kotona käydään. Mutta se tahti millä esikoisen aikaan käytiin, saa mut ihan paniikkiin. Ei edes kerta päivässä ollut riittävä määrä.

Kyllä mä oon jo etukäteen miehelle puhunut asiasta. Musta tuntuu, ettei se ihan tajua sitä tunnemylläkkää, mikä äidillä on synnytyksen jälkeen. Muutenkin on vähän huono sanomaan mitään kenellekään.

Sanoinhan mä ite viimeksi lopulta, mutta sekin kääntyi mua itteäni vastaan. Mä olin ikävä ihminen ja reaktiosta paistoi läpi se, että heillä on oikeus tulla niin usein kuin haluavat. Ei siitä mitään apua ollut, vaikka sanoinkin siis. Toisaalta vaikka etukäteenkin puhuin ja olen aina puhunut, että olen erakko ja haluan omaa tilaa enkä koko ajan kaipaa vieraita/seuraa, ei asia oo miksikään puhumalla muuttunut. En mä tiedä, ilmeisesti kokevat, etten tarkoita heitä vieraista puhuessani.

Mä olin esikoiselta ainakin sillä mielellä, että olisin halunnut rauhassa tutustua ja pidellä sylissä. Mutta koko ajan joku vei sylistä ja vihjaili, miten en ollenkaan anna hoitaa vauvaani. Mun oli ihan kauhean vaikea olla, kun koko ajan teki mieli ottaa vauva pois. Ja kyllähän mä sen vauvan halusin ihan itteäni varten ja ite aioin hoitaa mielelläni. Mutta olo oli koko ajan kuin olisin tehnyt sen muita varten tai että olin velvollinen antamaan lapsen muille.

Toinen oli toi imetys, joka ei aluksi luonnistunut. Mulla on inho omia rintoja kohtaan sitä luokkaa, etten todella halua niitä ulkopuoliselle näytellä. Joten imetä siinä sitten, kun koko ajan joku yrittää tulla katsomaan. En pystynyt rentoutumaan, eikä siitä tietenkään mitään meinannut tulla, kun jännitti. Sanoin kyllä siitä, mutta mua pidettiin outona, kun en vaan ota rintoja esille ja imetä.

No se siitä. Katotaan miten asia etenee. Pitääkö mun ite nostaa kissa pöydälle ja yrittää puhua. Kun kyse ei oo kuitenkaan mistään muusta, kuin käyntien määrästä. Mikä mun mielestä pitäis tajuta kyllä, mutta ilmeisesti into vie ymmärryksen jotenkin. Ja kun pelkään loukkaavani sitten kaikkia, jos sanon asiasta. Mutta kun mä kaipaan vain ja ainoastaan yksityisyyttä tälle meidän perheelle!

Voi perse, kun on vaikeaa tämä elämä! No poistun marisemasta.


 
Nyt tulee koko teksti (.)

Kävin aamupäivällä neuvolassa, ja napsahti lähete jatkotutkimuksiin Kättärille. Sf mitasta jäin kiinni, se oli 29 :/ Pitäisi kai olla jotain 21 paikkeilla nyt viikolla 26. Ensin menen keskiviikkona sokerirasitukseen, ja sitten kahden viikon sisällä ilmeisesti ultrattavaksi, ja ne katsoo onko vauva jotenkin poikkeuksellisen iso. Ja kai epäilee että olisi taipumusta raskausajan diabetekseen. En tiedä, neuvolan täti ei oikein osannut vastata mihinkään kysymyksiin.

Iik. En oikein tiedä mitä ajatella...Pikku potkuttelee ja syke oli ponteva, joten ei kai tässä ole aihetta huoleen? Ja Papusen isi on raamikas mies, joten kai meidän pienokainen voi olla kanssa potra poika (tai potra tyttö...) No mutta, ihan hyvä että tutkivat.
 
Moikka kaikille!

Tervetuloa mukaan uudet :wave: Ja Onnittelut vanhenneille ja uuteen kotiin päässeille :flower: Ja sitten :hug: kaikille, joita elämä tuntuu taas potkivan.

Olin aamulla neuvolassa ja lääkärissä. Uus lääkäri on tosi kiva ja yllätyin tosi paljon, kun tässä neuvolassa oli ultrakin. Vaihdoin siis neuvolaa kaupungin laidalta toiselle, kun muutimme heinäkuussa. Lääkärissä kaikki oli kunnossa. Sanoi vaan, että kaikkea saa tehdä niinkuin tähänkin asti ja jumpan ( siis ihan tavallisen, ei mitään mamma-versiota) Voin aloittaa ihan huoletta ens viikolla. Sit pitää hiljentää vähän tahtia, jos alkaa tuntumaan erityisen pahalle. Taateli oleili mahassa poikittain.

Käytiin muuten lauantaina tutustumassa ideaparkkiin. Se oli vähän pettymys, ettei siellä ollut lastentarvikkeita. Mutta ekat vauvanvaatteet ostettiin lindeksiltä. Mies myös ihastui siihen stokken sleepi sänkyyn, vaikka hinta onkin jotain järkyttävää. Tosin ei se tarjouksessa olis maksanu kuin jotain 350, mut musta se oli silti aika kallis.

Sitten listaa asioista joita kaipaan, siideri jäillä saunan jälkeen, pissahädättömyys, vatsakivuttomat lenkit koiran kanssa ja vpk-harrastus. Graavilohta ja aurajuustoa olen kyllä syönyt raskaudenkin aikana kohtuudella.

Nyt takaisin töihin vai vilkaisisinkohan vielä mitä bb-taloon kuuluu :LOL:

Riinuska & taateli 26 tasan

Tracylle vielä. Mulla sf-mitta tänään oli 25 tai 26 ja vauva oli poikittain, mutta neuvolaultralla lääkäri mittas, että vastaa viikkoa 26+3. Eli ei tuo sinun mitta nyt ihan hirveästi liikaa voi olla. Toivotaan, että lisätutkimuksissa ei myöskään ilmene mitään kummallista :hug:
 
Pitäskö se käydä tänne uuteenkin ketjuun puumerkki pistään =)
Syyskuu jo huhuh, ei ole enään pitkä aika, vaikka ei se haittaa yhtään odotan jo niin kovasti joulua =)

Mukava kuulla että tapaaminen oli onnistunut.
Nyt vain kaikki oululaiset ja lähiseutulaiset esiin niin päästään sopimaan tapaamisesta, toki saa tulla kauempaakin ken tahtoo =)
Äitiliini sanoikin jo että on valmis tapamiseen.

Mitä kaipaan raskausaikana:
-mahallan olemista
-energisyyttä
-eipä mulla nyt tule mitään mieleen, sitä ettei joka paikkaa kolota

Minä toivon että mahollisimman moni sukulainen eli vanhemmat, meidän sisarukset pääsisivät käymään sairaalassa katsomassa vauvaa, koska haluan sitten kotona olla rauhassa ja meillä kun asuu kaikki sukulaiset vajaan 300km päässä niin se tarkottaisi että olisivat meillä yötä.
Kavereita sitten taas mielelläni kestitsen enemmin kotona entä kuin kävisivät sairaalassa.

Minä en osaa päättää ottaakko pakkausta vai ei, toisaalta me ei tarvita sitä ja raha olisi enemmän kuin tarpeen, mutta taas se olis niin ihana saada se pakkaus ja sais hipelöidä ihania uusia vaatteita. Varsinkin kun meidän ei tarvitse juuri mitään ostaa nyt kun kaikki on jo, ainoat ovat tuplat.

Mites teillä joilla on jo useampi lapsi, millä viikoilla teillä on syntyneet lapset?
Ite on jotenkin aivan tottunut ajatukseen että tämä syntyy etuajassa niinkuin esikkokin, katotaan niin kärvistelen sitten vielä tammikuussakin vauva mahassa :LOL:

Ainiin ja tervetuloa uusille :wave:
 
Tracy: Oh hoh. Eihän sun maha ollut mitenkään huomiota herättävän iso :eek: . Aika yllättävää... Voin kyllä lohduttaa sua, että kahdella ystävälläni oli näillä viikolla ihan valtavat vatsat ja ne meni kaikkien käyrien yläpuolella, mutta molemmat synnyttivät ihan normaalikokoiset (4-kiloiset) potrat pojat tuossa ihan hiljattain =) .
Sokerirasitus ei ollut ollenkaan kamala, joten don´t worry!
Ei varmasti ole mitään syytä huoleen :hug: !

Mrs Nobodylle myös :hug: . Sunhan valinta sen pitäisi olla haluatko vieraita vai et, joten pidä puolesi!
 
Mulle tuli äippäpakkaus!
Vitsi on pinkee olo! pitää pari tuntia ootella että ukko tulee duunista ja saa sen hakea. (vai pitäskö raahata se ite selkäväärällä tuolta postista...) (NO EI!)
Oon ihan hihihihihih täällä kun oo niin kovasti ootellut sitä.


Hihiihihihihiihiihihiihiihihihii!

Tuitsu ja Tirppa ( ei enään pariin päivään niin koomassa) rv 26+6
 
Kiitos Riinuska, Schätzen ja Jajepoo! Ootte ihania :hug: ja sanoitte just mitä tarvitsinkin kuulla :heart: Ei muuta ku häntä pystyyn :) Pari muutakin äiti-kamua lohdutti että ne nyt tutkii ja on ylivarovaisia, eikä ole todella ensimmäinen joka joutuu johonkin lisätutkimuksiin vaikka kaikki olisikin sit kunnossa.

Mä tässä vielä vähän keräilen itseäni ja kommentoin sitten muiden kuulumisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Mrs Nobodylle myös :hug: . Sunhan valinta sen pitäisi olla haluatko vieraita vai et, joten pidä puolesi!
Kiitos! Yritän kovasti, mutta kun en halua loukatakaan ketään. Vaikken ilkeästi tietenkään sano, varmasti loukkaantuvat ja asia saa ihan valtavat mittasuhteet. Vähän itkuinen olo tulee, kun tuota ajattelee. Mutta katotaan nyt tosiaan, jos tässä sais suunsa auki. Tulis sellainen hyvä tilanne eteen, jossa vois sanoa jotain. Pitää sanavalintakin miettiä etukäteen. Mutta täytynee odottaa, että synnytys on hivenen lähempänä.

Minttuliina mun esikoinen syntyi etuajassa. Kuvittelin menevän sen 2 viikkoa yli, niinkuin kaikilla suvun naisilla on mennyt aina. Yllätys olikin melkoinen, kun lähtö tuli etuajassa. Kyllä mä oon varautunut kuitenkin, että tää saatta mennä yli. Mulla oli ekassa raskaudessa se streptokokki, joka vissiin aiheuttaa ennenaikaista synnytystä ja vesien menoa. Nyt sitä ei kyllä oo vielä testattu, että onko nytkin. Eilen just miehen kanssa puhuttiin isyyslomasta. Yhtäkkiä tuli mieleen, että sekin pitää muistaa työnantajalle ilmoittaa ajoissa. Mies siinä sitten totes olevansa kuitenkin joulun välipäivät lomalla, ettei isyysloma oo tarpeen. Kerroin kyllä jälleen faktat, että siinä on ainakin sellaset 4 viikkoa mahdollista syntyä joulukuun alusta tammikuulle.

Monet on listanneet asioita, joita kaipaa ei-raskaana-olosta. Mulla ei kyllä tuu mitään kummempaa mieleen. Alkoholia en oo moneen vuoteen edes ehtinyt maistaa, eikä kyllä edes tee mielikään enää. No ehkä mahallaan nukkuminen olis mukavaa ja ettei olis näin "tynnyri-olo" siis että vois kumartaa niin, ettei maha oli aina tiellä. Mutta eipä muuta...

No poistun taas jaarittelemasta turhia. Mä en tajua, miten näistä mun jutuista tulee aina näin superpitkiä. Sorit vaan taas!
 
En olisi tuosta sf-mitasta kamalan huolissani. Itsellä hyppäsi ihan alakäyriltä ihan yläkäyrille 4vkon aikana.
Uskoisin että oli täysin mittaajasta kiinni, koska ekalla kerralla mittas th ja tokalla lääkäri. Veikkaanpa että seuraavalla mittauskerralla se onkin yllättäen laskenut, jos taas th mittaa.

Mutta kannattaahan sitä toki tutkia, jos ihan kamalan paljon yli käyrien menee, mutta koita ottaa ihan rauhallisesti! :)

Tsemppiä!
 
Ai niin, unohdin äsken kehua Kelaa. Vein hakemuksen pakkauksesta viikko sitten maanantaina. Silloin sain tylyä palvelua ja vastauksen, että käsittelyaika on kolme viikkoa. Yllätys olikin sitten melkoinen kun viime torstaina tuli ilmoitus, että pakkaus tulee kahdessa viikossa ja samalla tuli myös päätös päivärahoista.

Meillä myös vähän sama tilanne kuin Minttuliinalla, eli sukulaiset yli kolmensadan kilsan päässä. Luulen siis, etteivät mummut ja papat tule sairaalaan. Pitää katsastaa sitten joulukuussa tiannetta, että päästäänkö jouluksi meille kotiin vai vietetäänkö joulua ihan vain oman pienen perheemme kesken. En stressaa siitä vielä :)
 
Tracy:En osaa sanoa tuosta jutusta oikein mitään muuta kuin että neuvolan tädit tuntuu oikeasti olevan aika hanakkaa porukkaa laittamaan lisätutkimuksiin yms... Parempi se kai on olla vaikka liian varovainen kun hoidella vasurilla. Eiköhän kaikki ole ihan ok. Tuosta sokerirasituskokeesta yleisesti kun en tiedä; meneekö kaikki siihen automaattisesti vai vain silloin jos jotkut arvot on koholla tms??
 
Mitä kaipaa ajalta ennen raskaana oloa?? Hmm, mun mielestä sillon kun ei ole raskaana kaipaa tätä oloa kun on raskaana! Joten mä en kaipaa mitään, nautin tästä koska tiedän että tätä tulee ikävä taas..
Jos ihan pakko jotain sanoa niin kylmä KOLMOS bisse saunan jälkeen tai muutama vielä lisää, maistuis kyllä silloin tällöin.
.. Tai oikeen hektisen työpäivän jälkeen, oikeen rennon olotilan saavuttamiseksi olisi kiva nauttia lasi pari viiniä lasten mentyä nukkumaan..
Niin ja seksiä, sitä mä kaipaan! ;)

Toivottavasti Tracylla on kaikki hyvin. Pääasia että asia tarkistetaan ja neuvolatäti otti sf-mittasi tosissaan. Kun niitäkin löytyy paljon joiden
poikkeavia käyriä ei noteerata millään tavalla.

Mulla neuvolalääkäri vasta tän kuun lopulla, vaikka yleensä sen kuuluisi
olla tässä vaiheessa. Mutta meidän neuvolassa kaikki lääkäriajat varattuja sinne asti. Tietysti voisin mennä työpaikkalääkärillekin.. mutta nyt ei ole mitään akuuttia tarvetta mutta aina oman mielenrauhan vuoksi säännölliset käynnit lisäävät turvallisuuden tunnetta että meillä on pikkusen kans kaikki hyvin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni76:
Tuosta sokerirasituskokeesta yleisesti kun en tiedä; meneekö kaikki siihen automaattisesti vai vain silloin jos jotkut arvot on koholla tms??
Ainakin painoindeksin ollessa 25 tai enemmän, jos edellisissä raskauksissa on ollut raskausajan diabetesta ja sit just noissa tapauksissa, joissa arvot on kohollaan. Automaattisesti ei kuitenkaan joudu.
 
Kiitokset kaikille onnitteluista.

Tivolin kaipauslistalla oli maksamakkara. Sitähän saa uusien tutkimusten mukaan syödä raskausaikana kohtuudella samoin kuin maksapasteijaa. Näytti olevan max. 200g/viikko. Eli nyt vaan kauppaa heti hakemaan, mikäli sulla ei sitten joku muu syy ollut miksi et voi syödä. :)

Eipä mulla muuta ollut tälläkertaa joten jospa lähtis tekee välipalaa kun poju nukkuu.

Elviiratar 26+1
 
elviiratar, meillä on ollut maksamakkaraa jääkaapissa koko mun raskausajan, mutta kun ehdin tottua siihen, ettei sitä saa syödä, niin en ole syönyt. Jotenkin epäilyttää, että miten kielletyt muuttuvat yht´äkkiä sallituiksi. Joo, no sen maksis-uutisen jälkeen söin kyllä yhden maksamakkaraleivän, mutta kun se ei maistunutkaan yllättäen erityisen hyvälle, niin olen antanut olla. Eipähän pääse tulemaan himoja sitä kohtaan.

Vierailuista. Mä veikkaan, että appivanhemmat pistäytyvät sairaalassa vierailulla, mutta Koks:ssa ei käsittääkseni saa tulla perheen ulkopuoliset visiitille. Jos olen sairaalassa vain muutaman päivän, niin muut vieraat ehtivät käymään kyllä meillä kotonakin. Enemmän mua ahdistaa se, että anoppi todennäköisesti vierailee meillä päivittäin vauvan kanssa kotiuduttuani, koska hän asuu meistä kilsan päässä ja TAATUSTI haluaa auttaa siivoamalla, kokkaamalla, tiskaamalla, koiran ulkoilutuksella, ruoan tuomisella etc etc :kieh: . Ja mä kun EN SITÄ HALUA!!! Mä en pidä siitä, että anoppi pyörii nurkissa. Haluan, että hän on kutsuvieras meille siinä missä muutkin, mutta omasta mielestään hän ei kai sitä ole :kieh: . Omat vanhempani asuvat 350 kilsan päässä, joten heistä ei ole riesaa. Miksi siis anopin kanssa hengaisin, jos äitinikään ei täällä pyöri?! Anoppi lupasi jo ottaa muutaman päivän vapaata tullakseen siivoamaan ja laittamaan ristiäisvalmisteluja meille kotiin. Taidankin siirtää ristiäiset jonnekin seurakuntataloon :( . Mäkään en osaa kauniisti kieltää anopin avuliaisuutta, mutta sitten jupisen selän takana kiukkuani :ashamed: . Mulla ei liikaa ystäviä ole tässä kaupungissa, joten he eivät kylään varmaankaan tuppaa ja miehen tämän kaupungin kaverit tuskin ovat vauvasta kiinnostuneita. Eli eiköhän pk-seudulla asuvat käy kylässä sitten jossain vaiheessa myöhemmin.

Mä tunnen vauvan asennon siitä, että liikkeet tuntuu useimmiten rintsikan ympärysnauhan alla tai navan molemmin puolin. Vasta eilisaamuna tuli potkuja alavatsalle, eli vauva lieneen yleensä pää alaspäin tuolla. Ja kiristyksestä päätellen se asuu nykyisin mielellään mun oikean kylkiluurivistön alla, koska sinne sattuu :/ .
 
Puuh. Onpa taas kuuma... on tullut polteltua takoissa tunnelmatulia ja nyt kun taas lämpesi ei tiedä mitenpäin olisi. Varaavat takat tosiaan...
Minusta se äitiyspakkauksen peitto on liian suuri ainakin siihen pienennettyyn Sleepiin (pituutta melkein tuplat). Kovan etsiskelyn jälkeen löysin Prismasta pienemmän peiton ja olen ommellut siihen jo kahdet lakanat: harmaasta muumikankaasta ja Marimekon viidakkokankaasta. Ajattelin vaihtaa siihen isompaan peittoon kun kaveri tarvitsee sen varsinaisen pinnasänkykoon.
Miehenikin on ihmetellyt, että mikä ihmeen käsityövimma on oikein iskenyt, kun kokoajan teen vauvalle jotain. Luuli etten edes osaa kutoa (vaikka ollaan oltu yhdessä melkein kahdeksan vuotta) :p
Viime viikon olin saikkarilla ja nyt on kesäloma, joten jotain pientä puhdetyötä tietty kaipaakin.
Punaviinin, äyriäisten, sushin ja juustojen himo on uskomaton. Oltiin jo sovittu, että isäntä tuo niitä synnärille kylmälaukussa. Myöhemmin huomasin, että ainakin nuo sushin merilevämatot on kielletty imetysaikanakin, joten piina jatkuu... Kyllähän sitä tietysti voisi kielletyillä ruuilla välillä herkutella, mutta eivät maistuisi hyvältä omantunnon kolkutellessa.
 

Yhteistyössä