***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Mulla on ollut krooninen pissatulehdus monta vuotta jo ennen raskaaksi tuloa, ja nyt raskausaikana ei kertaakaan!! Oon ihmetelly itekkin, ehkä se sit johtuu tai liittyy aina raksutteluun, nyt raskausaikana kun sitä tulee harrastettua vähemmän. Tosi kiusallinen vaiva kyllä!
 
shcätzen musta tuntuu että alapää tippuu justiinsa! :wave: ei onneks oo jatkuva tunne,mutta jos on pitkään seissyt niin jo sattuu....itseasiassa raskauden alussa oli tätä vaivaa enemmän,ja silloin jo tuskailin että mitä tämä nyt on,ja suunnilleen pitelin kädellä alapäätä tai seisoin jalat ristissä puuron keiton ajan kun tuntui että kohta tipahtaa,enkä kyllä silloin tajunnu olevan liitoskipuja.viime raskaudessa kun ei ollut yhtään.

äiskä73 juu mantelit tosiaan taitaa olla aika emäksisiä,siis ph-juttuja.....kun närästyshän johtuu hapoista jotka nousee ylös ruokatorveen,niin renniehän kans tekee emäksiseksi,ei tosin ole ainesosista hajua! itse käytin viime raskaudessa ruokasoodaa närästykseen,siis veteen sekotettuna.ei hyvän makuista,mutta tehosi. ja tietty kannattaa illalla välttää kaikkea happamaa,ei niin kuin minä,joka eilen illalla vedin vitamiinit alas appelsiinimehulla.... :headwall:

appelsiinimehusta tuli mieleen,oliko se liberon sähköpostikirje jossa kerrottiin jostain tutkimuksesta että mm sitrushedelmien runsas käyttö loppuraskaudessa altisti allergioille,oli siinä joku muukin ruoka-aine,ja nyt oltiin jo tutkimuksellakin todettu että äidin loppuraskaudessa syömä maitohappobakteeri vähensi myös allergioita.....tai ei vähentäny vaan että niiden äitien vauvoilla oli vähemmän allergioita,jotka oli käyttänyt maitohappobakteeria,ja välttänyt noita sitrushedelmiä ja niitä joitain muuta....... anteeksi mulla on vieläkin pää flunssasta epäkunnossa;en osaa kirjottaa selkeesti! :ashamed:

niin oliko joku muukin lukenu tuon jutun?
mua vähän harmittaa,kun tykään yli kaiken siitä lidlin sitrus mix-mehusta,ja vedin sitä alun pahoinvointiinkin hulluna,mut nyt tauon jälkeen en enää viitsi alottaa sen hörppimistä...... maitohappoja mä ostin parisen viikkoa sitten,ne on kyllä aika kalliita,mutta sen arvosia.

kiiuska mä kävin ekassa raskaudessa varmaan just viimesen 3kk öisin syömässä,jos vaan jaksoin keittiöön asti raahautua....yöllä jos heräili,oli kauhee nälkä,ja vaikkei heti saanu unta niin eipähän sitä siinä(=tässä)vaiheessa enää muutenkaan niin sikeesti nukuttu.nyt en vielä oo viitsiny nousta yösyöpöttelee,nukun yöt niiin huonosti+päälle esokoisen painajais-ja pissareissuheräilyt vähentää unta jo tarpeeks.mutta esim pieni kuppi lämmintä kaakaota yövälipalan jälkeen saattaa helpottaa unentuloa... :wave:
niin ja kapalon taitteluohjeet uskon löytyvän esim ruskovillan sivuilta,niiden lehtisessä ainakin tais olla.kannattaa harjotella jo etukäteen,helpottaa vauvan oloa kun on jotain jalkojen alla,ei itkekkään niin paljon kun turvallinen olo.sieltä se saa puskettua ilmavaivatkin pois. :wave:

jajepoo mulla aika samanlaista tuo,että munkin nuorin sisko oli jtn 11 kun mun lapsi syntyi,ja ensimmäinen sisarenlapsi kun syntyi,pikkusisko oli kans ekalla,ja sen jälkeen noita lapsia on sisaruksista putkahdellut tasasin väliajoin aina omaani asti,joten ei ole oikein ollut mitään taukoa lastenhoidossa:ensin pikkusisaret,sitten naapurin lapset,sitten sisartenlapset ja nyt omat.sen takia vähän hämmästyin kun yhdissä miehen puolen juhlissa juttelivat tädit siellä miten tuli sisaruksilla väkisinkin kinaa vaikka olisi kummallekkin samanlaiset lelut ostanut,niin ex-anoppini tokaisi että nii-in,kohta minäkin saan kokea mitä se on kahden kanssa.olin ihan että häh,kyllähän mä nyt sen tiedän mitä sisaruus on,kaikki riidat ja kinat ja muut,onhan mulla kokemusta.....

snoopy täällä kans yks vannoutunu kirppailija! esikoiselle uutena ostetut vaatteet(siis 2,5vuoden aikana) voi laskea kahen käden sormilla....yhdistelmät käytettynä,istuimet käytettynä,hoitopöytä,sängyt,ulkopuvut,kaikki......

istuimet haluisin uutena mutta nyt autottomana saa kelvata noi kierrätetyt,niille harvoille reissuille ku isovanhempien kyytiin mennään,kun kuitenkin ovat luotettavasti kolaroimattomat.


mauahtavaa kertoi käyvänsä vessassa ovi auki,ja mun on pakko nyt tylsistyttää teitä tälläkin,eli ennen kuin meidän tyttö syntyi,ihmettelin aina siskojen kanssa että miks ihmeessä meidän äiti jättää vessanoven AINA auki,silloin kun ei ole vieraita,että onko sillä joku suljetunpaikan kammo,vai onko laiska,luuleeko se että meitä kiinnostaa kuunella,mutta kappas vain se asia olikin mulle yhtäkkiä päivänselvä kun oma lapsi syntyi.ja siis mun äiti on 11 lapsen äiti,ja ikäeroa on kaikilla sen pari vuotta,joten ehtiihän siinä tottua olemaan aina kuulolla.....
varsinkin kun meidän tyttö huusi aina kun laski sylistä,eli minä en pystynyt vessassa saatikka suihkussa käymään ekoina kuukausina ellei vauva nukkunut tai joku muu pitänyt sylissä,se huuto oli niin hätäistä. :attn:

minttuliina se luontaistuotekaupan rautajuoma on aika kallis,jtn 20e iso pullo,riippuu kaupasta.... mutta on sen arvosta!

(.) tossa edellispäivänä päätin reipastua flunssan kourista ja pakkasin vaatekaapista kaikki vaatteet mitä pystyn pitää vasta kun oon tarpeeks palautunu,2 pahvilaatikollista viikkasin +sit alotin kirjahyllyä tyhjentää,ylähyllystä tietenkin alotin,ja eikä mitään,jo tollasesta "rasituksesta" tuli ensimmäinen oikeasti kipeä supistus! mitenköhän tässä loput tavarat pakkaa,onneks vuokranantaja pyys lisäaikaa omalle poismuutolleen....sit tietenkin tosta hyllylle kurottelusta tuli iskiaskivut eilen,ja jonkun liikkeen tein vielä illalla että nyt pistelee iskias tosi ikävästi. :(

täällä huomenna neuvolalääkäri,alkaakohan sen jälkeen jo tiheämmät käynnit?

romaanikirjoittaja menninkäinen 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukiitäjä:
Muuten olo on ihan ok, kovasti tuntuu maha kasvavan. Ympärysmitta tältäpäivältä 114cm. :eek:
Tästä innostuneena mäkin mittailin mahan kohdalta ympärysmittaa... :whistle: Pistin vielä 10cm paremmaksi kuin Kuukiitäjä... :ashamed:

Maukkisko kehui tehneensä luumukiisseliä. :x Joo, onhan ne luumut hyviä vatsan toiminnalle, mut mä en vaan niitä alas saa. Tai saan, mut tulee pikapalautuksena. :D En tiiä mikä siinä on, toinen on rusinat. :x Nooh, mitenköhän tää taas liittyi mihinkään. :LOL:

Polka: ihanaa, varpaat suussa. :) :heart: Ihan yhtä kiva sitä on kyllä sitten livenäkin katella kun vauva on syntynyt ja joskus oppii laittamaan varpaat suuhunsa, mut oli varmasti nytkin ihana näky. :heart: Synnytystä en ole oikein muistanutkaan miettiä, mitä nyt täällä lueskellessa vähän tulee aina pohdittua. Jotenkin se aika menee niin nopeeta, et ei ees tajua kuinka pian h-hetki alkaa olla käsillä... :)

Mötkylä kyseli sokerirasituksesta... Ei se mikään ylitsepääsemätön homma ole, aika voi käydä pitkäksi odottaessa. Mä olin eilen toista kertaa tässä raskaudessa... Tosin mua kiusaa se, kun verikoetta ei saa kuin toisesta taipeesta, ja siinäkin suoni syvällä, joten nyt on komea mustelma ja kuhmu(?) vielä siinä samassa hässäkässä. Eka veri koe ei tuntunut ollenkaan, toinen sitten jo vähän sattui (joitui vielä neulaa vekslaamaan kun ei osunut ekalla :x ) ja kolmaskin sitten tuntui ilkeälle... Kihelmöi vieläkin, ja on vähän puutuneen oloinen, ei särje mut kuitenkin sellanen jännä... :/ Ja riippuu tietty jokaisella henkilökohtaisesti millaselta se glukoosijuoma maistuu, musta se ei kovin hyvää ole ja tulee hiukan huono olo kun makeaa aamulla ekana tyhjään mahaan... Torsti tosin innostui, oisko ollu sokerihumalassa? :D Mutta tosiaan, aika on pitkä istua, onneks siellä yleensä on lehtiä odottamassa. :)

Meillä oli tänään sitten ihan turha koulupäivä. :headwall: Aamun tunnit peruttu, kun opettaja oli pois... Oli sitten antanut nyt tunteja tehtävään, jota tehdään kotona... Arvatkaa vaan oliko monella ne tehtävät nyt mukana... :headwall: No onneksi sitten iltapäivällä ei olisi ollut kuin kaksi tuntia, niin saatiin niille tunneille tehtävä niin päästiin jo aikaisemmin sitten kotiin. :) Nyt tulinkin ensin kurkkaamaan mitä teille kuuluu, nyt ois sitten tarkoitus mennä keittämään kahvit ja tekemään oikeastikin kouluhommia... :)

Näyttää olevan ihana päivä tulossa, ajattelin mennä kävellen hakemaan tytön iltapäivällä hoidosta jos vaan ei sada... Tosin bussilla pitää tulla takaisin, kun tuli tytölle niin jo luvattua... Se on hänelle jotain ihan kummallisen extraa kun pääsee matkustamaan bussilla niin ettei ole rattaita, et pääsee ihan penkille istumaan. :heart: Mikäs siinä on pientä miellyttäessä kun kerran bussikorttikin on, sen kun ajellaan. :D

Shamandalie ja Torsti 27+1 :heart:
 
tivoli, vieläkö sua huolettaa sun miehen sukulaiset jotka asuvat lähellä?

Omaa napaa: älyvapaat sukulaiseni olivat eilen kehottaneet mutsiani muuttamaan Hesaan, asuu siis pikkukaupungissa melko kaukana täältä mutta ei niin kaukana etteikö voisi bussilla vierailla täällä tai me siellä vaavin kanssa omalla autolla suht useinkin: kyllä sun nyt täytyy muuttaa sinne ja mennä auttamaan kun K on ihan varmasti tosi väsynyt silloin alussa kun imettää joka toinen (!!!!!!!!) tunti (apua, sitäkö se sitten on...). Tällä seudulla hänelle ei olisi ketään muuta tuttua kuin me. Mua vaan raivostuttaa koko ajatus: yhden vauvan sijaan mulla olisi 2 lasta huollettavana. Tottakai tiedän, että mutsi vanhenee ja olen valmis pitämään hänestä huolta sitten kun hänestä täytyy pitää huolta. Mutta en kestä sitä ajatusta että meillä sätätään 24/7 kun kuitenkin tiedän mikä tilanne olisi, pieni vauva ja mutsi koheltaa ja yrittää auttaa parhaan taitonsa mukaan. :ashamed: Meillä on pikkaisen eri näkökannat ruoka-aineista, kodinhoidosta jne. Mulla on ihan kauhea olo kun ajattelen näin :ashamed: :ashamed: :ashamed: ja tiuskin jo eilenkin puhelimessa että kävisikö näin, että pyydän sitte apua kun tarviin...Ei mun mieskään tykkää jos anoppi hyppää täällä koko ajan, kotipaikkakunnallaan mutsilla sentään on jonkinlaiset sosiaaliset piirit ja hän tarvitsee viihdytystä paljon!

Sori urputus mutta nyt on tosi karsean kiihtynyt olo. Onneks on tää palsta.
 
Voi teitä onnellisia joilla on VAIN tunnin matka synnärille.. meillä vierähtää omalla autolla kuusi tuntia ja amppari vissiin porhaltaa viidessä tunnissa :/ tarkoitus ois ajoissa lähteä Rovaniemelle avokin tädin luo olemaan mutta hankala sitä on jotenki nyt ainakaan vielä tietää että koska sitä sitten kannattaa lähteä.. kaverille kävi niin että vauva tuli kolme viikkoa etuajassa niin ehti Ivaloon saakka :)
 
Ummetuksesta ollut täällä puhetta - mulla toimii vatsa ihmeen hyvin. Voisikohan ruokavaliolla olla osuutta asiaan: syön paljon hedelmiä ja kasviksia, mm. kaksi jättimäistä jonagold-omppua päivittäin, marjoja, pähkinöitä, kuitupitoista mysliä...Luulisi että jos lisää kuidun määrää ruokavaliossa niin "tavara" liikkuu nopeammin :)

Närästys on tullut tutuksi täälläkin :/ En oikein tiedä mikä sitä pahiten aiheuttaa, kun en yleensä syö mitään super rasvaista tai tulista, ja silti joskus iltaisin on kurkunpää ihan tulessa. Yritän syödä pienempiä annoksia useammin - kun jotenkin tuntuu et jos syö kauheasti kerralla niin sit se ruoka "ei mahdu" vatsaan vaan jää kurkkuun yäks :eek:

Mötkylä sokerirasitus oli aika pala kakkua, ei niin hirveätä kuin ekaks ajattelin. Ota lukemista mukaan, ja jotain pientä purtavaa jotta selviät allekirjoittanutta parempikuntoisena kotiin saakka sitten kun kokeet on ohi :whistle:
 
Kun täällä oli puhetta tuosta vauvan kasvusta ja vaatteista, niin menin heti katsomaan miten nopeesti meidän poika on kasvanu.. Eli poika oli syntyessään 3880g ja 52cm. ja 3kk neuvolassa hän oli jo 7880 ja 64,3 cm.! siis ajatelkaa kuinka ne voi nopeesti kasvaa, 4 kiloa ja 12 senttiä 3kk:ssa..
Eli meillä ei pojalla 60cm vaatteita edes kauan pidetty. tytöllä ei sentään kasvu ollut noin huimaa.

Neuvolakäyntejä mulla on ollu vaan 4. ja siihen päälle ultrat. :|

Painonnoususta sen verran että.. olenkohan ainoa tästä porukasta jolla sitä on tullu ihan kauheesti.. mulla ihan kauhistuttaa miten se voikin nousta niin salakavalasti..uskallankohan edes paljastaa...
:ashamed: *kuiskaa* 14kg :headwall: argh.. ja raskautta jäljellä vielä n.12 viikkoa. huh. tätä menoa tuota painoa tulee mukavat 20 kiloa. Ei, kyllä nyt pitää alkaa katsomaan mitä suuhun pistää.:kieh:

Schätzchen Sulla on kyllä ihan oikea ja ihailtava asenne siitä kun
vauva tulee. Mitä sitä turhaan stressaamaan. Ajattelin juuri samoin esikoista odottaessani. Kyllä kaikki menee omalla painollaan. Ja niinhän se menee. Turha ylihuolehtiminen vie vaan voimia. Eikä siitä tosiaan ole, niin kuin sanoit mitään haittaa että ajattelee positiivisesti. Hatun nostot täältä sulle. :heart:

eemmaa tervetuloa takas tänne kylmään. Kiva että oli antoisa loma. On sulla kyllä pitkä matka synnyttämään. Parempi kai lähteä sit pari viikkoa ennen la:ta sinne synnärin läheisyyteen.

Näin viimeyönä aika hassua unta.. Tunsin mahan läpi selvästi miten päin vauva oli mahassa. Tunsin sen jalat ja varpaat ja pään ja koko vartalon, vaavi oli siinä unessa perätilassa. eli se istu siellä kuin tatti. mulla oli oudon ohut nahka ja ei lapsivettä ollenkaan. :D

Tuntuu ihan että olisin jokin poikkeus täällä, kun te puhutte äitiysloman alkamisesta ym. minä kun olen ollut jo kotona kotiäitinä 2003 keväästä lähtien. En siis ole ollut työelämässä esikoisen synnyttyä ollenkaan..

Taidan liueta tästä lasten kans ulos haukkaamaan happea. morjenttes!!:wave:




 
Eemmaalle pakko sanoa että vaikka on noin pitkä matka sairaalaan ne sitten tuskin laittaa helpolla takaisin kotiin "lepäämään"! :D
Ja varmasti saa hyvää kohtelua kun sairaalan synnytysosastot ei ole äitejä täynnä.
Pipare, siitä puheenollen mun synnärin saa vaihtaa jos jaksat
eli Kättäri vaihtuu hyas:siin Hyvinkäälle.
Siellä ei tarvii tuntea itseään liukuhihnasynnyttäjäksi, kun kuulemma
loppuvuosi on helsingin sairaaloissa kovin ruuhkainen, eikä voitu luvata mulle että mahtuu synnyttämään! :eek: Mä vaan mietin että missä sitä sitten ihmiset synnyttää jos noin ruuhka tulee :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Snoopy joo sellanen samanlainen. Mulla ei ole koskaan ennen eikä sen jälkeen ollut virtsatietulehduksia kun silloin raskausaikana, mutta varmaan hyvin samanlaiset oireet. Eli muistan että se alkoi aina kirvelyllä sitten tuli koko ajan pissahätä mut mitään ei tullut, ja pahimmillaan en pystynyt pissata ollenkaan ilman käsisuihkua kun se sattui niin paljon. Söin monta lääkekuuria putkeen raskausviikoista 30-> Se oli kiusallista!

Sullako on se riesana Snoopy?
...jesh, pahoin pelkään... Kokeilin hiivakuuria ensin, eikä apua. Nyt oireet alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän tuota virtsatietulehdusta. Johan siitä jo on pari vuotta vierähtänytkin, kun sellaisesta viimeksii kärsin :/ v. 2005 talvella niitä taisi olla kolme tai neljä melkein perättäin :x Not so nice... Inhottava vaiva!
 
Ymmärtääkseni siellä on kyllä ihan riittävästi synnyttäjiä kun isolta alueelta sinne mennnään. Tuskin ne siellä makuuttaa yhtään kauempaa kuin on tarvis, onhan sitten kaikki mukavat potilashotellit ja muut millä ne rahastaa jos ei voi kotiin vielä lähteä muttei tarvi olla sairaalassakaan...

Yksi perhehuone siellä vissiin on ja sen saa sitten se joka ehtii mutta pitkän matkan tulijat on etusijalla. Ja sairaalaan on turha pyrkiä etukäteen odottelemaan, ei ne ota vaan ohjaa just potilashotelliin tms.

En nyt löytänyt osastoesittelyä enää netistä, oisin tarkistanu paljonko siellä käy vauveleita syntymässä...
 
Tervehdys!
Menninkäinen:

shcätzen musta tuntuu että alapää tippuu justiinsa! ei onneks oo jatkuva tunne,mutta jos on pitkään seissyt niin jo sattuu....itseasiassa raskauden alussa oli tätä vaivaa enemmän,ja silloin jo tuskailin että mitä tämä nyt on,ja suunnilleen pitelin kädellä alapäätä tai seisoin jalat ristissä puuron keiton ajan kun tuntui että kohta tipahtaa,enkä kyllä silloin tajunnu olevan liitoskipuja.viime raskaudessa kun ei ollut yhtään.
:hug: Ihanaa, että joku muukin tietää tuon tunteen...

Mötkylä: Jos se juoma vaan on kylmää, niin ei se ole ollenkaan paha nakki. Mulla oli vielä sen parin tunnin rupeaman päätteeks se hammaskaries-juttu, joten olin aika nälissäni loppuvaiheessa, mutta sua tuskin mikään estää syömästä odotellessa, joten ei varmaan ole kauhean kamalaa =) .

Pi pa re: Kiitos hatunnostosta :heart: ! Täytyy nyt vaan toivoa, että asenne auttaa :saint: .

Porsche: itkettikö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Tervehdys!


Mötkylä: Jos se juoma vaan on kylmää, niin ei se ole ollenkaan paha nakki. Mulla oli vielä sen parin tunnin rupeaman päätteeks se hammaskaries-juttu, joten olin aika nälissäni loppuvaiheessa, mutta sua tuskin mikään estää syömästä odotellessa, joten ei varmaan ole kauhean kamalaa =) .
Siis tajuankohan mä taas mitään, mutta eihän siinä testin aikana saa syödä. Vai mitä odottelua tarkoitat. Sori jos käsitin väärin, ei ollenkaan epätavallista mulle.

Mutta ei se sokerirasitus kauheeta oo.

 
Flunssasta vielä.. Mulla alkoi ihan kurkkukipuna. Ihmettelin, että onpa sitkeää laatua, ja nyt sit mulla onkin poskiontelotulehdus, viikon sairasloma ja antibioottikuuri päällä. Yök.. Ei oo kiva syödä mitään lääkkeitä pikkunen masussa :/

Mun on nyt pakko kysyä, että miten saatte bikinirajan siistittyä..? Mulla ei ole isoa mahaa, mutta silti en taivu. Voiko noita Veet-voiteita huoletta käyttää? Sitäkään ei kyllä oikein tiä mihin sitä sohii, mutta oikein millään terälläkään ei tohdi sohia minne ei enää nää.. :ashamed: Antaako sitten vaan rehottaa karvat loppuun asti, ihan luomuna vaan, heh?

Margaret 26+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Margaret:
Mun on nyt pakko kysyä, että miten saatte bikinirajan siistittyä..? Mulla ei ole isoa mahaa, mutta silti en taivu. Voiko noita Veet-voiteita huoletta käyttää? Sitäkään ei kyllä oikein tiä mihin sitä sohii, mutta oikein millään terälläkään ei tohdi sohia minne ei enää nää.. :ashamed: Antaako sitten vaan rehottaa karvat loppuun asti, ihan luomuna vaan, heh?

Margaret 26+5
Käsikopelolla höylään. Pian sekin jää, kun en enää kertakaikkiaan taivu, eikä kädet yllä mahan takia. Veetiäkään en viitti sokkona levitellä. Niin se jäi viimeksikin sitten ihan luonnontilaan odottamaan synnytyksen jälkeistä aikaa. Silloin saikin melkein eka raivaussahalla enimmät katkoa :ashamed: . Tai olla taas vähän liikaa tietoa, mutta menköön.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Tervehdys!


Mötkylä: Jos se juoma vaan on kylmää, niin ei se ole ollenkaan paha nakki. Mulla oli vielä sen parin tunnin rupeaman päätteeks se hammaskaries-juttu, joten olin aika nälissäni loppuvaiheessa, mutta sua tuskin mikään estää syömästä odotellessa, joten ei varmaan ole kauhean kamalaa =) .
Siis tajuankohan mä taas mitään, mutta eihän siinä testin aikana saa syödä. Vai mitä odottelua tarkoitat. Sori jos käsitin väärin, ei ollenkaan epätavallista mulle.

Mutta ei se sokerirasitus kauheeta oo.
Voit olla oikeassa - muistelin vaan jonkun teistä taannoin kirjoitelleensa, että oli eväät mukana, joita söi verikokeiden välissä. Itse siis en olisi kuitenkaan voinut syödä mitään, kun oli se kariestesti.

 
Hei joulukuiset!

Mulla lähteny hyvin työviikko käyntiin, aika rauhallista ollut nyt, kun on kolme lääkäriä talossa (tosin huomenna ja ylihuomenna pärjäiillään taas kahden tuon kollegani kanssa). Huomenna ja ylihuomenna on taas neuvolaa :heart:

Mua närästää nykyään tosi paljon, erityisesti vaakatasossa, onneksi Rennie siihen suht hyvin auttaa. Ihan oksettaakin välillä, kun on niin palan tunne kurkussa :ashamed:

Pieni on ollut taas tänään tositosi aktiivinen, ihanaa! Potkinut ja möyrynnyt tosi paljon. :heart:

Ei multa irtoo nyt tämän järkevämpää :ashamed: :D

- Asrai ja Tiitiäinen rv 29+4 -
 
Kauhea kiire töissä mutta nyt ehdin hiukan hengähtää ja ajattelin katsella kuulumisia täältä. Porsche jo kyselikin mitä mulle kuuluu... Kiitos, ihan hyväähän mulle! Eilen ekä työpäivä viikon saikun jälkeen ja olin IHAN POIKKI työpäivän jälkeen. Katsotaan nyt, miten jaksan... Meillä vielä tosi kauhea tämä viikko joten tosiaan toivon että ei ala taas ne epätoivotut oireet!
Omaan masuun kuuluu uusia juttuja; viime yönä ihan hirmuinen jumppaus kaverilla, en tiedä mitähän se oikein touhusi - ei ainakaan nukkunut! :/ Mukavahan se toisaalta on että kaveri on virkeä mutta jos sais valita niin vois olla virkeä päivisin/iltaisin... :kieh:
Muutenkin tuntuu että masu kasvaa nyt ihan silmissä... se kai lienee hyvä juttu!! Ostin viikonloppuna ihanan 50cm bodyn ja housut - että on sitten jotain kotiintulovaatteita... :) Nyt alkaa tulla tosissaan tämä pesänrakennusvietti päälle.
Miestä kohtaan melkoisia "rakkausoloja" koko ajan - joutuu kestämään mun hellyydenpuuskiani koko ajan. :LOL: Toisaalta ihm pelkoja tullut siitä että miehelle sattuu jotakin... :| Se tunne tuntuu pahenevan koko ajan...
 
Kauhea kiire töissä mutta nyt ehdin hiukan hengähtää ja ajattelin katsella kuulumisia täältä. Porsche jo kyselikin mitä mulle kuuluu... Kiitos, ihan hyväähän mulle! Eilen ekä työpäivä viikon saikun jälkeen ja olin IHAN POIKKI työpäivän jälkeen. Katsotaan nyt, miten jaksan... Meillä vielä tosi kauhea tämä viikko joten tosiaan toivon että ei ala taas ne epätoivotut oireet!
Omaan masuun kuuluu uusia juttuja; viime yönä ihan hirmuinen jumppaus kaverilla, en tiedä mitähän se oikein touhusi - ei ainakaan nukkunut! :/ Mukavahan se toisaalta on että kaveri on virkeä mutta jos sais valita niin vois olla virkeä päivisin/iltaisin... :kieh:
Muutenkin tuntuu että masu kasvaa nyt ihan silmissä... se kai lienee hyvä juttu!! Ostin viikonloppuna ihanan 50cm bodyn ja housut - että on sitten jotain kotiintulovaatteita... :) Nyt alkaa tulla tosissaan tämä pesänrakennusvietti päälle.
Miestä kohtaan melkoisia "rakkausoloja" koko ajan - joutuu kestämään mun hellyydenpuuskiani koko ajan. :LOL: Toisaalta ihme pelkoja tullut siitä että miehelle sattuu jotakin... :| Se tunne tuntuu pahenevan koko ajan...
 
Heipsan vaan!

On noi ruokintaohjeet muuttuneet 31 vuodessa. Mun äiti oli kaivanu esiin mun neuvolakortin, jota sitte yhtenä iltana luettiin. Kuusi viikkois tarkistuksen yhteydessä oli terkkari kirjoittanut sievästi että: Nyt voi aloittaa tuoremehun annon. Äiti sanoi, et se piti itse puristaa tuoreista appelsiineista. =) N. kahden kuukauden iässä kehotettiin aloittamaan marjasoseiden antaminen, esim. mansikka tai mustikka. Nykytiedon mukaanhan etenkin mansikan kanssa pitää olla tosi varovainen, kun on niin allergisoivaa. En todellakaan aio näiden ohjeiden mukaan toimia, mutta kävi mielessä ajatus, että ei mun ikäpolvessa oltu kyllä noin allergisia kuin nyky aikana lapset ovat. Jollakin tarha/koulukaverilla saatto olla maito, omena tms. allergiaa. Nykyään taas hirveän useat lapset on tosi moni allergisia, ja ruokavalio on tosi suppeaa. Mut joo, pisti vaan noi seitkyt luvun ohjeet hymyilyttämään, ja ihan meistä seitkyt luvun riemuvoitoistakin on tainnu ihmisiä tulla. =)

Omaa vointia: Mulla on ollu noita kauheita sydämen tykytyksiä, ja selkäsärkyä. No varsin töissä aloin mittaamaan rr:ni, ja sehän oli 92/142, ja pulssi huiteli 110:n hujakoilla. Ja ihan lepoarvoja olivat. Tarkistin vielä pissanki, niin proteiinit pomppas plussan puolelle. Nyt sitte terkkari kirjoitti alustavaa saikkua pari päivää, ja huomenna olis lääkärin pakeille meno. Kauhun sekaisin tuntein pelottaa toi mahdollisuus raskausmyrkytyksestä. Terkkari käski relata ja ihan vaan olla muutaman päivän. Saapa nähdä onko mulla enää asiaa työpaikalle ennen äitiysloman alkua. Noh, tämä raskaus ja vauva ovat mulle nyt ykkösiä, töitä ehtii kyllä tehdä. Mutta pitkä syksy on tiedossa. Eipä sillä, en mä varmaan muutenkaan olis enää kauaa töissä voinu olla, koska sen verran raskasta työtä teen. Työpäivä koostuu kyykkimisistä ja nosteluista, joten fysiikka on kovilla tämän vatsan kanssa.

Tällaista tänne, jaksuja kaikille!

T: J-P ja tylleröinen 26+4
 
Olettekos muuten kiinnittäneet huomiota vauvan asentoon. Meillä kaveri tykkää olla samassa asennossa oikeassa kyljessä. Potkii ja kääntyilee tokikin, mutta puskee itsensä yleensä aina samaan kohtaan lopulta. Mielestäni sikäli ihmeellistä kun istukkakin on oikealla. Masukin on ihan epäsymmetrinen.
Ja sitten se hikka.... Minun on kovasti vaikeaa ollut uskoa, että pieni nikoittelee siellä masussa muutaman kerran päivässä (tuntuu sellaisia tasaisesti toistuvia pieniä potkuja noin kolmen sekunnin välein muutamaan minuutin ajan). Tuntuuko muillakin?
Minullekkin lankeaa se sokerirasituskoe huomenaamulla. Vaikka liemi olisi pahaa, taitaa se työnteon voittaa :p
Jennipennille minulla oli kanssa epäilyjä raskausmyrkytyksestä. Proteiineja ei ollut virtsassa, muttä näköhäiriöitä paljonkin (raskausmyrkytyksen oire sekin). Vointi parani kummasti kun olin saikkarilla neljä päivää + viikon kesälomalla. Toivottavasti sullakin auttaa lepäily. Pidän peukkuja!
 
Anni76 Mulla on ihan tota samaa, eli pelko siitä et miehelle sattuu jotakin :/ Välillä iskee ihan paniikki, et miten mä pärjäisin jos jotakin kamalaa sattuis, ja jos tuleva isukki ei esim. kerkeis nähdä lastaan :'( Myös muista läheisistä tulee samanlainen olo usein, pelottaa vaan niin kovaa menettäminen.. Pitäis opetella olemaan murehtimatta vissiin.

jennipenni Voi, toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä! Lepäilehän nyt vaan, ja odottele tarkempia tietoja :hug:

hapikko Mulla on kans tosi usein nyt ollut sitä tunnetta, et ihan kun tulis semmosia pikkusia potkuja tasaisin väliajoin, noin parin sekunnin välein ja kestää yleensä noin minuutin verran. Kai se on sitä hikkaa sitten :D hassun tuntuista!

(.) Sen verran, että olo on pikkusen pirteempi nyt ollut, mut suppareitahan tulee kyllä kovasti vielä, mutta enää vain pari kipeetä päivässä, muut on semmosia ei-kauheen-kipeitä. Tasan viikon päästä onneks lääkärineuvola, niin pääsee taas tarkastuttaan kohdunsuun tilanteen.. Tänäänhän se aika olis pitänyt olla, mut neuvolantäti yks pvä soitti, ja siirsi viikolla eteenpäin kun lääkärillä olikin nyt tänään lomaa :/
Selkä mulla on nyt ollut kans niiiiin kipeä, et ei tiedä miten päin oikein olis :'( venyttelyt ei auta sit yhtään, tuntuu et tulee vaan kipeemmäks ku venyttää.. Alle 3kk laskettuun aikaan, menispä nopeaa.. :heart:

mmiilia ja kidius 27+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni76:
Miestä kohtaan melkoisia "rakkausoloja" koko ajan - joutuu kestämään mun hellyydenpuuskiani koko ajan. :LOL: Toisaalta ihme pelkoja tullut siitä että miehelle sattuu jotakin... :| Se tunne tuntuu pahenevan koko ajan...
Meidän miehillä on sitten jotain yhteistä! Oikein odotan että milloin mies muuttaa katolle kun mä oon koko ajan perässä että :heart: :heart: Muru :LOL: No ei vaiskaan, ihan urheasti se kestää mun lähentelyt, ja pitää omalta osaltaan huolta siitä että Pikkukin saa oman osuutensa hellyydestä :) Mäkin olin yksi ilta ihan kyyneleet silmissä kun mietin että mitä jos miehelle sattuisi jotain, siitä meinasi tulla hirveä itsesääli-syöksykierre, mutta onneksi mies sitten soitti kaupasta että oliko se wc- vai talouspaperia mitä piti ostaa :D
 
Joo, onhan tää aika huvittavaa... tänäänkin kiireen keskellä laitoin miehelle tekstarin että "rakas..." - vastasi siihen vaan että onko kullalla rakkausolo? :LOL: Onneksi silti näin päin eikä niin että olisin hirveän kiukkuinen koko ajan!!
Muutenkin oon aika omissa maailmoissani nykyään... tekis mieli vaan rakentaa pesää ja unohtaa kaikki muu. Hieman vaikeaa kun pitäisi vielä jaksaa tehdä töitä ja oikeasti tajutakin, mitä tekee ja puhuu! :/ Jospa tää pari kuukautta tästä hurahtaa omalla painollaan...
 
Peloista - mulle on tullut kanssa pelko siitä, että miehelle sattuu jotain :( . Vannotan sitä sitten joka välissä, että muistatkin ajaa varovasti ja jos se lähtee bilettämään, ohjeistan sitä välttelemään kaikkia hulluja jne. En ikinä selviäis jos hänelle kävis jotain :snotty: :heart: . Toivottavasti ei koskaan käy.
Taidan olla tulossa vanhaksi, kun ennen raskautta pelkäsin koko ajan, että vanhemmilleni käy jotain. Kerrankin äitini oli soittanut mulle lauantaiaamuna 3 kertaa (harvemmin soittaa siihen aikaan) ja kun yritin soittaa takaisin oli puhelin koko ajan varattu. Vatsa meni ihan sekaisin ja tuntui et oksennan, kun ½ tuntia yritin saada äitini kiinni. Veljeni oli silloin ajamassa Lappiin, joten soitin hänelle ja kun hän ei ollut tietoinen mistään, että kenellekään olisi käynyt mitään, päättelin että siis äiti, isä ja hän voivat hyvin. Sitten tuli mieleen, että mummolle on saattanut käydä jotain ja äiti ei ole veljen Lapin reissua viitsinyt pilata ja ei siksi ole hänelle soittanut... Ja loppujen lopuksi äitini kysyi olinko jaksanut pestä ikkunat :headwall: :headwall: :headwall: ...
Välillä pelottaa sekin, että itselle käy jotain ja samalla menee vauva tai että vauvan syntymän jälkeen mulle käy jotain ja sillä ei ole äitiä :( . Kamalia ajatuksia :'( . Eihän sellaisia pitäisi edes miettiä.

Jennipennille parempia vointeja :hug: !
 

Yhteistyössä