***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

peloista mulla toi pelko käynyt toteen. mies ei ehtinyt silloin näkemään lastaan, kun kuoli 3 kuukautta ennen. ja aivan yllättäin.

mua vaan väsyttää. tänäänkin piti yrittää "einarin" tavoin pitää seuraa itselleni etten nukahda kesken päivän. illat vielä saa juosta ku lauantaina synttärit. pitäs leipoo ja laittaa.

mut nyt tää menee ottaan kupin piristävää kahvia :wave:
 
Ehtoota!
No niin ylimääräisessä lääkärineuvolassa käyty. Piti käydä toisella lääkärillä kun oma neuvolalääkäri on paikalla vasta torstaina ja kun mulla oli jo sovittu ens viikolle ihan normi lääkäri aika tonne neuvolaan niin pidämme sen ensviikon ajan kontrolliaikana. Mullahan on supistellut oikeastaan koko ajan. Nyt sitte oli jo alkanu pehmetä ja lyhentyä kohdunsuu ja lääkäri meinasi että ei sais vielä noin pehmyttä olla. :( Kiinni oli vielä, mutta niin se lääkäri sanoi että siltä tuntui että aukenee milloin tahansa, joten nyt ON LEVÄTTÄVÄ!! :| Tosiaan sen viikon kirjoitti nyt sitä saikkua että omalääkäri saa kattoa olisko parasta jos jäisin kokonaan kotiin. Niin tää ainakin suositteli. :/ Ja kun nyt sitte saa minultakin epäillä raskausmyrkytyksen oireita kun paino on noussu kilon viikossa ja OLEN TURVOKSISSA!!! Siis ihan oikeesti sormet on ku HK:n siniset lenkit! :eek: :x |O Ja paineet olivat vähän koholla mun normi verenpaineisiin. hemppa oli taas tippunu vaikka sain jo sen nouseen tuolla raudalla. :( Pi pa re:ko se oli joka puhui tuosta painonnoususta.. Et elä huoli..perästä tullaan ja vauhdilla. ai niin pissa oli puhdas ja sen takia kuulemma pystytään odottamaan ensviikon lääkäriä ihan hyvin. Jos vielä on ensviikolla punnituksessa yhtä kova nousu painossa niin sit ei voi enää laittaa vauvan kasvun piikkin tuota vaan aletaan tutkii että mikä sen aiheuttaa.. ja yleensähän se on tuo myrykytys. :(

Mutta jotain ihanaakin. Mies oli ostanut mulle lahjakortin kasvohoitoon ja kulmien ja ripisien kestoväriin. 1-vuotis hääpäivän kunniaksi!! :heart: :heart: :heart: Arvatkaa vaan oliko ihanaa maata kaks tuntia toisen hoidettavana!! Mitä minä keksin miehelle?? apuva! Tuntuu että en voi keksiä mitään mikä olis vastaavan tuntuista tai oloista miehelle.. siis yhtä mahtavaa.. you know..

Mut tää ronsu yrittää sulatella tota sapuskaa joka meinaa nousta ylös koko ajan..
 
Mikään ei ole niin kamalaa kun menettää joku rakkaimistaan :'(
lilleriina :hug:

Mulla oli kans esikon aikana kauheita pelkoja että jollekin käy jotain kauheata ja menin aivan sekaisin kun mun pappa oli sairaalassa leikkauksessa ja sitten isä soitti samalla viikolla että mun veli on sairaalassa kun oli leikannut sormensa ja samalla viikolla vielä veljen lapsi joutui sairaalaan keuhkokuumeen takia :'(
Sen jälkeen otin puhelimen käteen ja soitin kaikki rakkaat ihmiset läpi, että ovat vielä hengissä. Ja oma synnytyskin alkoi pelottaa ihan mahottomasti, että jos jotain käy ja niinhän sitten viikon päästä näistä kauhu tapahtumista synnytinkin ja neiti sitten joutuikin streptokokin takia eri osastolle. Mutta onneksi ei tapahtunut mitään ylitsepääsemätöntä tällä kertaa.

Ja edelleen on pieni huoli koko ajan, että jos jotain tapahtuu, varsinkin miehelle ja tytölle.

Mulla kans tippuu alapää ainakin melkein joka kerta kun joutuu seisoon kauan ( 5-10 min riittää )

Ouluun olis tapaaminen tulossa kuhan halukkaita on =)
Mulla kans riippuu ihan siitä onko tapaaminen lapsellinen vai lapseton.

Hei te muut flunsaset onko teillä mitään muutoksia vauvan liikeistä?
Minusta tuntuu että mahassa on nyt paljon hiljaisempaa kuin yleensä.

 
Niinjoo, Pi pa re sulle piti tosta painonnoususta vielä kommentoida.. Mullahan se on ollut selvässä noususuunnassa koko raskausajan. Viimeneuvolaan mennessä oli n. 11kg yhteensä tullut ja siitä on yli 3vkoa. Kotona oon puntarilla sit koittanut, niin pari kiloa on ainaskin tullut viel lisää :whistle: Eli about 13kg on nousu ollut. Apuuva. Välillä olo on kuin norsulla, mut välillä sitä ihmettelee et mihin ihmeeseen noi kaikki kilot on mennyt?! Mun isäkin tässä hiljattain sanoi mulle, että "sulle ei oo tainnu tulla yhtään ylimääräistä, pelkkä maha on kasvanu." Mä vaan naureskellen siihen, että onhan täs yli 10 kiloa.. :LOL:

Niin ja Lilleriina kamalaa, kun sulla on pahin pelko käynyt toteen :hug: :hug: Saanko kysyä miten kauan tästä on aikaa? Otan osaa :'(
 
pipare mulla sokerirasitus koska edellisessä raskaudessa oli lievä raskausdiabetes. ja tossa ekassa raskaudessa jouduin sokerirasitukseen koska oli painoa liikaa.. myös sukurasitus vaikuttaa ainakin meilläpäin,eli jos jollain lähisukulaisella sokeritauti.

painosta ollut puhetta jonkun verran,mulle on tullut kokonainen kilo painoa lisää. alussa putos kolme kiloa.

tk& pikkuinen 27+1
 
Hirmuisesti oli tullut muutamassa päivässä tekstiä... Olettepa olleet ahkeria. =)
Pipare: Mulla napsahti kanssa tuo sokerirasituskoe painosta, jota tullut viikkoihin bnähden aivan liikaa... Eli et ole ainoa. +13 kg oli tullut jo viikolla 26 ja varmasti taas tullut lisää urakalla. Siitä siis napsahti tuo sokerirasituskoe, joka on muuten huomenna.
Sitä mun pitikin kysellä, ett onko kaikki mennyt töihin sen jlkeen normaalisti. Meinaan esikoista odottaessa olin samasta syystä siinä kokeessa ja töihin menin sen jälkeen ihan normisti ja niin oli tarkoitus mennä huomennakin... Toivottavasti vaan jaksaa sen päivän. Olis klo 16 töitä ja sitten 18-20 illalla olis tyttären päiväkodin vanhempainilta, hohhoijaa... |O
Kadehdin kyllä teitä, jotka olette selvinneet noin pienistä kilomääristä, kuten tk82. Kuinka se on mahdollista... No, esikoisesta tuli se noin + 23kg ja näyttää tästäkin tulevan, mutta kylläpä ne kilot sitten liikunnan aloittamisen jälkeen nopeasti karisikin. Saas nähdä kuinka käy tällä kertaa... =) Parasta toivotaan...
Mä ihmettelen, kun mulla ei ole kelan päätöstä tullut vieläkään. Kävin kuitenkin palkanlaskijalle viemässä sen 4 viikkoa sitten ja hän lupasi lähettää sen eteenpäin, mutta eipä ole päätöstä kuulunut.

Juu ja noista liitoskivuista, tää alapää tuntuu laahaavan maata ja kävely varsinkin iltaisin yhtä tuskaa... Jos tää jatkuu, niin pakko vaan saikkea hakea. Sinnikkäästi olen töihin vielä polkenut pyörällä esikoinen takana istuimessa. Se tuntuu niin paljon houkuttelevammalta kuin tuo kävely töihin... Kun se kerta on niin tuskaista!!!! :kieh:
Ja mulla kanssa ollut noita pelkotiloja... Mä pelkään koko ajan, että mun esikoiselle sattuu jotakin. Yöllä herään pieneenkin inahdukseen, jota häneltä pääsee. Kai se on taas tää äidinvaisto, joka on tällä hetkellä niin hirmuisen herkkä.
Mulla ei muuten tissit vuoda vielä yhtään. Oikein olen odottanut sitä, sillä viimeksi alkoi näillä viikoilla öisin vuotamaan... Se on kuulemma hyvä merkki, jos ne vuotaa. =)

Pari yötä mennyt tosi katkonaisesti, kun tuo esikoinen on öisin herättänyt ja tullut viereen nukkumaan. No, sittenpä en saa itse nukutuksi, kun ei ole tilaa... Kun siitä tänään hänen kanssa juttelin, niin neiti vastasi, että käänny äiti toisinpäin niin sulla on tilaa... Just joo, niinhän se menee... :LOL:
Pikkuinen ollut masussa tänään todella hiljainen... Olen vähän ollut huolissanikin jo... Mua alkaa heti pelottamaan nää hiljaisemmat päivät... Mun mielikuvituksella ei meinaan ole rajoja. Tuntuu, että ei ole yhtään kunnon potkua tullut tänään, ainoastaan muutama hipaisu. Ehkä ollaan molemmat viime yöstä niin väsyneitä. Ainakin toivon niin....

Riikkuli 27+2
 
Sama tunne täälläkin peloista, mies sanoi eilen että sitä palelee ja se tuntee itsensä väsyneeksi, minä itken sen sylissä että ethän sä kulta kuole.. Onko hormoonit vähän sekaisin..

Lilleriinalle en oikein keksi mitään mitä sanoa, kamalaa.. :ashamed:

Schätzen, itketti. Se isän tarina synnytyksestä. :ashamed:
 
Jännä, ettei neuvolassa oo ikinä suositeltu tota mantelia, vaan ainoostaan renniee. Ja mulla ei mee päivässä ku n. 5 mantelia, renniee taas saa syödä vähintään laatan, eikä oireet häivy kokonaan. Kolme raskautta oon närästyksestä kärsiny niin, ettei oo voinu oikein mitään suuhun laittaa ja loppuajan on pitäny nukkua istuma-asennossa, ettei laatta lentäis... No hyvä et tuli ees tässä raskaudessa tota mantelia kokeiltua =)
 
lilleriina: :hug: Otan osaa. :'(

Sokerirasituksesta: mä jouduin siihen painoindeksin perusteella. Ja siinä odotusaikana ei saa mitään syödä eikä juoda, eikä kovin paljon liikkuakaan. Mutta ymmärsin kun eväistä oli puhe, että sitten sen viimeisen verikokeen jälkeen kannattaa jotain syödä ettei tulis paha olo. :)

En nyt muista pitikö vielä jotain kommentoida, kun äkkiä tulin taas vaan käymään. :D

Meillä dippi jääkaapissa tekeentymässä, sitten on kurkkua, porkkanaa ja kurkkua ja pieni pussi sipsejä. :p Ja sitten vielä leipäjuustoa... Eiköhän niiden voimalla sitten taas jaksa nukkua. :LOL:

Nyt katsomaan Salkkarit ja sit vielä lukemaan huomiseen anatomian kokeeseen...

:wave:
 
Voi lilleriina, osanottoni :hug: :'( ...

jennipenni, naureskeltiin äitini kanssa juuri hiljattain noille vanhoille ohjeille... Sisartani odottaessa käskettiin nappaamaan konjakkia supistusten yllättäessä :eek: :LOL: Huh, jo on suositukset muuttuneet... Vai ollaankohan nykyään liiankin ylivarovaisia kaiken suhteen, mene ja tiedä. Kaikilta löytyy siihen varmaan oma mielipide. Välillä vaan tuntuu, että maalaisjärjellä ei ole mitään käyttöä enää... :/
Toivottavasti J-P ei muuten ole raskausmyrkytystä sinulla, koitahan levätä!

Hienoa mmiilia, että voit jo paremmin. Tuo selkäsärky tosin on varmaan ihan kauheaa... Auttaisko kuuma / kylmähoito yhtään? Mulle joskus neuvottiin, että kuumaa/kylmää voisi koittaa vuorotellen kipeytyneeseen kohtaan (HUOM! Jos EI ole tulehdusta!).

Lumienkeli on saanut ihanan lahjan mieheltään! Mä sain taannoin mieheltä lahjakortin alapäävahaukseen, kun jo ennakkoon aloin pohtimaan miten saan tuon bikinirajan pidettyä kuosissa :LOL: Eipä silti, lahjakortilla on nyt tosiaan käyttöä kun en Margaretin ja Mrs Nobodyn tavoin enää kertakaikkiaan ylety/näe tuonne alas.. :ashamed: Onko kukaan muuten käynyt vahauttamassa itseään kosmetologilla...? Mulla ei tod. kokemusta ko. toimenpiteestä! :eek:

Pelkotiloista; hereillä harvemmin tulee ahdistusoloja, mutta unissa sitäkin useammin! Heräilen painajaisiin harva se yö. Viime yönä näin unta, että rakas koirani jäi auton alle... :'( Hui. Ja sitten on muita kauheita unia, missä läheisille on sattunut jotain kamalaa :eek: *puistatus*

Mulle iski nyt se flunssa :snotty: ! Olo on kuin jyrän alle jääneellä. Joka paikkaa kolottaa, nenä vuotaa, tukkoinen olo ja kurkku on ihan omituinen (?). Minttuliina, meidän masuvauva tuntuu vaan innostuvan nyt kun äippä on flunssassa! Yritin lepäillä, mutta ei siitä tule yhtään mitään kun vauva muljahtelee ja potkii aivan mielettömällä voimalla. Tunki päätään (?) navan kohdalta ulospäin ja jytisteli jaloilla suoraan alaspäin *auts*. Nyt kun nousin ylös, niin liikeet (yllättävää...) loppuivat kuin seinään... :/

Arkaluontoista kysymystä loppuun; onko muilla tullut jo nyt vaikeuksia virtsanpidätyksessä..? Mulla pitäis lantionpohjan lihakset olla ihan kunnossa, mutta siitä huolimatta varsinkin aivastaessa täytyy oikein jännittää, ettei lirahda housuun :ashamed: Ja välillä tuo vauva potkaisee kovaa juuri sopivasti virtsarakkoon (?), ja sama juttu... :ashamed:
 
Polka Mulla oli raskauden alussa verenpainekoholla 136/99 ja lääkärin lähetteellä mä kävin äippäpolilla. Mittasin painetta kotona viikon ennen sitä (mittari oli lainassa neuvolasta). Kotimittauksessa ei ollut koholla. Äippäpolilla sitten sanoivat vaan, että seurataan ja nyt neuvolassa lukema oli 115/78 eli ihan normaali.
Mulla vissiin joku valkotakkisyndrooma, mut aikasemmin ei oo ollut sellaista....Sinuna en ehkä vielä lähtis ostaan omaa mittaria, kysy jos saat vähäks aikaan lainaan jostain ja mittailet. Luvat saattaa olla ihan normaalit....

Mä oon muuten käynyt neuvolassa 5 kertaa, neuvolalääkärissä kerran, ultrassa 2 kertaa ja kerran äippäpolin lääkärillä sekä kerran neuvolassa "paniikki"lääkärissä...
 
Jotain muutakin piti vielä kommentoida...


Pi pa re
Niin, mä jouduin verensokerirasitukseen, koska BMI oli 28 ennen raskautta. Nyt ei oo tullut painonnousua kuin yksi kilo. Mut oon kyl yrittänyt syödäkin terveellisesti koko raskaudenajan.
Tää painonnousu on yksi asia, joka on yllättänyt ensiraskaudessa. Luulin, että paisun ihan älyttömäksi tankiksi. Muutenkin maha on aika pieni, johtuu vissin alkuläskeistä ja yleensä pituudesta (174cm) ettei kohdun kasvu näy niin isona ulospäin.
Mulla ei oo juuri mitään mielitekoja ruoansuhteen, joka sekin on yllättänyt. Päinvastoin, mun ei oo tehnyt mieli rasvaista, eikä makeeta...mut sehän on vaan positiivista.

Minttuliina
Mulla on flunssa jatkunut ihan älyttömänä yskänä...luulen, että maha-asukkikin ajattelee, että missä maanjäristysalueella se elää... :) Mut liikkeisiin tää flunssa ei oo vaikuttanut.

Ai niin, mun piti kysyä, että onko kellään muulla ongelmia housujen kanssa? Mä en kertakaikkiaan oo löytänyt hyviä, verkkarit ois hyvät, mut niillä ei voi töihin lähteä. Mul on matalat äippäfarkut ja resorilla olevat, mut kummatkaan ei oikein pysy jalassa edes vyöllä ja sit omat farkut mahtuu kyllä, kun jättää vatsan alle, mut sit päivän mittaan ne rupeaa ahdistamaan...ärsyttää, kun ei oo hyviä housuja.

Hyvä yötä!

 
Lilleriina: Osanottoni :hug: . Aivan kamalaa :snotty: .

Pi pa re: Mä jouduin rajatapauspainoindeksin (25) takia sokerirasitukseen. Huomenna tulee sitten tulokset, kun taas ahdistuneena makaan jalat levällään neuvolalääkärin tutkittavana :ashamed: .

Hui, nyt alkaa pako - huomiseen :wave: !
 
voi mmiilia ja riikkuli, olipa kiva kuulla etten ole ainoa pontso. heh.. ja tosiaan täytyy itteä lohduttaa että kyllä nämä lähtee poiskin joskus.. ei ole ainakaan pysyvää ollut aikasemmissakaan raskauksissa.. (tosin aikasemmissa ei ole ollut ihan näin paljon vielä tässä vaiheessa tuota painoa) :LOL: noh mitäpä sitä murehtimaan pieniä. Pitää yrittää nauttia vaan tästä ihanasta ja ainutlaatuisesta olotilasta. :D

snoopy: täällä ollu sama vaiva..eli muutaman kerran aivastaessa on lorahtanu pikku läiskä housuihin.. eikä mulla oo ikinä aikasemmin mitään vastaavaa ongelmaa ollu. no nyt sit ku aivastan tai yskäsen osaan jo varautua siihen eli jännitän jo valmiiks lihakset ettei lorahda.. Sillon ku ekan kerran sattu vahinko, niin en voinu muuta kun nauraa, oli se sen verran koomista.

Ilmeisesti nyt on paljon flunssaa liikkeellä, kun mullakin iski eilen kauhee kurkkukipu ja yskä. :(

kiitos ku vastailitte tuohon sokerirasitus kysymykseeni. saa nyt nähdä mitä ne siellä neuvolassa sanoo kun sinne seuraavan kerran menen. Mulla oli ennen raskautta bmi 22. tuon perusteella ei kai tarvis.. mutta mistä ihmeestä tätä painoa tulee.. katoin huvikseen aikasempia neuvolakortteja niin esikoisesta oli tullu tässä vaiheessa 9 kg ja tokasta oli tullu 10kg. ehkä pitäs alkaa liikkumaan enemmän. :whistle:

peukkuja mötkylälle verikokeisiin.. eihän ne oo kyllä koskaan mukavia nuo piikit.
 
Iltaa akat!

pikaisesti käyn höpisemässä.

Porshe: Onks kättärillä muka joku ryysis? Helvata sentään jos on! Ketuttaa jos ne tyrkkää mut sitten jonnekkin siivouskomeroon synnyttää tai kuudensadan hengen kimppa kämppään...

Pipare: + 13 kg mulla, elä huoli et oo ainut sika. :D

Mä jouduin sokerirasitukseen sf-mitan ja painon takia.Kuukaudessa oli tullut 6kg ja 10 cm lisämittoja.

perjantaina on istukka-tarkistus ultra ja ne tekee samalla kokoarvion ja ilmeisesti myös jonkun ennustettavan syntymäpainoarvion (?) ja pikkasen jännää onko tuolla kuin kookas kaveri. Kyllä välillä huomaa että on iso kun oikeen jytää. SE sattuu!!

Meilläkin on mahassa hikka aina välillä. Tikitystä tuntuu muutaman minuutin välein. Johtuu kuulemma siitä että vauva tekee tässä vaiheessa aktiivisesti hengitysharjoituksia ja menee vissiin sitten välillä väärään kurkkuun. :) :heart: :heart:

Musta tuntuu että oon ihan rapakunnossa. Sattuu ja kivistää joka paikkaan.Inhottavin kipu on musta tuolla kylkien alla kun vihloo ja vihloo vaan..Ja kotona on pakko olla lähes alasti kun rintsikat painaa ja kalsarit painaa. Joku riepu vaan niskassa täälläpyörin.

Uniongelmia täällä kanssa. Kun herää rupee aina miettiin kaikkia asioita ja unesta ei saa enään kiinni. Viime yönä mietin että jos tulee kauheen iso vauva niin mun pikkuvaatteet jää varmaan ihan turhiksi. Ja sitten mietin että mitä 60 cm vaatteita tarvis sitten vielä hommata.... :headwall:
Ihme vaate-stressi, ihankun niitä ei sitten kaupasta saisi.

Masu kuvaa en oo viikkoihin saanut, ikinä muista ostaa paristoa kameraan...

sellast.

Tuitsu ja Tirppa rv 28+1 (15 min päästä)
 
Huomenta!
Mulla on nyt tullut tullut tuo 10kg lisää ja eilisessä neuvolassa tosiaan mietittiin että kunviikkoa kohti oli tullut 1050g!!! :eek: Mulle ne ei vaan puhunut mitään sokerirasituksesta vaan ainoastaan siitä myrkytyksestä. :'( :'( te ketkä joudutte menee rasitukseen tuon painon nousun takia niin onko teillä myös ollut turvotusta palljonki?
mietin tuota bmi:täki et ku mulla se oli ennen raskautta 18 ettei sen takia joudu siihen rasitukseen mutta jos ei kerta piparelakaan oo ollut kuin 22 niin ei kai se sit vaikuta mullakaaan. en tiiä. Niin ja tuitsulla oli lisämittoja 10cm kk. siiis tuo sf? mulla sitä ei edes nyt mitattu eilen.. Mulla on masun ympärys kasvanut kahdessa viikossa 7cm!!!!!! :x

Ihana massu pipare!! voi että kun noi masut on sieviä kun ei oo arpia. :) Mulla on itsellä sellaiset tiikerin raidat että!!! mies kyllä yrittää sanoa ettei ne oo niin hirveet mutta kun ne on!!!!!! |O |O |O koko maha täynnä!! Mutta jos jotain positiivista, niin voin sanoa ettei tässä ja edellisessä raskaudessa niitä oo tulllut yhtään!! :p kaikki tuli heti ekassa.. :p

Nukkumisestako täällä oli jorinoita.. Mulla on nyt vessassa juoksu jäänyt kummasti. Ei ole tarvinnut viikkoihin harätä vessaan mutta muuten herään monta kertaa kun joutuu vaihtaa asentoa. Ja kun mulla on niin kipeenä noi paikat niin siihen kyljen kääntämiseen ei voi olla heräämättä. Ja jalkoväli on puskettu täyteen tyynyjä ja peittoja. :x mies ei enää sinne mahdukkaa.. :p
 
Huomenta!!

Pi pa rella on nätti masu :)

Pelkotiloista on ollut puhetta, täällä ei niitä niinkää oo mut jotain ihme masennuksen tyylistä kyllä. Ja erittäin onnellinen oon vauvasta ja muutenki elämäntilanteestani mutta silti. Ahdistaa. No kait se menee ohi ja jos ei mee niin tarvii kai mennä juttelemaan jonnekki.

Mielialat muutenki vaihtelee ihan sikana, toissapäivänä sain hillittömän naurukohtauksen tuon vauvaoppaan takia mikä on saatu neuvolasta. Kattokaas muutki se isälle puolen 29. viikko kohta. Mä hekotin ku hullu sille ajatukselle et isukin täytyy salaa jutella masukille jos ei muuten kehtaa. Niin ettei muut näe. HMM??


Jaa-a taidan olla taas vaihteeksi niin apattista seuraa et parempi ku katoan taustalle. Täytyy koittaa kirjoittaa ajatuksiaan paperille, se ainaki joskus auttaa kun oikein on depisolo.

Heippa ja voikaa mammat mainiosti
:wave:
 
Sätsen, mä olen surutta kiskonut mahan toiminnan edesauttamiseksi Duphalac-liuosta, koska siitä oli puhetta neuvolassa ja apteekissa sanoivat, että raskausaikana saa käyttää. Olen muutamaan kertaan tarkistanut purkin kyljestä, että saako sitä varmasti käyttää ja lapussa sanotaan, että etenkin odotus- ja lapsivuodeaikana suositellaan sen käyttöä. Vähän tietysti epäilyttää, mutta apteekin mukaan vaikuttava-aine olisi joku selluloosa tai muu vastaava, ei lääkkeellinen aine. Asrai, onko parempaa tietoa?

Nättejä masuja teillä =) .

Mun maha on ilmeisesti edelleen aikasta pieni, koska olin parin päivän koulutuksessa, missä joku vieressä ollut nainen hämmästyi, kun kerroin äitiyslomalle jäännistä. Hän oikein kääntyi katsomaan, että missä mun maha on, kun hän ei ollut huomannut. Takki päälläkin näytän lähinnä paksukaiselta, eli kaikki eivät välttämättä hiffaa mun olevan raskaana. Useampi kurssilla ollut ennestään tuntematon nainen tosin kyseli mun voinnista ja lasketusta ajasta, jotenkin huvittavaa, että tuntemattomia voi kiinnostaa :) .

Meillä neuvolakäyntejä on 4 viikon välein ja joskus rv 30 jälkeen 2 viikon välein ja lopussa kai kerran viikossa. Neuvolalääkärikäyntejä on kuulema normaalisti 3 koko raskauden aikana, mä en siinä ekassa käynyt. Ja ultria tulee kaikenkaikkiaan sittenkin 5, koska kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa, sitten niskapoimussa ja rakenneultrassa, 4D:ssä ja lokakuun alussa vielä tarkistuttamassa istukan paikan. 4D:ssä tosin sanottiin, että istukka on noussut pois kohdunsuun läheltä, mutta enhän mä sitä sairaalalle kerro. Tottakai mä menen ultraan, jos sellaiseen pääsen ;) .

Hohhoijaa. Pitäisi varata lääkäriaika vatsa/selkäkivun vuoksi, käydä tulehdustesteissä labrassa ja sit se sokrurasitus ois ehkä ensi viikolla. Hammaslääkäriä en ole vieläkään saanut varattua. Ei vaan nappaa mikään noista :/ .

tivoli 25+5
 
mmiilia tuosta on nyt vähän yli kymmenen vuotta. alussa oli tosi vaikeaa kun jäi ihan yksin lapsen kanssa. samalla mietin mitä lapselle kerron. tai oikeastaan miten.

kiitos kaikille haleista ja osanotosta. tästä onneksi päästy yli. nyt ei enää satu puhuminen ja lapsikin on asian kanssa sinut. eihän tosiaankaan voi koskaan tietää mitä sattuu. tuntu vain että oli pakko kertoa teille, että joskus pelot voi toteutua.

täällä jo vaikka kuinka kauan flunssa vaivannut. ens viikolla lääkäri neuvola ja tosissaan jännitän onko tilanne mikä. oon aika lahjaakkaasti saanut yskiä.

 
Tuitsu, mä asun Tuusulan puolella ja täällä asuvat ohjataan synnyttämään joko Helsinkiin tai Hyvinkäälle äidin toivomuksesta. Mulle suositeltiin Hyvinkäätä kun siellä ei ole niin kiirettä ja senkin takia että saadaan se mun sektioaika
sovittua hyvissä ajoin. Mä olen Hyvinkäällä synnyttänyt kaksi kertaa, ja sieltä löytyvät mun potilastiedot ja nämä synnytys kertomukset.
 
Mulla oli vähällä käydä, kuten lilleriinalle. Mieheni oli auto-onnettomuudessa tuossa puoltoistakuukautta sitten. Säikähdyksellä, piiskaniskuvammalla, pahalla aivotärähdyksellä ja lihasrevähtymillä onneksi selvittiin... Mutta tuli kyllä mietittyä sairaalaan mennessä miestä kattomaan, että kuinkakohan tässä eteenpäin...

Nyt on mies ilmeisesti siirtymässä loppuraskauteni ajaksi töihin tuonne PK-seudulle, 500km:n päähän kotoa. No, ei se ole kuin sen 3kk ja jos se muksu ottaa aiemmin syntyäkseen, niin tuleehan ne lakisääteiset isyysvapaat.
Kannustin ite parhaani mukaan miestä lähtemään töihin silläkin uhalla, että itselleni voi tulla hylätty ja yksinäinen fiilis... tarvinnee hommata kuonopanta tolle toisellekin koiralle, ni ei tartteis lennellä nurin tulevilla jääpakkaskeleillä.
Ja voinhan minäkin halutessani lähteä äitiysloman alkaessa tuonne PK-seudulle, anoppilaan... silläkin riskillä, että synnytys olisi odotettua aiemmin, eikä siinä hötäkässä KYSsille ennättäisikään...

Hirmu väsymysvaihe menossa. Huomenna pitäs ajella viel semmonen 600km, Lappiin opiskelemaan muutamaksi päiväksi... *huokaus*

Tänään toi posti tommosen tukivyön. Josko vaikka ees hitusen helpottais noita liitoskipuja...
 

Yhteistyössä