tsiisus että työ kerkiätte kirjuuttelemaan!
Mikämikä kuntalisä?!? Tietääkö joku onko Hgissä sellaista? Tuleeko jotenkin automaattisesti ja mistä, vai haetaanko? On se hyvä että on palsta jossa tieto kulkee
Elviiratar: tiedän nuo päivät, kun vaan alkaa mennä pieleen niin tuntuu että ihan kaikki tökkii ja pienestäkin asiasta tulee se joka voi kerrytettynä aiheuttaa kunnon romahduksen... tsemppiä, toivotaan että seuraavat vain hetken sokereita ja toteavat että kaikki ok!
Kelassa päättäneet jo oikaisut ja kaikki ok, paketti tulossa ja erityisäitiysrahat kuten varsinaiset ä- ja vanh. rahat tuloillaan, nyt voi huokaista. Mutta todellakin olen tuota marmattanut että kun muutenkin tulot putoo puoleen, mihin ne sen lisäveron vielä veivaa?! Ja tyel ja tyött.vak.maksutkin isommat kuin normaalisti. NII, ja kävin läpi uimahallien (Hki, Espoo) hinnastoja, ei tunneta äitiysrahalaisia erikoisryhmäksi kuten varusmiehiä tai työttömiä, ei siis alennuksia, törkeetä |O !!!
Mites te jotka olette olleet työttömänä/pätkätyössä/ lapsia pyöritelleet jo useampia ja tosiaan minimirahalla, oletteko vain miehen elätettävinä, lasketteko jotenkin kuka rahaa tuo ja minkä verran taloon, miten kuluu tms? Itse kun on ollut opiskelun jälkeen nyt rahoissansa jokusen vuoden, tuntuu ihan mahottomalta tuo kun tulot pienenee, kun ei kehtais enää heittäytyä "siivelläeläjäksi". Vaikkei mies sitä varmaan noin ajattele ja pakko mikä pakko, mutta itseäni ärsyttää jos joutuu alkaa anelemaan rahaa!
Mulla myös tänään
supistellut ja johonkin sattunut alavatsaan, liekö joku suoli puristuksissa vai onko tullut heiluttua liikaa. Päivällä koirien kanssa metsässä, ihanaa syysmetsää, eikä edes hirvikärpäsiä (vihaan niitä yli kaiken) vaikka hirviin törmättiin; toinen koira lähti perään ja pelkäsin että menee niin kauas että eksyy (tai että ajaa hirvet mun päälle..) tai jää jalkoihin ja sinne jää metsään, en pysty lähtee mahan kanssa etsimään, etenkään kun en uskalla polulta poiketa kun eksyn itse takuuvarmasti... Tulihan tuo takaisin ja joutui sitten remmiin kunnes päästiin hajuttomalle alueelle. Autossa matkalla kotio tuli joku ihan tyhmä biisi radiosta, ei oikeasti koskettava, mutta yhtäkkinen itkukohtaus, ihan ihme touhua.
Peloista olitte keskustelleet, mulla enemmänkin ollut alkuraskaudesta alkaen ihme ajatuksia esim autossa että hitsi jos tuo rekka nyt tulee päin, tai rapuissa pelkää kaatuvansa, kadulla että joku hullu käy päälle tms, eli lähinnä pelottaa se että mulle tapahtuu jotain joka vahingoittaa vauvaa! Ei niinkään että haittais jos itseensä sattuis. No tietty ajatus että menehtyis itse vauvan kera, pelottanut myös, tavallaan miehen puolesta pelkää. parasta taas ravistaa moiset ajatukset, mitä vain voi tapahtua milloin vain ja kenelle vain, sille ei sitten mitään mahda. Mutta itse voi toki vähän yrittää varoa tuolla kallioilla keikkuessa
omaa: Sitten haettiin tänään kihlat! Kosintahan oli jo heinäkuussa, vähän pitkittyi sormusten haku kun piti eka suunnitella ja tekemiseenkin meni 5 vkoa. Jätin jo miehen isoäidin vanhan vihkisormuksen myös laitettavaksi tulevaa varten, pitää vain soittaa perään mitä siihen haluan kun en osannutkaan paikanpäällä päättää. Käytiin syömässä ja sen jälkeen Fasulla iiiiisolla jäätelöannoksella, nyt on äärimmäisen pinkeä, mutta tyytyväinen olo!
Paljon oli vielä muutakin kommentoitavaa mutta päästän teidät pahasta :saint:
25+3