***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Luin uutisen Sievisestä, mua alkoi myös huvittamaan koko juttu.
Enpä kommentoi sen enempää..

Kiitos Snoopy ja :hug: sullekin! En soittanut neuvolaan, kuulostelen
ja tutkiskelen itseäni. Kaikki näyttää olevan tällä hetkellä hyvin.
 
Jajepoo: Mä katsoin sen kans ja arvaa paruinko :snotty: . Mähän olin eilen itse 26+6 ja samalla tavallahan se äitikin oli ollut normaalisti lääkärissä (tai neuvolassa) kuten mä eilen, kun sille oli sanottu, että se syntyy :snotty: .
Ne on niin surullisia ne tarinat niissä, et mun on aina pakko soittaa siihen vähän yli 6 euron lahjoitusnumeroon. Pieni summahan se on, mutta tulee hetkeksi parempi mieli, kun on kantanut kortensa kekoon.
 
Niin, siis tuossa on palloni tältä päivältä. Silmällä katottuna näyttää niiiiiiin pieneltä mut kun otat kuvan niin hui! kunnon kessi!
Jotenki tohon tulee niin sokeeksi että ei ees huomaa että se on siinä. :D

Mutta kyllä se maha on sisältöinen niin rakas... :heart:

Miten muuten saa ton kuvan suoraan tähän sivulle, kun oo koittanu jo kaikenlaista. v.ituttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jajepoo:
Voi kun olis täälläkin niin, että äitiyspäivärahapäätös ilahduttaisi suuruudellaan.
Mutta sillä minimillä ei tarvii kyllä miettiä, mihin sen "kaiken" rahan laittaa... :/
Enemminkin meinaa tulla itku siitä sen pienuudesta.
Mä olin töissä ennen esikoista ja nyt kun tulee näin tiheään tahtiin näitä lapsosia, niin saan sitä samaa äippärahaa kuin silloinkin. Jotenkin helpotti ihan kauheasti, kun ne summat näin. Mä oon siis normaalisti ihan kauhea murehtimaan noita raha-asioita. Voin kyllä kuvitella, että ei sun minimiraha varmaan kauas jää tästä mun kotihoidontuesta (reilu 300?/kk). Eli ihan naurettavan vähän. Mä en tajua, kuka pässi on tällaiset summat keksinyt. Eihän ne voi kertakaikkiaan riittää. Enempi sais rahaa, kun vaan makais kotona työttömänä ja räkis kattoon. Juu, sori purkaus, mutta tää aihe saa niin mun sappeni kiehumaan. Ugh, olen puhunut!

 
Joo, mäkin oon ihan samaa mieltä. Kylä minimi äitiysrahan tulisi olla samankokoinen kun työttömänkin.
Ja se että päiväkotihoito maksaa yhteiskunnalle 800 e, mutta kun lapsi on kotona hoidossa maksetaan vaan se naurettava kolmisen sataa.

Ja sekin on ärsyä että kun työtuloista laskettu ä-raha on paljon pienenpi kun palkka niin miksi siitä pitää ottaa vielä isompi veroprossa?

Hienoja päättäjiä ollaan taas valittu, ovat aina niin lapsiperheiden asialla, mut kuinkas käykään...
 
...Sievisen pariskunnasta kyse ;) B) :D ! Mutta hyvin joku teistä arvaili, että heillekin olisi tulossa kohta perheenlisäystä. Mä en juttua ole vielä nähnytkään mistään.

Mä täältä taustalta pikaluen juttujanne. Kattelin mainoskatkolla Elämä lapselle-konserttia ja harmitti, kun en ehtinyt sitä kokonaan katsoa. Ei ne biisit, mutta ne tarinat pikkuisista :snotty: . Tuleekohan konsertti uusintana kokonaan?

Ärsyttää, kun työpaikan ruokalassa kaikki tuijottaa mun mahaa. En ole siellä montaakaan kertaa kesän tai syksyn aikana käynyt ja nyt näköjään kaikki kyttää, että ohhoh, toi on raskaana :kieh: . Samassa ruokalassa kun käy eri virastojen porukkaa, eli naamatuttuja ollaan, mutta ei muuta.
 
Se elämä lapselle konsertti kyllä kosketti, se tyttö kun oli 8 vanhana jäänyt auton alle ja halvaantunut.. :snotty: Oma tyttö samanikäinen, ja aina saa niistä autoista varoittaa.

Tracy, tääkin on kyllä aamu-uninen,.. kyllä se nyt jotain on siellä alkanut pallotella.. Montakos liikettä päivässä se pitikään olla kun piti äidin tuntea? Muistaako kukaan, olikos se jotain parikymmentä.

Maksetaanko monen teistä kunnassa kunta-lisää? Sehän lisää
kotihoidontukea 200,-. Iso raha, mä melkein harkitsisin muuttoa
toiselle paikkakunnalle jos meidän kunta ei sitä maksaisi.
Onhan se iihan naurettavaa että äitiysloma loppuu lapsen ollessa
n.9kk. ikäinen, sen jälkeen saa lapsen hoitamisesta kotona joku 500,-
Käsittämätöntä!
 
Tietääkös joku vantaan lisistä.
Eli tuleeko hoitorahan päälle hoitolisä ja mitkä on ne tulorajat että sen saa? ja onko se vantaa-lisä sama kuin hoitolisä vai vielä joku ylimääräinen boonus?

Mä oon iha pihalla?
 
Kiitti jajepoo, selviskin jo!
Mähän saan ruhtinalliset 485 e miinus verot hoitovapaalla, sinäänsä positiivistä kun luulin että en saa kun hoitorahan 295 miinus verot! Vantaalla kun on toi ruhtinallinen "vantaa-lisäkin"!
Tollahan voi sitten jo melkeen elää leveää elämää! :LOL: :LOL: :LOL:
 
omaan napaan liittyen valitusta ja itkuvirttä täältä... Muuhun ei nyt jaksa kommentoida joten voi hypätä yli jos ei jaksa lukee.

Eli ma oli neuvolakäynti, painoa tullut kokoaikana 7.3kg nyt 570g/viikko, turvotusta ++, pissa puhdas, verenpaine 114/61, hb laskenut 111 (eli rautakuurille), sf- mitta nyt 23 ja syke 160.
Eli kaikki hyvin ja sokerirasitukseen torstaiksi.
No mähän sitten herkuttelin ti aamupäivällä suklaata ja namia oikeen urakalla ja sitten labrasta tuli puhelu että voisinko mennäkin ke aamulla jo rasitukseen. Juu voin mä, asia ok. Mutta enkö mä tyhmä menny ja unohtanu sen sitten, nukuttii poitsun kans päikkäreitä ja herättyä syötiin. Mies tulee treeneistää ja kysyy et eiks sun pitäny olla syömättä, no lopetin siihen (kello oli sillon n. 20.10) menin kuitenki aamulla sovitusti 7.30 sinne ja alettii ottaa kokeita.

Sitten vielä mun tuurilla 3 ekaa yritystä ilman tietoakaan verestä, neljännen saivat onnistuu ja sano että hyvä arvo oli. Litku tökki pahasti vastaa mut pysy sisällä kuitenkin. Nyt tänää sain tulokset niin se eka on 5.3 joka on täällä myös raja-arvo eli tarkkailuun meni. Että mä oon tänää itkenyt ja kironnut itteeni et miks piti sinäpäivänä herkutella ja syödä vielä viimehetkellä. Kiva kun terkkari sano et nyt 3viikon välein testataan ja mun suonilla se on ihan täyttä tuskaa ja seuraava vuosi kädet mustina. Niin kun seuraava vuosi sitten kuulemma tarkkaillaa.
Samalla narahdin sitten että on kilpirauhasen vajaatoiminta palannut, josta saa ensviikolla tietää alkaako lääkitys.

Sitten rakas kelamme on sitämieltä että mä en tarvi rahaa kuukautee mistää kun mun vanhempainrahakausi päättyy 2.10 ja äitiysloma alkaa 2.11 eli hoitorahaa hain ajalle 3.10-1.11 joo ja heillä kun kriteeri siihen on että vähintää kuukausi niin ei rahaa tipu. Saa nähdä sitten miten käy kun kuitenki viimein suostu laittaa ne laput vielä eteenpäin.

Ei oo ollu siis mun päivä tänää millää tavalla. Lähdin pojan kanssa jumboon mieltäni piristää shoppailun merkeissä. Ekana prismaan niin koripino oli niin korkea että just varvustamalla yletyin ottaa korin ja sitten kun haettii pojan lempparisosetta niin ne oli ylähyllyllä takana et ei mitää mahdollisuutta saada tälläsen tumpin. Onneks joku ihana isä oli siinä liki ja suostui antamaan mulle niitä sitten.

sekavaa tekstiä mutta niin on sekavat ajatukset ja mielikin.
 
Elviirattarelle tsemppiä :hug: !

Kävin äsken Kelan sähköisessä asioinnissa katsomassa valmiiksi kiukkuisena, onko päätöstä äitiyspakkauksesta tullut :x - mutta ilokseni sainkin todeta, että kiukku oli tällä kertaa turhaa. Päätös on tehty eilen ja paketti tulee 2 viikon kuluessa :heart: :heart: :heart: . Miten mä sitten maltan pysyä housuissani kun saan ne pienet ihanat vaatteet tänne hypisteltäviksi? Miten muka maltan aamuisin lähteä töihin :eek: ?

Porsche: Paristakymmenestä mäkin oon kuullut puhuttavan. Onkohan tää pari tuhatta normaalia :whistle: :ashamed: ...

Huomenna olis suuhygienisti. Sille pitäis sit tunnustaa, että kariesta löytyi vähän :( . Olin kyllä aika pettynyt :( . Niin hyvin kun minäkin hampaani harjaan :/ .
 
Heissan pitkästä aikaa, lukenut olen kyllä juttunne joka päivä mutta kirjoittaminen on jäänyt kun minusta on tuntunut että mulla ei ole muuta kuin valitettavaa.

No nyt tuntuu paremmalta, sairaslomalla olen niin ei tarvi muuta tehdä kuin huolehtia itsestä ja tietysti esikosta. Kämppä on välillä ihan mullin mallin ja välillä ollaan esikon kans isännän tullessa ruokatunnille vielä yökkärit jalassa. No tää on elämää ja ehkä sitä virtaa tulee lisää raskauden jälkeen kun vointi normalisoituu. Toivottavasti tämä mun räjähdysherkkyys laskee kans, tuntuu välillä että tiuskin esikolle pikku asioistakin ja sitten on syyllinen olo. No kyllä tuo 3,5v uhmäikäinen välillä oikein koetteleekin hermojani.

Mitäs meille muuta? Huomenna aamulla mun pitäis mennä sokerirasitustestiin, katsotaan miten akan käy :whistle:

Kelalle on paperit toimitettu ja äippäpakkausta nyt odottelen vain tulevaksi. Mulla on välillä karannut tuo shoppailu ihan käsistä :ashamed: Nyt olen itselleni luvannut että ei yhtään vauvan vaate ostosta ennen kuin äippäpakkaus tulee ja sitten teen inventaarion että mitä ihan oikeestin tarvin vielä. Onneks nuo isommat hankinnat on tallessa esikoiselta niin ei tarvi niitä enään ostella.

Joku kyseli kunta-lisästä niin meillä sitä saa ruhtinaalliset 120e/kk, no parempi se kun ei mitään :|

Nyt en muista mistä muusta täällä on pälätetty, mutta palataan asiaan =) Pää pystyyn ja eteenpäin, eihän joulukuuhun enään niin pitkä aika ole :)
 
Moikka!
Juu, kyllä seiskan etusivun otsikko tuli tänne ainakin aika yllätyksenä... =) Mutta kukas mahtoi olla julkkispari kenet tivoli bongasi??? Ihan hirmuisesti kiinnostaisi. :LOL:

Mula oli kanssa sokerirasituskoe eilen ja se meni hyvin. Mun piti tänään soittaa tuloksia, mutta tietenkin työn tuoksinnassa ja tohinassa unohdin eli yritänpä huomenna muistaa... Hiukka jännittää, jos olisikin jotain... Litku maistui todella laimealle kolalle eikä ollut läheskään niin pahaa kuin muistelin. Ja istuminen ja odottaminenkin meni nopeasti, kun oli lukemista mukana. =)
Mulla ei vieläkään ole ilmestynyt postiluukkuun kelan päätöksiä ja hiukan se ihmetyttää... Miten kauan teillä on mennyt niissä päätöksissä? Mulla on varmaan palkanlaskija unohtanut lähettää koko paperit.. Täytyy varmaan huomenna soittaa sillekin.
Huomenna tiedossa kahdenkeskinen ilta miehen kanssa, kun tyttö menee mamman ja pappan mökille yöksi. Päätettiin mennä ravintolaan syömään, nam... Ihan kiva, kun saa nukkua ainakin yhden yön tilavasti, sillä tyttö on kömpinyt joka yö meidän väliin eikä mulla ole sydäntä häntä omaan sänkyynkään käännyttää keskellä yötä... Luulenpa, ettei sitten hirmuisesti häntä huvita meidän väliin tulla, kun vauva on syntynyt ja jos vielä valvottaa öisin... Ja onhan se ihanaa, kun tietää olevasna toiselle tärkeä. Tuskin hän enää 15-vuotiaana meidän väliin kömpiikään... :LOL:
Mä unohdin ton elämä lapselle konsertin, byääh, mutta varmaan olisinkin ollut nesunenä, jos siellä oli noin koskettavia juttuja...
kaikille ihanaa illanjatkoa... Mun taitaa vähän tehdä mieli karkkia... :ashamed: eli taidan mennä hitusen herkuttelemaan... Hyviä öitä...
Riikkuli 27+4
 
Heissan!

Elviiratar: Ihan hyvä sinun seurata sokeriarvojasi. Täällä on raja-arvona (paasto) 4,8. Ja tuo 4,8 on ollut raja-arvo myös 2 muulla paikkakunnalla, joissa ollaan ennen asuttu. Minusta tuo 5,3 on arvo niille, jotka eivät ole raskaana. Raskaana oleville on tiukemmat raja-arvot. Itselläni oli paastoarvo nimittäin 4,7 eli juuri alle sallitun. Kaksi muuta arvoa olivat oikein hyvät.

Kelan päätöksistä ollut täällä myös puhetta. Itse saan äitiysrahapäätöksen vasta vähän ennen lapsen syntymää. Se on kelan kanssa erikseen sovittu, että ei haittaa, vaikka myöhästyy niistä virallisista päivämäärärajoista. Pääasia, että rahaa tulee. Mitään kuntalisiä täällä sit ei olekaan, joten jos/kun hoitovapaan aika koittaa, niin tulot kyllä kurjat.

Omaan napaan sellaista, että nyt on parina päivänä supistellut aika paljon. En tiedä olisiko sitten töissä tullut tavallista enemmän liikuttua tai jotain. Siellä on aina niin kiireistä, ettei ehdi tarpeeksi ottaa tätä omaa olotilaa huomioon. Neljä viikkoa enää ja sit äippälomalle!

polka + pikkuinen rv 28+
 
iltaa!

Elviirattarelle :hug: täältäkin!

äitiyspakkauksesta Oonkin ihan unohtanut (miten oonkaan voinut?!) mainita, että ite sain sen viikko sitten :heart: Päätöksestä meni alle viikko, kun tuli postista lappu että pakkaus saapunut. Oli tosi kiva ylläri et se tuli suht nopeaa! Ja tänään tuli sit postissa vielä päätös äitiyspäivä -ja vanhempainrahasta; en ihan minimille jäänyt, pikkasen enemmän saan onneks. Vaikka eipä siinäkään rahassa mitään hurraamista oo.

Kauhee lista olis mitä kaikkee pientäkivaa pitäis vielä ostella vauvelille. Kestovaippoja on pian ihan riittävästi ainakin alkuun. Sain hyvän tarjouksen paketista, jossa on 6 merkkivaippaa, 4 itsetehtyä sekä lisäksi 1 kuorivaippa, yhteishinnaksi tuli 33e. Sitten tähän lisäks on se äippäpakkauksen kuori+vaippa sekä huutonetistä hahtuvavillahousut plus imut. Noilla uskoisin et pääsee vauhtiin ainakin.. Eikä muutenkaan viitsi hirveenä niitä ostella etukäteen, jos kestoilu ei jostain syystä hyvin onnistuiskaa. Ja mä oon kyl ajatellut, etten ainakaan alkuun mikään kokoaikakestoilija oo, vaan öisin ja kyläreissuilla käytän aluks kertavaippoja.

Me ollaan nyt varmaanki päätetty mitkä vaunut ostetaan.. http://www.vaunula.fi/F7.jpg Tommoset. Jos teillä on noista kokemuksia tai tiedätte jotain, niin mielellään otan kommenttia vastaan :wave: Mut tähän mennes oon kuullut, et hyvät on ollu käytös eikä mitään valittamista. Käydään varmaan Ilmajoella tuolla varastolla jokupäivä vähän kattoos ja jos vaikka samalla reissulla ostettaski..

Mut, nyt selkä ja maha meinaa vähä vastustaa tätä istumista, auu :eek: Jäi nyt kommentoimatta juttuihin, mut nyt ei vaan pysty ei kykene.

Mukavaa torstai-illan jatkoo kaikille ja huomenna alkaa taas jo viikonloppu =)

mmiilia ja kulta kidius 27+4 :heart:
 
tsiisus että työ kerkiätte kirjuuttelemaan!

Mikämikä kuntalisä?!? Tietääkö joku onko Hgissä sellaista? Tuleeko jotenkin automaattisesti ja mistä, vai haetaanko? On se hyvä että on palsta jossa tieto kulkee :D

Elviiratar: tiedän nuo päivät, kun vaan alkaa mennä pieleen niin tuntuu että ihan kaikki tökkii ja pienestäkin asiasta tulee se joka voi kerrytettynä aiheuttaa kunnon romahduksen... tsemppiä, toivotaan että seuraavat vain hetken sokereita ja toteavat että kaikki ok!

Kelassa päättäneet jo oikaisut ja kaikki ok, paketti tulossa ja erityisäitiysrahat kuten varsinaiset ä- ja vanh. rahat tuloillaan, nyt voi huokaista. Mutta todellakin olen tuota marmattanut että kun muutenkin tulot putoo puoleen, mihin ne sen lisäveron vielä veivaa?! Ja tyel ja tyött.vak.maksutkin isommat kuin normaalisti. NII, ja kävin läpi uimahallien (Hki, Espoo) hinnastoja, ei tunneta äitiysrahalaisia erikoisryhmäksi kuten varusmiehiä tai työttömiä, ei siis alennuksia, törkeetä |O !!!

Mites te jotka olette olleet työttömänä/pätkätyössä/ lapsia pyöritelleet jo useampia ja tosiaan minimirahalla, oletteko vain miehen elätettävinä, lasketteko jotenkin kuka rahaa tuo ja minkä verran taloon, miten kuluu tms? Itse kun on ollut opiskelun jälkeen nyt rahoissansa jokusen vuoden, tuntuu ihan mahottomalta tuo kun tulot pienenee, kun ei kehtais enää heittäytyä "siivelläeläjäksi". Vaikkei mies sitä varmaan noin ajattele ja pakko mikä pakko, mutta itseäni ärsyttää jos joutuu alkaa anelemaan rahaa!

Mulla myös tänään supistellut ja johonkin sattunut alavatsaan, liekö joku suoli puristuksissa vai onko tullut heiluttua liikaa. Päivällä koirien kanssa metsässä, ihanaa syysmetsää, eikä edes hirvikärpäsiä (vihaan niitä yli kaiken) vaikka hirviin törmättiin; toinen koira lähti perään ja pelkäsin että menee niin kauas että eksyy (tai että ajaa hirvet mun päälle..) tai jää jalkoihin ja sinne jää metsään, en pysty lähtee mahan kanssa etsimään, etenkään kun en uskalla polulta poiketa kun eksyn itse takuuvarmasti... Tulihan tuo takaisin ja joutui sitten remmiin kunnes päästiin hajuttomalle alueelle. Autossa matkalla kotio tuli joku ihan tyhmä biisi radiosta, ei oikeasti koskettava, mutta yhtäkkinen itkukohtaus, ihan ihme touhua.

Peloista olitte keskustelleet, mulla enemmänkin ollut alkuraskaudesta alkaen ihme ajatuksia esim autossa että hitsi jos tuo rekka nyt tulee päin, tai rapuissa pelkää kaatuvansa, kadulla että joku hullu käy päälle tms, eli lähinnä pelottaa se että mulle tapahtuu jotain joka vahingoittaa vauvaa! Ei niinkään että haittais jos itseensä sattuis. No tietty ajatus että menehtyis itse vauvan kera, pelottanut myös, tavallaan miehen puolesta pelkää. parasta taas ravistaa moiset ajatukset, mitä vain voi tapahtua milloin vain ja kenelle vain, sille ei sitten mitään mahda. Mutta itse voi toki vähän yrittää varoa tuolla kallioilla keikkuessa :whistle:

omaa: Sitten haettiin tänään kihlat! Kosintahan oli jo heinäkuussa, vähän pitkittyi sormusten haku kun piti eka suunnitella ja tekemiseenkin meni 5 vkoa. Jätin jo miehen isoäidin vanhan vihkisormuksen myös laitettavaksi tulevaa varten, pitää vain soittaa perään mitä siihen haluan kun en osannutkaan paikanpäällä päättää. Käytiin syömässä ja sen jälkeen Fasulla iiiiisolla jäätelöannoksella, nyt on äärimmäisen pinkeä, mutta tyytyväinen olo!

Paljon oli vielä muutakin kommentoitavaa mutta päästän teidät pahasta :saint:

25+3
 
En ole jaksanut kirjoittaa, olen vaan lukenut teidän juttuja. Alkoi tuntumaan, että täällä on sisäpiiri ja piiri pieni pyörii ja vaan tiettyjen ihmisten juttuihin kommentoidaan ja heidän juttujaan kaivataan. Ehkä olen muuttunut vainoharhaiseksi.
Minut passitettiin sokerirasitukseen ennen raskautta olleen painoindeksin takia. Painoa on tullut raskausaikana vain 1kg, joten se ei todellakaan ole syy... eikä suvussa ole diabetestä ja kohdunpohjanmittakin oli 18. Mut hyvä kai se on tarkistaa, vaikka protestoinkin neuvolassa...
Syksyn jatkoa kaikille!
 
Mmilia: Mekin vähän kateltiin noita vaunulan halpisvaunuja, mutkun ei oo kokemusta, niin ei uskalleta ehkä semmosiin lähteä. Ihan kaikella kunnioituksella, näytti melko leluilta Teutonia Prestige-vaunuihin verrattuna. Mut niillä hintaakin on kaksin verroin. Mitä teille kerrottiin noista vaunuista? Siis ominaisuuksista?
 
Viime viikolla kävin sokerirasituksessa ja arvot ihan keturallaan. Seurantaa siis... sormet alkaa jo ollakin sen näköset että muutamanki verikokeen oon jo ottanu. Yritetään kuukauden ajan ruokavaliolla saada sokerit pysymään kohillaan mutta jos ei auta ni sitte vissiin lääkitys. Jaapa jaa, mulle alkaa piikittämiset kyllä riittään ku joudun jo klexanea piikittämään mahaan. (mikä on sairaan hankalaa näin pinkeällä vatsanahalla!) Noh, se siitä. Sitte ku ei tuossa sokeriarvohommelissa ois ollu tarpeeks ni verenpaineet on koholla ja pissassa valkuaista, neuvolan täti sano että ois alkava raskausmyrkytys. Sitä seuraillaan kans. Että oisko vielä jotain muuta mitä vois alkaa potea.... :/
No mutta noin muuten menee ihan hyvin, nassikka liikkuu älyttömän paljon ja usein. Välillä tuntuu että ku ois vähän aikaa rauhassa. Etenki öisin tämä yksilö viettää omia bileitään, saapa nähä minkälainen yökukkuja vauvasta tulee!
Onko muuten tehty mitään tutkimuksia siitä että jos vauva raskausaikana liikkuu johonki tiettyyn aikaan päivästä eniten ni ois sitte synnyttyäänki samoihin aikoihin virkein? ...tuli vaan mieleen...

Äitiyspakkauksesta sain postia tänään, tulee kahen viikon sisällä. Mikä siinä onki niin jänskää vaikka tietää tasan tarkkaan mitä se sisältää...

Äitiyspäivärahojen kans pitää vielä venkslata, saa sitte nähä millon tekevät siitä päätöksen.

No juu, siinäpä tälle kertaa, nyt unille.



 
Olitko kuntamarkkinoilla vai jossain muilla messuilla? ihan uteliasuuttaa kun itekki sielä kahtena päivänä kiertelin ja ei kovin montaa mahaa vastaa sattunut :LOL:
Joku aika sitten kotiuduin sieltä ja jos lähtis naaman pesulle ja nukkumaan... ja aamulla töihin... olen pika lukenut vissiin kolmen päivän jutut mutta en jaksa nyt rueta kommentoimaan... ei oikeen ajatus kule täysillä nyt
 
Huomenta! |O

Helkkari kun ei nukuta... Jännittää ihan pirusti toi tän päivänen ultra.Pelottaa niin että kintut tärisee. :/
Mä en oo vieläkään kyennyt uskomaan että meille syntyy elävä vauva ja kokoajan pelkään, varsinkin kun on taas hiljaiset päivät...

minimi: vantaalla tulee vantaa-lisää vielä päälle, en tiedä tuleeko helsingissä? Ja hoitorahaa haettaesa sitä haetaan ja saadaan ja ei ees riipu tuloista vaan on ns. ylimääränen boonus.

Pinkeiju: Ei mullekkaan aina vastailla mutta oon sen verran sitkee että höpisen vaikka ittekseni täällä...

äitika: mäkin oon kuullut että vauvan tempperamenttisuus näkyisi jo mahassa että virkeestä tulee vähän levottomampi jne. Toivon vaan että tää mu joskus niin huolestuttavan rauhallinen masukki olisi sitten rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Palkittaisiin tämäkin odotusajan ahdistus joskus...

Sokerirasittajat: paljonko sitä litkua tulee juoda? meinaan että mä mitään litraa saa alas yhtään mitään kerralla. Hitto kun ärsyttää. Mut oma moka. Joiltakin oli kysytty että veteleekö viinereitä, niin MÄ TOSIAAN VEDÄN! pullaa ja karkkii ja herkkuu ja uudestaan pullaa ja vähän mahua päälle. mä oon ihan hirvee sika, mut en pysty hillitsee itteeni.Porkkana on ihan pyllystä. :D

Onkos muilla tatuointeja kriittisissä kohdissa, kun mulla on tossa kylki-alaselässä ja on kyllä pahasti venähtänyt osa tohon mahapuolelle, meinaan, että miltähän näyttää raskauden jälkeen, että varaanko jo uutta leimaa päälle.. Ja on vielä sen verran iso että on sitten kokoselkä tatska jos tota joutuu kauheesti korjaileen.

Taidan painua pyörimään sänkyyn ja stressaileen...

Tuitsu ja Tirppa rv 28+3 (ihan sikana, justhan sitä plussas! ;uutama päivä ja menneeän 30 viikolla!!!)
 

Yhteistyössä