täytyy nyt omaa kommenttia laittaa tohon painonnousuun,on kyllä mädän kuuloista toi että sätseenille 4 kilosta hiillostetaan....
mulla oli ennen esikoisen raskautta bmi 20,ja painoa kertyi siis odotusaikana just sen 20kg,eikä kertaakaan neuvolassa tullut sellaista oloa että täytyis alkaa tarkkailemaan syömisiään,kerran sanoi jotain että onpas tuulut paljon,silloinkin tais painonmuutos/viikko olla +1100g......mutta senkin jälkeen yks merkkaus on +1300g per vko,eikä siitä sanottu mitn,mutta se olikin jo vkolla 39,joten se oli kai normaalimpaa,en tiedä.itseasiassa silloin en ollut kuullutkaan mistään sokerirasituskokeista,vasta nyt teidän kautta kuullut....
ja tässä raskaudessa, bmi oli 22,painoa tullut nyt yht vain 8,5kg,odotin paljon enemmän,kun viimeksi näillä viikoilla oli tullut tasaseen tahtiin +12kg...ja painonnousu nytkin tänään lääkärineuvolassa oli +600g per vko,niinkuin edellisessäkin neuvolassa,jolloin täti kehui että hyvä kun on noussut,sitä ennen ollut +300g- +500g viikossa,mikä kuulosti siltä että oli neuvolassa huolissaan että eron takia en muista syödä.....mutta todellakin outoa kuulla että toisia pistettäisiin näistä arvoista jo testeihin! ja sf-mitta on jo reilun kuukauden ollut 28cm luokkaa.....
(.)tänään oli tosiaan lääkärineuvola,ja kohdunsuulla kaikki hyvin,sain luvan pakkailla.jee (?)
mutta lääkäri ohjeisti että pari laatikkoa,sitten 10minuutin vuodelepo,sitten taas pari laatikkoa ja lepoa.....eikä istumalepo riitäkkään,täytyy ihan maate mennä!
ootteko muut muuttavat pystyneet tähän?? kun musta tuntuu että sitten kun saan aikaiseksi aloittaa niin en malta pitää taukoa,ettei laiskistu.....
vauva liikuskeli nopean ultrauksen ajan paljon,muksautteli oikein,ei tainnut tykätä.lääkäri naureskeli samalla että ei ole huolta tämän kaverin kanssa että jämähtäis perätilaan,tällä liikkuvuudella varmasti ehtisi saman päivän aikana olla sekä perä-että raivotarjonnassa että kaikkea siltä väliltä,ultratessakin oli peppu ylös,jalat ja pää sivuilla....miten se pysyi siellä?!
mä nyt taas raivostutan teitä poikkeamalla tästä raskaus-aiheesta,mutta miten te toimisitte kun mulla nyt se tilanne kun siskon kaa muutetaan yhteen,ja huomattiin sitten heidän vierailunsa aikana että siskoni edelleen hermot menettäessään läppäisee lastaan päähän?
:'( olin kuullut että hän joskus on niin tehnyt,mutten arvannut että vieläkin! siskoni on sellainen että pienessäkin kiireessä stressaantuu kovin eikä pinna kestä,ja menettää hermonsa heti.....kun en halua oman lapseni näkevän että toista (muka) saa satuttaa.....siskon lapsella on kohta neuvola,mutta en usko siskon siellä mainitsevan ongelmasta....
sitten jotain (omasta mielestäni) hauskaa... pestiin äsken tytön hampaita,ja ihan kesken pesun tyttö yhtäkkiä riuhtoi itsensä sylistä ja inisten lähti pois,ja kun hain hänet takaisin ja kysyin hämmästyneenä että mitäs tuo nyt oli,niin tyttö vastasi surkeena että "mulla on tuhmaikä..." on näköjään kuullut meidän aikuisten puhuvan uhmaiästä.... :saint:
ja siis tyttö on alkanut matkia serkkuaan kiukuttelussa,kuten edellä mainittu tapauskin,tilanteissa joissa ei ikinä ennen ole kiukutellut.... yksi aamu syötiin aamupalaleipää,minä luin lehteä enkä kommentoinut tytölle mitään,kun yhtäkkiä tyttö laskee leipänsä alas ja määrätietoisensa sanoo leipäänsä sormella osoittaen," en halua syödä leipää,en!" ja jatkoi syömistä samantien kiltisti kuin nälkäinen eläin.
eli taitaa kokeilla serkun temppuja....