***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Hei taasen!
Nyt on sitten lääkärissä käyty. Sain noottia herkuttelusta, vaikka kokonaispainonnousu on ollut 4 kg :headwall: . Viimeksi kysyivät laihdutanko ja nyt syyttivät herkuttelusta :/ . Koskaan ei ole hyvä.

Häpyluukipua pitivät oikein hyvänä asiana.
Sf-mitta oli 23. Hb oli laskenut jo 134 - onneks oli lähtöarvo 160:n hujakoilla :saint: .
Kaveri on peba edellä, mutta ehtii toki monet kerrat kääntymään oikein päin.
Verenpaineet oli kohollaan, joten ens viikolla on kontrollikäynti siitä :ashamed: .
Suolen toimintaan suosittelivat ensi alkuun kuitupitoista ruokavaliota, koska jos se suoli ei tyhjene, se saattaa sitten painaa kohtua ikävästi :( .
Paastoarvot sieltä parin viikon takaisesta sokerirasituksesta oli 4.4; 5.1 ja 4.9 eli erittäin hyvät :D .
Mussukan :heart: syke oli 140-150.
Ei kai siellä muuta...
Joulukuu saisi tulla jo :xmas: ...
 
Vielä yksi taustailija ajatteli uskaltaa ilmoittautua iloiseen joukkoonne. Olen lukenut alusta asti jokaisen viestin, mitä olette kirjoittaneet, mutta jostain syystä jättänyt itse ilmoittautumatta. Ajattelin nyt uskaltautua, vaikka poikkeuksellisesti nyt juuri on pari viimeistä sivua viestejä lukematta.

Olen itse 28-vuotias Espoolainen, ja odotan esikoistamme saman ikäisen mieheni kanssa. Synnytyssairaala on Jorvi, ja laskettu aika 2.12. Lapsen sukupuolesta ei ole varmuutta, vaikka tyttöä epäillään.

Itselläni raskaus on mennyt todella helposti, alun pientä kuvotusta ja ajoittaisia liitoskipuja lukuunottamatta. Silti kateudella luen, että jotkut täällä vielä lenkkeilevät. Itse vihaan lenkkeilyä, mutten liitoskivuista johtuen voi tehdä mitään pomppivaa. Muuten ei sitten nousta ilman tuskanhuutoja enää sohvalta ylös. Muita vaivoja ajoittaista ähkyyntymistä lukuunottamatta ei juurikaan ole.

Suonenvedoista ja ummetuksesta on ollut puhetta, itse olen jo pari vuotta syönyt antisalt-nimisiä pillereitä suonenvetoihin, kun pelkkä magnesium ei ole auttanut. Nuo auttavat ainakin jonkin verran. Sisältävät siis magnesiumia ja kaliumia. Lisäksi syön magnesiumia, ja ei ole ummetus vaivannut ollenkaan. Suonenvetoja on kyllä alkanut tulemaan, mutta olen ollut niille aina todella altis. Mutta suosittelen kaikkia kokeilemaan tuota magnesiumia sekä ummetukseen että suonenvetoihin, ja jos se ei auta, niin antisalt tai muu kaliumia sisältävä tuote voi suonenvetoja helpottaa.

Eipä muuta näin esittelykerralla, palaan lukemaan aikaisempia viestejänne.

Landir ja pönkääjä 28+3
 
pi pa re tosi kaunis massu, nätin pyöreä!
tervetuloa Landir! :D
Sätseeni mitä ihmettä ne sillä tavalla riehuu sun painosta, eihän tuo 4 kiloa ole MITÄÄN! Mulla on tullut noin 8-9 kiloa ja se on ilmeisesti ihan ok. Älä kuuntele noin hölömöä terkkaria!

t. juuri jäätelöä syönyt
 
Schätzchen:Siis mitä hemmettiä?? Neljästä kilosta ei TODELLAKAAN voi valittaa kukaan! Mulla on tullut nyt 6kg ja ovat sitä mieltä että onneksi on noussut paino kun alussa nousi vaan 2kg... Tosi outoa. Onko sulla tullut se 4kg jotenkin tosi äkkiä,vai onko se neuvolatäti vaan vähän urpo?
 
Anni76:
Schätzchen:Siis mitä hemmettiä?? Neljästä kilosta ei TODELLAKAAN voi valittaa kukaan! Mulla on tullut nyt 6kg ja ovat sitä mieltä että onneksi on noussut paino kun alussa nousi vaan 2kg... Tosi outoa. Onko sulla tullut se 4kg jotenkin tosi äkkiä,vai onko se neuvolatäti vaan vähän urpo?
No ei mun mielestä mitenkään äkkiä. Viimeisen reilun kuukauden aikana oli tullut kyllä 2 kg, mutta jos edelliskerralla paasasivat, etten todellakaan saa laihduttaa (eipä tulisi kyllä mieleenikään :headwall: ) niin tottakai oon nyt syönyt aika huolettomasti. 500 g viikossa oli hänen mielestään liikaa - sellainen 200 g/vk on kuulemma ideaali. |O
Niin ja sokerithan mulla oli oikein loistavat ja toinen terkka (kysyin niitä siis puhelimitse kun unohdin paikan päällä kysyä ) sanoi niistä, että ootkin tainnut hyvin tarkkailla ruokavaliota, kun nää arvot on näin hyvät. Ota heistä sitten selvä...
Mutta kiitos myötätunnostanne :heart: !

Landir tervetuloa =) !
 
Landir teretulemast meirän joukkoon!! :heart:

Sätseeni: Mulle on aina sanottu että tuo 500g/vko on se ideaali !!! :kieh: :eek: Niinkuin sanoin tuolla aikaisemmin mulla oli tullut lisää 1050g/vko!! :ashamed: mitähän ne mulle olis sanonu siellä teidän neuvolassa?? :x :whistle:

 
Olin tänään siellä sokerirasituksessa ja heti iltapäivällä neuvolasta soitettiin. Paastosokeri oli 5 :eek: Se raja vissiin 4,8.... Ne kaksi muuta verikoetta oli ok, mut se eka siis ylitti rajan. perjantaina neuvolaan, jossa saan kotiseurantalaitteen ja syömisohjeita. Mä oon nyt noin kuukauden ajan herkutellu ihan hirveesti, pari kertaa oon vetäny suklaalevyn illassa, herkkupullia ja karkkeja on menny tavallista enemmän. Voisko johtua tulos niistä?? Eli jos nyt "palaan vanhaan" eli alan vähän hillitä, niin kai sillä kotimittauksella voi saada taas normaalilukemia?? Onko se 5 paljon?? Kertokaahan te viisaammaat!

Se sokerilitku oli kyllä ihan kamalaa, onneks sentään kylmää. Oli todella vaikeuksia pitää se sisällä 2h, en pystyny lukeen siellä mitään, nuokuin vain. Mut hengissä selvisin. Oksu tuli heti kun pääsin autoon. Verikokeet ei ollu yhtään kamalia. Tai no, ehkä pikkasen...

Onko kellään kokemuksia Teutonian Rocky-yhdistelmistä?
 
täytyy nyt omaa kommenttia laittaa tohon painonnousuun,on kyllä mädän kuuloista toi että sätseenille 4 kilosta hiillostetaan....

mulla oli ennen esikoisen raskautta bmi 20,ja painoa kertyi siis odotusaikana just sen 20kg,eikä kertaakaan neuvolassa tullut sellaista oloa että täytyis alkaa tarkkailemaan syömisiään,kerran sanoi jotain että onpas tuulut paljon,silloinkin tais painonmuutos/viikko olla +1100g......mutta senkin jälkeen yks merkkaus on +1300g per vko,eikä siitä sanottu mitn,mutta se olikin jo vkolla 39,joten se oli kai normaalimpaa,en tiedä.itseasiassa silloin en ollut kuullutkaan mistään sokerirasituskokeista,vasta nyt teidän kautta kuullut....

ja tässä raskaudessa, bmi oli 22,painoa tullut nyt yht vain 8,5kg,odotin paljon enemmän,kun viimeksi näillä viikoilla oli tullut tasaseen tahtiin +12kg...ja painonnousu nytkin tänään lääkärineuvolassa oli +600g per vko,niinkuin edellisessäkin neuvolassa,jolloin täti kehui että hyvä kun on noussut,sitä ennen ollut +300g- +500g viikossa,mikä kuulosti siltä että oli neuvolassa huolissaan että eron takia en muista syödä.....mutta todellakin outoa kuulla että toisia pistettäisiin näistä arvoista jo testeihin! ja sf-mitta on jo reilun kuukauden ollut 28cm luokkaa.....

(.)tänään oli tosiaan lääkärineuvola,ja kohdunsuulla kaikki hyvin,sain luvan pakkailla.jee (?) ;) mutta lääkäri ohjeisti että pari laatikkoa,sitten 10minuutin vuodelepo,sitten taas pari laatikkoa ja lepoa.....eikä istumalepo riitäkkään,täytyy ihan maate mennä! ootteko muut muuttavat pystyneet tähän?? :eek: kun musta tuntuu että sitten kun saan aikaiseksi aloittaa niin en malta pitää taukoa,ettei laiskistu.....

vauva liikuskeli nopean ultrauksen ajan paljon,muksautteli oikein,ei tainnut tykätä.lääkäri naureskeli samalla että ei ole huolta tämän kaverin kanssa että jämähtäis perätilaan,tällä liikkuvuudella varmasti ehtisi saman päivän aikana olla sekä perä-että raivotarjonnassa että kaikkea siltä väliltä,ultratessakin oli peppu ylös,jalat ja pää sivuilla....miten se pysyi siellä?! :LOL:



mä nyt taas raivostutan teitä poikkeamalla tästä raskaus-aiheesta,mutta miten te toimisitte kun mulla nyt se tilanne kun siskon kaa muutetaan yhteen,ja huomattiin sitten heidän vierailunsa aikana että siskoni edelleen hermot menettäessään läppäisee lastaan päähän? :eek: :'( olin kuullut että hän joskus on niin tehnyt,mutten arvannut että vieläkin! siskoni on sellainen että pienessäkin kiireessä stressaantuu kovin eikä pinna kestä,ja menettää hermonsa heti.....kun en halua oman lapseni näkevän että toista (muka) saa satuttaa.....siskon lapsella on kohta neuvola,mutta en usko siskon siellä mainitsevan ongelmasta....


sitten jotain (omasta mielestäni) hauskaa... pestiin äsken tytön hampaita,ja ihan kesken pesun tyttö yhtäkkiä riuhtoi itsensä sylistä ja inisten lähti pois,ja kun hain hänet takaisin ja kysyin hämmästyneenä että mitäs tuo nyt oli,niin tyttö vastasi surkeena että "mulla on tuhmaikä..." on näköjään kuullut meidän aikuisten puhuvan uhmaiästä.... :saint:
ja siis tyttö on alkanut matkia serkkuaan kiukuttelussa,kuten edellä mainittu tapauskin,tilanteissa joissa ei ikinä ennen ole kiukutellut.... yksi aamu syötiin aamupalaleipää,minä luin lehteä enkä kommentoinut tytölle mitään,kun yhtäkkiä tyttö laskee leipänsä alas ja määrätietoisensa sanoo leipäänsä sormella osoittaen," en halua syödä leipää,en!" ja jatkoi syömistä samantien kiltisti kuin nälkäinen eläin. :LOL:
eli taitaa kokeilla serkun temppuja....

 
täällä kans ollu ihan ihme yöheräilyjä, mikä ei ole yhtään mulle ominaista. :eek:
Nyt on ollu jotain viikon ajan että saatan yhtäkkiä yöllä herätä ja olla täysin hereillä. ihme homma..

Mulla kans on Mauahtavaa aina välillä sellaisia masennuskohtauksia. Tuntuu että kaikki ahdistaa ja olo on niin yksinäinen. Mutta onneksi nää on ohimeneviä. Tiedän jo lohduttaa itteä siinä vaiheessa kun masennus iskee, että kohta saatan nähdä asiat eritavalla.. paljon valoisammin.. Ne on nää hormoonit jotka temppuilee ja saa mielialan vaihteleen. Voimahali täältä sulle kuiten. :hug: koitahan pärjäillä.

Tervetuloa Landir!

Tässähän ihan vallan punastuu kun noin masuani nätiksi kehutte.:ashamed: :) Kiitos..Kohensi mieltä kivasti.. olo on kuitenkin niin norsumaisen kömpelö, ehkä sitä kömpelyyttä ei tuosta kuvasta niin näe.

Schätzchen: sano sille neukkutädille että haista huilu. tuo 500g viikossahan on just sopiva. niin mulle on sanottu.

Lumienkeli: usko tai älä mutta mulle tuli edellisessä raskauden loppuvaiheessa enimmillään viikossa 1500g.. :whistle: että tällasta.

Tänään mulle tuli ihan uus vaiva.. alko lonkkaa särkemään, siis tuolta takaa. ai että kun nytkin juilii.. on kai parasta mennä ny pitkäkseen..
son moro..





 
mötkylä mulla oli tuloksena ekasta sokerirasituksesta paastoarvona 5,4! Muut arvot oli normaalit,sain dieetttiohjeita kotiin ja kuukauden välein seurataan labrassa paastoarvo ja aamupalan jälkeinen arvo.En minä saanut kotiin mitään laitteita jolla ite seurata sokereita. Ei se 5 ole kovin paha kun ei toi mun 5,4 ollut. En ole erityistä ruokavaliota noudattanut,syönyt normaalisti?(karkkia menee myös) ja kerran on kesän jälkeen ollut paastoarvo koholla ja se oli sillon 4,9. Terkka sano että hyvältä näyttää. Toivottavasti jotain selvää sait mun raapustuksesta..
 
Kohta pitäis lähtee messuille seisomaan, aaarrgghh, ei yhtään jaksaisi. Eilen jo jouduin lähtemään kolme tuntia ennen kuin työt loppui siellä kun en millään pystynyt seisomaan. Masu tuli ihan kipeäksi ja jalat myös.
Onneksi mies jaksoi taas kerran hieroa niitä illalla. =) Nyt ei sitten olekaan hieromassa tänään kun lähti reissuun ja tulee vasta sunnuntaina takaisin... mitenkähän sitä osaa olla yksin?? :| Ei vaan,ihan kivaa toisaalta.
Eilen tosiaan koko päivä messuilla jossa ihmiset tuli tietty kyselemään hirmuisesti raskaudesta. Yllätyin aika paljon kun monelta tuli kommentti että "sulla onkin jo aika lähellä vissiin laskettu aika". Sit kun sanoin et ei kun joulukuun lopussa niin ihmettelivät että miten voi olla kun vatsa jo nyt noin iso!! Siis anteeksi vaan mutta ei se nyt ihan NIIN iso sentään ole. :| Ihme kommentointia ja sit vertaavat mua kaveriin joka 6 vkoa jäljessä, jolla TOSI pieni maha. SIIS 6vkoa jäljessä!! Siinä ajassahan vatsa kasvaa vaikka kuinka! Puhuivat ihan niinkuin oltais samassa tilanteessa ja siksi kuulemma tosi outoa että mun vatsa on niin iso kun vertaa siihen toiseen. Ärsyttävää! Mulla on ihana masu, eikä mikään junttura jättiläinen! Kiva mennä tänään uudelleen kuuntelemaan kommentointia... :( :(
 
Kiitos kaikille kovasti tervetulotoivotuksista :) Oikein mieltä lämmittää.

Minustakin kuulostaa kovin oudolta tuo painonnoususta vouhkaaminen. Tuntuu että joissain paikoissa terveydenhoitajilta on täysin kadonnut terveen järjen käyttö, ja katsotaan vaan jotain tilastoja. Onneksi itselläni on todella mukava neuvolatäti, melkein joka kerta kommentti on ollut että sopivasti paino nousee. Ainoastaan viimeksi sanottiin, että muistathan syödä kaksi lämmintä ruokaa päivässä, kun paino ei ollut noussut yhtään. Syy tuohon oli kyllä selvä, olin viikon Bulgariassa, ja siinä helteessä ei juuri ruoka maistunut, mutta käveltyä tuli ihan tolkuttoman paljon.
Nyt on itselle tosiaan tullut 5 kiloa painoa, ja lähtö-BMI jotain luokkaa 18,5. Aluksi sanoivat, että mielellään saisi paino nousta vähintään 12 kiloa, ja 18 kiloakaan ei olisi mitenkään paha. No, ei taideta noihin lukemiin päästä :ashamed:

Mitäs muuta, suonenvedot vaivaavat magnesiumista ja muista huolimatta. Viime yönä kello 4 heräsin (onneksi ajoissa) pohjekramppiin, joka ponkauttaa sellaisella vauhdilla ylös sängystä, ettei ehdi itse edes herätä, kun huomaa seisovansa sängyn vieressä. Lähti onneksi helposti pois tuo kramppi, mutta pelkäänpä että niitä tulee lisää syksyn edetessä. Kunhan eivät liitoskivut ja suonenvedot osu samalle yölle, niin kaikki on vielä kunnossa.

Olen alkanut nukkumaan selvästi kevyemmin, ei meinaa nukahtaa uudestaan millään, jos herää yöllä. Vessassakäyntiä varten ei onneksi tarvitse herätä, mutta jos muusta syystä herää, niin melkein aina silloin tulee myös käytyä. Mutta minun on pitänyt jo useamman kuukauden ajan käydä joka ilta pari kertaa vessassa ennen kuin saa nukuttua, tyyliin viiden minuutin välein. Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

No, poistun tästä romaania kirjoittamasta.

Landir
 
tk82: Voin siis huokaista helpotuksesta..? No en aivan aio, kyllä tässä vähän täytyy alkaa syömistä seurata, mut siis mikään maailmanloppu tilanne ei varmasti siis ole. Kiitos kommentistasi siis.

Täälläkin vaivaa ajoittainen apatia ja synkkyyteen vaipuminen. Miehen kanssa ollut parisen viikkoa vähän kireää, tai sellasta "perusarkea". Täytys varmaan viikonloppuna kehitellä jotain normaalista poikkeavaa. Hän ei kuulemma uskalla tehdä aloitetta rakastelun suhteen, koska pelkää satuttavansa vauvaa. (Viimeks meni maha ihan kovaksi toispuoleiseksi palloksi SEN jälkeen). Muilla samaa??
 
Sulla näemmä myös painoindeksi matalahko Landir, kuten mullakin ennen raskautta. Mulle oli ihan uusi tieto tuo, että painoa saisi noinkin paljon (12-18 kiloa!) tulla raskauden aikana lisää, johan tässä saisi sulloa ruokaa taukoamatta sisään! :eek:

Annille on kommentoitu ärhäkkäästi mahan koosta. Niin minullekin. Mutta mullapa on tooooosi pieni masu viikkoihin nähden (näin ovat kaikki ainakin tienneet mulle kertoa... :/ ). On jopa kyselty, onko kaikki varmasti kunnossa kun on noin pieni vatsa :| . "mulla oli tuossa vaiheessa ihan jättiläismäinen vatsa", "mä en varpaitani nähnyt kun noilla viikoilla olin", "ystäväni odottaa, ja hänelläpä oli ennen puoltaväliä yhtäsuuri vatsa kuin sinulla nyt"... Näitä kuulee kokoajan.

On ollut ihan positiivista, että masu on vielä suhteellisen pieni. Ehtiihän se vielä kasvamaan. Tosin pari päivää sitten ruuhka-aikaan bussissa alkoi kismittämään, kun kukaan ei tarjonnut istumapaikkaa mulle, raskaanaolevalle... ;) :kieh:
 
Mötkylä Kiva kuulla etten ole ainoa outo :LOL:

Snoopy Juu, oli tuo aikamoinen yllätys. Heti alusta asti oli aika selvää, ettei se paino noin paljon varmaan tule minulla nousemaan. Sisko sai keväällä lapsen, on hyvin saman kokoinen kuin minä, ja hänellä paino nousi kait 8 kiloa koko aikana. Äitini on myös ollut hoikka nuorena, ja hänellä kussakin raskaudessa nousi kuulemma 6-8 kiloa. Pitää vaan toivoa että imetys onnistuu, vaikka paino ei hirveästi nousekaan. :/
 
[quote="Snoopy] Voikos tuo painonnousu vaikuttaa maidonnousuun ja maidon riittävyyteen...?[/quote]

No en minäkään oikeasti mitään tiedä. Luulen lukeneeni (tai sitten olen vaan tehnyt omia johtopäätöksiä), että näin voisi olla. Kai se, jos äiti yleensä laihtuu imetyksen aikana kun se kuluttaa niin kovasti energiaa, niin voisi loogisesti johtaa siihen, että jos ei ole omia rasvavarastoja mistä energia otetaan, niin maidon riittävyyden kanssa voi olla ongelmia. Mutta voi olla tosiaan ihan oma ja täysin virheellinen johtopäätös.

Tuosta painonnoususta löysin tällaisen tiedon netistä (Lähde Tarja Piirainen, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti, tutkija, vuodelta 2006)
Suositeltava raskauden aikainen painonnousu BMI:n mukaan
BMI 18,5-19,9 -> 12,5-18 kg
BMI 20,0-25,9 -> 11,5-16 kg
BMI >26 -> 7-11,5 kg
Lisäksi muualta löytyi vielä tieto, että BMI >29 -> 6-8 kg

Landir
 
Anni: mäkin saan kuulla lähes päivittäin kommentteja masun koosta. Viimeksi eilen näin kavereita joita en ollut nähnyt pariin kuukauteen, ja ne oli ihan et "hui kun sä oot iso" :eek: Riippuu vähän päivästä jaksanko suhtautua huumorilla vai alkaako savu nousta korvista :) Munkin mielestä masu on just täydellinen ja ihana enkä haluisi et se olisi yhtään isompi tai pienempi! Mur.
 
Heippa :wave: !

Teidän ystävällisten sanojenne rohkaisemana syön tässä heti aamutuimaan karkkia. Nam.

Mötkylä: Mulla se eka arvo siellä sokerirasituksessa oli 4.4 ja rajaksi ne sanoi 4.8.

Tracy ja Anni: Masun koko on kyllä ihme issue. Kuten jo aiemmin sanoin, kaikki pitivät mahaani toooosi pienenä ja sen jälkeen kun äitiysloman sijaisuuteni tuli hakuun, se onkin kaikkien mielestä VALTAVA. Kun he kuulevat, että töissä oon vielä 2 kk, niin kaikki ovat aivan ihmeissään |O . Outoa sakkia. Sf-mitta meni keskellä keskikäyrää, joten mun mahani on kyllä ihan oikeaa kokoa, sanoivatpa ihmiset mitä tahansa B) .
 
Mulla oli viime yö ihan kamala! Illalla vanhempainillassa vatsaa alkoi
nipistellä hiukan, en mitenkään noteerannut asiaa kummemmin.
Sen jälkeen mentiin lenkille ja lenkillä alkoi supistella pikkasen vatsaa
ja loppumatka köpöteltiin kotiin. Kotona ei sitten mitään.
Mutta yöllä alkoi vatsa kovettua ja supistella, oli sellaista menkkamaista
särkyä selässä joka kesti varmaan pari tuntia.
Mä pelkäsin niin paljon etten uskaltanut nousta sängystä,
siihen sitten olen nukahtanut ja nyt aamulla vatsassa ei mitään
tuntemuksia. Voi vit.. että pelottaa, en jaksais ravata nyt lääkärissä
kun huomenna mua odotetaan töihin. Ensi torstaina on vasta neuvola
lääkäri! Voi huoli :headwall: Ahistaa!

Tulis jo se samperin Joulukuu nopeasti, mä en jaksa tätä huolta,
ja hautomista. Nyt mä olen alkanut pelkäämään niitä kamalia
kohtukuolemia :snotty: , ja sain päähäni myös pelon kun mulle
tehtiin muutama vuosi sitten verensiirto että onko mulle nyt muodostunut jotain vastaaineita? Veri kokeissa oli kyllä alkuraskaudessa
kaikki kunnossa, veriryhmä A+.
ASRAI, onhan mun pelkoni turha?? Neuvolassa kyllä puhuivat jotain
että loppuraskaudessa se veri vielä seulotaan... Mut eihän se voi olla
silloin liian myöhäistä?
Tätä tää kotona oleminen teettää, kerkee liikaa tuijottaa omaa napaa.
:ashamed:
 
Jospa Porsche kuitenkin soittelisit sinne neuvolaan...? Äläkä nyt vaan mielessäsi funtsi mitään kohtukuolemia sun muita kamaluuksia! Tsot tsot!!! Vauvalla on varmasti kaikki hyvin, jospa sulle tuli noita suppareita rasituksesta, kun lenkillä kävit. Ja selkäsärky voi olla esim. rasituskipua...? :hug: Elähän huoli! Onko sulla tänään vointi ollut jo parempi?

oma (.) Liitoskipuja, liitoskipuja... *huoh* Iltaisin särkee jalat lonkista nilkkoihin saakka suoraan sanottuna ihan per**sti! Panadolia olen popsinut iltaa vasten, kun kivut on välillä sellaisia ettei unta saa. Valivalivalivali... :ashamed:

Btw, tuossa muita ketjuja selaillessani huomasin, että uusimmassa seiskassa on oikea jymy -uutinen... "Mari Samuelsson ja Jani Sievinen hämmästyivät; Yllätysvauva!" Joo-o, tosi yllättävää... Harrastetaan suojaamatonta sek**ä, ja nainen tulee raskaaksi.. Hohhoijaa... |O (ai mitenniin katkera, kun oman vauvaprojektin alkuunsaattaminen kesti yli 8kk... :whistle: ). Miksiköhän mua tuokin asia jäi ärsyttämäänm ihan suunnattomasti..? tivoliiiiii, olikos se ko. pari, kehen törmäsit gynellä viime kuussa...? :p
 
Voi ...! Kirjoitin varmaan kilometrin pituisen jutun, ja sitten se hävis jonnekin. Tää palsta kyllä tökkii nykyisin taas niin, että hermo menee.

Siis mitähän mä kirjoitin. Ööö... Neuvolassa käyty ja kaikki ok.
Sf-mitta 22, eli keskikäyrän alapuolella
Verenpaine 120/80, eli mulle ihan normaalitasoa
Painoa tullut 8kg about, mutta onneksi neuvolatäti sanoi vaan että sitä tulee niin paljon kun tulee. Eli en todella tajua, jos Sätsis sai haukut 4 kilosta.
Hb 148, eli ei taida rautatabletteja tarvita tälläkään kertaa.
Pikkuinen huitoi ja potki kovasti, muttei saatu varmistusta sukupuoleen. Sen verran taitavasti piilotteli.

Ens viikolla sitten pitäis sinne sokerirasitukseen raahautua. Mötkylä mulle neuvolassa sanoi, että moni napsahtaa just tuosta ekasta arvosta. Siihen vaikuttaa helposti, jos edellisenä päivänä on syönyt esim. paljon makeaa. Joten kielsi mua edellisenä päivänä menemästä minnekään synttärijuhlille.

Jajepoo mä kans avasin kyynelkanavia Elämä lapselle-konsertin takia. Katoin kyllä vähän sivusilmällä, kun oli iltapesut ja -puurot just tuolloin. Miehen huusin kattomaan sitä keskosta, että tuollainen meidän vauva nyt olis. Totaalisesti aloin vollottaa, kun näytettiin sitä kaulasta alaspäin halvaantunutta tyttöä. Mieskin ihan säikähti, luuli että mahaan sattuu tai jotain.

Eilen tuli sitten äitiyspäivärahapäätös. Kyllä on niin isoja summia, että mihin mä sen kaiken rahan kanssa joudun. Tottunut nyt kotihoidontuella kitkuttamaan, niin ihan tuntuu kauheilta summilta. No ehkä mä niillekin jotain käyttöä keksin. Pakkausta ei vieläkään tullut, netissä on lukenut jo 2 viikkoa että pakkaus tulee 2 viikon sisällä. Eilisissä lapuissa luki taas, että 2 viikon kuluessa. Että mua ärsyttää tällainen odotus.

No jos ettis jotain syömistä taas vaihteeksi. Ens viikolla sitten katotaan mitä suuhun laitetaan, ettei narahda sokeriarvot :saint: .

Vielä Porchelle sanoisin myös, että ehkä soittaisin neuvolaan. Tänään just neuvolassa puhuttiin, että tollanen 10 supistusta päivässä pitäis jo tutkia. Siis ihan nää mun kivuttoomatkin. Varmasti kaikki on kunnossa, mutta kuitenkin, että saat itsekin mielenrauhan.

 

Yhteistyössä