***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Sain postia diabeteshoitsulta ja kehui kuinka hyvät arvot on ollut nyt tähän mennessä kun oon nippaillut niitä ja sanoi vain että "näetkö miten hyvin se dieetti vaikuttaa", joo mutta kun syön samaa kuin ennen diapetesdiagnoosia ja en edes sitä ruokavalionmuutosta oo kokeillut kuin silloin ennen mittauksia kaksi päivää ja jälkikäteen tuli niin hirveä olo ettei tosikaan ja kokeilut loppui siihen.

Hoitsu kun ei usko etten syö niiden paperin mukaan. No kai se lääkäri sit olis vähän vastaanottavampi ja kuuntelis että normaalisti syön.

Poitsu olis sit ens viikolla jo kouluun menossa, lastenklinikan päivystyksessä käytiin eilen kun tikkien poiston jälkeen ilmestyi eritettä sinne haavoihin, turposi ja hieman irvisti yhdestä kohtaa. Hyvin haava parantunut ja heti kun mahdollista niin normaaliin elämään. Riehumiskielto on 9.10. asti ja opettajan pitäis jotenkin poitsua seurata ettei riehuis, mutta eikös se oo jo vähän liikaa vaadittu?? Ainakin mun mielestä kuulostaa aika oudolta että joku muu sitä poikaa kieltäis riehumasta ja urheilemasta kamujen kanssa..

Vatsakivut vaan yltyy, pissi puhdasta, hieman sekafloraa ettei tiedetä onko tulehdusta vai ei ja terkkari nauroi lääkärin tyräepäilyille, tää mitään tyrää ole, mä en kävelisi kunnolla jos olis nivusissa. Huomenna pitäis joku toinen lääkäri soittaa ja kertoa et mitäs seuraavaksi..

meemee ja stella di natale 27+3
 
Myräkkä, tääl kans jää välillä lause kesken kun supistaa, alkaa tuolta alhalta ja nousee ylös leviten selkään. |O ja maha sekasin :LOL: mutta ei me viellä synnytetä, eihän?
Tosiaan, sä et niitä lattioita moppaile etkä imuroi, multa on moiset hienoudet kielletty jo sillon 9.6 kun slomalle jäin.
Kaupassa käytiin ja tuli taas todettua että ukon kansa sinne ei pitäs mennä.
Mutta mäpä pääsen huomenna? tai edes joku päivä parturiin, viimeks oon käyny oikeella parturilla yläasteella ollessa :LOL: ukko käski kysyy samalla paljon ois jos värjäiski samalla, mut en mää raaski, alkaen 78?. Letti on niin kamalassa kunnossa kun tätä ei oo leikattu ollenkaan sitten joulukuun että 10cm pois suoraan. jotai kivaa saapi se parturi sit keksiä.

Sonja, hitaasti mäki niit kotihommia teen mitä teen, tiskikoneen tyhjennän puolessatunnissa, ja pöydät saan pyyhittyä :LOL: lattiat lainehtii tavaroita, mutta ikävää, kyllä ne sieltä raivautuu kun jotain alkaa häiritä tarpeeks. ja pyykkiä pystyn viikkaamaan.
 
Koivunkäpy, kuka teillä sit siivoaa? Siis luuttuaa ja imuroi? Mun äiti varmaan vois mua noissa autella mutta en anna lupaa. Koska se on ihan yhtä tyhjän kanssa sillon ku se siivoaa.. Ja sama homma miehen siivoamisen kans..

Supistukset vähän helppas, mut edelleenki supistaa ja polttaa selästä.. Ja just tuollain ku koivunkäpy mainitsi, et supistus lähtee tuolta alhaalta ja päättyy selkäpolttoihin.. Inhottavaa..
Toinen todella visto juttu on tuo kun mulla kävellessä ristiselkä naksuu. Siis tosi inhottava ku sen voi varmaan jo muutkin kuulla, enkä vain minä. Inhottavaa!!
 
myräkkä, meillä siivoilee ukko, tyttö tienaa viikkorahaa raivailemalla. eli meillä ei todellakan paikat kiillä, mutta ei nyt paskaan hukuta kumminkaan. tää on jo tuttua pojan odotusajoilta, sillon pystyny tätäkään vähää tekee ko nytten.
Mulla napsuu häpyluu, oikeen rutina käy kun sattuu sopivasti :kieh:
Mees myräkkä kuumaan suihkuun, se helpottaa mulla toistaseks.

Hitto ko tuntuu että joku kaivaa tunnelia kohdunsuun läpi. näinköhän on paikat aukeemassa. |O sillon ku istukka siirty pois kohdunsuulta ni se oli kans iljettävän tuntunen ku tuntu että joku venyttää sisäpuolelta kohdunsuuta johonki päin :kieh:
 
Minä taidan olla siinä onnellisessa asemassa, että mies siivoa ja tekee kotona hommia. Pyykkiä kyllä viikkaan, astianpesukonetta tyhjennän/täytän, tavaroita laitan paikoilleen. Ja varmaan minun kontolle jää lipaston kokoaminen (jostain syystä mies vihaa kaikkea huonekalujen kasaamista), tosin senkin ja lipaston kasasi viimeksi.

Mulla on alaselkä juntturissa. Supistukset on alkanut tänään heti kun on noussut seisomaan. Jos sitä huomenna olisi sitten laiskempi.
 
höh, kirjottelin jo pätkät tänne, mutta tietokone tilttas ja sammui enkä saa tekstiä takas. :kieh:

siivoukseen kommentoin ainaki, että meilläki mies onneksi siivoaa, ja tekee kaikkia mahdollisia kotitöitä, ja kämppä onki yleensä hänen jäljiltään siistimpi kuin minun. :D

meillä herättiin tänään jo taas vaihteeksi klo 5.20.. poitsu simahtiki jo päikkäreille puoltuntii sitte. heräsin aamuyöllä vessaan enkä meinannu sit saaha enää unta ku aloin miettimään synnytystä. ;) odotan innolla, ei pelota muu kuin selkäydinpuudutteen pisto.. viime kerrallaki vedin kokoajan ilokaasua naamaan ku se pistettiin ja olin ihan pöllyissä... :whistle: oli inho anestesialääkäri, joku tuolta idästä joka ei puhunu kunnolla suomea ja hermoili sitte ku en tajunnu mitä se kyseli.... :eek: :|

Upp3 ja masukki 27+2
 
Mulla on ruvennut paukkumaan toi vasen lonkkaluu, tuntuu että menee sijoiltaan kun väärästi nousee ylös tai kääntyy yön aikana, napsahtaa ja särkee niin paljon, sit kova työ kääntyä et napsahtaa takaspäin. :(

On varmaan flunssa tulossa kun nenään koskee ja sattuu päähän, limaa olis vaikka muille jakaa ja kurkku karhea. Yön aikana pitää ravata 2-3 kertaa vessassa, joka ottaa päähän kun tekis mieli vaan kääntää kylkeä ja tutua.

Ihana mies siivosi eilen kunnolla, imuroi, pesi lattiat, pyyhki pölyt ja muita pikkujuttuja siivosi ja järkkäsi ton keittiön tasot kun tuppaa aina likaantumaan ja keräämään tavaroita. Mun muru. :heart:
 
Meillä ei kyllä mies juuri kotihommia tee :kieh: Tosin nyt on kyllä melkein viimesen vuoden viettänyt kaiken vapaa-aikansa raksalla joten en ole sitä odottanutkaan , mutta tämän jälkeen sais homma muuttua edes sen verran että omat jälkensä siistisi. Sillä kun jää kaikki astiat pöydälle ja tyhjät maitopurkit ja makkarapaketit ei varmasti löydä tietään roskikseen asti. Ja kun minäkään en todellakaan ole mikään siisteysintoilija niin asunto on usein niin siivottomassa läävä kunnossa että ihan silmät päästäni häpeän jos joku sattuu yllätysvierailulle tulemaan. :ashamed: Mut jospa tää hieman muuttus kun päästään parin viikon päästä muuttamaan ja mieskin on sitten enemmän kotona ja tilaa enemmän niin toivottavasti tavaroillekin löytyy nyt omat paikkansa ettei kaikki oo aina levällää pöydillä ja lattioilla kun ei muualle mahdu. Ja ennen kaikkea ootan että noi pojan tavarat saa omaan huoneeseen ettei ne aina oo tuossa keskellä olohuonetta.

Mulle lääkäri sanoi että mulla on oikein tukevat kohdunkannattimet ja alavatsalihakset joten kohtu pysyy ylhäällä. siksiköhän mulla on niin pysty toi maha, ettei roiku tuolla lantiossa. Moni kun esikon aikaan ja nytkin sanoo että ihan poikamaha, mut taitaa enemmän johtua tuosta rakenteesta. En kyllä heti ensimmäisenä ois uskonut että mulla ois vatsalihakset hyvässä kunnossa mutta kai ne siellä peitteitten alla jossain on :LOL:

Sanle ja tonttu 27+0
 
Juu ei sitten todellakaan aleta vielä synnyttämään! Eiks joo???? ;)

Mies on täälläkin vähän nihkeä siivoamaan, mutta kyllä sitten yleensä taipuu kun vaan pyydän tarpeeksi kovasti. Huomenna ajattelin että saisi imuroida ja pestä lattiat, sotkua kertyy kun on nuo kisut. Itse yritän välillä pyhkiä pölyjä ja pestä vessat, se kyllä joka kerta kostautuu tuskasilla suppareilla. Mutta kun aina pitäis jotain saada tehdä..

Sokrurasituksessa oli se 1h arvo 10, ensi viikolla pitää tehdä sitten 6 päivän kotiseuranta. Eli ihan hyvä että menin sinne rasitukseen.

Täytyy kokeilla saisinko ommeltua pinnasuojaan päällikankaan, eilen ei onnistunut kun niin kovasti suppaili. Taas toinen puoli massussa jo kovettaa, mutta jos nyt edes saisi alulle tuon homman. :)

Pööpötti ja Masukki 29+4 :heart:
 
Sanle, kuulostaapa tutulta.. Meilläkään ei nimittäin mies kotitöitä tee.. Lautaset jää ruokapöytään (kun veis ne edes tiskipöydälle) ja roskat tiskipöydälle (eivät sitten roskiin asti löydä). Jos se joskus iltapalan syö olkkarissa ja pyydän viemään lautasensa ja kuppinsa keittiöön, niin se vie ne kiltisti ja laskee siihen ruokapöydälle :headwall: Ja nämä samat kuviot käyn läpi arkipäivinä äitini kanssa.. Sekään ei osaa lautasiaan korjata eikä ilmeisesti vieläkään tiedä missä roskis on..

Juu ei kai täällä vielä synnytetä.. Mut miehelle kyllä eilen laitoin viestiä et pysyyköhän vauva masussa edes marraskuulle asti.. Mies sitten illalla viestillä kyseliki et tuliko tyttö vai poika.. Ei naurattanu sillon, eikä oikein vieläkään, mut ehkä joskus ;)

Vein pojan hoitoon ja hain sille samalla lisää hoitopäiviä. Sanoin kyllä hoitotädille et on se outoa tuoda poika hoitoon ku ite makaan kotona.. Mut minkäs teet kun ei pysty. Niin hoitotäti sanoi että kun hän tietää poikamme, kuinka energinen se on, niin kävi samantien hakemassa paperin että saan hakea päiviä lisää.. Tänään ei vielä supistellu oo, mut lorahtelee :/ Ja kivut on kovat.. Katoin just että kaipais kotiki vähän siivoamista, mut miten siivoat ku ei mitään pysty.. Pitäskö mun pyytää anoppia joskus siivoamaan.. Mun äitistä kun ei siihen oo :D Vois lääkäriltä kysyä saako se jonku lapun kirjoitettua että tarviin kotiapua. Anoppi nimittäin kunnalla töissä kotipalvelupuolella, sehän vois hyvinki tulla joskus tänne pariksi tunniksi siivoamaan ja lorvailla lopun päivää :whistle:

Pitänee alkaa vähän lepäilemään, jos sitä jaksais edes vähän siistiä jotain iltapäivästä.. Ja yksi paketti pitäis paketoida ja postittaa, kun en eilen sitten millään ehtiny :whistle:

Täällähän poksutaanki tänään..

Myräkkä ja keiju 29+0
 
Pikkuhiljaa paranemassa :wave:

Flunssa iski taas täydellä teholla päälle :/ Olo kuitenkin nyt pikkaisen parempi kuin pari päivää sitten. Lapset taas ovat elinvoimaa täynnä ja äiti ei meinaa pysyä perässä.

Huomenna olisi se ultra...

Noloa mutta en tiedä supisteleeko minua välillä vai onko pelkkää selkäkipua :ashamed: Selkäkivuiksi olisi kyllä outoa kipua mutta ei nämä normaaleilta supistuksiltakaan tunnu. Alaselkä kuumenee hetkeksi ja menee kipu pois. Neuvolassa sanoivat että jos maha kovettuu samalla niin on supistuksia, MUTTA kun ei kovetu eikä ole synnytyssupistuksissakaan kovettunut maha, ainoastaan selässä tuntui silloinkin. Ja aikaisemmissa raskauksissa en ole tuntenut ennakoivia tai mitä lie supistuksia, ainoastaan ne supistukset mitkä liittyi jo synnytykseen.
Eihän tää oo ku kolmas ni mistä näitä supistuksia voi tietää :LOL: :ashamed:

Tänään taitaa tulla 29+0 täyteen, joten POKS vaan =) huomenna ilmoittelen ultra kuulumisia...

 
Noin, nyt on siivottu :ashamed: Anteeksi, oli ihan pakko! Mulla vaan niin ahdistaa jos on likaista, eikä lattioita oltu mopattu taas moneen moneen viikkoon.. Vaan nyt se on tehty, eikä sitä tarvi enää ressata.. Nostin jopa sohvatyynyt ulos (jota en oo ikinä ennen tehny) niin nyt on seki alta pois.. Tosin sormet turpos entisestään..

Tuli tuossa siivoessani mieleen ku tosi moni tutuistani nukkuu vauvan kans eri huoneessa kuin mies; onko teistä moni tehnyt niin? Kun mä olen sitä aina ihmetellyt; mä en siihen pystyis! Musta olis ihan kauheeta nukkua eri huoneessa miehen kans. Siis kyllä mun mielestä vauvan ja miehen on mahduttava samaan huoneeseen yöksi.. Koska mä en ala nukkumaan ilman kumpaakaan.. Mites muut?

nedee, oletko sä nyt varmasti viikoista perillä? ;) Eikö sulla pitäs olla menossa jo 30+ viikot? ;)
 
kävin parturissa, hieno tuli! lyheni yli 20cm. en kyllä muista millo oisin nakottanu 2h parturissa :eek: eikä ollu pahanhintanen 36? muotoonleikkaus, sisälsi pesun ja luonnollisesti kampauksen. :xmas: nyt jos kävis tovin nukkumassa ja sit vetäs värin päähän, nuorenis vielä lisää :LOL:
 
Myräkkä kyseli noista nukkumisjutuista..
Juuri samaa oon minäkin miettinyt! Tuttuni sai jokunen viikko sitten vauvan ja nukkuu sen kans eri huoneessa kuin miehensä :/ Ja mies on vielä työttömänä, niin ei voi puolustella et töitten takia pitäisi saada nukkua "rauhassa".
Itse oon kans sitä mieltä, et samaan huoneeseen on mahduttava miehen ja vauvan kans :)
En varmaan osaisi nukkua jos mies ei olisi siinä vieressä.. Eikä sitä varmaan haittaa vaikka vauva itkeskelee yöllä ja aamulla onkin mentävä töihin, on nimittäin niin sikeä uninen että suurinpiirtein katto saa sortua niskaan ennenkuin herää yöllä :D

takhisis ja masuasukki 29+6
 
Minä olen noita nukkumisjuttuja miettinyt ja kyllä ajatellut, että samassa huoneessa nukutaan. Tosin aamuvuoroviikoilla tuo mies nouseen jo neljän aikaan, niin jo on kovin itkuisa vauva ja valvottaa yöllä, niin sitten eri huoneessa ollaan, jotta jaksaa mies töissä. Ajaa pakkuria kuitenkin päivän, niin pakko olla virkeänä, ettei vaan tule kolareita tai tai aja ojaan maaseudulla. Mutta pääsääntöisesti kuitenkin samassa huoneessa.
 
Herttinen sentään, teillä alkupään porukoilla alkaa jo viikkoluvut 30:llä, ite kärvistelen vielä viikolla 26 ja oon kurkkua myöten täynnä tätä raskautta :ashamed: .

Kävin alkuviikolla neuvolassa ja neuvolatäti sai miun sf-mitaksi 28, voitteko kuvitella!!!!! :eek: ... Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa näillä viikoilla tuo mitta on ollu 5 -6 cm alempana. Voitte kuvitella miten tukala olo on, ei taivu sitten niin mihinkään ja hemmetti vielä kolmekuukautta jäljellä :/ . Selkä on ihan paskana, missään ei saa enää hyvää asentoa, ei istuen eikä makuultaan. Tuossa yksi päivä tein ruokaa ja vähän imuroin, niin koko keho huusi hoosiannaa, jalkapohjiinkin pakotti niinku olisi ollu 10 tuntia seisomatyössä putkeen :LOL: . Ja arvaatte varmaan miten ärsyttää ihan sikana, kun joka hiton päivä jonkuu on huomautettava miun mahan koosta ja naljailtava että eihän siellä ole kaksoset tai jotain muuta vastaavaa :headwall: . Kohta en liiku kotoa mihinkään, niin ei tartte kenenkään huomautella miun mahan koosta. Olen 161 cm pitkä ja lähtöpainolta olin ihan normaalikokoinen, en laiha, enkä tukeva, mut en tiiä miten tätä painoo vaan kertyy nyt ihan älyttömästi. Lähtöpainoon on tullu 10 kiloo lisää, mut tosin en ole päässy lenkille moneen kuukauteen, ku tuntuu, että tää tonttu tipahtaa tuonne tielle ihan just :LOL: :LOL: . Paine tuolla alapäässä ihan mahoton.

Miulla ei pahoja suppareita ole, mutta kun tuo edellinen synnytys laskettiin "syöksysynnytykseksi" ja miulla paikat antaa periksi todella helposti kuulemma, niin hirvittää todella, ettei tää tonttu lähde syntymään ihan liian aikaisin. Miulla tosiaan tuo kohdunsuu oli jo pehmentyny viikolla 22. Vielä olis pitkä matka turvallisille viikoille.

Ja muuten kun ei vielä ole tukala olo, niin meinaapa tuo yskä iskeä päälle oikein kunnolla. Se se vielä puuttuu, että yskin koko tontun pihalle :whistle: ...
Ja mie olen kanssa ku perseeseen ammuttu karhu nykysin, tuntuu, että aina oon pahalla päällä. Olo on niin inhottava kokoajan, ettei jaksa olla hyvällä tuulella.

Koivunkäpy, heh, siulla kesti kyllä aikas kauan tuo tukan leikkuu, jos tosiaan ei väriäkään laitettu. Meillä tuolla töissä pesu + föönaus + muotoonleikkaus maksaa 22 euroo. Mutta kyllä täällä meijänkin pikkupaikkakunnalla nää hinnat vaihtelee todella paljon, no Hairstoressa kun olin töissä, niin silloin siellä maksoi sama 42 euroo ja se on täälläpäin jo todella paljon se. Mutta pääasia on, että olet hiuksiisi tyytyväinen, silloin voi molemmat osapuolet olla hyvillä mielin =) .

Pitäis taas kohtaa vyöryä hakemaan tuo typy tuolta kerhosta pois. Kerho on tuossa tosi lähellä, mutta ei edes sitä matkaa pysty enää kävelemään. Miun äiti asuu kerrostalon kolmennessa kerroksessa ja arvatkaa vaan jaksanko kohta enää sinnekään kavuta :D . Mutta onneksi sain sitä sairaslomaa äippäloman alkuun, ei meikäläisestä enää töihin olisi, vaikka kyllä tää kotona olokin on välillä aika rasittavaa. Meillä tytöt tosiaan jo aika isoja, toinen 7 vuotta ja toinen täyttää parin viikon sisällä 5v. Joten aikas omatoimisia ovat ja saan kyllä aika hyvin levätä jos tarvis on. Mutta aina sitä kuitenkin pitää jotain olla kotona siivoomassa ja sit sen kyllä huomaakin, kun joka paikkaan pakottaa ja paine alhaalla ihan tajuton.
Ja hitsi, aina kun yskii, niin pissat meinaa lorahtaa housuun :LOL: , ei tää oo helppoo ei :kieh: ...No nyt mie taas lopettelen tään valituksen ja jaksamisia kaikille joilla näitä ongelmia on jos jonkinmoisia :hug: ...

Jessie + :xmas: 26+2
 
Meillä ei ole tarvetta miettiä nukkumisasioita, on selvää että samassa makuuhuoneessa nukutaan. Ei voisi kuvitellakaan toisin.

Oli niin hassua tänään, kun aamulla makoilin selällään sängyllä telkkaria katsellen, vaavi oli aivan selvästi vatsan vasemmalla puolella. Oikea puoli oli ihan "tyhjä" ja matalalla, vasen puoli koholla ja "kova" niin että selvästi näki vaavin siinä makoilevan. Siinä silittelin mussukkaista ja jutustelin hälle, toinen sieltä sit potkiskeli vastaukseksi :heart:
On se jännää.

Tetasha :heart: Milli 29+2
 
kävin "nopeesti" kaupalla ja postissa. ka oishan se ollu nopeeta jos en välittäs muitten lemmikeistä/muitten autoilijoitten turvallisuudesta, oli naapurin poni karkuteillä, jäin sen kanssa juttelee siks aika että joku tulee ottaa sen kiinne, sitpä sieltä aidasta päätti tulla myös suomenhevonen, loput suvaitsi pysyä tarhassa onneks, neljän karkurin paimentaminen ois ollu jo vaikeeta, varsinkin ku ne oli kaikki oreja :kieh: Ja ei tällä mahalla enää mennä vieraita polleja ottamaan kiinni..
 
Ja taas hereillä klo 5! :kieh:

Jessie, tuttu tunne, hirveää odotella että viikkoja kertyy, mutta kyllä niitä pikkuhiljaa kumminkin kertyy. Ei enään hirvittävän pitkä aika kumminkaan, koita jaksaa vielä! :hug:

Jaahas, saiskos tänään jotain järkevää aikaseks.. :)

Pööpötti ja Masukki 29+5 :heart:
 
huomistus!
täällä nuhaa pukkaa miehelle ja pikkumiehelle.. :/ ite oon toistaseksi säästyny... eilen iltana poitsu alko huutamaan hysteerisenä 21.45, oltii just keretty miehenki kans nukahtaa.. huusi menemään eikä mikään meinannu auttaa, vaippakin vaihdettiin ja laitettii lastenohjelmat näkyy (...) niin sit rauhottu sen verran että sai annettua kipulääkkeen (huusi selkä kaarella kipuitkua), sit mentiin nukkumaan ja puol 7 asti pojun unet riitti :) äiti ja isi kerkes aamukahvit juoda rauhassa (herättii jo kuudelta) ennenku poju heräs :) toivottavasti ei kovasti sairastuis.. :( illalla ei kaukana ollu että oisin myötätunnosta itkeny itekkin ku näki niin selvästi että pienellä sattui ihan hirveästi, ilmeisesti masuun kun niin paukutteli eikä ollu kakannu päivällä kuin kerran, normaalisti kakkaa monesti päivässä.. täytyy seurata tilannetta ja käydä korvat tarkastuttaa jos tulee oireita... kertaakaan elämänsä aikana ei oo lääkäriin poikaa tarvinu viedä ja ikääkin jo 1v 1kk ja risat..! :eek: että aikas terve tapaus on ollu. :)

njoo.. masuun ei isompia, ahistaa kun on niin ylhäällä tuo pallo.. ei ees pysty telkkaria kattoo kivassa asennossa sohvalla kun ahistaa ja ei saa henkeä... :kieh: :LOL: jospa tuo pian tuosta laskis alemmaksi ja helpottuis olo.

Nyt aamupalalle :)
Ihanaa, perjantai ja viikonloppu!!!

Upp3 ja masukki 27+3
 
Jisse, kun oot oikeen nopee niin ehdit laittaa osottees ennen ku lähden kylille ;)

Jösses että väsyttää.. hernekeitto on tulilla, pitää muistaa lykätä se uuniin ennen ku lähtee lääkäriin penskojen kanssa, muuten voi olla jännää hernaria.. :saint:
 
heh.. nukkumisesta kyselin mieheltä joka on sukuloimassa toisella mantereella.. että * kultsi sit kun vauva tulee niin saanks nukkuu vauvan kans toisessa huoneessa, kun se kuitenkin itkee ja nihisee yöllä..*.. :D ..vastaus oli * hullu!! ihan tarpeeks olla eri makkareissa tämäkin aika!! kukas siut sitten tyrkkis heräämään syötöille!?!*
:LOL: ja todella.. mie olen niin sikeä uninen synnytyksen jälkeen että parempi olla herättäjä samassa huoneessa..
itseasiassa mein makkarissa tulee ekat kuukaudet varmaan nukkumaan myös tää reilu 2v jätkä..mikäli ei saada muuteltua taas noita nukkumis järjestelyjä..

eilen käytiin kävelemässä muksujen kans..no esikoinen oli kotona mutta loput mukana.. :D oli aika vekkulli tunne kun tuntui että *maradona* roikkuis selkärangassa :D
välillä supisteli ja huilailtiin mutta muuten oli ihan kivaa kävellä sellaseissa aurinkoisen kulaassa syysilmassa..

siivoilusta mie saan siivoilla kevyitä asioita silloin kun mies kotona.. mies hoitaa esikisen kans imurin ja mopituksen.. miulle jää pölyjen pyyhkiminen ja pyykkien laittaminen koneeseen ja kuivumaan..jos teline on kauemapna kuin alakerrassa, niin esikoinen kantaa märät telineen läheisyyten ja mie laitan kuivumaan..

kaikki loput auttaa irtotavaroiden jne keräämisessä..

ja nyt kun mies ei oel kotona niin äiti on auttamassa.. ;) :whistle: .. mie siivoon ja äiti kauhistellee vieressä..siis leikkii noitten muksujen kans että ne ei koko ajan pyöri jaloissa..

tänään pitäsis lähtee kaupungille vähäks aikaa anakin..saa nähdä jaksanko.. :ashamed: .. vai pötköilenkö ennemmin.. :whistle:

Dare ja *maradona* 28+4
 
Jessie mulla on ihan sama tunne nyt kun sf menee keskikäyrän yläpuolella ja viimeksi taas alakäyrillä... tää on ainakin kuukauden verran isompi kuin viimeksi ja oikein harmittaa kun on vielä niin paljon jäljellä ja nyt jo on kaikki (esim. tytön pukeminen jos yhtään pistää vastaan tai mitkään nopeammat liikkeet mitä tarvittais koko ajan) niin vaikeeta. Viimeksi ihan viihdyin masun kanssa mutta nyt kyllä en.

Nukkumisesta: Meillä tyttö on nukkunut alusta asti omassa sängyssä omassa huoneessa, mutta nyt pitää miettiä miten tehdään, kun meillä on vain yksi lastenhuone. Varmaan tulokkaan pitää ensin nukkua meidän makkarissa, ettei hirveästi herättelisi tyttöä, ettei tarvitsisi kahta nukutella uudestaan.

Bellona 27+4
 

Yhteistyössä