***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Meemee, hyvä että poika pääs kotiin!
Kannattaa noita happamia juttuja koittaa nauttia jos se vähän ehkäsis kustulehduksia.

Täällä neiti käytetty lekurissa, liekkö alkava poskiontelontulehdus, mut räkä on viel kirkasta eikä valita niin ei viel antibiootteja, kuitenkin pitää käydä keuhkot kuunteluttamassa parinpäivän päästä uudestaan, sai hevoskuurin kortisonia tabuina, tänään 20mg, huomenna 10mg ja sit 5mg.. saas nähä nukkuuko tuo kakara viikkoon, kortisonin haittapuolia..
 
Yritin tuossa pojan kanssa päikkärit ottaa mut eipä tullu mitään. Nyt ei pysty näköjään enää edes kyljellään olemana pitkällään kun tulee huono olo. Mitenkähän sitä seuraavat 3kk nukutaan jos ei pysty selällään, eikä kyljellään eikä luonnollisesti enää mahallaankaan nukkumaan :eek: Vajaan tunnin piehtaroisin tuolla sängyssä ja yritin hakea hyvää asentoa mutta ei siitä mitään tullut. Kädet puutui, hengitystä ahdisti ja pyörrytti. Pakko oli nousta ylös ja tulla tähän sohvalle torkkumaan. Olo parani kyllä heti kun nousi ylös mutta eipä siitä nukkumisesta mitään tullu. Yritin sitten tähän sohvalle ruveta vielä pitkäkseni niin sama homma, että heti tuli huono olo. Kiva, kiva! Tarkottaakohan tää sitä että loppuraskaus nukutaan istualleen sohvalla. Viime yön sain vielä nukuttua, pari kertaa heräsin kun oli selälleni pyörähtänyt ja huono olo yritti tulla mutta kyljellään ei mitään. Vauva on kyllä myllännyt tänään mahassa ihan kiitettävään tahtiin. Tiistaina ois neuvolalääkäri ja ultraus. Jospa se osais jotain tähän sanoa. Esikoista odottaessakin tuo selällään oleminen oli jo aika varhaisesta vaiheesta lähtien mahdotonta mutta kyllä mä kyljelläni pystyin hyvin nukkumaan loppuun asti. Toivotaan että tää nyt vaan johtuu jostain vauvan asennosta ja helpottas.
 
Olipas mukava päivä, meni kyl tosi nopeaa.. Ihan hyvä niin :) Kun ei edes väsyttäny koko päivänä =)
Ainoa vain että aamupäivästä vessaa siivotessa löin pikkuvarpaan kaakeliseinän nurkkaan. Lyödessä ei käyny niin kipeetä, mut sit kipu kävi vain kovemmaksi ja kovemmaksi.. Lähdettiin sit pojan kans ulos ja kenkiä jalkaan laittaessa huomasin miten turvoksissa pikkuvarvas on. Otin isoimmat kenkäni mitä löysin, ei silti meinannu jalka mahtua sinne.. Nyt on sit pikkuvarvas ihan musta; liekkö murtunu tai jotain.. Äkkiähän se paranee mut kyllä se oli kipeä |O

Mies pelaa pokeria :( Mein pitäs alkaa kattoon amazing racea, tein dipinki ja sipsiä ajattelin.. Pitää ottaa nauhalle ja kattoo jahka miehen turneet loppuu.. :/ Taas se pokeri tuli kehiin :'(

Myräkkä ja keiju 28+3
 
Heippa sunnuntaihin! Emmak, kuten muutkin täällä, niin minäkin yhdyn suuriin pahoitteluihin kärsimäsi tuskan vuoksi :hug: Toivottavasti saat puhua tarpeeksi.

ON ollut kovasti touhuilua vauvaan ja muutenkin tulevaan elämäämme valmistautuessa. Mieheni kanssa ollaan vaihdettu järjestystä ja siivoiltu, on tuntunut kivalta =) Lisäksi sain päätöksen äitiyspakkauksesta ja aloitin mammajoogan tällä viikolla. Huippua!

Olen koonnut myös isyyspakkausta. Se ei kylläkään ole niin laaja kuin täällä on aiemmin kirjoiteltu. Tosi hyviä ideoita kyllä! Sisällytin siihen mm. itse tehdyn loruvihon, öljyä vauvanhoitoon ja toista öljyä aikuisten hierontaan ja superisi-paidan. Oon ehkä tylsä, mutta en todellakaan halua ostaa sinne mitään viinaa tai tupakkatarvikkeita! Jotain pitäisi vielä keksiä. Ja tietysti olen tehnyt sinne paperin, jossa lukee pakkauksen sisältö =)

Uutta viikkoa kohti,
Grace & Little 27+5 :heart:
 
Maanantaita kaikille :) Täällä odotetaan kovasti iltaa, kun kone vie meidän kohti Kyproksen aurinkoa ja Välimeren aaltoja B) Viikoksi mennään rentoutumaan ja lataamaan akkuja. Ihanaa lähteä, ja nyt se aika on lähteäki vielä ku voi :heart:

Eilen poksui taas viikot ja aika menee ihan siivillä. Masu senku kasvaa, mutta olo on silti ollut koko ajan tosi hyvä ja vaivoja ei ole ollut juuri nimeksikään. Hyvin pystyy tekemään pitkiä kävelylenkkejä ja olemaan töissä (hoitelen vanhuksia, ja työhön sisältyy runsaasti nostelemista ja siirtelemistä). Tietysti täytyy järki pitää mukana ja välttää kaikkia raskaimpia nostoja.

Jaksuja kaikille vaivojen kanssa kamppaileville ja ihanaa alkavaa viikkoa! :hug:

Vau 26+1
 
Huomenet, tuore rouva ilmottautuu :D

Juhlat meni hyvin, minua ei jännittänyt eikä kovasti itkettänytkään, miestä kyllä jännitti niin että naama oli valkoinen. Mutta hienosti selvittiin. Juhlatkin meni hyvin, kaikki viihtyi vaikka ohjelma sisälsi vain syömistä ja seurustelua. Ei satanut ja ilma oli muutenkin tosi hyvä, joten saatiin otettua valokuvia pihallakin. Ehkä niistä joku on semmoinen mistä kiitoskorttejakin voi teetättää kun ei käyty ollenkaan valokuvaamossa kuvattavana. Perjantaina sitten lähdetään kylpylään sviittiin viikonlopuksi. Ah! Onneksi uikkari menee vielä juuri ja juuri päälle vaikka siitä jääkin ikävät painumajäljet selkään :LOL:

Muuten olen voinut ihan hyvin, edes eilen ei koskenut mihinkään. Alttarilla seistessä tuntui että olis pakko päästä istumaan mutta se meni onneksi ohi eikä sitten loppupäivänäkään ollut mitään vaivoja. Paitsi ähky kun ruoka oli niin hyvää :LOL:

Raparperi ja Mötkö 27+5
 
Merkkiä vaan tänne äkkiä! Tunnin päästä neuvolalääkärille tarkastuttaa paikat.. pelottaa. :/

vau2009 hauskaa reissua!!! B) :wave:

tuun ilmoittelee neukkukuulumiset sit myöhemmin päivällä..
Upp3 ja masukki 26+6
 
Heippa vaan!
Sokerirasituksessa aamulla käyty ja ohi on... :kieh: Ei se nyt niin pahaa se litku ollut, tarjoiltiin jääkaappikylmänä, niin oli se maku ehkä "parempi" kuin taskulämpimänä. :LOL: Huomena saan soitella tuloksia, jänskättää vähän mikä on huominen tuomio...
Täällä jälleen keskimmäinen räkätaudissa... Oli muutamia päiviä jo terve ja taas tuli takas?!?
Piti mennä pojan kaverin synttäreille tänään, mutta mihin mä ton räkänokan laitan,,,, ei sitä mukaan voi ottaa, taitaa jäädä bileet väliin.
On taas ihan vetämätön olo... ei jaksais muuta kun olla vaan sohvaperunana :ashamed:
Menin käymään neuvolan vaakalla, kun siellä vessassa vaaka, niin voi video.... jep 15kg näytti et olis jo lisää tullut :eek: Pitäisköhän mun toivoo, et olis sokerit korkella niin tulis katottua mitä syö.... Mun kohdalla voi kyl käydä etten niistä välitä....
Pelkopolille sain ajan, ens kuun puoliväliin, täytyy nyt pistää kaikki kysymykset johonkin paperille ylös et muistaa sitten kaikki kysyä.
Joululahjojakin olen jo miettinyt ja tarttis alkaa väsään, kun osaan olisi jo materiaalitkin. Lasten kanssa painetaan kuvia kankaalle ja tehdään niistä sitten erilaisia juttuja, pannulappuja, tyynyjä, koristeita. yms...
Täällä potkut tuntuu hyvin jo jokapäivä. Öisin o kiva heräillä pikku potkuihin, tosin en saa nukuttua öisin.... en löydä asentoa ja joka paikasta kolottaa, johon on mun paino syynä... Ajattelinkin ottaa itseeni niskasta kiinni ja jättää näkyvän sokerin ja rasvan pois.... PAKKO!!!
Tulipa omaa oloa... :(
Tekis mieli mennä syömään :kieh: taidan ottaa pullollisen vettä ja toivoa et menee tää makean himo jollain pois...
Hauskaa viikkoa kaikille!!!
JIsse ja :xmas:
 
Moikka kaikille tosi pitkästä aikaa!

En ole päässyt ollenkaan koneelle, olen kotona maannut sairaslomalla viimeiset kaksi viikkoa ja sitä ennen olin kesälomalla kuukauden.

Kaikki on muuten ihan hyvim, paitsi että paha olo pahenee edelleen, oksentelen joka päivä ja yö. Paino nousee silti joten sen takia ei isompi huoli masukin puolesta ole.

Tänään viimeksi käytiin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa, hb oli tosin tippunut 106 vaikka syön rautaa. Nyt sitten rupean syömään kaksi päivässä ja c-vitamiinit päälle.

En varmaan hirveästi pääse koneelle lppuraskauden aikana, hiukan harmittaa kun on ollut niin ihanaa jutella teidän kaikkien kanssa ja jakaa kaikki ilot ja murheet!

Iloista odotus aikaa kaikille kuitenkin ja tulen kyllä moikkaamaan aina kun mahdollista! :hug: =)

Jennninho+masukas poikanen 26+1
 
neuvolassa käyty, paino +600g/vk, ei huono,
paineet 108/60, hb112, SF 27cm. eli kaikki normisti, sokerit vaan liian matalat :eek:
Possunuharokotteestakin oli puhetta, mutta eipä tullu hullua hurskaammaks siitäkään nyt sitten, katellaan.
Lisäys. terkka oli jo huolissaan mun liikkumisesta että nytkö mä oon rikki, kun en siis pääse ilman käsien apua penkiltä ylös ja kun en meinaa päästä kynnyksen yli, eli kiva kiivetä sänkyyn yläkertaan :kieh: on hiukan kipee ja löydä toi häpyluu. ka, eipähän huomaa että ristiliitokseen koskee kun joka askeleella viiltää eteen puoleen reiteen ja mahanpuolelle ylös päin kanssa |O

Pojalle iski sitten odotetusti laryngiitti, jospa se ei nyt hyvin tukkoon menis. huoh..
 
neuvolassa kaikki ok, huh!!!! supistelut eivät ole siis pehmitelleet paikkoja enempää (neuvolakortissa rasti kiinteän ja pehmeän välimaastossa) tai lyhennelleet tai availleet paikkoja! :) nyt voi olla huoleti. :) hemoglobini laskenu 113:sta --> 110. :/ vaikka rautaa oon syöny jo useamman kuukauden. painoa ei mitattu, verenpaineet n. 120/74.. pissa puhdas.

Lääkäri sit tutki neukkutätin kans mun selkää, ja totesivat yhteistuumin että mulla on skolioosi, eli mutka selkärangassa tuossa lapojen kohdalla suunnilleen, eli mun selkäkivut keskiselässä selkärangan vieressä johtuu siitä! pitäis kiertoasentoa välttää nukkuessa nii ei särkis välttämättä.. sanoi että voi särkylääkettä särkyyn ottaa, pitänee sitä kokeilla seuraavan kerran kun ei tuo mobilat oikeen enää tehoa. häpyhuulten suonikohjuistakin lääkäri kyseli ja sanoi että katsotaan synnytyksen jälkeen sitten tehdäänkö niille joku leikkaus tms jos jäävät tuollaisiksi.

otettiin myös se streptokokkinäyte uudelleen, jospa sieltä tällä kertaa tulis tulokset jopa. :) vauva liikkui ja potki kun kuunneltiin sydänääniä. :) +145 oli sydänäänet. :heart:

Upp3 ja masukki 26+6
 
upp3: Hyvä että kaikki hyvin, mulla ruvetaan seurailemaan seuraavan neuvolakäynnin jälkeen tätä tilannetta, pysyykö se vauva siellä vai ei.

Mie oon vähän myöhässä ton isyyspakkauksen kanssa, vielkin sitä väsään. Kun kaikki ongelmat yms. muut jutut tungettu samaan syssyyn niin venynyt. Mutta kohta puoliin pitäis olla valmis.. Jos ja kun huomenna porhallan ympäriinsä, ainut että jälkitoimituksena tulee parista paikasta ties milloin ja niitä pitää odotella. :(

Polttaa ihan pirusti tuonne alavatsaan vähän väliä, supistelee ja välillä pitää kippurassa maata. Huomenna se pissitulehdustesti labrassa kun tänään jäi, ei enää pidätyskykyä tunnu olevan ollenkaan. Kuspöksyksi leimattu kun lorahtelee jotain pissin jälkeen pöksyihin, pissa haisee tajuttoman voimakkaalle ja pahalle, mutta housuissa ei haise ja on tosi vetistä.. No kai se tästä, tosi kiinnostavaa.. :LOL:

meemee ja stella di natale 27+1
 
meemee, eihän oo vettä mitä lorahtelee?
Ja toivotaan että ei ois tulehdusta, tietty siinä ois se hyväpuoli jos ois niin selviis supistelun syy.
mä jo olin onnellinen kun ei pitkilleen supistellu pahemmin tänään taas pahimmillaan 10min välein :kieh:
 
Koivunkäpy: Ei kuulemma ole, sisätutkimuksessa ne katsoi silmämääräisesti ettei ole ja piste, olis kiva saada varmuus. Voihan se valkovuotoa olla, mut pissaa se on lääkärien mukaan. Ja tulee yleensä pissin jälkeen n. 10min. kuluttua ja on ihan väritöntä ja ei haise millekkään, nyt kun pissitulehdus on ollut niin pissi haisee tajuttoman pahalle ja on keltaisempaa.

Nyt ne tumpelot on sit nostanut kätensä pystyyn mun suppailujen ja kramppien kanssa, ja yhtäkkiä vedetään hatusta nivustyrä vasemmalla puolella joka aiheuttaa nää kivut. Toinen lääkäri taas sanoi ettei siellä mitään tyrää ole, mutta nyt mietitään että ollakko vai eikö olla.. :headwall: Että näin se sujuu, kun ei ekat neuvot (ilmavaivat ja muut suolistovaivat) natsaa niin heitetään hatusta toinen.
 
Meemee, mullahan lorahti KERRAN -jotain- pissan jälkeen, sen purkitin siis, tuli n.puoldesiä, se oli täysin vettä, siis väritöntä ja hajutonta. ei mitään hajua mitä se oli, mutta koska sitä ei tullut enempää niin eitarvinnu lähteä testaamaan.
Täällä on se että jos rätti kastuu kun lorahtaa niin tukkaputkella polille tarkistuttamaan tilanne. ja yks hyvä kikka on jos pystyy olemaan ilman pikkuhousunsuojaa niin valkovuotohan kuivattuaan jää semmoseks kovaks siihen pintaan, vesi kuivaa värittömäksi ja jos on valkeat pökät niin pissasta jää kuulemma kellertävä tahra, ja kylähän se kuivettuaan haisee.
Mut käskettiin siis tehdä mustasta kankaasta pikkuhousunsuojia, meillä terkka tietää että käytän itekkin kestorättejä, niin siksi moinen neuvo.
Mutta on tuo nyt aika persiestä että eivoida kunnolla tutkia mistä johtuu.
tosin, mulla supistelee, syystä tai toisesta jo toista kertaa kunnolla, tytön aikaan alko harjotussupparit vk24, mut ei ne ollu tämmösiä.

josta tullekin mielen Maija Vilkkumaan kova rumpali, suoraan keikalta saliin ja 15min päästä oli tenava maailmassa. mää luulen että mun soitosta ois kuullu joka ikisen supistuspiikin :LOL:
 
Mä en kestä tätä enää :'( Mä en ollu päästä aamulla sängystä ylös. Nousin vielä seisomaan (väkisin) niin sattu niin et huuto pääs. Ja itku pääs tähän väsymykseen, miksei voi vaan olla onnellinen raskaudesta, miksei kaikki voi mennä hyvin?! Mä todella odotan sitä aikaa että synnytys käynnistyy, ja olen varmasti onneni kukkuloilla kun se alkaa.. Toisin kuin mun kaveri jolla la tammikuun lopulla; sanoo että kolmas synnytys ja häntä hirvittää.. Että hän varmaan alkaa itkemään kun synnytys käynnistyy; mä olen silloin varmasti onneni kukkuloilla :heart:

Pojalla oli onneksi tänään päiväkotipäivä. Kävin viemässä, olihan se raukka kans hädissään ku äiti oli niin huonona. Nyt vain lepäilen koko päivän. Neukka olis yhden aikaan. Pitäs varmaan yrittää nukkua ennen sitä, mutta kun ei sekään tunnu mukavalta (kun ei saa kylkeä käännettyä).

Tulipas valitusta :ashamed: Toivottavasti meemeellä ei vedet kuitenkaan tihku, ja koivunkävyllä supistukset hellittää.. Tiedän kuinka ihnottavaa on miettiä yksin päässään oliko se nyt valkovuotoa vai lapsivettä, ja että kun supistukset kipeytyy kipeytymistään, mutta eivät siltikään vielä "liian kovia" ole.

Jaaha, taidan mä sittenki yrittää nukkua vähän. Ku vain sais pohjois-suomenuutiset nauhoittaan; jos poitsu näkyis siellä :)

Myräkkä ja keiju 28+5
 
Myräkkä jaksamista kovasti, ei kuulosta kivalle ollenkaan :/

Mun piti tulla poksumaan tässä ennen neuvolaan menoa (klo 13 myös mulla tänään). Tasan 77 päivää, 11 viikkoa laskettuunaikaan tänään! Uskomatonta, mihin tämä aika oikeen menee näin nopeasti?!

Tetasha :heart: Milli 29+0
 
Myräkälle jaksamisia :hug: ja raparperitaivas: onnittelut rouviintumisesta :flower:

Meilläkin oli viikonloppuna siskon häät ja ne meni oikein hyvin! Vanhat mammat oli kovasti taputtelemassa masua ( enkä ees häiriintynyt asiasta, mikä on ihme ) ja kovasti kyselivät että miten ihmeessä jaksan seistä korkokengillä jne... No, eipä mulla ollut mitään ongelmia asian suhteen. Vähän kyllä rupes ramaisemaan aikasemmin kun koko viikko meni niin vähillä unilla ja kiirettä ja stressiä piisasi siskollakin! Topi oli koko kirkkoseremonian ja juhlissakin aivan villi ja potkuja sateli niin että äitiä jo rupes vähän heikottamaan :) - liekö äidin jännitys, musiikki ja kaikki mitkä sai toisen liikkeelle.

 
Ei muutu miksikään pikkareissa, vaan katoaa kun kuivuu. Ei haise tai näy missään.

Tänään herätty 4 aikaan yöllä kun kova pissihätä ja sinne samperin testiin piti mennä, no jalat ristissä pystyin olemaan silti melkein puol 9 aamusta, kun lähetekkin puuttui, lääkäri unohtanut kirjata sen koneelle. Sai onneks lekurin kiinni, muuten olis mennyt pissit ohi purkin. :(

Tänään vein tyttöä tarhaan ja kamalat vatsakivut taas alaosassa, ei sovi sit yhtään toi liikkuminen, vaikka vain autosta nousin ja olis jo helkkarin kiva selvittää mistä nää johtuu. Ärtyisä olo ja muutenkin kun huonosti tutunut niin oon kuin persiiseen ammuttu karhu. :(
 
Täälläkin pissitty taas tänään purkkiin. Viime viikolla lääkekuurin jälkeen pissa oli puhdasta, mutta supparit ja ikävä tunne jatkuu alavatsalla. Niin vein sitten varmuuden vuoksi näytteen.

Meemee :hug: Onneksi poikasi on päässyt kotiin ja voi paremmin! Mutta kurjia nuo sun jatkuvat kivut.

Myräkkä Jaksua sullekin kipuiluun!

Upp3 Hyvä, että paikat kiinni!

Raparperitaivaalle Onnea rouviintumisesta ja Vau2009:lle hyvää matkaa!

Te kaikki supistelijat ja sairaslomalaiset, ainakin Koivunkäpy, Myräkkä, Meemee, Upp3, Kattiina ja joku muukin vielä oli... Miten lepäätte? Ja kuinka teillä hermot kestää lepäämistä?

Mä olen aivan kyllästynyt tähän kotona oloon ja 'rauhalliseen puuhasteluun' nyt 2 viikon jälkeen :headwall: Ja tottakai supparit ärsyttävät :( . Mulla olisi vielä 14 viikkoa laskettuun aikaa ja 10 viikkoa kunnes 36 viiikkoa on täynnä ja olisi jo suht turvallista syntyä (siis virallinen rajahan on 34 viikkoa täynnä, mutta esikoinen syntyi 36 viikollla ja syöminen takkusi niin toivoisin, että tämä syntyisi myöhemmin). Toivoisin niin kovin, että olisi jo joulukuu!

Mun piti jotain muutakin kommentoida, mutta en enää muista mitä....
 
Sonja74 2 viikkoa on vielä lyyt aika. :D Itse olen ollut rv 14 lähtien sairaslomalla suppareiden ja tooosi kovien kipujen vuoksi. Alkaahan tähän jo vähän tottumaan, mutta just pari päivää sitten sanoin miehelle attä anteeks kun sanon tämän mutta en haluaisi enää olla raskaana. :ashamed: Toivon kovasti että vauva pysyisi vielä reilun kuukauden yksiössään, mutta sitten ei haittaisi kovasti vaikka syntyisikin, näin ovat lääkäritkin sanoneet. Kyllä tämä on rankkaa kun on jo monta kuukautta ollut lähes neljän seinän sisällä eikä oikein mitään pysty tekemään ja liikkuminen on ihan onnetonta.
Eli vastaus kysymykseesi: lepäilen pitkin päivää, aina ei malttaisi, mutta nykyään on pakko, eli ihan vaan pötköttelen sängyssä. Ja hermot on kestäneet mielestäni yllättävänkin hyvin, mutta nyt alkaa jo ottamaan päähän. :kieh:

Jaksuja kaikille kipuilijoille ja muille vaivaisille! ;)

Aamulla kävin sokerirasituksessa, tuloksia odotellaan..

Pööpötti ja Masukki 29+2 :heart:
 
Sonja, mä oon istuskellu kotona oikeastaan jo viime vuoden helmikuusta :D eli sillon alkoi lukiossa lukuloma, suoritin yo-kirjotukset ja sain lakin toukokuussa..sit elokuussa syntyi esikoinen. tänä kesänä olin yhteensä 4viikkoa töissä kesätoimittajana, muutoin menny oikeestaan vaan ollessa tämä aika.. oon jo aika tottunut tähän kotielämään. :) rankkaa toisinaan tuon 1v 1kk pojan kans, varsinki jos on kiukuttelupäivä tai muuta vastaavaa, kun itellä väsyttäis... eli lepäilen sen minkä pojan hoidolta pystyn, mut en tosiaankaa voi päivällä esim nukkua, mikä tosin ois erittäin hyvä jos vaan ois mahdollista!! poika kun ei nuku enää kuin yhdet 1-2,5h päiväunet, ja nekin hän nukkuu jo joskus aamulla kun meillä herätään klo 6 uuteen päivään.. hermot meinaa välillä palaa ton hulivilin kanssa mutta hyvin ollaan kuitenki pärjätty.. melko väsyny oon tosin koko päivän aina, kun hemoglobinikin on 110 jne..

Raparperitaivaalle onnittelut! :flower:

Myräkälle erityisen paljon voimia ja jaksamista! :'( :hug: samoin meemeelle! ja muillekin kipuilijoille :hug:

Täällä tuntuu todellakin nyt tää näiden viikkojen mahan korkeus...painaa tosi inhottavasti tohon ylämahaan eikä meinaa happi kulkea ja ruokailun jälkeen ei tosiaankaa passaa mennä ees puolimakaavaan asentoon, tulee ihan hirveä olo.. ja syönnin jälkeen aina röyhtäyttää hulluna. :snotty: :$ ja tämä MAKEANHIMO on rasittavaa!!!!!!!! |O :D en kylläkään mussuta läheskään joka päivä herkkuja, mutta kuola valuu ajatellessakin jotain nameja... :p

Upp3 ja masukki 27+0 POKSUU :)
 

Yhteistyössä