***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Mulla on ruvennut viime aikoina jostain syystä huolettamaan pirpanan vointi yhä enemmän ja enemmän. Ja samalla on tullut mietteitä siitä, että pärjäänkö lapsen kanssa. Varmaan ihan normaalia, kun esikoista odottaa ja ei ole kuitenkaan sellaista kokemusta. Tietyllä tavalla vähän " pelottaa" ja jännittää, mutta eiköhän sitä sitten kuitenkin pärjää, kun vauva on oikeasti tässä eikä "vain" tuolla masussa kasvamassa.

Huomenna olisi neuvolalääkäri, katsellaan paikkoja. Töihin en ole kyllä itse ajatellut enää meneväni, kun eipä kotonakaan paljoa pysty tekemään kun jo supistaa. Nyt on alkanut olla levossakin silloin tällöin menkkamaisia kipuja. Mutta huomenna tuon näkee.
 
kattiina, ihan normaaleja ajatuksia ja pelkoja..:) itellä mietityttää miten esikoinen (1v 1kk) suhtautuu sisarukseen kun on kaikesta niin mustasukkainen, ja miten pärjään sit kahden näin pienen kans kolmisin kun mies lähtee töihin isyysloman jälkeen.. :/ taidan olla melko hermoheikkona kun nyt tuntuu jo tuon esikon metkut ja kiukuttelut niiiiiin ylivoimasilta välillä. siihen kun toinen tulee sekoittamaan pakkaa niin saa nähä mikä soppa tulee.

Täällä kipuaa oikea puoli selästä.. tai se on oikeestaan tuo yks ja sama kohta lavan korkeudelta ihan selkärangan vierestä. sama kohta kipuili myös esikon odotuksessa, mut kivut ei alkanu niin aikasi kuin tässä raskaudessa, ja mobilat tehosi silloin. nytkin on tähän asti tehonnut, mut viime yönä ei mitään vaikutusta. :kieh: pitänee maanantaisessa lääkärineuvolassa keskustella asiasta että mitä tälle ois tehtävissä. saanko lähetteen hierotukseen tai fysioterapeutille, vai vielä lisää kotihoito-ohjeita. :whistle: jotenki jumissa kai tuo selkä vaan on, ja sit vaikuttaa vartalon painopisteen muuttuminen tms kait...

tänään ois taas perhekerho päivä, saa nähä jaksaako poju valvoo kun heräs mun ja miehen kaa kuudelta.. 10-13 ois kerhoaika..viimekski mentii nii et poju ei nukkunu päikkyjä aamulla, ja jakso olla puolillepäivin siel. :) oli kyl tosi väsyny.....

Upp3 ja masukki 26+2
 
Mulla taas esikkoa odottaessa ei käynyt mielessäkään, etteikö kaikki menisi hyvin/vauvalle jotain sattuisi, jotenkin sitä vaan oletti, että hei tottaki me saadaan tämä vauva terveenä ja ihanana maailmaan... Mutta nyt... Alussa oli kauhea keskenmenon pelko, pitkään meni aina housuja ja vessapaperia kyylätessä vessareissuilla, pienikin mahan vihlaisu sai paniikin aikaan jne... Nyt sitten muuten vaan huolestuttaa ajoittain. Meillähän yksiltä tutuilta vauva kuoli kohtuun täysiaikaisena, ja sitten kaveri kertoi justiinsa pari päivää sitten, että hänen jonkun työkaverinsa kaveri oli mennyt ultraan tyyliin kuukausi ennen laskettua aikaa, heille ei siis oltu tehty rakenneultraa missään vaiheessa, niin oli selvinnyt, ettei vauvalla ole keuhkoja ollenkaan ja oli sitten synnyttänyt vauvan ja se oli elänyt 15min, aika kauheeta, jos tosiaan tositarina oli.

Olipa kiva isyyspakkaus! Mä oon niin himskatin laiska ja saamaton, etten mä jaksa alkaa tekemään isyyspakkausta, ehkä jonkun pienen lahjapaketin voisin miehelle väsätä, jonka saisi sitten kun me kotiudutaan sairaalasta, just tyyliin jotain energiajuomaa, karkkia ja ristikkolehti, ja isin käyttöön oma tuttipullo tms pientä.
 
emmak: Olen pahoillani, paljon voimia ja haleja suureen suruun. :hug:

Pojan leikkaus meni hyvin tiistaina, mutta pientä osaa ei saaneet pois koska oli niin visusti kiinni laskimon reunoissa. Toivotaan ettei lähde uudestaan kasvamaan, seurantoja tulee olemaan. Liekö sit tää NF2 se perinnöllinen sairaus tai uuden mutaation kehittänyt poitsu itselleen, se selviää patologin pöydällä.. Eilen jo käveli ja istui ilman tukea ja tänään puhelimessa paljon pirteämpi poika, pojan isä eli ukkelini on siellä poitsun seurana ettei tarvitse yksin olla kun siirto lastenklinikalle tökkii tilanpuutteen vuoksi.
Tipat yms. muut otettu pois ja suihkuunkin päässyt, hyvin toipuminen alkanut.

Itellä sokrurasituksessa oli silloin arvot 12.4 ja eilisestä asti sit mitannut kotona, pysyy alle maksimiarvojen, tänään kyl aamupalalla söin täysjyvämuroja joissa sokrua ja sen takia tunnin päästä arvo oli 8.9. Syön samaa ruokaa mitä aikaisemminkin, se dieetti ei vaan onnistu nyt multa ja kun ne arvotkin on hyvissä lukemissa, mietinkin et oisko se pissitulehdus heittää niitä paastoarvoja taivaisiin tai jotain muuta, vuorokausivirtsaakaan ei otettu kun siitä ei sanottu mitään.. Vähän mietityttää et onkohan nyt oikeesti tullut raskaudenajandiabetes-arvio oikein?? Kyllä on piikkikammoiselle kamala paikka itse piikitellä, pyörryttää jo pelkkä ajattelu..

Kohdunpohjankorkeus oli 27cm maanantaina, kuukaus aikaisemmin 22cm ja edelleen pienikokoinen poitsu tulossa, paikat hieman pehmenneet edellisestä mutta 2,5cm edelleen pituutta jäljellä. Paino laskenut taas sellasen puol kiloa ja sitäkin nyt seuraillaan..

meemee ja stella di natale 26+4
 
meemee mulle sanottiin että diagnoosi raskausajan diabeteksestä lävähtää saman tien jos jokin niistä kolmesta arvosta on poikkeava.. mulla oli se paastoarvo ok, 1h:n arvo tasan 10.0 ja pitäs olla alle sen ja 2h:n arvo oli normaali. siitä huolimatta mulla on raskausajan diabetes... ja sit just toi kertoo kans sen, että jos se syömisen jälkeinen arvo pysyis alle 7.8 (tunnin kuluttua syömisestä) riippumatta siitä mitä syö, niin sit ois ok. mut raskausajan diabeetikolla se arvo ei pysy, vaan sen takia pitää niitä syömisii tarkkailla.

testattii mun äidin kans tota syömisen jälkeen arvoa, kun olin ruoan päälle juonu pari lasia kaakaota, samoten mun äiti. mun arvo oli 8.7 ja äipän arvo oli 6.5... joten äipän haima toimii ja mun ei...
 
meemee hienoa kuulla että leikkaus meni hyvin ja poika on niin reipas. Toivottavasti ei nyt enää kiusaisi sama vaiva myöhemmin.

Suppareista, täällä kanssa tulee sellaisia että selkään sattuu, ja levossakin supistaa ja sellaista tunnetta kuin olis kovat menkkakivut. No, onneksi panadol vielä kohtalaisesti helpottaa.

Tänään oli neuvolaterkka. Hb 130, paineet ok ja pissi puhdas. Ja Masukin sydän jumpsutteli 140-150. :heart: Päätettiin terkan kanssa että menen nyt kuitenkin sokerirasitukseen, kun vauva on kasvanut niin reippaasti. Se on sitten ensi tiistaina.

Jaahas, pitää vääntää kelalle sairauspäivärahahakemus. Saas nähdä saanko sieltä mitään, kun en ajoissa tajunnut ottaa saikkutodistusta ja nyt lääkäri kirjoitti B-lausunnon takautuvasti heinakuun alusta äippäloman alkuun asti. Voipi olla että eivät tuota hyväksy. En vaan tajunnut aiemmin että olen oikeutettu saikkurahaan.

Aurinkoista päivää kaikille! :)

Pööpötti ja Masukki 28+4 :heart:
 
Itselläni ei ole tukisukkia käytössä, koska ei ole turvotustakaan, mutta ne siis pitää tilata ihan mittojen mukaan ja hinta lähentelee 100e paria kohti. En siis voi omasta kokemuksesta kertoa, mutta töissä kun mummoilla on jalat turpeena, niin nuo sukat kyllä pitää turvotuksen tehokkaasti poissa. Ovat kyllä ihan verrattomat kapistukset kenelle tahansa ja ehkäisee tukoksia muulloinkin kuin raskauden aikana :)
 
Täällä on neuvolassa käyty. Kuulumisia:
RR 117/76
paino -100g/vko (tästä olin iloinen :D, vaikka ei paljoa, mutta kuitenkin!)
pissa puhdas
sf-mitta 31
syke +140
liikkeet ++

Mullahan on joka kerta mitannut sf-mitan eri henkilö, nyt näyttäisi, että lähtee hiukan tasoittumaan tuo kasvu, mutta kasvaa nätisti omalla käyrällään. Lääkäri tunnusteli, että pirpana olisi siellä pää alaspäin. Kohdun suu on kiinteä ja kiinni, pituudesta olisi lähtenyt 1 cm pois. Tosin kesäkuussa eri lääkäri sai pituudeksi 2 cm ja 3 viikkoa sitten sai tämä nykyinen lääkäri 3 cm. Sanoi, että vauvan asentokin voi siihen vaikuttaa, mutta ei tarvitse huolestua.
Pissanäyte pitää viedä aamulla labraan, kun suljetaan vielä pois se mahdollisuus, että olisi tulehdusta siellä.
Saikku jatkui 8.10 asti ja sitten olisi seuraava lääkäriaika taas. Se olisi sitten jo neljäs kerta, kun lääkärin tapaan.

Meinasi jäädä monttu auki tuolla lääkärikäynnillä. Koko ajan puheli ja jutteli ja selitti, mitä tekee. Oon vissiin tottunut näihin itsekseen mumisijoihin :LOL:

Työmaallakin kävin pyörähtämässä, kun vein saikkulappua. Samalla sitten moikkasin mun omaa asukasta, kun oli kotosalla ja kerroin hänelle, etten enää töihin tule. Näkee toisesta, että hällä on huoli, kuka hänen asioita hoitaa sitten sillä aikaa, kun olen poissa. Toivottavasti vaan tulevan sijainen on fiksu ihminen, joka muistaa pitää rajat, mutta antaa tämän asukkaan sitten myös itse päättää asioistaan.

Ja viikotkin poksuu

Kattiina ja Möykky 30+0 POKS
 
Heippa mammat !

Emmak :hug: voimia :'(

Pii-a kiva, että ultrakuulumiset oli hyviä :)

Upp3 Varmasti oli vaivannäön arvoista se isyyspakkauksen kokoaminen, kun mies oli niin otettu :) Täällä kanssa on välillä hermot kovilla tuon esikoisen kanssa ja päädyttiin jo miehen kanssa siihen, että meille nyt tulee rattaat/vaunut, luultavasti phil & teds, joihin saa kaksi lasta, kun ei tuo jästipää usko yhtään mitään tai jos saa jonkun ajatuksen päähänsä niin sitä päätähän ei sitten käännetä millään ja ikää nyt se 18kk. Välillä vaan kiljuu jos on sillä päällä ja sillon menee kyllä kaikilta hermot. Mies on töissä viikot ja poissa kotoa päivisin noin 8-19 eli olen yleensä aika rätti iltaisin kun tulee kotiin etenkin jos on ollut kiukuttelupäivä.

Vau2009 hauskaa matkaa ja toivottavasti kaikki ok kun menette tarkastettavaksi.

Takhisis olipas hurja hammaslääkärireissu. Itse selvisin omastani kohtuullisesti, mutta se oli jo silloin elokuun puolella kun viikkoja oli vielä jonkin verran vähemmän.

Anskuuuu tuollaiset läheisten tai tuttujen kokemukset vaikuttaa varmasti suhtautumisessa omaan raskauteen. Tuntuu että niitä asioita miettii ja pelkää paljon enemmän vaikka kuuleekin vain puhuttavan että jollekin täysin tuntemattomalle on tapahtunut jotain yhtä kamalaa.

Meemee kiva kuulla että pojan leikkaus sujui hyvin ja on jo toipumaan päin! Toivotaan ettei uusiudu. Ja äidille tsemppiä dietteilyyn. Mä taisin kaksi viikkoa jaksaa noudattaa ruokavaliota lähes kirjaimellisesti enkä syönyt mitään herkkuja enkä oikeastaan leipää, mutta sitten se vähän lipsui ja niitä herkkujakin tuli syötyä aina silloin tällöin.

Tetasha mulla on ihan apteekin, joita olen käyttänyt lentomatkoilla, mutta en yleensä muuten kun ei vielä ainakaan ole kauheasti ollut turvotusta.

Oma olo on aika flunssainen. Tiistaina kaverin ja esikoisen kanssa mennä viuhdottiin tuolla lähitienoilla ja kun päästiin takaisin meille mulle iski yhtäkkiä kurkkukipu, aloin aivastella, paleli ja nenä vuosi. Yöllä heräsin hiestä läpimärkänä, mutta kuumemittari näytti 35,7 ja nieleminen sattui. Laitoin vicksiä rintaan kun en muutakaan keksinyt ja aamulla kurkkukipu oli jo vähän parempi, mutta olo edelleen tosi heikko ja päätä särki. Eilisen vietinkin sitten kotona mahdollisimman paljon lepäillen ja peiton alla hytisten, mutta ei edelleenkään kuumetta. Tänään olo on ollut vähän parempi, mutta pää edelleen kipeä ja nokka vuotaa. Kävin aamulla lääkärissä, mutta koska ei ole kuumetta niin ei epäillä possu flunssaa, verenpaine oli hieman koholla. Sitten jos nousee kuume niin heti lääkäriin ja pitää testata. Sain särkylääkettä ja kuurin erilaisia homeopaattisia lääkkeitä.

Vaavi on potkiskellut vinhasti ja esikoinen muistaa joka päivä taputella masua ja puhuu bébéstä tai vauvasta :heart: Voi kyllä muuttua ääni kellossa sitten kun se vauva ihan oikeasti on siinä eikä enää siellä masussa. Eksyttiin silloin tiistaina kirjatavarataloon lueskelemaan nimikirjoja ja en olekaan aikoihin nauranut yhtä hyvin. Parhaiten jäivät mieleen ne Sexsoburge ja Sexton, vinkkinä jos joku tarvitsee tyttö ja poika kaksosille nimiä :LOL:

Lokakuun alussa seuraavan kerran "neuvola" sekä täällä että Suomessa ja siitä muutamaa viikkoa myöhemmin viimeinen ultra, jos kaikki menee hyvin sinne asti. Suomeen olisi pitänyt tietää laskettuaika, mutta vaikea määrittää, kun täällä lasketaan 41 viikon mukaan joka on se 17.12. ja saman saan menkoista laskettuna, mutta sitten taas ultran mukaan vauva on sen 9 päivää vanhempi? Automatka suunnitelmat on jätetty ja tarkoituksena on tulla viikoksi käymään Suomessa ihan lentäen.

Tulipas taas kunnon romaani. en taida osata kirjoittaa lyhyesti asioita :(

Saini ja tintti, jossain viikkojen 27/28 tienoilla
 
Heipat nopeesti...
Tukisukista... Niitähän on siis tarjolla ihan tavis sukka kaupoissa ja just apteekeissa.. mutta eivät ole niin tukevia. Minä hain tukisukat fysioline liikkeestä, ja maksoin 35e kappale, tai toisen sain ilmatteeksi, kun sain lääkärin lähetteellä. Eli mun suonikohju niin paha, et pitää olla ihan mittajuttuja. Ja siellä tosiaan mitattiin jalka monestakin kohtaa ja miulle löyty ihan hyllystä suoraan sukka, mutta niitä myös teetetään asiakkaan tarpeen mukaan. Mun sukat on ihan tuonne ylös asti, pakaran alle. Aamulla heti jalkaan ku herää, ja illalla pois, näin toimii parhaiten jalassa. JA voi tuska jos on vaikka pesussa et on märät, niin kyllä nuo apteekin versiot on luirut nuihin toisiin verrattuna....
Mutta mulla siis nilkasta yli polvitaipeen asti olevia suonikohjuja, ja se vaatii jonkun 2luokan painehässäkän... sukkiin siis. ja kyllä ainakin sieltä mistä hain saa ilman lääkärin lähetettäkin.

Mutta kauniita unia masuille, pakko jo mennä nukkumaan.

Jisse ja :xmas:
 
Pakko kans laittaa sananen noista tukisukista, ite oon käyttäny instrumentariumista ostamia stay up mallisia tukisukkia, hinnaltaan n. 25 euroa ja ovat olleet mun jalkoihin ihan passelit ja het jos jättää laittamatta aamulla, niin tuntuu et jalat väsyy enempi päivän mittaan....

Ihanan hiljaista talossa, mies läks pelaamaan jääkiekkoo ja lapset unessa, täytyis hiukan maalata vielä tuota eteistä että sais sen remontinkin pikkuhiljaa loppuun, mut ei millään jaksais.... jotenki laiskottaa :)

Mulla istukka etuseinämässä, joten liikkeet ei tunnu niin voimakkaina ja välillä oikein täytyy pysähtyä miettimään, et millon vauva on oikein viimeks liikkunut....

Hienolta kuulosti UPP3 tuo tekemäsi isyyspakkaus, mulla on muuten kans ihana yksvuotias täällä kotona :)

kivitasku & tirppu rv jotain 27/28
 
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Isyyspakkauskin tuli luovutettua vastaanottajalleen :D Mies avasi ja luki feikki-kela kirjeen ja näytti mulle että mitä ihmettä, ootko nä tilannu mulle jonku pakkauksen vai mikä ihme tämä on?!!? Luki ja pyöritteli päätä ja naurahteli hämmentyneenä :D Olin viel kirjottanu noutopaikan hieman ympäripyöreästi niin, että luuli sen olevan yks paikallinen liike josta se pitää noutaa :LOL: Siinä vaiheessa aloin nauraa vatsa kippurassa ja neuvoin oikeasta paikasta hakemaan paketin ;) Tutki tavaroita naama loistaen, ihana oli huomata että arvosti aivan mielettömästi vaivannäköäni, ja voi sitä rakkauden määrää mikä hehkui kun kiitti pakkauksestaan.. :heart: että olen kyllä erittäin tyytyväinen että päätin isyyspakkauksen koota! :) Heti alkoi rassaamaan viallista koira käsinukkea joka pakkauksessa oli ja jonka piti ääntää, saikin sitten johdot kohdilleen ja koira alkoi toimia :)
Heips!!

Mä tulin tuolta tammikuisista hieman kuokkimaan ;) :ashamed:

SIIS AIVAN MIELETÖNTÄ :LOL: Ootko itse keksinyt tälläsen isyyspakkauksen?! Ihanaaaa :heart:
Onks tein pinossa muut antaneet tällaisia iskille?! :p


Jaksamista odottamiseen kaikille joulukuussa poksuville =)

Perässä tullaan :wave:

iiris ja pojutsu 22+2
 
Huomentaa :)

Eilen oli sitten se neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin/paikat täysin kiinni.
Ajattelin kyllä,että siellä ois saattanu tapahtua jo jotain muutoksia,koska niitä supistuksia tuli niin monta viikkoa ja olivat kipeitä,mutta hyvä näin.

Sf mitta mulla huitelee jossain pilvissä,näyttäs olevan 30 mutta 4D mukaan vauva kasvaa täysin keskikäyrällä kuitenkin.

Ens viikolla tuleekin sitten äitiyspakkaus rahana,niin pääsee ostelemaan jotain tarpeellista,meillä kun on tallella edellinen pakkaus.
 
Tukisukista: Noissa varmaan pätee sama kuin monessa muussakin asiassa. Hinta menee yhteen laadun ja ominaisuuksien kanssa. Eli jos tarve sukille on vähäinen, esim. oireet on pieniä tai niitä tarttee vaikka vaan lentomatkoilla niin varmasti noi apteekin sukat ja muut halvemmat asiansa ajaa vallan hyvin. Mutta sitten jos oireet alkaa oikeasti olemaan tosi pahat ja jalat kipuilee paljonkin niin sitten varmaan kannattaa hommata kunnon sukat asiantuntijoilta omien mittojen mukaan, niin saa varmasti oikean kokoiset ja oikealla tuella. Samahan se on vähän esim. lukulaseissa. Jotku pärjää mainiosti jollain kaupan halppis lukulaseilla, mutta kun silmät alkaa olla vähän ongelmallisemmat niin pitää kipittää optikkosedän luo että saa just oikeanlaiset ja siitä huvista saa sitten pulittaa euroja aimo kasan enemmän.

Liikkeistä: Mulla on kans istukka etuseinässä, mutta vauva myllertää joka päivä ihan älyttömästi. Esikoisen aikaan oli kans istukka etuseinässä ja hän oli kyllä paljon rauhallisempi mahassa tai sitten ne liikkeet ei vaan tuntuneet niin voimakkaana. Varmaan se riippuu vauvan asennostakin. Eli mulla potkii nyt vielä tuonne alas, eli on ilmeisesti perätilassa. Istukka on vissiin suht ylhäällä niin tuntuu noi alaliikkeet hyvin. Esikoinen oli aika varhaisesta vaiheesta lähtien raivotarjonnassa ja potkut tuli ylös ja eivät tuntuneet ehkä tässä vaiheessa raskautta niin voimakkaina.

Mies lähti viemään koiria rokotukselle eläinlääkärille. Pitäs varmaan ruveta ite laittautumaan ihmismäiseen kuosiin ja lähteä sitten kaverille kyläilemään kun ei oo pitkään aikaan nähty.

Meillä muuten poika (1v10kk) risti vauvan veturiksi. Oltiin viimeks neuvolassa ja poika itkeskeli kun terkka teki mulle tutkimuksia ja kun poika on hirmu kiinnostunut junista niin sanoin sitten kun ruvettiin sydänääniä kuuntelemaan että kuuntele kun juna ääntään. Niin poika vaan totes että Veturi. Ja nyt jos puhun vauvasta ja taputan mahaa niin poikaa toteaa aina että "Veturi". Itse hieman karsastan tuota nimeä, kun pojan odotusaikaan samassa pinossa erään äidin vauvan "työnimi" oli veturi ja hän koki kohtukuoleman rv41 joten tuo vauvan nimi jäi erityisesti mieleen. Mutta puhukoon poika veturista, ite pysyn tällä tonttulinjalla. :)

Sanle ja tonttu 26+1
 
Taukoilua yks päivä tohon pistelyyn, huomenna aamusta taas jatkuu. Tytön kanssa syöty täällä kahdestaan ranskalaisia ja kananuggetteja, hot dogit tänään huiviin ja makkarapyttipannua. En jaksa väsätä mitään kotiruokaa vaikka yleensä meillä syödään hyvin ja terveellisesti kaikkea, mut sen verran voimat loppu tästä pojan jutusta ettei tosikaan. Tytölle tää sopii kun ei näitä syödä joka päivä, ja sokeriarvot pysyy siellä rajojen alla vaik syönkin tälleen kaikkea kiellettyä..

Eilen taas pyörin monta tuntia ennen nukkumista ja yöllä heräilin ja valvoin, pussit muistuttaa silmien alla huonosti nukutuista öistä, tänään onneks psykiatri niin saan taas purkaa pahaa oloa.

Poitsulla kuume nousi ja pää on kaksinkertaistunut pallo, turvotusta niin paljon mutta kuuluu kuulemma asiaan, kyllä se sydäntä riipi kun mentiin katsomaan ja mulle kummatkin poika ja mies puhuneet pienestä silmän turpomisesta, no tänään ukko kotiin nukkumaan tytön kanssa ja mie meen pojan kans viikonlopuksi..
 
Tulinpas perjantaiaamun kunniaksi poksumaan :) 29+0!! Kohtapas alkaa jo sitten kolmosella nämä raskausviikot.

Näin viime yönä unta, että masukki syntyi. Oli tosi iso ja kaikki hampaatkin suussa! Siinä sitten kauhuissani mietin, et miten imetän tuota kun sehän puree jo kovasti tuolla hammaskalustolla :D

Yöt meinaa täälläkin olla aika katkonaisia, ei löydy hyvää asentoa ja vessassa saa juosta. Sitten vaikea saada unenpäästä kiinni kun heräilee.

upp3, mulla kans vaivaa tuo sama kohta selästä edelleenkin. Just lapojen välistä, kipu tosin vasemmalla puolella. Terkka ja lääkäri ei oikein kommentoinu mitään kun valittelin, sanoivat vaan et kyllä se varmaan synnytyksen jälkeen helpottaa :/ Kun vaan sinne asti pärjäisi, seisominen ja istuminenkin pitempään on yhtä tuskaa, selällään ollessa helpottaa, mutta kun ei kohta pysty selällään enää olemaan..

Eipäs tässä kummempia, hyvät viikonloput vaan kaikille :wave:

takhisis ja masukki 29+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja meemee:
Taukoilua yks päivä tohon pistelyyn, huomenna aamusta taas jatkuu. Tytön kanssa syöty täällä kahdestaan ranskalaisia ja kananuggetteja, hot dogit tänään huiviin ja makkarapyttipannua. En jaksa väsätä mitään kotiruokaa vaikka yleensä meillä syödään hyvin ja terveellisesti kaikkea, mut sen verran voimat loppu tästä pojan jutusta ettei tosikaan. Tytölle tää sopii kun ei näitä syödä joka päivä, ja sokeriarvot pysyy siellä rajojen alla vaik syönkin tälleen kaikkea kiellettyä..

Eilen taas pyörin monta tuntia ennen nukkumista ja yöllä heräilin ja valvoin, pussit muistuttaa silmien alla huonosti nukutuista öistä, tänään onneks psykiatri niin saan taas purkaa pahaa oloa.

Poitsulla kuume nousi ja pää on kaksinkertaistunut pallo, turvotusta niin paljon mutta kuuluu kuulemma asiaan, kyllä se sydäntä riipi kun mentiin katsomaan ja mulle kummatkin poika ja mies puhuneet pienestä silmän turpomisesta, no tänään ukko kotiin nukkumaan tytön kanssa ja mie meen pojan kans viikonlopuksi..
kovasti jaksamista pojan sairauden kanssa!!! :hug: :hug: :hug:
eiköhän se oo kuitenkin niin, että nyt niitä sokereita tärkeämpää on sun oma jaksaminen, ei tartte pilkkuu ruveta n*ssimaa noitten arvojen kanssa. sit kun on rauhallisempaa nii noudattaa tarkemmin tota r-valioo. hyvä että teidän poika on noin reipas! kovasti jaksamisia koko perheelle!! :heart:
 
Perjantaita :)

Ja terkkuja Rovaniemeltä :) Ajelin tänne eilen, kiersin sit kirppareita ja kauppoja. Vauvalle ostin lakin ja pojalle pari pipoa ja aamutossut. Kimblen ostin iltojen iloksi (päästään pojan kans pelaamaan) ja hyppypallon joululahjaksi. Isyyspakkaukseen ostin kylpykirjan. 10 aikoihin olis treffit pojan kummitädin kans. Kiva ku hänki raskaana (la lokakuussa) niin ei tarvi minun huolestua liian nopeasta menosta :D
Oli kyllä eilen nimittäin tuskaista käveleskellä, vaikka ihan rauhaksilteen kävelin..

Apteekissaki kävin, ostin uusia rautalääkkeitä. F-kirjaimella ne alko, sellasia poretabuja. Apteekin täti oli itsekin raskaana ja kertoi käyttäneensä ko. lääkkeitä. Niin ajattelin sitten että eiköhän ne ihan turvallisia ole :)

Mobilatiako voi käyttää raskausaikana? Mietin ku mulla noita selkäkipuja, jos sitä kokeilis laittaa iltasella et sais nukuttua. Oliskohan se mitään..?

Nyt kyllä väsyttää. Yö oli todella katkonainen. En osaa ollenkaan nukkua vieraassa paikassa. Ja tais mulla olla vähän ikävä noita minun poikia...

meemee kiva et pojalla leikkaus meni hyvin :) Toivotaan et toipuu äkkiä ja pääsee liikkeelle normisti :)

Pitääpä vielä viimeset nettailut ennen ku huoneen luovuttaa :) Hauskaa päivää kaikille :)

Myräkkä ja keiju 28+1
 
Huomenta!
Kiitos kommenteistanne isyyspakkaustani koskien =)

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Isyyspakkauskin tuli luovutettua vastaanottajalleen :D Mies avasi ja luki feikki-kela kirjeen ja näytti mulle että mitä ihmettä, ootko nä tilannu mulle jonku pakkauksen vai mikä ihme tämä on?!!? Luki ja pyöritteli päätä ja naurahteli hämmentyneenä :D Olin viel kirjottanu noutopaikan hieman ympäripyöreästi niin, että luuli sen olevan yks paikallinen liike josta se pitää noutaa :LOL: Siinä vaiheessa aloin nauraa vatsa kippurassa ja neuvoin oikeasta paikasta hakemaan paketin ;) Tutki tavaroita naama loistaen, ihana oli huomata että arvosti aivan mielettömästi vaivannäköäni, ja voi sitä rakkauden määrää mikä hehkui kun kiitti pakkauksestaan.. :heart: että olen kyllä erittäin tyytyväinen että päätin isyyspakkauksen koota! :) Heti alkoi rassaamaan viallista koira käsinukkea joka pakkauksessa oli ja jonka piti ääntää, saikin sitten johdot kohdilleen ja koira alkoi toimia :)
Heips!!

Mä tulin tuolta tammikuisista hieman kuokkimaan ;) :ashamed:

SIIS AIVAN MIELETÖNTÄ :LOL: Ootko itse keksinyt tälläsen isyyspakkauksen?! Ihanaaaa :heart:
Onks tein pinossa muut antaneet tällaisia iskille?! :p


Jaksamista odottamiseen kaikille joulukuussa poksuville =)

Perässä tullaan :wave:

iiris ja pojutsu 22+2
Hih, kiitos ;) En oo ite kehitelly, googlettelemalla löysin kasan ketjuja joissa pakkauksesta oli puhuttu ja sit päätin itekki koota omannäköisemme. :) Ja neuvolan ilmoitustaululla oon nähny mainoksen että jotain valmiita isyyspakkauksiakin voipi tilata jostain, en muista paikkaa kylläkään..

Oli tässä pinossa muitakin jotka pakkausta väsää, ilmoittautukoon ken tahtoo :D

Jaksamista ja hyvää vointia sinullekin, iiris! :)



takhisis, kurja kun sullakin samanlainen selkäsärky.. :( on tää vaan niin inhottava, varsinki jos siihe yöllä herää nii ei voi mitenkää olla kun niin juilii.. :/ mullaki pitkäaikasen seisomisen jälkeen selkä on ihan tulessa ja kun meen makuulteen niin huuto meinaa päästä kun käy niin kipeää kun selkä pääsee lepäämään/venymään...

Viime yö meni perseelleen. poika heräs klo 02.45 kiljumaan, ja sit taas huomattii et oli vaippa falskannu ja body kyljestä märkä, joten eiku vaipan ja vaatteiden vaihtoon.. siinä virkisty sit sen verran että ei nukahtanu, tunnin oli sängyssään ja sit neljältä nousin sen kans ylös että mies saa ees nukkua (kuudelta herätys töihin.. ). laitoin digiboksin kovalevyltä pojalle lastenohjelmia ja torkuin ite sohvalla, poika välillä kävi pikkuautolla nakkelemassa mua että eläpä nuku äiti, leiki mun kaa.. :D kuudelta keitin kahvit itelle ja miehelle, ja miehen lähdettyä töihin vähän ennen 7 mentii pojan kaa nukkuu. nukuin 1h 40min ja poika nukkuu vieläki onneksi...

Selkä oli viime yönä parempana, ku mies hiero illalla vartin verran.. nyt noiden aamu-unien aikana sit meni jumiin ja särkee kokoajan.. :kieh:

Noh, jospa tää päivä tästä muuttuis paremmaksi ja silleen. :)

Upp3 ja masukki 26+3
 
28+0 :heart: :heart: onkos se nyt sitten niin, että alkaa 8. kuukausi, vai mitenkäs nuo nyt menikään... No hurjan pitkällä kuitenkin jo joka tapauksessa! Ja viikon päästä alkaa jo 30. viikko.

Eipä muuta =) Viikonloppuja kaikille!
 

Yhteistyössä