Saanko ampua kohta tuon naapurin louskuttajan?

Naapurin ihana pystykorva on kohta pitännyt pitännyt tota helvetin konserttia tuolla pihalla pari tuntia.Että ihan fiksua oli sitten ottaa Suomen pystykorva naapurien iloksi taajamaalueelle.Meiltä on tuohon naapurin rajalle sellaiset 20 metriä ja siitä 10 metriä sijaitsee tuo koiran tarha.Että 30 metrin päässä meidän makkarin ikkunasta sitten tuo koiruus louskuttaa.
Silloin kun hankkivat koiran niin lupasivat että ottavat sen aina yöksi sisälle ettei häiritse naapureita mutta niinpä se on vaan lupaus unohtunnut ja nyt sitten koira louskuttaa tuolla yötä päivää.Talvella sentään ottivat sen sisälle tuossa 23 maissa ja toivat ulos kello 06 aamulla.
Mulla meinaa ihan tosisaan loppua huumori tuon kanssa.Herätyskin olisi kivasti 4.30 mutta nuku nyt tuossa metelissä |O .
Joskus seinänaapurit ovat tuosta haukkumisesta sanoneet niin vastaus oli ollut etteivät voi kieltää koiraa haukkumasta ettei se reppana vaan unohda sitä.Mitä hemmetin kiinaa se sitten rupeaa vääntämään?????

Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
:/ minun lapsuuskodin naapurissa oli kans pystykorva ja se ulisi...Ihme että se ei heitä itsiä häirinny. :(
Mut älä nyt ammu kummiskaan. Auttaiskohan keskustelu naapurin kanssa?
Keskustelua on yritetty mutta tuloksetta.Niin me kuin muutkin tässä rivarissa asuvat.Eikä heitä itseään tunnu ollenkaan häiritsevän tuo louskutus.Musta on vaan todella itsekästä ja ajattelmatonta etteivät tuon vertaa ota naapureita huomioon.

Onko sillä koiralla tarpeeksi virikkeitä päivisin? Kyllähän se tylsistyy ja alkaa keksimään jotain "kivaa", jos ei ole tarpeeksi tekemistä muulloin. Toki tuolla rodulla on tapana aika kivasti haukkuakin, mutta kyllä se on monesti myös tekemisen puutetta, kun toinen unohdetaan häkkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Onko sillä koiralla tarpeeksi virikkeitä päivisin? Kyllähän se tylsistyy ja alkaa keksimään jotain "kivaa", jos ei ole tarpeeksi tekemistä muulloin. Toki tuolla rodulla on tapana aika kivasti haukkuakin, mutta kyllä se on monesti myös tekemisen puutetta, kun toinen unohdetaan häkkiin.
Tähän vois vielä lisätä sen, että vaikka pystykorva herkkähaukkunen onki, niin ei sekään mun käsityksen mukaan KOKO AJAN pitäis haukkua, jos ei ole mitään haukuttavaa kuten esim. just tuo tylsistyminen.

Mitä sellasella koiralla metsälläkään tekis, joka koko ajan vaan louskuttais?

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
No eihän ne tee sen kanssa mitään.Tuolla pienessä häkissä se on päivät pitkät.Muutaman kerran olen nähnyt että käyttävät sitä kävelyllä joko oman talonsa ympärillä tai sitten lukion ympäri jolloin matkaa kertyy noin 400 metriä.
Meillä oli lapsuuden kodissa kanssa suomen pystykorva (asuttiin maalla,lähin naapuri 300 metriä) ja se ei todellakaan haukkunut yhtä paljon kuin tuo.Että kyllä mä tiedän että noilla pystykorvilla tuo on ihan "merkkivika".Mutta kyllä sitä huumori rupeaa loppumaan kun joka ikinen päivä saa tuota louskutusta kuunnella ja nyt varsinkin kun pitäisi olla jo nukkumassa mutta kovinkaan ei saa unen päästä kiinni tuon räkyttämisen takia.Ja 3,5 tunnin päästä pitäisi jaksaa herätä virkeänä töihin.

voi elämä
Mä tein just alotuksen samasta aiheesta muutama pvä sitten. Mutta mä oon tullu siihen tulokseen, että niin kauan oon sitä kuunnellu ja asiasta jo kolme kertaa huomautettu että seuraavaksi otan oikeesti yhteyden poliisiin. Tekee sit mitä tekee jos tekevät mitään mutta yrittänyttä ei laiteta. Ja googleta toi koirien haukunta niin netistä löytyy kans aika paljon asiaa siihen liittyen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Pystykorva ei taida olla oikein hyvä seurakoira rotu :/
Taajama alueella sitä ajettavaa löytyy vähänväliä, ja kun ei pääse ajamaan, sille pitää edes haukkua!
Meil oli kans ennen naapurissa pystykorva ulkona tarhassa ja kun meitin hukat oli kans tarhassa ja kisut kulki pihalla, ni johan riitti haukuttavaa naapurin koiralla. Se kans haukkui yötä päivää...onneks meitin hukat vaan tuijotteli ja saattoi joskus hieman ulvoa, mutta pääosin hiljaa olivat... Aamullakin kun meni viemään koirille ruokaa, niin naapurin koira näki miut ja se sama räkytys alkoi...Mut asuttiinkin taajaman ulkopuolella, joten mikäs siinä...

Taajamaan myökään ei noitten hukkien kans muuteta, juuri sen takia, et kun nuo halutessaan pitävät semmoista jodlausta, et se kuuluu jokusen km:n päähän metsienkin yli :whistle: Omistajienkin pitäis tajuta, et ei kaikki koirat sovellu mihinkään rivarielämään taajamaan...

Myö etsitään taloa tällä hetkellä ja taajamassa ois tarjolla vaiks kuin paljon, mut ihan naapureiden takia, ei haluta taajamaan asumaan koirien kanssa...

Tottakai saat.. kaiken mikä itseä häiritsee saa eliminoida.. haukkuvat koirat, tupakoivat ja grillaavat naapurit, meluavat naapurin kakarat :kieh:
Tämän päivän lehdessä oli just juttua kun joku hullu oli hakannut naapurinsa koiran sorkkaraudalla.. korvauksia tuli maksettavaksi lähes 3000, mutta onpahan koira hiljaa :(

Muistan kun nuorena naisena asuin kerrostalossa ja siinä vieressä oli omakotitalo, missä pystykorva.Yhden kerran mulla sitten käämit paloivat sen koiran kanssa, kun olimme jo useamman yön kuunnelleet sitä loukutusta.Tartuin puhelimeen ja kun naapuri vastasi, niin sanoin vain: Tukkikaa sen koiran turpa ja vähän äkkiä.No, ei ollut kovin fiksusti sanottu :ashamed: mutta tehosi kuitenkin.Sen jälkeen ei ollut ongelmia ja ei mennyt kauaakaan, kun koko koira katosi naapurista.

vierailija
Vanha ketju mutta sama kävi taas aamulla mielessä kun naapurin pystykorvat alkoi taas räkyttämään kuudelta. Mihinkään ei pääse ääntä pakoon. Kuuluu jokaiseen huoneeseen. Ulkona ei voi olla. Ne haukkuu koko ajan.

Yhteistyössä