***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Myräkkä, itse ainaki oon kummassakin raskaudessa saanu neuvolasta luvan käyttää mobilatia, mutta vain pienen annoksen pienelle ihoalueelle. :) ja sanoi että voin noihin suonikohjuihinki pistää sitä jos alkavat särkemään,sitä kyllä hieman kummastelin, enkä oo onneks joutunu laittamaankaa ku eivät oo kipuilleet (Koputan puuta!!).
 
tyttö nakattu kouluun, ja pitäs alottaa ompelu, sais eräät noi piponsa :saint:
ja jos intoa riittää ni vois ommella tulokkaallekki jotain..

Meillä on pätkä tulossa vissiin kipeeks kunnnon limayskä. kiitosta vaan sinulle joka toit lapsesi hoitoon vaikka lääkäri oli kirjoittanut sairaslomaa |O

Tänään parempana liitokset *kopkopkop*

Meemee, pojalle paranemista, pikaista sellaista! eikä siihen kuukahda jos joskus syö -ei niin terveellisesti- :hug:
 
Huomenta

Neuvolalääkäri kuulumisia ajattelin kirjoitella. Kohdunsuu kiinteä ja pituuttakin 3cm, verenpaine on koko ajan laskenu ja nyt oli jo 123/76, meinaan kun lähtö alussa oli se 140/90 ja tasaisesti on tullut koko ajan alaspäin =)
Painoa oli pikkuisella 1030g joten kuulemma sellaista nelikiloista vähän reilu on odotettavissa ainakin lääkärin mukaan. Muutenkin vauvalla kaikki todella hyvin...
Itellä sitten eilen iski ne "liitoskivut" tai en sitä eilen tiennyt, lääkäri sitten tänään valaisi asiaa että mitä tuo kauhia kipu on...ei ollenkaan mukavaa kun lähtee liikkeelle niin sattuu niin pirusti samoin kun yrittää laittaa housuja tai sukkia jalkaan.
Lääkäri vaan totesi että jos pari viikkoa jaksaisi töissä niin sitten voisi tilanteen mukaan harkita jo kotiin jäämistä kokonaan...katotaan nyt. Kauhiasti ei vielä innosta jäädä töistä pois kokonaan..

Mutta sellaista meille..
Firesun ja pallero 27+6
 
Firesun, kokemuksesta tiedän, että kun ne liitoskivut iskee kunnolla niin ei todellakaan olla töissä. tai toki riippuu työstä mutta ainakaan kovin fyysistä ei voi tehdä, kivut nimittäin tulee todennäköisesti vain pahenemaan.
Itsellähän on että tasan tietyllätavalla kun istuu niin ei koske.. :kieh:
 
Heippa!

iiris- minäkin väsäsin isyyspakkauksen, siitä lukee enemmän noissa aiemmissa ketjuissa. Mies tykkäili siitä kovasti. :)

Sain tänään aamupalaksi 27 suudelmaa! :D Ja söpön kortin ja paketin. Ja illalla olisi tiedossa saunomista kynttilänvalossa ja alkoholitonta siideriä, ja mies tekee lisäksi minun lempiruokaani. :)

Elikkäs, menenkin leipomaan itselleni synttärikakun. :D

Hyvää viikonloppua!

Pööpötti ja Masukki 28+5 :heart:
 
Pööpötti: Hyvää syntymäpäivää. =)

Tänään oli puhetta et poika olis kotiutettu, mutta kun sitä kuumettakin oli 39 eilen niin pitävät viel yhden yön, ja sit huomenna saadaan pikkumies tänne kotiin toipumaan.

Mies on yhden yön sit pojan seurana vielä, kun mun piti alunperin mennä, mut suppailee sen verran taas kivasti stressistä että isi kelpaa pojalle ja isi ei itke joka välissä :LOL: , ja kun mulla sitä ajokorttia ole ja pääsevät lähtemään samantien kun lääkäri antaa luvan, mielummin näin ja ehkä mä viel tän yhden unettoman yön pystyn kestämään vaikka helppoa ei ole, miten sitä onkaan tottunu siihen kuorsaavaan puoliskoon ettei edes erossa pysty nukkumaan, sama vika kuulemma ukollakin, uni ei maistu.. Ja huoli pojasta vaik enää sitä hätää ei näytä olevan.

Vauva aloittanut sellaset sembalot taas ettei masu meinaa riittää, miten niin pienestä voi lähteä tollaisella voimalla potkuja ja lyöntejä.. Tänään 26+5, aika lentänyt siivillä ja jotenkin unessa mennyt eteenpäin, tulis jo joulukuu.

On ihanaa että näinkin hyvin sit kaikki kääntyy vaik aika pohjalla taas käyty ja miten se ihmemies onkaan jaksanut leikkaukset sun muut lääkinnät ja ronkkimiset ja kovaa kyytiä olis jo tulossa kotiin. :heart:
 
pööpötille ONNEA :flower:

Pitäisi neuvolaan soitella pissanäytteen tuloksia, onko mahdollisesti tulehdusta vai ei, mutta kun ei millään jaksaisi. Oireitahan mulla ei ole, mutta lääkäri halusi sulkea senkin mahdollisuuden pois.

Lentsua yrittää pukata päälle, jospa tästä tokenisi!
 
Firesun ootko syönyt jotain lääkkeitä verenpaineeseen? Mulla oli viime neuvolassa 80/140 ja täti vaan meinasi että ihan normaalithan nämä. Viimeksikin oli varsinkin loppuraskaudesta paineet korkealla ja lääkäri arveli myöhemmin, että tyttö syntyi niin pienenä (2800 g) sen takia.

Takaisin töihin, nyt ei ehdi kommentoida enempää.

Bellona kai 27+4
 
Mulla oli kanssa alkuun aika kovat lukemat verenpaineissa, siis justiinsa tyyliin 140/90, mutta nyt olleet ihanteelliset, viimeksi oli muistaakseni 127/76, joka on mulle ihan normaali. Esikosta mulla paineet nousi loppua kohden, ja epäiltiin jo r-myrkytystäkin, kun oli turvotustakin ja kaikkea.

Ois kiva saada jotain painoarviota, mutta eiköhän se joka tapauksessa mee sinne neljän kilon kieppeille. Katselin tuossa taas yks kerta 4D:stä saatua dvd:tä niin siinä oli joku käyrä sen hetkisten mittojen mukaan, että sellainen vajaa nelikiloinen tulisi, jos normaalisti kasvaa. Esikoinen oli tosiaan sen 4kg ja 53cm.
 
Soitin neuvolaan, mutta sieltä sanottiin, ettei tuloksia ole odotettavissa ennen kuin maanantaina. Ja eilen sanoi terkkari, että voit soitella jo perjantaina ilapäivällä. Mietin, että pitiköhän koko näyte viedä labraan vai tohon neuvolan puolelle. Labraan viennistä puhui terkkari eilen ja muulloin on sanottu, että tuoda neuvolan vastaanottoon. Että kaipa tuo ihan oikeaan paikkaan tuli vietyä. Pitää maanantaina soitella uudestaan sitten.
 
bellona- ei oo tullu syötyä mitään lääkkeitä, vähän se neuvolan tätikin on ihmetellyt että kuinka noin hyvin on tasaisesti tippunut mutta hyvä niin. Ja nyt viime käynneillä on mitannut jopa kahteen otteeseen että varmasti pitää paikkansa.
Samoin mulla on pysynyt hemppa ylhäällä koko raskauden ajan (viimeksi tais olla 146).
Kaiken lisäksi oli tänään oikein älyttömän mukava lääkäri =)

Äsken tuli nukuttua neljän tunnin päikkärit (parilla vessa käynnillä tietty), mutta oli jotenkin niin ihanaa...nyt jos lähtis leipomaan suklaa muffinsseja ukolle kun se on ollut niin ihanan avulias viime viikot. =)

Firesun
 
aika vaan menee niin nopeeta ettei ihan joka paikkaan kerkee.
Ja ollaan oltu paljon esikoisen kanssa ulkona naapurin kera, kun nyt asutaan omakotitalossa, niin tuo ulos meno on niiin unelma juttu. Ihan omassa ja naapurin pihassa nämä pikkuiset viel viihtyy.

Täällä kaikki siis hyvin, kun muutettiin toiseen ns. kylään mulla tietysti vaihtu myös neukka.Ja onneks siel olikin kiwa neukkatäti ja lekuri. Lekuri on mies, vähän vanhempi, mutta yllätti minut positiivisesti. Juteltiin 1h, mun viime synnytyksestä ja tästä tulevasta, ja sain jopa uutta tietoa itsestäni, sanoi että hänen mielestä mulla on ahdas lantio!?...eka lekuri joka sanoi noin...ja sanoi myös että kyllä sieltä semmonen 3,5kilonen mahtuu, mutta ei sitten yhtään isompi, et kun meen marraskuussa synnytystapa arvioon niin hän laittaa lähetteen rötgeniin.
Ja tämä lekuri myös selitti mulle selkeellä suomenkielellä, miks ne käynnisti viime synnytyksen vaikka olin ensi synnyttäjä ja vauvan paino arvio oli iso...ja selitti myös sen minkä takia se meni hätäsektioksi...sen takia nyt onki sit hyvä fiilis. Ku sai siihen selvyyden.

Jeees, huomenna mä ja rakas mieheni lähdetään kahden kesken pikkulomalle, päivä tukholmassa risteily ja laivassa luxus hytti...niin ihanaa.. B)

 
Täältä vaan pikaisesti moi :wave:
Koko pakkolomaviikko on menny kiireessä mm. häitä järkätessä ja kohta lähdetäänkin pikkusiskon häihin E-Suomeen. Ekaks vielä kampaus ja meikki täällä Mansessa ( ihanaa hemmottelua ) ja sitten auton nokka kohti etelää. Saa nähdä millaiseksi vetistelyksi menee kirkossa , kun muutenkin olen semmonen itkupilli nykyään :kieh:

Vielä on harmaa päivä, mutta aurinkoa se on luvannut(?) joten aurinkoista lauantaita kaikille mammoille ja masuille! :heart:

Killi ja topi 27+5
 
heipsan kaikille! :wave:
Mä en nykyään pääse enään koneelle tai saa raahattua itteäni tänne.. tuon mein esikon kans on melko toivoton yritys yrittää istua koneella ja kirjottaa 5min pitempään (menettämättä hermoja), se ku haluais istua sylissä ja painella kaikkia mahollisia nappeja!
Mä oon pöljä :ashamed: maanantaina kävin neuvolalääkärissä ja lääkäri olis halunnu laittaa mut s.lomalle (ku on tuollanen työ ) en halunnu ku saan aika hyvin valita mitä hommia töissä teen.. eilen sit mietin et olis ehkä sittenki pitäny.. no kuulostellaan! Meinaa taas nuo jalkakivut vaivata, oon taas muutaman viikon pärjänny aikasta hyvin nuilla tukevimmilla tukisukilla, mut alkaa taas tämä kävely käydä kivuliaaksi (etenkin öisin), särkee jalkapohjia ja jos käy pidemmällä lenkillä, ni sit särkee issiasta, mut oon vain sinnikkäästi kävelly! Sanoinki lääkärille, etten halua vielä jäähä kotiin ku tuntuu ettei ole oikein syytä :ashamed:
ens viikko mul onki näil näkymin vapaata. Nyt alkaa taas sellanen vinkuna et häätyy lopettaa..
sukkis ja kakkonen 29+5
 
Haettiin tänään äitiyspakkaus postista ja olihan siellä kaikkea ihanaa :heart: Oon kyllä tyytyväinen, että tuli valittua pakkaus, ainaki näin ensimmäisen kohdalla. Täällä odotellaan kontrollirakenneultraa sikiön epätavallisen suuren virtsarakon takia, meijän Kyproksen-matkan jälkeen, minne lähdetäänki maanantaina B)
 
Heippa!

Piti vaan tulla hehkuttamaan että kävin juuri hakemassa kukat kukkakaupasta ja menen kohtapuoliin laittelemaan loppuja hääkarkkirasioita kuntoon. Sit menen päiväunille. Huomenna sitten ahtaudun mahani kanssa mekkoon, itketään kirkossa ja juhlitaan :heart: :heart: :D
 
Tänään kävin kangaskaupassa pyörähtämässä. Mukaan lähti lakanakangasta ja kuviollista puuvillakangasta erilaisia. Saa ensi viikolla sitten ommella lakanoita ja pussilakanoita. Saanpahan erilaisia ja mieluisia, kun minä en oikein ole tykästynyt vaaleanpunaiseen tai -siniseen. Samalla ostin useamman metrin muovitettua friteeta, onpahan nytten sänkyyn, vaunuihin yms. mihin keksin ja tarvitsen.
 
Raparperitaivaalle onnea huomiseen! muista hengittää! :saint:
Täällä on nyt vaihdettu huonejärjestys, ja pinniskin on koottu :eek:
Selkä tohjona, hyvä kun kärsii kävellä |O siihen kun ympätään häpyliitoskipu joka viiltää joka askeleella n.5cm luusta ylöspäin niin ei tosiaan tee mieli liikkua :kieh:
 
Mä kävin eilen apteekissa kysyyn niin oli täti sitä mieltä ettei heti kyl mobilatia raskaana käyttäis. Ja niinhän se luki pakkaus selosteessaki et ensin keskusteltava lääkärin kanssa käytöstä.. Ostin sit hirudoid fortea hätävaraksi, jos ennen neukkaa tuntuu et pakko käyttää..

On nämä selkäkivut täälläki niin mielettömän kovia. Ku tuntuu ettei mitään kestä. Aivan kamalaa.. Mieski sanoo et mä syön panadolia ku makkaraa.. :D Mut pakkohan se on jos meinaa jaksaa painaa loppuun asti.. Ku ei makaamaankaan voi jäädä, olosuhteiden pakosta..

pööpöti vähän mä oon kade millasta kohtelua oot saanu! Meillä saa vain haaveilla tollasesta.. No mut, ihana et edes joku saa huomiota osakseen :) Ja onnittelut tietty syntymäpäivänä :flower:

Hei te joilla se verenpaine on korkeella; lähettäkää mulle niistä paineista ihan vähän ;) Mulla nimittäin alkuraskaudessa oli pitkään 90/50 koko ajan paineet. Reilusti yli puolenvälin mentiin noilla. Nyt ne on noussu jo tuonne 100/60 pintaan, mut ei ne vieläkään mitkään kaksiset oo.. Olispa ihanaa ku nousisivat vähän, jaksais paremmin..

Tänään oli kiirus päivä, oli kunnan kesäkauden päättäjäiset. Alle kouluikäiset heittivät kilpaa nutukasta. Kaikki saivat pussillisen karkkia osallistumispalkinnoksi :) Koululaisille oli järjestetty kaikkea muuta kivaa.. Just äsken sain pojan unille ja kylläpä se väsyttäis itelläki.. Rankkaa ollu nämä viime päivät ku menossa jatkuvasti.. No, viikolla saa sit levätä :)

Jospa se mies tulis pian raksalta.. Huolettaa ku tässä meidän kulmilla liikkuu vihainen hirvi, oli tänään hyökänny ihmisen kimppuun.. Ja tuo yks tuolla pyörii yötä päivää.. No, jospa se ei sen päälle hyökkis..

Myräkkä ja keiju 28+2???
 
myräkkä, mulle kans lisää paineita!! 110/55 noin on normit, alaaine kyl vähän matalampi ja yläpaine kans.. Vai vihanen hirvi, meillänoi ei onneks oo viel vihasiks heittäytyny, muuten joutus varmaan lihoiks laittmaan. Meillä elää siis takapihalla n. 4hirven lauma, tai oletan että ne on lauma kun ne tuossa yhdessä hengaa :LOL: kiima-aikaan joutuu välillä pitää verhoja kiinne ku ei mitää häpyä heillä ko olkkarin ikkunasta näkyy kun tehdään pikkuhirviä :kieh:
Mitenkähän se felden-geelin halppismuoto, saiskohan sitä käyttää raskausaikana.. pitääpäs ottaa selvää, se on nimittäin hyvää.

Täältäkin onnittelut pööpötille!

Ja toivotaan hyvää keliä huomiselle, ettei rapasperi kastu!

Ja taas supistaa niin että taotaan nyrkkiä pöytään |O ja jalat on uoleen pohkeeseen hyllyvät, hiukan siis turvoksissa
 
jahas, tytön lääkäriin vienti, oli siis sillo viikolla nyt kipeenä, parani, nyt nousee kuume uudestaan ja ihan järkky yskä, astmalääkkeistä huolimatta oksentaa kun yskii. kivakiva :| poika rykii kans silleen että joutuu avaavia antaa tai tukehtuu. oli siis rattoisa yö täällä..
 
Ihanaa nukkua oman kullan kainalossa kotona omassa sängyssä, tuntuu etten näin hyvin oo nukkunut pitkään aikaan, eilen kotiin tultiin poitsun kanssa ja hyvin meni yö, pari kertaa kävin pissillä ja katsastamassa poitsun voinnin, nukkui niin sikeästi ettei tosikaan, toinen kans ihan väsy..

Pitää huomenna mennä pissitestiin siihen kontrolliin, epäilen että taas sama kustulehdus olis uusiutunut kun painetta ja kirvelyä, tää olis sit kolmas kerta peräkkäin.

Masuasukki viuhtoo tuolla alavatsan tienoilla, tosi kumma tunne kun yleensä liikkeet tuntunut ylempänä, masukin on valahtanut melkein polviin, alhaalla se on ollut koko odotuksen ajan, mutta eilen äitini sanoi että miten se nyt noin on tippunut ja sairaalassa eivät melkein uskoneet että vasta joulukuussa LA, kun masu on sen verran alhaalla.

Raparperitaivas: Onnea paljon hääpäivänäsi!
:flower:

Se olis sit tasan rv 27 koossa, ihanaa. :heart:
 

Yhteistyössä