***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Unna84: TIedän tuon tunteet mikä tulee kun vauvalla on kaikki ok mutta ei vastaa viikkoja :( Meillä pojan eli toisen lapsen odotus oli noitten ultrakäyntien takia aivan kauheaa, poika oli koko ajan -2viikkoa lasketusta ajasta. Itse olen 156cm pitkä ja eikä tuo mieskään mikään pitkä ole. Syntymän jälkeenkin piti noissa kontrolleissa käydä. Pojalla kuitenkin kaikki ok, täysin terve paitsi maitoallergia.

Jaksamisia Sinulle :hug: nedee ja poitsu 22+4 varmaankin, oon ihan sekaisin noissa viikoissa :ashamed:

Huomenta Rovaniemeltä,minullakin LKS ssä ensi kuussa rakenne ultra ja toivoisin että saisimme tietää sukupuolen..jaksuja otka tarvitsee ja voimahaleja :hug: tänään menen pikkuselle ottamaan vakuuutuksen,oletteko jo muut ottaneet ?
ja kaverin luo,hakemaan vaaville vaatteita =) heillä 5kk jaaakko poika ja tyttöjenkin vaatetta..
laittakaa yh:viestiä jotka ovat pohjoisesta tai rovaniemeltä,kiva olis nähdä ja kahviltella yms ?
olo on ihmeen hyvä,paha olokin lähtenyt,juomaa meneen näin helteellä..
nyt suihkuun ja asioille !

katja-mamma ja huomena rv 18 täynnä :heart:

mammaRoi, niin mekin oltais haluttu tietää sukupuoli mutta ovat ottaneet sen kannan etteivät ala arvuuttelemaan. Meillä oli eri kätilö kuin tuttava perheellä ja sama vastaus "ei aleta arvuttelemaan". Se on tietysti eriasia jos osaa itse katsoa ja tulkita kuvaa. Me ei siihen olla niin taitavia vaikka reisiluun mittasi ja napanuoran katsoi, kulmilla pyörittiin mutta ei. Parempi varautua siihen että tietoa ei tule vaikka kuinka nätisti pyytäis.

Voi jeesus sentään, mikä torvi on täällä meillä äitiyspolin lääkärinä :headwall: . Kävin tänään tuon typeryksen juttusilla tuosta miun jatkuvasta huimaamisesta ja päänsärystä, mutta melko turha reissu oli!! Kauppareissuista ei tuu enää mitään, kun meinaa pyörtyä ihan väkisin kesken reissun, kotona jos teet ruokaa, niin eikun välillä istumaan, ettei kohta ole " kintut kohti kattoa " kirjaimellisesti :kieh: .

Olen lainannut miun äitiltä verenpainemittaria ja aika alhaalla nuo paineet on, mutta kun lääkäri mittasi ja meikäläisellä alkoi hiukka keittää koko tyyppi, niin johan paineet pompsahti normitasolle ja tokasi vain, että " ihan hyväthän nämä siun paineet ovat ". Ja kotona kun mittaa, niin alhaisin lukema on ollut 92 - 54.
Lääkärin mielestä on vaan IHAN NORMAALIA, että paineet heittelee ja lääkkeeksi käski syömään silliä, että sillei :whistle: .
Eikä ottanut kuuleviin korviinkaan, kun yritin selittää, että en voi mitenkään seista töissä tuntitolkulla, kun kaupassakin meinaa taju lähteä. Mumisi vaan omiaan tietokoneelle, ei ees asiakasta päin voi puhua, siitähän saattais saada jotain selvääkin. Eli saikkua ei olis kirjoittanut niin millään, vaikka kuinka perustelin ja selitin tilanteen ja päänsäryt ohitti olankohautuksella. Kaikki kun on ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta, eli "mene vaan töihin, äläkä täällä valita," oli vähän lääkärin asenne.

Suostui lopulta muutaman päivän saikkua kirjoittamaan ja hiton hienoa tällein yrittäjänä, kun melkein koko sairasloma-aika menee karenssiin, niin hiukka tehään taas persnettoa. Ja typerä lopetti sairasloman ensi torstaille, eli perjantaina pitäis töihin mennä. Ei sitten voinut koko viikkoa antaa loppuun asti.

Sori jälleen kerran oma napaisuus, mutta hiukka on keittänyt tuon lääkärireissun jälkeen :ashamed: . Kokeilisi itse millaista on olla raskaana ja seista töissä koko päivän, kun kymmenen minuutin seisomisen jälkeen meinaa taju olla kankaalla.....

Kiukkuinen Jessie + nappula tasan 18 viikkoa :saint:

Heips pitkästä aikaa. B) Ollut lomakiireitä niin ettei ennätä kuulumisia kirjoittelemaan, saatika sitten komentoimaan mitään. Ja niin ahkerasti olettekin kirjoitelleet, että luettavaa oli ihan mahdottomasti. Ja siitä syystä ei ole myöskään mitään kommentoitavaa... Unohdin jo kaiken mitä olitte kirjoitelleet :saint:

Paitsi että tervetuloa uusille!

Eli suoraan sitten omaan napaan. Kesälomareissu tehty; reilu viikko kierreltiin asuntoautolla Suomen Lapissa ja Pohjois-Norjassa. Maisemat oli aivan upeita Norjan puolella. Luntakin oli :)

Ja eilen olikin sitten rakenneuä. Pikkuisella näytti kaikki olevan oikein hyvin :heart: Kasvaa ihan ajallaan, olisiko painoa ollut 345g. En muista varmaksi, eikä kätilö merkinnyt sitä korttiin. Kaikki rakenteet löytyi kuten pitää ja hyvin, hyvin varmasti kätilö veikkasi tonttusen olevn prinsessa-merkkiä :heart: Aina oon ollut hyvin epävarma sen kanssa, jos epäillään tytöksi, mutta niin varmasti kehui häpyluut näkevänsä, että josko siihen voisi luottaa? Tänään ostinkin kirpparilta kolme ihanaa mekkoa. Sääli poikaa, jos hän sellaisena sittenkin joulukuussa syntyy :laugh:

Vaunujakin ollaan käyty katselemassa ja nyt on pää tolkuttoman sekaisin :whistle: Ensin olin ihan varma, että meille tulee Emmaljunga Duo Edge. Ihan vain kuvien ja aikaisempien kokemusten perusteella. Juuri tästä kärrystä ei muuta kokemusta ollut ennestään. No sitten ihastuin yhdessä kaupassa Crescent Classiciin. Siinäkin oli ihan kiinnostava vaihtoehto. Sai myös isännän kiinnostumaan :D Toisessa kaupassa heiluttelin sitten Brio Kombia, sillä compact-rungolla ja sekin olisi hyvä vaihtoehto. Ja sitten tykästyin myös Emmaljungan City Crossiin, johon voisi aluksi ostaa City-kopan.... Että teeppäs näistä sitten valinta.... :ashamed:

Brio oli ihanan jykevä, mutta onko liiankin iso ja raskas sitten ratasvaiheessa? Emmaljunga menee samaan kokoluokkaan, mutta sport-runko oli paljon huonompi kuin Brion compact (B:ssä toimi se heittoaisa paljon herkemmin ja ketterämmin, mutta tarviiko sitä oikeastaan? Ei mulla ennenkään ole sitä ollut...). City Cross ois mahtavan kevyt ja aika ketterä. City-koppa tarjoaisi alussa suojaisan nukkumapaikan vauvalle, mutta kulkeeko nuo pienet pyörät varmasti hyvin myös lumessa? Edget alkoivatkin sitten yhtäkkiä tuntua ihan jättiläisiltä.... Ja tuo Crecent kiinnosti ihan muuten vaan. Oli sellaiset sporttisen ja ihan toimivan oloiset.

On vaan niin vaikea päättää että mitä tarvitsee.... Toisaalta tuollaiset kevyet yhdistelmät, kuten City Cross ja Cresent, olisivat käytännöliset jatkossa. "Vaunuaika" on kuitenkin aika lyhyt (no joo, vuoden kuitenkin) ja sen jälkeen kaipaa ehkä ketterämpiä rattaita kuin mitä nämä isot yhdistelmät (Edge ja B:n Kombi) ovat rungoltaan.... Argh. Hankalaksi menee :kieh:

Mitäs te olette päättäneet ja mihin vaunuihin päätyneet?

huomenta vaan...ja täällä poksuu...puoliväli, uskomatonta...
Ja ylihuomenna on klo9 on rak.ultra, ja joudun meneen sinne yksin...mies yksin töissä joten ei kerkee tällä kertaa mukaan, nyyh. Ja tää on vika kerta. Tai siis on mulla äippäpolilla tarkistus rv32...jospa mies sillo pääsis mukaan, ku sillo aina ultraavaat ku sinne meen.

Tilasin tuossa eilen tuplarattaat netin kautte UK:sta...hintaa tulee 550?, mutta ovat hemmetin hyvät ja phils&teds vaunut olis maksanu ainakin 850?, eli pieni säästö.
tässä linkki, minkämoiset tilasin
http://www.youtube.com/watch?v=ER-7BEw-AfU

Täällä kaikki muuten hyvin, paitsi krapula olo jatkuu, menee kummasti aalloissa, joskus enemmän joskus vähemmän...
Ja muutto vaan lähestyy, Emma menee ens viikolla hoitoon 11pvää/kk eli silloin kerkeen pakkaileen ja nukkuun...väsy ku on. Tuo väsymys on näköjään tuota alkuraskaus väsymystä, neukkatäti sanoi että se voi tulla just näinkin myöhään.

Huomenia!
Me laitettiin esikoiselle viisi vuotta sitten vaunuiksi Emmaljungan Duo Edget ja ollaan oltu tyytyväisiä. Vuosien varrella ei ole muuttunut kuin jarrut. Meillä kun on talvella täällä pohjoisessa paljon lunta ja pakkasta niin ovat helpot pukata leveiden renkaiden kanssa ja koppakin niin reilu että saa laittaa reilusti vaatetta vauvalle ja mennä ulos. Heittoaisa on ollut tosi kätevä, ei tarvi lapsen istua vasten aurinkoa. Niin ja teleskooppi säätö työntöaisassa on hyvä kun mieheni on yli 200cm pitkä niin ei jää siitä kiinni että ukkelin pitäis selkä kyyryssä vaunuja pukella :)
Onneksi on esikolle laitettu silloin vaunut viimeistä huutoa. Nyt täytyy hankkia vauvalle turvakaukalo ja Duo Edgeen saa adapterilla Emmaljungan oman kaukalon.
Tämmöisiä kokemuksia meillä Duo Edgeistä :)

Kuurakeiju ja :xmas: 21+6

Heippa ja terveisiä rakenneultrasta! Kaikki oli Mötköllä hyvin, hän lienee munatonta mallia mutta sehän nähdään varmuudella vasta sitten joulukuussa. Vastasi täsmälleen viikkoja ja kovasti heilutteli itteensä ja yhdessä kohtaa näytti ihan siltä kuin hän olisi rapsutellut niskaa :laugh: Toinen käsi oli pään alla koukussa ja sormet haroi. Tiesittekö muuten että tämän ikäisillä Pötköillä on aika luonnottoman kokoinen jalkaterä? Kuulemma on ihan normaalia että jalkaterä on sääriluun mittainen. Meidän "neidillä" reisiluu oli 32mm ja jalkaterä 35 :laugh: Saatiin mukaankin hieno jalkapohjakuva.

Vaunuista sen verran että esikoisella oli Happy Babyt ja Emmaljugan Ceroxit (ei yhtäaikaa kuitenkaan, sentään) ja molemmat oli mainiot. Tälle uudelle tulokkaalle ostettiin Ora Taiga 2008 yhdistelmät. Ainoat kriteerit mulla oikeastaan oli että renkaat pitää olla isot, heittoaisa pitää olla eikä kankaassa saa olla mitään helvatan nallekuosia :x Ja sellaiset löytyi kohtuuhinnalla. Enää pitäis sovitella kaukaloita autoon että mikä olis hyvä, ajattelin kaverilta lainata Baby Safe plussaa ja kokeilla ylttääkö vyöt. Jos ylttää, niin laitetaan semmonen tilaukseen sieltä mistä sen halvimmalla saa. Tämmösessä tuppukylässä kun ei ole lastentarvikeliikettä yhtäkään niin halvemmalla pääsee kun tilaa. Sänky olis vauvalla varmaan hyvä kanssa olla :xmas: Sitteri saadaankin lainaan, ei kehtaa ostaa jos ei Mötkö vaikka siinä viihykään. Kirpparilta ostin 7eurolla yhden sitterin jonka ajattelin mummolaan sijoittaa niin on mihin laskea lapsukainen välillä.

Sitten pitää jakaa vähän surua teidän kanssanne. Olen aiemminkin jo ilmoitellut että rakkaat Rexit olis uutta kotia vailla kun mies on allerginen. No, nyt niille on uusi koti löytynyt ja tässä syksyn aikana omat rakkaat poikuset lähtee eläkepäiviä viettämään Etelä-Suomeen :/ :( :'( Siellä on muitakin kissoja ja olen varma että pojat kovasti tykkäävät uudesta kodistaan kunhan sopeutuvat mutta voi järkky mikä surku tulee. Esikoinenkin hokee vähän väliä että hänelle tulee niitä ikävä. No niin varmasti tulee kun ne aina on tässä olleet rapsuteltavina. Voi pylly sentään.

Ja sitten vielä positiivisempi ilmoitusluontoinen asia: meillä onkin sitten häät tulossa vielä tänä vuonna. Enää tarttis löytää mekko joka mahtuis päälle ja näyttäis jopa edustavalta. Hyviä ehdotuksia?

Raparperi ja Mötkylä 20+0 poks!

Ihanaa Raparperitaivas häät!! :heart: itse unelmoin häistä,mut kaikki aikanaan..
mie kävin vaunut varaan myös,tietty miehellekin ilmottaa hiih =) herqules yhdsitelmät,pehmeellä kopalla,sadesuojan ja hoitolaukun kans 328e :)

täällä tuli äsken mahottomasti vettä,just kerkesin kotia asioiltani kun alkoi sataa,hellu lähti jo ennen 6 töihin,viideksi tehdä ruoka,makaroonilaatikon väsään uuniin :whistle:

muut vauva jutut tässä hommailla pikkuhiljaa..

nyt menen kahvin keittoon..

katja ja ihku piiperö :heart: ,pojat rakkaat :heart:

Tintukka76 me ostettiin tämän kuun alussa juurinkin Emmaljungan Duo Edget vm.09, käyttökokemusta ei luonnollisesti vielä ole mutta muiden kokemuksia olen lueskellut ja positiivista on ollut kaikki mitä olen löytänyt.

On noi pirun upeen näköset ja tuntuu hyvin toimivilta, innolla odotan et saan sinne pikkuisen mussukkaisen kuljetettavaksi :heart:
Ite aina oon haaveillu, että jos joskus saan vauvan niin ehdottomasti vaunut tulee olemaan Emmaljungat, niin tuntuu että yksi "haave" on nyt toteutettu, hih :)

Muut mallit (mm. City Cross) tuntui jotenkin kovin matalilta meille, Duo Edgeissä oli sopivasti korkeutta ja kun muukin Duo Edgeissä jotenkin iski kohdalleen, ne sit ostettiin :)

heipat täältä työpaikalta :whistle: tylsä päivä, yhtä juttua muokannu ja muun ajan tsillaillu.. lehden toimittajana oleminen siis on tosi vilkasta :whistle:

tervetuloa uusille! ja onnea raparperitaivaalle hääjuhlien johdosta!! Oon ihan kateudesta vihreä, minäkin tahdon! :D

vaunukeskusteluihin voisin osallistua.. hobby hallin sivuja just selasin nii siel ois Carena Free-yhdistelmät ja Brio Race-kuomut, jotka kiinnostais. mun siskolla on vanhempaa mallia tollaset carenat ja on olleet ihanat mitä ite käytin siskontyttöjä ajelulla sillon muuan vuosi taakse päin :D kehuja nuo kärryt ei vaan oo saaneet ainakaan mitä pari keskustelua löysin netistä. Ja nuo briot ehkä miellyttäis muutenki enempi mua, kun on kuomurattaat nii on varmaan ketterämmätkin..??? nyt esikolla käytössä ollu vanhat brion yhdistelmät (raparperitaivaan rakastamalla nallekuosilla :laugh: ) ja sittemmin myös lainassa on ollu muistaakseni carenan yhdistelmät... vanhoja kärryjä molemmat, nii ois luksusta ostaa tulokkaalle ihkauusi menopeli :D meillä tuo osto tosin ajankohtainen varmaan vasta vuodenvaihteessa kunhan ollaan saatu vauvan synnyttyä kunnalta vauvaraha (370e). ;)

Täällä vauva myllää massussa jne. AINIIN, neuvolassa kävin maanantaina. kaikki ihan ok.. pissa puhdas ja verenpaine hyvä. hb jopa 114 kuukauden raudan syönnin jälkeen! sf mitta keskikäyrällä :)

napatyrän neukkutäti kuitenkin bongasi. onko kellään semmoisesta kokemusta???

pari vkoa sitten kävin ylimääräisellä lääkärineuvolakäynnillä otattamassa streptokokkinäytteen, mutta labrassa olivat sössineet näytteen kanssa eikä vielkään ole tiedossa onko mulla sitä :kieh: uusi näytteen otto sitten seuraavassa nlalääkärissä, joskus myöhemmin. nyt kuitenki supistukset pysyneet kutakuinkin poissa,joten täti sanoi ettei tarvi kiirehtiä asian kans. vasta synnytyksessä muutenki hoidetaan se bakteeri.....

hmh. lähtiskö tästä kahvinkeittoon.... :whistle: huomenna poksuu!

Upp3 ja masukki 20+6 :heart:

Onnea kaikille hyvistä rakenneultra kuulumisista :)

Sydänkäpynen täällä on tosi paljon Janen vaunuja ja just noita tuplia. Itse en ole päässyt missään kokeilemaan. Ovat tosi kevyet rungoltaan ja se vähän epäilyttää että kestävätkö sitten todella. Mielessä ovat käyneet myös mulla nimittäin ja samoin Phil & Teds, mutta enpä ainakaan näistä heinäkuun alennusmyynneistä vielä hyötynyt. Ehkä sitten tammikuussa.

Raparperitaivas meillä kanssa oli isojalkainen kaveri masussa :D Mutta isoveikallakin oli syntyessään toooosi iso jalka verrattuna muuhun vauvaan. Onnittelut tulevista häistä! Olisko joku sellanen empire tyylinen mekko hyvä, jossa "leikkaus" siis rintojen alla? Ei kovin leveä malli kuitenkaan. Tossa muutamia linkkejä, jos kiinnostaa :) Tosin jälkimmäisessä linkissä en käsitä miksei ole käytetty raskaanaolevia malleina jos kerran myydään häämekkoja raskaina oleville??? http://www.maternity-clothing-fashions.com/store/PPF/Category_ID/149/products.asp
http://www.parents.fr/parent/grossesse/mode-femme-enceinte/dossier/12-robes-de-mariees-pour-femmes-enceintes/(offset)/9/(breve)/127565

Vaunu keskusteluun sen verran että olen ajatellut pärjääväni aluksi ilman, koska en kuitenkaan niitä tarvitse muualle kuin ulkoiluun ja eiköhän ainakin ensimmäiset kuukaudet suju vauva liinassa tai kantorepussa. Busseihin tai muihin julkisiin on turha yrittää millään kaksosten rattailla, kun ei sinne muutenkaan meinaa sopia sekaan. Muuten täällä suosituimpia näkyvät olevan Stokke, Bugaboo, MacLaren ja PegPerego eli mahdollisimman ketterät tai kevyet. Tosin itse olin jo aivan tuskastunut työntämään matkarattaita tuolla puistossa kun meidän isoista kolmipyörärattaista oli kumityhjä. Nyt taas pääsee helpommalla, jos mäkiä ei oteta lukuun...

Äippäliini mulle voi laittaa synnytyssairaala kohtaan Ranska, koska täällä ainakin on tarkotus synnyttää ja poikalupaus, vaikka tyttöä olisinkin itse arvellut.

Rakenneultrassa oltiin aamulla. Maanantaina oli kontrollikäynti ja käski hieman hillitä tahtia, koska paikat oli pehmenneet ei kuitenkaan avautuneet. Taaskaan kuva ei ollut aivan tarkka ultrassa, mutta kaiken pitäisi olla ok. Viikoiltaan vastaa aika lailla viikkoa isompaa kuin menkoista laskien eli lasketuksi ajaksi antoi 41 viikon mukaan sen 17.12., suomalaisittain siis ilmeisesti joskus 10.12.? Olen aivan sekaisin noiden viikkojen suhteen, mutta sittenpähän sen näkee ;) Poikalupaus siis ja joudun sokerirasitukseen, kun oli vähän pömppömaha vauvalla... Painoarvio oli jotain 442g. Taitaa äidin herkutteluhetket loppua tähän ja alan taas seurata diettiä minkä sillon edellisessä odotuksessa sain.

Anteeksi romaani mikä tästä taas tuli ja hyvää viikon jatkoa kaikille :)

Saini ja tintti (19+6 tai paremminkin 21+1)

ps. Ja vinkiksi kaikille jotka saavat tekstinsä katoamaan kirjoittamisen jälkeen ctrl + z toi sen minulle ainakin juuri takaisin...

Kivoja ultrauutisia! Erityisonnittelut Sainille poikalupailusta. Meillä on ultra maanantaina, sinne asti pitäisi jaksaa vielä odottaa.

Meillä on Janen turvakaukalo ja se ainakin oli ok. On kai Keski-Euroopassa melko suosittu merkki, mutta Suomessa näkyy tosi vähän.

MammaRoi, mistä sait Herqulekset noin halvalla? Musta jo niiden matkikset on päälle 300 e... Jos ei olisi entisiä tallessa (tai vielä käytössä) niin ostaisin ne.

Mun osalta on lomailut lomailtu: olen sunnuntaista asti laittanut syksyn kursseja kasaan, kun mies leikkii päivät tytön kanssa. (Ammattigallup oli joskus enkä silloin varmaan muistanut vastata, että olen lukion opettaja.) Yritän tehdä kaikkea vähän etukäteen, ettei tarvitsisi tehdä kovin paljon töitä tuntien lisäksi ihan eka viikkoina kun tyttö on päiväkodissa, niin jäisivät päivätkin lyhyemmiksi.

Muuten ei ihmeellistä. Maha vain kasvaa kovaa vauhtia :)

Bellona 19+2

Heipsati rallaa pitkästä aikaa :D
Tervetuloa uusille tallustajille!! :heart:

Tääl on aika rientänyt reissatessa (viikonloput) ja viikot töissä + esikon kans touhutessa. Alkaa illalla töitten jälkeen jalat olla niin mukavasti turvoksissa, et pitänee käydä taas ostaan apteekista ihan kunnon tukisukat.. nimittäin jos meinaa et kengät ei kovin purista. Muuten alkaa väsymys helpottaan ja olo on ihan OK. Vaavi möyryää touhukkaasti, välistä käy jo "kipiää" kun potkasee johonki tuonne kohunsuulle.. huomattavasti vilkkaampi on mitä esikko! Tietty sekin, et esikosta istukka oli eessä alhaalla ja tästä on ilmeisesti takana, niin tuntuu sit liikkeet aikasemmin ja muutenkin selvemmin!
Mies tuolla huutelee saunaan et häätynee mennä.. pärjäilkää!
ja mammaroi.. mul tulee niin ikävä roihin, kun luen et joku puhuu Rovaniemestä! Tekis kyl mieli nyt lomalla tulla käymään sielläpäin..
sukkis + möyriä 21+2

Heippa pitkästä aikaa!!

En oo aikoihin ehtiny taikka jaksanu palstailla, ja nyt viime päivinä on tietokonekki takunnu ettei nettiin oo päässy ku "kylässä". Luen juttujanne hetken päästä lisää, nyt pikana selasin viimeisen sivun vaan.. Mieleen jäi NAPATYRÄ juttu. Mulla repes edellises odotukses jotain tuolla navassa ku rehkin vähä liikaa (hyppäsin ojan yli keskimmäinen lapsi sylis ) ja kivun kera ilmestyi ylimääräinen tavara napaan jonka sai tungettua piiloon tuonne jonnekki. Kipeetä seki toki tuli. No mitään sille ei oo tehty tässä välillä ja luulenpa että tässä odotuksessa kyseinen tyränpoikanen tulee kasvamaan..

Tänään oli pienoinen kauhun hetki kun olin kolarissa, perääni ajettiin satasen alueella. Onneksi oli onnen enkeli mukana, selvivin säikähdyksellä.. Perään ajanut auto osui sen verran sivuun ettei osunut mihinkään runkorakenteisiin tms vaan peltiä meni vaan ruttuun. Mutta katastrofin ainekset oli ilmassa, autoja tuli edestä ja takaa ja silmät kiinni olin hetken kuoleman pelossa. Tiedä mikä mua ja toukkaa suojeli mutta kaiken säikähtämisen jälkeen sitä on vain onnellinen että ei sattunut pahasti. Tilanne olis voinu olla todella paha, jopa tappava. :( No en nyt keksi oikein mitään järkevää jutusteltavaa tänään, lueskelen juttujanne ja palailen taas.. :wave:

Maukkis ja toukka jossain 20.viikon tienoilla..

Heippa vaan!

Mulla oli eilen neuvola, painoa tullut vajaa 2kg, paineet ja pissa ok. Sf-mitta olikin jo 24cm, eli reilusti yläkäyrällä mennään. Tosin mulla vaikuttaa todennäkösesti tuo pieni väli raskauksien välissä, eli ei ole vatsalihakset palautuneet ollenkaan. Ja kun oma paino ei tuon kummemmin ollut noussut, ei kai vielä ainakaan syytä huoleen.
Kysyin sydänääniä kuunneltaessa sykkeestä, sanoi ettei kone näytä sitä vaan tarvisi itse laskea, en sitä sitten vaatinut, hyvin kuului pumppaavan :)

Keskusteltiin neuvolantädin kanssa pitkään nykyisestä ja tulevasta tilanteesta, meillähän ei siis ole ketään kuka tuota esikoistakaan hoitoon ottaisi, siis omatahtoisesti edes muutamaksi tunniksi, saatikka pidemmäksi aikaa. Todennäköisesti meillä rupeaa käymään alkuvuodesta kerran viikossa joku täti lapsenhoitoapuna, inhottavaa että tilanne todella on se, että joudutaan ulkopuolista apua pyytämään... Mutta en kyllä aio ruveta kumpaakaan lasta kenellekkään näille lähiomaisille tyrkyttämään, varsin selväksi on käynyt ettei kiinnostusta löydy omasta halusta :'( Eniten harmittaa uton lapsen kannalta, olisihan se mukavaa ja tärkeää että olisi myös niitä muita aikuisia omien vanhempien lisäksi jota kuuluvat säännöllisesti lapsen elämään.
Nuo miehen vanhemmat sapettaa ihan hirveästi, esikoista odottaessa olivat kovin innokkaita ja kiinnostuneita, kysyivät aina vointia yms. Kun lapsi syntyi, niin ei mitään. Ovat molemmat eläkkeellä ja asuvat parin kilometri päässä, eli sikäli luulisi olevan kohtuu helppoa nähdä puolin ja toisin, mutta ei. Ja tämän kakkosen suhteen ovat olleet tosi vaisuja, eivät mainitsekkaan asiaa ja vaihtavat puheenaihetta jos itse jotain masuasukista puhun. Eli ei ilmeisesti mikään hyvä juttu heidän mielestään, mitä en ymmärrä, kun eipä tuo esikoinenkaan ole heidän elämäänsä rasittanut :kieh:
Noh, omapahan on menetyksensä, mutta kyllä pistää vihaksi!

Ja ON: Maidoneritys alkanut, tissit ihan julmetun kipeät! Masu rupeaa olemaan jo sen kokoinen ja kaveri sen sisällä niin vilkas ettei enää pysty mahallaan nukkumaan. On noi yöt muutenkin aika rauhattomia, hikoilu, levottomat jalat, oudot unet... Nukun siis tyytyväisenä aina itsekkin päikkärit kun esikoinen on nukkumassa. Ilmavaivoja on myös reilusti, syömisestä huolimatta. kävely rueaa olemaan vähän vaappuvaa, oikein itteäkin naurattaa, ankkavaihe saavutettu taas :laugh:

Huomenna lähdetään mökille ainakin yhdeksi yöksi, tarkoituksena on vihdoin saunottaa esikoinen ensimmäistä kertaa, saa nähdä mitä tulee!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja raparperitaivaalle onnea ilmeisestä kosinnasta!

NPS ja Jooseppi 21+6

Hei Rovaniemeltä!

juu Lastentarvikeliikkeestä mie täältä roista kävin ne varaan,herqules vaunut,sitä väriä oli vain ja tarjouksessa oli vaunut,se malli loppuu siksi niin halvat..
asiat on taas mutkilla että tympii... :'( olen kahden pallon välissä..eksän ja nykysen murr..
onneksi minulla asianajaja,menen hänen luo tänään..huoh :ashamed:
mutta nyt aamukahville,haleja mammoille! :hug:

mamma ja masu rv 18+1 ja ihanat pojat :heart:

Pikaisesti

Saini81: Kiitos linkeistä mutta mun tarttee kyllä löytää juhliin mekko ihan täältä suomesta, aika käy vähiin kun häät on jo 20.09.

NPS (ja muutkin): Kiitos onnitteluista, minua on kyllä kosittu jo lähes vuosi sitten kun kihloihin mentiin. Tarkoitus oli mennä naimisiin 02.10.2010 mutta aloin ajatella että haluaisin kuitenkin olla naimisissa ennenkuin Mötkö syntyy joten aikaistettiin sitten tälle syksylle jo kun löytyi kiva päivämäärä eli 20.09.2009 jonka minäkin ehkä saatan muistaa.

Maukkis, voi kamala tuota tilannetta :o onneksi tosiaan ei kummemmin käyny!

NPS, tiedän tunteen kun kukaan ei ota vapaaehtoisesti lapsia, me saadaan noi hoitoon JOS on oikein hyvä syy, niinku esim. että ukko sattuu tahtomaan mukaan ultraan/molemmat on töissä/tms pakottavaa. mutta ei tasan kukaan niitä hoitoon kysele. luvataan kullä ottaa mutta odotappa kun erehtyy kysymään että voisko kattoa esim.3h että pääsis ukon kans kahdestaan johki niin ei varmana kukaan kato. onneks pari kaveria on semmosia joita voi hätyyttää mut ei niitä viiti jos ei oo pakkotilanne. Mutta tänään saamme kahdenkeskistä aikaa, käymmä rakenneultrassa, lapset menee kaverille siksi aikaa, ah kuinka romanttista :laugh: viimeks on kahden oltu hääpäivänä, tammikuun alussa.

Ultra jännittää et kui iso siel on kaveri ja miten nuo paikat...

Yhteistyössä