***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Heippa!

Kiitos ikäkysymykseen vastanneille =) Taidan olla sitten vanhemmasta päästä tässä ketjussa.

Sokerirasitukseen menen 24-28 vkolla.

Neuvolassa olen käynyt 2 kertaa, 10+4 ja sitten lääkärineuvola 14+5. Lisäksi sitten ultrat. Seuraava neuvola-aika on 14.12., jolloin 21+3 vkoa. Sitä ennen 7.12. rakenne-uä (20+3).

Ruoista kiellettyjen listalta on tehnyt mieli ihan hirveästi graavikalaa. Taisin siitä jo kirjoittaakin... se on suurinta herkkuani ja joulupöydässä tulee kyllä tiukkaa tekemään sen sivuun jättäminen. Savustettua lohta olen kyllä syönyt ja se on sallittua, kun on kypsää.

Baarissa en ole käynyt nyt raskausaikana, amm.yhdistyksen kanssa kyllä laivalla. Pikkujouluihin olen menossa ja ehkä sieltä tulee lähdettyä baariinkin. Samoin mun pikkuveljen 30v.bileet on joulukuussa. Osaan pitää selvinpäinkin hauskaa, eikä mua harmita edes nähdä muita humalassa.

Tuosta piti vielä, että vaikka mun mies ei ole tulossa synnytykseen, niin kyllä soitan hänelle, että saa tulla sairaalaan sitten heti, kun vauva on syntynyt :heart: Ehti kyllä edellisenkin kanssa sitten nauttia vauvan ensitunneista, vaikkei synnytyksessä ollutkaan. Mutta tietenkin tämä on vain meidän perheen kohdalla tilanne tällainen ja johtuu siis muutamasta seikasta. Eniten kuitenkin tosiaan esikoisen synnytyksestä, kun tarjontavirheen takia imuvedoksi meni. Ja toinen samoin, saman tarjontavirheen takia.

Polikliinisestä synnytyksestä täällä vauvan uusintatarkastus on 3-5 vrk:n kuluttua, jos kotiutuu pikaisesti synnytyksen jälkeen. Mulla tuo tuskin tulee olemaan mahdollista, kun pitäis olla säännöllinen synnytys, ja epäilen, ettei kahta ilman kolmatta. Meillä pääsee normaalisti kotiutumaan uudelleensynnyttäjä, kun 1.5vrk täynnä synnytyksestä ja jos kaikki ok vauvalla ja äidillä.

Greddy hyvä, että löytyi sopiva vaihtoehto opiskeluihin! Ihanaa, että sun mies on samoilla linjoilla sun kanssa!

Piipa toivottavasti selvisi sinne tapahtumaan meno parhainpäin! En tiedä, mitä itse olisin tehnyt vastaavassa tilanteessa. Kun ei tosiaan ihan kaikkia menoja voi jättää menemättäkään, mutta sitten ei kuitenkaan turhaan viitsisi altistaa. Harmin paikka tuota sikainfluenssaa! Rokotettu ei mun mielestä voi kantaa tautia mukanaan ja tartuttaa muita.

Ai niin, eilen esikoinenkin tunsi vauvan liikkeet mahan päältä, kun selällään makasin :heart: Oli tosi innoissaan =) Tuntuu liikkuvan tosi paljon vauva, ja tosiaan iltaisin sen aina hyvin huomaa, kun itse rauhoittuu.

Nyt vielä vähän siivoilemaan...

siru 17+2

muoks. taas tuli näin pitkä teksti, vaikka jo arvelin, että parempi alkaa lyhyemmin kirjoittelemaan, että te ette jaksa edes lukea näitä :LOL:
 
r09
Pakko udella, mutta saako muut nukuttua yönsä hyvin? Itse nukkunut muutamana viime yönä todella katkonaisesti. Varmaan jännitän ja osaksi stressiäkin, kun huomenna lähden töihin yrittämään. Noh, pääseehän sieltä pois, jos ei jaksa. Ei varmaan tarbitse ensi yönä nukkua kun jännittää, miten alkaa töissä jaksamaan..
Ja täällläkin selkä jumissa ja kipuilee skolioosin takia.
Illan jatkoja :)
 
nukun pääsääntöisesti hyvin, arkiöinä heräilen ja lasken kauanko saan nukkua ennen kellonsoittoa. :headwall: Viikonloppuisin helposti joku 11h muutamalla heräämisellä, arkena 8h on aika vakio.

 
Ahkeria kirjoittajia, ei voi muuta sanoa :D

Suihkutissi myöskin, esikoinen sai raivareita aina silloin tällöin, kakkonen hotki ja puklasi sitten urakalla ja tämä kolmosen kohdalla ei ennää niin paljoa suihkunnutkaan.

Sairaalassa olosta Taidan olla tälläkin kertaa nin pitkään kun vaan antavat ;) esikoinen syntyi sunnuntaina ja torstaina päästiin pois. Oli vähän keltainen ja sitä seurattiin yksi ylimääräinen päivä.
Kakkosesta tuntui että kotiin mahdollisimman pian ja heti 2vrk:n lääkärintarkastuksen jälkeen kotiuduttiin. Väsytti armottomasti.. joten kolmosen kanssa päätin olla myös niin pitkään kun pitävät ja olin 3 vuorotautta viimeinen meni kunnolla levätessä. Samat suunnitelmat siis nytkin.
Paremmin siellä sai levättyä kuin kotona missä olisi ollut 2 lasta vaatimassa huomiota, ja nyt keväällä 3.
Mies ei myöskään "osaa" pitää aikataulusta kiinni joten stressaisin sen kanssa melkoisesti kun stressaan muutenkin viikonloppuisin kun ei mennä melkein kellon mukaan joka paikkaan.
Vaikkakaan mitään kellon orjia ei olla mutta jonkin moinen runko päivällä pitää olla.

Esim tänään mies ajatteli että lounas olisi kuitattu pienellä välipalalla ja tuossa neljän viiden maissa olisi ollut kunnon ruoka. Meillä oli siis vieraita käymässä tuohon päivällisaikaan ja hän oli ajatellut että heille tarjotaan kunnon ruoka.
Lounaaksi kuitenkin syötiin kunnon ruoka ja päivälliseksi kakkua, kahvia, keksiä ja piirakasta. Ehkä parempi kuitenkin näin päin ;)

Tässä kovasti jännitetään onko esikoinen tulossa kipeeksi vai ei. On viikon ajan valitellut masu ja niskasärkyä ja eilen illalla kipeänä oli myös pää ja kurkku. Aamulla vointi ja lämmöt kuitenkin täysin normaalia ja normaalisti käyttäytynyt koko päivän.
Kuopus alkoi taas yskimään urakalla viime yönä, joten tämäkin yö menee varmaan sitä kuunnellessa.

Ystävän esikoisella taitaa possutauti olla, täällä ei enää testata kuin vain ne jotka joutuu osastolle. Tamiflu kurin oli poika kuitenkin päivystyksestä eilen saanut. Tänään hän on ollut jo ihan eri poika kuin aikaisemmin viikolla. Lääke puree tehokkaasti siis.

Mutta nyt, iltapalan aika!
 
Täällä onkin näköjään selkäkivuista ollut puhetta.. Kyllä on todellakin alaselän kanssa vaivoja.. :( Kotona vielä menee mutta töissä ihan hirveetä.. Ergonomiaan kovasti olen yrittänyt kiinnittää huomiota mutta ei se ole kotihoidossa ihan niin helppoa kuin vaikka sairaalassa.. :/
Viime yö ja tämä päivä on muutenkin mennyt aikas kipuisena taas, maha ja selkä sattuu molemmat..
Muuten eipä mittään ihmeitä.. töissä tässä pitäisi kolmisen tuntia jaksaa vielä.. nyt jo väsyttää niin että ai kuinka ihanaa olisikin päästä vain kotiin <3 :) mutta täytyyhän sitä tienata rahaa tulevalle perheelle! :D
 
Moikka kaikille!!
Ajattelin ilmoittaa että hengissä ollaan ja voidaan masun kanssa paksusti! :LOL:
On tuo kirjoittelu hiukan jäänyt kun tuo 3-vuotiaan uhmis on aika kova.. äiti ei saa tehdä enään mitään omineen, mut parempi nyt se uhma kuin silloin ku vauva tulee. =)

Keskiviikkona ois neuvola.. :D

Meillä täällä tytön synttärivalmisteluja sekä hiukan joulujuttuja myöskin.. jos oisin ajoissa tuon joulun kanssa tänä vuonna!? :p

Voikaahan paksusti! =)

Wentti & weijari 17+5
 
täällä neidillä ei oo kuume noussut korkeelle onneks ja eikä ole kuumettakaa nyt ollenkaa. mut varulta huomen aamusta lääkärin tarkastukseen et ettei olis mitää korvatulehdusta tai keuhkoputken tulehdusta yms. yskii jonku verran ja nuhainen vähän. mut jospa se tästä ohi menisi. Mua vaan jännittää JA kamala pelko mennä töihin huomenna. mut pari iltaa töissä sit vapaata pari päivää ja perjantaina iltaan ja viikonloppuki menee töissä.

odottelen tietoja huomisesta alkaen et millo sikarokotetta ruvetaan antamaan mut eivät anna nuhaiselle?!

Pitää se tässä varmaan valmiiksi jo laittaa huomiselle jotain ettei aamusta tule kauhee kiirus.MIeski tulee myöhään kotiin ja toista autoa ei ihan vielä saada et menee varmaan tiistaille tai ke tai to en tiedä. toivottavasti sais jo viikonlopuksi jo toisen auton.

neuvolakäynneistä taidettii puhua ja olen tähä mennessä käynyt 4 kertaa neukussa ja ultrassa yhdesti mutta tuossa neukkukäynneillä tuosta 4 on 1 se lääkärineuvola.

täällä kans yks jooka nukkunut välillä huonosti ja välillä tosi hyvin ja sikeästi.mut tietty tulee wc käytyä ainaki 3 kertaa yössä ja varmaa tihenee ajan myötä tuo wc ramppaaminen.

arska äippä+ pikkuinen 17+2
 
Neuvola käynneistä... tää on käynyt kolme kertaa ja ultra päälle. Ja yhden ylimääräisen kerran neuvolalääkärillä kun tartti muuten sairaslomaa niin mut sillon ei sen kummemmin katottu Toukkaa.

Raudasta, tää syö. Mut syö sen iltapäivällä mandariinin kanssa, kun ei oo muuta hetkeen syönyt niin se menee hyvin. No jos sen aika on sellaseen aikaan et mielummin menee kaakaota alas niin viiraan myöhemmälle et ei olis maitojuttuja lähellä otto aikaa.

Täällä ei selkäkipua ole ollut, mut jos jaloillaan on kohtuullisestikkin niin lonkat on ihan tulessa, mutta onneksi helpottaa levolla.

Iästä, täällä ollaan 29, mut ennen kun Toukka syntyy niin tulee 30 täyteen.

Yöunet on loistavat yleensä nukun koko yön ja aamusella vasta veskiin pitää nousta, mut mut on myös niitä öitä jolloin rampataan jatkuvasti veskissä. Ja sit väsyttää armottomasti kun pitäs olla hereillä.

Muutenkin tuo väsymys kiusii. Mutta onneksi toi oksentelu on vähentynyt, mutta ei jäänyt vieläkään pois huoh. Mut jos menis nukkumaan kun sai kahlattua kaikki tekstit läpi :)

Unico ja Toukka 16+2
 
Yeb
Täällä on tosiaan niin ahkeraa porukkaa kirjottelemaan että oikein kestää lukea päivän paussin jälkeen :D Sitten niitä ajatuksella lukee ja huomaa että paljonkin kommentoitavaa ja nyt sitten mietitään että mitähän ne mahto olla..

Voi rosvot! Todella kurjaa Feles :hug: Mä aina pelkään ku mies on juhlimassa että sen kortti katoaa. Omastanihan pidän toki hyvää huolta :xmas:

Greddylle onnea päätöksestä opiskelujen suhteen! Mä oon ainakin sitä mieltä että opiskella ehtii, työpaikkoja, taloja, autoja ja koiria voi aina hankkia lastenteon jälkeenkin :)

Neuvolakäyntejä mulla on takana yksi ainoa, ihan sillon alussa. Siihen päälle niskaturvotusultra, napatyräkontrolliultra ja kaksi ultraa noiden jatkotutkimusten takia. Seuraava neuvola-aika joskus marras-joulukuun vaihteessa sanoi neuvolantäti. Vähältä tuntuu mutta ei mulla toisaalta mitään asiaa sinne ookkaan :)

Ruokarajoituksia mä en ees ihan tarkkaan muista. Maksalaatikko oli ihan kielletty esikoisen odotusaikana enkä sitä sitten ollenkaan syönyt. Nyt se ei ole niin kiellettyä ja oon tainnut pari-kolme laatikollista jo syödä. Makean perään olen myös kovasti :ashamed: Graavilohesta en tykkää ja alkoholia en kaipaa. Suomessa taitaa tosiaan olla maitotuotteet pastöroidusta maidosta tehtyjä niin feta- ja tuorejuustoja uskallan kyllä syödä jos ovat ihan tunnettuja merkkejä.

Mä nukun kuin tukki ja nukkuisin vaikka kuinka jos ei olisi tota takuuvarmaa herätyskelloa joka aamuisin aikaisin herättää :saint: Korjailen sitä sitten päiväunilla.

Suihkutissejä täältä on löytynyt oikein urakalla :D Mulla oli samaa vaivaa tytön kanssa. Sohva olikin pitkään vuorattu kaikenmaailman räteillä. Typykkä sitkeästi vaan söi, pulautteli kyllä hirveästi ja pesimistä harrastettiin ahkerasti. Varmaan mulla onkin vaan muistissa se, että oon tissit paljaana köllötelly sängyllä tai sohvalla koko vauva-ajan alun ja nyt kauhistuttaa miten imetys sujuu kun on tuo toinenkin joka vaatii huomiota.

Pikkujouluristeily lähestyy! Esikoisen odotuksen aikaan olin samoissa pippaloissa, silloin ihan alkumetreillä raskautta enkä halunnut vielä kertoa raskaudestani. Ei kukaan mitään edes huomannut että olin selvinpäin. Join alkoholittomia drinkkejä ja mulla oli ainakin hauskaa kun niitä muut tahtoi maistella ja ihasteli kuinka ihanan hyvä drinkki :D Tällä kertaa ollaan jo niin pitkällä että voin työkavereille uutiset jo kertoakin.

Olikohan siinä kaikki mitä piti muistaa.. Varmasti ainakin suurin osa.

Yeb 20+1, eilen oli puoliväli :heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaa :) en tiiä mistä taas alottas näin pitkän tauon jälkeen mutta viime aikoina olen nukkunut älyttömän huonosti, heräilen pari kertaa yössä siihen että raavin kuivaa ihoani... Nyt kun sen ihon saisi kuntoon niin nukkuisin taas täysiä öitä. En tiedä pitäisikö ruokarajoitteiden rikkomisesta tuntea syyllisyydestä kun melkein urakalla vedin graavilohta eilen, toisaalta mihinkä se maailma yhden päivän syömisistä kaatuu. Mies on ollut mielissään mahan pienoisesta näkymisestä, ja itse olen jo huokaillut ison mahan perään. Kohta olen jo melkein puolivälissä, eikä painoa ole tullut kiloakaan lisää, mutta en ole suuremmin ollut tästä huolissani. Tämän litanian jälkeen pari kysymystä loppuun :D

Paljonko painoa tullut tähän mennessä? ( Jos saa udella :D )
Mihin rakenneultra on/ ollut teillä jos on ollut?

Rapunen ja Paavo 18+0
 
Rapunen itsellä paino lähtöpainosta vielä reilu 4kg miinuksella, että ihan tyytyväinen olen (lähtöpainoa ihan liikaakin..). Tavoite on ettei se montaa kiloa edes lähtöpainosta nousisi loppujen lopuksi, mutta saa nähdä mitä esim. joulu tekee painolle :ashamed:

Rakenneultra on mulla 2½ viikon päästä keskusäitiysneuvolassa, ja kätilö tekee sen. Silloin viikkoja 20+1.

Suihkutissit taitaa täälläkin olla. Tosin itsehän imetin 2 ensimmäistä kuukautta rintakumeilla, joten se varmaan vähän rauhoitti tilannetta. Esikoista imetin 13kk ja samanlaisia toivomuksia ois tästäkin tulokkaasta, mutta liikaa stressiä en aio ottaa. Tottakai imetystä tulee vaikeuttamaan tuo vilkas jo kotona oleva neitokainen.

Ruokarajoituksista esikoisen aikana maksalaatikko oli kielletty kokonaan, kunnes joskus rv 30 tienoilla se muuttui. Toistaiseksi ei ole kyllä tehnytkään mieli maksaruokia, joten suosiolla olen ne jättänyt. Graavilohtakaan en syö normaalistikaan, vaikka meillä mies tekee sen itse --> vois varmasti syödä turvallisin mielin jos siis siitä tykkäisin.

Neuvolakäyntejä mulla on 1 tavallinen, 1 lääkäri, np-ultra ja yksityisellä alkuraskaudenultra. Sokerirasitus tehtiin ihan vaan labrassa. Huomenna ois sitten heti aamusta neuvolakäynti.

Iästä olen 27, mutta ennen kuin Emma syntyy niin täytän 28v.

Arskan äippä ainakin meidän työterveydessä si-rokotteen rajoitteena oli, ettei saa olla kuumetta. Eli pieni flunssa ei haittaa.

Raudasta mun kai pitäis syödä, koska hb tuppaa tippumaan sadan pintaan helposti. Mä en vaan tiedä miten se vaan unohtuu :ashamed:

Poppeliini ja Emma 17+4
 
Täällä paino on vielä vähemmän kun ekassa neuvolassa :( Ja edellisestä on tainnut nousta sen hurjan 100g, mut onneksi ei ole laskenut. Hiukan hirvittää mitä saovat.

Tää oli kanssa tossa alkupuolella risteilyllä ja kukaan ei huomannu mitään holittomat juomat vaan ja sit alko tekeen valvominen pahaa joten hyvä syy mennä nukkumaan ja aamulla teki pahaa niin jotenkin vaan sulautui :LOL:

Mites muuten kun noi rinnat vuotaa. Enimmäkseen kyllä kirkasta mut eilis illalla tuli sellasta verensekaista. ei pelkkää verta vaan verta sekoittuneena siihen kirkkaaseen joten punaista. Pitääköhän siitä huolestua? No tänä aamuna sitten piti tietenkin painella sitä tissiä ja kattoa tuleeko bvieläkin ja tulihan sieltä :(

Unico ja Toukka 16+3
 
Unico Minä kävin neuvollassa ja kysyin rinnoistani kun ne ovat alkaneet vuotaa kirkasta nestettä... Neuvola täti kysyi että vuotaako myös välillä sellaista kellertävää nestettä tai verta....? En tiedä miksi se niin kysyi, mutta neuvolatäti sanoi että kellertävä neste on normaalia, mutta verinen vuoto (jos tulee paljon) voi olla tulehduksen oire.... Sinuna soittaisin ja kysyisin asiaa....
Anteeksi jos huolestutin....

Onko alaselän kipu tässä vaiheessa normaalia...? Minulla on selkä kipeä iltaisin ja aamuisin...

Hyvät voinnit kaikille :D ja muistakaa pukeutua lämpimästi =)
 
jenskuliini, kiitos vastauksesta. Mulla on neuvola parinpäivän päästä niin kysyn sillon sitten. saa hiukan kattella miten tää alkaa käyttäytymään. Tietty jos noi kipeeksi tulee niin sitten pitänee ottaa aikaisemmin yhteyttä. Mä vaan oon niin huonosti puhelimen päässä kun on soittoaika ja toi aika on niin lähellä. mut jänskättää. Mulla särkee satunnaisesti selkää jos on ollut samassa asennossa kauan.
 
Rapunen mulla on varmaan ainaki pari kiloa tullu lähtöpainosta, perjantaina neuvola niin sitte voin kertoo :D pelottaa et hulluna noussu..

yöt oon nukkunu enimmäkseen huonosti. vähän väliä pitää kylkeä kääntää ja vaivana on ollu pääkipu..

tänään sitten aamulla eto ihan hulluna ja oksulle sitä joutu :eek: ihme juttu, toinen oksennus tässä raskaudessa :D

laitan illalla poksun kunniaksi uutta masukuvaa, vaikka ei se oo tainnu edellisestä viel mihinkään muuttua =)

marjutti ja masuvauva 16+0

 
Unico Toivottavasti sulta loppuis pian kokonaan se oksuolo. Kyllä täälläkin on aina välillä vielä halailtu vessanpönttöä, mutta koko ajan parempaan päin. *Koputtaa puuta*

Nukkuminen Mulla on tasan kahdenlaista nukkumista, joko nukun kuin tukki, enkä herää mihinkään. Paitsi pakolliset vessakäynnit 2-3 kertaa yössä, mutta tuntuu etten herää niihinkään vaan käyn puoliunessa. :D Tai sitten nukun ihan tosi kevyessä unessa ja herään jokaiseen pieneenkin rapsahdukseen enkä meinaa millään saada unen päästä kiinni.

Ai niin, iästä oli kanssa kyselty. Olen vielä 29, huhtikuun puolessa välissä paukahtaa tuo 30 täyteen. Pieni siis pitäisi tulla maailmaan vielä ennen kuin täytän 30.

Neuvolakäynnit Mä olen käynyt yhteensä kolme kertaa nyt neuvolassa, yhden käynnin yhteydessä oli lääkärikin samalla. Ultrissa olen käynyt jo kolmesti, varhaisultra, np-ultra ja rakenneultra. Ens viikolla onkin taas neuvola ja samana päivänä hammaslääkärissäkin käynti. :eek:

Ruokarajoituksista Mä olen yhden kerran syönyt vähän aurajuustoa, tosin se oli kypsennettyä. Maksaruoista olen kieltäytynyt täysin. Graavattua lohta söin ihan vähän kun sattui ravintolassa olemaan alkuruoassa pieni pala lohta. Tuski siitä nyt ihan kamala haitta oli...
Miten tuo savulohen laita on? Saako sitä syödä? Nimittäin sitä olen kyllä syönyt aika paljonkin. En vaan pysty oikein vastustamaan sitä. :/
Kahvia juon taas jonkun verran, alussa mulla oli muutaman kuukauden kahvitauko kun en saanut huonolta ololta sitä alas. Yritän rajoittaa kuitenkin kolmeen kuppiin päivässä. Välillä ehkä menee enemmän, välillä ei välttämättä ollenkaan.
Alkoholia en kyllä ole ottanut pienintäkään maistiaista.

Rinnat täällä ovat vaan julmetunkokoiset, mutta ei niistä mitään tihku. ALan tuntemaan itseni kohta kunnon povipommiksi. :LOL: Ei ole tottunut moiseen kun aina ollut pienet rinnat. :D

Paino on vieläkin hiukka alle lähtöpainon. Multa tippui lähtöpainosta 6 kiloa paino, mutta kyllä nyt ollaan lähes lähtöpainossa jo. Hyvä niin koska lähtöpainokin on ollut alipainon puolella.

Mulla on muuten ihan tuskasta tän pissahädän kanssa. Just kerkee tuleen veskistä niin alkaa jo tuntua että pissattaa. :D Rakenneultrassa se ultraaja sanoikin että pieni näyttää kovasti potkivan virtsarakkoa, painoi oikein jalkojaan virtsarakkoa vastaan. Pissahätä on pahimmillaan näin iltapäivisin ja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa, tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla vaan heti yllättää uusi hätä.

Multa muuten loppui jotenkin päivien laskeminen tuohon 20:n. En ole yhtään miettinyt mikä päivä on menossa. Jospa aikakin alkaisi kulumaan hiukka nopeammin kun en kiinnitä joka päivä huomiota millä viikoilla menen. ;)

Nyt takaisin töiden pariin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 20+5
 
siru meni ohi että minkä ikäinen sinä olet ? Minä siis 29 kuten Unico .

r09 minä nukun levottomasti, näen unia ja jos herään niin saattaa mennä pitkä aika ennenkuin nukahdan uudestaan.

Empuuu pikaista paranemista sinulle !

Rapunen painoa tullut 5kg, 20kg odotettavissa...

-Chiq rv 17+3
 
Minulla tuota ikää tulee torstaina lisää ja 35v tulee täyteen.
Hitsit kun äsken säikähdin kun olin lähdössä hakeen poikaa eskarista. Olin ulkona ja aivastin. Tunsin että housuihin lirahati jotain ja äkkiä takas sisälle. Haisi kyllä sit ihan pisulle että kait se sitä lirahti. Ei vaan koskaan ennen moista oo tapahtunu.
Aamulla kävin neuvolassa ja kuunneltiin sydänäänet ym perusjutut.
Painoa on tullut jo 5kg lähtöpainosta ja nytkin 400g viikko. Jotenki tuntu hoitsun äänestä että vähän liikaa. Liikkeitä tuntuu välillä sit pitää pysähtyä kuulosteleen:)

Empuu minä heräsin viime yönä siihen ku pumppu hakkas valtvavaa vauhtia, asettu kyllä sit. Että jospa ne vain on näitä raskausjuttuja.
 
Ikäkysymykseen minäkin vastaan vielä, oon 23 silloinkin kun vauva syntyy.

Paino Huomenna saan taas tietää, viimeksi oli 2,5kg miinuksella lähtötilanteesta.

Kohdunkorkeutta ei ole mitattu. Saa nähdä katsotaanko huomenna, ei tuossa kyllä varmaan mitään mitattavaa ole.

Me ollaan miehen kanssa nyt molemmat kipeenä. Mulla lämpöä ehkä puoli astetta, miehellä ei ollenkaan (mikäli tuohon mittariin voi luottaa). Ruokahalu kadonnut, lauantaina tämän flunssa oikestaan alkoi. :snotty:

Rv17+5
 
Olin neuvolassa 2 viikkoa sitten ja terkka sanoi että ensi kerralla eli ensi viikolla (22+3) mitataan sitten tuo sf-mitta ensimmäistä kertaa. Neuvolakäyntejä on ollut 3 joista yksi oli lääkärineuvola.

Olen 36v ja näin myös synnytyksen aikoihin.



 
Mun mielestä kans fetaa saa syödä, ei oo siis kiellettyjen listalla. Itse syön sitä tosi paljon ja välillä myös aurajuustoa..

Iästä Mä olen syntynyt -87, elikkäs 22v. :D

Rapunen Mulle oli tullut viime neuvolassa lähtöpainoon lisää 0,5kg, ja tää oli siis kuukauden aikana. Nyt pelottaakin että painoo saattaa kertyä, koska maha on taas toiminut aika huonosti.. :/ Mä olen siis hieman alipainonen, että siksi sitä painoa voiskin ja saiskin tulla, mutta ei kumminkaan liikaa.. Se 10kg mitä viimeks tuli, oli ihan sopiva :D
Rakenneultra mulla taitaa olla vasta tammikuun puolella, koska halusin sen vasta viikolle 24.

Nukkumisesta Mulla ei oo kyllä ollut mitään vaikeuksia nukkua. Tai no oikeestaan mulla ei oo ikinä! Oon tällänen joka pystyy nukkuun missä vaan, millon vaan, miten vaan ja kuinka paljon vaan :LOL:

Koskahan mulle tulis toi rakenneuä-aika? Hmm..

Katyana & Väpä <3 16+4
 

Yhteistyössä