***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Saimaanrannan äippä En oo huomannut että sun masuasukkis kulkee nimellä Öttiäinen, sori.. Voin sen vaihtaa takas jos se kerta sua noin paljon ärsyttää??
En kyllä ymmärrä miksei vois olla sama tekonimi koska ei edes tunneta? Enkä usko että oot ainoo maailmassa joka käyttää tota nimeä? Sori nyt vaan!

Kuulin just että siskollani on todettu kohdun ulkoinen raskaus.. :( Itkua pidättelin kun hän äsken soitti sairaalasta. Hänellä on ollut muutaman viikon ajan mahakipuja ja on ravannut labrassa, neuvolassa ja lääkärissä ja on mittailtu hcg-arvoja, mutta mitään ei selvinnyt, kunnes nyt sitten..
Mutta onneksi nyt sitten selvis syy ja asialle voidaan jotain tehdä! :heart:
 
Katyana kurja juttu tuo sisaresi tilanne. Toivottavasti väärään paikkaan kiinnittynyt matkalainen ei ole ehtinyt tehdä pahasti tuhoja. Ja onneksi syy kipuihin on selvinnyt! Minulla itsellä oli kohdun ulkopuolisessa verta vatsaontelossa, lähes kaikki veri vuosi sisälle, epäiltiin alkuun pahaa repeämää munanjohtimessa ja harkittiin vakavasti kiireellistä leikkausta. Onneksi kuitenkin vältyin leikkaukselta ja tuon jälkeenkin raskautuminen on onnistunut.
 
Greddy, höpöhöpö sellaiset järjestykset! Minä olen kohta 30, ei ammattia (!) mutta kohta 5 ihanaa lasta jotka saavat olla kotona. Minä en arvostele jos joku on valinnut sen ns. yleisimmän järjestyksen, tämä oli meidän perheen valinta ja ollaan kaikki oikein tyytyväisiä, vaikka tosiasia on että välillä kotiäidillä meinaa seinät kaatua päälle, silloin täytyy keksiä jotain piristävää. Minulla piristys on sisustus =).

Voi kun söpö kuva Hemmi !

Empuuu minkä merkkinen ja värinen tuo sun allas tuolla taka-alalla on ? :D Mulla on Juwel, tummanruskea 400litrainen. Ihana vaavimasu sinulla =).

Katyana :hug: surullisia uutisia siskosi saanut. Voimia teille kaikille siihen. Ja todella, vaikka itse syy ei ollut kiva niin kuiten onneksi syy selvisi ettei turhaan kärsi kivuista.

Donu hurja tilanne sinullakin ollut! Huh, onneksi selvisit säikähdyksellä (?).

Nyt murua rinnan alle, pitäis varmaan syödä enemmän muutenkin. Ennen olen joutunut syömään tunnin välein ja painoa tullutkin sitä rataa, mutta nyt kun olin viikon kipeä niin enää ei ruoka maistu eikä heikota jos ei syö. Arvatkaa olenko miettinyt että onko kaikki hyvin :ashamed: mutta onneksi on tuo dobbleri lainassa ja sydänäänet kuuluu kyllä.

-Chiq rv 17+1
 
Katyana sinuna en kyllä menisi vaihtamaan masukkisi nimeä. Jos sattumalta kummatkin olette valinneet saman sydäntä lähellä olevan nimen niin miksi ette voisi kummatkin sitä pitää. Kyllä tänne mahtuu samannimisiä pienokaisia enemmänkin kuten Empuuu sanoi.

Olin kaverin väikkäritilaisuudessa ja istuminen oli kyllä ihan tuskaa. Vauva liikkui kovasti, muutenkin liikkeitä tuntuu päivittäin. Välillä liikkuu joka tunti, välistä tuntuu että tuntee liikkeitä vain iltaisin.
 
Lauantai iltapäivää arvon mammat.. :)

HoPe22 ja miksei muillekin, tässä listaa noista joogapaikosta; aika moni tarjoaa äitiysjoogaakin.. :)
http://www.himalaja.fi/linkit.htm
Listalta näkee suoraan mitkä tarjoaa äitiysjoogaa, eli ei tarvi kaikkia käydä läpi..
Oli vaan ehtinyt alkaa täällä helsingissä yks jonne olisin voinut mennä.. Siis hinnan ja aikataulujen puolesta.. :(
Tuolla Manipuralla olis kanssa kivasti kun voi mennä mille tunneille vaan, täytyy pistää mietintä myssyyn.. :) Vaikka jotenkin ennemmin haluaisin "kurssityyppisesti" tietyn määrän tunteja ja silleen... :)
(minäkö hankala)


Eipä mulla oikeastaan muuta tähän hätään taas..
Omassa masussa kun ei ihmeitä ole, liikkeitä ei tunnu, joskus kuvittelen jotain tuntevani.. :) Luultavasti istukka etuseinässä (muistelen että section jälkeen usein kiinnittyy "arven päälle" voi olla että muistan väärin.. :) )?
Omat farkut vähän jo teki tiukkaa, mammavaate kassin sisältö vaan jotenkin NIIIIIIIN ankeata, tahtoisin uusia mutta ei oikein olis varaa laittaa.. Viimeistä kertaa asialla kun on.. (tosin mies aamusella naureskeli että hälle kävis vielä se kuudeskin.. :D )

Mukavaa viikonloppua! Täällä vähän sateli lunta, joten on paljon valoisampaa.. =)
 
Chiquita pikaista paranemista sinulle!!!
Omasta tilanteesta vielä, onneksi tosiaan ei käynyt pahemmin ja nyt menossa toinen raskaus tuon kohdun ulkopuolisen jälkeen. Ei siis aiheuttanut sellaista vahinkoa kun aluksi pelkäsin. Tilanteesta teki yllättävän se, että vuotoa oli tosi vähän (ulospäin). Olisi siis hyvin voinut mennä sen puolesta alkuraskaudessa yleisten vuotojen piikkiin. Vatsakivut olivat kuitenkin niin kovat, että tutkimuksiin menin ja hyvä niin. Muuten olisi voinut käydä tosi huonosti.

Greddy voimia opiskeluun! :hug: On varmasti haastavaa löytää aikaa tehtävien tekoon kotitöiden lomassa. Yleensä ajatellaan ensin opiskelu, kunnon työpaikka, naimisiin, talo ja sitten vasta lapset. Se ei silti tarkoita "tavallisen järjestyksen" olevan ainoa oikea tie perhe-elämään. Opiskella voi kun lapset ovat isompia. Oppisopimuskoulutuksia on olemassa vaikka kuinka, joten pelkästään koulun penkillä ei tarvitse istuskella ammattia lukiessa jos tarvetta töissä olemiselle taloudellisista syistä on. Tärkeintä on miettiä mitkä ovat ne realiteetit, joita omassa perheessä on ja sen pohjalta valita mihin kaikkeen ja millaisella aikataululla oikein repeää. Se mikä toimii toisessa perheessä ei toisessa luonnistu lainkaan. Liikaa ei kannata suunnitella tai vetää itseään turhan tiukille, sillä elämä voi heittää kuperkeikkaa juuri silloin kun sitä ei odota.
 
Chiquita Voi kun mä en muista, onko Juwel vai mikä. :ashamed: Kuitenkin tommonen 180l sisustusakvaario, tummanruskea ellei jopa melkein musta.

Mä juon täällä panadol hotia, on olo vähän kehno. Luultavast ihan perusyskä, kurkkua kutittaa ja yskittää, vähän pöhkö olo päässä. :snotty:

rv17+3
 

Lauantai-iltapäivää!

Yövuoro taas takana ja olipahan rankka. Eilen oli vielä työpaikan pikkujoulut ennen sitä ja siellä kylvettiin paljussa ja syötiin hyvin, niin eipä ainakaan auttanut virkeyden suhteen yövuorossa... Töitä oli sen verran, että pysyi kuitenkin hyvin hereillä. Työn kaverit pitivät mun mahaa pienenä näille viikoille ja kolmassynnyttäjäksi. Itsestä tuntuu, että se on NIIN paljon isompi kuin edellisistä... mutta varmaan ihan normaalikokoinen sitten =)

Tekstiä tänne palstalle tuntuu tulevan niin paljon, ettei perässä pysy :D

Rintojen koosta on ollut puhetta. Mulla tässä raskaudessa ehkä eniten kasvaneet, mutta vielä olen pärjännyt entisillä liiveillä. Synnytyksen jälkeen onkin sitten kosahtaneet oikein isoiksi, siis suhteessa normaaliin olotilaan, mikä ei ole iso :LOL:
Imetyksestä: Imettänyt olen minäkin pitkään kuten Bliss ja Yeb (ainakin), esikoista 16kk ja toista 15kk. Kumpikaan ei ottanut pulloa, esikoisella oli tutti, toisella ei sitäkään ihan omasta halustani, eikä hän tuntunut tarvitsevankaan. Kumpikin lopetti itse, joten ei tarvinnut vieroittaa rinnasta. Nytkin suunnitelmissa on pitkä imetys, toivottavasti se sitten vauvallekin sopii :D Täysimetyksellä molemmat oli pitkään, esikoisen aikaan oli eri suositukset (on siis nyt 9v.), silloin täysimetin viitisen kuukautta. Toisen lapsen aikaan olikin sitten jo nykyiset suositukset, ja täysimetin reilu 6kk. Mulla ei ole ollut mitään hinkua liikkua ilman vauvaa oikein mihinkään, ei ole ollut sellaisia menoja, mihin ei vauvaa olisi voinut ottaa mukaan. Ja kuitenkin on siltikin aika lyhyt aika elämässä, mitä se vauva on tooosi kiinni äidissä. Mutta kukin tekee tyylillään (ja vauvastakin riippuen) tässä asiassa, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

nasumasuselle Onnea eilisen synttäripäivän johdosta :flower: Mitä täytit, haluatko kertoa? =) Minkä ikäisiä muut olette? Mä olen 76 syntynyt, huhtikuussa tulee 34 mittariin, katotaan, josko saan synttärilahjaksi jotain kivaa :heart:

Miehen mukana olemisesta synnytyksessä on ollut juttua. Meillä ei ole tulossa mukaan. Ekassa oli ja oli imuvetosynnytys ja miehen mielestä tosi hurja kokemus (mun mielestä ei), niin toiseen synnytykseen päätimme, ettei tule. Ja hyvä olikin, oli myös imuvetosynnytys ja munkin mielestä aika hurja kokemus. Nyt aika alussa jo puhuimme asiasta ja ehdotin, ettei tulisi, kun ei varmaan tämäkään ihan helpolla tule ulos. Ja sitten kun hän olisi siellä, joutuisin keskittymään miettimään hänenkin oloaan. Nyt saan keskittyä vain omaan ja vauvan olotilaan. Toiveena synnytyksen suhteen ei ole muuta, kuin että syntyisi alakautta. Toki, jos vauvalla on hätä, on hyvä, että on myös reitti b käytettävissä.

Sukupuolen kysymisestä ultrassa jo kirjoitinkin kerran, että ei haluta tietää ennen synnytystä. Musta on ihanaa, kun selviää vauvan syntyessä. Ei olla edellisistäkään tiedetty.

4D-ultrassa pääsin käymään jo niskaultrassa. Tosi hyvin näkyi jo niinkin pikkuinen vauva :heart:

Greddylle jaksamista opintoihin! Ja nostan hattua, että jaksat opiskella lasten kanssa! Varmasti rankkaa on. Sairaalassa olosta synnytyksen jälkeen: harvoin pitää ollakaan pitkään, kun on uudelleensynnyttäjä. Onko sun synn.sairaalassa lyhytjälkihoitoiseen synnytykseen mahdollisuutta? Eli siis pääsisi kotiutuman jo ehkä kuudenkin tunnin kuluttua synnytyksen jälkeen, jos kaikki kunnossa? Jos sikainfluenssa jyllää synnytyksen aikoihin, niin en usko, että ketään pidetään sairaalassa yhtään pidempään kuin tarvetta. Ja jos siis vain äiti ja vauva hyvässä kunnossa.

Satks:ssa saa olla isä/tukihenkilö mukana synnytyksessä. Nyt on rajattu vierailut osastolla isään ja sisaruksiin, jos ovat terveitä. Tämähän pitäisi olla aina ihan itsestäänselvyys, ettei sairaita sisaruksia voi tuoda katsomaan vauvaa. Muutenkin on rajattu vierailut oman perheen lisäksi isovanhempiin, mutta nyt siis ei isovanhemmatkaan ole tervetulleita sikainfl. takia.

Empuu suloinen raskausmaha sulla on!

Katyana voi harmi sun siskon tilannetta! Onneksi tosiaan selvis, niin voidaan hoitaa.

Meillä esikoinen kanssa kipeänä, kuumetta ei ole, flunssaa ilmeisesti. Oli eilen koulusta pois. Hän onkin ainoa, joka ei meidän perheessä ole vielä H1n1-rokotetta saanut. Katsotaan, koska koulussa aloittavat. Mahtavatko ehtiä ennen tautia...

Nyt pitäisi lähteä kävelylenkille. Samalla ajattelin käydä lauantai-illan karkkeja hakemassa kaupasta :p Mä en tosiaan vielä käynyt siellä sokerirasituksessa =)

Hyvää viikonloppua kaikille!

siru 17+1 (äkkiä nää viikot tuntuu menevän tässä kohtaa :) )
 
poppeliini En jaksanut lukea koko keskustelua aiheesta läpi, mutta siis onko tays:issa ollut joskus niin ettei lapsen isä/tukihenkilö olisi saanut tulla mukaan synnytykseen, vai mitä?? :O

Täällä poksuillaan 18+0 :) :heart: Näin se aika vain menee.. Ultraa odotellessa, pari viikkoa vielä :)
Mulla on vaivannu nyt viime päivinä tällainen kun kävellessä vaikkei todella kävelis kun hetken alkaa sattumaan/vihlomaan tuohon suoliluunharjanteeseen ja ehkä jopa kylkeen säteillen.. Ja enemmän vasemmalle puolelle, oon muutenkin huomannut että mulla on noita vaivoja esim. maha kipua enemmän vasemmalla puolella kuin oikeella..
Muuten ei ihmeitä.. rinnat olleet kipeet viime päivinä taas hiukan enemmän ja olen huomannut että ulkona sattuu usein enemmän kuin sisällä :D
Onko muilla ollut samanlaista..?

 
jastu Mulla tuntuu vasemmalla munasarjojen lähellä vihlontaa, tuntunut parina viime päivinä. Oiskohan yhtään samoilla seuduilla kuin sulla?! Ei mulla kyllä minnekään säteile. Mistä lie johtuu, kunhan olisi normaalia. =) Tissit taas alkaneet mullakin tuntumaan aroilta öisin, oli monta viikkoa taukoa.

katyanalle piti vielä tuosta Lindexin takista sanoa, että tuossa tosiaan onkin kaksi nappia näkyvillä, loput piilossa. :D Jos takkia tarvitse talveksi, käy ihmeesä kokeilemassa, sais varmaan vielä puoleen hintaan (himpun alle 40e).
 
Emppuuu Piti oikein tarkistaa että montako u:ta tuossa nimessä on :D
Juu kyl varmaan samoilla kohdin on sulla, mulla vihloo väliin kyl tosi kovaa! Pari päivää sit ku käveltiin kaupasta kotiin ni piti oikein pysähtyä ku hitto sattu niin.. En tiedä joo mistä on mutta ei voi kun toivoa että jotain asiaan kuuluvaa.
Juu mulla kans oli jo taukoa tuossa tissien kipeytymisessä.. mutta nyt sitten vaivana taas. Eilen saunan jälkeen huomasin että puristamalla tissistä tuli jotain nestettä pari tippaa.. oli kyl aika hassua :D
 
Joo onneks selvis toi siskon tilanne. Harmittaa vaan sen puolesta tosi paljon koska niilläkin oli haaveissa kolmas lapsi.. hän sanoi, että jos joutuu ottaan jotain solumyrkkyä(?), niin ei saa tulla raskaaks kolmen kuukauden sisällä. Eli heillä sitten siirtyy tuo lapsen hankinta jonkin verran. Mutta ovat kumminkin vielä nuoria joten onhan heillä vielä aikaa :) :heart:

Empuuu Joo täytyy ehkä käydä katsomassa takkia, jos vaikka jo varuiks ostais. Sehän on kumminkin sellainen mitä voi sit muutenkin käyttää :)
 
jastu Mulla nännien päät näyttää välillä valkoisilta, mutta ei niistä ole vielä mitään tullut. Välillä sitten sinertää. Mulla tuo vihlonta ei ole ollut kovin kovaa, lähinnä semmoista oviskipumaista. Kuulunee tähän tilaan jota raskaudeksi kutsutaan. :p

Tulee taas netissä roikuttua, kun ei oikein muuta jaksa. Kauppareissulla kohtu kovettui pari kertaa, jos ihan lepoa vaan nyt.

katyana Mä näytän tuo takki päällä siltä, kun oisin viimeisillään raskaana. :ashamed: Oon niin lyhyt ja paksu.
 
r09
Hurjasti tulee tekstiä, ei kestä kohta perässä. =) Greddylle voimia opiskeluun :hug: Empuuu paranemisia. Itsekin huilaillut vaan. Ihme nipistelyä vatsassa, koko päivän kun kävin koirien kanssa lenkillä.
Nasumasuselle myöhästyneet onnittelut.

r09 19+3
 
Vähään aikaan kerenny täällä vieraileen.. :ashamed:

Liikkeitä oon tuntenu viikon ajan päivittäin, sitä ennen pari viikkoo sillon tällön. :) Ihanaa tietää, ett sielä se myllää! :heart: Mieskin tunsi yhden liikkeen ja oli aika haltioissaan! :D

Takista Oma takki menee iha hyvin vielä päälle, mut enpä osaa arvioida miten äkkiä tää maha tästä paisuu. Rahatilanne ei oo mitenkää paras, kun miehen pankkikortti varatettiin ja vorot vei koko tän kuun tilin. :/ Ajattelin, ett tammikuussa olis varaa, mut entä jos maha kasvaakni ennen sitä ulos nykyisestä takista?? On tää vaikeeta! |O

Rintaliivejä ei ole tarvinut ostaa uusia, vaikka rinnat onkin vähäsen kasvanu. Mulla on myös rinnanalus kasvanu sentillä! :eek:

Feles 19+0!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
poppeliini En jaksanut lukea koko keskustelua aiheesta läpi, mutta siis onko tays:issa ollut joskus niin ettei lapsen isä/tukihenkilö olisi saanut tulla mukaan synnytykseen, vai mitä?? :O
Eikun eilen tuolla Mitäs Nyt? palstalla joku kertoi saaneensa neuvolasta tietoa että heillä ja kuulemma ihan valtakunnallisesti olisi tehty päätös siitä että tämän epidemian takia ei isät/tukihekilö saisi tulla edes mukaan synnytykseen.
Hyvin moni sitä piti kyllä provona, toisaalta joku sanoi soittaneensa omaan synnytyssairaalaan ja se oli hänelle sieltä vahvistettu.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1570141 tuolla tuo keskustelu aiheesta.

Mutta onpahan tuosta näköjään ollut Iltalehdessäkin
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009111310596697_si.shtml

ja tuokin kielto johtuu joistakin pässeistä jotka tuli sairaana vierailulle.

Keskusteltiin miehen kanssa tänään sukupuolesta. Hän haluaa ehdottomasti tietää vauvan sukupuolen "Mitä sitä nyt pelleilemään asian kanssa kun aikaisemmistakin on tiedetty" oli lopullinen kommentti.
Nooh.. katsotaan.. jospa se ei näkyisikään. Taas toisaalta ei se mua niin kamalasti haittaa vaikka selviäiskin vaikka vähän se yllätys kutkuttaisi..

Kiitos puoliväli kukkasista!

KiiajaVille


 
Apua! Mittailin tuossa useampaan kertaan mun sykettä, ja se on levossa noin 90! Normaalisti noin 60:nen luokkaa. Olo on vähän kehno ja olen just syönyt, onko tuo normaalia? Tuntuu ihan kamalan korkealta sykkeeltä. :eek: Voiko raskaus vaikuttaa näin paljon sykkeeseen? Muinakin päivinä tuntunut, että sydän tekee ihan kamalasti hommia. Uusi paniikin aihe, jep jep. :(

Lisäys: Kyselin vähän kokemuksia Mitäs nytin puolelta, ja on kuulemma normaalia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katyana:
Saimaanrannan äippä En oo huomannut että sun masuasukkis kulkee nimellä Öttiäinen, sori.. Voin sen vaihtaa takas jos se kerta sua noin paljon ärsyttää??
En kyllä ymmärrä miksei vois olla sama tekonimi koska ei edes tunneta? Enkä usko että oot ainoo maailmassa joka käyttää tota nimeä? Sori nyt vaan!

Kuulin just että siskollani on todettu kohdun ulkoinen raskaus.. :( Itkua pidättelin kun hän äsken soitti sairaalasta. Hänellä on ollut muutaman viikon ajan mahakipuja ja on ravannut labrassa, neuvolassa ja lääkärissä ja on mittailtu hcg-arvoja, mutta mitään ei selvinnyt, kunnes nyt sitten..
Mutta onneksi nyt sitten selvis syy ja asialle voidaan jotain tehdä! :heart:
Sorry siskosi puolesta ja jaksamisia.

Ehkä nyt ymmärsit osin väärin mitä kirjoitin. Se ärsytti kun luin että oli vaihtanut nimen öttiäiseksi. Mutta laiton että ei sen enempää. No olis varmaan pitänyt laittaa että anna olla. Sorry huono ulos antini. Älä turhaan vaihda anna vaan olla öttiäinen. Kuten joku kirjoitti ei varmaan olla ainoita jotka tuolla nimellä masuasukkiaan kutsuu. Sorry jos nyt suutuit siitä että kerroin mitä luku hetkellä asiasta ajattelin. Tosin jälleen kerran huomasin et miun ei pidä sanoa mitä ajattelen... Annetaanko olla?
 
Tuosta oysin tilanteesta, lukee edelleen kotisivuilla siitä vierailusta noin, mutta tällä hetkellä 2 tuttua synnyttäjää ja 3 vähemmän tuttu, eli kaverin kaveria on olleet synnyttämässä ja nyt muutaman päivän sisällä on asia muutettu ja tämän hetkinen tilanne on se, että isä ei pääse edes synnytykseen mukaan ja osastolle vierailut on kokonaan kielletty, niin isältä kuin kaikilta muiltakin.
Eli oysi on ottanut saman linjan nyt kun kemi. Mikä olikin kyllä arvattavaa kun on siitä laitoksesta kyse. Tiedän sen siitä kun olen siellä työskennellyt.

Mutta tämä on tilanne nyt oysissa. Voi vitun vittu, sanon minä! (anteeksi kiroilu!)

Voi kunpa tilanne olis täysin eri keväällä, vaikka ovatkin uutta influenssa aaltoa povanneet keväälle.
Niinku joku sanoikin, ni mun mies tulee kanssa sinne synnytykseen ja PISTE!
 
Feles :eek: Täytyy kyllä ihmetellä mitä ihmisillä liikkuu päässä kun toisen omaisuutta pitää päästä ryöväämään... Toivottavasti selviätte tilanteesta ja saatte rahat takaisin.

Maha on alkanut selvästi pyöristyä, mutta kaikki takit menevät vielä kiinni. Täytyy kuitenkin pitää silmät auki talvitakin varalta kaupoilla käydessä.

Tänään tuli ostettua parit kestovaipat. Meillä on käytössä yhdet cuddlebunsit ja toiset melkein vastaavat (merkkiä en tiedä kun käytettynä isossa paketissa tulivat) ja niistä on nyt tullut tytön suosikkeja ja minun myös. Cuddlebunsit ovat siitäkin näppärän oloisia, että niissä on tosi hyvät säädöt. Toivottavasti sopivat myös tulokkaan pepulle!

Imetyksestä sen verran, että toivon tulokkaan kanssa onnistuvan paremmin kuin esikoisen kanssa. Pitkään olen imettänyt, mutta välissä oli useampi kuukausi jolloin jouduin lypsämään melkein kaiken maidon ja antamaan pullosta rintaraivareiden takia (esikoisella maha ei kestänyt korvikkeita eli muuta vaihtoehtoa ei ollut). Kun rintaraivareista päästiin on imetys sujunut mukavasti ja on kyllä helppoa kun sapuskat ovat kulkeneet mukana eikä pullojen ja lämmittämisten kanssa ole tarvinnut kikkailla. :D Syynä rintaraivareihin oli ns. suihkutissit ja se ongelma tuskin katoaa mihinkään. Toivottavasti tulokas suhtautuu asiaan rauhallisemmin kuin esikoinen. Tällä kertaa en aio ottaa paineita imetyksen onnistumisesta ja kestosta. Voihan olla että pullolapsi on tuloillaan vaikka minä mielummin imettäisinkin! Jokainen lapsi on kuitenkin erilainen.

Donu
 
Eilisestä selvitty, oli jotenkin tosi hankala päivä. Ei mulla enää ole ollut mitään vatsakipua, luulen oikeasti että saan stressistä jo fyysisiä oireita. Työt tai paremminkin työilmapiiri stressaa välillä ihan tosissaan. Lähinnä pomo. Huoh. Pomo on sellainen nelikymppinen perheellinen mies, mutta varsinainen työnarkomaani. Ei todellakaan millään tavalla hyvä johtaja. Välillä meillä menee tosi hyvin, mutta välillä on näitä kausia kun ei vaan jaksa.
Eilen tulin iltapäiväksi sitten kotiin, itkin oikeastaan koko matkan kun ajoin kotia ja sitten kotona rauhotuin. Varmaan osasyynä nää heittelevät hormonit tekee tuon että välillä on niin paljon herkempi olla.
Onneksi on viikonloppu ja jos tuo meno alkaa taas ensi viikolla aion kyllä marssia hakemaan vaikka sairaslomaa. Ei varmasti tee tuo stressaaminenkaan kovin hyvää tässä tilanteessa.

Mutta nyt nautitaan viikonlopusta. :)

Empuuu joo minäkin olen kuullut että tuo sykkeen nousu on normaalia. Varmasti itse huolestuisin jos jatkuu pitkään nopeana.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! En enää muista ketkä niitä olivat saaneet, joten tällaiset yleiset onnittelut niille.
:heart:

Katyana :hug: Siskosi ikävistä uutisista!

Apua, nyt lyökin sitten pää tyhjää että mitä muuta mun piti kommentoida. Oli taas niin paljon tekstiä etten muista mitään. :ashamed:

(.) Liikkeitä tuntuu vähän väliä mahassa. Välillä iskee niin kovaa että näkee selvästi mahan päältä nuo liikkeet. Aika ihanan tuntuista ja näköistä. :heart:

Tänään ollaan miehen ja koiran kanssa vietetty koko päivä kunnon laatuaikaa, ulkoiltu, syöty hyvää ruokaa ja sen päälle nukuttu pitkät päikkärit. Sitten pyöräytinkin porkkanapiirakan. Se odottaa tuolla kuorruttamista. Ehkä jos saunan jälkeen sen vielä kuorruttais niin sais iltapalaksi maistaa sitä. :p

Tuossa päivällä keskusteltiin vähän nimivaihtoehdoista ja ristiäisistä. Nimistä nyt ilmassa lentelee vain ihan heittoja, ei yhtään vielä sellaista jota oikeasti voisi miettiä.

Mutta nyt telkkarin ääreen odottelemaan saunaa.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 20+3
 
Tämmönen teksti löyty kalevan nettisivuilta.

"Oulun yliopistollisessa sairaalassa isät pääsevät mukaan synnytykseen mutta eivät vierailulle synnytysosastoille. Vierailijat kiellettiin osastoilla reilu viikko sitten."

Tuolla ei ainakaan mainintaa siitä synnytykseen pääsemisestä..
 
Lauantai-iltaa :wave:

Ihanan rentouttava päivä takana:) aamulla nukuttiin pitkään, syötiin itsetehtyjä hampurilaisia sitten sauna ja nyt sohvalla löhöilyä karkkipussin kanssa :)

Fantastic4, kiitos paljon linkistä:) tammikuussa näköjään alkaisi seuraavia kursseja. Täytyy katsoa jos sinne pääsisi osallistumaan:)

Empuuu, pikaista paranemista :hug: lepo ja kuuma juominen on parhaita lääkkeitä. Itsellä tuntuu myös että syke on korkeammalla kuin ennen. En ole kuitenkaan sitä mitannut joten ei ole tarkkoja lukuja mutta uskoisin sen olevan normaalia:) Ihana masukuva myös sinulla:) hyvinhän se jo näkyy.

hapsiainen80, meillä myös tänään keskusteltu hieman nimistä. Lähinnä heittoja molempien puolelta mitkä kuulostais hyvältä mutta onhan tässä onneksi vielä aikaa:) Meillä on jotenkin helpompi löytää tytön nimiä kuin pojan, mutta saa nähdä.

Onko kellään ollut mitään mielitekoja raskauden aikana. Mulla aika paljon sellaisia että jotain tekee hirveesti mieli ja sitten kun sitä syö niin se menee kerralla ohi. Tänään oli pakko ostaa niitä semmosia kovia hedelmä-salmiakki ufoja, niitä nyt olen koko illan mässyttänyt :D

Mukavaa iltaa kaikille:)

Hope 17+2
 

Yhteistyössä