**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sh07 kyllä se nyt on sillee että saikkua vaan hakemaan!! Eikös se ole niin että vauva voi hyvin silloin kun sinäkin voit..

Mimmuli82 En ole hirveän siivousintoinen ihminen ja tuossa yksi päivä oikein ihmettelin kun teki mieli siivota!!! =)
Niimpä siivosin tuon ns.pyykinpesu-/liinavaatehuoneen, se kun oli aivan räjähdyksen jäljiltä. Sitten tyhjensin yhden vaatekaapeista (oli täynnä kaikkea muuta kun vaatteita) ja laitoin hyllyt paikoilleen. Nyt on vauvalla oma vaatekaappi =)
Nyt vain pitäisi joku päivä pestä, silittää ja lajitella nuo vaattet sinne kaappiin. Täytyy varmaan odottaa seuraavaa tarmonpuuskaa... :laugh:

Iltatervehdys!

Mimmuli, kyllä vaan on siivoushimo kasvanut. En ole luonnostani kovin järjestelmällinen, mutta päätin reilu vuosi sitten tehdä siivouksesta harrastukseni. Se asenne auttaa hiukan motivoitumisessa. =) Mulla on ihan älytön pesänrakennusvietti nyt raskaana ollessani: listailen vähän väliä mielessäni niitä kodin pieniä muutoksia, joita on viime aikoina saatu aikaiseksi ja joista olen erityisen onnellinen. :o (Ja muka pitkä teksti, multa tulee sun tekstiin verrattuna keskimäärin kokonainen puhelinluettelo kerralla, elä siis murehdi) =)

Jos oikeasti sh07 tuntuu siltä, että työ vie voimat ja aiheuttaa supistuksia ym., paremmin tilannetta tosiaan auttaisi sairaslomalle jääminen kuin ryytyneen olon kanssa painiskelu. :) Anteeksi, mutta en oikeasti usko, että olet työssäsi korvaamaton vaikka varmasti arvokas työntekijä oletkin. Tiedän kyllä sen tunteen, kun on ehkä aika uusikin jossain työssä eikä oikein ole varma paikastaan, saattaa pelätä sitäkin, että jää jotenkin kelkasta ja miettii, onko nyt oikeasti riittävän kipeä/väsynyt ym. olemaan poissa töistä. Kerrottakoon oma typeryyteni: olen parikin kertaa mennyt pahan kerran flunssaisena opettamaan, kun olen pelännyt, ettei saada sijaista (tai saadaan mua parempi sijainen :laugh: ) tai muuten kaikki menee siitä eteenpäin töissä myttyyn. Seurauksena se, että todennäköisesti ainakin joku oppilaista on saanut tartunnan ja ainakin itse oon maannut reporankana (vaikka itseeni tyytyväisenä ja omatunto hiljennettynä) päivätolkulla. Nyt itseäsi kuunnellen...

Ja meitsi kuuntelee itseään ja menee nukkumaan, poika sammahti kerrankin aikaisin eli jo tunti sitten. =)

Viikonloppua kaikille! :wave:

sh07: Yhdyn muiden mielipiteisiin, saikkua ja sassiin!!! :hug: Mä kärsin kk:n verran alavatsakivuista ja päätin vaan jaksaa(työkavereiden painostuksesta), mut sit kun ei enää päässyt liikkeelle, oli pakko ajatella vauvaa ja itseään ja niinhän se napsahti loppuraskaus saikkua. Me emme ole kukaan korvaamattomia ja varsinkaan jos terveydestä on kyse; mun mielestä se on yksi tärkeimmistä asioista, miten itsestään pystyy huolehtimaan ja tässä tapauksessa myös vauvasta! :hug:

Mulle pomo tokas kun vein saikkulappua torstaina töihin, että jätit sitten meidät aikamoiseen pulaan...Meinasin alkaa itkemään kun v*****i niin paljon, mutta sanoin vaan, että harmi, mulla on lääkärin määräys olla pois töistä, joten katsellaan joskus!!! :( Toiset ei kyllä yhtään aattele mitä suustaan päästää, saikulla olijaa on niin hyvä syyllistää,mrr!
Masurintamalla kaikki ok, vieläkään ei tullut sitä postin lappua, et sais hakea äippäpakkauksen...odottavan aika on pitkä! =) Mut kohta Ideaparkkiin shoppaan, katsotaan mitä löytöjä tulee tehtyä!
Ihanaa lauantaita kaikille huhtihipuille!

T. Vemu76 ja "lissu" 27+4

Päivää!
11 alkais uinti, se vauvauinnin jatkoryhmä siis. Mennään pojan kans kaksin ku miestä laiskottaa... Nää lauantai-aamut on kyllä ihanan kiireettömiä ja tuo uinti kyllä kruunaa koko päivän. Me tykätään tosi kovaa käydä, joten suosittelen lämmöllä kaikille sit ens syksynä alkavia vauvauinteja. Ollaan siis ton esikoisen kanssa aloitettu syksyllä-06 ja tossa jatkoryhmässä saa olla 3-vuotiaaksi saakka. Tosin voipi olla et aloitetaan ensi syksynä perheuinti johon pääsis sit niin vauva ku esikoinenkin.. No, mut anyway me jatketaan kyllä uinteja niin kauan ku voi.

sh07 jos sun työkavereilta kysyis niin ennemmin ne varmaan kärsii sijaispulasta ku haluu kuulla että sulle on syntynyt pieni keskosvauva. oikeesti, mikset ymmärrä - se vauva voi oikeesti syntyä keskosena jos et hellitä! Ja siis ku muistan että kirjoitit jo kk sitten että sulle olis annettu saikkua mutta et ottanut sitä vastaan! Hei oikeesti!

Mavi Se naksuminen on ihan normaalia, kuuluu sikiön nivelistä. Mulla ei sitä tapahdu, mutta esikoista odottaessa muistan ku siitä oli monen kanssa puhetta, että älä murehdi! Ihan on normaalia.

Mimmuli mulla kans jonku asteinen siivous käynnissä, sama esikoista odottaessa. Tullut siivottua perustellisemmin ku normaalisti. Kontin lattianrajassa ja hinkkaan mikrokuituliinalla listoja! :laugh: eikä ota selkään pipi, eipä!

vemulle hauskaa shoppailupäivää, olin ideaparkissa kans torstaina ja nyt tein kyllä tosi hyviä löytöjä mahavauvalle.

Anu 30+0

mä lähden tänään Ideaparkiin, on äitin vapaapäivä :saint:
otetaan mun kaveri vauvoineen mukaan ja sisko tulee kuskiksi. varmaan tapan itteni jo matkalla kun inhoan ruuhkaa :laugh:
ukki kävi tuomassa meille digiboxin ilmaiseksi, kun heillä on kaksi :o kysyi samalla että laittavatko mulle synttärirahat jo tilille. ilmeisesti äiti luki rivien välistä että nyt on tosi tiukkaa, kun ihmettelin että mitähän me loppukuu syödään jos ostan huutiksesta halvalla vaippoja vauvalle :whistle:
meinasin sanoa että laita tonni, se piisaa :laugh:

Heippa täältäkin!

Nyt on sitten minunkin loma alkanut, kun jäin loppuajaksi saikulle. Ei vaan kertakaikkiaan enää jaksanut. Väsy painaa armotta, supistelee ja alaselkä on tosi kipeä. Oon jotenkin muutenkin jäykistynyt, tuntuu et joka paikkaan sattuu ja käveleminen on tosi vaikeata. Onko muilla vastaavaa?

Sh kyllä minunkin mielestä kuulostaisi ihan saikun paikalta, pakko tässä tilassa ajatella itteensä ja vauvaa! Ei mullakaan ollut helppo päätös ja mäkin kuulemma jätin työkaverit pulaan... :|

Mimmuli mulla on tota siivousintoa ollu viime aikoina, mutta nyt se on jäähyllä, kun teen täällä pikkuhiljaa muuttoa. Joka paikka on säkkejä ja laatikoita täynnä, ei oikein siivota pysty. Mut ihanaa sitten kun päästään muuttamaan, saa oikein urakalla pesää rakentaa :)

Ai niin neuvolassa kävin keskiviikkona. Kaikki oli hyvin. Painoa oli yllättäen tullut vain 25g/vko, kun yleensä sitä on tullut n. 500/vko. Jännä miten se voi noin mennä... Oon syöny samalla tavalla kun ennenkin ja nyt jopa liikkunut vähemmän. Mistäköhän voi johtua? Ekan kerran katsottiin tarjontaa ja vauva oli pää alaspäin, ehkä tosin vähän vinossa asennossa silti.

Nyt täytyy ruveta kai jotain tekemään.... palaillaan hiput!

Lilja (31+3)

Hei,

uhhuh, Antto herätti tänään noin 6.30 jo ja nukahti sitten puolen päivän aikaan kauppareissulla. Pois tullessamme heräsi eikä ole suostunut yrityksistä huolimatta sen koommin simahtamaan. Lievän ryytynyt olo! Kaipaan sitä hetken omaa rauhaa päivälle, vaan eipä nyt tuu mitään :|

Mulla oli tänään kans kauppareissulla sellainen olo, että vähän on huonompi päivä tänään, kumma kun jonain päivänä on kuin ei mitään ja toisinaan sitten lonkat vihoittelevat pienestäkin.

Hyvä Lilja, että jäit suosiolla sairaslomalle. :hug:

Anuuu, hyvä tietää tuosta naksumisesta, eipä ollut tullut mieleenikään, että voisi olla lapsen nivelet kyseessä.

Palaillaan!

Heips,

Anri Pelkopolista. minä kävin juuri pari viikkoa sitten juttelemassa kätilön kanssa kun esikoisen synnytys oli sellanen vähän napakka synnytys.
itse kyllä olin ajatellut asioita juuri niinkuin sielläkin juteltiin.. terveellä järjellä joten eipä pahemmin apua ollut.. mutta mukava oli jutella asiasta ammattilaisen kanssa.
Olen pahoillani lapsen menetyksestä, tuommoisten tapausten jälkeen on syytä käydäkin asioita lävitse ammattilaisen kanssa.
TOIVOTTAVASTI SINÄ SAAT APUA. ja pyydä vaikka useampi käynti. :hug:

Kuule sh07.. tarkoitan tällä hyvää en syyttämistä yms..
en ole näköjään ainut.. muistelen ettei sinulla ollut enää kauaa töitä jäljellä mutta olette kuitenkin itse miehesi kanssa lapsen halunneet saattaa tähän maailmaan joten kehottaisin sinua miettimään mikä on tärkeämpää.. muutaman päivän loppu duunit vai sinun raskautesi ja sen sujuminen hyvin loppuun saakka.
vauva kuitenki tuntee ja vaistoaa äidin stressitilan ja väsymyksen. ja keho antaa merkkejä sinulle jos pitää hiljentää esim niillä suppareilla ja väsymyksellä.

Mavillako napsahteli.. ? :D hassu sanonta.. mulla napsahti silloin minuuttia ennen ennenkuin lapsi vesi alkoi valua kylkeä kääntäessä sänkyyn esikoisesta.
heräsin sellaseen pullon aukaisu napsahdukseen ja käänsin kylkeä pian ja sitten jo lorisi =)

Kiitos uudesta pinosta.

taas on mukavan loskainen keli.. tehtiin lumiukkoa pihalle..

Suppis ja Ilta 32+1

Kalenteri samat fiilikset, hetken rauhaa jos sais!

Mulla on jotenki ollu eilen ja tänään tosi kovaa hermot kireällä.. Tuntuu että kaipaa normaalia enemmän omaa aikaa, siis et sais vaan olla kotona yksin.. Kai sitä kaipaa tilaa ympärille ennen ku vauva syntyy.

Pojan piti päästä 2 viikon kuluttua ekaa kertaa mun vanhemmille viikonlopuksi ja mä oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa niin eiköhän mumma eli äitini soittanut että siirtyy hoito maaliskuun puoleen väliin ku he olivat varanneet lennot SanFransicoon kahdeksi viikoksi. No siinähän menevät, toki ymmärrän et menee pojan hoitamisen edelle mut silti :headwall: :headwall: Olis niin tullut oikeeseen aikaan se viikonloppu ilman pojua. Alkaa kiristää niin jo..... No, pääasia on et saadaan olla sit ees maaliskuussa vielä ennen vauvantuloa kahdestaan. Viimeks oliki viime toukokuussa ku oltiin 1 yö kahdestaa. Että joo vali vali. Ei sais valittaa mutta kun :headwall: Nytkin ollaan pojan kans kaksin ku mies on Ilveksen pelissä, sillä kausikortti joten "pakko" mennä ku on maksettu.

Anu the hermoraunio

hermoraunioille ja varsinkin Anulle :hug:
tunne on tuttu. mä olen aina kaivannut hetkittäin omaa aikaa ja nyt se on ollut tosi vähissä. mutta itsehän olen lapseni halunnut :whistle:

mutta Anu, mun puolesta voit tuoda kyllä teidän ipanan meille joku päivä/ilta leikkimään jos haluat hetken omaa aikaa. kyllä kahden kanssa pärjään :)

on se sitten tuskaa yrittää kiertää Ideaparkia mahan kanssa. ja pissalla saa ravata vartin välein tuskasta irvistellen. muutenkin ärsyttää kun heti pöntöltä noustessa iskee tunne että "jaha, taas kusettaa".
verta taas tipotellut, ihanaa. soitin synnytysvastaanottoon ja sanoivat että jos olo yhtään huononee niin näytille tai jos vuoto pahenee. muuten odotellaan rauhassa keskiviikkoon ja otetaan sitten siellä tulehdusarvot jos vielä ripsottelee. vauva kuitenkin potkii normaalisti eikä kipuja ole kovinkaan paljoa, mitä nyt tuosta shoppailureissusta vähän oon poikki.

niin ja meidän poika se on edelleen perätarjonnassa. mua alkaa oikeasti jänskätä että kääntyykö se ollenkaan ennen synnytystä :|

kiitos hysteerinen uudesta pinosta :flower:

sh07 sairasloma vaan päälle jos pahalta tuntuu. itse kanssa hoitoalalla ja täytyy sanoa että päivä päivemmältä tuntuu pahemmalta.
vielä olen jaksanut- jotenkin :/

viljaliina mä en ole varannut naikkarille mitään käyntiä, olen 2 siellä synnyttänyt joten kai aika turhaa. esikoisen ajoilta taidettiin kerran käydä siellä.. =)

naksumisesta en ole kuullut ainakaan moista ääntä- vauva kyllä liikkuu paljon ja mun luut varmaan naksuu jos joku naksuu.. :whistle:
liitokset alkaa repeillä, selkää särkee jne.. :ashamed:

vemu76 johan pomosi sammakon päästi suustaan. :o
mä tiedän auttaneeni töissä niin paljon että voin ihan hyvällä omalla tunnolla jäädä pois kun siltä tuntuu. ajattelen kyllä sitten vaan omaa napaa- en työpaikkaa jos siltä alkaa tuntumaan.
ihme syyllistämis meninkiä tuntuu olevan liikkeellä :whistle: :/

lilja-76 mulla samanlaisia oireita kun sulla, välillä onkin sellainen olo että on jäykkä kuin pas.ka |O kolottaa joka koloon ja ahdistaa koko olemus. mies välillä vitsaillutkin että täytyykö kattonosturi hommata sängyn yläpuolelle kun en meinaa välillä amulla päästä ylös- saatika autosta :|
töissä jaksan juuri ja juuri olla. on vaan ajan kysymys milloin lopullinen stoppi tulee..

lähden tästä jäykistelemään sängyn puoleen, huomenna "ihana" 14h työpäivä edessä :ashamed: :snotty: ahdistaa jo etukäteen mutta ehkä se siitä. tiedän että olen kipeä huomisen jälkeen kun työ on niin fyysistä koko ajan..

öitä kaikille ja mukavaa laskiais sunnuntaita kaikille :hug: :wave:

vuotaraaputin :hug: kiitos, eiköhän tää tästä omin avuinkin.. helpotti jo kovasti ku sai vähä avautua, enää ei ole ollenkaan niin paha olla.
vai että perätilassa.. voi kun nyt kääntyisi.

Hysteeriselle kiitoksia uudesta pinosta =)

arvatkaas mitä mä tein äsken? Mä kävin tuolla haaveilija puolella tuon kevätvauvasta haaveilijat ketjun läpi, niiltä osin kuin itse sinne olin kirjoittanut. Ja kopioin sieltä talteen kaikki kirjoitukseni. Nyt pitäisi vielä tulostaa ja lukea ne! Vähän jo samalla siinä luin.. ja pisti hymyilyttämään :D

Iltaa taasen!

Anu, tsempitystä sulle myös :hug: Meillä ei Antto ole ollut vielä kertaakaan yökylässä (siis ilman mua) enkä vähään aikaan varmaan vielä jätäkään, eli jotenkin en siihen olisi valmiskaan. Mutta kaipa se päivärytmi on mullakin jäänyt päälle, että on ollut ne pari-kolme tuntia aikaa päivällä tehdä omia juttuja, vaikkakin hiljaa ja varoen herättämästä... Onhan se luksusta toki ollutkin, eipä silti, vaikka harvoin mitään kovin kaksista silloin aikaiseksi saan. Tänään ollaan kuitenkin koko perhe oltu kotona, siis apua miehestäkin, ja nyt sain sitten pienen palkkion: poika simahti aivan heti petiin pistämisen jälkeen :o Todella poikkeuksellista ja johtui varmaan minimaalisen lyhyistä päiväunista sekä hyvin aikaisesta herätyksestä. Mahtaako olla sitten poika ihan virkkuna jo kello 6 aamulla... Vaan päästäänpä rauhassa rauhoittumaan Jannen kanssa ennen nukkumaanmenoa, katsotaan Selviytyjiä jne.

Vuotaraaputin, toivottavasti se vuoto menee ohi, varmaan tosi inhottavaa. :|

Mulla alkaa useammin ja useammin käydä elefanttimainen olemukseni ärsyttämään, ja mietin, miten kauan menee tän painon pudottamiseen (no kaiken ei tarvii lähteä mutta kyllä suurimman osan kuitenkin!). Käsivarretkin muistuttaa jo tukkipuita, eikä taida liiemmin kysymys olla turvotuksesta. Liikkuminen vaan ei kauheasti huvita ainakaan tuossa sohjossa, ja sen sijaan herkkuja menisi kaksin käsin. :ashamed:

Rauhallista yötä toivotellen Kalenteri ja Paapau 31 + 1 :heart:

Kummeja mekin miehen kanssa pohdittiin ja ajateltiin pohdintojen antaa odottaa. Vähissä kummit meilläkin.

Meillä vielä kummiasiaakin hankalempi asia on se, että entäs kun mennään synnyttämään, että KUKA tulee meille lapsia hoitamaan.. :/ Meillä kun ei ole täällä yhtikäs ketään. Ja olen alkanut kysellä tietysti tuttujen tuttuja ja kaikkia, meinasin ensi viikolla soittaa ja kysyä yhdestä vuoropäiväkodistakin, että onnistuisiko sen päivän hoito kun menen synnärille. :whistle: Ei kyllä hajuakaan, että voiko semmonen onnistua..

Täällä ollaan vielä, vaikka pitkään aikaan en olekaan ehtinyt kommentoimaan mitään. Ihanaa kuulla teidän kuulumisia, joita aina pikaisesti käyn lukaisemassa... Vertaistukea, jos niin voisi sanoa ;)
Minäkin kävin sokerirasituksessa pari viikkoa sitten ja tällä viikolla oli neuvolalääkäri. Kaikki oli sokereiden osalta ok. Sf mitta kulkee koko ajan kaikkien niiden käyrien yläpuolella (rv 27+6 oli 29 cm), joten lääkäri totesi että jollei ala tasaantumaan on syytä käydä painoarviossa. Painoa on tullut ihan hulluna vähän yli 10 kg!!! Siitä olen itse hieman huolissani ja se myös turhauttaa... Viime kerrallakin 700g/viikko!!! :ashamed:
Turvotusta on alkanut nyt tulla, vaaka näyttää 2-3 kiloa vähemmän aamulla kuin illalla. Toivottavasti ei koidu ongelmaksi niinkuin äidilläni aikoinaan, kun joutui kk ennen sairaslomalle kummastakin raskaudesta. mutta eiköhän täsä nyt kaikki höpinä tällä kertaa, niin ette täysin tylsisty.

Kiitokset Hysteeriselle päivityksestä!

Odotuksia kaikille toivottaa Lyy ja pikku äijä 28+3

Te keillä on tuo Anitan raskaustukivyö, niin mites; Meneekö kuminauha ihan mykkyrälle ja sutturalle mahan alle? Minulla on edellisissä raskauksissa ollut sama homma kun nyt, vaikka ihan uusi vyö on taas käytössä... :headwall: Mahahan mulla on tosi alhaalla, että en tiiä vaikuttaisiko se sitten. Ja jotenkin tuntuu aika turhalle kapistukselle toi vyö, ei auta miun häpyliitoksen repeämäkohdan kipuiluun. Litalgin+buranakaan ei tunnu auttavan. :/

Heili

Huomenta,

PikkuNöpönen, meillä on nimenomaan niin päin, että kummeiksi mieluummin ystäviä kuin sukulaisia, siinähän on ainutlaatuinen tilaisuus ikään kuin luoda uusi sukulaisuussuhde - vaikka useinhan kyllä kuulee, että yhteydet kummeihin katkeavat tai vastaavaa. Sitä en kyllä tiedä, keitä ollaan valitsemassa, meillä vähän mutkikkaampaa tuo. Kirkkoon ei kuulu kovin iso osa ystävistä, ja lisäksi haluaisin, että kummeina olisi molemmille läheinen pariskunta, niin että kaikki neljä tulisimme keskenämme hyvin toimeen. Yksi tällainen olisikin jo, mutta heillä on ainakin kaksi kummilasta, enkä tiedä, onko heillä halua ottaa vielä kolmatta.

Nukkui se poika sitten kuitenkin yli kahdeksaan, vaikka pelkäsin heräävän aikaisin, kun niin helposti simahti. Ihanaa, kunpa tästä tulisi tapa! =) Vaan toivottavasti päiväunetkin tulisi tänään nukuttua.

Menenpä tyhjentämään astianpesukonetta. :wave:

Heili menee kyllä se mahan alle tuleva lärpäke aina vähän ruttuun. siis tukivyössä. Anu muistaakseni sanoi että samoin tekee toinen tukivyö...
esikoista odottaessa aina iltaisin kastelin sen lärpäkkeen ja jätin kuivumaan, aamulla oli taas suorassa. nyt en ole jaksanut. tällä hetkellä sellaiset univelat että piisaa kun saa välttämättömät tehtyä.

ja kummeista, esikoisella on kummisetänä mun paras ystävä ja miehen veli vaimoineen. pojalle on pyydetty kummiksi mun siskoani ja toista parasta ystävääni, eli kaksi "kummitätiä". varsinaisia kummeja ei ole, vaan he toimivat lapsen aikuisystävinä kun ei kuuluta kirkkoon. kummit päätettiin sen mukaan ketä halutaan lapsen lähipiiriin ja tueksi, ei minkään muun takia.
miehelle kyllä sanoin että saa pojalle kysyä jotain ystäväänsä kummisedäksi mutta eipä tuo innostunut.

Pulttis: Tuo meidän pomo osaa välillä olla tosi veemäinen tyyppi, täytyy vaan yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onneksi työkaverit ymmärsivät ja itse kehottivat hakemaan pitkän saikun, saavat sitten koko ajalle sijaisen, eikä kenenkään tarvitse hyppiä viikko ja viikko kerrallaan.

(.) Ideaparkista tuli sitten shoppailtua bodeja, sukkahousut, sukkia, lakanat, kylpypyyhe jne. Just tossa kävin läpi hankintoja ja seuraavaksi tarvii ostaa muitakin paitoja kuin bodeja, niitä näyttää olevan hirvee kasa :ashamed: Itselleni en ostanut kuin kynsienhoitosarjan, hah! :laugh: Näin se maailma alkaa muuttumaan, lapset etusijalle elämässä, jopa vaatehankinnoissa... :whistle: Äitini lupasi ommella "lissulle" lakanoita koppaan ja sänkyyn. Eilen kävin kurkkaan Kelan sivuilta koska se pakkaus on tilattu, niin vasta 25.1, joten menee luultavasti ensi viikon loppuun, ennenkun saan sen.
Täällä on aivan kaamee lumipyry, ei paljon huvita lähteä ulos kävelylle...

t. vemu76 ja lissu 27+5

Vuotaraaputin kysyn nyt kun muistan ja tuli tosta toisesta ketjusta mieleen, niin maksaako tradeka sulle "palkkaa" ensimmäiseltä 3kk vaikka et ole ollut töissä ennen äitiysloman alkua? Mulle tuli muuten yllätyksenä se et ne ei maksa sitä automaattisesti vaan mun tarvitsee laittaa palkkikseen mun päiväraha päätös ja mukaan "anomus" siitä että voisitteko maksaa mulle päivärahani ja palkkani erotuksen? Sais kyllä se päiväraha päätös kohta tulla.

Joanna ja tiltiäinen 31+2

Yhteistyössä