Lasten lukumäärästä ja siihen kommentoinnista tämän verran omia kokemuksia: Meillä tämä tuleva pieni on viides perheessä, vaikkakin vasta minun toinen lapsi. Minusta on ollut superhuvittavaa katsoa ihmisten ilmeitä ja kuunnella kakisteluja kun olen kertonut että viides lapsi perheeseen on tulossa... Sellaiset, jotka eivät tunne meidän perhettä katsovat joskus kuin olisin hullu ja tosiaan myös ihmettelevät, että olenpa sutjakassa kunnossa viiden lapsen äidiksi. Yleensä sitten valotan kuitenkin että uusperheestä on kyse.
Joskus toisaalta huvittaa jättää ihmiset epäluuloinensa ja stereotypioinensa vähän miettimään, minä kun en tosiaan ole semmoinen pullantuoksuinen mielikuvien lapsikatraan kotiäiti. Sen huomaa niin selvästi, mikä valtava ero reaktioissa on, jos sanon tulossa olevan toisen lapsen kuin jos sanon että viides on tulossa - ja molemmat versiot on kuitenkin totta. Ihmiset on hassuja, enkä kyllä itse ole yhtään sen parempi, omia ennakkoluuloja eri asioista sitä on minullakin. On terveellistä välillä tällä tavalla huomata omakohtaisesti, miten hölmöjä ne ennakkoluulot useimmiten on.
Naru, rv 29 tai jotain semmoista
Joskus toisaalta huvittaa jättää ihmiset epäluuloinensa ja stereotypioinensa vähän miettimään, minä kun en tosiaan ole semmoinen pullantuoksuinen mielikuvien lapsikatraan kotiäiti. Sen huomaa niin selvästi, mikä valtava ero reaktioissa on, jos sanon tulossa olevan toisen lapsen kuin jos sanon että viides on tulossa - ja molemmat versiot on kuitenkin totta. Ihmiset on hassuja, enkä kyllä itse ole yhtään sen parempi, omia ennakkoluuloja eri asioista sitä on minullakin. On terveellistä välillä tällä tavalla huomata omakohtaisesti, miten hölmöjä ne ennakkoluulot useimmiten on.
Naru, rv 29 tai jotain semmoista