Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

närästys Mantelit tosiaan auttaa, suosittelen! itekki eilen ostin varalle kaappiin jos sattuu renniet loppumaan :)

yöt nukun kyllä niin hyvin että hävettää myöntää :ashamed: vielä ei oo tarvinnu sitten alkuraskauden juosta veskissä, varmaan korjaantuu tilanne vikoilla viikoilla :D

ON:
Vitsit mikä päivä! Herättiin pojan kans 6.45 ja huomasin et kuumehan pienelle on noussut (selittää yön itkeskelyt) 38,1 näytti mittari :( no aamupuuroa nassuun+maito ja sama satsi sitten sohvalle hetken päästä, kiva hangata puklun hajusta maitopuuro seosta kangas-sohvasta |O suppoo ja unta = ei juuri mitään vaikutusta olotilaan.
Noh lääkäriin vei tiemme ja jälleen pitkittyneen flunssan seurauksena korvatulehdus :/ Saatiin lääkkeet ja toivotaan et nyt paranis jo 6viikkoa kestänyt flunssa.

Masussa tuntuu et on vihdoin käännytty RT, jee!! Saas nähä onko viel ens viikon neuvolassa samoin :D

kuupas ja tirppana 29+5

Mä en oo kuullukkaan, että mantelit auttaa närästykseen! :eek: Pitänee kokeilla.

Tänään on taas väsyttänyt kauheesti. |O Oon oikeesti tosi kiitollinen siitä, että pesin kaikki vauvan vaatteet ja muut tekstiilit jo aikonaan... Nyt en jaksais enää. Puuhamaton ajattelin vielä pesasta, mutta sitterin kangasta en taida, enkä turvakaukalon.

Mitens, pesettekö te muut vaunujen kangasosat? Onko niitä järkevää edes pestä? Me ostettiin uutena ja mä aattelin, että jos niissä on jotain pölyä tms. tehtaan jäljiltä...

Ai niin, masukuva päivitetty profiiliin. =)

Tinttu & Tirpukka 31+6

On Helmimammat ahkerina olleet, hyvähyvä :flower:
NANADA kysyi rinnoista onko vuotanut. Muutama viikko sitten kun valmennuksen jälkeen tulin kämpille ja olin vaihtamassa pyjama-asuun ja otin rintsikat pois, ihmettelin että mistä tuo vanhan maidon haju tulee :LOL: Katoin et ei tuossa pöydälläkään maitolasia ole ja silti löyhkää. Sitten tajusin että minun rinnathan ja liivit ne haisee, mut sen jälkeen ei olekaan ollu samaa vielä. Joskus kun rasvaillu nännejä(käytän Ambilan-rasvaa minkä lääkäri perusvoiteeksi aikoinaan määräsi)niin huomannu jotain kirkkaita tippoja tulleen, välillä on sitten kuivahtaneita valkoisia murusia nänneissä kiinni, pyyhkeellä aina irtoo niitä.
Minulla on kasvanut jo ekan 3kuukauden aikana kaksi kuppikokoa (B:stä D:hen), saa tosiaan nähdä millainen mamselli minusta tulee kun alkaa maitoa todenteolla pukata :xmas:

Mitäs muuta... Nyt käyn aina klo 3-5välillä vessassa, suurinpiirtein nukun pöntöllä. Viime yön valvoin monta tuntia hammassäryn takia!! Tänään sitten iltapäivällä soitin niin huomenna soitettava uudelleen jotta saisi peruutusajan. Katoin yöllä niin kipeässä hampaassa selkeästi reikä tullu, sitten kun se vielä kasvoi se kipu tuonne leukaluuhun/otsaan niin siinä sitten ilman särkylääkettä mukavaa olla... Jääpaloja laitoin pyyhkeen sisään ja pidin poskella niin se turrutti sen verran et sai kolme tuntia viel nukuttua ennenkuin kello soi ja lähdin työpaikalle viemään avaimet... Ikävä tulee niitä asukkaita siellä mutta kyllä se siitä :/

Taas ihan liikaa tekstiä, ja lisääkin tulisi mutta jospa nyt menen kirjoittamaan ne loput ajatukset raskausajan päiväkirjaan :)

absa ja atso 29+1

Glow
MISSÄ on mun yöunet?? Mä en käsitä tätä virkeyttä...
Hivenen on tylsää valvoa, mies lähti yöksi töihin :/
Toissa- ja eilisiltana puolen yön jälkeen nukkumaan, herätys about 7.00. Kuvittelin että tänään jo nukuttais vaan ei. Vaikka touhuakin on ollut ja ulkona olen kävellyt.

Mä olin yhdessä kohtaa kans tosi kärttynen, kun en supisteluiden takia uskaltanut/saanut lenkkeillä tai tehdä mitään. Nyt voi taas sentään vähän kävelyllä käydä yms.

Senkin voin minäki allekirjoittaa et supistukset on muuttunu erilaiseksi, siitä jo eilen kirjottelinkin. Että nyt ne on tosissaan tuntuvampia kun ennen ja kipu on erilainen.
Kumma juttu, että esikoisen odotusajalta en muista kipeitä supistuksia ollenkaan! Ehkä niitä sitten ei ollut. Ei ne kipeitä ollu nekään joista synnyttämään lähdin... Mut taas kerran todettakoon, raskaudet on erilaisia.
Vähän hölmöä että on lääkäri vasta rv 36... Mun mielestä ois voinu olla vähä aiemmin, että ois kattonu ton kohdunsuun tilanteen...

Ja, minustaki puhtaan pyykin tuoksu on ihana! :) vaikkei mitään erityistä ainetta edes olis. Nyt mä aloin käyttää koko porukan pyykeissä hajusteetonta pesuainetta, vauvan pyykkien takia :) On sitä jokunen koneellinen jo pesty vauvan pyykkiä! Montakohan kertaa vielä järjestelen noi vaatteet hoitopöydän koreihin uudestaan ja uudestaan :D
Käytin kyllä joskus ennen (esikoisen vauva-ajoilta) hajusteettomia pyykkiaineita, mut jossain kohtaa sitten aloin käyttää ihanan tuoksuisia huuhteluaineita. Ne hajusteelliset ei kai ole vauvalle hyväks...

Ja voi vitsit että on mojovat potkut vauvalla :D huh,huh...

Kiva ajatus kirjoittaa raskausajan päiväkirjaa. Minä en vaan saisi sinne mitään kirjotettua, vaikka tänne höpisen...

Jokohan sitä sais unen kohta :attn:

Hei!Pitkästä aikaa!Tulee kyllä viestit luettua,mut harvemmin kerkee kirjottaan.

Mä oon viime aikoina nukkunu tosi huonosti yöni.Lonkat kipeytyy,vessassa saa juosta miljoona kertaa ja kylkee vaihella vähä väliä.Viime yön nukuin kans tosi levottomasti,ei millään meinannut uni tulla 01-4.30 valvoin ja sit kuopus oliki jo 6.20 pystyssä.saas nähä miten tän päivän pysyy hereillä :whistle:

Onko teillä muilla maha alhaalla?Mulla oikeestaan maha ei oo ollenkaan noussu tässä raskaudessa ja onki nyt tosi alhaalla.Eilen oltiin kerhon pikkujouluissa ja pieni poika tuli multa kysyyn et mikä sulla on mahassa?vastasin että vauva ja poika tuumas siihen että eipäs oo kun pallo :LOL: oli ihan tosissaan et yritän sitä huijata :D No mut pallohan tämä mahani onki :heart:

Meillä taas ku ihmiset kyselee et monesko tulossa,niin aika moni järkyttyy kun kerron että viides.Oli niin hauskaa ku olin kuopuksen kanssa neuvolassa ja joku täti kysy et toinenko lapsi teille tulee ja ku sanoin et viides,niin suu loksahti auki. :D Tää vaan on niin tuttua.Toki kyllä oon saanu myös positiivista palautettakin.

No mutta nyt täytyy lähtee valmistautumaan,meinasin kahen nuorimmaisen kanssa lähtee kaupunkiin :wave:

Huomenta
Maidon valumisesta Jos oon ilman rintsikoita ni sillo kastuu paita mut en oo muute tarvinnu viäl suojia liiveissä.

Eilises neuvolas muute vauva oli siin asennos ku ajattelinki eli pää alaspäi ja jalat oikees kyljes. Pää ei ollu kuulemma laskeutunu eikä kiinnittyny ja lapsivettä oli paljon(ei liikaa).

Mite nää viimiset 8 päivää duunis ennen joululomaa voiki tökkii näin pal |O
rv 29+5

Keskiviikkoa naiset,

ihanaa kun ulkona on tullu yöllä lunta ja maa ihan valkoinen :)

äippä83
Onpas sulle tullu vähän painoa! KOitapas löytää jostain sitä joulumieltä tai ainakin hyvää mieltä :)

unikeko80
Näin on, kait se pallomaha on niin helppo puheenaihe :)

Kärppä Onnittelut pienestä prinsessasta :flower:

Tinttu En mä ole edes ajatellu et rupeisin pesee uusia vaunuja. Sillä babyllähän on vaatteet päällä kun se laitetaan niihin. En meinannu pestä toppapukuakaan ettei siitä mene uutuuden kuohkeus.

Siniraita ja Hemuliina Voisiko olla sitäkin että nykyisin niin harvalla on viittä lasta..kolmekin on jo paljon tänä päivänä. Ja kyllä kai se mielikuva on sellainen pullantuoksuinen mamma, kenties jäänne jostain 50 vuoden takaa isontalon emännistä :D

JeJa Kiva että tökkii muillakin työt :) ..enää 7 aamua!!!

Maitoa
Ei tule täällä vielä enkä kyllä tiedä niistä supisteluistakaan vielä mitään, vaikka vau kirjassa sanotaan että harjoitus-supistukset olis pitäny alkaa jo jotain viikko sitten??

Mukavaa päivää kaikille!

haavemamma ja nöksy 31+ 6

sleeping
Hei!

Viime yönä nukuin yllättävän hyvin. Heräilin välillä, mutta sain aina heti uudestaan unta. Tänään en nuku päiväunia ja toivon ens yön menevän kans hyvin. Mies lähti risteilylle ja mun on yleensä vaikeuksia nukkua ilman häntä, mutta katotaan...

Vaunujen kangasosien peseminen: En ole pessyt koskaan uusien vaunujen kangasosia. Ainoastaan kun ne menevät likaiseksi niin laitan kaikki pesukoneeseen, vaikka meidän vaunujen kangasosia ei saisi koneessa pestä. Ei ole mennyt miksikään.

Mua jännittää maanantain ultra yhä enemmän. Tää vauva on jo tosi iso! Kaikki liikkuminen on vaivalloista, kun ei taivu tän pallomahan kanssa. Kengät varsinkin on vaikeeta laittaa jalkaan. Matala verenpaine häiritsee elämää myös päivittäin, kun koko ajan sumenee silmissä. Ens viikolla on myös neuvola. Ens viikkoa siis odotellessa :wave:

Heipat ja heti kärkeen omat neuvolakuulumiset.. :whistle:

RR 121/77
HB 114
pissa puhdas
tarjonta rt
SF 27cm
paino +670/vko, yhteensä tullut 8,5kg

Kaikki siis mallillaan. Rautaa sain tosin määräyksen nyt syödä
kun hemppa laskullaan ja aina väsyttää. Obsidania antoi, siis sain sieltä
neuvolasta ilmasin :eek: , ja joka toinen päivä 1 kapseli, 10 kapselin kuurina.
Nyt vasta mainitsi että se sokerirasitus olis hyvä nyt pikaseen tehdä..
Mutta kieltäydyin siitä tälläkin kertaa koska ultrassa vauva normaalin
kokoinen eikä pissassa ole ollut sokeria ja lupaus että yritän
syödä mahd. terveellisesti sekä esikoinenkin yliaikaisena normaalin 3500g
syntyissään. Jos aihetta ilmenee niin sitten tietysti
kokeeseen menen.

Ja sorisori taas kun en ehdi mitään muuta kommentoiman.. :ashamed:
Kaikille kovasti jaksamista oman olonsa kanssa :hug:
Niin ja kiitos lahden tapaamiseen osallistujille seurasta,
kivaa oli! :wave: Ja jos joku haluaa vielä vaikka kaffitella tms.
niin eikun yhteyttä vaan.

iitukka ja helmi 29+4

Heippa mammat! :flower:

Näyttöarviointi takana ja kaikesta huolimatta H4 tuli! :wave: ihmettelin, kun kuitenkin olen vähän väliä valitellut oloani ja käynyt neuvolassa ja lääkärissä, sekä teen tosi lyhyttä työpäivää (4h) niin ohjaaja oli tuon nelosen kannalla vaikka itse olisin tyytynyt jopa T2 :D No se on nyt onneksi ohi ja harjottelu jatkuu ensi keskiviikkoon, jollon voisinpa melkein sanoa jääväni ja äippälomalle...ihanaa :heart:

soikku-83 ja Finttu...mulla avaavana Bricanyl, senkin olen isältä kerran pahan flunssan aikaan hakenu, kun ei itselleni ole enää reseptillä tarvinnu lääkettä kirjottaa, niin harvoin tulee mitään, ja jos tosiaan tulee niin silloinkin apu löytyy tosiaan isältä tai veljeltä. Nyt keuhkot on jo tosi kipeänä kun on välillä niin raskasta hengittää...Kotoa linja-autopysäkille on matkaa 200m ja se on yhtä tuskaa. :/ No jospa se tästä, enkä nyt sitten kuolla kupsahtaisi :D saako vauva kuitenkin tarpeeksi happea?

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää...ei auta mikään. Vaikka nukkuisi päiväunet ja rupeis hyvissäajoin sänkyyn, tai sitten valvoisi päivän ja rupeisi aikaseen nukkumaan, niin ei auta. Keksi nyt sit enää mitään keinoa. Yöt valvottaa...hormoonit ne varmaan on! Onneksi meitä on muitakin ja minua lohduttaa ajatus että mies joutuu heräämään tuntia aikaisemmin :LOL: enhän ole ilkeä? hih...

Mutta nyt menen katsomaan päiväunia...palaillaan! :wave:

Jospi ja Papuliina 30+4

Soitin Kelaan kun ite kans odottelen malttamattomana niit päätöksiä rahoista. Työnantaja maksaa sen ekat 3kk et kiire ei olis mutku haluun tietty tietää :D .
Ne sano et ei voi vielä tehdä vuoden 2009 päätöksiä kun vuoden 2007 verotiedot tulee vasta vuoden lopussa joiden mukaan suurimmalla osalla varmaan tehdään päätös. Tällä hetkellä niil on vaan vuoden 2006 verotiedot siellä. Eli ens vuoden puolelle menee sit.

pur
Hemuliina Mä samaistun noihin lonkkakipuihin. Mulla alko jo aika aikasessa vaiheessa kun ei luonnostaan oo mitään synnyttyjän vartaloo ja sen kyllä tuntee kun se tulee. Pakaroitten venyttely auttanu vähä. Nyt on mulla ollu jo muuteman viikon siltä osin hiljasempaa, mut eilen kun ladoin kuution verran halkoja niin |O , viime yö oli ihan kamala. Mieskin ihan huolestu ku sattu kerranki kotona olemaan ja talutteli mua sitten vessaan tarpeen vaatiessa.

...Että osaa toi mies kuitenki tarpeen vaatiessa toimiikki. Siitä kun oli puhetta =)

Ainiin ja näin viimeyönä unta että Pixie oli mun Virossa asuvan ystävän vuokranantaja. :LOL: Kyllä tää unimaailmaa ihme juttuja tekee.

Hampilääkärissä käyty ja oli mukava kuulla että kaikki hampaat on ihan hyvin hoidettu, paitsi ylhäällä olevat viisaudenhampaat mitkä tiesinkin olevan pilalla, pari vuotta olen niiden antanut olla suussa, puoliksi jo siis oli molemmat murentuneet pois mut aina vaan vetkutellut poisottoa. Aivan mukava hammaslääkäri arveli niiden olevan kipujeni syy ja poisti nyt toisen, mikä oli jo kovertanut kuopan poskeni limakalvoille ja maanantaina pääsen eroon toisesta. :D Ihanaa ajatella että kahden vuoden tuska on näin nopeasti ja helposti ohi =) Ja ei tosiaan tehny pahaa, puudutus vaan kirpaisi. Ja huolehti lääkäri ja hoitaja että minulla on massuni kanssa mukavat oltavat. Ainut miinus et hirvee nälkä ja viel pitäis pari tuntia olla syömättä :D

Viime yö meni hyvin särkylääkkeiden turvin mutta heräsin siihen kun veikkonen vääntää kuperkeikkaa, tunsin selvästi missä pää/vartalo menee, et osasi tasan tarkkaan arvioida minkäkokoinen siellä massussa on :eek: Ja ei todellakaan tuntunut mukavalle että tuonkokoinen vauva pyörähtää oikein hitaasti mahassa, makasin viel selälläni. Mutta sai tehtyä kuperkeikkansa ja on ihan pää alaspäin edelleen. Toi selällään makaaminen, minä edelleen aina herään yöllä siihen ja vaihdan sitten kylkiasentoon mutta ei se vieläkään pahalle tunnu.. Ei se kai sitten kaikilla ihan heti ala tuntumaan, voi olla että ei tunnu mukavalta enää kuukauden-parin päästä.. =)

Ei muuta, nyt telkkua tuijottamaan!
absa ja atso 29+2

jospi kiva kuulla et työharjottelu meni noin hyvin! :flower:

vaunujen pesu uusia vaunuja en pessyt, nyt olen nuo 2kertaa jo hinkuttanut puhtaaksi,kun värinä on tummansini-beige,niin kummasti ne beiget osat harmaantuu kun hiekkalaatikolta tullaan... Vielä kerran joutuvat pesuun ennekun siirtyvät vauvan käyttöön.

Mua jännittää ihan hurjasti ystävän puolesta, hällä on huomenna suunniteltu sektio perätilan vuoksi(rv39) :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsevät sitten joulusta nauttimaan pikku-tontun kanssa :heart:

Illalla oltiin pojan kanssa pulkkailemassa ja kyllä se vaan tuppaa alkaa supistaan kun sitä tuolla umpihangessa kiskoo, saati sitten mäenlaskun jälkeen sitä ylämäkee.. Kurja juttu, kun haluisin nyt kuitenkin pojan kanssa touhuta tuolla ulkosalla, mut nyt ei taho pystyä, mut sisulla vaan niin pitkään kun vaan pystyn niin menen ja touhuan :snotty: :ashamed:
En sentään kehtaa äitiäkään päivittäin juoksuttaa että veis poikaa ulos, alkaa hänelläkin ikää olemaan, vaikka ei ikinä myöntäis että väsyy pojan kanssa. Nyt vissiin loppuviikosta ottaa pojan yökylään,et pääsevät saunomaan :) (jos annan :ashamed: )

pitiköhän jotain muuta kommentoida...en yhtään muista.taaskaan.

labello ja mytty 31+3

pur: Hyvät unet sulla! :LOL:
Mä näin kans ihan ihme unta yks yö. Mun kaverilla, joka on kylläkin jo naimisissa, oli polttarit. Miehen veli laitto sen syömään rotan p*skaa ja mua harmitti kun en voinut juoda mitään kun olis ollu niin hyvät bileet! :eek: Normimaailmassa mua ei kyllä varmaan huolittais miesten polttareihin, olin sitten raskaana tai en, ja varsinkin noin typeristä polttareista lähtisin kyl käveleen, mut unissaan oli sit muka niin huippujuttu. :headwall:

Kauppoihin oli tullut hauskoja farkkulegginssejä, jotka menee tosi kivasti raskausfarkuista kun niissä on kuminauhavyötärö. Vinksvinks ;) niille jotka käyttää pillifarkkuja. Ainaki Jim&Jilissä oli ja Vero Modassa, eikä ees kovin kalliita farkuiksi, 29,90. Ostin kahdet. :D

Huh, alkuviikon kiukkukärttymieli on mennyt pois onneks. Oli vissiin koti-ikävä kun olin siellä mummolassa viikonlopun yli. Kyllä tää maha tekee sit mukavuuden haluiseks. Yleensä tykkään reissata ja lorvia toisten nurkissa enemmän ku kotona.

Poks!
Pixie ja Pikkiriikki 30+0

Heip!
Täällä kans ollut parina yönä lonkkasärkyä varmaan pystyy ½ tuntia nukkumaan yhdellä kyljellä ku alkaa särkeen :| Ei kivaa!

Myös henkeen alkanut ottamaan pienenpikin rasitus, tuntuu, että oikeesti happi loppuu. Sit on välillä pakko huilata ja istua.

rv 31+2

Moiks!

Voihan väsymys... Nukuin viime yönä taas vallan mainiosti, vain yks pissareissu ja muu aika unta. Enkö sit aamulla jo nukkunu tunnin unet lisää ja ruuan jälkeen rupesin kuuntelee neuvolasta saatua rentoutusharjotus-cd:tä ja nukuin taas! En tiiä, mitä teen ens yönä kun ei taatusti enää unta riitä. Ja tänään on vielä perhevalmennuksessaki rentoutumista lopuks, nii mähän nukun varmaan sielläki:)

Kuten karvatonkoira, niin myös minäki hengästyn tavallista helpommin. Melkonen puuskutus kuuluu kun rappuja tarvii nousta esim. kotona alakerrasta yläkertaan.. Neuvolatäti kuitenki eilen sano, et masulla on vielä reilusti tilaa kasvaa. Kohdun korkeimman kohdan ja rintalastan välissä oli vielä 3:n sormen leveydeltä "tyhjää tilaa".. Kuulema loppuraskaudesta sitä ei oo ollenkaan. Ja musta kun tuntuu, et tää pallomaha on jo nyt ihan riittävän ylhäällä.

Oon tänään yrittäny tehä viimeset joulukortit näillä nakkisormilla, jotka puutuu vähäisimmästäkin. Melkosta hermojen koettelua, kun ei saa liimattuu ku pari paperinpalaa ja sit on jo ravisteltava ja lepuutettava käsiä, että saa tunnon takas. Peruin eilen sen käsileikkauksen, neuvolatäti oli sitä mieltä, että siinä vaiheessa ei todellakaan enää kannata leikata. Ja se mun gyne oli sitä mieltä, et kannattaa tarkkaan harkita meneekö vai ei. Vauvalle ei haittaa, mut kudosturvotus lisääntyy raskausden myötä ja sen takia leikkaus ois hankalampi tehä ja lopputulos kenties huonompi. Noh, nakkisormeillaan sitten vielä ... ties kuin kauan.. Mutta kuitenkaan en leikkausjonosta tipu vaikka peruin nyt leikkauksen.

Nyt tekemään ruokaa rakkaalleni ja sit illalla perhevalmennukseen:) Tänään aiheena ainaki "Nainen synnytyksen jälkeen", "Imetys" ja se jo mainitsemani rentoutus..

Nanada ja Hän 33+2

Moi! :wave:

unikeko80: Mä oon kans tyytyväinen, että ottavat noita kokeita varmuuden vuoksi.Eipähän "salaa " pääse arvot nousemaan pilviin , sitten kun noi "harjakutitusoireet" tulee niin silloin usein onkin arvot jo ihan puollansa... :kieh: . Toi on vaan aika pelottava juttu toi hepatoosi...mulla ei viimeksikään tosin kiirehditty käynnistelemään vaikka viikot meni jo yli 39 kun ne arvot alkoi lääkkeillä olla ok...itsellä oli vaan tosi epävarma olo ja pyytelinkin käynnistystä. Mä kun luulin, että käynnistelevät aina kun on hepatoosi raskaudessa todettu, eikä sitten katsota, pysyykö arvot lääkkeillä kurissa.

Meillä myös on viides tulossa ja vähän samanlaisia ilmeitä ja leukojen loksahduksia on tullut. Mua eniten ärsyttää se, että toiset on antaneet kyllä selvästi ymmärtää, että eikö noi jo olis riittänyt, vieläkö nyt pitää muksuja lisää hankkia.. :( . Tietysti sitten on tullut myös ääneenkin esitettyjä toiveita, että kumpa tulis nyt tyttö.....sukulaisilta ja tuttavilta siis...me kun ei olla tyttöä yrittämällä yritetty. Lapsi, kumpi vaan on yhtä toivottu meille :heart:

Keskiviikonjatkoja!!!

Möökö ja muru 31+3 :heart:

Iltapäivää kaikille, pikainen tervehdys täältäkin. Äitiysloman alkuun on vielä viisi viikkoa mutta lomapäivien ja joulun kanssa tuntuu, että miten nämä kaikki työt ehtii hoitaa. Ei meinaa päästä enää palstalle kirjoittamaan kun vaan pitää ahkeroida!! Onneksi vointi edelleen erinomainen ja masussakin kaikki (kai) hyvin, kovaa tölvimistä pitkin päivää.

Kiitos JeJa kun kyselit Kelasta tuota päätöstä. Aika myöhään saavatkin verotiedot, 2007 verotushan on valmistunut aikaa sitten. Mahtavatko odottaa että palautukset (ja lisäverot) on maksettu ennen kun päättävät :LOL: Onneksi tosiaan TA maksaa ekat kolme kk, toivottavasti niillä joilla ei maksa ja äippäloma alkaa pian päätöksetkin tulevat pian.

Eilen oli eka valmennus (kahdesta), ihan OK mutta ei hirveästi uutta tietoa. Pääasia taisi olla, että mieskin kuuli mitä tapahtuu.

Nyt reippailemaan pimeään iltaan, mukavaa loppuviikkoa kaikille pallomahoille
Niin ja Kärppikselle onnea tytöstä!

almaa & poju 29+5 (kai?)

Heippa taas!

Mistä raskausmyrkytyksen voi tunnistaa,oireileeko se jotenki heti?Mulla ei kyl oo sellasta ollu missään raskaudessa,mut tulipahan vaan mieleen..
Mä soitin tänään neuvolaan ja pääsen huomenna lääkärille,jos vaan on aikoja,mua niin vaivaa ku välillä supistelee ihan kivuttomasti,mut välillä ihan kipeestikkin..ajattelin et ois varmaan ihan hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne.Kauan kyl mietin et soitanko vai en,mut sit ei ainakaan tarvi mietiskellä..

hemuliina ja rv 30+4 :heart:

raskausmyrkytyksestä: oireina ovat useimmiten valkuaisen määrän kasvu virtsassa, turvotus, päänsärky ja verenpaineen yllättävä nousu. Itsellä ei ole ollut koskaan raskausmyrkytystä niin en osaa tarkemmin sanoa...

Mutta joku muakin vaivaa... Mulla on ihme tulehduksia kokoajan JOKAPAIKASSA! :eek: Siis tälläkin hetkellä 6:ssa sormessa kynsivallin tulehdus ja kahdessa kauheat rakot, jotka tulivat kun TEROITIN KYNIÄ, sit nekin (kaskas) tulehtui... Alapäässä mulla on välilihan kohta ihan tosi arka ja turvoksissa, 4:n viikon sisään olen sairastanut 3 eri mahatautia, viimeksi eilen illalla oksensin ja ripuloin ja tänään kärsin kamalasta pääkivusta... Maanantaina mulla on neuvola, niin pitää kysyä, et mistä moinen johtuu...

Nyt unille :wave:

-kyrsä ja nappula 29+5

hellou!!

haavemamma73 eiköhän tää tästä! =)

mulla kans jatkuvaa päänsärkyä.. neuvolassa siitä sanoin ja hoitaja kysy vaan et muistanko juoda tarpeeksi ja syönkö riittävän usein. :D

mun mielestä ihmisten oma asia kuinka monta lasta tekee ja millä aika välillä..
moni ihmetelly sitä ku oon taas raskaana ku jo kolmas tulossa ja vanhin täyttää huhtikuussa 3v! ja yleisin kommentti on että "miten mä jaksan kolmen kanssa" tai "siinä sulla tekemistä" :LOL:

Maidon valumisesta mulla ei ole vielä ruvennut maitoa valumaan.. aikaisemmissa raskauksissa vasta synnytyksen jälkeen.

KYRSÄ koita parantua ja päästä jatkuvista tulehduksista eroon. :hug:

te joilla useampi lapsi kauan teidän edelliset synnytykset on kestänyt??
mulla eka 18h35min ja toinen jo vähän reilu 7h... :)

yritän taas jossain vaiheessa tulla jotain kirjottelemaan.. nyt varmaan parempi painua nukkumaan :LOL:

jaksamista kaikille :hug:

äippä-83 30+1

Huomenia,

aivan ihku talvikeli, meillä oli tullu vielä yöllä vähän lisää.
Käytiin sitte eilen miehen kanssa sauvajävelyllä taikka siiis, jo kolmannen kerran, puolessa välissä alkoi mammaa pistää niin että meni sauvalaahustamiseksi :p Uskottava se nyt on, että ei pysty niin ei pysty!! Mul oli myös sykemittari ja keskisyke oli laahustuksista huolimatta koko reissun ajalta 130, korkeimmillaan hipoi ylämäessä 160 :eek: Kotona kävin makaa heti ja syke ei silti laskenut hetkeen alle sadan. Hui!! Pitänee mittaa leposyke, niin tietää missä mennään..

Eilen sain kuulla myös että muuttoon liittyen remontti ajoittuu juuri mun laskettu aika viikolle eli muutto suunnilleen pari päivää lasketun ajan jälkeen. Soitin siskolle ja se lohdutti et sen 2 ekaa lasta on menny molemmat yliaikaisiksi ( 2 vikaa sunniteltu sektio) ja pikkuveljemme jopa 17 päivää ( -vuonna 85 ei käynnistetty niin pian)...että olen nyt niinku asennoitunut että vaavi syntyy sit vasta joskus helmikuun puolivälissä. Viittaisko sekin kun ei ole ollu yhtään supistusta vieläkään niin että olen oikeilla jäljillä ;)

Toissailtana myös iski pienoinen paniikki ja kiukuttelin vähän ukolle että "milloinkas sä meinaat ruveta lueskelee noita synnytys ym. opuksia, sittenkö kun se lapsi on syntynyt?" ..kun tuntuu että tuolta tv-stä tuleva kaikenmaailman p***a kiinnostaa niinkus enempi. Onko muitten miehet miten ottaneet asioista selvää?? Seuraavatko esim Vau kirjaa? ..meillä se on tossa pöydällä ja kyllä se on minä kun lueskelen sitä välillä ääneen kun toinen tuijottaa telkkua |O

Mukavaa talvipäivää!

haavemamma ja nökerö 32+0

Huomenta!
Edellisien synnytyksien kestoista kysyttiin:Sairaalaan tulon jälkeen>
eka n. 13h
Toka n. 2h
Ponnistusvaiheet kummastaki oli pitkiä. Toivottavast täl kertaa ei oo niin pitkä.

haavemamma73 meil mies seuraa sitä vau-kirjan viikko juttua ja on neuvolas mukana jos vaan pääsee. Se tuntuu olevan aika pihal monest asiast mut kyl se sit kysyy jos jotai on miettiny eikä hokanu. (On siis mun kolmas ja meil eka yhteinen) joten miäs tiätty ekakertalainen.
rv 29+6

Yhteistyössä