Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onnittelut tyttävauvoista: Hemuliina ja Iiris83! :flower: :heart:

ja poikavauvoista saa onnitella useampaakin äitiä, eli onnea: Orchidx2, helmivauva09, Zelda, Rosinante ja Bianca! :flower: :heart:

Matmalle myös oikein iso onnittelu :hug: ! Jäämme innolla odottamaan kumpi tuli ja miten meni.

Alliemma, tervetuloa joukkoon!

omasyntymäpaino ollut 4,7kg, ja pituutta 56cm.
turvakaukalo ostettiin Britax Römen, vaunut Brion Kombit, ilmakennorenkailla. saa nähdä oliko noi renkaat viisas päätös vai olisiko pitänyt ottaa ne ilmakumit... Kokemuksia?

Seranzu: mullakin edelleen epätodellinen olo koko vauvan syntymästä, vaikka kovasti jo odotankin. tuntuu ihan uskomattomalta, että viimeistään kahdenviikon sisällä meilläkin on oikea vauva. :D

tänään on touhuttu urakalla, lattiat pesty, matot on vielä pihalla tuulettumassa. mies itse ehdotti aamulla että pitäiskö koti vielä kerran kääntää ylösalaisin ennen vauvan tuloa ja oli jo eteisessä matot kainalossa menossa tamppaamaan. (vaikka käytännössä se olen minä joka aina hoitaa siivoukset sun muut, halusi varmaan piristää kun tietää että enää tässä vaiheessa en ala yksin niin suureen urakkaan.) ihana mies. :heart:
tein tulista ruokaa, nyt lähdetään lenkille, saunaan mennään illalla ja varmaan sitä viimestä ässää vois kokeilla ennen ja jälkeen. savustamme sinua siis vauveli pihalle, jollet ole sitä vielä käsittänyt! :D

jaksuja kaikille ja suppareita tääläkin odotan. toissa yö oli tuskaa ja olin jo melko varma että lähtö tulee, mutta loppui sitte kun seinään puoli viiden aikaan aamulla. ei siis tullut lähtö. ens viikon torstaina käynnistetään, jollei ole sitä ennen tullut. Sf- mitta oli neuvolassa pienentynyt ihan huikeasti...

t. soikku ja minttu 40+4
 
hemuliinalle onnttelut pienokaisen johdosta :flower:

Totesin juurikin tuossa sohvalla istuessani, että mulla oli elämän ensimmäiset RYTMIHÄIRIÖT :eek: Sydän veti omia spurttejaan ja ahdisti niin, että piti oikeen keskittyä vetämään henkeä...

-kyrsä ja nappula 38+5
 
Onnea Bianca, ja kaikki muutkin vauvan saaneet :flower: :flower:

Tulehhan Bianca kerhon puolellekkin kertoilemaan kuulumisia kun ehdit, sielläkin on sua kyselty =)

Huomenna tulee taas neuvolantäti vauvaa katsomaan. Ikää sitten päivää vaille 2vkoa :heart:

Tiitteräinen ja poika 12vrk
 
Tuulikki73
Mulla tanaan viimeinen paiva toita jee!!! Ihanaa, duunikaverit oli aamukahveelle hankkineet juustokakkua ja kun itse vein suklaata niin tuli "vahan" herkuteltua. Sain lahjankin, vauvalle paketin jossa on nalle ja jotain vaate puolta (en viittinyt sita viela avata, kun on niin kauniiseen sellofaaniin kaaritty) ja sit lahjakortin sellaiseen paiva kylpylaan (en tieda oikeata termia suomeksi, taalla niita kutsutaan nimella day spa, kylpylan ja kauneushoitolan valimuoto lahinna). Lueskelin niiden esitetta ja siella nayttais olevan "mum-to-be" hierontoja ja hoitoja saatavilla tai sit vois kylla nypityttaa kulmat ja laittaa vahan kestovaria seka kulmiin, etta ripsiin...

Kyl se Lentis varmaan on mennyt vauvaa hakemaan, kun siit ei mitaan kuulu...

Tuulikki + taimi 37+5, joilla vihdoin alkaa loma tanaan!!!
 
Mullaki alkaa olla jo tosi kypsää täällä... Ostin esikoiselle tollasia pieniä erivärisiä saippuoita jos se vaikka innotuis käsienpesusta vähä enemmän eikä kantais ihan kaikkia pöpöjä tänne sit ku on vauvakin kotona. Järjestelin niitä sit aikani kuluks ainaki kolmeen eri värijärjestykseen kylppärissä ennen ku olin tyytyväinen. :D
Sitten vaihdoin lakanat, vaikka ne oli just vaihdettu. Oli eri paria. :kieh: Pesen pyykkiä vaikkei tuu ees koneellista ku kori on ihan tyhjä.
Sit tein ojentajapunnerruksia, askelkyykkyjä, maastavetoja ja vaikka mitä. Blaah. Ei yhtään supistusta. Kauheet liitoskivut vaan ja jotain epämääräistä menkkajomotusta. Nyt meen suihkuun ja nukkumaan jos taju kankaalla menis aika vähä nopeemmin. :headwall:
 
Moikka,

Hemuliina
ONNEA!!!

Kareliini Mäkin syön useasti tässä koneella, ikäänkuin seuroissa ;)

Prilli Siskolle laitettiin kans klipsut, mutta sillä onkin jo 4 lasta. Itse haluaisin vielä ehtiä toisenkin, ikää on 35. Tai eihän sitä koskaan tiedä jos ei vaikka luoja suo..

Liikkeet
Vaihtelee täällä ihan päivittäin, milloin hiljaisempaa ja milloin taas oikein möyrimistä.

Tuulikki73 Olipas kivasti muistettu töistä!! Mä sain pomolta vain flunssaisen halauksen :/

Oma syntymä paino
on ollut 3930g ja 52 cm, että potra typy olen ollut :)

Pväl olin mammakaiffarin kanssa pienen happihypyn päivällä, sitä supisti vaiks reilu 2 vko jäljessä, mua ei :p
Si nautiskelin lounaan taas ulkosalla. Syöminen ulkona on vähä hassun hankalaa kun pitäisi olla takakenossa ettei paina rinnasta/ mahasta ja sitten onkin jo sapuskat rinnuksella. Kotona kun voi olla rennosti soffalla ja laittaa lautasen tohon mahan päälle niin ei tipahtele niin pitkältä matkaa :D
Kävin myös Jyskistä vaavin huoneeseen pari vaaleenpunasta koria hoitopöydän hyllyihin, pari Nallepuh taulua ym sälää..
Sit alkoi taas puskee paha olo, joten eiku kotiin ja enpä ole kerinny päikkäreitäkään mutta lueskelin rauhaksiin ja se helppas. No josko ei menis yö sitten kukkuessa, viimeyönä nimittäin 12-1.00 leikkelin vielä vauvamuistoja kirjaan ultrakuvia ja täytin pari kohtaa muutenkin ja lueskelin Kaksplussaa...

Mieskin tuli kotiin, meinasin josko tänään saunois ja kokeilis vaikka sitä sexiä sitten ja katsois mitä se saa aikaan. Viime karrasta onkin meillä jo vierähtänyt vissiin kuukausi :eek: Ja kun yleensä jollei 1x vko peitot heilu niin tulen pahapäiseks...nyt ei ole edes muistanut koko hommaa..tai muistanutkin mutku ne pukamatkin, muutot yms..

hm 40+6
 
Mä olen seuraillut täällä kanssa seuraillut teitin juttuja jo tovin, harmi etten aikaisemmin ole teitä löytänyt-kun vaikutatte niin mukavalta poppoolta :heart: Mutta sitten olis jo kiva siirtyä tonne vauvautuneiden puolelle sulavasti kun olis jo esittäytynyt ;)

Vähän tosiaan voisin esitellä..elikkäs oon vm.84 ja perheeseen kuuluu perjantaina 2,5vuotta täyttävä isopieni poika Kasper ja mieheni. :heart: Nokialla asustellaan. Kotiäitinä olen ollut sen 2,5vuotta lukuunottamatta yhtä 3kk jaksoa tossa syyskuusta joulukuuhun.

Ja nyt siis perheenlisäystä toivottavasti pian tulossa, Laskettu aika oli 9.2 maanantaina eli 40+2:lla jo hiukan? tuskaisena mennään. Esikoisesta mentiin 10pv yli, ettei tää nyt mitään uutta ole, mutta se että meidän äiti on saanut toisen lapsensa eli minut 37 viikolla niin olin sitten ihan varma että tääkin tulee ajoissa :) Hahhah, mitä vielä, nyt toiveena olis ettei menis pitemmälle kun toi 41+3 =) Että voi olla että kerkiän täällä palstailla vielä tovin :p

Täällä on kaikenlaisia merkkejä tulevasta synnytyksestä ollut vähän liiakseenkin asti, koska mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut vaikka mukamas enteiliskin. Viime viikko meni valvoessa yöt harkkasuppareiden kera ja tällä viikollakin on kerran saanut valvoa taas koko yön. Tosi raskasta, koska ei ole kuitenkaan päässyt tositoimiin. Viime yö meni tosi hyvin, sain nukkua, tänään on koko päivä taas supistellut..aika säännöllisestikin, mutta "liian kivuttomasti" ihan oikeisiin synnytyssupistuksiin verraten. Kaippa sen synnytyksen on joskus alettava?! Musta on alkanut kyllä tuntumaan että mä olen rikkoutunut jotenkin viime synnytyksessä, että mun kroppani ei osaa enää alottaakaan synnytyksiä :D

Jep, tässä nyt kovasti omaa napaa, toivottavasti saan liittyä joukkoonne B)

T:Niiskuneiti ja Pikkarainen 40+2
 
Laa
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Poikahan meillekin tuli 8.2.2009 klo 20.48 rv 39+6! Painoa herralla oli 3920g ja pituutta 54 cm:eek: Tiistaina päästiin jo kotiin ja arki on lähtenyt mukavasti käyntiin :)

Raskaana oleville voimia loppuodotukseen! :)

Laa ja Kosti 3vrk
 
Niiskuneidille tervetuloa ja onnitteluja taas kaikille vauvauutisiaan kertoneille! Kun ehditte niin kertokaahan vielä lisää itse synnytyksestä!

Ja sitten sitä omaa napaa... Tänään siis uusi ultra jossa pojan koko (nyt) 4-4,2 kg!!! 22.2 laskettu aika ja tällä kasvutahdilla varmaan 4,5 kg siinä vaiheessa. Eli pelkään kanssa entistä enemmän isoaisoa vauvaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että minulla & vauvalla kaikki hyvin eikä näin ollen oletettavasti tulla käynnistelemään tms mutta antoi sitten kuitenkin lähetteen TYKSiin. Saapas nähdä koska kutsu käy ja mitä silloin sanotaan. Jos ei muuta, niin haluaisin varmistaa ettei kovin yliaikaiseksi päästetä...

Lääkäri tutki (tarkoituksella) aika kovin ottein ja vielä kävelin kotiin (noin tunnin mutta aika hitaasti) ja imuroinkin vähän. Supisteli (tai menkkajomotteli) aika mukavasti mutta nyt kun istuin tähän alas lukemaan niin johan kaikki suppailut loppui taas. Perhana, mä en voisi siis lainkaan pysähtyä jos meinaan saada synnytyksen itse alulleen. Pitääköhän koko homma hoitaa vauhdissa...

tv almaa, taas
 
Laa, onnittelut poikavauvasta! :flower:

Niiskuneiti84 tervetuloa. mullakin menny jo LA ja alkaa aika käydä pitkäksi. jo toistamiseen täällä tänään.

täytyy lähtee hakeen koiruudet sisälle syömään kun niin kovasti haukkuvat.
jaksuja kaikille!

t.soikku ja minttu 40+4
 
Onnea vauvasta Laa ja kaikki muut joita mahdollisesti en ole muistanut onnitella.
Niiskuneidille tervetuloa! :flower: Hyvin ehdit vielä kirjoitteluihin mukaan.

Mä koitan estää tylsyyttä touhuamalla jatkuvasti kaikkea.
Tänäänkin innostuin lenkin jälkeen leipomaan pullaa. Meillä alkaa vaan olla toi pieni kaappipakastin niin täynnä tavaraa, että en tiedä enää mihin tungen kaikki noi pullat.... Täytyy kohta alkaa jakeleen leipomuksia naapureille.
Niin ja ramppaan pitkin päivää kurkkimassa onko meidän pinossa tullut uusia vauvoja... :ashamed: Olen melko pahasti koukussa meidän palstaan.

Haavemammalle ja muille vauvan häätöä yrittäville tsemppiä.

Lentis taitaa olla vauvaa hakemassa, ikuna ei ole mennyt varmaan näin kauaa ilman, että siitä on kuulunut jotain.
 
:wave:
:flower: Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille!
Mä laittelen tähän väliin vaan merkkiä yritän saaha täs pikapuolin kerrottua tarkemmin meien kuulumisi, on pikkumies pitäny niin kiireisenä että en oo ees kerenny viel oikein lukee kaikkia näit 20 sivua mitä on tänne putkahtanut!

Toukka & Poitsu 6vrk
 
Onnea hemuliina ja laa!! :flower: :flower:

Että meni sitten pitemmäksi tämä raskaus ku edellinen. Ellei tää nyt tee spurttia ja ole pihalla 6tunnin päästä. äidin -hitaan hämäläisen- geenit saanu molemmat ihan selvästi.
Harjotussuppareita ollu jonkin verran tänään,mut ei merkkiä tositoimiin pääsystä.

labello ja mytty 40+3edelleen

 
Täällähän pukkaa vaaveja oikein urakalla, mutta niin kai sitä pitääkin kun helmikuu on kohta puolessa välissä! Ite kun on loppukuun odottaja ja esikoinen viihtyi massussa 41+3 niin... |O Maalisvauvaa odotellessa?! SUUREN SUURET ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE! :heart: :flower: Ja tsempitykset meille kärvistelijöille. :)

Mä olen vielä ihan tyytyväinen tähän mun massu olotilaan, kun ei suurempaa vaivaa ole. Tänään oli neuvola 2,5 viikon tauon jälkeen ja kaikki oli kunnossa. Seuraava käynti onkin vasta 1,5 viikon päästä, kun neukkatäti on lomalla ensi viikon. :kieh: Ettäs kehtaa lomailla kun meikä vetää viimeisiään! Noh, saa sieltä onneksi palvelua muilta.

Kärppikselle piti sanoa tosta "lapsivesiluvusta". En tiedä onko samasta luvusta kyse, mutta mulla mitattiin joku luku (lapsiveden määrä ) viime viikon polikäynnillä ja mulla se oli 15, kun "hälyttävä" määrä on kuulemma 4. Sen kummempaa en sitten noista tiiä.

kimallus 37+6
 
Tuulikille oikein mukavia mammalomapäiviä, ennen vaavin tuloa. Onko siellä muuten useinkin niin, että vaavia lähdetään hakemaan suoraan töistä, kun äippäloma alkaa niin myöhään?

Niiskuneiti tervetuloa joukkoomme =) :flower:

Kuume mulla taasen sellainen ongelma, kun leivon niin ne tuolta pakkasesta haihtuvat... Huomenna meinaan taas pullaa saada pakkaseen tehtyä... :)

Laa ja Milla onnea talon herrasta :heart: :heart: :heart:

Meillä masukki jumppaa kiitettävästi myös, vaikka neuvolassa sanoi, ettei hällä liikoja tiloja ole... Kipeää tekee alas ja oikealle puolelle nostaa pyllyä samalla ja kintut on vasemman kylkiluun alla...
Huomenna menen taasen neuvolaan tarkastamaan tilanteen... Olis niin kivä tietää onko tuolla alhaalla mitään tapahtunut... Supistuksia tänäänkin kellon kanssa ihan 10min välein ja tunnin ajan... Sitten loppuvat..

Nyt ei tarvi tulla kyllä maailmaan, sovitaan niin, että sunnuntaina sitten... :) Liian kiire, Poika lähdössä riparille ja kaikkea pitää hommata perjantaina ja katsoa et sillä kaikki mukana... Isohan tuo, mutta ei ole talviaikaan koskaan ollut missään niin kauan pois kotoa... Voi mun pikkuisesta pojasta on tullut niin suuri... On mua pidempikin... =)

Kauneit ja hyviä unia mammoille. Toivottavasti moni lähtee hakureissulle... On se vaan silti jännä että yöllä tahtovat alkaa nuo synnytykset.. Minulla molemmat edellisetkin...
Me vielä jumpataan masussa...
 
Onnean vaavin saaneille :flower:

Tänää on taas sairaalas käyty. Päiväl supisteli niin mahottomast et mitenkä päin ei pystyn olee, hyvä et henkee sai. Soittelin polille sit ja pyys sinne jos en koton pysty olemaa, no sinne menin sit. Ois sinne saanu jäädä, mut sanoin et tuun takasin sit jos ei pysty koton olee. Mut eipä niit supistuksii nyt o sit tullu. Aattelin jo et jään sinne ja tuun vauvanka takasin, mut pah ja pöh.. :LOL: 3cm on sitä kanavaaki jälel viel ja ei sit mitää viitteit et ees ois lähelkä synnytys. Jos noi supistukset oli jo noin kipeit, ni en kyl ees halu tietää et kuin kipeetä se synnytys tekee |O
La:ki on jo ens viikol :eek: Huh, että aika menee äkkii.. Kaikille oon höpötelly et viel kaks viikkoo la:han :D No tätä menoo taitaa vauva syntyy maaliskuun puolel :D

Tyttö-nen ja vaavi 38+5
 
:wave:

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: Ja tsemppiä teille jotka kovasti jo ootatte vaavia syliin!! :hug:

Musta tuli tänään täti!!Sisko sai pienen tytön! :heart: Hänellä oli laskettu aika 3.2,yli meni jonkun verran!

Meillä poitsu voi muuten hyvin,mutta nyt on ilmeisesti silmätulehdus!
Painoa tullut tosi hyvin,painaa nyt 4044g!(syntymäpaino 3195g)

Tyyppien äippä ja poitsu 3vko2päivää!
 

Yhteistyössä