Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Nimikolla varmaan jo nyytti sylissä :heart:

Matmalle ja Jospille paljon onnea tytöistä!!
jospi voi hurja eiks me juteltu mesessä viel joskus 22aikoihin :eek: vähän sulle tullu vauhtia heti kohta!

glow vai vellinkeittäjää susta haviteltiin :LOL: Mä luin kanssa jostain opuksesta et monet vauvat syntyy 40+2..joo-o.... :kieh:

Mae :hug:

tyyppien äippä onnea tädille :flower:

haavemammalle iso tsemppi ja onnea matkaan!

mitähän muuta piti kommentoida..

Tänne ei vaan edelleenkään yhtään mitään. Serkun 3pv ikästä pikkusta kävin Absan kanssa tänään kurkkimassa osaston ovella ja oli se vaan pieni ja ihana :heart: Sit kun tarkemmin alko miettimään, ni olihan tuo nyt valtavan kokonen kun aattelee et se pitää eka puskee pihalle! (3.7kg)

labello ja mytty 40+4

 
Onnea jospille pienokaisesta :heart:
Haavemamma: Kyllä nyt pääset tosi toimiin. Itsekin tuota pelkään, että mies ja/tai minä sairastun synnytyspäiväksi. Varsinkin tuo mahatauti huolestuttaa että mites se hoidetaan silloin. Ja varsinkin osastolla olo. Koulussa ja eskarista kun noita pöpöjä löytyy. Parempi varmaan olla miettimättä sairastumisia etukäteen.

Sinituuli
 
Voi Glow ja muut kärvistelijät, täällä (taas) niin samat fiilikset! Mulla supisteli aamusta (klo kuudesta, siirtyivät Glowlta mulle silloin ilmeisesti) alkaen, ihan kivan tehokkaankin tuntuisesti jo ja suht säännöllisesti. Touhuskelin kaikenlaista ja iltapäivällä menin päikkäreille - oikeat supparithan ei lepoon lopu - ja mitäs vielä, herättyäni ei enää mitään supistuksia |O. Pe***le!! Ja mulla kun olo oli suht hyvä koko ajan niin ajattelin, etten sitten vielä sinne sairaalaan lähde - nyt tuntuu siltä että olisin mennyt vaan jos olisivat sitten hiukan avittaneet asiassa. Kiukuissani kävin riuhtomassa lenkilläkin mutta ei mitään tuloksia vielä ainakaan.

Olen menossa tossa tunnin päästä kaverin pojan synttäreille ja jo valmiiksi aivan kettuuntunut odotettavissa olevista keskustelunaiheista - no koskas on laskettu aika ja miltä tuntuu ja pälä pälä. Äh kun en jaksaisi ainakaan sitten selittää mitään kellekään (olenko taas HIUKAN huonolla tuulella.) Tosin toi Glown muistutuskin oli oikein hyvä - meillä tämä on sentään varsin onnellisessa vaiheessa, niin paljon on niitä jotka eivät saa raskauttaan alkamaankaan!

Eilisen lääkärikäynnin jäljiltä taisi muuten lähteä limatulppa, yöllä vessassa pällistelin että mikäs ihme se tämä on. Olis tarvinnut ottaa kuva että aamullakin vielä muistaa. Mutta kovin limainen on ollut päivä tänään ja sellaista punertavaa litkua lirahtelee kanssa (anteeksi, toivottavasti ei ällötä liikaa.). Ei kuitenkaan taida olla vettä vaan limaa vaan.
Pixien ohje kuulostaa samalta mitä muistelen, eli jos verta enemmän kuin kuukautisissa niin sitten menoksi.

Matmalle onnittelut, taisit samoissa tuskissa pyöriskellä, ihanaa että jossain jotain tapahtuu! Ja ihana synnytys Möököllä myös, onnea teille ja kaikille muille vauvansa saaneille!!

Tv
Kiukuttelija-almaa
 
Mulla on kyllä tosi tylsä päivä tänään, mut onneks on tää palsta ja ihanat mammat, kiitos teille!! :heart:

Niiskuneiti, oon menossa vammalaan tai siis nykyään sastamalaan. Sitä paikkaa on kaikki kehunu tosi paljon, on kuulemma oikein vauvamyönteinen ja siellä ehditään ohjaan imetyksessäkin enemmän.
 
MOi vielä,

nukuttiin poäikkärit ja sieltä herättyä kivisti entisestään alaselkää ja hulahteli taas sen pikkuhousun suojan märäksi ja juuri sellaista väritöntä, joku kuvaili "omenamehumaista". Ihan melkein porua vääntäenlueskelin tsemppejänne, voi kiitoksia :hug:
Soitin synnärille ja sanoivat että "sairaalaan aina kun vedet menee" ja että " älä ota kipeetä miestä mukaan" ...no en kai mä sitä voi kotiinkaan jättää ja eikä se jäiskään. Ei voi olla näin huonoo tuurii että mies joka ei yleensä IKINÄ sairasta, niin nyt sit sairastaa.

No eiku suihkuun ja menoo kait sit. Nyt tää si kuitenki tuli yllätyksenä... :eek:

hm 41+0
 
Haavamammalle isosti tsemppiä!
Jospille onnea vauvasta! :flower:
Ja Möökölle kiitokset synnytyskertomuksesta, niitä on kiva lueskella, varsinkin tuollaisista synnytyksistä, joista äidille on jäänyt positiivinen olo. =)
Tulis jo mies kotiin, mulla alkaa tekeminen loppua. Pääsen sitä sitten vainoamaan höpötyksilläni. Ei se reppana saa nykyään iltaisin hetkenkään rauhaa, kun menen perässä ja höpötän. Ja kun ei mulla oikein ole mitään asiaakaan, kun olen vaan kotona ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kareliini:
Niiskuneiti, oon menossa vammalaan tai siis nykyään sastamalaan. Sitä paikkaa on kaikki kehunu tosi paljon, on kuulemma oikein vauvamyönteinen ja siellä ehditään ohjaan imetyksessäkin enemmän.
Joo, niin mäkin oon kuullut, pelkkää hyvää, mutta mulla sellanen tilanne että mun äiti on vastasyntyneiden osastolla taysissa apulaisosastonhoitajana, niin sen takia haluan mennä sinne. Olin siellä viimeksikin ja hyvin meni kaikki. Tosin kiireistähän siellä on mikä johtuu täysin resurssipulasta ja synnyttäjien isosta määrästä..
Olisinhan mä toki äidin puolesta voinut valita sastamalan mutta jostain syystä ei sitten haluta..

Ihanaa Haavemamma pääsee poksumaan!!!On sulla jo viikkojakin niin että kyllä saa jo tullakin :)

Mulla olis toisen ultran mukainen la huomenna 13.2..Elikkä ekan ultran mukaan oli 9.2 ja tokan 13.2. Mutta päivää ei siirretty. Heh, se oliskin hauska jos huomenna tulis, kun mun esikoinen täyttää huomenna tasan 2,5-on siis syntynyt 13.8.06.
Niin tai ystävänpäivälapsonen..tai sit ei mikään näistä vaan ehkä joku 23.pv :D

Täällä välillä aina pieniä supistuksia, mutta mä oon päättänyt etten välitä enkä laske niitä ennenkun oon kippurassa lattialla huutamassa armoa (niinkun esikoisesta:)) NIH!
 
Niiskuneiti, no sulla onkin mukavasti asiat kun äitisi siellä töissä ja tottakai haluat sinne mennä. Ajattelin kans aluks et meen taysiin mut sit kuitenkin muutin mieleni, toivon vaan kovasti että saatais perhehuone sieltä, mutta siellä on kyllä yleensä niin rauhallista että voi olla ettei oo just sillon muita synnyttäjiä.

Toivon nyt enemmän kuin mitään muuta että tää syntyis ennen la:ta, kun muutenkin koko kuu yhtä odottelua. Ensin oli la 2.2 kuukautisten mukaan mut sit ultrassa vasta 27.2.!! Tää vauveli on jotenkin kummalliseen aikaan hedelmöittynyt kun noin paljon heittää toi aikaväli :eek:
 
soitin äippäpolille noista mun järkyttävistä supistusjaksoista... Sanoivat, että niin kauan kun vauva liikkuu ja mitään verensekaista vuotoa ei tule niin voi olla kotona. Mutta sanoivat, että aika selkeeltä kuulostaa, että ainakin tän viikon aikana syntyisi. Mul on mahassa olo kun olisin tehnyt miljoona vatsalihasliikettä. :x Ja alapäässä juilii ihan pirusti.

Ja nyt kun olen taas omaa napaani valittanut niin pitääkin siirtyä pukemishommiin, alkaa esikoisen uinti tuossa jonkin ajan päästä.

HM: Vähäks jännään sun puolesta :D On se kyllä niin epäreilua, että sun mies on JUST NYT kipeänä :(

-kyrsä ja nappula 38+6
 
Jospi ja muut onnea!!

Haavemammalle tsemppiä matkaan!!

Kuume, sama olo täällä. Miehen tullessa töistä pölpötän kaikkea ihan turhaa, kun ei päivän aikana ole oikein mitään tapahtunut. Voin kertoa tyyliin naamakirjan kautta opitut juorut ja hauskuudet :) Lehdet tulee myös luettua tarkkaan, mutta ei sitä koko iltaa jaksa uutisia läpi käydä varsinkin kun toinen on yhtälailla niissä mukana.. Huoh.

Toivottavasti Glow ja muut tosissaan kärsivät (mä vaan valitan...) pääsisi kohta tositoimiin. Täällä on kyllä jengi vähentynyt huomattavasti!

Almaa, tsemppiä synttäreille, I feel for you! Ripusta vaikka kaulaan semmoinen kyltti jossa lukee, että joo olen viimeisilläni raskaana, täysin kypsä enkä halua keskustella asiasta, joten turha vaivautua.

Päivän saldo, supistuksia heti kun tekee jotain ja vähän levossakin, mutta ei mitään säännöllisiä. Onpahan tullut pyykkiä pestyä ja olen vähän paremmalla tuulella kuin aamulla. En ainakaan ole puremassa ketään :)

Kohta toi yksi tulee kotiin ja lupas hieronnan! SWEEEEEEEEEET.
 
Onnea vaavin saaneille ja niitä hakeville :hug:
ja oli joku uusikin joukoon tullu, tervetuloa :)

Täällä ei tänään yhtikäs mitään, ihanku ei ois ees supistuksii ikin ollukka :D
Kaupas on käppäilty ja ulkoiltu.. siivottu ja tiskattu + leivottu.. Omppupiirakan tekasin tossa ja seki koht omaa napaa menny :LOL:

Huomenna oiskin aamulla neuvola taasen.

Tyttö-nen & Vaavi 38+6
 
:heart: :flower:

Haavemamma hui, tsemppiä :hug: Hyvin ajoitti vauva muuton jälkeen ja kaikkea mutta voi sitä isukkia.... :/

Tervetuloa uusille hyvä, että porukkaa riittää ku minä ainakin taidan roikkua täällä viel pitkälle maaliskuuta :ashamed: Äippäpolille aika 6.3. kun 41 viikkoo tasan, sieltä en aio enää kotiin ilman vauvaa tulla. Kahlitsen itseni vaikka kiinni johki patteriin ja huudan ja mesoon ja vaadin ja... :kieh: No, ymmärtäis nyt tyttö hyvä tulla itse jo aikaisemmin.

(.) Eilen äippäpolilla. Ei ainakaan vielä toksemiaa, ei raskaushepatoosia... molempia seurataan. Nyt kohdunsuu oli sormelle auki, ku 2 viikkoa sitten kiinni mutta pehmentynyt. Lääkäri sanoi silittäneensä vauvan tukkaa :heart: Kanavaa kuitenkin 3cm, uudelleen synnyttäjälle kuulemma tyypillistä. Pää ei kiinnittynyt. Eli ei mitään ennustetta... lähtee syntymään joskus jos lähtee :headwall: Muutama aikaisempaa vahvempi suppari tuli eilen ku lääkäri+kandi molemmat kopeloi, mutta siinä kaikki. Seuraillaan...

Mielialat vaihtelee... yhtenä iltana melkein itkua väänsin kun mitään ei tapahdu ja yli menee kuten ennenkin. Tänään taas rauhallisempi olo: max 3 viikkoo jäljellä =) Kyllä tämä tästä. En tosin kaipaa YHTÄÄN turhaa kärvistelyä, vaan tulis sit kerralla lähtö!! Nää pirulliset liitoskivutkin jo kyllästyttää ku välil tuntuu ettei askeltakaan voi ottaa tai lähtee taju! Iltaisin ei sopivaa asentoa tahdo sängyssä löytyä ku jalkoväli on liekeis!! Ei auta tyynyt eikä mitkään... huooooooooooooh |O

Jokojoko-kyselyitä EI ONNEKS vielä paljoa kuulu... paitsi miehen työpaikalla kuulemma kovasti kysellään :D Onhan tässä laskettuun aikaanki viel 2 viikkoo...

Voimia kaikille viimeisille viikoille Mukavaa lukea teidän tuntemuksia ja myöskin synnytyskertomuksia :heart: :hug:

UÄ 37+6
 
hellou.. nyt alkaa jo pikkasen jänskättämään... iik.. huomenna aamusta käynnistykseen, sieltä se nuppunen kohta tulee maailmaan. :heart:
supistuksia on kyllä tässä päivän aikana tullut, muttei sellasia mitkä sais lähtemään vielä sairaalaan.
tänään oli vielä neuvola, mutta oli vartin käynti, eipä mitää erikoista, noista sykkeistä täytyy sanoo että 140-150 on ollu normaalisti, mutta heti kun vauva alkaa liikkumaan mahassa niin tottakai ne pompsahtaa sinne 160-170 hujakoille, en mä ole ainakaan pitäny sitä hälyyttävänä, samoin terkkari on pitäny sitä ihan normalina, kun on hereillä ja liikkuu mahassa juuri silloin. Jokaisella tietty omat juttunsa, mutta näin meillä.

nyt hermohermo ja laukkujen tarkastukset vielä viidenteen kertaan.. ja ei muutakun jännittämään huomista päivää..
Tsemppiä jokaiselle ja enkeleitä matkaan!!! :heart:

-Audriina 40+1
 
HAAVEMAMMALLE onnea matkaan, ei kai ne voi miestä sielt poiskaan ajaa... Jolle ripuloi tai sellast mä ottaisin kans mukaan...

KUUME mä harrastan samaa ukolle... :p Toinen koittaa tehdä koulutehtäviä ja mä löpisen...

KARELIINI on sulla melkoinen hajonta tuossa ultran ja menkkojen lasketussa ajassa..
Saapi nähdä mihin sitten menee lähemmäksi...

Uusioäippä, Almaa ja Unikeko mulla samat fiilikset kun teillä, ärsyttää ihmiset jotka kysyy LA ja kun kerron, että kaks vko... Niin vastaus on: no EIHÄN sen vielä sitten kuulukaan tulla... AIJAA!!! :kieh:
Sorry te joilla LA jo mennyt... Valitus mut silti...

Meillä kävi mun likkakaveri kylässä. Oli ihana nähdä muitakin, kun omaa perhettä... Mä vaan en saa lähdetyksi päivisin ja siks toiseks KAIKKI on töissä. Ja sit kun ovat kotona niin munkin perhe on, eikä mun silloin tee mieli lähteä... Vähän ristiriitaist joo.. Nuo isommat on muuten nyt jo, jos en oo kotona kun tulevat koulust, mul soi HETI puhelin ja äiti missä oot, millon tuut... Ihania jotenki...

Huomenna pyysin likalle vapaata ja isompi on toipilaana (ei kuumetta tänään) en laske sitäkään kouluun, vaan me lähdetään kolmestaa shoppailee ja syömään. Siis lintsaavat äidin kanssa... :eek: Ajattelin, että voi olla vähään aikaan viimonen mahdollisuus mennä... Poika, kun lähtee riparille lauantaina ja sittenhän ei taas tiedä olenko kasassa vai en ja kun tämä olokaan ei helpotu ainakaan..
Niin, että mukava päivä tiedossa... =)
 
Mulla on omituinen olo. Ei kovin kipeä, mut oikein missään asennossa ei oo hyvä. Kaivoin jo kaurapussin esille ja mies puhalteli jumppapallon täyteen. Sen päällä heiluessa on oikeestaan ainoo hyvä paikka. En tiiä onko paikat vaan muuten jumissa ku joka paikka jomottaa ja housuihinkin lirahtelee jotain, mut tuli ihan epätodellinen olo et tästäkö tää nyt alkaa! Päätin vähä samanlailla ku niiskuneiti et tällä kertaa en ala kellottamaan harjotussupistuksia, viimeraskaudessa siinä touhussa hajos pää kun niitä tuli viikkotolkulla niinku nytki eikä niillä ollu mitään tekemistä synnytyksen kaa. Ajattelin alkaa kellottaan sit vasta ku tuntuu siltä et nuotiossa istuis.

Mutta en mä nyt sit tiiä mitä sitä tekis. Meniskö nukkumaan niitä supistuksia odotellessa... Oliks siinä joku aikaraja et jos lapsivettä lirahtelee mut supistuksia ei tuu et millon piti sit lähteä näytille?
 

Yhteistyössä