Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onnea taas vauvan saaneille ja tervetuloa uudet!

Pixie, sun kirjoitus sai hyvät naurut aikaiseksi:) Kiitos niistä. Tuo saippuoiden järjestäminen kuulostaa jo suht epätoivoiselta ajankuluttamiselta:)

Tulipahan taas käveltyä kaupungilla ja aina välillä supistelee, mutta ei ainakaan vielä mitään. Jos tänä yönä...? Muussa tapauksessa huomenna on siivouspäivä. Täällä kyllä oikeasti tarvitseekin siivota.

Ai niin Seranzulle ja muille, musta kanssa tuntuu täysin epätodelliselta tämä vauva vaikka maha jo kohta maata hipookin. Ehkä sitä sitten tajuaa, kun tositoimiin pääsee...

Hyvää yötä! Toivottavasti ainakin joku pääsee matkaan tänä yönä!
 
:flower: taas kaikille vauvan saaneille.

Täällä valvotaan nyt supistusten kanssa. Lapsivedet meni illalla vähän yhdeksän jälkeen eli viimeistään aamulla suunnataan Kättärille. Tietystikään meillä ei ole talossa yhtään Panadolia, joten kovasti on tullut ravattua kämppää ympäri ja pallon päällä keikuttua. Suihkua taidan kokeilla seuraavaksi.

nimiko ja Sintti 39+2
 
Huomenta! Kertokaa nyt hyvät siskot minkälaista on lapsivesi kun se menee ja tuleeko paljon kerralla tai voiko tulla ensin vähän ja sitten myöhemmin lisää?? :eek: nyt aamulla nousin vessaan, kun tuntui että tukehdun kohta limaan ja pakko oksentaa sitä pois ( nyt tuli ällötekstiä..) kun mulla kauhee nuha päällä. Sit yhtäkkiä tuli housuihin jotain, mutten tiiä sit oisko vähän pissa karannu vai oliko jotain lapsivettä... hoh hoijaa.. täytyy nyt tarkkailla tapahtuuko mitään.

Tervetuloa joukkoon niiskuneiti84, meillä onkin sitten sama kaupunki =)

Paljon Onnea vauvan saaneille :heart: :heart:
 
Onnea vauvan saaneille taas ja nimikolle vauvanhakureissuun :flower:

Ite nukahdin illal jo joskus puol 9 ni 6 jälkee oli pakko nousta ylös ku selkä ei enää kestäny.

Tää hito kurkkukipu ja nuha vaa pahenee ja yskä kuulostaa jo hylkeen mölinält. Ei pal kehtaa yleisil paikoil yskii :whistle:

Ens viikol on l.a ja sen jälkee aattelin sit alkaa hammasharjal hinkkaa kylppärin saumoi jos vaik auttais :D , mikää kiire ei oo mut tulis seki turha touhu tehtyy ajankuluks sit. Supparei ei oo ollu edelleenkää kertaakaan. Maalisvauvaa täälki odotelles :xmas:

Jaaha, jos menis kuluttaa aikaa vaik käymäl toises huanees välil :xmas:
JeJa 38+6
 
Kareliini: Kyllä se lapsivesi voi mennä niin, että nyt tulee jonkin verran ja myöhemmin lorahtaa loput. Ite olen joka kerta aiheuttanut tulvan jolloin ei ole jäänyt epäselväksi että oliko lapsivettä. Mutta esikoista odotellessa olin ihmeissäni kun sitä lapsivettä vaan tuli silti lisää ja lisää. Kun joku fiksu kertoi että lapsivesihän uusiutuu koko ajan eli se ei välttämättä lopu edes siihen tulvaan. Itse ollut joka kerta sairaalaan mentäessä ollut kuin uitettu koira, kun siteet eivät ole riittäneet pitämään kuivana. :ashamed:
 
Huomenia!! Ukko heräs yöllä että mahassa kiertää ( yleensä ei herää koskaan kesken unien, lucky he ) ja aamull olikin pakki sekasin. Lähti silti töihin vaikka hiukan kritisoin, mutta ku "asuntokaupatki tehdään tänään ja keskeneräisiä töitä..."

Nimikolla jännät paikat, lykkyä ponnistukseeen!!

ONNEA Laa ja Milla :flower:

Niiskuneiti84 Teretulloo!! Nyt meillä onkin sitte Niiskunenä ja -neiti. -Nenä tosin jo vauvapuolella =)

Kuume
Harmi ettet asu meitin naapurissa, tänne maistuisi kyllä tuoreet pullat!!! Mä en ole saanu edes leivottua, vaikka ajatellu et pullaa ja sämpyjä vois tehdä.
Eilen kyllä sisäänajoin ton uuden uunin ja poltin sinne kanankoivet vartissa. Aikas tehokas on tuollainen kiertoilma-grilli toiminto. Hirvee katku ja sotku :p :eek:

tyttö-nen
Jaksuja suppareiden kanssa ja kailille muillekin jotka niitten kanssa painiskelee :hug:

Meikä odottelee vaan niitten lapsvesien lirahtamista. Eiliset ässätkään ei tehnyt juuri yhtikäs mitään, ehkä pikkusen ihan kivutonta massun kovettumista ja nyt juilii menkkamaisesti alaselkää...

Päätin eilen et tänään pysyttelen vaan kotona ja yritän lepäillä, josko se paha olo ei tulisi enää neljäntenä iltana peräkkäin. Tai sit tää on sitä samaista ukon mahatautia, mutta elimistö ei suostu rupee nyt sairastaa.

Oikea käsi on tosiaankin nyt yötä-päivää puutunut..kaipa tähänkin tottuu. Olen jo ihan kaveria noitten pukamienkin kanssa, vaikka olin alkuun suorastaan järkyttynyt ;)

hm... poksista pöö 41+0
 
Glow
Nyt tulee valitusta :kieh:
Menis ny saakeli se lapsivesi ja kunnolla et tietäis että voi alkaa lähtee synnärille, mut ei :headwall:
Valvoin yöllä 03- 06. Heräsin supistksiin, taas. Niiden väli oli 3-7 min. Mut oliko niiden ihan pakko taas loppua?!?! Tota ennen myöhään illalla supisteli kans ja vihlas muutaman kerran oikeen kunnolla alapäästä. Johan tossa taas ois voinu parin tunnin supistuksien jälkeen lähtee sairaalaa kohti "ohjeiden mukaan" mutta kun pelkään ihan sairaasti menväni sinne turhaan. Ja niinhän siinä ois käyny. Tää alkaa olla jo helvatinmoinen show ja raastavaa.
Äsken heräsin, kokoajan semmoinen kova menkkakipu alamahassa, supistelee taas "miten sattuu" :attn:
Sitä alkaa heräämään kovin pettyneenä katkonaisten unien jälkeen, kun ei sittenkään tullut yöllä lähtöä. Tuntuu että haluan kaivautua maan alle niin kauaksi aikaa jotta olen synnyttänyt. Ei huvittais enää näyttää naamansa naapureille kun ovat niin "kauhistuneita" kun olen vieläkin raskaana... PLÄÄÄÄHHH

Ja sekin vielä, että nyt ei enää meinaa maistua edes hapankorput, ei yhtikäs mikään! Ruokaa on tehtävä muulle perheelle, itelläki nälkä mut kun ei mee mikään... jukurtti jotenkuten...

Heh, mäkin sain kyl hyvät naurut PIXIEN saippuan järjestelystä. Voin kuvitella tilanteen ja itseni kohta tekemässä jotain samanlaista :LOL:

ööh, 40+2 :headwall: Luin muuten jostain "raskaus oppaasta" et yleensä vauva syntyy rv 40+2, niinpäniin :whistle: enpä enää muista sitä selostusta tarkemmin, heitin jo koko oppaanki roskiin suutuspäissäni.

 
Mae
Glow johan sua nyt kiusataan. :(

omaa (.) |O :headwall: |O tää ei oo enää totta!!!!!! Poika alkoi oksentamaan viime yönä klo.3 ja 20 min välein, eikä loppua näy. Voitte kuvitella et oon aikas väsy. Etenkin kun poika on edelliset 2 viikkoa herättäny vähintään 3 krt/yö ihan vaan sen takia kun haluaa varmistaa et mä hengitän. Nyt sitten odotetaan koska tää mun kuvotus vaihtuu oksentamiseksi. |O
 
Glow..sama juttu täällä kans naapureitten suhteen, niitä niin kuulema jännittää ja jos sattuvat samaan aikaan tohon pihaan niin sääli-ilmeellä "mikäs sulla on vointi???". Nyt siis yritän hiippailla niin etten törmäis kehenkään.
Jokojoko puheluitakin tulee päivittäin ja "eikö mitään??"..no hitto ei. Dääm!!

Voi Mae Paranemisia teitinkin perheelle!!
 
Vihdoin urakka onnellisesti ohi!
Meille syntyi 9.2. klo 19.28 tyttönen, mitat vaatimattomat 4390 g ja 54 cm. Vaikka vauva oli iso, niin kuin pelkäsin, kaikki meni hyvin ja eilen illalla kotiuduttiin. Nyt ihmetellään tätä uutta kokoonpanoa.

Meillä oli kontrolliaika Koksissa 9.2. klo 11 ja tuolloin oli jonkin verran supistuksia ja paikat kolme senttiä. Edellisenä yönä olin jo lähdössä synnärille, mutta aamutuimaan supistukset loppui kuin seinään. Eivät onneksi siis laittaneet kotiin, vaan päättivät vauhdittaa synnytystä tipalla. Supistukset alkoi tihenemään ja kovenemaan aikja kivasti, mutta kohdunkaula aukesi tosi hitaasti. Kun sain epiduraalin klo 18.30, niin alkoi tapahtua, kun pystyi vähän rentoutumaan. En tiedä, miten olisin pärjännyt ilman puudutusta. Loput 5 senttiä aukesi puolessa tunnissa. Kätilö oli ihmeissään, kun nopeutui niin paljon. Tuli ihan kiire laittaa hanskat käteen. Ponnitusvaihe kesti kai kymmenisen minuuttia.

Melkoinen urakka oli synnytys, mutta meni edelliseen verrattuna loistavasti. Tikkejä tuli yksi vaivainen ja olen ihan ihmeissäni kun alapää ei ole juurikaan kipeä. Ja vauva oli hyvävointinen, sain 9 pistettä ja oli ihanaa, kun se sai jäädä rinnalle. Esikoinen kun kiidätettiin virvoteltavaksi.

Kaikki on sujunut tähän asti hyvin. Kovin temperamenttinen tuntuu tyttö olevan. Ruokaa on saatava HETI kun se tulee mieleen. Onneksi vauva nukkuu paljon. Hereillä ollessaan on aika tyytymätön. Veljensä taisi kyllä olla aikanaan vielä äkäisempi tapaus.

Onnea muillekin vauvan saaneille ja hirmusesti tsemppiä niille, joilla koitos on vielä edessä!


 
Glow
Mutta heh, jotain hyvääkin... Tunsin kyllä jonkun sortin iloa eilen kaupungilla haahuillessani kun vastaantulijat, yllättäen, katsahtivat mahaani :D saattaahan sitä joku olla kateellinenkin raskausmahasta... tai sitte ne kattoo jo säälien :D
Kyllä mä muistan itse katselleeni kateellisena raskausmahoja, kun en vielä edes ollu raskaana! Koittaa tässä nyt yrittää muistaa että hyvällä mallillahan meillä nää hommelit jo on!
Eilen kävin antamassa labraan verta, nyt en muista et pitikö mun soittaa koksiin ja kysyä vastauksia ja kauanko niis menee vai soittaako ne jos niissä on jotain...
 
Glow, toi on just niin hermoja raastavaa kun on oireita koko ajan mut sitten ei tapahdukaan yhtään mitään edistystä :whistle: mä oon ainaki jo niin raivona kun ei mitään tapahdu ja hermostun lisää jos ajattelen, että tää syntyy tyyliin rv 40-42 :eek:

Mae, tsemppi :hug: voi kun nyt säästyisit siltä taudilta!

Mulla aivan tukkoinen ja räkäinen olo, jotenkin arvasin et nyt se tauti sit iskee ja koskaan ei tiedä kuinka pian tulee lähtö synnärille.. ei oo kovin kiva mennä sinne sit kun on jo valmiiks ihan rikki :snotty: äsken sain jonkun puuskan ja vaihdoin petivaatteet sekä imuroin makkarin, nyt kolottaa joka paikkaa.. :whistle:
 
Mae
Eihän tässä taudissa muuten mitään, mutta kun ukosta ei oo mitään apua kun sekin oksentaa ja paskantaa. Ja sitten ei oikein ketään viitsi pyytää avuksi meille, että saisin huilattua.
Kaikki hyvin kuitenkin niin kauan kunnes mä rupean oksentamaan ja/tai synnyttämään.
Mun suunniteltu hermojenlepuutuskauppareissukin jäi tekemättä, kun poika ei mennytkään kerhoon. Olin niin suunnitellut, että menen vaan kahvilaan istumaan kahdeksi tunniksi vaikka pitäis siivota.
Onko tuosta Osmosalista kellään mitään hajua?! Onko siitä mitään apua? Kannattaako mun siis suunnata apteekkiin?!
 
Onnea Matmalle!

Glow, samat fiilikset. Yö meni ihan päin helvettiä ja lapsi vääntyili ja kääntyili koko ***tanan yön. Supisteli ja vihloi sekä sattui ihan hirveesti, mutta tottakai ne supistukset loppu sitten joskus puoli kuuden aikaan. Nyt on hermot niin kireellä, etten lähde tänään tästä kämpästä mihinkään, muuten puren kaikkia vastaantulijoita.

Ai niin yhden jännän ilmiön huomasin viime yönä. Tämä lapsi jotenkin "kaiveli" (en osaa sitä paremminkaan ilmaista) mahaa hyvin alhaalta ja aiheutti just semmoisia sukkapuikkokipuja. Ne tuntui jossian vaiheessa samalla selässäkin ja just sillä kohti missä osa niistä akupunktiopisteistä on! Ne pisteet mitkä on tavallaan "rivissä" heti pakaroiden yläpuolelta. Painoin niitä samalla ja kyllä teki kipeetä. Ehkäpä kys pisteillä tosissaan on jotain yhteyttä tonne alapäähän.. Taidan painella niitä tänään ihan muuten vaan. Ymmärsikö joku mitä mä tarkoitan tällä epämääräisellä selityksellä?

Nyt vaikka heittelemään tavaroita seinään, toivttavasti teillä muilla on parempi päivä!
 
Onnea taas vauvansa saaneille :heart: :heart: :heart:

Nimikolle onnea! :heart:

ja Maen perheelle paranemisia :heart:

Viime yön sain nukuttua hyvin. Onneksi nimittäin siellä sairaalassa ollessa ei juuri tullut nukuttua. Tänään on ollut taas sitä alavatsa ja -selkä särkyä mutta ei kunnin supistuksia. Kätilö arvioi siellä sairaalassa pikkuisen painoksi n 3700g joten koon puolesta voisi kyllä jo tulla ettei tuosta kovin paljon isommaksi tulisi.. :eek: Molemmat pojat olleet syntyessään alle 3500g joten jännittää kuinka iso vauva tästä on tulossa. Mua ällöttää kaikki ruoka, äsken piti syödä muttei vaan pystynyt muutamaa haarukallista enempää. Toivottavasti johtuu jotenkin tulevasta synnytyksestä eikä mistään taudista... :x

sadee80 38+4 :heart:
 
Glow sympatiat täältä. Ymmärrän, että sua ei innosta mennä enää turhaan synnärille, mutta mä nyt vähän pelkään sun puolesta, että sulla tulee jo kiire sairaalaan, kun matkaakin on. Jos tota supistelua on noin paljon ja usein ja sulla on jo paikatkin auki jonku verran, niin ei kai ne ENÄÄ sieltä takaisinkaan laittaisi. Kuulin vaan, että taas joku oli saanut taas ajaa 180 lasissa, että ehti ajoissa...
 
ONNEA MILLLA ja MATMA :flower: :heart:

HUI! onpas täällä kiukkuista ja tuskastunutta porukkaa, tsemppi :hug: vaan meille kaikille! yritetään vaan muistaa (vaik olo tuskainen onkin) et vauvahan nykytiedon mukaan sen synnytyksen käynnistää kun katsoo olevansa valmis tähän maailmaan =) . Joo, helppohan mun on tietysti sanoa,kun tiedän että omalta osalta maanantaina loppuu tää ähinä ja puhina... :saint: :headwall:

Labraan ja neuvolaan olis tällä nyt lähtö, lupasin mennä myös äitiä tuuraan töihinsä, kun siä 38 asteen kuumeessa sinnittelee (yksityisyrittäjä palvelualalla), että pääsis lepäilemään ja parantelemaan hänkin...

tatuka+peikko 38+2
 
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:
Ja huonoista yöunista kärsiville :hug:

Mulla on tosiaan tää pesänrakennusvietti nyt pikkasen ylikierroksilla. Meidän 56 neliöisessä kaksiossa ei hirveästi voi sisustusta muutella, niin puran intoani sitten kokkailuun. Täytyy toivoa, että vauvan synnyttyä tulee paljon vieraita, niin saadaan noi leipomukset joskus poiskin tuolta pakastimesta. =)
Tänään en sitten täytä pakastinta, vaan keskityn pyykkeihin ja imurointiin... Ja jos aika tulee pitkäksi, niin onneksi Pixie antoi hyvän vinkin, kuinka sitä voi kuluttaa. =)

Tuohon lapsivesijuttuun piti kommentoida. Synnytysvalmennuksessa kerrottiin, että jos vuoto on lapsivettä, se kastelee siteen viimeistään tunnissa. Jos vuoto esimerkiksi vetistä valkovuotoa, niin näin ei käy. Näin siis vaikka olisi tihkuvuotoa.

Kun teidän muiden tekstejä lueskelee, niin herää epäilys, että osaankohan mä lähteä sairaalaan lainkaan, sitten kun sen aika on. Tai siis, jos ei mene vedet ja supistukset on kohtalaisen siedettäviä, niin en varmaan tajua, että on tosi kyseessä. Kun niin monella on supistuksia ollut ja ne sitten kuitenkin lopahtaneet, niin odottelen varmaan vaikka kuinka kauan ennen kuin uskon, että ne ei lopukaan...

Kohta pääsee pyykkituvalle! Tulen taas myöhemmin kurkkimaan kuulumisia.

Kuume & pikkuinen 38+6
 
TYYPPIEN ÄIPPÄ onnea tädille... Mustakin tuli marraskuussa täti. Oli tosi hieno fiilis! Ja meille saatiin eka serkku. :heart: Toivottavasti vaavin silmä paranee pian.

TYTTÖNEN tuollaista se oli mullakin ja aika monella muulla... Kotoa piti käydä ottamassa vauhtia.. :) Koita kestää.. :hug:

NIMIKO hurjaa voimia sullekin... B) Kyllä varmana joka päivä tapahtuu nyt. Mä vähän kade, kun siellä lopussa LA vasta. Neuvolassa sanoi tänään, että meillä odotellaan tammikuisia, kun meinaavat pysyä tiukasti massussa vaan... :eek: Voi kun EI MENISI YLI TÄMÄ VAAVI... Olen teidän juttuja lukenut, enkä yhtään kadehtien.... :hug:

KARELIINI voi hyvinkin olla lapsivettä... Muistatko sen jonkun vinkin, että side ja talouspaperi ja jos kaikki menee läpi siteeseen on lapsivettä.. Kirkastahan tuon pitäisi olla ja haista imelälle, hiukan spermamaiselle... :whistle:

HAAVEMAMMA, GLOW ja UNIKEKO :hug: :hug: Ei osaa sanoa mitään... :(

MAELLE ja muille sairastelijoille voimia ja pikaista paranemista, kyllä on kaikki kipeänä nyt... :ashamed:

MATMALLE kovasti onnea talon Emännästä, ihanaa että kaikki meni hyvin. :heart: :heart: :heart:

Minä kävin neuvolassa:
Paineet hyvät
korkeus 37cm kasvaa vain..
Paino +2,7kg ja 6pv:ssä siis ekat turvotukset täällä ilmeisesti...
Syke 140
Liikeet ++
Tarjonta rt ja vauva tosi syvällä lantiossa.
Pissa puhdas

Nyt taidan ryhtyä pullien leivontaan... Oli paino mitä hyväns... :whistle:

37+6
 
suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: :flower:

Täällä alkoi aamu supistuksilla. 6.30-7.45 supisteli säännöllisesti 3-5 min välein ja tosi kivuliaasti. Sit ne vaimeni, lähdimme neidin kanssa neidin 5v neuvolaan. siinä odotustilassa istuessani ne elkoi taas ja kesti tunnin yhtä putkea. Sit ne taas vaimeni. Kotona taas tunnin yhtämittaa supisti kipeesti ja sit taas loppui :headwall: :headwall: :headwall: Nyt taas niinkun supistais, mut ei HITTO. Kun jo latautuu siihen, et "nyt se käynnistyi" niin ei sittenkään. tää on raivostuttavaa. Glow: :hug: Tiedän tunteesi, paitsi, että sulla jo LA on mennyt...

-kyrsääntynyt kyrsä ja nappula 38+6
 

Yhteistyössä