Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Tuulikki73
Onnea Rosinante ja muut vast'ikaan vauvautuneet :heart:

Seranzu Joo aikas paljon tavaraa saa sairaalaan raahata mukana. Onneksi vessapaperit sentaan saa talon puolesta...Tuo tavaramaara on sit ihan sama ollaanko yksityisella vai julkisella puolella. Pakkasin eilen mun kassit loppuun ja synnytysosastolle lahtee mukaan semmoinen suht iso kangaskassi ja sit osastolle on oma lentolaukku, mika sekin on varsin taynna...Ihan tuli semmoinen fiilis, etta olis lomalle lahdossa, kun pakkasin eilen. :LOL:

Kyllapa ne antaa menna paljon yliaikaiseksi TAYS:ssa jos vasta kolmen viikon paasta kaynnistetaan. Taalla on sanottu, etta 10pva ja sit aletaan kaynistaa. Sanoivat, etta saattaa kestaa kaksi-kolme paivaa kaynnistamisen aloittamisesta ennenkuin lapsi on maailmassa, eivatka halua, etta yli kaksi viikkoa menisi yliaikaiseksi. Ei ole kuulema hyvaksi vauvalle...

Hitto, kun kadet puutuu tassa koneella ja tekee kipeaa |O

Tuulikki + taimi 37+4
 
Glow
Onnea uudet vauvautuneet ja Onnittelut Annon esikoiselle :)

Se on tänään sit LA, mut eipä taida synttäreitä meille tulla tälle päivälle. Enpä kyllä just jaksaiskaan lähteä synnyttämään :whistle: Viimeyö meni valvoessa lähes kokonaan. Olikohan täysikuu? se perhana pitää hereillä! Plus tämä "masupallero" möngersi niin että itku meinas tulla kun sattuu!!!
Ihan mälsää, ei mitään tekemistä. Kävelytiet on niin jäässä et uskaltaako tonne uloskaan lähtee? Nyt on kyllä pakko yrittää nukkua pienet päikkärit...

Heh, tavallaanhan tää onki uusi ja jännä tilanne mulle, kun "päästiin" viikoille 40+... Mä ressaan niiiin paljon, et jos alkaa mennä yli eikä ne suostu käynnistykseen pian... Mietin jo että jos yliaika kontrolli tulee, niin vaadin ajan sille ylilääkärille. Vaikka hää hiukka pelottava olikin, nii taitaa olla ainut joka siellä laitoksessa päätöksiä tekee, niin et asiat sit kans menee niin! On vaan oltava ite tiukkana... Josko mä kirjottasin sille kirjeen mitä oon miettiny :xmas:

Onkohan milla hakemassa nyyttiä, kun ei oo kuulunu... tänäänhän hänelläki LA :heart:
 
jon onnea Rosinante :heart: :hug:

taas yksi huonosti nukuttu yö takana... jospa sitten ens yönä sais nukuttua..
ja onneks asiat rupee kääntymään parhain päin
päästään 1.3 muuttamaan ja nyt alkaa sitten pakkaus rumba...
toivottavasti vaavi tulis pian niin olis vähän helpompaa hoitaa tää muutto :D

äippä-83 38+6
 
TAYS on siis Tampereen yliopistollinen... Mä kans vähä kauhistelin tota että kuinka pitkälle ne antais mennä mutta niin se meijän terkka sano.. En sit tiiä onko toi taas meijän terkan höpö höpöjä mutta se sano että jos ei oo vauvalla tai äidillä mitään hätää niin pienempi paha on antaa mennä pidemmälle ja odottaa käynnistymistä. Kuulemma sillo vähän ennen ku pari viikkoa yliaikaisuutta on täynnä niin tehdään kontrolli mutta silloin ei vielä käynnistettäis. Mulla onneks viimeks käynnisty ihan yhellä lääkkeellä ekana päivänä niin ei toi käynnistys arvelluta ollenkaan.

Tänää on supistellu koko päivän :eek: Tää on jotenki niin outoa kun en kuvittelis että meillä alkaa synnytys supistuksilla :D Saas nähdä kuin käy.. Tuskin kuinkaan :D
 
Hei miten teillä on arvioitu se lantion/vauvan sopivuus? Uteliaisuudesta piti kysymäni (lähinnä, että jäiköhän se lopulta tekemättä :snotty: ).

Kävin tänään siellä äippäpolilla lopullisessa tapa-arviossa ja jäi mietityttämään, kun lääkäri sanoi aluksi, et katotaan, et mahtuu tulemaan, mut missäköhän vaiheessa se sen sitten kattoi? Ei sillä, en kyllä epäile, et ei mahtuis, mut... Siis se kandi (what ever) teki sisätutkimuksen (saaplari kun sattui) ja sit ne ultras ja ultras ja totes, et kaikki ok. Kohdunsuu näyttäs olevan edelleen kiinni. Jotain se kandi höpisi sormen väliin mahtumisesta ja noin kahden sentin kanavasta, mut kumpikaan ei olettanu, että papu ois ihan heti pois tulossa. Tosin se lääkäri sanoi perään, et eihän näitä voi koskaan varmaksi sanoa (johon minä tietty totesin, et ei se tule niin kauan kuin olen kipeä. :xmas: ).

Pissa puhdas (se siitä raskausmyrkytysepäilystä ) ja vauvan mitat yms. ok. Näyttää edelleen siltä, et ois noin 3 600 g syntyessään, tällä hetkellä 3 100 (vähän vajaa). :)

No juu, vasta autossa tajusin tuon lantiojutun, joten en tullu kysyneeksi. Eiköhän tuo mahdu, mutta mietin vain, et missä vaiheessa se sen kattoi, kun mun mielestä ultrasi vaan mahaa. :snotty: (ja sillä meinasin, et tuo saattoi hyvinkin vaikka unohtua, sillä se ei ollu se tapa-arvioinnin perimmäinen syy.)


T. Kärppä ja papunen 37+3
 
Tiistaita,

ONNEA vaavin saaneille ja 1 vuotiaalle :)

täällä kans edellen huonosti nukuttu, käsi puutuu ja se täytyy verrytellä takaisin tuntoihin useita kertoja yössä ja klo 4-5 tuppaan olemaan joka yö hereillä, jolloin hörppään mehua tai piimää ja siirryn sohvalle, kun miehen korina häiritsee kun itse vaan pyörii. Itseasiassa mulle tekee ihan hyvää ja saan sohvalla sitten nopeemmin unen päästä kiinni kun sängyssä pyöriessä.. Vaihtuupahan aikankin alusta kun kylkeä ei voi enää kääntää juuri tuon puutumisen vuoksi.
Aamuyöstä kouristi kerran tosi kivuliaasti mahasta mutta thats it.

äippä-83 Tsemppii pakkailuihin ja muuttoon :) Sympatiat täysin puolellasi, kun itse vielä purkaa vikoja laatikoita... Mutta on se sitten kiva kun on uusi koti..jos yhtään lohduttaa.

Nyt pinaattikeittoa ja sitten laatiukon purkuun. Ehtisköhän tänään päikkäritkin, en muista koska olisin viimeks moiset nautiskellut. Illalalla tulee myös vieraita, pyöräytän juustokakun kun tarvikkeet löytyy kaapista.

Mikähän Matman tilanne, vai menikö jotenki ohi...??

hm ja nöksy 40+5
 
pur
Mun on pakko laittaa eka omaa napaa ennenku voin keskittyy teidän juttuihin.

Eli eilen käytiin siinä kasvu kontrollissa ja olivat nyt sitä mieltä että vauva ei kasva tarpeeksi. Joten nyt mennäänkin sitten Lohjalle suunniteltuun sektioon 16.2. eli ens ma. Käyrillä käyn viel to. Mä oli eilen jotenkin ihan sekasin. Aluks tietty tosi huolissani et mistä syystä lapsi ei kasva ja lääkäri oli kyl tosi mukava ja kerto ihan rauhassa eri syitä tähän. Ja tietenkin olin heti suostuvainen sektioon kun alkaa sit olemaan jo aika monta tekijää perä tila ja vauvan kasvu. Sit tuli myös nää ihan itsekkäät pelot :ashamed: että miten toivun ja haavan paraneminen ja seuraavan lapsen tekeminen. Oli aika tunnepitosta hommaa kun mä olen aika herkkä sit kuitenkin. Paikat oli pehmennet niinku pitääkin ja kiinni kuitenkin ja lääkäri sano et ihan hyvin voi uimaan mennä. Käytii liilluu porealtaissa ja syömässä vikat rokaruuat, sit olo olikin jo ihan balanssissa. Ajattelin et eihän tässä mitään kaikkihan on kuitenkin ihan hyvin. Kunnes tultiin kotiin ja mä oli taas ihan romuna. Tuli ihan sellanen olo et kyl täsäsä taas heittää hormoonitkin jo häränpyllyä kyllä niin sekasin jotenkin olin. Ja sitten mua alko supistaa. Yö meni supistellessa puol kolmeen 10min välein. Soitin synnärillekkin ja kskivät ottaa buranaa kun ei täällä muutakaan ollu ja arveli supistusten johtuvan lääkärin koplaamisesta ja mun stressitasosta, mikä voi hyvinki varsinki jälkimmäinen pitää paikkaansa. Mä en jotenki kestä yhtään tätä veivaamista leikataan-ei leikata-leikataan ja nyt sitten supistaaa |O . No siis jos synnytys lähtee luonnollisesti käyntiin niin ihan hyvähän se omalla tavallaan on. Pitäs vaan sit osata oikeeseen aikaan mennä et kerkee viel tajuissaan operoitavaks kun leikkaukseen tää nyt sovitusti silti menee. Aamu yön sain nukuttuu ja aamu meni hyvin. Nyt on supistellu muutaman kerran parin tunnin sisään. Kyllä tää aika jännäks menee.

Pur ja pirpana 38+1
 
Onnittelut vauvan syliinsä saaneille!! :heart:

Kärppänä heinälatoon Mulle tehtiin se arviointi niin, että kun lääkäri oli tehny sisätutkimuksen, hän pyysi että otan itse polvitaipeista kiinni, eli olin ikäänkuin synnytysasennossa :) Lääkäri laittoi kätensä nyrkkiin ja "paineli" sitä vasten "värkkiä" (miten tän nyt kirjottais että kuulostais vielä karmeemmalta ;) ) Siis ei missään nimessä laittanu nyrkkiään sisälle vaan ihan siitä ulkopuolelta ikäänkuin eri suunnista.. Tästä hän sai sitten johtopäätöksen että mahtuu kyllä :)

Kiitos muuten Avent-vinkistä Labello, en muistanu koko kaupan olemassa oloa!

ON: eipä ihmeitä. Tää flunssa on ajanut meikäläisen raivon partaalle.. neljäs viikko jo menossa.. Oon tosi pahalla tuulella koko ajan, ihan suorastaan itkettää kun suututtaa niin paljon :ashamed: Kaikki tuntuu menevän pieleen. Jotain hyvää tosin flunssastakin, paino oli tippunut viime neuvolakäynnillä reilu 500 g/vko. Nyt sitä on tullu kaikenkaikkiaan jotain 17 kg :whistle: On siis kyllä syöty ihan kunnolla.. Mitään synnytykseen viittaavaa ei täällä näy..

Jonniina 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja paradies:
Tunnustaako kukaan olleensa tuolla tänään? http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318834

:D Itse sopisin kuvaukseen, mutta olen vain röhnöttänyt lökähousuissa kotona, rähjäisen näköisenä.
Ai kauhee :D Pientä provosointia... Enpä kyllä oo poistunu kotoota tänää mutta tukan laitoin leteille ja meikit naamaan kun piristi tätä oloo kun supistelee niin penteleesti :snotty: Onhan se hyvä että ne on nyt laitettu jos joutuu vaikka synnärillä käymää tänää ja siellä joku kyttää mun olemusta :kieh:
 
rosinantelle onnea pojasta!

annon 1vuotiaalle suuret onnittelut!!

ja omaa napaa. neuvolassa tuli käytyä.
40+2 (39+2)
paino +300g (+600)
RR 107/70 (108/59) hui tuo alapaine on alkanut olla nousemaan päin,alkuun oli 53..)
Pissa -- (--)
turvotus - (-)
SF 35 (32.5) (nyt loppu kortista käyrät mut taas tais hypätä keskikäyrän yläpuolelle)
RT (RT) (ja kääntää kylkee jatkuvasti)
sykkeet ja liikkeet +/++ (+/++)
Alhaalla on,muttei taaskaan kiinni...eli joo mulla meni usko,ei tämä oo koskaan kiinni ollutkaan eikä tule olemaankaan.

Huoh ja seuraava käynti ens maanantaina 41+1. Sano et nyt pitäs periaatteessa olla 2krt/vk mut ei oo enää aikoja tälle viikolle, et jos tuntuu ettei liiku tms ni synnärille vaan soittoo.
Ja eikä mitä se KYS käynnistä 41+5 niinkun se eka sano. Silloin ottavat synnärille tarkistukseen mut ei välttis käynnistellä. pyh. ja terkka vaan väittää että kyllä tämä mahtuu tulemaan ihan hyvin...lantioo ei oo koskaan kuvattu eikä mitään mut mut.....

Ja tuntemukset jatkuu samana, häpyluu/nivuset kipeenä,muuten ei mitään. Serkkukin sai nyt tytön sit eilen, minä kateellisena oottelen omaa nyyttiä.
odottavan aika on pitkä.

labello ja mytty 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja paradies:
Tunnustaako kukaan olleensa tuolla tänään? http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318834

:D Itse sopisin kuvaukseen, mutta olen vain röhnöttänyt lökähousuissa kotona, rähjäisen näköisenä.
Kuvaus sopisi kyllä mutta en ole kyseisessä paikassa ollut :) Joo kyllä mä kuljen järkyissä rytkyissä,myönnän mut mä en panosta niin paljon kalliisiin äitiysvaatteisiin kun käyttöaikakin suht lyhyt. Mahan alle valuvat lökät ja mahan päälle rullautuvat paidat ovat nykyään mun tavaramerkki :LOL: Yhdestä takista jo vetoketju repes joten kuljen takki auki.

Hiukset ajattelin tässä joku päivä värjätä niin juurikasvu sentään peittyy :saint:

Synnytyksen alkamista ei kannata edes ajatella,mitään siihen viittaavaa ei tapahdu :headwall:

Pur muista että nuo kokoarviot ultrallakin tehtynä saattavat heittää joten älä nyt liikoja murehdi :hug:

Ja onnea taas uusille vauvautuneille :flower:

Ruttunaama 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja paradies:
Tunnustaako kukaan olleensa tuolla tänään? http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318834

:D Itse sopisin kuvaukseen, mutta olen vain röhnöttänyt lökähousuissa kotona, rähjäisen näköisenä.
Olin mä yhdellä äippäpolilla, mut meikkiä koitin kyllä pistää ennen kotoa lähtöä ja tukkaakin kampasin. :xmas: Jos nyt naamavärkki oli muuten kuin hevosen prse, sille en mahda mitään. :saint: (paitsi saa kai sitä flunssaa edes osasta kamaluudesta syyttää?? :D ). Ehkä joku huomasi siinä lomassa, kun keskityin niistämään happiaukkoa itselleni, et en kiireessä poistanu lähes väritöntä kynsilakkaani kynsistä ennen kotoa lähtöä, vaikka se jo vähän rapisee..
 
Voi itku, taas mun tekstit hävis kun olin just saanu kirjoitettua sepustukseni :whistle:

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä hakureissulla oleville! :heart:

Vaunuista ja kaukaloista ollut puhetta, meillä kaukalona Brio Primo vihreä/musta. Saatiin se lahjaks vanhemmilta. Vaunut on Brion Kombit sellaset metsänvihreät. Ostettiin ne uutena kun oli aika hyvin tiputettu hintaa lähtöhinnasta. Kohta sitten ovat kovassa käytössä, saa nähdä minkälaisiksi osoittautuvat.

Edelleen tää järkyttävä turvotus jatkuu jaloissa ja käsissä, ei oikein tunnu laskevan kunnolla edes yön aikana :whistle: Eilen illalla tuntu siltä, että jalkapöydän päältä nahka repee ja tulee nesteet pihalle :eek: tuntuu tuskaiselta ajatella, että tätä saattaa jatkua vielä useamman viikon...

Haavemammalle onnea uuteen kotiin!! :flower:
 
Glow
KÄRPPÄ; Mullehan piti tehdä se synnytystapa-arvio ja samalla käynnillä arvioida syntympäino vielä, tammikuussa... Vaan eipä saatu painoarvioo kun vauvan pää niin "hankalasti" alhaalla "kiinni" ettei setä tohtori saanu siitä mittaa. Vartalonympärys edelleen vastasi hänen mielestä sitä noin 4-4,5kg, sen tarkempaa ei voinu sanoo. Ei se multa mitään lantioo tms. kattonu! Sisätutkimuksen tekas nopeesti kohdunsuun katto ja totes että "kyllä se sieltä mahtuu" . Vähän jäi outo ja turhakäynti fiilis tosta :attn:

MATMA ei varmaan pahastu jos kerron teille, kun joku kyseli... Sai eilen illalla nyyttinsä :heart: :) Hänellä oli painoarvio pitäny melkoisen hyvin paikkaansa. Jätän tärkeimmät hänen kerrottavakseen.

Kaverini äiti oli sanonu että täydenkuun aikaan syntyy yleensä paljon lapsia! No hei, vieläkö siitä kuusta ois ensyönä rippeet jälellä että mä pääsen synnärille ja kaikki muutki jotka jo haluais :D Pienet päikkärit kyllä sai olon jo paremmaksi että nyt jaksais!
 
jonniina kiitos kuvauksesta. Kyllä se sitten tais unohtua... =) Meinaan se kandi teki sisätutkimuksen eikä se mitään tuollasta tehny (tuollasen jutun teki kyllä silloin aikaisemmin (tai no vähän tuon tyylisen) se lääkäri, joka teki 4 D -ultran). Tai ehkä ne meinas, et kun papu näyttäs olevan vähän keskikäyrän alapuolella, niin mahtuu. Kattoivat, että siinä on akalla pyllyssä kyllä leveyttä näin silmämääräisesti... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja paradies:
Tunnustaako kukaan olleensa tuolla tänään? http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318834

:D Itse sopisin kuvaukseen, mutta olen vain röhnöttänyt lökähousuissa kotona, rähjäisen näköisenä.
Höhöö!!! :LOL: :LOL: En ollut paikalla, mutta minä olen kyllä just tuollainen... Mikään vaate ei mahdu päälle. Koskaan en ole ollut kova meikkaamaan, mutta nyt on kulmien ja ripsien kestovärjäyksekin kuluneet. Tukka on usein ihan hapsollaan pipon jäljiltä, en jäksa välittää - tuntuu jotenkin olevan muitakin asioita mielessä kuin että onko tukka hyvin, niinkuin vaikka että auts kun supistaa tai äh kun särkee häpyliitosta... Näytän väsyneeltä ja puuskutan enkä ole yhtään mieltäylentävä näky. Hyvin kehtaan silti kulkea yliopistolla, kaupoissa ja - herranen aika sentään - äippäpolillekin uskaltaisin tämän näköisenä. Olen vissiin aika piittaamaton muiden mielenrauhan suhteen, ei tullut mieleeni että tämän näköisenä kulkeminen voisi aiheuttaa jollekin mielipahaa ja ärsyttää... :LOL: :LOL:

Ukko-kulta jaksaa silti kehua kauniiksi. Tosin viime aikoina "kaunis" on saanut lisämääreen "ja komea", jonka tulkitsen tarkoittavan että oletpa valtavan suuri :D .

Nyt kertaamaan tenttiin, joka on edessä illalla.

Naru 37+4
 
ONNEA uusista vauvoista! :flower: :heart: Kaikille yhteisesti, kun ei aina muista ketä jo onnitellut! :ashamed:

kärppis, mulle tehtiin myös tuo synn.tapa-arvio,ja kuten jonniinallakin,kokeili lääkäri nyrkillä (musta tuntui että istuinluita vasten) jotain kohtaa alapäästä. Lisäksi sisätutkimuksessa määritteli interspinavälin "näppituntumalla" naftiksi. sitten mulla on olemassa myös 10v sitten pelvimetrialla(lantion röntgen) otetut mitat, joista sit millilleen ilmenee lantion koko. Lääkärin lausunnossa lukee mm. näin: "...spiinat tuntuvat jokseenkin prominoivina, häntäluu antaa periksi, tuberväliin juuri ja juuri nyrkki mahtuu...". Mitä lie noi sit oikeesti tarkoittaakaan... :p :D :headwall:

Tänään piti sit tulla verikokeen tulokset sen hepatoosin osalta, ja kaikki muut tulokset jo onkin, paitsi se ratkaiseva SAPPIARVO!! :headwall: :headwall: . Harmittaa, haluaisin jo lakata huolehtimasta asiaa. Toivottavasti vaan ylireagoin, mutta kun hepatoosissa kuitenkin on riski yllättäviin sikiökuolemiin, etenkin lähellä laskettua aikaa (mulla viikon päästä...), niin kyllä toi vähän mietityttää... :ashamed: :/
Sais sit lääkityksen,jos arvot on koholla! Ja mielenrauhan jos ne on normaalit...!!! :headwall: :headwall:

Muutoin (.) ennallaan, vauva liikkuu kyllä, vaikka päiväsaikaan välillä hereille häntä tökinkin, ihan varmuuden vuoksi... :ashamed: :heart: Kävelylläkin kävin tänään, keli oli kivan keväinen eikä kauheen liukasta enää. Kävellessä jonkin verran suppaili, mutta rauhottui kotiin päästyä.

(turhaan?!) hermoileva tatuka+peikkopikkuinen 39+0 (POKSISTA vaan...)
 
SUURET ONNITTELUT KAIKILLE JAKAUTUNEILLE :flower: :heart:

Mulla on nyt sama fiilis kun kärppiksellä ja jejalla. Siis muuten haluaisin vauvan syliin, mutta kuopus on vesirokossa ja ei pääsisi meitä sairaaalaan katsomaan. Nyt toivon, ettei ennen perjantaita synny kun olisi aika paljon tärkeää sovittua menoa tälle viikolle.

Nyt hakemaan Neitiä kerhosta!!

-kyrsä ja nappula 38+4
 
HAHAAHAHAHAH repesin ihan täysin tuolle linkille lökäpöksyistä ja muista. Jaksaapa joku ärsyyntyä :D Mä ainakin kuljen lenkillä ja lähikaupassa just tuon näköisenä, mutta sitten kun bussiin istahdan ja lähden kaupungille (me asutaan siis lähiössä hieman Tukholman ulkopuolella) niin kyllä sitä jotain yrittää naamalleen tehdä. Hiuksiani en tosin ole värjännyt vuosiin kun ne on omasta mielestä hyvän väriset, mutta jos nyt se saa jollain verenpaineen nousuun niin siitä vaan. Mikä siinä on, että joitakin jaksaa muiden ulkonäkö ärsyttää?? Samoin idioottikommentit tyyliin "ei ole ihme, jos mies käy vieraissa kun näytätte tolta". No jos toi nyt mua pettäis mun raskausulkonäön takia niin eipä sitä semmoista miestä paljon tarvis!! Mieluummin olisin ilman kuin semmoisen kanssa. Vaikka omani ehdottomasti kuuluu tuohon "varsin mukiinmenevän näköinen"-luokitukseen niin tuskin se silti jonkun toisen matkaan lähtee, jos mulla harottaa hiukset joka ilmansuuntaan... Onneksi parisuhde perustuu vähän muihinkin asioihin.
Täällä kanssa mies jaksaa kehua kauniiksi (ja joinain päivinä ihan tuntuukin siltä eikä vaan norsulta) ja olen Narun lailla saanut lisänimiä :) Se kyllä saattaa sanoa suoraan, että toi sun mahas on aivan valtava. Mitä se kyllä onkin. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että miksei asioita saisi sanoa suoraan. Jos esim (klassinen esimerkki) näytän jossain vaatteessa kamalalta niin kyllä mä nyt haluan sen suoraan kuulla! Ja kyllä kuulenkin ja sama toimii meillä toisinpäin. Kysytään useimmiten toistemme neuvoa pukeutumisessa.

Oikeasti millä penteleellä tämän otuksen saisi syntymään?? Mä en nyt enää vaan jaksa. Olen haukkunut sitä ja houkutellut, mutta mikään ei toimi. Huoh.

Minni tai joku muu kyseli neuvolakäynneistä, mä käyn edelleen (tänään vkoja 38+5) vaan 2 vkon välein siellä. Omasta mielestäni se on tosi harvoin, mutta jos ei ne ota mua sinne niin minkäs minä sille voin..

Jos TAAS lähtisi ulkoilemaan. Taidan just nyt hypätä sinne bussiin ja lähteä kaupungille katsomaan, että mihin sitä voisi olemattomia rahoja tuhlata....

Supistuksiasupistuksiasupistuksia tänne mulle ja kaikille muillekin niitä kaipaaville!!
 
Mua ja nauratti tuo ulkonäkö juttu...
Eilen olin meidän terveysasemalla.... Miesten talvitakissa, verkkareissa ja varmaan räjähtäneen näköisenä... Himassa kaikenlisäksi huomasin, että mulla oli hirveä reikä haaruksissa... Ja tiedättehän, kun on hankala istua jalat yhdessa.... :LOL: :LOL: Nämä verrarit vetää viimeisiään.. Hyvin on palvellut raskausajan.. Mukavat ja korjaamaan olen ny joutunut haaroväliä monta kertaa.. Kestäisivät nyt vie hetken... B) B)
 

Yhteistyössä