Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Tuulikki73
Sain vihdoin kaytya kaikki kirjoitukset lapi, kun oli tullut niin paljon viikonlopun aikana tarinaa enka itse ehtinyt koneelle. Kaikki kirjoitukset on kylla pakko kayda lukemassa ei voi jattaa sivuakaan valiin.. No meni aamupaiva toissa mukavasti tata palstaa lukiessa. Arvatkaa onko yhtaan motivaatioita olla toissa! No enaa kaksi paivaa ja sitten koittaa aitiysloma mullekin :D

Onnea kaikille jo synnyttaneille! :heart: Tosi kiva lukea noita synnytyskertomuksia, varsinkin kun suurimalla osalla tuntuu synnytys menneen suht kivasti. Itsekin alkaa ajatella, etta ehka se ei sit niin kauheata olekaan.

Lentis, taalla Irlannissa on vahan sama tilanne, kun Italiassa, etta sairaalaan pita vieda kaikki kamat mukana. No vessapaperia ei sentaan tarvii tuoda! Kasasin just viikonloppuna mun sairaalakassia - tai itseasiassa niita tulee kaksi, kun yksi kassi otetaan mukaan synnytysosastolle ja sit kun siirrytaan varsinaiselle osastolle vauvan synnyttya, sinne on sit oma kassi - ja totesin et kylla sita tavaraa tulee ihan tolkuttomasti mukaan, kun edes vaippoja ei saa vauvalle sairaalasta, :eek: puhumattakaan vauvan vaatteista ja sit pitais olla ainaskin pari pyyhetta mulle + aamutakki ja tohvelit + useampi yopaita yms yms. Niin ja sit kehotettiin ottaan nelja 10kpl pakettia noita aitiyssiteita mukaan ja ne mita ma oon taalta ostanu on niin jarkyttavan isoja halkoja, etta johan noista neljasta paketista + vauvan vaipoista + rintasuojuksista tayttyy yks laukku! :eek: No pita vissiin tehda niin, etta otan vaan tavaraa vaan just sen mika mahtuu mukaan ja mies saa sit tuoda lisaa tarvittaessa.
Sairaalat taalla on kylla hyvia ja siisteja, ihan julkisellakin puolella. Sairaala mihin meen synnyttaan on ihan uusi ja tosi moderni ja oon kuullut vain positiivista palautetta siita niilta jotka siella on kayneet synnyttamassa. Ja vaikka katolilainen maa on tamakin, niin kivunlievityksessa loytyy, epiduraalinkin saa ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa. :D

Muuten olo hyva, paitsi tuo rannekanavanahtauma, mita taalla on vissiin muillakin , tahtoo vaivata. Valilla oli tosi hyva tilanne, mutta nyt on tullut takaisin molempiin kasiin, niin etta yolla ei meinaa saada hyvaa asentoa ja aina herailee, kun kasi on kuin tulessa ja sormet puuduksissa. |O Mut yleensa loydan sit kylla aika pian sellaisen asennon, et saan taas nukuttua muutaman tunnin.

Harkkasuppareita on jonkinverran tullut, mutta eivat ole kovin kipeita. Osa on ihan vaan sellaisia, etta maha kovettuu mutta ei muuta ja toisissa sit tulee tuota menkkamaista juilintaa lahinna selkaan. Eli tuskinpa tassa mullakaan synnytys on kovin lahella. Eikahan mulla nyt mikaan kiire ennen LA:ta ookkaan.

Tuulikki + taimi 37+3
 
tatuka: paketti tuli maksamaan huutonetistä n. 200euroa lähetyksen kanssa, ja tosiaan 11/07 oli noi ostettu. Eipä paljoa kulumisen ym. jälkiä ollut.

Nyt on vauvan sänky ja hoitopöytä paikoillaan... ihanaa.. nyt vaan se vauva niihin...
Keskiviikkona on äitipolikäynti, eli la olis sillon, mä todella toivon että sillon päättävät vaikka käynnistää (jos ei tänään tai huomenna tapahdu mitään) kun on se RD, niin vaikka sillä verukkeella.. huoh.. anteeks.. pää hajoo vaan tähän mahan kiristykseen, ja tuntuu ettei mitään muuta tapahdu..

Suuret onnittelut vauvoista!!!
 
Välitietoja sen minkä kykenen näiden suppareiden välillä kirjottaa,,,

Eli tosiaan vielä kasassa ollaan. Nyt vaan rentoudutaan ja koetetaan saada kohdunsuu 3-4 cm auki, niin pääsee sit oikeisiin kivunlievityksiin ja synnytyssaliin. Nyt siis 2 cm auki, ollut jo jonkin tovin. Kumma juttu se, että supparit on kipeitä, mutta säikähdin kun olin hieman nukahtanut :D mutta edelleen valvottu on nyt siis yli 24 h ja nukuttu yhteensä noin 20min. Mutta kyllä mulla vielä puhtia ponnistusvaiheeseen riittää... =) mies kotona lepäilee, niin jaksaa mun kanssa yön sit väsätä lasta maailmaan.

Mutta tarkemman synnytys stroorin kerron sitten kun olen kahtena kappaleena.

Kiitokset tsempeistä :wave:

Jospi
 
Tuulikki73
Tsemppia Jospi!!!

Niin ja unohdin vastata kyselyihin, etta omalla autolla mennaan synnyttamaan, mies ajaa siis. Matkaa ei ole sairaalaan kuin ehka 15-20min. Mulle on sanottu, etta jos lapsivedet menee pitaa tulla heti sairaalaan naytille. Saattavat kylla sit lahettaa kotiin odottelemaan, mutta nayttaytymaan pitais tulla. En tieda olisko siihen sitten syyna se, etta taallahan ei pahemin tutkita onko vauva kiinittynyt vai ei. :whistle: Tai en tieda jos myohemin sit katotaan se tilanne, mut mulla ei asiasta ole harmainta hajua. Sen tiedan, etta paa alaspain ollaan, mutta muuta en.

Vaunut meilla on paikallisen Mothercare-liikkeen omat yhdistelmat, joissa tuli mukana turvakaukalo. Olis haluttu periaatteessa sellainen johon sais autoon telakan (vai jalustaksiko sita kutsutaan? ), mut tahan malliin ei sita saa. Ajateltiin ensin, et onko se sit hankala turvavoilla kiinnittaa se kaukalo , mut myyja naytti ihan kaytannossa meidan autoon miten homma toimii ja todettiin ettei tuo nyt niin hankalaa olekaan. Ja kun muuten tykastytyttiin rattaisiin niin ostettiin ne. Viikonloppuna taas testattiin, etta osataan varmasti kiinittaa kaukalo oikein ja ihan hyvin sujui. :)
 
No niin.Nyytti haettu kotiin.Poika tuli 5.2.2009.Helppo muistaa syntymäpäivä =).3880g,pituus 50cm ja pipo 36,5.Synnytys kesti rapiat 5 tuntia ja käynnistettin, koska ei haluttu verenpaineen takia päästää yliaikaiseksi.Pelkäsin kovasti käynnistystä,koska tiesin,että olen sidottu sänkyyn kiinni koko ajaksi,että hyvästi altaat ja käveleminen.Sain spinaalin,joka osuikin nappiin ja lisäksi ilokaasua.Ponnistusvaihe ei tuntunut missään,kun puudutus vielä vaikutti hyvin.Kaikin puolin helppo synnytys.
 
Kyl se nyt vaa duhan lykkäs. Toine sierain vuotaa ja toinen on tukkees, iha kuumeinen olo vaikkei kumet oo ja korvat kutii? Tarttis pysyy sovan pohjal vaa. Nyt ei ois kyl hyvä aika ees syntyy ku o voimat iha veks. Toivottavast pöpö lähtee äkkii.

Nii ja vaunut meil on uutena nettiliikkeest tilatut ja sellasen merkkiset ku firkon. En tiä millaset on mut yhdistelmät kuitenki. Käytös si näkee kui toimii. Kaukalost laitoinki jo aikasemmi.

Jaaha, jos mönkis takas sohvan pohjal kattoo töllöö

 
Iiris ja zelda paljon onnea nyyteistä!!

vaunuista meillä on nuo esikoiselle uutena ostetut emmaljungan city crossit 2006. nyt niihin hommasin vaan seisomalaudan. Kaukaloa ei ole,kun ei ole autoakaan. Jos joltain kaverilta sen verran lainaan saa sit et päästään laitokselta kotiin.

Jospin kuulumisia: Edelleen hän vaan odottelee nyyttiään, samassa tilanteessa kun missä tuossa aiemmin kirjotteli. tsemppiä!!!!

Ihme juttu,mytty ei taida sittenkään nyt syntyä tänä yönä ja aiheuta sitä lapsenvahti pulmaa :LOL: Muutama harjotussuppari vaan tullu tässä ja sit edelleen juilii häpyluuhun ja nivusiin. Mitenkähän sitä huomena selvii neuvolaan...pistettävä poika lykkimään mut sinne vaunuissa :xmas:

labello ja mytty 40+1
 
Iltaa mammat ja ONNEA vauvansa saaneille, tsemppiä myös nille jotka ovat urotyötä tekemässä =) :heart: :flower:

Mä en päässyt kans pariin iltaan palstalle, joten siksi ei ole kuulunut. Nyt on muutettu ja kamatkin aika kivasti paikoillaan. Aikalailla rankkaa ollut, vaikka olen huilinutkin välillä, mutta tuo turvotus TUNTUU jaloissa hyvinkin nopeasti. Oiket sormet myös puutuu etenkin öisin, mutta myös päivisin. Ainoa nukkumisasento alkaa olla vasen kylki jolloin lonkka huutaa hoosiannaa, joten ei kauhean pitkiä unia kerrallaan pysty vetelemään, muutoin aika ok kuosi.
Eilen ja tänään illalla särkenyt päätäkin :/ ..ja ollut jopa hiukka heikko olo, enteileekö sit jotain tautia vai mitä lie???

Kävin tänää kattoo Toukan ihanaa poikaa ja tajusin että kohta se on oikeesti itelläkin vaavi kotosalla, konkretisoitui taas vähän. Oli se söötti, tuijottelin sitä vaan kun toukka käytti koiruuden pihalla =) :heart:

Neuvola oli tänään ja kaikki oli oikein hyvin. Ens ma sit seuraava jossa varataan tiistaille aika kontrolliin, jollei ennen sitä kuulu mittää.

Tää uusi koti on kyllä niin ihana ja vaivansa väärti, ollaan tosi onnarilla, kissakin kotiutunut jo kivasti :) ja nyt vaan sit odotellaan..

Juuh ja jäin sitte minäkin ilman Madonnan lippuja :(

Hyviä vointeja!!

hm ja nökerö 40+4
 
Tänää on tullu muute iha ihmeen paljon vattankovettumisii ja sellasii liitoskivun tyyppisii sattuvii vihlontoi ku vauva liikkuu. Tätä päivää ennen ei oo tällasii ollukkaa. Toivottavast ei enteile viäl mitää tuloo. Saa majailla kyl viäl ainaki pari viikkoo. Muksutki menis sopivast mun mutsin lua ens viikon ke ja on muutaman päivän ni ei ois hoitohualii jos sillo päättäis tulla.
 
Iltaa palstalle!

Onnitteluhalit kaikille vauvelin saaneille :heart:

Jospille jaksuja ja voimia sinne taistelutantereelle :wave: ja Haavemammalle onnea uuteen kotiin :flower:

Mulla ultran mukaan LA oli perjantaina ja kuukautisten mukaan siis huomenna. Tänään alotin vasta pakkaamaan sairaalakassit ja vauvan hoitonurkkaus on viime silausta vaille valmis. Supparoi aika makosasti välillä, mutta harvempaan tahtiin kuin parisen viikkoa sitten. Taitaa olla sama kaava kuin edellisissäkin raskauksissa, että sen n. 10 päivää menee yli. Toivosin niin kovasti, että vauva syntyis nyt ke tai to, olis helppo saada lapsille just nyt loppuviikoksi hoitopaikka.

On tämä elämä jo niin kankiaa ja kivuliasta, kun joka liike pitää miettiä etukäteen. Se on aina ollu ihanaa, kun saa eka kerran synnytyksen jälkeen mennä mahalleen maate sängylle, voi sitä autuutta =) Mutta samaan aikaan on tullut jo heti massua ikävä ja niin käy tälläkin kertaa, varsinkin, kun tämä on nyt sitten se viimeinen raskaus...

Levätkäää ja kerätkää voimia tulevaan koitokseen, mammat! Malttiamalttia kaikille jo LA:n ylittäneille, supparituulosia kaikille niitä toivoville ja jarruja niille, jotka eivät halua vielä masustaan luopua :heart:

Muumiska ja Näppylä 39+6 :wave:
 
Onnea vauvan saaneille :flower:
Onpas paljon poikia syntyny :) Täälläkin päin on 4 tässä kuussa (ei palstaile) jotka saa vaavin, niin kaikille on poika luvattu :p

Noista naksumisista, niin mulla on nyt joka päivä kuulun semmost naksuntaa.. ja jokuku sano et lapsvedet menee, ni kuuluu sellanen "naps"-ääni (tms..) Ni nyt oon ootellu et koska lorisee, mut eipä tääl viel aineka oo :LOL:

Taidan alkaa hipsimää pikkuhiljaa tuonne sängyn pohjalle nukkumaan. B)

Tyttö-nen & Vaavi 38+3
 
merkkailuja.. :wave:

Kovin jo odotellaan vauvaa syntyväks, mut eiiii. Kokonaista yks kipeä supistus tullu, ja menkkajomotusta selässä ja jaloissa, sekä kivuttomia supistuksia ajoittain. "Tilaus" ollaan tehty lauantaille, saa nähä miten vauveliini tottelee :p

Onnea lapsensa jo saaneille ja muille tsemppiä odotteluun :flower:

Äiskät ja vauva tasan 39! :heart:
 
Perinteinen aamuntoivotus Almaalta. Ei uutisia; eiliset kävelyt aiheuttivat kyllä illalla supistuksia ja ihan oli jo vakuuttunut olo että nyt jotain tapahtuu (no, joka iltahan mä niin ajattelen) ja mitä vielä. Vauva väkersi masussa kyllä niin paljon, että toivoin että nyt sitten ainakin 'asettui paikalleen' ja on valmiina syntymään.
Huomenna taas ultraan seuraamaan kokoa, paljon olen saanut varoitteluja etteivät kyllä mitään toimenpiteitä tule määräämään... Voi vauva kun syntyisit vielä ennen sitä!

tv almaa vko 39
 
Onnea vauvansa saaneille ja vauvan hakureissuille :heart: :heart:

meillä on gracon turvakaukalo, aikoinaan esikoiselle uutena ostettu. Vaunut ostin nyt siskolta, sekin ostanut ne aikoinaan käytettyinä. Ne on teutonia merkkiset. Hyvin toimii joten meille ihan hyvät. =)

sadee80 38+2 :heart:
 
Huomenia =) Onnitteluja jo vauvautuneille ja isot tsempit taas kääröjä hakemaan menossa oleville :heart: Ei meinaa pysyä perässä kun koko ajan tapahtuu =)

Esikoinen ehti täyttää vuoden :heart: Tosin nyt jos tänään syntyy vauva niin samalle päivälle tulee synttärit :D Ei kyllä ihan siltä näytä että tulis :whistle:

Eilen oli neuvola, aika turha käynti.. Täti ei enää uskalla sanoa että ei tuo tuolla loppuun asti ole.. Laskettu aika kun on ylihuomenna :D Nyt sano vaan että voi tulla joko heti tai sitte mennä yli.. Aijjaa :kieh: Kyselin siitä avautumisesta nyt ja kuulemma on normaalia etät uudelleensynnyttäjä on viisikin senttiä auki ennen synnytyksen käynnistymistä. Käski "nauttia" siitä että satunnaisilla supistuksilla tulee tulosta kun ne on kaikki pois sitte siitä synnytyksestä.

Yliaikaiskontrollistakin puhuttiin ja TAYSiin kuulemma mennää kun ollaa 10-12 päivää yli. Mutta kuulemma (ainakin siellä) halutaan välttää käynnistyksiä ja täti kertoi sitte että viime aikoina on ollu noita tapauksia missä vauva on menny 3 viikkoa yli :eek:

Täällä aina satunnaisesti merkkejä lähenevästä synnytyksestä mutta jotenki viikko sitte se tunne että nyt se syntyy hävis. Ja nyt oonki yrittäny keksiä kaikkea tekemistä ettei joka kolotusta edes huomaa :D Ainoa on noi ukkapuikkovihlaisut ja sen perään liman eritys.. Kuinka paljon tota limaa riittää :x Esikoisestakaan en niinkään muista limatulppaa vaan että sitä tuli jatkuvasti...

Meiltä löytyy kaikki tarpeellinen esikoisen jäljiltä. Tai no meijän Brion Kombit laitettiin kiertoon ja hommattiin Teutonian tuplat. Kaukalona meillä on Britaxin Baby Safe Isofix ja siihen on adapterit ja käytetään kaukaloa Britaxin Vigour 3 rattaiden kanssa. Ne on ajanu meillä matkiksien asian. Mietin vielä että ostetaanko noihin rattaisiin vaununkoppa jos tulee lähdettyä vain vauvan kanssa johonki, vai onko ne niin pieniä matkoja että vauva voi olla kaukalossa. Käydään koppa hakemassa jos tarvetta ilmenee =)

Nyt aamukahville, esikoinen herätti jo ennen kuutta :snotty: Jännittiköhän pientä päivänsankaria :heart:

Anno 39+4
 
Hui, kun on taas tullu paljon vauvoja. Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:
Mä edelleen odottelen, että koska tajuan kunnolla, että tästä raskaudesta on lopputuloksena ihan oikea pieni ihminen...

Annon esikoiselle onnea!

Olisin mielelläni nukkunut tänään hieman pidempäänkin, mutta pikkuinen päätti, että on hyvä herätä heti klo 6 jälkeen. Kamala meno alkoi mahassa ja seurauksena tietenkin supistuksia... En kuitenkaan usko, että noi mitään saa aikaan. Sellaisia epämukavan tuntuisia vatsan kovettumisia ja sukkapuikkovihlaisuja tulee, harvoin kuitenkaan mitään sen kivuliaampaa, joten ei varmaan ihan lähiaikoina tule lähtöä.

Niin ja mulla ei ole mitään kiirettä saada vauvaa ulos vielä, mutta kyllä toi 3viikon yliaikaisuus kuulostaa aika kamalalta. Voisi hieman mennä hermo, kun alkaisi maaliskuun puoliväli lähestyä ja olisi edelleen raskaana. Niin ja asun kanssa Tampereella, joten TAYSiin menen synnyttämään.

Mulla oli ekan kerran sormet eilen illalla oikein kunnolla turvoksissa, niin että särki. Täytyy toivoa, että ei tule ihan joka iltaiseksi vaivaksi.

Paljon supistuksia niitä kaipaileville!

Kuume & pikkuinen 38+4
 
Meille syntyi poikavauva 4.2. klo 01.34. Paino 3700g, pituus 52cm ja pipo 36.5cm. Kotiuduttiin eilen, ensimmäinen yö kotona takana :heart: .
Synnytys kesti kokonaisuudessaan 11t45min. Kaikki meni hyvin vaikka aika hurja kokemus olikin. Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin.
Nyt suihkuun kun poju nukkuu..

T.Rosinante ja poju
 
Onnea Rosinante! :heart:

Ja onnea Annon esikoiselle. :heart:

Mua just pelottaa toi että satunnaiset supistukset avaa jo valmiiksi paikkoja. Nyt kun noita supistuksia on muutaman kerran ollut. Aikasemmissa raskauksissa kun ei ole kipeitä ollut kuin vasta kun synnytys käynnissä ja silti ne on mennyt niin nopeesti.. nyt saa sitten jännätä että miten nopeasti tämä täältä syntyy.. terkkakin sanoi että lähdet sitten heti sairaalaan supistusten alkaessa että ei kannata mitään tunteja jäädä kotiin laskemaan supistuksia.. :eek:

Eilen tosiaan mullakin oli neuvola. Mutta eipä siellä mitään uutta. Kaikki ok, paino taas noussut.. :x
 
Voi että, vauvauutisia vaan satelee.. :D
ONNEA Rosinante ja zelda! :heart:

Jokohan Jospi saanut urakkansa päätökseen?

Ja poikia tosiaan tullut. Tosin mun kaksi äippätuttua
(jotka meni molemmat synnyttään etuajassa vaikka piti
samaan aikaan ) saivat tytöt. Saa nähä kumpi itelle tulee
vaikka kaksi samaa veikkausta aikanaan ultrasta saatiinkin.

iitukka ja helmi 38+3
 
Onnea vauvautuneille :heart:

Neuvolakuulumisii:
Viimeks oli pää kiinnittyny ja tänää ei :| . Oli eri neuvolamuija mut kai se ny pitäis tietää et heiluuks se vai ei.
Kaik oli ok mut hemppa oli taas laskenu hiuka vaik syön edellee tuplana rautaa.
Ja paino nousee :xmas: ei auta.

On nii tukkone ja kurkkukipunen ny et on pakko kaivautuu sohval kattoo töllöö ku muksutki on viäl jonkun aikaa hoidos.
JeJa 38+4
 
ROSINANTE :flower: :flower: :heart: :heart: Onnea kovastii!

Päätin lopettaa lihavoinnit, kun saan mitä vaan aikaiseksi... :whistle:

JAIKS!!! :eek: Annetaan kolme viikkoa mennä yli! Mä ihan kauhuissani täällä. Onkos ANNO tuo TAYS mikä sairaala? Mulla vähän hakusessa nuo lyhenteet. Meikä menossa Hyvinkäälle ja sieltä en kyllä ole kuullut, että olisi tuollaista. Tosin kaikki lähes haluaa Hkiin synnyttämään... Kättärille tai Naistenklinikalle.. Minä taas ehdottomasti Hyvinkäälle. Nuo kaksi aijempaakin olen siellä saanut ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ja meiltä tuo ajomatkakin sinne vain puoli tuntia tai alle. Tietysti jos olisi riskiraskaus asia olisi erikseen...

Esikko 15v heräsi yöllä ja kuume 39,3!!!! :snotty: Eli SE on sitten meilläkin!! APUAAAA!!! EI TAHDO! Kaiken lisäksi jannun pitäisi lähteä rippileirille lauantaina!! Sanokaas nyt mulle, että on kunnossa lauantai aamuna! PLEASE :ashamed: Montakos päivää olette ystävät rakkaat sairastaneet?

Mulla nyt kääntynyt tämä mieli niin, että toisaalta en halua vauvan syntyvän vielä....
Poju kipeänä ja rippileirille lähtö kaikkea pitää hommata. (Odotan palkkapäivää) Sisäpelikengät ja talvikengät... On se muuten jännä, että noilla jää aina pieneksi kengät sillai, että eilen olivat hyvät ja tänään ovatkin PIENET... Sitten tajusin, että tarvitaan saippuat ym pojallekin reissuun... He omaan reissuun on sairaalakassissa, mutta pojan reissua en tullut ajatelleeksi. Kotonakin tarvitaan kuitenkin...
Tästä tulikin mieleen. Hui mitkä tararamäärät oltava Irlannissa ja Italiassa sairaalaan.... Oma wc paperi tuntuu jo aika erikoiselta! No maassa maan tavalla...
Niin ja harhauduin aiiheesta.. Isännällä ensi viikko etää koulusta, joka taas tarkoittaa meillä sitä on menossa töihin... Jos vaavi syntyy ensi viikolla nii tulee sitten palkattomia päiviä töistä ja sitä ei meidän talous nyt kestäisi... Eli siis summa summaarum synny nyt ja kaikki menee hienosti, tulen heti kotiin tai sitten vasta hiihtolomaviikon jälkeen.... :attn:

Nyt kauppaan...
 

Yhteistyössä