Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

eilen kirjoitin tänne taas pätkän, mut ei se koskaan palstalle asti tietään löytänyt kun tök-tök-tökkiii....

jospilla taitaa olla jo vauva kainalossa :heart:

Itse kävin neuvolassa. kaikki ok, sf-mitta laskenut 1cm matalammaksi. Painoa +100g/vko.

nyt syömään...

-kyrsä ja nappula 38+3
 
Tsemppiä vauvoja hakemaan lähteneille! Ainakin Jospilla taitaa olla urakka takana..
Onnea Orchidille ja muille joilla nyytti on kainalossa...

Mä olen kadekadekadekadekadekade. Nyt taas tonne aurinkoon pitää lähteä tätä häätämään. Eilen supisteli ja juili, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että se jää ikuisiksi ajoiksi sisälle. Laskettuun aikaan vielä 8 pvää, mutta jos sukulaisia katsellaan niin tämän olis pitänyt tulla etuajassa ulos. Jälleen kerran todistus totaalisesta ajoituksen puutteesta.. *murinaa* Lasketusta ajasta puheenollen, missä on esim. Pixie, jolla on samana päivänä la?

Luin eilen hesarista Stefan Wallinin ehdotuksen uudeksi vanhempainvapaaksi, mitä mieltä te mammat olette siitä?

Ai niin turvakaukalo, meillä on joku täysin merkitön mikä saatiin ilmaiseksi... Toivottavasti se kuitenkin "hoitaa hommansa". Vaunuina on Emmaljungan sport combi tai jotain. Siinä on tommoinen liikuteltava pehmeä sisäosa.. Katsotaan kuinka se toimii. Onko kellään kokemuksia sellaisesta ihan pienen vauvan kanssa?

Maanantain jatkoja... Kypsyttää kypsyttää...
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:

Viime yö meni taas niin huonosti kun vaan voi :whistle: kädet puutuu koko ajan ja kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa.. tulis jo vauva maailmaan, että helpottais nää vaivat! Nukuin muutaman tunnin sohvalla enkä olis millään jaksanut neuvolaan lähteä, mutta tässä taas kuulumisia sieltä:
RR 135/84
Paino + 1.831/vko :eek: apua! johtunee turvotuksista..
Sf mitta 35
Syke +130
Turvotus ++
Liikkeet +
Tarjonta RT
Pissa puhdas

Vauva ei ole kuulemma vielä kiinnittynyt, mutta ei kai kaikilla kiinnitykkään kuin vasta kun synnytys jo käynnissä.. eli ei varmaan tapahdu vielä mitään pitkään aikaan :headwall:

T. Kareliini ja vauveli 37+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mä oon ihan paniikissa!!! Huomenna aamulla 6.30 osastolle ja toisena oon leikkausjonossa! HUIIII! Mut eiköhän se siitä taas hyvin mene.:)

Rv 39+0
Tsempiä sulle huomiseen - kyllä se hyvin menee! :wave: varmaan kyllä jännittää...Onneks sulla on aamu aika. mulla sama edessä sit perjantaina...yritän saada vielä nää vikat päivät ajatukset muualle


 
Oon varmaan pinon ainoa, joka tässä vaiheessa tätä toivoo, mutta

Papu-kulta älä vaan synny vielä. :saint: =) =)

Hirveä olo. Keukoputken tulehduksella alkoi ja eilen alkoi sit ihan vaan flunssa. Joten joo.

Mietin huvikseni, et mitäs jos synnytys nyt käynnistyis, kuinka hitossa siitä selviäis??? :eek: :eek: :eek:


Papu-kulta, ole vaikka yliaikainen, mutta älä vielä ainakaan viikkoon synny, jooko.. :xmas:

ONNEA JO VAUVAN SYLIIN SAANEILLE! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mä oon ihan paniikissa!!! Huomenna aamulla 6.30 osastolle ja toisena oon leikkausjonossa! HUIIII! Mut eiköhän se siitä taas hyvin mene.:)

Rv 39+0
Tsempiä sulle huomiseen - kyllä se hyvin menee! :wave: varmaan kyllä jännittää...Onneks sulla on aamu aika. mulla sama edessä sit perjantaina...yritän saada vielä nää vikat päivät ajatukset muualle
Onnea perjantaille! Mulla on mennyt niiiiin hitaasti nää päivät sen jälkeen kun on tiennyt tuon sektiopäivän, tuntuu että järki lähtee! Mutta nyt ei ole enää onneksi kauan. Koita jaksaa vielä viimeset päivät!
 
Orchid: Onnittelut vauvasta! :flower:
Mutzille vielä tsemppi:hug:
Olispas kiva käydä ulkoilemassa. Ihana auringon paiste. =) Melkoista köpöttelyä toi meno jo on, kun oli liukasta ja tasapaino on tän ison mahan kanssa hieman hutera... Olen pitänyt sauvat mukana, niiden kanssa uskaltaa mennä vähän reippaammin.

Turvakaukalona meillä on BRIO Primo, sillä isofix-alustalla, ihan näppärän oloinen on, tosin istumatila on varmaan aika pieni...
Vaunut on Teutonian Mistralit. Molemmat on ostettu uutena, kaikki muu onkin sitten käytettynä ostettua tai lahjoituksena saatua.
 
Jaahas. Neuvolassa tuli taas käytyä. Oli tosi kummallinen reissu. Ensinnäkin siitä syystä että olin viime viikolla niin kiukkuinen etten meinannut edes uutta aikaa ottaa. Terkka sai kuitenkin suostuteltua;) Sairaalan tietoja ei oltu vielä laitettu koneelle mitä ihmeteltiin myös. Käynnistä on sentään viikko. Kummastusta aiheutti eniten se, ettei lantiotani oltu kuvattu vaikka lähetteen tehnyt lääkäri sitä nimenomaan pyysi. Sairaalalekuri tokaisi hyvin summittaisen ja tavallisen sisätutkimuksen jälkeen että hyvin mahtuu! Kauhua herätti terkkarin kommentti painoarviosta. Hänen kokemuksensa perusteella se voi heittää kilonkin..Vauva on edelleen ylhäällä eikä pää ole lantiossa päinkään. Sf-mitta kasvaa edelleen ihan omaa käyräänsä..Keskiviikkona aika sairaalalekurille uusille mitoille - niin turhauttavaa. Kaikki näyttäs muuten olevan kunnossa.

Henkeä haukkova Spectra ja mahtimaha sf37 rv38
 
Täällä tuo ambulanssi on pakko koska täällä kylällä ei taksia yöllä juurikaan kulje (olen selvittänyt asian ja näin tosiaan on) ja neuvolahoitaja sanoi et lanssilla ehdottomasti menet, laitto numeron 112 nlakorttiin muistiin(vaikka pitäähän se kaikkien muistaa paitsi meitsin pää on tyhjä nykyään ja se varmaan huomasi sen :D ) Sisko on aina kulkenut lanssilla, matkaa ollu se 80km mikä minullaki. Ja minulla ei muuta kyytiä ole mahdollista saada. Et semmoinen täällä Ylä-Savossa meininki.

Ja rasvattomasta maidosta; oliskos minä ollu sotkemassa teidän ajatuksia kun minullahan merkattiin papereihin vkolla 36+0 raskausdiabetes ja huomattiin sairaalassa että liian isot ruoka-annokset, herkut mielipahaan ja LIIALLINEN MAIDONJUONTI nostaa minun sokruja, join siis reilun litran päivässä rasvatonta maitoa aiemmin. Nyt juon 1-2 pientä lasillista jos sitäkään enää, viiliä-jugurttia-juustoa sitten lisännyt sen tilalle niin on ne nyt vähän paremmat arvot. Et sitä minä vain tarkoitin, ei muuta :) Anteeksi jos hätä tuli teille muille maitofaneille!!

absa ja pirteä atso 38+0

 
Ilmottaudun vielä "yhdeksi" olevaksi.

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Nyt aika kuluu hitaasti vaikka tekemistä kyllä olisi. Joka ilta se sama juttu : Huomenna olisi kyllä hyvä päivä syntyä. Mutta kun ei niin ei. Muuten ei niin väliä olisi, mutta vauvasta on ennustettu isoa ja mun nukkuminen on yhtä helvettiä rannekanava-ahtaumien takia. Ens viikolla käynnistetään viimeistään. Onneksi.

Sinituuli 38+3
 
Iiris on täällä taustaillut ahkerasti ja on nyt pienen tyttövauvan äiti. 3.2.09, klo.23.05 syntynyt neiti painoi 3470 g ja oli 49,5 cm pitkä. Synnytys oli aika nopsa, pari tuntia synnärille menon jälkeen vauveli oli maailmassa. Ilokaasua riipaisin muutaman kerran ja sitten passiivista ponnistamista kesti noin 300 min. Pienen alkusäikähdyksen jälkeen vauva on voinut hyvin ja perjantaina päästiin kotiin.

Lämpöiset onnittelut kaikille vauvelin saaneille ja tsemppiä ja onnea vielä niitä odottaville:)
 
Glow
Tänää sit ihan urakalla taas luen ja kirjotan :D

Neuvolassa käyty, kaikki ok!
Hb noussu, nyt 129, joten ei tarvi enää rautaa syödä, ihanaa! Paino oli pudonnu,
peräti -300g/viikko :D

Kiukutti mennä neuvolaan, mut kiukku jäi taas kerran oven taakse ja hymyssä suin tulin kotiin :)

"Vain" 3 sukulaista oli soittanu sillä aikaa kun olin neuvolassa
:kieh: Noh, soitin yhdelle jo takaisin että, ei, en ole synnyttämässä :attn:

Mun käsiä kutittaa edelleen, nyt on alkanu olee joka aamu kädet ihan puutuneet ja jotainhan yksi lääkäri ( ja täälläkin joku? ) selitti että noi vaivat vois olla yhteyksissä toisiinsa. Uudestaan verikokeessa pitää käydä keskiviikkona, JOS ei tämä vauva sitä ennen tule maailmaan!
Olis nyt niin ihana ja ensyönä vaikka alkais tulla... tai jo tänään illalla!

Jokseenki inhottavan/pelottavan kuulosesti naksuu mahassa joku, kun vauva liikkuu!

Ihana lenkkeily ilma, mutta kävelytiet ihan peilijäässä, missä on hiekat?? Jäin vähän aiemmalla pysäkillä bussista kotiin tullessa et tulee käveltyä...

Nyt odottelen anoppia kylään! Tulee taas varmaan lasti "vauvakamaa" jostain lakanoista se höpisi ainakin...
 
Glow
rupesin tossa jo yliaika juttuja miettimään ja pelkäämään ja hain sitten juttuja. Ei kuulosta hyvältä kun löysin palstalta keskustelun koskien sairaalaa jossa synnytän :headwall:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t664343,25
Siellä siis todellakin on porukka/käytännöt perseestä, anteekis vaan :ashamed:
Mut huomasin etten ole ainut jota on pompoteltu eikä ko sairaalassa ole yleistä käytäntöä asioissa vaan todellaki yks lupaa yhtä ja toinen toista ja ylilääkäri jyrää kaiken.
Jumankauta jos tämä menee yli :attn:
Ja kun meikäläisellä tässä on edelleen se pelko isosta vauvasta. Niiden ekojen arivoiden mukaan ei olla enää arvioita saatu kun ei ole lääkäri saanut mittaa päästä, mutta vartalonympärys on vastannut hieman isompaa... Miksi ne tuotaki kattoo ja pelottelee kun antavat kirjotuksista päätellen kuitenki mennä roimasti yli :headwall: :headwall: :headwall: ääh, ei pitäisi nyt maalailla piruja seinille eikä ärsyttää itteään lukemalla, mut onko muutakaan tekemistä? ei...
 
Kärppänä heinälatoon mul ei oo kiire synnyttää =) on nii pal tekemist ja tänää tuli kurkkuki kipeeks ja iso nuha:/ . Saa mennä mialuust muutenki yli.

On muute jumittanu eilisest illast asti täälki. Ei oo päässy sivuil ollenkaa. Ny vast.

Käväsin duunis moikkaa tänää ajan kuluks ja seki reissu näköjää vei mehut iha täysin ku oon tosi tööt |O

Huame olis taas neuvola. Varmaa paino noussu taas pari kiloo viikon aikana :whistle: on tullu vähä syätyy. Täs on sit taas tekemist synnytyksen jälkee et saa ittes normaali mittoihin.

Meil on kaukalona gragon telakallinen kaukalo joka on viäl paketis. Tarttis varmaa asentaa seki paikalleen jo.

Jos sit menis taas syämää :xmas:...ruakaa, just soitin kyl miehel perään ku lähti kauppaan et suklaa on loppu :ashamed: ja sit kitisen painost...oma vika
JeJa 38+3
 
Jeja ihanaa, mulla on ainakin yks kohtalon kumppani. :D ...tai oikeestaan ei. :snotty: Ei sun ois kipeeks asti tarvinnu tulla. :ashamed: Kunhan ois toinenkin, joka ei vielä hätistä asukkia ulos mahasta. =) Tämä flunssa on muuten pyllystä, muistinko vielä mainita? :saint: Vauva-parka on ihan ihmeissään. Äiti vaan makaa päivät pitkät (noh, pääseehän liikkumaan enemmän) ja välillä yskii niin, et seuraavasta rykäsystä taitaa tulla vauvakin mukana pihalle.. :xmas: Riivattu, nousis edes kuume, niin menis nopeammin ohi. Mutta ei.

Vaunuista ja kaukaloista tais olla gallubin tynkää. Papulla on Gragon logico S (tms. ..mikä se nyt on) sillä kiinnityshärvelillään sekä Emmaljungan City Crossit tuolla odottamassa. :)

Mä en muuten epäile enää itselläni yhtään sitä raskausmyrkytystä. ....tai no ainakaan verenpaineen puolesta. Mulla on normaalisti matalahko verenpaine ja vaikka nyt raskauden aikana se on ollut normaalin rajoissa (mulle korkea), tämä flunssa veti paineet taas niin alhaalle, et tänään oli pakko turvautua lakuun. Sitä sitten popsinut ja koitan saada paineet nousuun. Jos vaikka ei huippais iiiihan niiin mukavasti.. :xmas:

Mä oon kyllä taas täysin omanapainen. :snotty: Pahoitteluni. Päähän ei mahdu kuin omaa napaa ja räkää..


Mutta suurimmat onnittelut vielä uusille vauvaantuneille! :flower: :flower:

T. Duhadenä ja pirtsakka papunen 37+2
 
ONNEA VAUVOISTA IIRIS, HELMIVAUVA ja ORCHID*2 :flower: :heart: :heart:

Jospille tsemppi :hug: , koitokseen!

Kärppikselle myös :hug: ja pikaista toipumista taudista, ei varmasti ole häävi olo... :/

Mutzi81 tajusin vasta tonne mitäs nyt-puolelle kirjoitettuani,että "omaan porukkaan" tuli se TAYSsistä saamani ohje sektioon valmistautumisesta... :whistle: . Toivottavasti siitä tosiaan oli apua. Mulla vielä viikko aikaa ennen h-hetkeä :)
Tsemppiä vaan matkaan huomisaamuksi, ja ilmottele kun ehdit, miten sujui ja kumpi tuli...
Mä erityisen mielellään kuulen myös sektio-kertomuksia :whistle:

audriina ja muut huutiksesta gracon kaukalo+rattaat yhdistelmän huutaneet: mielenkiinnosta kysyn että mihin hintoihin tuli? ymmärrän kyl jos ette halua vastata, mut utelias olen :ashamed: ... Itse huusin sieltä graco travelsystemin vm-05 tai -06(ei muista...) 105e. siis kaukalo, jalusta ja matkaratas kuuluu siihen.

vaunut käytettynä myös huutiksesta, -07 emmaljunga ceroxit, mielestäni ei uusille häpeä kunnon puolesta yhtään, enkä mä itse niin välitä vaikkei kuosi viimesintä mallia olekaan. :D

Oma napa taitaa pikkuhiljaa käydä vaaville ahtaaksi, kun pari viimepäivää ollut vähän hiljaisempia. Välillä ihan joutunut toista tönimään hereille :ashamed: , kun tuntunut että onko kaik ok. Kyllä sit aina on mylläys alkanutkin... :D
Huomenna saan hepatoositestin tulokset, ja jos se on negatiivinen,niin sit mieluusti rauhassa odottelen ens maanantaiseen sektioon asti... Ja jos kokeissa jotain häikkää, niin varmaan sit TAYSsistä huutelevat kutsua sinnepäin...

palaillaan! :wave:

tatuka+peikko 38+6
 
ONNEA nyyttinsä saaneille ja ONNEA vauvanhakureissulaisille! :heart: :hug:

Kaukalo ja ratasgalluppiin..
Vaunut on Emmaljungan duo combi ja kaukalo Gragon autobaby jalustalla
sekä rattaat joihin kaukalon saa kyytiin. Nää hankittu uutena esikoiselle.
Nyt sit vielä hankittiin uutena Emmaljungan tuplarattaat ja vauvalle
niihin se kantopussi.

Haaruskivut on täälläkin aivan jotain omaa luokkaansa..
en kans muista et esikkoa ootellessa olis ollut.
Ei tosiaan meina välillä kävelemään päästä saati jalkojansa
pahemmin levitellä.
Supistuksia on alkanut esiintyä tiheemmin ja aika napakoitakin
mutta viattomia harkkareita kyllä ovat.
Mä oon nyt veikkaukseni tehnyt, helmi syntyy 3.3!
Että sitäpä sitä odotellessa.

iitukka ja helmi 38+2
 

Yhteistyössä