** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Jahvetti: Miks pitää olla paikat tyhjänä??? :/ Siis etkös säkin ollu tohon synnytystapa-arvioon menossa? Mulla ois se ens viikolla, ja aattelin vaan, et eipä mua oo kyllä ohjeistettu, et pitäis olla suoli tyhjä... :/ Ei kai ne persläpeä siellä roplaa??? :eek: :eek: :eek:
[
Ei kun mie meen ihan muista syistä =)
Mut onhan se kivempi mennä, ettei sit kaasuja päästele siellä, kun röörit tukossa :LOL: Joskus meinaan käyny niin, et on rupsu päässy lekurin nenään vaikka ihan normaalia sisätutkimusta vaan teki *nolonolonolo* :headwall: :headwall: Kärsin sillon tosi kovasta ummetuksesta, ihan mieletöntä oli...tais olla kakkosen aikaan :/
Mut saattaapa ne peppureiänkin kautta kokeilla, etenkin eka kerralla, jos on ihan synnytystapa-arvio :whistle: :whistle: Sen ne meinaan mulla ekasta teki |O

Juu, siis mie meen polille lähinnä kokoarvioon sokereitten takia. Sit samalla katotaan et kaikki ok...mm onko ne kystat hävinny, napanuora toimii kuten pitääkin ja vettä on riittävästi...noissa mulla on meinaan näillä viikoille ennen joka kerta huomattu jotain vikaa :x
Jeps, mulla polikäynti & synnytystapa-arvio sokereiden ja istukan paikan takia. Ei varmaan kukaan enää muistakaan, mutta mullahan oli siis alkuun istukka edessä ja alhaalla ja viime ultrassa (marraskuussa, oisko ollu rv28), kun tsekattiin Kättärillä istukan paikkaa tuumas, että istukka noussut jo niin paljon, ettei varmaankaan estä alatiesynnytystä. Tällöin kuitenkin sovittiin, että istukka tsekataan ultralla vielä vkolla 36, ja nyt siihen on sit samalla yhdistetty tuo vauvan koon arviointi kohonneiden sokrujen takia. Mä oon siis tähän mennessä ollu neljässä kunnallisessa ultrassa ja kerran 4d:ssä ja vielä ois ens viikolla yks julkinen tulossa, niin oonpahan ainakin päässy tiirailemaan vauvaa. =)

*muoks* Pidetään peukkuja, et kaikki ookoo sulla ja vauvalla, ettei mitään hämärää tällä kertaa löytyis! :hug:
 
cruella eikös ne täytellä sit vasta Kelalle, kun sen on pitäny ja tietää päivät, eli jälkikäteen :whistle: Siis noi isyyslomajutut...

Pakkauksen haalarin ajattelin nyt pessä vaikken edellisistä oo pessykään, mutta kun ensin oli se ruokalappuepisodi ja sit vielä se peitto, niin aattelin kyllä pessä KAIKKI :/ Ihan varmuden vuoksi :whistle: Tosin se puku on edelleen tuol paketissa, kun en varmaankaan ota käyttöön kun vasta syksyllä, kun on tuo toinen hommattuna =)
 
ultrien määrästä vielä et minä oon nyt käyny 3 kertaa kunnallisella ( rv 12, 16, 19) ja huomenna vielä menossa, mut tosiaan jos normaaliraskaus, eikä oo ensisynnyttäjä, niin vaan se 2 ultraa...mut mielestä TOSI vähän :/
Koska mulla on joka raskaudessa löydetty tässä rv 36-37 tienoilla jotain häikkää, jota on sit seurattu loppuun asti yms...no, onneks nyt pääsen =)
Olisin kyl menny yksityiselle, jos en olis tonne päässy =)
 
Hirveesti oli tullu tekstiä kolmen päivän aikana :) En jaksanu kaikkia lukea läpi, mutta ihanaa miten te ootte olleet hengessä mukana :heart:
Meille syntyi pikkuinen POIKA 31.12. klo. 23.50. Oli se vuoden 2007 viimenen vauva, joka mainittiin Itä-Savossa :D 3180g, 49cm ja pipo 34cm :heart: :heart: :heart: Äidin pikkuinen ihanuus :heart: Synnytys oli nopea: 8h35min, josta ponnistusvaihetta 35min, mutta tuntui 10 minuutilta. Sain epiduraalin ja kivut hävisivät kokonaan, tunsin supistukset vaan paineentunteena peräpäässä ja vettä lorisi joka kertaa niin että istuin synnytyssängyssä isossa lapsivesilammikossa. Kaikenkaikkiaan helppo synnytys :)
Poika vietiin heti lastenosastolle keskolaan, en saanut edes sylissä pitää :( Ensi-imetys venyi, imetin ekan kerran vasta eilen. Mutta maito tuntuu jo olevan nousussaan ja joitain pisaroita vauva taitaa saada rinnasta. Pullosta syöpi 20-30ml kerralla 3h välein. Tänään söi aamulla oikein tankkaamalla, tunnin välein 5-8 välillä :D Kaikki labrat on tähän asti olleet hyviä. Bilirubiini nousee, mutta ei ole vielä sinivalorajalla. Jos kaikki menee hyvin niin saatetaan saada ensi viikolla poika kotiin :heart: Toivotaan, ettei pikkuinen väsähdä. Lastenlääkäri siitä varotteli, että niin voi käydä. keskoset "tsemppaa" niin kovasti ekan elinviikon ja sitten vointi saattaa romahtaa :( Positiivisella mielellä yritetään olla.

Lähetään sairaalaan syöttämään poikaa :wave: Käyn, aina kun pääsen, laittamassa kuulumisia. Ootte ihania :hug:
 
Viimonen koneellinen pyörii(neljäs) ja sitten huilii loppu ilta. Nam. aattelin tässä lähteä Jahvetin ja Cruellan innoittamana käymään lindex/kappahl tienoilla vaikka just manailin ett halolla muakin saa nykästä. :kieh: Nooh eihän sieltä välttis löydy mitään...kröhöm...

Vietiin tyttö yöksi mummille niin saadaan hiukka lepohetkeä.Ihan jees. Josko tää päänsärkykin loppus.

Nyt meen taas.
Täytyy taas tulla kurkkimaan joskos Kiiniä näkyilis...

***Siellähän sinä!
Onnea Kiin perheenlisäyksestä! Kyllä täällä on sukat pyöriny jaloissa ja iho kananlihalla ootettu uutisia. Ihanaa että voitte hyvin ja hyvänkokoinen POIKA sieltä tuli. Jaksuja sinnepäin ja toivottavasti poitsu pääsee pian kotiin! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:
 
voi kiinille hurjasti onnea pienestä pojasta!!! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: niin ne 4d-ultratki vaan erehtyy :whistle: mut joo, ihanaa et kaikki hyvin ja synnytys meni nappiin. oli muutes ihan kun mun eka synnytys, ajatki samat =) jakselkaa, toivottavasti saatte pojun pian kotiin :heart: :hug:
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ihanaa!!!! Vihdoinkin Kiinin kuulumisia! Täällä ihan tippa linssissä...Hieno kuulla, että hyvin jakselette, sekä äiti että pikkuinen! Toivotaan pojulle jatkossakin jaksuja ja vanhemmille myös! Niin ja pikaista kotiin pääsyä...

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

En muuten ekaks kiinnittäny ees huomiota, että tuossa pojassa ois ollu mitään "ihmeellistä" (siis sukupuolta tarkoitan)...vasta kun Jahvetti mainitsi, niin tajusin, että tosiaan poikahan sieltä sittenkin tupsahti, vaikka tyttöä arveltiin :heart:
 
Isot onnittelut Kiinille ja perheelle! :flower:
Ollakseen ennenaikainen on aikasta normaalinkokoinen poika. Ja vieläpä poika, sen lisäksi että laitokselle lähteminen voi tulla koska vaan, ei välttämättä sukupuolesta kannata mennä takuuseen.. =)

Näin vaan sitä meistä ensimmäinen jakautui.. Kieltämättä mä ainakin kuulostelen oloani tarkemmin vaikkei vauva taida olla edes laskeutunut. Kävin tossa shoppailemassa Sellossa ja takas tullessa kävelin juna-asemalta kotiin kauppakassin kanssa. Kivasti juili alhaalla, tuntui että vauva ois ihan kohdunsuun kohdalla.. Mä köpöttelin tosi hitaasti. Ja mietin että ehkä mä tästä eteenpäin liikun vaan autolla jos meen kauemmaksi. On muka turvallisempaa että mulla on auto alla kuin vaihtoehtona on se että mä köpöttelen kantamuksineni ties missä. Jos vaikka joudunkin soittamaan miehelle että voi siirtyä laitoksen suuntaan, mä voin ainakin siinä tapauksessa ajella jotenkuten Jorviin..

Mäkään en ole kuullut tosta ä-pakkauksen peittojutusta. No, samalla pesen kun lakanatkin.
 
Onnea Kiinille ihan hurjasti, ja miehelle tietty :heart: :heart: :flower: :flower:
Voi miten hyvän kokonen poika..ja tosiaan poika :eek: . Eihän sillä ole merkitystä, mutta niin Mytä lupailtiin =) . nyt vaa väriä koneeseen ja vaaleenpunaset sekaan :D . OIkein hyvää vointia teille kaikille!!!
Kauna seuraavat piliarvoja? Siis sairaalassa? Että millo te mahdollisesti kotiudutte kaikki? ONNEA!

(.): Täällä on alapää ku sillitehtaalla :x :x :x Hyi hyi yök ja yrjö, että voi lemuta :eek: |O . Mikä ihme sielläkin nyt, ku tollai kävi "tuoksumaan"?? Jos vielä tiistaina haisee, se lekuri heittää georget ja pyörtyy, ku menee tonne jalkoväliin.
Oon ollu tosi pirtee taas. Aamusta oltiin 2h puistossa ja sit päikyt. Suoraa sängystä kiskoin tytöt pihalle ja mentii reilun tuniin lenkille vielä, ihanaa, nautin, ku ei aikasemmin ole saanut liikkua. Nyt en niin varo..tuskin tuo mitää aiheuttaa vaikka steppais viis tuntia.
 
Onnea Kiin ja perhe :wave: Aikamoista meininkiä =)

Voi veikkonen, kai se on varattava ultra vielä huomiselle, perhana, kaapit täynnä tyttöjen vaatteita, mitä jos käy niin kuin Kiinille :eek: Päiväpeittoa ja tauluja myöten kaikki tyttöjen värejä... Kuinkas monta kertaa teille Kiin sanottiin, että tyttö tulee? Meille on sanottu jo kolme kertaa mutta voiko siihenkään uskoa...
 
Heips :wave:

Kiinille ja miehelle PALJON PALJON onnea pojasta :flower:

Aika hyvän kokoinen noille viikoille. Eikö sun LA ollu vasta 4.2. Vai muistanko väärin. :whistle:

Hei asiasta kissaan mitä hemmettiä ne perärööristä kattoo synnytystapa arviossa. En varmasti mene jos on joku yleinenkin käytäntö. Ja mulla varmaan se hemmetin mies lääkäri viel mist ei saa mitään selvää.

Kivasti on vatsa vetänyt kovaksi palloksi ei tarvinnut kuin käydä kaupassa ni johan rupes. Päätin sitten että takaisin kotiin koneelle ja sohvalle maate.

Ja toi hemmetin alapää. Turvoksissa on juu ja pyyhkiessä niin pirun arka ettei oikein koskea saata. Ärsyttävää.

Täällä myös huonoa oloa ilmassa.

Nyt taas menoks sohvalle.

Niisku-neiti & rinsessa 35+2
 

Yhteistyössä