Alkuperäinen kirjoittaja c81:Alkuperäinen kirjoittaja SEE:Mulla ilkeitä supistuksia oli viikolla 15 jonka jälkeen helpottivat. Nyt sitten taas tällä viikolla alkaneet. En oikein tiedä miten noihin pitäisi suhtautua. Kestoltaan eivät ole kuin muutamia sekunteja mutta kyllä ne kipeitä on, eli pitää kyllä ihan pysähtyä kun niitä tulee. Viimeksi neuvolassa niistä puhuttiin ja silloin ohjeena lepääminen. Mitä sitten saa tehdä ja mitä ei? Missä sitä nyt töissä kävis lepäämään? Milloin pitää huolestua? KOKEMUKSIA JA NEUVOJA VAILLE. Maanantaina aion tietysti kysyä tuolla rakenneultrassa asiasta, mutta olisi kiva kuulla teidänkin kokemuksia moisesta.
Mie juuri tulin KOKSista, kun neuvoal ei kommentoinut mitenkään - mulla ollut myös parisen viikkaokipeitä suppareita, ja jopa viiem yönä heräsin niihin! Kaikki oli ok, kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula täyspitkä. Ja syytä ei keksineet. Multa ei kielletty muuta kuin painavien nostelu ja muu kova rasitus, sekä yhdynnät. Mutta se nyt on ollut jo pitkään käskynä sen istukan takia. Neuvola sanoi mule vaan, että pitää juoda paljon (ja sitä olen kyllä tehnytkin!) sekä käskivät mennä kylkiasentoon makaamaan jos alkaa suppaamaan, niin se voisi helpottaa. :hug: Ymmärrän huolen! Miutkin laitto saikulle, kun ei töisäs voi mihinkään mennä lepäilemään kesken kaiken!
Täällä on kans yks joka on passitettu sairaslomalle. On tässä parin viikon sisään aina ajoittain iltosin/öisin ollu painon tunnetta tuolla alamahalla ja välillä on jomottanu ikävästi.
Olisivat laittaneet pitemmälle, mut ehotin et jos katotaan et olen tän päivän ja levähdän kunnola koko viikonlopun. Katotaan sit maanantaina uudestaan.
Oli keskiviikkona töissä TOSI työläs päivä, piti paljon nostella potilaita ja koko päivä olla jaloilla (olen tk:ssa sh:na). No sit torstaina aamuyöstä heräsin siihen et maha tosi kippee. Lähin kuitenki töihin (isäntä ei oikein tykänny ku en aamulla ollu sitä herättäny), töissä sit patistivat neuvolaan.."ku ei sua voi kattoa, yks kävelee kaksin kerron ja on ihan kalpea". Neuvolassa ultrasivat alakautta, oli onneks paikat vielä täysin kiinni ja kanavaa yli4.5cm jäljellä. Päältäkin kattovat, vauvva jakseli hyvin, kellotti jalat ristissä pää alaspäin. Hyvin näky jalkaterät. Otti samalla hiiva ja jotain tulehdusnäytteitä. Meinas et voi olla joku tulehdus tai sit hiiva, tai/ja tuo mun endometrioosi tekee nuita liitoskipuja ja se sit laittaa supisteleen.
No tän päivän olen sit nukkunu (kävin n.1h poimiin puolukoita, hiljakseltaan). Nyt on tuntunu hyvältä. Olin varmaan jo yli väsynytki ja siittä tuo kalpeus, ku hb on 130. Pomo säikähti tosissaan, ku kävin saikusta ilmottaan, et tulenko vielä töihin....TOKI. Olen kyl niin pitkään kuin suinki mahollista,(tietty jos paikat alkaa pehmeneen ni sit tietty jään kotia) ku on kuitenki mahdollista vaihtaa keveämpiin hommiin ts.jättää nostelut kokonaan pois ja taukoja tiheämmin. Keskiviikkona ei vain amppari kuski tajunnu etten voi nostaa..käski vain nostaa kevyemmin
neIHM mulla tuota rintojen "kylmänarkuutta" on ollu liki koko odotus ajan. Myös ennen menkkoja oli/on. Tänäänki ku oli +2C,ni sattu ihan hirveesti vaik oli kunnolla vaatetta päällä.