**Helmikuun Helmet** marraskuu

No niin, vikat opiskelut työn ohessa on nyt ohi ja työpäiviäkin enää 18 jäljellä joten mä aattelin vetää lonkkaa loppuvuoden =)

Peittojen heiluttelusta.. On se meillä jäänyt vähemmälle, ennen pari-kolme kertaa viikossa on vähentynyt selvästi. Ihan mun takia, mä en koe olevani erityisen kiihottava tän mahan kanssa. Mies ei ole samaa mieltä mutta ei myöskään vonkaa. Jos mua haluttaa, niin sit melkein pitäis samantien ryhtyä hommiin koska todennäköisyys että mua alkaakin nukuttaan on tosi suuri :ashamed:

Hankinnoista: meiltä löytyy seuraavat tavarat
-äitiyspakkauksen tavarat
-vaatteita 50-62 cm mun mielestä ihan tarpeeksi
-vaunut (lämpöpussi,sadesuoja,hyttysverkko,pehmeä kantokassi)
-Pikku Myy-soittorasia
-turvakaukalo
-sitteri
-hoitopöydän pehmuste

Ensi viikolla lisäksi tulevat
-pinnasänky
-Vitmi-kantoliina
-68cm housut ja body
-hoitopöytä
-2 kpl liivin suojuksia..
-2 kpl imetysliivejä

Lisäksi pitää vielä ostaa:
-tutteja (millaisia??minkä kokoisia??)
-tuttipullo(ja?)
-lisää liivinsuojia
-imetyspaita
MITÄ MUUTA?

Jouluna varmaan saadaan lakanasettiä pinnikseen ja villakerrasto.

Niin.. mitä muuta me tarvitaan..? :whistle:

 
Meillevauva, sama kyssäri mulla mielessä päivittäin... :p En oo mitään hygienia juttuja vielä ostanu... Noista isommista hankinnoista on jo kaikki tarpeellinen, paitsi amme. (jos sitä nyt vois "isoksi" hankinnoksi luokitella..) Vaatteita on jonku verran, mutta uskon että pärjätään alkuun niillä sekä äpakkauksen vaatteilla. Jos ei pärjätä, nii hyvä syy lähtä kauppoja kiertelee. Mukava, ku voi sit hyvällä mielellä ostaa tietyn värisiä, ku ei huvita enää ostella noita neutraaleja värejä.

Nyt siihen asiaan, jonka takia tulinki teille kirjottaa... Nimittäin tosta peittojen heiluttelusta... Täällä on masismieli päällä, ku mies sano ennen nukahtamistaan yhtäkkiä: "Oisko sun mielestä mukava, jos sua tekis mieli touhuta, mutta mulla ei tekis mieli?" Jotain yritin sille vastata, mutta sitte se kohta jo nukahtiki... Jäin vaan itekseen miettimään, että taitaa miestä pikkasen ärsyttää tai vaivata tää tilanne... Se ei oo koskaan aiemmin ottanu touhuamista puheeksi tms! Ja sitte ihan yhtäkkiä väläyttää tollasen... Yritin kysellä, että miltä siitä tuntuu, ku en joka kerta syty, ku se haluais... Mutta ei noilta miehiltä saa oikeen lypsettyä mitään tietoa... Sano vaan, että "ei se kovin kivalta aina tunnu..." Tuli vaan sen jälkeen itelle niin surullinen mieli ja jotenki niin masis. Toinen nukahti ja jäin yksin vatvomaan asiaa ja murehtimaan... Kyllä me suht useesti mun mielestä touhuillaan, ku kuitennii vähintään kerran viikossa, joskus hyvästi enemmänki. Mies vaan vois touhuilla melkeen koko ajan ja joka päivä... Huomenna se on koko päivän töissä ja seuraavan yönki, niin aika ikävä, ku ei voi asiaa sen kans sen enempää käsitellä... Masentaa... Mies taitaa oikeesti kärsiä tästä tilanteesta, enkä mahda sille mitään... Ei kiinnosta väkisinkään touhuilla...

Sorry tää valitus... Piti vaan johonki purkaa...
 
Napsu, se on ihan ymmärrettävää että mies ei aina käsitä, ettei seksi pysty toista kiinnostamaan yhtä paljon... mutta todella, eihän halujaan voi määräillä, että toisaalta hyvin epäreilu tuo kysymys, meilläkin asiaa vatvottu joskus ennen. Mutta mun haluttomuus yleensä johtuu siitä kun pitää yöllä mennä töihin niin sitä tahtois nukkuakin ennen sitä...

Nykyään mies ottaa asian vähän rennommin, sanoo vaan että ei haittaa, onhan mulla kädet =) Ja mikäpä minä olen toista estämään, mä saan nukkua tarpeekseni ja toinen saa edes jonkun tyydytyksen... mutta pitäähän sitä päästä välillä toisen kanssa touhuamaan yhdessä B)

Oon nyt kaks viikkoa ravannu iltasin postilla katsomassa onko mun pakettikortti jo tullut... eilen sitten luovutin, en jaksanut lähtee ja yöllä töihin tullessa sitten ihan ohimennen vilkasin ja mikäs se siellä... Pakettikortti jossa sisällön kohdalla luki äitiyspakkaus! =)

Mutta sitten ajattelin pidentää jännitystä ja jättää sinne, haen sitten laatikosta kun postisetä tuo... olenpa ihmeen kärsivällinen :p Mutta kun lähden kylille päin kuitenkin vasta postin tultua niin en tee sillä kortilla just nyt mitään...

Kauheen pitkät listat juttuja teillä jo :eek:
Meillä ei tosiaan ole kun se pinnasänky, kehdon jalkoja etsitään meidän porukoilta kuumeisesti (miun kehto muuten, jotain perintökalleuksia meilläkin... :)), vaatteita on ainoastaan ne mitä on siskoilta saatu, tosin niitä sitten ON, en vaan tiedä riittävätkö siltikään... Sitten tänään saan sen pakkauksen...

Ai mutta onhan meillä myös leikkimatto ja kantoreppu :) Nekin kierrättyneet siskojen lapsilta... Turvakaukalo saadaan vuoden alussa kun edellinen käyttäjä kasvaa siitä yli, samoin sitteri...
No okei, on mulla sinkkivoidetta hankittuna... Ostin kun oli yhden liikkeen loppuunmyynti ja kaikki miinus 50% :D
Ja isyyspakkaukseen ostin kuviollisia harsoja, söpöillä vihreillä pupuilla. Sopii sekä tytön että pojan puklut niihin =)
 
huomenta :wave:

pusuapinakin kuuluu tän aamun virkkuihin ;) sain ite nukuttua 6 tuntia putkeen ja muutenki yö meni hyvin ni heräsin hirveen aikasin. no jääpähän kunnolla aikaa kun poju menee tänään aamupäiväksi tarhaan. ellei herra sitten päätä nukkua posottaa esim kasiin :kieh:
kiitos kiin, hilari ja jahvetti rättivinkeistä =)

hilari:teillä kanssa edessä 2-vuotiaan siirto omaan huoneeseen tai siis sisaruksen kanssa samaan. millon meinasitte? meillä sama tilanne ja tiiän et pitäs ruveta siirtelemään pikkuhiljaa mut kun ei raattis :ashamed: :'( oonko vähä hölmö :whistle: pärjäähän tuo siellä mut kun oon aina yöllä peitelly poikaa kun potkii peitot myttyyn ja ollu helppo kun on siinä liki. voihan tonne toiseen huoneeseenki mennä mut ton katin takia haluisin pitää tonki makkarin oven kiinni. en halua et se menee pojan sänkyyn :x ja sitte meillä on vielä se että miehen lapset on puolet kk meillä ja isompi nukkuu mun pojan kanssa sitte samassa eli missä vaiheessa se kannattais siirtää? sillon kun lapset täällä vai sillon kun ei? :attn: antakaa mielipiteitä.

oma ( . ) oon kyllä big fat mama |O kohta en pääse enää ylös mistään ja kävelyki välillä vaikeeta. olin autuaasti unohtanu tän vaiheen raskaudesta :saint: toisaalta toivois kovasti et vauva jo syntyis mut sit toisaalta et ei ku mietityttää edelleen se et miten se vauva-arki lähtee sujumaan kahden pienen kanssa :| turha tietty etukäteen surra mut tulee nyt useimmin mieleen kun synnytys lähenee.
kai se on lähettävä pikkuhiljaa aamupuuhiin et keritään site ajoissa tarhalle. tänään ja koko vkl on aika hyvin menoja, kiva kun pääsee vähän täältä torpasta muuallekki B) hauskaa vkl evribadi :wave:
 
Meillä on esikko taas kipeenä, en muista mainittinko siitä jo :/ :kieh:

Cruella, minä ehkä siirtäisin sillon, kun kaikki on paikalla, niin ei toiselle osapuolelle tuu sit oloa, et joku on menny hänen reviirille hänen poissaollessa... :whistle: =)

Täällä kans liikkuminen TOSI vaikeeta, ei tää koskaan oo näin vaikeeta ollu tässä vaiheessa. Alaselkä ja häntäluun tienoo on NIIN jumissa välillä, ettei selkää saa suoraksi ja jalat meinaa lähtä alta...pakko sanoa seuraavaksi neuvolassa :/
Turvotus oli ehkä viikon poissa, palatakseen uudelleen, sormet on pahemmat kun HK:n siniset :snotty: |O
Mies eilen sanoi, että meihin ei taida pitää se uskomus paikkansa, että odotusaikana tyttö vie äidin kauneuden...TAI sit meille on tosissaan tulossa neljäs poika :LOL: :LOL: Aika ihanasti sanottu, kun itse tuntee ittesä turvonneeksi possuksi :whistle: :heart:

Kukas muuten ottaa joulukuun pinon hoitaakseen :wave: :wave: :wave: Vapaaehtoset voi ilmottautua :LOL:


Jahvetti 31+1
 
Huomenta!mie oon aikonu ja aikonu siirron tehä siskon kaa samaan huoneeseen,mutten oo vaan saanu aikaseksi,,,,kun meillä on toi kohta 5v ki sellanen tapaus että illat menee rallatessa,,ni en tiiä miten saan yleensä toteutettua asian. eka pitäs vanhemman nukahtaa ja sitten viiä toi nuorempi nukkuun,,,tai jotain.ja sit tiiän että tää nuorempi alkaa öisin juokseen meijän huoneeseen ja nyt nukkuu kuiten suht rauhallisesti meidän huonees koko yön,ni senkää takia ei oikein innosta se huoneen vaihto ajatus.että en tiiä kohta tietty koittaa jo helmikuu ja meidän asetelmat edelleen nämä,,,mutta aattelin että jos siten on ,ni meen vauvan kaa sitten ton isomman huoneeseen ja mies nukkuu tän kaks vee kanssa,koska isompi ei niin herkästi herää imetyksiin tms...hmms,,kuuulostaa helpolle ajatella,mutta viimeksi jo oli se kokemus että yöt oli yhtä rallia,kun nelonen syntyi oli kolmonen vajaa kolme vuotta ja juoksi yöllä meijän huoneeseen eikä nukkunu sit juuri lainkaan kun imetin ja vaippoja vaihoin yöllä :| siinä kaikki kukuttiin ja vauva ku nukahti ni sitten isompaa nukutin....hohhoijaa,,,mutta jospa se siitä lähte sujumaan jotenni,,ja sit sitä jälkikäteen harmittelee kuitenki kuinka pian vauva aika meni.
Juu tulipas tarinaa,tiä ymmärsikö kukaa mitään =) kahelta oon taas heränny,meinaa väsyttöööööö |O
 
Pakkashuomenet!

Minä voin ottaa taas pinon hoitooni :D

Teillä joillainhan on asiat paremmin ku hyvin ku niin paljon tavaroita ootta saaneet jo kokoon. Jospa sitä ítekki tässä joskus.. Miehelle eilen sanoinki että olis niin paljon helpompaa haalia tavaraa jos olis toinenkin makuuhuone, ei oikein kehtaa vielä kaikkia kantaa kaksioon..

Täällä tuli taas suonenveto yöllä pohkeeseen ja nyt on taas kipee ainaki kaks päivää. Pitäs vissiin alottaa se magnesiumin syönti, ei auta villasukat enää öisin :D

Omaan napaan ei oikein kummempia.. Vauva on vissiin kääntyny tai jotain ku nyt on potkut alkaneet tuntua tuolla alhaalla, alkuviikosta olivat vielä tuossa navan sivulla. No liikkukoot kun tilaakin on :heart:
Oma olo on jotenkin tukala kokoajan. Kuuma välillä mutta sitte ku heittää villatakin pois nii huomaa että palelee aivan hirmusesti..
Köntys olo on myös alkanu hiipimään tänne. Lattialle jos istumaan meen nii oma aikasa menee ähräilyssä että ylös pääsee, jos ei sitte miestä kutsu nostamaan :saint: Sama homma jos sohvalla makaa :ashamed:

Plaah tuota synnärin toimintaa!! Siskolla eilen olis ollu aika käynnistykseen ja menivätkin sinne nii passittivat kotia takas!Lauantaina pitää käydä tarkkailussa ja maanantaina vissiinni käynnistävät jos ei aikasemmin ole itsekseen tulollaaan..

Tänään olis työpaikan illanistujaiset ja sieltä sitten aikasin kotia nukkumaan että sais hieman väsymystä karkoitettua =)

Viikonloppuja kaikille :wave:
 
Huomenta |O *haukotus* Piti nousta ylös syömään, kun tänään on neuvola ja sokerimittaus. Mie olen ruvennu nukkumaan älyttömän huonosti :( Kokoajan herään ja pissillä pitää ravata parhaimmillaan 3 kertaa yössä. Ja nään kummallisia unia, viimeyönä unohdin lähteä sinne Ruotsiin, mihin ollaan menossa ens viikolla :| Katoin unessa kelloa, että sepäs onkin jo seittemän, laiva lähti jo.

Petihommista Mie olen jo sanonu miehelle, että seuraavan kerran saat ehkä joskus maaliskuussa :D Homma ei kertakaikkiaan enää suju tän mahan kanssa ja tuntuu epämukavalta. Myö ollaan sitten hoidettu hommat niin, että mie "avustan" miestä ja sen jälkeen mennään suihkuun "avustamaan" minnuu :p Ei rakasteluun yhdyntää tarvita :heart: sanoi meiän kouluterveydenhoitaja ;)

Cruella 2v. on niin pieni vielä, etten mie raaskisi sitä omaan huoneeseen laittaa. Ikävähän siinä äidillä tulisi :heart: Järkevintä tietysti olisi, että se menis omaan huoneeseen, omaan sänkyyn, että vauva ei herätä sitä joka imetyskerralla yöllä. Siirto menee varmaan kivasti leikin varjolla sillon, kun tyypin sisarpuolet on käymässä niin saavat nukkua keskenään ja pikkusella on turva toisista.
Ai kauheeta, siskonpoika on nyt 2,5v. ja miusta se on niin hirmusen pieni vielä :heart: Vauva vasta ... :) Se on niin ihana, kun sen sanat on vielä epäselviä ja se kutsuu minnuu "putteeksi" :D Mie olen poitsun moster eli äidinsisko, ollaan suomenruotsalaisia, moster on siis "puttee" :heart: Miulla tulee vaan joku porsas mieleen tuosta sanasta :p

Nyt kaivamaan puhtaita vaatteita jostain, se on pyykkipäivä meinaan :/ *plääh* Eilen en taas muistanu, että ollaan illalla menossa appiukolle syömään ja tempasin puhtaan paidan päälle. Kaikki vaatteet on pakko heittää pyykkiin, kun sieltä tulee, kun ukko polttaa sisällä :x Aina se kärryyttää miun vieressäki, vaikka mie karjun sille pää punasena, että ei tarvii siinä poltella, vauva myrkyttyy!! |O Se ei kuulemma "muista" ikinä, että miun vieressä ei saa polttaa! :eek: Mie oon vaan sitä mieltä, ettei se välitä :/ Se ei millään usko, että passiivinen tupakointi on vauvalle vaarallisempaa kuin varsinainen tupakointi. Eikä se usko sitäkään, että sen jalkojen valtimotukokset johtuu sen elämäntavoista... Ei vaikka sille on tehty pallolaajennus ja laitettu keinosuonta niihin kapisiin kinttuihin :whistle: Ihan vaan esimerkiksi, että sen lempiruokaa on läskisoosi ja perunat sekä käristetty pekoni ja suolasärki :x Polttanut on viimeset 40 vuotta ja vihaa vihanneksia. Liikunta on kirosana ja urheilu ihan tyhjänpäivästä vouhottamista. Töitä pitää vaan painaa kun hullu.

Oho, tulipa vuodatus :D Nyt pukemaan. Tuun sit illemmalla laittamaan neuvolakuulumiset :wave:

Kiin ja My 30+4
 
Huomenta.

Pusuapina Niin oliko sulla neuvolalääkäri? Miksi sait tietää vauvan koon???

Tai siis OLEN KATEELLINEN KAIKILLE NIILLE JOTKA TIETÄVÄT VAUVASTAAN ENEMMÄN! eli painoarvion ja kaikkee. Miks mä en ole saanu tietää... Jos en olis ollu 4d-ultrassa niin olisin viimeksi nähnyt pikkuiseni rakenneultrassa rv 20! Ei ole reilua. Ja kun mua kokoajan pelotellaan niillä sokereilla et vauva kasvaa liian isoks ja noudata dieettiä ja blaah! Voisivat sitten edes katsoa onko se nyt niin iso mitä väittävät sen kasvavan... rv 26 meidän vauvan painoarvio oli 860g onkohan se paljon vai vähän kun yritin siltä 4-d häiskältä kysellä mut se vaan mumisi jotain.

Ja tiedän että sitä painoarviota ei tehdä kuin vasta siellä rv 36 tiennoilla ja samassa katsotaan vauvelin tarjonta. Mutta miksi jotkut saatte tietää jo aikasemmin??

Vauvan tarvikkeista.

On sinistä ja punasta on äippäpakkauksesta uusia ja vuodelta -95

Kaikkea olen vastaan ottanut mitä on kannettu/annettu!

Eilen saatiin toppapukuja ainakin 4 kpl ja makuupusseja, kietaisupaitoja ja taaperokärryt. Meidän makuuhuone näyttää ihan varastolta kun ei olla viel saatu äitini laiskuuden takia sitä lipastoa johon saisin kaikki vaatteet.

että näin.

Anteeksi se alkupään teksti ottaa vaan kupoliin. :headwall:

Niisku-neiti & rinsessa 30+3
 
ja mukavaa viimeistä marraskuun päivää!!
Heräsin sit aamulla 7.00 vaikka ois ollu mahku nukkua 9 asti kun pojat nukkuu suunnilleen sinne asti nykyään. Nukkuunkin menin vasta puolilta öin,mut no tulipa aamulla siivottua keittiö rauhassa ja astianpesukonekin pauhas heti aamusta.
Isäntä kävi kaupassa heti 7 kun ne aukes niin ei mun tarvi tänää raahata painavia ostoksia.Meen sit poikien kanssa shoppaan kaikkee jouluun liittyvää. :)

Oon koittanu ettiä sitteriä edullisesti kattellu huutonettiäkin,mut postikuluineen ne hinnat menee suht korkeiks ja sit huomasin tampereen vauvatalo johannan sivulla tarjouksessa olevan Scenique Musical Kick 'n Play sitterin ja varasin sieltä heti niin että ukko sit töiden jälkeen tänään piipahtaa sen hakemaan!!

Eilen tuli kutsu taysiinkin kun vähän oli sokrut ennen ateriaa tässä koholla. Aika sinne on sit 11.12 et samalla tekevät tän raskauden ekan lääkärintarkastuksen.

Nyt kutsuu alakerta ja poikien aamupalat..

:wave: :wave:


Mamitre 27+3
 
Kiin, tiedä, toi on kamalaa olla paikassa, jossa poltetaan sisällä :ashamed: Mun isä polttaa, on aina polttanu. Jo kotona asuessa vihasin sitä |O Sieltä kun tulee kotiin, niin koko konkkaronkalta kaikki pyykkiin ja suihkuu...se haju on KAMALA!!!! Ei isä sillon polta, kun ollaan siellä, sillon suostuu ulos menemään, mut onhan se haju siellä...se ei mihinkään lähe :ashamed:
Minä en voi sietää enkä ymmärtää ihmisiä, jotka sisällä polttaa!!
 
toi röökinpoltto sisällä! |O |O |O vieläkö sitä joku oikeesti harrastaa?? hyi yök! :x se haju on niinku niin hirvee ja sen jälkeen haisee vaatteet ja hiukset ja kaikki ihan kaameelle :/

Kiin: sulla oli hauska kirjotus, pisti hymyilyttämään useempi kohta :D varmaan pitäsisinki pojun tässä mein kanssa nukkumassa jos olis tilaa mutta ku tää makkari on nytteki ku nuijalla lyöty :| imetykset yms heräilyt tuskin poikaa haittais ku nukkuu niin sikeesti.

jahvetti: toi ukon poika on jo 6 vee ja tietää kyllä et saa seuraa tonne huoneeseen eikä oo siitä millänsäkkää. eli ei oo mitään reviirijutskia =) se vaan mietityttää et miten poju malttaa nukahtaa jos siellä on toinenki ja ku isompi ei heti nukahda kuitenkaan vaan saattaa huudella sieltä. tosin ku siellä on pienempi ni varmaan tajuaa ettei siellä sitte enää mölytä. tietty vois laittaa pojun eka ja sitte vasta isomman. en tiiä, tää on vaikeeta ja äidin sydäntä raastaa :(

niisku-neiti: joissain neuvoloissa on ultrat ja useemmin tsekkaillaan vauvaa. ja mullahan ei ole enää minkään näköstä ultraa vaan pelkillä neuvolakäynneillä porskutellaan :/ viime arvio oli tosiaan siellä rakenteessa ja that's it. et jollain menee vielä huonommin kun sulla :whistle: ;)
 
Huomenta!

Täällä on leivonta kärpänen iskenyt. Eilen tein ison pellillisen kinkkupiirakkaa ja joulutorttuja ja tänään oon aamun leiponu ässiä ja kohta meen tekemään lissää niitä.Nam. Huomenna leivotaan kakunpohja ja juustokakku. Anoppi lupas onneks ton voileipä kakun väsätä. :p

Aamulenkki tytön kanssa heitetty ja hää nukkuu onnellisena vaunuissa päikkäreitään. :heart:

(.) ei kummempia. Poju tuntuu pyrkivän nahan läpi ulos....

Pitäs noita hankintoja alkaa tekemään vaikka suurimmat on onneks tytön jäljiltä.

Nyt piparin paistoon taasen...

Jepsu ja Martti 29+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mä en löydä tuolta net.anttilan sivuilta niitä harsoliinoja :headwall: :ashamed: mitään kalliita ei oo varaa ostaa vaikka ne kuviolliset oiski nättejä :/
En minäkään löytäny :/
Mut ainakin Cittarissa on muistaakseni 6kpl jotain 10e vähän päälle..en kyl muista tarkkaa montako siin oli :/
Ja metritavaranahan tota saa kangaskaupasta tosi edullisesti (jotain euron metri muistaakseni joskus oli) , kun sit vaan ite ompelee reunat =) Sillon vaan oli loppu, kun ite kävin kysymässä...
 
Voi kääk että on taas huono yö takana.. mentiin jo Bb:n jälkeen nukkumaan, pyöriskelinpä siinä sitten kahteen asti.. Lähdin käymään vessassa ja sillä välin isäntä oli ängenny ittensä "mun puolelle" sänkyä ja lösähdin sen kyynärpään päälle, uppos tonne johonki selkälihasten väliin,että sattu! Hermostuin siinä tietysti ja ukkokin siihen heräs, vauva alotti raivokkaan potkimisen ja kaikki oltiin pahalla päällä. Pikkuinen onkin nykyään melkonen yökukkuja, päivät on sitten ihan hiljaa. Sain siinä sitten kuitenkin nukuttua pari tuntia, kunnes heräsin painajaiseen.. oltiin mummun kanssa hirvimetällä ja se kaatu sinne lumihankeen enkä saanu nostettua enää. (Mummu sai joku kk sitten aivoinfarktin). Kaiken ihanan lisäksi mulla on varmaan joku mahatauti kun vetää kovaks ja löysäks vuorotellen |O

Tosta polttamisesta, tuo meidän mummu poltti sisällä vielä ennen sitä aivoinfarktia.. mulla oli suru että miten voin ikinä viedä vauvaa sinne kylään.. noh, mummu teki temput ja lopetti polttamisen kun sanoin sille suoraan. Otti ensin nokkiinsa kyllä mut sano sitten että ehkäpä hän kokeilee.. ja nyt on ollu reilun kk:n ajan polttamatta kokonaan, 50 vuoden jälkeen!

Mä en nyt muista taas mitä piti kommentoida.. joku siellä surkutteli ettei ole saanut esim. painoarviota vauvasta, älä huoli, en oo saanu minäkään vaikka lääkärissäkin käytiin jo! Eikä katottu ultrallakaan sillon vaikka aikasemmin sanoivat että lapsivedenmäärä tarkistetaan sillä. Täällä ei ookaan ihan kaikille ensisynnyttäjille tehty sitä synnytystapa-arviota, mut ite kyllä aion sen vaatia ihan ehdottomasti kun kerta pelottelivat tolla lantion ahtaudella vielä puolessa välissäkin. Nyt ei oo mainittu siitä enää mitään?!

Hui tulee pitkä teksti.. lähden etsimään Piijulle tuota piirakkaohjetta kun multa semmoinen löytyy. Helpotti tää avautuminen kyllä taas, anteeksi nyt omanapaisuus.. :ashamed:

Laitoin Piijulle yv:n toivottavasti meni ihan perille asti kun en oo aikaisemmin noita ees yrittäny :kieh:
 
Cruella joo oon väkisinkin joka aamun aamuvirkku ku töihin on pakko pungertaa kahden aikaan yöllä :D Mutta nukkumaanhan meen heti ku pääsen, tänään tossa puoli seitsemältä ja sitten päätin pistää elämän risaseks ja nukkua niin pitkään ku nukuttaa.. heräsin puoli yks kun postilaatikko kolahti ulkona :)
Meillä on ne laatikot ihan makkarin ikkunan alla ja ikkuna sattu oleen vähän raollaan...

Niisku-neiti, vaikka tässä kunnassa kaikki muu mättäiskin terveydenhoidossa tai missä muussa vaan, niin yks ihme täälläkin on: NELJÄ ultraa raskauden aikana. :eek: Meinasin seota kun kuulin sen ekassa neuvolassa. Oon ymmärtänyt että tällänen on todella harvinaista, joten oon hyvin kiitollinen kerrankin että asun täällä...

Eli ne ultrat on niskaturvotus-u, rakenne-u, nyt tää neuvolalääkärin yhteydessä tehtävä ultra ja noin viikolla 36 tehdään vielä yks, jossa ymmärtääkseni vähän enemmän mietiskellään sitä lapsen syntymäkokoo...

Mutta jos yhtään lohduttaa, niin mulle ei, niinkun suurimmalle osalle teistä vissiin, kerrottu montako senttiä mulla on kohdunsuuta jäljellä :wave:
 
pusuapina: ainiin, sähän olit se postman pat :D vai patricia :whistle: :D

jahvetti: mä en osaa ommella yhtään mitään :ashamed: koulussaki opettaja teki jotain mun töitä loppuun kun jäin niin paljo jälkeen :kieh: ja ei oo konettakaan ja ei noita käsin viiti ommella :whistle: mut pitää sieltä cittarista katella =)

tulipahan käytyä kaupiolla, useempi tunti vierähti B) ja ku poika oli tarhassa sain laitettua keittiöön uudet verhot. matto pitää laittaa sit vasta jouluks. ja jouluvaloja on laiteltu ku huomenna ei kerkee, kivannäköstä nytte kun on noita pikku valoja niin paljo ni ei tarvi isompia valoja polttaa =) ja illalla vielä kynttilöitä ni ihanan tunnelmallista :heart:
ainiin, tänään vauveli potki oikeen urakalla ja jäin seuraamaan liikettä ni hyvin näky ku pikku jalka meni tosta mahan poikki :D :heart:
 
Tyttiliini
Niin siis en mä sitä tiedä, saako niitä rättejä netistä, tarkotin ihan Anttilan tavarataloja, ainaki täältä Helsingistä niitä saa Kodin Anttilasta. Ei ollu tarkoitus johtaa harhaan =)

En muista kuka kysy mutta se reilut 800 g rv 26 ei ole mitenkään erityisen paljon, ihan keskiverto luulisin. Mulla oli rv 24+1 painoarvio 827, kuulemma ihan normaali. Niin joo ja se katottiin siis sen takia, kun mulla on ollu noita vuoto-ongelmia, meillä ei edes ole ultraa terveysasemalla ja kävin Naistenklinikalla kontrollissa. Että ei kande olla siitä kade ;)
 
Tyttiliini
Meillevauva muuten, kandee ehkä ihan varmuudeks ostaa kotiin muutama purkki Tuttelia tai Nania. Eihän niitä toivottavasti tartte, mutta eipä sitte tarvi lähteä ostamaan jos oliskin tarvinnu. Ja rintapumpusta voi myös olla hyötyä, tuli yhtäkkiä mieleen! Ja ehkä rintakumeja... Niin ja sitä tököttiä mitä voi pistää nänneihin jos ne menee tosi aroiks, mikähän senkin nimi oli? Muistaako joku?
 
Terve.

Noh kait mä sen kestän etten saa niitä ultria vaikka alussa mulle sanottiin että JOUDUN ylimääräisiin ultriin. :LOL: Eipä ole näkynyt.

Meillä se riippuu hiukan neuvolantädin ja lääkärin yhteispelistä. Oma neuvolantäti ja nais lääkäri saan heti mitä haluan. Mut viimeks ku oli eri neuvolantäti joku vanha kurppa ja mies lääkäri ni ensinnäkin heidän jutut ei kohdanneet millään tasolla ja kohdun suun tarkistus oli "sormi sisään ja ulos"! En nyt tarkoita tällä sitä että olisin halunnut olla kauan ronkittavana. Mutta 20cm päässä oli ultra vehkeet käyttövalmiina.

Ja ehkä tässä potuttaa eniten se että me mentiin miehen kanssa siihen neuvolalääkäri käynnille siinä toivossa että saataisiin hiukan tietää kuinka iso vauveli jo on. Ei mua ainakaan kiinnosta mun kohdun suun tilanne yhtään sen voi mieskin koklata ja tunnustella ja itsekkin ehkä kykenen siihen en tiedä. Siis kun ei mulla ole ollut mitään sillaisia suppailuja että jotenkin olisivat tehneet kaulalle jotain. Eli paska reissu mut tulipahan tehtyä.

Ja ainakin tähän mennessä oma neuvolakortti näyttää ihan prikulleen samalta kun äitini samat mitat ja kiinni ja kiinteä joka kohdassa. :LOL:

Harsoista Vai että sitä saa ihan metritavarana... :) Mä sain niitä just pinollisen mut ei niitä ikinä liikaa ole.

Niisku-neiti& rinsessa 30+3
 

Yhteistyössä