**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kevytmelankolia minä asun tänne eteläänpäin Kuopiosta lähin city tässä on Varkaus ;) Jihuu eilen ei supistellut kun muutaman kerran ja tänä aamuna ei vielä kertaakaan!! :wave: Selkä on kyllä tosi kipeä :/ Muuten olo ok! Nyt vaan odottelen tiistaita että pääsee äitipolille tutkimuksiin... toukkakin on "rauhoittunut" potkiskelee kyllä mutta ei heitä enään voltteja... :D Tämmöstä tähän sunnuntai aamuun tällä kertaa...

Tarppa ja tyttötoukka 21+5

Muutaman päivän tauon jälkeen ihan sairaasti lukemista. Sori jo etukäteen jos/kun en kaikkia muista kommentoida.

Puolukoista oli puhetta ja minhän se varmaan oon niistä höpissy tuolla aiemmin ainakin. Mä laitan pakkaseen survokseksi vain sillä en jotenkin tykkää kokonaisina niitä napsia vaikka hyviä onkin. Kaksi ämpärillistä survosta olis nyt pakastettu. Mä syön sitä lähes joka ruuan kanssa. Namnam.

Pessi munkin mielestä ne mahan kovettumiset on harjoitussuppareita niinku kaverit täällä jo kertoivatkin. :)

Sf-mitasta mulla se oli rv 19+6 19cm. Isompi kuin viimeks. :D

On:

Tulin tosi kipeäksi silloin puolukkareissun jälkeen ja mietin jo et pitääköhän mun ihan näytille mennä kun masu oli niin kipeä. :/ Kuitenkin se helpotti pikkusen niin jäin kotiin. Seuraavana päivänä sitten oli hengenahdistusta muutamaan otteeseen. Ihan kammottava olo, noh, sekin helpotti onneks pian. Suppareita tulee ja menee...hiukan oli jopa ylämaha kipeä yks ilta mut en tohtinu miehelle puhua mitään. :| Täytynee varmaan soitella neuvolaan ensviikolla noista hommista.
Iskiaskin ilmoitti olemassa olostaan ja vaivasi perjantain niin et sain jalkaa vetää perässä. kaikki oireet ja säryt tuli kun oltiin mun kotona käymässä. :/

Talo ois nyt sitte myyty! toivottavasti saadaan nopsaan alle kämppä jostain. Pelottaa jo etukäteen se muuttorumba. |O :(
Saatiin se summa mitä haluttiinkin ja oon todella tyytyväinen siihen. :D Mennään tänään rakennus-ja sisustusmessuille.

Kiin Onnittelut tyttötiedosta! :heart:
Meillä on kyl nyt tyttöenemmistö tulossa...

Ostin muuten maalaismarkkinoilta yhden fleecepuvun vauvalle 2e. Mustavalkoinen täplikäs koirapuku. Aivan ylisöpö. Ihana tehä löytöjä näille nappuloille. :heart: Kirppikseltä ostin täs yks päivä 4 puolipotkarit hintaan 2,5e. Ei pahoja hintoja.

Nyt bb:tä kattomaan nauhalta.

Sunnuntainjatkoja!

Jepsu ja Poju 20+4

Joo nuo sokerirasituksen raja-arvot vaihtelee paikkakunnittain. Täällä se paastoarvon raja on 4.8 ja niitä kahta muuta en muista, mutta nekin on vähä alhasemmat kuin nuo mitä Cruella laitto.
Ja hienoa Jepsu, että saitte talon myytyä =)
Nyt 21+6

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Äippä70 Onnittelut..hyvä ku muistutit :ashamed: meillä tämä päivä on huomenna..meillä tuo isäntä muistaa nuo merkkipäivät paremmin kuin minä. :ashamed:

Onnea sinulle ja miehellesi tänään kihlajaisvuosi päivänä !ja kiitos onnittelustasi eilen. :hug: :flower:

Kylläpä tämä ketju on aktiivinen :)

Vauvavakuutuksista on ollut puhetta.. Onko kukaan ottanut ifistä? Meille se olisi helpoin vaihtoehto, kun muutkin vakuutukset on sieltä. Tosin vauvavakuutus ei jatku lapsivakuutuksena vaan sen joutuu ottamaan sitten uuden.

Liikkeistä, niistä ei ole enää epäselvyyttä. Vauveli potkii jo aika kovaa. Mieskin tuntee potkut jo masun päältä ja se on ihanaa. Yleensä potkutellaan eniten iltaisin.

Mahan kovettumisesta. Sitä olen itsekin huomannut lenkkeillessä. Olen tosi innokas liikkumaan ja painelen vielä tosi reippaita lenkkejä mäkisessä maastossa. Joskus ylämäessä kun menee vauhdilla tuntuu, kuin mahassa olisi jalkapallo, kun mäki loppuu niin masu rentoutuu. Ei kait lie vaarallista.. Niin juosta en enää viitsi kun olo on jotenkin raskas, joten kovaa kävelyvauhtia mennään.

Vaunujen hankinnasta. Osa on jo hankkinutkin. Jokohan niitä kannattaa alkaa etsimään, meinaan onko pitkät toimitusajat?

Vielä painonnoususta. Onko teillä tullut paljoa kiloja? Minulle on tullut nyt vajaat 5 kg, eli aika paljon. Lähtöpaino oli 46kg, joten aika alhaalta kyllä lähdin. Olen kuvitellut selviäväni n 10kg, mutta miten sitten lie... Maha on kyllä tosi iso, mieskin kommentoi sitä joka viikko, että kasvanut on, muuten en ole lihonut. Myös nilkkoihin tulee turvotusta jos istuu paljon, istumatyö ei kyllä tähän hyvää tee.

Hedukka 22+1

Onnea Kiin tyttöuutisista! :flower: Ai onko tuo My-Mimosa tulevan lapsen oikea nimi, vaiko tekonimi? Ja onnea myös talokauppoja tehneelle (Jepsu?)! :flower:

Jahvetti: Mä oon juu ostanu ton ylisöpön pöllötoppispussin. Äsken just ihailin sitä, kun esittelin pikkusiskolleni (tulevalle kummitädille) noita vaavinvaatteita. Eilen ostin Stockalta semmosen talvihatun, koko oli pienin mitä löytyi, ja se on jotenkin tosi pienen näköinen. Kaiketi se kuitenkin mahtuu tän vauvan päähän? :/

Painonnoususta: Eipä oo tullu vielä yhtään lisäkiloa, mutta eipä oo välikskään kun oli muutamia kiloja ylimääräistä ennen raskautta.

Leppoisaa sunnuntaita!

evaellen + helmieemeli 21+4

ps. Huomenna neuvolaan! =)

tosta painonnoususta, mun mielestä 5 kg ei todellakaan oo paljon kun puoliväli kuiteski ylitetty, varsinkaan jos lähtöpaino 46 kg :o niinku hedukalla. saanko udella sun pituutta? (150cm kädet pystyssä :whistle: ) mulle tuli esikoisesta 20 kg ja se oli liikaa mut elämäntavat muuttu niin radikaalisti ni painoki pomppas uusille kymmenluvuille. nyt mulle on tullu ehkä joku 7 kg, en vkolla neukku ni sithän sen näkee. kiva nähä sf-mitta kun toi maha on nyt kasvanu aika paljon viime vkoina B)

kohta ulkohommiin kun niin mahtava ilma, täytyy nyt nauttia ku tuskin nää kestää ku hetken. :wave:

KOKS:ssa rakenneultrassa käyneet, kuinka kauan suunnilleen rakkeneultrassa menee aikaa?
Huomenna tuo meillä siis edessä, jännittää vähäsen mutta innolla odotan pikkuisen näkemistä.
Oliko joku päässyt siihen 4d:n? Muistaakseni joku sellaista täällä puhu. Jos tohon sattuu pääsemään , kannattaakohan ottaa oma dvd-romppu mukaan?
Kuume vaivaa edelleen mutta eiköhän tämä tästä.
T:SEE rv20+2

Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Onnea Kiin tyttöuutisista! :flower: Ai onko tuo My-Mimosa tulevan lapsen oikea nimi, vaiko tekonimi?

My-Mimosa tulee olemaan tytön nimi, jos vaan yhtään My-Mimosalta näyttää
:heart:
Miullakin on neuvola huomenna :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Hedukka:
Vaunujen hankinnasta. Osa on jo hankkinutkin. Jokohan niitä kannattaa alkaa etsimään, meinaan onko pitkät toimitusajat?

Hedukka 22+1

Hei, kirjoittelinkin jo tuonne jonnekin aikaisemmin vaunojen pitkästä toimitusajasta, joka ärsytti ostohetkellä: Oltaisiin haluttu 2007 mallistosta poistuvista väreistä jotkut, koska ne olisi olleet 150 halvemmat kuin uudemmat. Siis Emmaljungat. No eipä voitu luvata toimitusta moneen kuukauteen, sanottiin, että tulee kyllä mutta ei takuuta millon. No otettiin sitten 2008 mallia, niihin tuli toimituseräpäiväksi suunnilleen joulukuun puoliväli... Ihmettelen vaan että miten Lastentarvike kertaa myydä ei oota useimpien mallien kohdalla! En minä ainakaan enää tammikuussa meinaa kiertää vaunukaupoilla. Enkä halua näyttelykappaletta myymälästä, ties moniko sen vaunun on siinä koeajanut ja käyttänyt autonsa takakontissa...

Cruella de ville: Pituutta mulla on noin 159cm. Oon semmoinen pikkuinen hento rääpäle ollu koko ikäni :D. Toi paino vaan tuntuu nousevan ehkä liian kovaa tahtia vaikken mitenkään hulluna syökään.. Mikähän on normaali viikkotahti? Noh neuvolatätä varmaan myös opastaa, tiistaina sinne sitten. Samalla mitataan varmaan myös ensimmäine sf-mitta, jännää!

Kiitos Kipsu. Taidetaan mekin ruveta vaunukauppoja kiertämään jos noin hurjan pitkät on toimitusajat. :o Toinen mikä pitäis hankkia on rintareppu, semmoinen hyvä ja tukeva, mikä sopii jo ihan pikkuisellekin.

Moikka akoihin.
Tekstiä tullu ja en enää muista kaikkea.
Vaateväreihin ja siihen liittyvään voin kommentoida :) . Musta iohana ostella pojalle, ku mun mielestä pojalle on paljon kivempia vaatteita ku tytöille. Ihastuin Lindeksin retro kuoseihin :heart: . Ostelin mm. ruskean robotti bodyn ym retroa, ruskeeta, vihreetä, oranssia. Ihania! Kiva jotai muuta ku tyttöjen hepeneitä!

Täällä taudin kourissa, alkaa oikeesti vituttaa! Puolkuntoinen ja raskaana, ei kovin tehokas ja hyväntuulinen yhdistelmä. Ääni lähtee, kurkku kipee, kauhee paksuräkä nielussa ja nenässä...aaaaargh! Nuorempi kans.. TAAS.

Vauvan liikkeistä: mulla ne tuntuu jo joka kerta, näkyy ulospäinkin. Ja isätänki tuntee. Ihana tunne.
Ultrassa perjantaina kaikki hyvin, sai ne kammiot näkysiin heti, ku pani anturin vatsalle. Tarkasti muutkin rakenteet uusiksi ja kaikki ok, kasvu tasasta, keskikäyrällä menee.Pää pieni puikula :) . Ja pippeli edelleen matkassa, joten en epäile enää sitä asiaa.

Nyt tarttee lopetella..hermo kireellä, ku ei toi nuorempi suostu päikkäreille ja en jaksa tapella..kiva ilta tiedossa.

Sori valivali ja omanapasuus, en tosiaan muista kaikkien kirjotuksia, tekstiä tulllu taas monta sivua..

:heart: nelli&pulla 21+3

Huh, muutaman päivän ollut palstaa lukematta, niin nyt luin sitte pari tuntia!

Jaksamista kaikille saikkulaisille! Itse edelleen odotan kauhulla millon itse sairastun, ei kuitenkaan mitään merkkejä vielä vaikka ympärillä kaikki kipeitä ovatkin.

Rinnoista on puhuttu : mulla kutisee välillä kovin, ja jotain nestettä pari pisaraa saattaa tulla toisinaan. Kuulema tullut jo tovin, itse vasta ihan hetki sitten huomannut.

Painonnoususta puhuttiin: minä painoin kanssa ennen raskautta 48kiloa, pituutta 166. Painoa on tullut 6-7kiloa, mistä neuvolassa ollaan hyvillään. Enkä kyllä huomaa että olis muualle mennyt kun vatsaan ja rintoihin. Luulenpa että sitä tuli aluksi ihan jo siksikin että aloin syödä säännöllisesti :D

Liikkeistäkin puhuttiin, minulla ei näy ulospäin, ja vasta tänään tunsin itse kädelle. Mies ei ole tuntenut, vaikka kiltisti pitääkin kättä masun päällä. Ei se vaan liiku silloin! :)

Töissä sain vihdoin kerrottua, kuulema ovat huomanneet jo aikoja sitten, vaikka omasta mielestäni vatsa ei niin KOVIN suuri ole, ja aina välillä ihan selkeästi pienenee.. :D

Mites tuo äitiysloman aloittaminen? Sehän alkaa yleensä kuukautta ennen laskettua aikaa? Entäpä jos on raskaampi työ? Itse olen koulunkäyntiavustajana kehitysvammaisten luokassa, missä joudun nostelemaankin välillä lapsia (ei ihan keijukaisia kaikki, vaikka pieniä ovatkin). Ja pallot lentelee pitkin pihaa siihen malliin, että iskuja tulee pakostakin yms yms yms. Voiko siis saada äippäloman aloitettua esim jouluna? Muutenkin tuntuu tyhmältä, että menisin joululoman jälkeen pariksi päiväksi töihin ja sitten taas pois.

Cruella, on Kotkassa Lindexi, pasaatissa =)

SEE, minä pääsin Koksissa siihen 4D:hen yllättäin, mutten tiedä onko ko laite enää siellä tms. Mulla meni aikaa n. 1h15min, kun "koekaniini" olin, mutta yleinen käytäntö rakenneultrassa on n. 45min. Ja mitään romppuja ei kyllä kannata mukana raahata, tuskin ne osais sellasta siel ees käyttää :kieh:

Jepsu lle onnea talokaupoista =) Me on nyt pidetty ihan hiljalleen vaan. Ei esittelyjä tms...jatketaan sitten keväällä, koska minä en enää muuttoa tässä ennen joulua/la:ta ala tekemään =) Mut kyllä tää saa välittäjällä roikkua, mutta vapautuminen vasta keväällä =)

Mutta auto me saatiin myytyä eilen :D Jippii...nyt pitäs joku hyrysysy itselle sitten löytää pikapuolin :whistle: Laina-autojen varassa nyt mennään...

Painonnoususta mulla on nyt tullut n. 4kg... ihan ok mielestäni. Edellisissä raskauksissa olen kyllä komea potin kerännyt (20kg, 16kg ja 30kg), nyt toivon pääseväni vähemmällä :D
Yleisesti taitaa olla niin, että pienikokoisilla/pienipainoisilla tulee suhteessa paljon enemmän painoa, kuin jo valmiiksi hieman ylipainoisilla :whistle: Näin on käynyt mm. mulle...siksi kai tokassakin raskaudessa VAIN 16kg :laugh:

civindal äippäloman voit alottaa 30-50 päivää ennen la.ta, ihan miten itse haluat =) Toki jos on mahdollisuus esim sairaslomaan ennen loman alkua, niin sekin kannattaa käyttää ;) koska mitä aiemmin ä.loman aloittaa, sitä aiemmin se myös loppuu...

Nyt pitäs jatkaa siivoiluja, koko aamupäivän oon huhkinu :D
Huomenna koittaa töihin meno. Pelottaa jo valmiiksi kuinka kipeä tulen olemaan...mutta "pakko" se on mennä kokeilemaan, niin ei tarvii sitten arvailla, että onnistuisiko se :whistle:

Jahvetti 22+3

Tsemppiä SEE huomiseen ultraan.. mie joudun veilä odottamaan 2 viikkoa.. kerro sitten kuin meni! :) Aiotko kysyä sukupuolen? Me ei haluttais missään nimessä tietää - ja pelkään että ne möläyttää - kaverillekin oli sanonut vaikkei ollut kysynyt. pitänee heti aluksi pyytää nätisti että on kertomatta vaikka näkisikin. Sille ei sitten minkään voi jos itse näkee.
(.) Meill on mönkiminen alkanut todenteolla. Välillä tulee kunnon potkujakin - mutta tuonen yläviistoon. Luulin jo että sydän hyppää sinnasta - mutta se olikin tiukka potku! Tuleva isukkikin taisi jotain pientä liikettä jo vähän tuntea. Ei ole meidän vaavi kova potkimaan - muuten vaan jumppailee ja jytää. :heart:

Mä en tarkkaan vielä tiedä paljon on painoa tullu, veikkaan että neljä-viisi kiloa. Torstaina on neuvola (on taas 4 viikkoa vierähtäny!!) niin sitten selviää.

Meijän vaunut tuli tänään :D Kyllä on sitten ihanat!! Aina täytyy ohi mennessä vähän hiplailla :whistle:

Nyt lakanan vaihtoon.

Kiitos JAHVETTI infosta.
c81: Ollaan sovittu jo aikoja sitten ettei kysytä sukupuolta, nyt on itseä kyllä alkanut kiinnostaa tuo tieto, mutta pysytään suunnitelmassa, mutta en olisi pahoillani vaikka möläyttäisivätkin :laugh:

en usko et koksissa sitä 4 d:tä enää on. kun soitin ja kysyin ni sano et oli vaan sillon kokeilussa. luulis et lehdessä kirjotettais jos sellanen hankittais ku onhan se jo jutun aihe. kalliski varmaan on.

hedukka: kun oot noin hoikkanen sulle sitä painoo saa tullakki. ylipainosille pitäs sit tulla vähempi. mä oon normaalipainonen ni ois pitäny selvitä sellasella noin 10 kilolla mut tuskin selviin nyttekään :/

nelli: mä taas ootan et pääsisin ostamaan tytölle hepeneitä ku poikien vaatteet niin tylsiä :D

c81: eikös ne oo ultrannu sua aika tiheesti noitten vuotojen takia? oisithan sillon jo voinu sukupuolen nähdä jos siihen pystyisit. me kun käytiin niin vauva oli melkeen koko ajan kyljellään ettei ees mitään mahkuja. eikä sitä kyllä muutenkaan maallikko pysty näkemään. ja ihmettelen et koksi on kertonu vaikkei oo kysytty kun on tosta ollu tarkkoja. mun miehelle sano vanhempi kätilö ku kerroin et hän ei halua sukupuolta tietää etukäteen että viisas mies oot B)

ukko kotiutuu tänään reissusta, mitenköhän jaksaa huomenna töihin :whistle:

Onnea Kiin tyttöuutisista! :flower: My-Mimosa on kaunis nimi ja ei ainakaan heti astele kaimaa vastaan.

Jepsulle myös onnea talokaupoista! Toivottavasti löydätte kivan vuokrakämpän, jos siis ymmärsin oikein ja menette väliajaksi vuokralle...

Vaunuja oon kovasti katellut netistä etukäteen ja muutamassa paikassa oon käynyt vähän kiertelemässä miehen kanssa. On vaan niin monet kivat, että miten niistä sit osaa valita... Mua miellyttää Brion Kombit, Teutonia Mistral ja sit Emmaljungan ja Gesleinin mallit. Kallis maku siis mammalla :whistle: Haluttais heittoaisa ja melko näppärä malli, laadukas ja tukeva silti. Viikonloppuna ostin meidän pienelle myöskin ekat vaatteet, kokoa 56 olevan setin sekä bodyn :heart: Taas vaan harmittelin sitä, että niin monet vaatteet on pelkästään tytölle tai pojalle sopivia.

Sunnuntai-illan jatkoja helmimammoille,

t. Piipi + pieni 20+2

Eihän tässä enää tarvi mitään alkoholia viettääkseen krapulapäivää! Eilen illalla tosiaan kotiuduin reissusta muutaman tunnin yöunien jälkeen, viime yönä sentäs nukuin jo normaalin yön mutta tänään on veto NIIN poissa ja päätä särkee.. Pitäis jaksaa koirien kanssa lenkille, taitaa jäädä lyhyeksi lenkiksi. Mieskin on ihan nukkuva rukous, tulivat kaverinsa kanssa baarireissulta jo aamukahdelta!
Minkä kokoisia hattuja vastasyntyneet käyttää? Tästäkään ei mitään hajua :whistle:

Nyt olis kissatkin madotettu tältä syksyltä *jesh* Rokotukset pitäs vielä käydä hakemassa. Toi Axilur on kyllä hyvä matolääke, mutta kun sitä pitää antaa kolmena päivänä peräkkäin niin on aika rulianssi viidelle kisulle antaa. Jos keväällä antais Mirrixiä...

Jepsu Onnea talokaupoista :flower: Eiköhän joku vuokra-asunto löydy nopeestikin.

Miulla tuli kauhee matkakuume, kun katoin Discoverylta dokumenttia Lontoosta :heart: Matkat sinne on suht edullisia, kun vertaa muualle Brittein saarille, mutta se elintaso on siellä niin kallis :/ Olis silti ihana käydä taas, viimeks olin yli 11 vuotta sitten ja silloin rakastuin saaren kulttuuriin. Ebookerin kautta pääsis alle 500?/hlö (matkat + majotus 5vrk) :p Mitenköhän pitkään British Airwaysilla saa lentää raskaana ollessa? Vauvan kanssa on varmaan aika hankala lähtee suurkaupunkiin... Oon ymmärtäny, että tiettyihin aikoihin esim. busseihin ei pääse lastenvaunujen kanssa ja saakohan nuihin museoihinkaan, joita rakastan, mennä kovin isoilla vaunuilla? :/

Kiin ja My-Mimosa 21+6

onks täällä muita hirvimiesten emäntiä? tuossa äsken vasan lihaa pakkasin/jauhoin, ni totesin et onneks on pahin pahoinvointi aika ohi. On se sen verran sotkusta ja mukavanhajusta hommaa.. :| Onneks isäntä oli valmiiksi pilkkonu ni ei tarvinuku siistiä ja pussittaa ja tuo Bochin-yleiskoneen lihamylly on aivan ehoton

zuku En oo hirvimiehen emäntä mutta tytär. Oli iskä ampunu eilen vasan. Et hirvenlihaa varmaan menkin saadaan kun käymään mennään. Jauhenlihana menee oikein kivasti ja uuniin kun köntsän laittaa niin avot mitä herkkua.

Kiitos onnitteluista! Talo meni nopsaan kaupaksi ja tosiaan vuokrakämppää nyt etitään kuumeisesti. Just kuudelta piti olla näyttö mutta eipä suvainnut näyttäjän tulla paikalle. Samperi varmaan sain flunssan tuolla sateessa ootellessa. Enkä kyllä varmana soita enää sille akalle! :|

Voiko raskausmyrkytys alkaa nyt jo oirehtia?
Mul on nyt ollu toi massu kipeä ja ylävatsa justiinsa. Päätä särkee välillä niin et tuntuu et ei jaksa pystys olla.Ja jotenkin tuntuu et koko päivän silmien eessä on ollu sellainen harmaa harso tms. Täytynee aamulla neuvolaan tosiaan pirauttaa... :| Pelottaa hiukkasen kun viimekskin oli mut vasta lopussa raskausmyrkytysepäilyjä...kuitenkin annettiin mennä rv42+1 asti.

Painonnoususta Mulla on yhteensä noussu 1,1kg ekasta neuvolasta.

Nyt pitää mennä iltahommeleihin...

Jepsu ja Poju 20+4

Kiitos sille, joka vinkkasi, että kannattaa lähteä vaunuja tilailemaan. :flower: Pitänee yrittää ens viikolla mennä kiertelemään. Luulis, et ne on samanhintasia lähes joka paikassa, mutta pitää kysyä rabattia, jos ostaa samalla autokaukalon. :whistle:

Täällä on tänään koottu pinnasänky paikoilleen. Että se on ihana! =) =)

Nyt saunaan! =)

eva & helmieemeli 21+4

Uusimmat

Yhteistyössä