Joo elikkäs kaksi viimestä on syntyny syöksyllä,,,eka kesti 5h ja toinen 3.5h ja sitten kolmas tuli sillai,että lapsivesi meni yhtäkkiä klo.21.35 ja olin sen jälkeen niin kipee ettei voi sanoin kuvata :| ,,,(en halua nyt sitten pelotella ketään)no,siispä 21.50 lähdimme sairaalaan,matkaa oli onneksi vain 3km,ja 21.58 oli neiti sitten jo maailmassa,,,,ajettiin tuhatta sataa ja päin punasia seuraavan synnytin eri kaupungissa,eli siis viimeisimmän.ja matkaa oli 6km laitokselle,jotenka mua jännitti aivan sikana!no ennakoin vähän siten että mulla on aina kauhean levoton olo synnytyksen lähetyessä,sellanen iski sit yks sunnuntai ja lenkillä ollessa alkoi alamahaa juimia,lähin siltä seisomalta synnärille,olin 3cm vasta auki,ja kätilö tuumas että menee vielä monta tuntia,olin tosi kipee ja koetin sanoa että mun paikat aukeaa tosi pian,eipä mennykkää kuin 45min kun sain jo ponnistaa,,,ett onneksi ennakoin!!juu kyllä kätilö jälkikäteen sitten hiukan harmitteli kun ei ollu uskonu minua...mutta tällasia kokemuksia siis mulla.onhan se toisaalta hyväkin kun on nopea synnytys,mutta itse vaatisin ainaki sen parintunnin valmistautumisen jos voisin,,,,kivut on repivämmät syöksysynnytyksessä ja ne sanoo että jos aivan syöksyllä syntyy niin vauva ei ennätä valmistautua maailmaan tuloon kunnolla ja voi tulla happivajetta,,,mulla ei sellasia onneksi ole ollut,heti ovat parkasseet hyvästi...nyttemmin meidän paikkakunnalla on synnäri kiinni viikonloput ja matkaa tulee melkis 300km synnärille :| viikolla saa synnyttää täällä ja matkaa se 3km,,,niin ja repeämisistä,,,eli ekan kohdalla välilihaa leikattiin,kenenkää muiden ei.ja niin se kuulemma monesti onkin että ensimmäistä tehdessä pitää leikata,tai repeää-..mutta kaikki synnytyksethän on erilaisia,joillakin voi olla hyväkin kokemus syöksysynnytyksestä....