**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kiin: ainakaan vuosia sitten ell ei suositellu mirrixiä koska se ei ole laajakirjonen matolääke, tehoo ainoastaan suolinkaisiin.
Mie vaihtelen joka kerralla matolääkettä, etteivät tule immuuniksi millekään valmisteelle. Aina välillä olen Mirriksilläkin madotellut, yleensä kyllä Axilurilla tai Drontalilla :)

Hitto, että närästää |O Otin kolme Gavisconia, 2 Rennietä, jotain närästyslääkelitkua ja join päälle litran piimää ja vieläkin koskee!! :x :( Mie en ala... :'( Sen siitä suklaan syönnistä saa, oma vika :ashamed:

c81
Cruella, kävin viiemksi ultrassa 1.-14 viikolal tms. Ei silloin vielä sukupuoli näy :) Lääkärikin sanoi, kun mies huolehti, että ettethän vaan kerro - ettei se näy siinä vaiheessa vielä. Nyt keskiviikkona ei lääkäri näyttäny muksua mulle ollenkaan. Kantapä taisi kuvass apikaisesti vilahtaa :)

Kyllä on taas juttua tullut kun on pari päivää parannellut itseään...Meillä vieraili mahatauti, yöks sentään, toissa yö meni sekä mulla että miehellä vessaan juostessa parin tunnin välein. :x Miesparka vaan sattui olemaan yövuorossa kun tauti iski, ite sai sentään ravata kotihuussissa! Onneksi poitsu on ainakin toistaiseksi säästynyt taudilta, eikä toivottavasti enää sairastukaan.

Liekö sitten taudista johtuvaa kun supistelut on alkanut uudelleen kuukauden tauon jälkeen, levolla ovat kuitenkin rauhoittuneet. Muutenkin vaikuttaa pieni olevan alhaalla kun alamahassa on enempi ja vähempi painontunnetta. No, jos ei tämän kummempaa tule, niin tämä on vielä pientä ainakin kun edelliseen raskauteen vertaa!

Tekisi jo kovasti mieli kaivaa esikon vauvavaatteet hypisteltäväksi ja ostaakin jotain, mutta yritän malttaa mieleni ainakin sinne ensi viikolle ja rakenneultraan. Tosin suuri osa vaatteista menee kyllä uusiksi jos on tyttö tulossa, on niin pitkälti sinistä värit vaatteissa! Vauvojen vaatteet on tosiaan jyrkästi jaettu sukupuolen mukaan, kirkkaita värejä jotka käyvät molemmille on yllättävän vaikea löytää-pojallekin metsästettiin aikoinaan kirkkaanpunaisia vaatteita ja tiukassa olivat, jos ei halunnut kaupan päälle painatuksia kukista tai perhosista...

SEE, päättelin minäkin että tuttuja taidetaan olla! :LOL: Eiköhän tässä vielä keikkailla vaikka lakko häämöttää, töissä tavataan!

hilunen & kuukkeli 20 tasan eli puolivälissä jo! =)

sateista huomenta :wave: johan tässä muutama päivä olikin mukavaa ilmaa. tivottavasti ei jatku pitempään sateet, ei jaksais :/
palomies-jussi asteli bb-taloon, aika innokkaan vastaanoton kyllä sai :whistle: aika paljo vaihtuu taas porukka, toisaalta ihan kiva niin. jotenki sitä on vaan puolueellinen ja toivoo et alkuperäiset pysyis talossa.

c81: olikos sulla joku kontrolliultra tollon 13-14 vkolla? ilmeisesti sitä tarkotin 1-14 vkolla, eikö? np-ultrahan oli jo aiemmin. voin kyllä lohduttaa että se on promillejen luokkaa et sen sukupuolen pystyisitte rakenteessa näkemään. ammattitaitoset kätilöt ja lekuritki erehtyy välillä ni ei se maallikon silmään kyllä erotu sieltä. että ihan rauhallisin mielin vaan ultraan :)

oma (.) ihanaa oli eilen katella kun pieni potki oikeen urakalla :heart: maha vaan tärähteli ja välillä näky isompiki potku :heart: toivottavasti tänään taas illalla vaavi kickboxeeraa et isikin näkee =)

Tyttiliini
Huomenta kaikille! Sataa joo aika tehokkaasti, varustauduin muka hyvin kun lähdin töihin mutta lantsareista huolimatta farkut on märät puoleen sääreen... Bussikuskikin nauroi, että hyvä kun ei tartte uida bussiin!

Närästys alkoi eilen! Siis kauhean aikaisin! Olin jo ihan unohtanut, miltä se tuntuu... Vaikka nää vaivat nyt tuntuu lähinnä humoristisilta, kun koko ajan kuitenkin takaraivossa on pelko, että jos se mun hematooma aiheuttaa kauheuksia eikä vauva jaksa turvallisille viikoille asti. Muistan, että ekassa raskaudessa sitä oli kauhean tuskissaan muka jostain liitoskivuista tai just tosta närästyksestä :p Eihän ne kivoja ole, mutta niissä on se ihana puoli, että ne kuuluu asiaan!

Mä olen pohtinut tota painontunnetta vatsalla, hilunen siitä ainakin puhu. Mulla kun on välillä samaa, mutta en oikein tiedä, mitä siitä pitäisi ajatella. Ei se supistustunnetta ole, kun vatsa ei kiristy, mutta mitä se sitten oikein on? Tunne on niin epämääräinen, ettei siitä oikein osaa huolestuakaan, mutta vähän ihmetyttää. Joskus kyllä epäilen, että se on vaan toi törkeän hitaaksi käynyt suolen toiminta joka tuota painontunnetta aiheuttaa, biomassa jumittaa :LOL:

Tyttiliini
Niin joo Kiin, kyllähän tietty rasvaiset ruuat närästää, mutta mua ainakin närästää vielä kahta kauheammin rehut! Se on tosi ärsyttävää, sillä mulla on paino noussut kauheeta vauhtia, suklaa maistuu ihan ennennäkemättömän hyvin kun pahoinvointi loppui. Hedelmiäkin kuitenkin söisin mielelläni, mutta se on suunnilleen yhtä miellyttävää ku pistäis neutronipommin ruokatorveen. Huhhuh. Ja sama juttu ruisleivän kanssa.

Huomenta =)

Viikonloppu meni niin vauhdikkaasti että eipä koneelle ennättänyt ja heti tuntuu jäävän jälkeen kaikista jutuista ja nyt yritän parhaani mukaan päästä niistä perille.

SEElle ja muille jota flunssa vaivaa, paranemista :hug: Meille se taitaa olla tuloillaan, ainakin junnu oli eile illalla kuumeessa ja aamulla yski :/ Tsemppiä myös Seelle ultraan tälle päivälle!!

Äippä70 on ollut juhlapäiviä urakalla viikonloppuna, onnittelut kihlapäivän johdosta myöhästyneenä :flower:

Kiin, onnittelut tyttötiedosta :heart: Kauniin nimen olette keksineet tytölle!

Pessille samaa vastaisin kuin monet muutkin että kyse taitaa tosiaan olla kivuttomista harjoitussuppareista jotka tosiaan kovettaa masun. Vaarattomiahan nuo ovat kun kivuttomina pysyvät =)

Jahvetti kysyi sf-mitoista ja mulla se oli viime neuvolassa rv 19+2 17cm. Mä luulen että siinä mittaajan käsissä tulee yhtäkkiä sentti tai pari joko liikaa tai liaan vähän hyvin helposti.

Zukulle myös onnittelut kihlapäivän johdosta :flower:

Nauroin Tyttiliinin jutuille istukka-aivosta ja lapsiveden ja maidon päähännoususta :LOL: Kuvaavia sanontoja :D

Vakuutuksista tähän väliin, meillä ei ole yhdelläkään lapsella ollut eikä oteta tälle tulevallekkaan. Vaikka ihan hyviähän nuo tietyissä tilanteissa olisi mutta mä en jaksa ainakaan sairastumistapauksessa alkaa taistella vakuutusyhtiän kanssa ja siksi meillä ei niitä ole ollut.

Puolukoista, mä pakasta ne kokonaisina ja sitten survon kun otan käyttöön. Tapoja on siis monia mutta onneksi lopputulos on maultaan aina yhtä hyvä =)

Onnittelut Jepsulle talokaupoista ja toivottavasti löydätte sopivan asunnon =)

Painonnoususta, mulle tullut nyt kolme kiloa puoliväliin mennessä. Lähtömittoina 156 cm ja 54 kg eli ihan ok nousu. Jokohan tämän raskauden jälkeen pääsisi entisiin mittoihin eli alle 50 kiloon :D :whistle:

Närästyksestä, täällä toistaiseksi satunnainen vaiva mutta pian muuttuu jokailtaiseksi korventamiseksi mikäli sama kaava toistuu kuin aikaisemmissa raskauksissa :/ Rennie auttaa mulla jotenkin mutta jos pahemmaksi muuttuu niin täytyy kokeilla jotain muuta apukeinoa.

Liikkeet tuntuu istuessa ja seisoessakin, pieni urheilee tosi ahkerasti joka päivä ja useatikkin :heart: Keskiviikkona kauan odotettu rakenneultra, jännittääkin jo. Mies edelleen vakaasti sitä mieltä että sukupuoli kysytään ja mä toisaalta haluaisin pitää tiedon salassa loppuun saakka, saas nähdä...

Haettiin viikonloppuna sitten tuplarattaat. Päädyttiin Hartaneihin koska niihin mahtuu hyvin istumaan isompikin lapsi ja olivat muutenkin mieluiset. Sattuipa vielä käydä tuuri että löysin huutiksesta vajaa puoli vuotta vanhat, suomesta ostetut, 1,5 vuotta takuuta jäljellä ja uudenveroisessa kunnossa olevat tuplat. Uudet maksaa suomessa 699e ja me saatiin nämä 360e :D Eikä tarvinnut alkaa tilailla saksasta kun noi takuuasiat mietitytti siinä melkoisesti.

Nyt on mentävä taas aamupalalle kun masu kurnii :wave:

äitsy ja pieni 20+2, puoliväli ylitetty, jes :heart:

äitsy80, kiitos onnitteluista.
Mulla tuo masu tehnyt kunnon kasvupyrähdyksen tässä viikonaikana, ku v-loppuna huomasin ettei saa enään kuin todellä löysillä vaatteila tuota masua piiloon. Varmaan johtuu siittäki tuo masun kipeytyminen, ku enempi touhuaa. Onneks sain viikonlopun levähdellä, ts.tehdä kotihommia vähän rauhallisempaan tahtiin! Siinäpä se onki mulle opettelua! No ainakin sain nukuttua väsymystä pois.
Torstaina ottivat neuvolassa tulehdusnäytteitä (hiiva ja streptokokki jne.) olivas negat mut leuk oli ++ neuvolaan ku soittelin ja kyselin et miten toimitaan, ni pittää huomenna kävästä suoraan kyseleen neuvolalääkäriltä, ku kuulema joskus määrää ab-kuurin. Onko kenelläkään tullut vastaan tämmöstä??
Niin te joilla myös supistellee (eikä syynä esim.raskas työ ) . kannattaa tahtoa jos eivät neuvolasta ehota, et ottasivat tulehdus + hiivanäytteen..ku tääl neuvolassa meinasivat et tulehdukset voivat olla muuten oireettomia (ei esim.kutinaa) ja lisäävät supistelu riskiä.

äitsy80 Kiitos nimikehuista :D Pitihän sitä joku oikein nätti nimi lapselle keksiä, kun on niin rakaskin :heart: Katotaan jos syntyessään on Myn näköinen niin My siitä tulee :) Pikku-Myyltä se ainakin vaikuttaa :eek: Tänään neuvolassa karkasi kokoajan doplerin alta ja terkkaakin nauratti, kun typy niin äkäsenä potkas mennessään :D Sano, että meille taitaa tulla aikamoinen emäntä helmikuussa :saint:
Joku muu vois päivitellä ens kuun pinoa :wave:

Tänään oli tosiaan neuvola. Miulla oli pissa ja Hb rempallaan :/ Prot.+ ja leuk.+++. Hb 114. Ei nyt niin kauheen huono, mutta sain silti rautakuurin. Pissanäyte pitää viedä aamulla, sain purkit mukaan.
Kelan paperit sain myös. Jännää :) Uskomatonta, että se pakkauskin tulee sitten kohta.

zuku Oliko siulla leukkareita pissassa vai emättimessä? Meiän neuvolassa on tapana, että otetaan bakteeriviljely pissasta, jos siinä on liuskatestillä leukkareita/protskua. Terkkari laittaa lähetteen labraan, lääkäri ottaa kantaa vasta sitten, jos siitä löytyy jotain.
Meillä on kyllä pieni terveysasema ja aina pula lääkäreistä, että terkkarit tekee aika paljon lääkärin hommia, esim. kirjottavat rokotereseptit ja lääkäri vaan allekirjottaa.

Jouduin taas lähtemään kesken päivän töistä, kun nousi kuume :snotty: Olisin käyny suoraan töistä Kelalla viemässä ne paperit, mutta en kertakaikkiaan jaksanu, vaikka ihan siinä kaupan kupeessa on. Ananaslimpparia piti hakea, se jotenkin maistuu kuumeessa niin hyvältä :p

SEE Miten ultrassa meni? :wave:

Kuumeinen Kiin ja pikkuemäntä My 22+0

On se mukava olla vaan kotona :D
Täällä oli yöllä jumalaton ukkonen, salamat vilkku aivan kamalasti, en kyllä ole ihan vähään aikaan nii kamalaa jyrinää kuullut. :eek:

Vauveli ei täällä vielä ilmaise itseään niin että minä tuntisin. Nyt ollaan menossa jo 20. viikolla mutta eipä tässä hätää vielä ole..
Rankka muuttokin oli viikonloppuna eikä onneksi tuntunut supistuksia tai muuta kiusallista, perjantai iltana takapuoli vaan oli kippee ku portaita sai rampata ainakin sen sata kerta..
Uuden neuvola-ajan sain varattua, olis vasta kolmen viikon päästä, malttaia odottaa taas sinne asti :whistle:

Minä voin taas päivitellä tämän kuun listan.. Värkkään uuden aloituksen nyt hetimmiten... :wave:

SEE
No niin nyt on ultra onnellisesti takanapäin. Kaikki oli niinkuin pitääkin joten terveen paperit vauva sai. Pituutta oli 20cm ja painoarvio oli 360gr. Vauva oli vauhti päällä ja ultraaja nauratti kun ei meinannut antaa reisiluuta mitata ollenkaan. No saatiin sekin sitten lopuksi selville. Vauva vastasi viikkoja. Pieni söpöläinen se siellä heilui, ihana pieni nenä ja söpö profiili. Ultraaja oli tosi mukava ja kertoi kyllä yksityiskohtaisesti kaikki. Sukupuolta ei kysytty! Joten sitten synnärillä nähdään kumpi tulee, itse olisin kyllä ollut utelias mutta pysyttiin sopimuksessa ettei kysytä. Sanoin ultraajalle että ei haluta tietää. Reisiluuta mitattaessa ultraaja sanoi että sukupuoli on selvä ja itse kyllä myös omat johtopäätökset tein mutta se jääköön salaisuudeksi ja mun arvailuksi. Täytyy kyllä sanoa että ymmärrän ja osaan noita tulkita jonkin verran maalikkoa enemmän. Istukka on takaseinämässä joten senkin puolesta kaikki ok.

Nyt on olo hyvin helpottunut ja onnelinen. Mieskin oli suu korvissa kun poispäin ajeltiin.

T:SEE rv20+3 :heart:

Yhteistyössä