**Helmikuun Helmet** lokakuu

c81
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Hirveän huono-olo jo monta päivää. Ihan kuin pahoinvointi ois tullu takas :x
Mistähän vois johtua?
Et kai ole napannut mistään mahatautia? On kuulemma ainakin täälläpäin liikkeellä :S. :hug: Paranemisia :heart: :heart: :heart:
 
moi taas! Ihana viikonloppu takana - miehen kans kahelleen hotellissa :heart: Lapsille ei ees soiteltu, tai soitin, muttei kukaan leikeiltään ehtinyt puhelimeen :ashamed: :D

Olitte kirjoitelleet aikas paljon vkl:n aikana, mutta viimeisimpänä keskusteluna oli peppu ;) Ei kai mulle ainakaan ole koskaan tehty pepun kautta mitään tarjonta- tai synnytystapa-arviota, vaikka olen kyseisissä toimenpiteissä käynytkin. Kai sillä jossain tapauksessa voi häntäluun paikkaa ja estettä alatiesynnytykselle kuitenkin tarkistaa. Peppuseksiä voi kyllä harrastaa, jos tykkää, ja huolehtii hygieniasta. Tosiaan joskus näkee kieltoja, ettei se olis raskausaikana hyväksi, mutta just tästä hygieniasyystä. Eli ei bakteereita sitten emättimeen.

Moni oli jo vaunutkin ostanut, mekin käytiin lauantaina katselemassa, kun rauhassa päästiin ostoksille. Kumpikin ihastuttiin Brion Happyihin, mutta onko kellään tietoa, mistä nyt saisi edulliset tän vuoden kankailla? Mallit vaihtuu nyt uusiin, ja alet kai meneillään...

Me ei oo vauvalle vielä muuta hommattu kuin muutama unisexvaatekappale. Sitteri ja sänky löytyy, joten vaunut nyt ois sellainen isompi hankinta. Hahtuvaa oisin ostanut, mutta olipas kaupasta loppu ;)

Hommasin muuten itselle sellaiset instrun tukisukat, stay uppina. En siis niitä mittojen mukaan tehtyjä? Oletteko muut joutuneet turvautumaan tukisukkahousuihin? Mulla sellainen orastava suonikohju "räjähti" ja sain mojovan mustelman. Ajattelin, joskos tukisukista ois apua...
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Hommasin muuten itselle sellaiset instrun tukisukat, stay uppina. En siis niitä mittojen mukaan tehtyjä? Oletteko muut joutuneet turvautumaan tukisukkahousuihin? Mulla sellainen orastava suonikohju "räjähti" ja sain mojovan mustelman. Ajattelin, joskos tukisukista ois apua...
Mie oon käyttäny jo jonkin aikaa lentosukkia, ne auttaa tosi hyvin! Mutta on vain polvisukkapituiset. Silti paljon vähemmän turvotusta, eikä pakota jalkoja melkein yhtään iltaisin, kun aiemmin ihan hirveesti. Onko nuo stay up sukat arvokkaat.. on budjetti vähän tiukilla, mutta tekisi mieli kokeilla.. nuo lentosukat kun oli vaan kympin..

 
c81 Olihan ne stayupit 24e, mutta kuitenkin kympin halvemmat kuin sukkikset - ja ovat ihanaa "verkkokuosia", joten käyvät sitten moneen tilanteeseen ;) Ja tosi hyvin pysyy jalassa! Olen pitänyt nyt paksujen sukkisten alla, kun farkkuhame päällä. Ja mullakun tuo tumma suoni näyttäs jatkuvan polvitaipeeseen..ei polvimallista ole ainakaan mitään etua :/

On muuten ihan "kivan" hintaisia nuo oikeet tukisukkasysteemit :eek: Mutta auttavat varmasti paremmin kuin markettien halpaversiot... Pitäis investoida niihin mitoilla tehtyihin, mutta maksavat n.80-90 egeä :/ Tosin tietty halvempaa kuin hoidattaa sairaalassa suonikohjuja...
 
Nyt olis uusi masukuva laitettu profiiliin. Juuri otettu :D

Muistaakseni mulle joku sano siitä et takapuoleen törkkivät ja tutkivat mahtuuko tulemaan ja onko häntäluu edessä mut ei mulle sitä tehty ainakaan viimeks. Eikä toivottavasti nytkään :x inhoan sitä et joku koskee mun takapuoleen. Joten peppuseksistä ei meillä puhutakkaan..eikä mieskään kyllä siitä ole kiinnostunut. Miettiikin et oispa ihana kun paukahtas pukama rikki ja veret päälle niin jees homma. Mut kaikki tavallaan, varmaankin sitä voi harrastaa kunhan hygienia muistetaan.

Kevytmelankolia jaksuhaleja sinne! Voihan olla et raskauspahoinvointi palaa sillä joillain se voi olla ihan loppuun saakka.

Kade oon Tuttemuille... meillä lähestyy hääpäivä ja sit mun synttäritkin mut oon miehelle sanonu jo et mitään ei tarvii alkaa hommaamaan kun alkaa noi rakennuspuuhat niin tarvii rahaa niihin ihan mukavasti muutenkin.

Nyt pitää mennä soittamaan neuvolaan tytön rokotuksista.

Jepsu ja martti 24+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Nyt olis uusi masukuva laitettu profiiliin. Juuri otettu :D

Kade oon Tuttemuille... meillä lähestyy hääpäivä ja sit mun synttäritkin mut oon miehelle sanonu jo et mitään ei tarvii alkaa hommaamaan kun alkaa noi rakennuspuuhat niin tarvii rahaa niihin ihan mukavasti muutenki.

Jepsu ja martti 24+6
Ihana maha! Kade siitä ;)
Ei vaan, meillä tuli kesällä 10-vuotishääpäivä, ja viime vuonna molemmat täytettiin 30v "matalalla profiililla", joten päätettiin nyt sitten mun synttäreinä ottaa näitä vähän takas ;) Rahaa kyllä palo ihan mukavasti, mutta oli se sen arvoista :D
 
voi pylly ku taas hävis tekstit |O

eli mä ostin polvipituset tukisukat ku muuta ei ollu tarjolla ja myyjät suositteli just noita instrun stay uppeja. tuppas vaan hymyilyttämään ku miellän ne sellasiks seksikkäiks :whistle: mut ne myyjät sano et ei nää oo B) ihan hyvä ku nykyää vähä vähemmän sexy olo :whistle: :D
 
Isyyspakkauksesta tuli mieleen...et tämä passais siihen hyvin
:snotty:
Meidän Isä Synnyttää Lyrics (Jope Ruonansuu)

Jope Ruonansuu - Meidän Isä Synnyttää Lyrics

Meille kun tekivät perheen lissää
Äitillä vaan ei tuntunu missää
Aamusta iltaan siälistä itki
Isä ku hyppeli seiniä pitki
Raavaat miehet ne kaupassa jutteli
"Kumpi on parempaa, Bona vai Tutteli?"
Kohta ei mies voi kulukee missää
Ennen ku suahaa lapsi lissää

refrain:
Että hiljentykää
Meiän isä synnyttää
Kyllä sitä jännittää
Osaako se hengittää
Niin ku pittää
Hiljentykää
Meiän isä synnyttää
Kyllä sitä jännittää
Jaksaako pinnistää

Synnytystä ennen isä näki unia
Hoitaja parturoi sen munia
Lääkäri lohutti "Ei mee kauan
Leikkaamme irti kaljun vauvan"
Isä osti vaippoja, tutteja, kehtoja
Äitille luetteli elämänehtoja
"Minun on suatava nukkua pitkään
Estää ei saa duunit mitkään"

refrain

Että viimein ku koitti se hetkistä suurin
Isäntä nielasi puhelinluurin
Äiti sanoi raahassa "Siin on lapsi"
Isäukko pillereitään napsi
Hirviä jännitys viimein laukes
Isäukko häipy, baari ku aukes
Siellä se kehhuu kyynelsilmin
"Taisinpa nähärä kauhufilmin"

Hiljentykää
Meiän isä synnyttää
Kyllä sitä jännittää
Osaako se hengittää
Niin ku pittää
Hiljentykää
Meiän isä synnyttää
Kyllä sitä jännittää
Jaksaako pinnistää
refrain
Että hiljentykää
Meiän isä synnyttää
Kyllä sitä jännittää
Osaako se hengittää
Niin ku pittää :saint:
 
zuku tuo on kyllä hyvä :D

cruella, meille kyl passaa melkeen mitä vaan minä päivänä vaan =) Mulla on siis tuo "jarru" seurana tän viikkoo :D Ens viikolla onkii sit melkeen joka päivälle jotaa...et ehottele vaikka jotaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
jahvetti ois makia ku löytäs tuon jostain cd:ltä ja vois sit vaik "nauhottaa" isännälle cd:llisen isällistä musiikkia
Jossain oon jopa kuullu tän!!! Pitääki ihan kattoo löytyykö peräti omalta koneelta, jos ei niin veljellä on varmaan ainakin :D *jope-fani* :LOL:
 
hei miten tuo saatas meille jakoon? mesen kautta?
Tääl isäntä nauraa :LOL: :LOL: pitää mua höpönä. Sen jo kuulemma jotenki ymmärtäs et saunassa siis saunoessa syödään mantariinia/appelsiinia, mut et panna nyt kiukaalle folioon omena paistumaan ja hakea jäätelöä päälle... mäkö muka makian perso? :whistle:
 
mamitre mulla on kans ollu mahan sivuilla ollu ilkeetä kipua ja viikonloppuna mentiin pojan kans kaverille kylään (matkaa n.400m) niin koko matkan supisteli vaikka välillä pysähtelin ja ei todellakaan nopeasti kävelty, sit ku pääsin istumaan niin helpotti.

(.) säikähdin tänään ihan perkeleesti ku kävin kaupassa ja oli taas useampi kassi kannettavana ja paino ihan kiitettävästi niin sitte ku nostin niitä niin tunsin ku housut valahti ihan märäksi ja ku en päässy sitte suoraan kotiin ku piti vielä mennä apteekkiin ja ihan kauhuissani olin koko ajan että entä jos se oli lapsivettä..kotona juoksin suorilta vessaan ja sitte huomasin että "onneksi" se johtu "vaan" hiivasta. :x kävin tänään lopultaki hakemassa ne pirun hiivalääkkeet, toivottavasti ne auttaa ku canestenit ei oo ikinä auttanu niin kokeilen nyt noita gyno-daktarineja..
 
huohmenta...
jotenki tuntuu et tää uutee rytmii pääsy on kauheen vaikeeta :/ onkohan se tää vanhuus :whistle: :kieh: väsyttää koko ajan eikä mitään jaksais tehä. ja paha olo on tullu takasin |O en tiiä oliko nyt syynä toi vkl mässäily mut luulis et alkais nyt helpottaa mut ei :x heti syönnin jälkee alkaa etoo. alkaa oikeen pelottaa se sokerirasitus et miten viturallaan ne arvot oikeen on :/
 
zuku, onnistuinkohan mää lisäämään sut meseen? :whistle: En oo varma, kun en oo ennen tola uudella versiolla lisänny...no kuitenkin sitä kautta voisin sen sulle laittaa =)

(.) Nuha on edelleen karsea. Sellasta paksua räkää, joka tukkii joka röörin, eikä tuu ulos...toista viikkoa kestäny jo :ashamed: :snotty: Ja toisinaan kurkkukin kipee...mulla on vissiin aina raskaana ollessa vastustuskyky tosi matala :/ 2/3 lapsesta oon synnyttänyki flunssassa |O :attn:
Kerroin yhellä toisella foorulla, että saatiin ultrassa tyttöepäily, noh...nyt alkoi sit sellanen "veetuilu", et osaattehan teki jne...aaarghh mä en sellasta jaksa |O Ei olis pitäny kertoo :attn: Kun kuitenki lasta on tässä lähdetty tekemään, ei sukupuolta :/ Mä kun en IKINÄ oo ymmärtäny, että miksi pitäs olla molempia :/ Noh, pitää antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos :whistle:
Esikoinen lähetettiin kouluun, kohta välimalli, sit lähetään kuopuksen kanssa asioille =) Kirpparilla poiketaan samalla reissulla, varaan itelle pöydän. Sais noita kamoja tuolta kuleksimasta...en kuitenkaan viitsi 5 vuotta enää kuopukselta vauvalle niitä säästää, sit saa taas kirpparilta uusia, kun tarvii
=)

cruella mulla tulee kanssa tosi useesti syönnin päälle tosi huono olo. itseasiassa tuli toisinaan jo ennen raskautta, että kyl vähä pelottaa mitä rasituksessa selviää vaikka aina ennen on kaikki ollu tosi ookoo.

Mun pitäs kanssa ettii jotain tukisukkia. Turvotus alkaa olla niin mahtavaa iltasin että...herkkua menee, suklaata menee niin paljon, että muutun kohta neekeriksi!!!! |O |O '
Pakkohan se oli tässä välissä käydä vaakaa moikkamassa...+7kg :snotty:
Voi pylly!!! tarkotus oli, että max +15kg täs raskaudessa...taitaa olla turha toivo :whistle: Ennenkin ne rajuimmat painot on tullu loppuviikoilla :/


Jahvetti 26+5 kohtahan se alkaisi jo 28. viikko!!!
 
vielä tuosta peräpääasiasta :hug: eli mulle on se tutkimus tehty kun ekaa odotin,,,mutta ei ONNEKSI sen jälkeen,,,,se ei ollu mikkää kiva juttu :x mulla alkoi viimeviikolla karseet alaselkä kivut ja jokayö oon niistä kärsiny,sunnuntaina kävin tarkistuksella,mutta kaikki ok ,keskiviikkoon asti määräs saikkea ja ke on uusi lääkäriaika,,,eilen suppaili mahanki puolella...ja mähän jo oon ehtinyt kehua kuinka helppo on tää raskaus edelliseen verraten ollut :( noh,eipä tälle voi mittää...mutta töissä ei kyllä jaksa kulkea jos ei saa öisin yhtää nukuttua!joku puhui aiemmin synnytyspeloista,,,,mua kyllä pelottaa aina vaan enempi,,,,en osannu pelätäkkää ekaa odottaessa,,,mutta positiivinen kokemus kaikenkaikkiaan kuitenkin:)mulla vain on syntynyt syöksyllä kaksi viimestä,ni se pelottaa eniten,,,se ei nääs oo helppoa,kuten joku mulle sanonu joskus,että sullahan on helpot synnytykset....joop.pitänee alkaa kotihommiin,,,
 
Heipparallaa!

Sataa, sataa ja sataa. Koska tää loppuu. Tosi harmaata ja synkää, vali vali B) ei kyllä napostele työt laisinkaan eikä kotonakaan jaksais tehdä mitään. Pyykkivuori on aika kivankokoinen mutta tuskin se sieltä minnekään karkaa.

Mihis kaikkeen mun piti kommentoida.. hankinnoista. Me ei olla ostettu yhtään mitään muuta kun vaatteita ;) ja niitäkin aika vähän. Ajateltiin ottaa marraskuun projektiksi vaunut. Brion Happyja olen katsellut mutta pitää tehdä vertailuja ja tutkimuksia mitkä olisivat käytännölliset. Turvakaukalokin pitäisi hankkia ja sitteri... sänky onneksi saadaan serkulta. Mutta onhan sitä vaikka mitä ostettavaa, ei auta jättää viime tippaan.

Nyt tuntuu että Minkkari on ottanut kasvuspurtin, meinaan ihan viikon sisällä masu on kasvanut ihan huomattavasti, töissäkin on tullut kommenttia että onhan siellä elämää =)

Kelaankin sain vietyä paperit. Vein oman paikkakunnan Kelaan jossa sitten kysyin minkä vuoden mukaan palkkatuloni katsotaan. Sanoivat että ilman muuta 2006 vuoden koska äitiyslomasi alkaa 27.12, niin loppuvuodesta että 2006 on oikea. Soitin piruuttani naapuri kunnan Kelaan ja sieltä sanottiin että ei missään nimessä. Vuoden 2005 tulojen mukaan katsovat. Nyt en tosiaankaan tiedä mikä on oikein mutta toivon että katsoisivat sen 2005 vuoden, tulot on ainakin siitä nousseet sen 20%. No eikä siinä vielä kaikki, piti toimittaa tästä vuodesta ne 6kk palkkatulot eli kesä-joulukuu. No eihän niitä voi kun ei marras ja joulukuun palkkaa vielä ole tullut, eli palkkasihteeri laittaa kelalle sitten meneen mun tiedot vasta 14.12 eli joudunko mä ootteleen sitä rahapäätöstä sit tän vuoden loppuun?? Vaikka saanhan mä laskurilla laskettua noin arvion mut silti...

Jeps, sateista tiistaita kaikille !

Toivottaa Minkkari ja sen kiukkuinen äiti
 
huomenta

Mä eilen illalla kirjottelin pitkät pätkät, mutta tottakai perk**e ne hävis johonki..alkaa ottamaan tosissaan päähän tää tökkiminen näillä sivuilla :kieh:

Mä oon kohta lähdössä kampaajalle..ihan meikkasin sen kunniaks :D . Ku mä en yleensä meikkaa..tosi harvoin. Sit jos jonnekin kaupunkii lähtee yksin tmv, ni ripsaria voi laittaa.

Painonnoususta: Outoa!!! MUlla on paino tippunu kilon melkei!! Siis en tajua :eek: :eek: . En ole pystyny liikkumaan ja nälkäkin aina..toivottavasti tuo nyt ei mitää huona meinaa? Tosin yhtään ei haittaa, koska nyt on se 9kg yhteensä tullut..luulin vaan, että ois jo yli kympin reippaasti, kun aamulla vaa'alle astelin :/ .
Saa nähdä mitä neuvolan vaaka näyttää huomenna, mutta omastani mä seuraan tarkempaa painonnousua.

Palailen taas iltapäivästä..Kivaa päivää kaikille!

:heart: nelli&pulla 25+5
 
hilari Onko sulla kaikki syntyneet ihan nopeasti, vaiko vasta nämä viimeisimmät? Oletko muuten mihin menossa synnyttämään?
Mulla myös hiipii mieleen pelko syöksysynnytyksestä - vaikka todellakin haluaisin taas nopean synnytyksen. Eka kesti n.7h, toinen 11h, kolmas ja neljäs n.3 1/2 tuntia. Viimeisimmässä olin vaan reilusti 9senttiä auki, kun tilasin ambulanssin toisen supistuksen jälkeen :eek: ja matkaa oli tunnin verran. Kätilö oli mukana, mutta kaipa mulla joku stressihormoni hidasti synnytystä (pelkäsin, että syntyy autoon ja pillit päällä mentiin) ja sain ihan "rauhassa" synnyttää saliin. Nyt pelottaa, että jos nopeutuu vieläkin, mitenhän mahdan ehtiä sairaalaan :/
 
Tuttemuin tavoin kyselisin hilarilta enemmän hänen kokemistaaan syöksysynnytyksistä. Vaikka tässä ensimmäistäni odotan, niin kuulun ikävä kyllä nk. "syöksysynnyttäjien" sukuun ja olen ollut hieman huolissani siitä... Onko esim. kivut / repeämät nopeassa synnytyksessä huomattavasti suuremmat, etc.? Maalaisjärjellä ajateltuna nopeat synnytykset luulisi olevan vauvan hyvinvoinnin kannalta hyviä, mutta äidin "kipupiikki" sitten saattaa olla korkeampi (vaikkakin lyhyempi kestoinen). Olen yrittänyt asioita suvun naisilta kysellä, mutta kaikilla tuntuu olevan yhteinen rintama vastassa, että "ei se nyt niin kamalaa ole, kaikkihan synnytyksissä repeävät, se unohtuu samantien, etc..." :/
 

Yhteistyössä