**Helmikuun Helmet** lokakuu

en oo kuullu mitään nukkumisasentokieltoja. selällään nukkuminen niin epämiellyttävää et sitä tuskin kukaan loppuvaiheessa pystyy tekemään ja sama on mahallaan nukkumisen kanssa. itellä ainaki tuli viime raskaudessa tosi huono olo jos jouduin olemaan selällään ja mahallaan nyt ei vaan pystyny nukkumaan :whistle: B)
 
Tääl on taas yks pössi urakoinu. Mies laitto ennen navettaan menoa uunin lämpeämään ja herätti mut puol 8. Leivoin sit rieskaa, hiivaleipää, hapanleipää ja rieskaa, vaik aamulla vannoin etten isoa urakkaa tee :D lopetin sit puol 17. Nyt on jalat ihan pökkelöt, jää kuopat nilkkaan ku painaa. Istuskelin kyl suurimman osan ajasta keitiöjakkaralla, ku leivoin, mut....
No muutoin oli kyl hyvä touhuta, ku sai omaan tahtiin touhuilla. Muutaman kerran supisti, mut ei niin kippeesti, et oisin isommin reagoinu. Vaaviki köllötteli nautiskellen uunin lämmöstä. No nyt saunan kautta nukkumaan! Pitänee alku viikosta käydä itekki nuo polvisukat ostamassa.
Mulle isosta sf-mitasta neuvolassa sanoivat oli rv 20/25cm, et kohtu on tosi ylhäällä ja et mahan alaosassa on "tyhjää" tilaa, et siks on nuin iso tuo mitta! Muistakaa et ens yönä siirretään kelloja tunnilla taaksepäin
 
HUomenta

Ai että ottaa pattiin, ku annoin luvan tytöille nousta, kun kello näytti 7.50..vatut! Sehän oli vasta 6.50 ja mä unohtanu illasta kääntää kellot valmiiks |O :headwall: |O . AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! No,pidempi päivä tuli sit.

Nukkumisesta oliks se niin, että selälläään nukkuessa kohtu painaa jotain laskimo verisuonija tmv..hermoja? Joku tällanen siinä oli ja ei se kyllä ison mahan kanssa oikeesti tunnu hyvltä. Ja mulla maha tosi herkkä, joten oon nukkunu mahallani viimeks ehkä heinakuussa. Ja sit ku synnyttää, sitkään ei voi,nää meijerit on valtavat ja puristuksissa lorottaa koko sängyn märäks..ai ihanuus, odotan sitä sängyn päällystämistä taas, ku tissit vuotaa jatkuvaan.

Liikeistä mä tunnen kyllä jo kaikki mahdolliset. Voimakkaita ovat ja välillä sattuu..näkyy joka paikkaan jne :) .
Istukka mulla edessä.

Kohdun kaulakanavasta se mitta on jokaisella yksilöllinen. Mulla oli tosiaan sillo KYSIllä mitattuna reilu vko sit 4.6cm, mutta tyttöjä odottaessa ei kertaakaan noin pitkä :eek: . Ja tossa välillä, kun kävin yksityisellä tarkastuksessa ja ultras, oli kanava muistaakseni jotain 3cm..että enpä tiiä, onko mittaajassa "vika" vai vaihteleeko tosiaan noin paljon.

(.): Mulla ollu pari viimestä päivää suht hyvä olo. Tosin olen ottanu niin paljon rennommin koko viikonkin. Eilen uskaltauduin piiiiiiiiitkästä aikaa lempimään ton ukon kaa..iha vaa hellästi eikä ärtyny kauheesti. En tiiä sit saisko, mut suoraan ei kielletty. Kaipa se on oman tuntojen mukaan..ja tosiaan kauheesti ei viitti rynkyttää.
Väsyttää niin vietävästi..päivätkin iha harmaita ja täällä on satanu vettä, joten eilinen oltii sisuksissa aamusta iltaan. Tänään onneks tytöt pääsee mummolaan, oottaavat iha älysti =) ! Ite pääsee olemaan hetkisen rauhassa.

Mukavaa sunnuntain jatkoo!

:heart: nelli&pulla 25+3
 
huomenta! Onhan täällä muitaki aamuvirkkuja :D
Annoin tuossa isännälle äsken ehot. Olis ollut tiedossa kylällä valmis ruokailu klo 11, ei kuulema ole lähössä. :kieh: OK. Sit ehoksi latasin et joko laittaa tännään ite meille ruuan tai lähetään käymään anoppilassa. Kuulemma kahesta pahasta pitää valita! :D Oikeesti kuitenki tykkää laittaa ruokaa ja anopinki kans on hyvissä väleissä :saint:
En vielä saanu vastausta :D ku kuulemma nukkuu "päiväunet" ensin
 
Niin ne on raskaudet erilaisia, tytöstä kyllä nukuin mahallaan vissiin melki koko ajan (ja neuvolasta silloin kysyin että saa nukkua jos hyvältä tuntuu) eikä selällään olostakaan tullut mitään. Kun synnärille menin ja jos piti jonku toimenpiteen aikana olla selällään ni ihmettelin et miks ihmeessä ne käskee aina kyljelleen ku selälleenki on ihan hyvä olla :whistle: kiltisti vaan niitä sit tottelin ja menin kyljelleen ;)
Ja nyt kyllä useesti nukun mahallaan, mutta jonkun aikaa kun on ollut niin rupee "painamaan" sillain hassusti et oon kääntyny sitte kyljelleen josta taas kohta valahdan mahalleen...

Tyttöä oottaessa muistan kun mulle joku sanoi että kun raskauden aikana ei saa mahallaan nukkua niin sen jälkeen ei enää osaa. Johan meinasin itkuun purskahtaa kun se on mun lemppariasento, mutta turha oli huoli, hyvinhän tuo suju :D

Ainiin, tosta kävelystä ja mahaan sattumisesta on ollut puhe. Mulla on kanssa sitä, vähänkin jos reippaammin koittaa kävellä niin rupee tuntumaan (en tie onko supistusta, ne pari mitä oon supistuksiksi miettiny on ollu vähän erilaisia, kai...)masussa ikävästi, ei satu mutta puristaa. Ja mieshän siiten tuumast että kyllä sulla on huno kunto :headwall: Ei se aina ihan kaikkea ymmärrä vaikka muuten kyllä huomaavainen onkin =)

 
Kirjottelin pitkän pätkän äsken ja niinpä sitten neiti päätti tulla ja klikkaa hiirellä ja hävittää koko jutun... :headwall: :headwall: :headwall: Ei yhtään kihahtanut mammalla... :| Nyt se murisee ja örisee isälleen tuolla lattialla kun ei isä päästä tänne.

Zukulla oli iso urakka! Kotona leivottu onkin maailman parasta leipää. Meillä kotona siis lapsuudenkotona on leivinuuni ja siellä kans leivotaan ruisleipää, hiilikkoa, rieskaa ja hiivaleipää ja parasta kun laittaa hirvenlihapaistin sinne paistumaan niin nam kun se on hyvää!
Kuola valuen täällä naputtelen... :p

Pistäydyin illalla päivystyksessä tarkistuttaa tää tilanne kun alkoi jo keuhkoputkeen sattumaan tää köhiminen. Kuitenkin kaikki ok ja tulehdusarvot normaalit. Poskiontelon tulehduksesta sanoi että kestää 10 räkäpäivää ennenkuin voi sanoa et on poskiontelontulehdus. Nyt tuntuu jo et on alkanu räkä/lima lohkeilemaan irti rykiessä oten kaippa tää tästä nyt helpottaa. Toivottavasti. :snotty:

En muista mitä muuta piti kirjoitella...
Meni ajatukset niin solmuun ton neitin tempauksen jälkeen...

Sunnuntainjatkoja!

Jepsu ja Marttipoju 24+5 :heart:
 
Mulla ei oo ikinä selällään nukkuminen tuottanu huonoo oloo,ei ees viimesilläni ollessa. Hammaaslääkärissäkin oon pystyny oleen hyvin. Mahallaan oon aina nukkunu isomman mahan kanssa silleen,että toinen jalka on koukussa niin ei tuu paino suoraan mahan päälle.

Mulla on joku laiskuus kausi menossa..ei jaksais tehä ruokaa,pestä pyykkiä tai ees tyhjätä tiskikonetta. Ei niinkun väsytä mut muu ruumis ei oo yhteistyö haluinen. :/

Mamitre 22+5
 
mamitre Miulla on ihan sama juttu. Ihan saamaton olo kokoajan :ashamed: Mies pyysi eilen, että jos järjestelisin keittiön apupöydän, kun siinä on kaikkea ylimäärästä niin en saanut aikaseksi. Puhtaat pyykit jäi märkinä koriin odottamaan ripustamista ja ovat siellä edelleen :eek: Pitäs varmaan pestä uudelleen ennenkun rupeevat haisemaan. Ei vaan saa itsestään irti :snotty: Ukolla menee varmaan hermo minnuun kohta :(

Miulla on ihan hirmunen hellyydenkipeys kokoajan. Ukko ei sais mennä mihinkään pidemmälle, kun kainaloon pitää päästä jatkuvasti :D Nytkin on sitä ikävä, kun se lähti kaveria auttamaan remontissa. Aamulla houkuttelin sen takasin sänkyyn miun kanssa, että saan olla kainalossa :p Se on niin ihana ja pehmonen ja lämmin ja ja ja ... :heart: :heart: :heart:

Kiin ja My 25+6
 
mamitre :Selälläni minäkin nukun, ja olen kans aiemmissa raskauksissa nukkunutkin ihan loppuun asti. Nyt yleensä iltaisin nukahdan kyljelleni, mutta aina herätessäni olen selälläni.
Mä olen saanut uuden erittäin epämiellyttävän tuttavuuden, nimittäin migreenin :/ Mulla on ollut vuosikausia hormonitasapainoinon vaihtelusta kuukautiskierron aikana johtuvaa päänsärkyä, mutta nyt se äityi migreeniksi asti. Eka migreenikohtaus oli viikko sitten ja nyt tänä aamuna toinen. Huh huh, täytyy myöntää, että olo ei nyt todellakaan ole kovin ruusuinen. Pää on kipee ja yhä on huono olo, siihen päälle supparit ja mukavsti vielä tyttö oksennustaudissa + tietenkin isäntä poissa kotoa. Et silleen, ja vali vali sorry... :ashamed:

babygirl rv 25+1
 
Babygirl: voi ei,varmasti raskasta kun lapsi on oksotaudissa ja oma olo huono. :( Onko miehes tän päivän poissa vai pidenpään?

Mä oon kärsiny koko pvän niin inhasta issias kivusta et koko selkä tuntuu olevan muusina. Silti äsken oli pakko haravoida pihaa..kamala "pakko" ettei jää keväälle sit paljoa.

"Kinasin" päivällä mesessä yhden kamun kanssa siitä löystyykö paikat raskaus aikana vai ei. Mulla ainakin on joka raskaudessa ollu paikat aiemmin auki ja pehmenneet. Se väitti ettei ne löysty jne. Voi vitsi,oli pakko antaa esimerkit aiempien raskauksien osalta kun tää on jo neljäs raskaus niin miks ne ei löystyis..haloo!! Se ihmetteli kun sanoin et mulla oli kohdunsuu sormelle auki kolmannessa raskaudessa joskus rv 33 tienoilla ja paikat pehmenny. Musta siinä ei ollu mitään ihmeellistä. :/
Ei mun paikat ny ihan niin timmit oo kun ekassa,silloinkin oli paikat kiinni eikä tietoakaan et olis ollu synnytys alkamassa ja se käynnistettiin sit kun se meidän esikko oli kuollut kohtuun rv 41. Kolmonen tuli itellään rv 38..nytkin oon varautunu et varmaan rv 38 voi jo hyvinkin tulla.

Mamitre 22+5 ja kireä pinna :kieh:
 
mamire onpa hyvä ku on muitaki kireä pinnasia! :hug:
Tääl otettiin isännän kans yhteen, ku alko ärsyttään et sil on tasan kaks mun siskonperhettä ja kolme omaa veljenperhettä mihin lähtee kylään kummanki vanhempien lisäksi! Mulla riittäs intoa tutustua ihmisiin täällä vähän laajemminki, mut ku tuo on ASUNU TÄÄLLÄ IKÄNSTÄ ja kaikki on joko pöljiä, hulluja tai muuten vain ääliöitä!! Naapuriinkaan en sitä kylään saa, ku on kuulemma "hirvenpyynti-aika", viimeksi selitys oli et lauantaina on saunailta niin ja perjantaina ottavat kuitenki rennosti, et ei kehtaa mennä! sanottasko että :kieh: :kieh: mä voisin tehä sunnuntai iltana muutaki ku surfailla netissä :(
 
meinaspa taasen tekstit lentää britti avaruuteen.. mut olen onneksi vahingoista viisastunu ja kopioin (yleensä) teksin ennen sen lähettämistä, et ei tartte monneen kertaan kijotella.
Ostitteko netin kautta sen mamma-talvitakin? oisko osotetta?
Tänään ellokselta tilasin sen vauvan haalarin vaaleena 56cm, itelle housut ja ruosteen värisen tunikan, pitää sit lähetellä takasi jos ei passaa
 
zuku mulla sama homma, että kopioin yleensä aina tekstin. Tää sivustoi toimii niin raivostuttavan huonosti :kieh: :kieh: . Nytki meni 15min, enne ku aukas tän meidän ketjun.

mamitre oon kyllä sun kaa ihan samaa mieltä, että paikat löystyy aiksemmin, mitä useempi raskaus takana! Mä tossa huvikseni kattelin tokan tytön odotusajan neuvolakorttia. Muistaakseni eka kerran loppuraskudes tehty sisätutkimus oli jotai rv30 ja siinä olin sormelle auki ja kanava 2cm pehmeä. rv34 kahdelle sormelle auki, kanava 2cm pehmeä..ja siin välis nyt oli ä.polikäyntejä useemmin, mut rv36 tais olla kahelle sormelle auki ja kanavaa 1.5cm.. Joten en huolestu, vaikka kohta alkas taas paikat pehmetä tässäkin raskaudessa. Supistelua kun mulla oli toi edellinen täynnä..

Me vietiin sit tytöt Kuopioon torsati iltaan asti :snotty: . hirvee ikävä tuli jo, kun mummolan oven laitoin kiinni. Kauheen hiljastakin täällä..tyttöjen huoneeseen ei voi ees kattoo..ja sit pitäs ton isännän kaa kaksin olla neljä päivää :eek: . Heh..siis eihä siinä mitään, ei vaan ole tottunut. Ja ku mulla on tylsää ilamn tyttöjä. Ne välittää ja huolehtii Pullastakin joka tunti ja juttelee sille jne silittelee..isäntä ei oikeestaan ikinä, sitä ei sillai kiinnosta/huvita/käsi väsyy. Kukas nyt Pullaa huomio mun lisäks? Ja varmaa sekin ihmettelee, että miks on niin hiljasta, reagoi aina tyttöjen kilkatukseen ja ku ne tosiaan juttelee masulle toooooooosi paljon :heart: :heart: :heart: . Voivoi..onneks ovat mummolassa, tiedän, että hätää ja ikävää ei ole murusilla.

Mä sit varmaa pyörin kyllästymiseen asti täällä teidän riesana..ku pitää levätä enkä aio mitää ohjelmaa kampaajan ja neuvolan lisäks ottaa..koitan huilata nyt.

:heart: nelli&pulla-poju 25+3
 
Pikaseen taas pyörähtelen täällä!
On TOSIIIIIII ällöä maata sängyssä nyt varsinkin kun nuo supparit on vähentyneet paljon (lähes olemattomiin) :D :D Ei pidä kehua tietty ens yönä joutuu osastolle :whistle: Estolääkityskin loppuu tiistaina ja sillon sitten on seuraava neuvola ;) Ihan pirtee olo on ollut tänään ja ois energiaa tehdä mitä vaan muttei oikein uskalla. :| Sattu eilen taas mun maha kuumaan kattilaan :ashamed: En opi kerrasta vaan jo kahesti olen mahani polttanut kattilan reunaan :headwall: :headwall: Ehkä olen vaan niin tyhmä tai sitte tää maha on liian iso ettei osaa hahmottaa sen ulkoreunoja :LOL: :LOL: :LOL: Kampaajasta joku kysy aikasmmin, minä olen ainakin normaalisti aina raskausaikana käyny kampaajalla. ;) Joko ootte lattanu pinnasänkyä tai muuta valmiiksi? Ajattelin vaan kun mieli tekis laittaa ihan senkin takia jos joutuu vaikka osastolle lepoon loppuraskaudeksi niin ois sitte valmiina =) :heart: Mutta taitaa pölyyntyä jos nyt jo laitaa , tietty päiväpeitto päälle :saint:

Tarppa ja toukka 25+5
 
Heippati pitkästäaikaa..en oo oikein jaksanu kirjoitella (vissiit koko lokakuun aikana..) vaikka lukemassa ahkerasti olenkin käynyt. Mie olen jotenkin niin väsy niin väsy.. mitään en oikein saa aikaiseksi ja sit jos oikein yrittää niin sit kyl huomaa ku heikottaa ja ottaa takas heti kaiken rehkimisen. En muista että näin veto pois oisin aiemmilta ollut.
Verenpaineet on laskeneet niin mukaviin lukemiin että hain tuossa eilen päivystyksestä sairaslomaa ettei tartte töihin vaan mennä..pari kertaa olen meinannu pyörtyä töihin ja ei oikein oo hyvä kun yksin olen työvuorossa ja hoidan hengityskonees olevaa potilasta. Alimmillaa paineet oli viime vapailla 85/53 eilen ne huiteli keskimäärin 104/66 ja korkeimmillaan ovat nykyisin jotain 114/66, ajattelin että ehkäpä saan nyt ihan luvan kanssa lepäillä kotona. Töitä olis enää tuonne marraskuun lopulle ja sit jäisin lomalle ja siitä äippälomalle..nyt saikulla olen 6.11 asti ja sit on neuvolalääkäri ja koetan kinuta siltä loppuajaksi saikkua eli tuonne marraskuun lopulle asti.
Kaameeta vaan tää kun mitään et jaksa tehdä..sit kun tälläsellä porukalla kuitenkin nuita hoidettavia asioita on ihan kiitettävästi..

Onko muilla verenpaineen kanssa tuollasia onkelmia ja tuntemuksia?
 
Hei taas!
Vihdoinkin kerkesin taas lueskelemaan, paljon ja ahkerasti olette taas kirjoitelleet :)
Täällä on kaikki hienosti, ei mitään ihmeempää kerrottavana. Massu on ottanu taas kasvupyrähdyksen, voi miten sitä jaksaa vielä 3kk.. Pikkuflunssa meinaa iskeä päälle, ja just nyt kun oli tarkoitus lähteä mummoa katsomaan sairaalaan.. (mummo sai alkuviikosta lievän aivoinfarktin). Keskiviikkona olis taas neuvola, tulen sitten viimestään kertomaan taas kuulumisia. Jostain syystä on nyt kivempi lukea muiden kirjoituksia :)
Goldy taisi kysellä niistä Nalle Puheista, Anttilan joulukuvastossa oli ainakin jotain tosi nättejä pinniksen reunasuojia ja lakanoita.
Niin ja pinnat on ollu kireellä muillakin, täällä kans! Tosin on ollut aihettakin nyt ihan roppakaupalla. Onneksi vauvalla sentään kaikki kunnossa :heart:
Oikein hyviä vointeja kaikille nyt taas! Helmikuiset on kaikki jo hyvillä viikoilla! :flower:
-Siru- 25+6
 
Heippuli!

Olenpa minäkin viikon verran vaan seuraillut teitä sivusta, vaikka olis välillä tehnyt mieli kirjottaakin... On vaan ollu vähän murheita. Varokaa, nyt voi tulla todella omanapaista vuodatusta... Vaikka niinhän se on mulla aina...

Ollaan äidin kanssa vähän niinkun riidoissa, tai siis äiti on loukkaantunut mulle asiasta minkä otti AIVAN liian henkilökohtasesti. Järkyttävää tää on siks etten oo äitin kanssa ollut riidoissa, hetkinen... Ikinä! :'(

Siskon kanssa sillä on paljonkin ollut känää, mutta mun sisko onkin sellanen tuittupää etten ihmettele :p

On siis koko ajan sellanen alakuloinen olo ku äippä tulee mieleen. Toivottavasti edes jouluks tilanne olis rauhottunu, kyllä mä äitiä töissä nään joka päivä, mutta juttelu on aika vähäistä.
Ja kun se on lupautunut ne vaunutkin ostamaan ... :whistle:

Oltiin muutes taas torstaina siellä perhevalmennuksessa, kyseessä vauvanhoito... Siellä oli sellanen kolmen kuukauden ikäinen "mallivauva" :)
Ja se vauvan isä varsinkin oli aika kiva tyyppi :D

Enpä tiedä saiko sieltä nyt mitään mullistavaa tietoo, tarinan opetus oli ehkä suurinpiirtein se että kaikkea pientä roinaa mitä myydään vauvanhoidon nimissä, ei välttämättä tarvi ostaa... Ja minähän tietty muistan tämän vielä parin kuukauden päästä kun ostohysteria iskee, vielä ei ole iskenyt :wave:

Nyt on pakko kysyä taas jotain ei niin vauvanpuhtoista asiaa, mutta älkää vetäkö mitään johtopäätöksiä, kysyn vaan :)
Eli onko peppuseksi kovastikin huono idea näin jo kohtalaisen raskaana ja tästä eteenpäin?

Ajattelin vaan kun siellä aikasemmassa perhevalmennuksessa sain ensimmäistä kertaa tietää, että jossain vaiheessa lapsen asentoo kokeillaan myös peräaukon kautta :eek: Joten siitä sitten mieleen, että tökkiikö SE sitten rajustikin...
Noh, vastatkaa jos tiedätte ettekä vaipuneet myötähäpeään meikästä :LOL:

Aini, se piti vielä mainita että kun siellä valmennuksessa kyselivät että ootteko paljonkin jo hankkinut lapselle tavaroita niin kaikki muut viittoili koko ajan, me oltiin siinä että joo no tuota, on meillä pinnasänky =) Pitäis varmaan kohta... Aika menee yllättävän nopeasti.

Tänään vasta aion saada aikaseks mennä käymään kelassakin, oon niin vetelys...
 
huomenia :wave:

kuudelta noustiin meillä kun ei tohon uuteen rytmiin oo vielä päässy mukaan. pikku-ukkeli kyllä nukahtiki jo seiskan maissa et ihan hyvät yöunet. meillä meni sitte vähä pitempään illalla ku bb talk show piti kattoo ja se kun loppu ni kello ois oikeesti ollu jo puol 12 |O ens yönä pitää ottaa vähä takasin velkoja B)
pientä flunssaa täälläki havaittavissa, toivottavasti ei pahene :snotty:

pusuapina: en oo ikinä kuullu et vauvan asentoa tarkistettas pärseen kautta :whistle: mulla ei ainakaan -05. oisko joku uus juttu tai sitte jos on virhetarjonta tms. en tiiä. oudolta kuulostaa.
tuskin tohon peppuseksiin mitään estettä on, en oo kyllä mistään kyselly ku meillä ei sitä harrasteta B) musta se on jotenki :x mut jotkut tykkää :whistle:
koitahan saada äidin kanssa välit kuntoon. ei oo kiva olla riidoissa :/
 
Pusuapina: En mäkään oo kuullu,että vauvan asentoa tarkistettais pepun kautta,ei mulla ainakaan oo ikinä niin tehty. Ja tuskinpa se peppu seksi mitään haittaa,ei ainakaan meillä oo ollu ongelmaa.Sit jos tuntuu emämukavalta niin sittenhän tietää jo itse lopettaa. =)
Etköhän sä saa pian välit äitiis taas kuntoon..mun äiti on sellanen joka tuntuu välillä ottavan herneen nenään mitä pienemmästäkin asiasta.


(.) Selkä säryt loppu,ainakin toistaseksi. Ei parane tänään rehkiä liikaa.
Olis ihanaa jos tulis jo lunta,tulis valkeampaa kun nyt ulkona on niin ankean näköistä. Huomenna olis aamusta hammaslääkäri ja sit kaveri tulee laittaan mun hiukset taas kuntoon,eli värjää ja leikkaa..ajattelin,et kun lähdetään pe 9.11 laivalle niin olis kiva jos ei kamala juurikasvu näy. ;)

Mamitre 22+6
 
Pikaseltaan kommentoin tuohon pepun kautta vauvan tunnustelemiseen, niin mulle se on kerran tehty. En muista oliko se ekassa raskaudessa synnytystapa-arvion yhteydessä vaiko sitten toisessa raskaudessa, että katsottiin onko häntäuu sillä kertaa edessä...kuitenkin kerran se on tehty :x Ei kovin mairitteleva kokemus :ashamed:
Muuten en peppuseksiin kommentoi, kun raskaushan ei ole sairaus..kaikkea saa ja pitääkin kokeilla, mutta oman kropan tuntemuksien mukaan =)

Jahvetti 26+4

Niin, me lähetään kanssa 9.11.. Tallinnaan :D
 
c81
Huomenia!
Tuohon häntäluu juttuun, jossain luki että jos on aiemmin murtunut niin voi murtua synnytyksessä helpommin, ja että siitä pitäisi mainita. Onko kenelläkään tietoa tuosta?
Ja pusuapina, ei kai siitä mitään haittaa ole, mutat itsellä ainakin paikat niin hellinä, ettei tulisi nyt mieleenkään.. Mutta jos ei tunnu pahalta, niin ei kai sitä mikään estä :).
Uiminen auttoi kipeään selkään TOSI hyvin. Kävin la siis uimassa, ja nyt on paljon paremman oloinen selkä. Pitää yrittää ens viikonloppuna taas. :)
Mälsä päivä, jotenkin kiukkuinen olo, kun on taas nukkunut tosi huonosti (niin kuin melkein joka yö..). EI väsytä, mutta ärsyttää kaikki. Jospa tää tästä..
 
Huomenta..juu, mä vasta heräsin :D !

Pusuapina mun käsittääkseni peppuseksissä tulisi raskauden aikana erityisen tarkasti varoa, että tonne pimpsan puolelle ei pääse niitä bakteereja sieltä toiselta puolelta. Siksi jossain lehdessä/kirjassa oli, ettei suositella..mutta tuota..mun mielestä iha ok juttu :) .

C81 Mulla on murtunut häntäluu kymmenvuotiaana. Taisin mä siitä mainita eka raskauden yhteydessä, muuta eipä siihen otettu kantaa neuvolassa tai synnärillä mitenkään. Eikä se vaivannu mua raskauden aikana. Vaikka mulla on se häntäluunpää luutunu iha päin ******! On tehny sellasen kauheen mokkulan siine päähän, ituessa pitkää matkaa sitä kolottaa, muuten ei.

Mäpäs täällä nyt vaan sitten olen :eek: . Käy vähän luonnonn päälle ja tekis mieli tehdä kaikkee..lähtee kaupungille, siivoilla jne, mutta epä nyt passaa ei.
Hitto mulla kauhee morkkis JOKA KERTA kun syön! On se sit ruokaa tai herkkuja. Tuntuu, että ei tarttis syödä yhtään mitään, kun ei voi yhtään kuluttaakkaan |O :kieh: . Paljonhan lie näyttää neuvolan supervaaka keskiviikkona :headwall:

Mut päivänjatkoja!

:heart: nelli&pulla 25+4

Ainii..päivitin taas eile profiiliin masukuvaa :)
 
Kiitos teille valaistuksesta :)

Joo, meille näytettiin siellä valmennuksessa oikein kalvokuva kyseisestä toimenpiteestä, siis että kuinka lääkäri tarkistaa vauvan tarjonnan pempun kautta... En siis koskaan ollut kuullutkaan moisesta, mutta terkka puhu siitä niinkun se ois ihan päivänselvä juttu...

Jos nyt sinne kelaan...
 
Pusuapina :x . No en ole kyllä minäkään ikinä kuullut moisesta toimenpiteestä :eek: . Mutta kaippa ne tekee kaiken tarpeellisen sit vaikka sitä kautta, jos tarve on :/ . En kyllä pakosti toivo itseni kohdale tuota toimenpidettä..
 

Yhteistyössä