** Helmikuun Helmet** tammikuu

huomenia :wave:

sain viime yön suht hyvin nukuttua, en käyny veskissä ku kerran yöllä ja sit kuuden maissa. pitää jättää noi ananaslimsat ja mansikkakeitot illata pois, toimii oikeen hyvänä diureettina :kieh: päätä juilii silti vähän et en tiiä mistä johtuu. ei ainakaan mistään pre-eklampsiasta. ärsyttävää kyllä on ku joka päivä juilii :/

vanamoBr: ei kai sun enää tarvi synnytystapa-arvioon mennä ku et oo ensisynnyttäjä? täällä ei pääse ees kaikki ensisynnyttäjätkään enää. vai onko sulla ollu sektioita takana tai keskosvauvoja tms? sen takiahan se synnytystapa-arvio tehdään jos alatiesynnytys tulossa. mut kannattaahan se kysellä koska joillain paikkakunnilla kaikki saa sen kolmannen ultran.

evaellen: mullaki oli viimeks neuvolassa sf-mitta 34 ja vkoja oli 34+4. pohjat on ehdottomasti vetäny sutska, sillä tais viimeks olla 40 B)

vauvan kamppeita pitäs silitellä ja pestä ja ripustaa ja muutaki pyykkiä ois. eka on kuiteski lähettävä ton sähköjäniksen kanssa ulos, muuten ei tuu mitään :kieh: jakselkaahan ja pidetään ne vauvat nyt vielä jonkun aika masuissa :wave:
 
Isyysloman ajankohdasta ilmoittamisesta on ollut puhetta. Ymmärtääkseni se on enemminkin usein niin, että isän pitää ilmoittaa työnantajalle 2 kk ennen laskettua aikaa, että pitää lapsen syntymästä isyyslomaa niin ja niin kauan. Minunkin mies on vartija ja näin hän on saanut sovittua, että jää pois töistä heti kun lapsi syntyy...ja tarkaa päiväähän ei voi tietää. Isyysloman tarkoitushan on tukea lapsiperhettä, kun uusi vauva perheeseeen syntyy. Miehelleni tuli juuri postissa työehtosopimus, jossa lukee:

" Työntekijälle annetaan ä-, isyys- ja vanhempainvapaaksi aika, johon hänellä on sairausvakuutuslain mukaan tulevan ä-, isyys- ja vanhempainrahan katsotaan kohdistuvan."

Kopsasin vielä pätkän sairasvakuutuslaista.....

********
"Äitiys-, isyys- ja vanhempainvapaa

Äitiys-, isyys- ja vanhempainvapaiden tarkoitus on turvata äidin ja syntyvän lapsen terveys sekä tarjota vanhemmille mahdollisuus hoitaa lastaan tämän ensimmäiset 10 elinkuukautta. Alle 7-vuotiaan lapsen ottovanhemmilla on oikeus vanhempainvapaiseen.
Äitiys-, isyys-, vanhempainvapaan ja ottovanhemman vanhempainvapaan pitämisestä on ilmoitettava työnantajalle vähintään kaksi kuukautta ennen vapaan alkamista, ellei myöhempään ilmoitukseen ole perusteltua syytä (esimerkiksi lapsen syntyminen laskettua aikaisemmin tai muut lapsen hoitoedellytysten muutos). Enintään 12 päivän vapaasta on ilmoitettava kuukautta ennen sen alkamista."
*********

Vielä tohon liittyen mieheni on suunnitellut, että jos hän ei saa vuosiomaansa haluamaansa kohtaan, hän ilmoittaa työnantajalle kk aiemmin pitävänsä sen viikon isyyslomaa (hän siis pitää 2viikkoa syntymän jälkeen ja viikon sitten keväällä myöhemmin)

Kannattaa pitää oikeuksistaan puolensa, niin että se höydyttää koko perhettä...tärkeintä tässä kohtaa ei ole se miten työnantaja pärjää...heidän on se vaan järjestettävä. Työntekijä ei saa olla liian kiltti, lapsen syntymä on ainutlaatuinen tapahtuma.

Omassa työssäni olen työnantajan edustajana ja olen joutunut näitä asioita ratkomaan monet kerrat, koskaan ei ole kyllä tullut mieleeni ennustella työntekijän kanssa milloinkohan lapsi syntyy tarkalleen, vaan olen tehnyt varasuunnitelmia kaikkien vaihtoehtojen varalta :)



Lumianna 35+5 ...aika rientää
 
Kiitos Kiinin, eilinen meni pyykkirumbassa ja tänään jatkuu. Äitiyspakkauksen vaatteetkin on nyt pesty ja viikonlopun aikana saamme viimeiset kierrätysvaatteet lainaan. Ajattelimme lauantaina vielä kerran ajella Turkuun ja hiukan siitä vielä sivullepäin sukuloimaan sadan kilometrin päähän ja sieltä tulee yksi erä, tuosta liki naapurista toisilta sukulaisilta toinen. Siskolta saadut vaatteet on nyt silitetty, samoin eilen pyykätyt äp-vaatteet. Harsovaipat odottavat tarmonpuuskaa keittiön pöydällä, nekin saavat kohta kyytiä kuumalla. Paree se nyt on silittää ja pyykätä kun vielä jaksaa, panostetaan sitten lopummalla vaikka lukemiseen, jos tekeminen loppuu. Miehelle hätisin, että tarttisi kaappiin saada pari hyllyä, että saadaan pienen vaatteet paikoilleen. Viikon päästä ajateltiin koota pinnis, itse ensi viikolla tehnen lakana-, pehmuste- ja laatikonpäällyshommeleita. Mies aikoi tehdä pinnikseen lisäpuun niin, että alkuun äp-laatikon kanssa ei ole lainkaan laitaa, vaan se ylimääräinen poikkipuu pitää sängyn kasassa.

Kokeneemmat äidit! Tarvitsemmeko pienemmän peiton/huovan sinne äp-laatikkoon kuin se pakkauksen mukana tullut? Se vaan jotenkin tuntuu niin hervottoman suurelle ja jäykälle sinne laatikkoon... Entä tarviiko pinnikseen sijauspatjaa? Kantanne itkuhälyttimeen?

Synnärille lähdöstä Minulle terkkari antoi ohjeen, että lähdetään ajamaan, kun supistuksia on ollut 5 minuutin välein kaksi tuntia ja supistukset ovat kipeitä (jos siis päästään täysiaikaiseksi). Ajomatkaa synnärille on 50 minuuttia, eli ainakin 10 supistusta, auds. Uudelleensynnyttäjät ohjeistetaan lähtemään kahden tunnin kymmenen minuutin supistusten jälkeen.

Perhevalmennuksista Meillä oli koko höskä viime vuonna. Kun synnytyskerrat jäivät neuvolan mokasta pois, ne järjestettiin meille henk.koht., koska seuraavat olisivat olleet vasta tammikuun loppupuolella. Terkkarin mukaan liian myöhään, vaikka itse en usko tämän täältä ulos tulevan ihan lähiviikkoina. Joten hassulta tuntuu, että osalla meistä ne vasta alkavat.

Iltapäivällä on neuvola. Jännittää painonnousu...

*muoks* Kiitos onnitteluista!
 
päänsärky palasi. Todella ankeaa jomotusta. voiskohan johtua alhaisesta verenpaineesta? kun huimaakin aika mukavasti. :|

Kävin googletin vuoden ekaa vauvaa niin savonlinnassahan se Kiin synnytti muistaakseni. Siellä oli vuoden 2007 viimonen asukas syntyny klo 23:50. ja eka sitten aamuyöstä. Saapas nähdä kumman puolella My on syntyny. Voi ku se tulis jo kertomaan mitä kuuluu. Jännittää niin kovasti.

Meillä mies päätti pitää isyysloman heti putkeen niin saa olla enemmän vauvan kanssa heti pienenä ja kun tuo meidän neiti on aika vilperi niin saan hiukka apuja siihenkin suhteen.

Oottelen kuumeisesti että ukko tulis tuolta tontilta niin pääsis sinne pyykin pesuun. Hulluks tässä tulee ku ei oo omaa konetta. Se on varastossa oottamassa kun ei mahtunu vessan ovesta sisään. Pyykkitupaa joutuu käyttää. Ankeaa.

Nyt tyttö vaatii seuraa....

Jepsu pikaseen
 
Synnytystapa-arviointi?? Häh? Niin..meikäläisen neuvolamummeli vissiin panttaa tietoja koska ainoat puheet synnytystapa-arvioinnista olen lukenut täällä! :attn:
Ensi viikolla on kyllä tutustuminen synnärille ja sit loppuviikosta neuvolalääkäri (jolloin tapaan myös neuvolan mummelin..). Ja onhan meillä vielä vika perhevalmennus tiistaina, siellä on paljon kivempi neuvolatäti. Ehkä mä tiedustelen siltä ja sairaalassa tosta arvioinnista.. Ja jos jotain tietoa saan, vaadin selitystä omalta neuvolamummelilta. Se ei taida uskoa että meidän muksu saa oikeesti hyvät vanhemmat eikä mitään juoppo-/huumeveikkoja. Ärsyttävä akka.. :$

Pitääkö ihan vastasyntyneellä olla hattu kotonakin? Tajusin että meillä on hattuja "vaan" pari ja tokihan mä shoppailemaan lähden jos vaan jaksan :LOL:

Meidän pitää vähän uudelleensisustaa meidän makkari pinniksen takia. Yöllä kävin vessassa ja perse jäi kiinni oman sängyn ja pinniksen laitoihin (siitähän 3-kymppisen tunnistaa: perse jää joka paikkaan kiinni :whistle: ). Takastullessa kömmin sit miehen päältä :D
 
heip taas,

herätty on taas yhden kerran... :wave:

noin arvelinkin sen lumianna olevan: piipero86
:attn: :attn: tsekkaa toi lumiannan aiempi teksti! ei kannata suostua oman perheen kustannuksella kaikkeen, mitä työnantaja ehdottaa! :attn: :kieh:

Juu, kopsasin jo tonne aiemmas Itä-Savosta tekstiä ja sen mukaan Savonlinnan keskussairaalassa on ollu vilkas vuodenvaihde, joten ei kyllä yhtään osaa siitäkään arvuutella, onko My putkahtanut maailmaan viime vai tänä vuonna... =) Kiin! Tulethan heti kertomaan kuulumisia, kun suinkin ehdit! :wave:

Cruella: mansikkakeitot ja purkkianananas on poikaa! :p Pistää hyvin nesteet liikkeelle, ja eipähän oo turvotusta! B)

Mitähän kivaa sitä tämäkin päivä tuo tullessaan, kun aamukin lähti jo niin hyvin käyntiin, et kollega oli laittanu sähköpostia, et saadaan ylimääräinen palkankorotus 1.1.2008 alkaen. :D

Olokaan ei oo yhtään flunssainen enää, ohta vähän lämmin vaan. Menisköhän hetkeks järkkäilemään noita vauvan vaatteita tonne hyllyille... :wave:
 
Mulla on ollut kaks päivää alapäässä sellaine tunne et joku tulee ulos ja ala selkä on todella kipee ja lonkat kans... Supisteluja tulee silloin tällöin,,, Eriitäin oksettava olo ollut koko tämän päivän... Tuntuu et kaikki tulee ylös ja maha on ihan sekaisin... vessassa koko ajan...

Nalle-Puh 35+3
 
Hei...nyt jos mä vielä meinaan vauvanvaatteita ostella, niin LYÖKÄÄ HALOLLA PÄÄHÄN!!!! |O |O Kävin aleissa ja vähän innostuin :ashamed: Vaikka ei todellakaan tarviis yhtään mitään :ashamed: Kun tiedän, että äitini kantaa kassikaupalla, kun tää on syntyny, et tietää kumpi on =)
Huoh...4 bodya, 2 housut -70% Lindexiltä, housut ja unihaalari -50% Lastenvaatekaapista...ja Lastentarvikkeesta syötävän söpö tuttiketju ja tuttipullon termari :D No mutkun niin halvalla saa, niin pakkohan se on ostaa...iski Sulo Vilenit :saint: B)

Cruella, nyt siell' Lastenvaatekaapissa olis ne valkoset ja ruskeet toppahaalarit ollu -50% :headwall: :headwall: :headwall: Ei ota päähän ei...eli 15e olis suunillee jääny maksaa...meinasin ottaa mut sit aattelin järellä, et ei todellakaan tarvita :kieh: :headwall:

Oon ihan puhki, pitää mennä kattoo jotaa syömistä...


Jahvetti 36+0
 
Mä oon löytäny kans tän vauvajutun myötä ittestäni sisäisen himoshoppaajan ja tuhlarin. :ashamed: :whistle: B) En oo koskaan kolunnu kauppoja itteeni ja omia vaatteita varten, mut nyt on ollu piru merrassa. Eilen kun laittelin noita vauvalle hankittuja vaatteita (osa tosin käytettynä huutiksesta ja kavereilta, mutta turhan moni upouutena kaupasta) tonne kaappiin kokojen mukaan, aattelin, et oon varmaan pimee, kun oon hommannu vaatetta näin paljon jo nyt... Et mun kohdalla tää raskaus on kyllä pistäny komeron sekaisin myös ostelun suhteen, lievää maniaa jopa ollu havaittavissa... B) :ashamed: :ashamed:
 
Huomentapäivää!

Oottepa taas ollu ahkeria...ja Kiinistä ei vieläkään mitään...jänskättäää...!
Kävin kans lueskelemassa tota tammikuisten pinoa, olivat tosiaan ottaneet oikeen joukkolähdön heti kuun alkuun. Eikös mekin sitte voitas sitte alottaa tuo helmikuu oikeen joukkoryntäyksellä, mullahan olis se la:kin heti siinä (hui! oikeesti enää vajaa kuukausi). Ja voisi tämä maha-asukki tulla vaikka isukkiinsa ja syntyä tarkalleen laskettuna päivänä, en pistäisi pahakseni :D

Vieläkin tulee välillä "panikoitua" kaikesta, niinkuin joku muukin taisi mainita, mutta kyllä olo on selvästi muuttunu pikkuhiljaa "levollisemmaksi", eiköhän me pärjätä ja osata, siinä missä mmuutkin =).

Hassulta tosiaan tuntuu, että toisilla on vielä valmennuksetkin käymättä, meillä kun oli jo marraskuussa viimeisetkin ja joulun välipäivinä oli se synnärille tutustuminen, eli sikäli täällä ollaan valmiina. Viimisen isomman hankinnankin tein ennen syntymää äsken, kun tilasin netistä sitterin, nyt alkas oleen silläkin saralla kaikki kunnossa.

Olo on ihan ok, paitsi, että ei oo mitään tekemistä!!!! Mihinkään ei jaksas lähteä, mutta tää makoilukin on niin helevatan tylsää. Mitähän sitä keksis??? Ajattelin jo että josko tämä poropeukalo yrittäs vaikka alottaa jotain käsityötä, jos kuluis aika kotosalla vähän sutjakkaammin. Mutta taitaa jäädä suunnittelun asteelle, niinkun mulla aina :LOL: .

Siruko: sä pääset siis tosta sf-mitasta lisätutkimuksiin...? Pitäsköhän munkin vaatia? Mulla kun oli tosiaan taas pysähtynyt se kasvu, mitta on vaan 30 cm (ja edellisellä kerralla oli 31). Sillon ekalla kerralla kun se kasvu pysähty, niin tunsinkin selvästi, että vauva oli laskeutunu, mutta nyt en oo kyllä huomannu et ois paineentunne alakerrassa lisääntynyt tai mitään. Noh, kysäsen lääkärineuvolassa ens viikolla, ellei oo vieläkään kasvanu.

Ainiin Tillukkaalle onnittelut rouviintumisesta :flower: !!!
 
Isyyslomasta piti vielä kommentoida, et muistasin kans sillon raskauden alussa jostain lukeneeni, ettei työnantaja voi määrätä sitä isyysloman ajankohtaa, eli isällä on oikeus pitää (olikohan 2 viikkoa) vaikka heti lapsen syntymästä ja oisko ollu niin, että se viikko ois sit työnantajan kanssa sovittavissa, et millon pitää. Nyt en kyllä googlella enää löytäny sitä mistään..
Mutta enivei, niinkuin tuossa oli jo linkitettykin, niin työnantajalla ei kyllä ole oikeutta millään syyllä, estää isää pitämästä vapaata heti alpsen synnyttyä!

Meillä mies aikoo aloittaa heti siitä, kun lähtö tulee ja pitää sen 2 viikkoa. Viikon pitää varmaan sitten ristiäisten tienoilla. Ja onhan tolla noita pekkasia kertynyt, eilen jo suunnitteli, että jos ottais pekkasia siihen la:n tietämille. Taitaa pelätä, ettei kerkiä mukaan, kun lähtö tulee :D ...ja olettaa ilmeisesti, että tulokas on täsmällisyydessään tulossa häneen (siis syntyy laskettuna päivänä) =) .

Niin ja mies siis yksityisellä töissä ja heillä ainakin sanottu, että ilman muuta aloittaa vapaan sillon kun tarvii, ilmottelee sitten vaan kun aika koittaa.
 
Moikka

Piipero
miehen pomo ilmotti tänään että miehen pitää kahden viikon sisällä ilmottaa millon haluaa aloittaa isyysloman.
Meidän tuttava perheen iskä joutu kans etukäteen tietää isyyslomansa, otti sit pari viikkoa siihe hiukka ennen la:aa, ni kuis kävi, siel se kökki mökissä raskaana olevan vaimonsa kaa koko ajan, ilman vauvaa :whistle: . Tuommonen vois kyllä ottaa aivoon :headwall: . joten toivottavasti saatte sumplittuu, ku kukaan ei voi ennustaa, millo syntyy!! Se on nähty ja kuultu! :hug:

(.) Mä nukuin taas iha jees, ainut vaan, että herään näköjään vaikeroimaan noita alapään liitoskipuja aina komen-neljän maissa. Tuntuu oikeesti, että luut rasahtaa katki :eek: |O , auts. Pystyssä ollessakin oin tuskaa vaan, ja paine tuolla peremmälläkin röörillä sekä häntäluulla :/ . Tätä se nyt on loppuun asti :headwall: . Onneks on se äitipoli, sadannen kerran sanon senki, mut hyvä, ni saa osviittaa pojuskaisen koosta (tosin ei luotettavaa ultrausta, kun/jos pää jo alhaalla..ainaki aikasemmin heittäny puolisen kiloa todellisesta alakanttiin ) ja tuosta tötterön kypsyydestä. Kyllä sitä kovasti odottaa jo niitä totisia paikkoja, ni alkas tää olo helpottamaan.Muutenkin tuntuu, että aika oikein NYT alko junnaamaan, kun odottaa niin paljon. Keskittymiskyky minimissä jne.

Nyt syömään, ku tytötki nukkuu..mua ku ei nyt nukuta päivällä enää yhtään :eek: . Iha pirtsakka ollu jo jonkii aikaa.

:heart: nelli&pulla 35+0 :eek: jo!
 
Jatkan vieläkin...(ai mullako tekemisen puute?)

Jokos Tillukas on käyny synnärillä tutustumassa? Ja mitä tykkäsit? Meillä kun näyttäis olevan sama osote... =) .

Onko muuten jollain kokemusta tuosta vihkimisestä ristiäisten yhteydessä, että joutuuko silloin kuitenkin tunnustamaan sen isyyden, vaikka aikoisi naimisiin siinä samalla???
 
Nalle-puh
Mulla on ollut kaks päivää alapäässä sellaine tunne et joku tulee ulos ja ala selkä on todella kipee ja lonkat kans... Supisteluja tulee silloin tällöin,,, Eriitäin oksettava olo ollut koko tämän päivän... Tuntuu et kaikki tulee ylös ja maha on ihan sekaisin... vessassa koko ajan...
Onko sulla katsottu mikä tilanne kohdusuulla olis millon viimeks? Nyt on vatsatautia liikenteessä, ettei sitä olis toi pahoinvointi? Mut noi kivut lonkissa ja alaselässä;jos supistuksia tulee ja on kipeitä kävisin synnärillä varmuuden vuoksi. Eikös sulla ollut jotain nyt ollu "onkelmaa" muutenkin lähiaikoina vauvelin kans? Muistanko ihan väärin???

Meillevauva
Missä sä käyt neuvolas? Kuulostaa niin meiän neuvolan toiminnalta ja lääkärihän ei ole juuri koskaan paikalla. :kieh:

Isyyslomasta
Kait se on pakko saada tosiaan aloittaa kun vauva syntyy. Onhan se ihan kohtuutonta vaatia jotain muuta, kun ei tosiaan kyse ole mistään lomasta kuitenkaan vaan perheentukemisesta vauvan synnyttyä. Ihan käsittämättömiä työnantajia kuulee olevankin. Mä olen pitänyt tota ihan itsestään selvyytenä että silloin alkaa kun vauva syntyy, oli sit LA tai ei.
 
Muakin kiinnostaa toi vihkiminen ristiäisten yhteydessä.. Tai emmä tiiä. Me mennään naimisiin joskus. Itelläni on käynyt mielessä että josko sen ymppäis ristiäisten kanssa samaan, sillä verukkeella saatais huomio kiinnitettyä vauvaan meidän sijasta. Toisaalta sukulaiset on kans keksineet tämän.. Toisaalta kävis vallan mainiosti että käytäis vaan maistraatissa ja ilmotettais että tästä lähin koko perhe kulkee samalla sukunimellä. Nuorempana mä haaveilin isoista häistä mutta nykyään en. Mä en yksinkertaisesti jaksa sitä hössöttämistä.

Hössöttämisestä tulikin mieleen että pitää tehdä mun suvulle selväksi että sairaalaan on ihan turha tulla vauvaa sit kattomaan. Mä jopa harkitsen että kiellän äitiäni tulemasta sinne. Lähinnä siksi että haluan että me saadaan miehen kanssa oma rauha tutustua vauvaan ja opetella perusasioita ilman mun äidin hössöttämistä. Miehen vanhemmat asuu onneksi niin pitkällä että äkkiä ne ei tänne tule. Mutta on nekin jo ilmoittaneet että tulevat pikaisesti viikonloppuvisiitille. Ja sit ne onkin pakko majoittaa meille.. Vieläkin hyvässä muistissa joulu, kun appiukko meni edes mainitsemaan että saa mennä nukkumaan (klo 21! ) jolloin mä väkisin kukuin hereillä..

 
Mirtsu-81

Isyyshän tunnustetaan eri hetkellä kuin ristiäisissä. Mun muistaakseni me käytiin lastenvalvojalla ennen ristiäisiä silloin exän kans ja tytölle tuli isänsä sukunimi. En tiiä kyl yhtään, mitähän höpisen edes kun en mitään tiiä. :x :LOL:
 
Meillevauva Voi äiti parka! :D Mä muistan esikoisen syntymästä sen että vaikka haluttiin rauhaa niin siellä sairaalassa sitä jotenkin oli kuitenkin rauhassa vaikka vieraita kävikin välillä. Siellä on kuitenkin rajoitettu vierailuaika muille paitsi isälle ja sisaruksille, joten ei ne sukulaiset onneks kauaa siellä voi olla. Ja voithan sanoa et sua väsyttää ja haluut olla rauhassa vauvan kans, kyl ne mummot häipyy höösäämästä. Ne kuitenkin muistaa itsekin kuin herkkä sitä on silloin lapsivuodeaikana. Himaan en kyllä halunnut ketään silloin ekaan kolmeen viikkoon. Kun kotona halusi olla omissa oloissaan.
 
mulla on taas yö mennyt NIIN huonosti!!! mua sattuu ihan kamalasti, missään asennossa ei ole hyvä, tunnissa tuli eilen 10 supistusta mutta ne ei sinänsä tehnyt kipeetä vaan jotenkin sattuu koko ajan. tai siis öö, mites sen nyt selittäis? siis mua sattuu koko ajan, ei vaan sillon kun tulee supistus, voi siis olla etten edes huomaa kun maha menee ihan pinkeeksi, mutta sen koko aikaisen kivun kyllä huomaa! nyt taas alkaa helpottamaan, noi yöt on ihan kamalia.
te jotka ootte huomanneet limatulpan niin miten sen huomaa? tai kun mulla tulee välillä ihan julmetusti tota limaa niin.. ja luulin jo kerran bonganneeni sen mutta ei se kyllä se sitten ollutkaan.

itse en oo ollenkaan huomannut vielä tollaista ostohysteriaa. tai siis oishan sitä (turha sitä on kieltää) mutta jotenkin mies saa aina puhuttua yli ettei kai nyt tarvita tota ja tota... ja onhan noita vaatteita jo 5 laatikkoa, oikeastaan 6 jos lasketaan ulkovaatteetkin. ulkopukujakin max 62 cm on jo 4 kpl... :whistle:
ois kyllä ihana mennä vähän kattelee kaikkea tälle pienelle.. jos ostais ihan edes muutaman... :D
 
Nyt meen laskee liikkeitä kun Viltsu on ollut kumman hiljainen tänään ja yleensä niin pinkee Viltsun peppukohta masusta tuntuu jotenkin oudon "pehmeeltä". Ja mua huimailee vaikka neuvolassa tänöön kaikki ihan kunnossa. Ei edes hikkaa ole ollut Viltsulla vaikka tosi usein muuten hikkailee. :/

Mites niitä liikkeitä pitikään tulla?? 10 puoles tunnissa vai tunnissa vai miten??
 
VanamoBr

10 liikettä tunnissa, 5 puolessa tunnissa. Ja ihan pienikin pyllyn nosto tmv pitää ottaa huomioon.
Toiv. alkaa kekkuloimaan. Mulla ainakin sillai, että jos riehuu tuolla erityisen paljon joskus, kuten eile illasta, ni tänään sit vaa nukkuu,korkeintaa hikottelee ja pyllyään nostaa.
 
:wave: täällä meni yö osastolla :| estolääkitystä annettiin ja nyt kattellaan taas kotona pärjäänkö,,,huoh,´kun meni vaikeaksi,,,.03 vietin tosin kans kaksi kertaa vuorokauden osastolla supistusten takia ennen la:ta,mutta syntyi vasta vk39...noh,tämämpä näkee mitä tuleman pitää,ärsyttää olla vaan kokoajan varpailla ja tutkailla jokaista kipua ja oloa,.se pahoinvointiki voi liittyä synnytyksen alkamiseen tai supistuksista johtuvaa,mullahan oli paha olo,on hiukan vieläkin,mut eilen oli aivan karsee :x ,,,ni kätilö sanoi että liittyy näihin kipuihin ja avautumiseen,,,me mentiin muuten naimisiin silloin -99 kun tyttö sai nimen,muuten oli ihan ok ja samoilla juhlilla,mutta se vauva ja ne ristiäiset jäi vähälle huomiolle ja kaikki hössötti vain hääparista :)
 

Yhteistyössä