** Helmikuun Helmet** tammikuu

Kelasta piti mainita et ei oo päätöstä rahoista tullut mullekaan vaik haen edellisen äitiysloman tulojen mukaan, eikä mul oo mitään muita tuloja täs ollu ku kelan rahat, mut Kelan täti sanoi et heiän täytyy odottaa sitä verotuksen vahvistusta ja hyvä jos päätös tulee ennekun loma alkaa 15. päivä. Tai olinhan mä syksyllä pari kk töissä mut niin pieni aika ei vaikuta päivärahan määrään.
 
Vieläkään Kiistä kuulunut mitään?

itsellä oli neuvola tänään
RR 145/90, toinen mittaus 151/95, kolmas 135/85 :|
HB 104 :eek:
Painoa tullut 700g viikko, nyt siis 80,2 kg :ashamed:
Pissa puhdas
Turvotus +
Rt ja syke 145
Kohdunkaulaa 2cm jäljellä..kummastelen vaan kun edellisellä kerralla sitä oli 1cm..kuka lie nyt mitannut sitten oikein?

Huomenna jo viikkoja 35 :eek:
 
heip,

mulla taitaakin sit olla flunssa tulossa, et ehkä tuo lämmönnousu onkin sitä... Kävin nimittäin nukkumaan klo 20.00, ku nukutti niin pirusti ja heräsin äsken nessu tukossa. Tein huuhtelut ja nappasin Panadolin, keittelin teetä. Nyt ei väsytä... |O

Kiitti Nelli nauruista :LOL: :LOL: ; kirjoitit hauskasti, vaikkei tosin itse asiassa (nuo p*skomiset ja toosajutskat) mitään hauskaa ookkaan. Täällä ollessa saa muutenkin usein nauraa, kun monilla teistä on kiva tapa kirjoittaa huumorilla "vakavemmistakin" asioista: mua huvittaa erityisesti perussuomalainen "junttihuumori" pieru-kakka-toosajuttuineen... :LOL:

Lihavankkureilla sairaalaan menosta: Kättärin ohjeessa lukee näin: "Tule ambulanssilla, jos sinulla on : * runsas verenvuoto * jatkuva kova kipu * ponnistamisen tarvetta * lapsi perätilassa ja lapsivesi mennyt * neuvolassa sanottu, että lapsen pää ei ole kiinnittynyt ja lapsivesi on mennyt"

Sf-mitasta: Kelläs olikaan pohjat nyt ja mikä oli mitta? Meikku vetäis 34... Tänään siis neuvolassa mitattu. B)

Tääl on joskus ollu puhetta, et otatte eväitä sairaalaan, niin mitä te ootte varannu tai aiotte varata kaappiin? Aina ruoka mielessä... :whistle: :p
 
äitiyspäivärahasta oli nettiin tullu jo päätös, huomenna tulee varmaan kirje postissa, saan 25?/pvä, päätös tuli viimesen 4kk tulojen mukaan, eli työttömyyspäivärahan mukaan ku oon kesäkuun alusta asti napottanu kotona, ku ei kukaan oo halunnu raskaana olevaa akkaa itselleen töihin, ei edes haralla..

toivottavasti Kiinillä kaikki menny hyvin :flower:

vitsi mulla on tuo oikea jalka ihan jumissa, viime sunnuntaina siihen tuli tosi paha suonenveto, en oo eläissäni semmosta tuntenu ja sit tähän päivään asti pohjetta on pakottanu aika lailla ja nyt tämän illan sitä on särkeny ihanasti, semmosia kasvukivun tuntusia taas.. :kieh:

vatsassa käy aina hirveä myllerrys, eilen tuntu että kaveri tulee väkisellä vasemmasta kyljestä läpi ku hirveetä jyskytystä ja tönimistä,tuntu kyllä ilkeältä jo lopulta mutta silti vaan nauratti ku näytti että nahkahan tässä repiää :LOL:

nyt saatiin pinnasänkyki tuolta minun äidin luota ja makkarissa se nyt odottaa kasaamista, vielä olis turvakaukalo veljen luona ja vaunut miehen siskon luona. pitäis ruveta noita vaavin vaatteita pesemään mutta ku on semmonen ongelma että ei oo paikkaa minne niitä laittaa :kieh: vaatekaapit ja lipasto on jo pullollaan meidän kolmen vaatteista niin vielä neljännen ihmisen vaatteille paikkaa etsimään.. :eek:

miehen pomo ilmotti tänään että miehen pitää kahden viikon sisällä ilmottaa millon haluaa aloittaa isyysloman. ku miehen työ on mitä on niin niiden pitää tietää tarkka alkamis ajankohta että saavat tehtyä muille työvuorot, mut se vaan että ku ei tiedä että millon sen kannattas se alottaa, ku mulla on laskettu aika sillon 28. päivä mutta esikoinenkin meni yli niin saa nähdä käykö tämän kaverin kans samoin..

mut eiköhan siinä tullu taas tarpeeksi saarnaa yhdelle illalle tai yölle..

piipero86 + piipertäjä 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
miehen pomo ilmotti tänään että miehen pitää kahden viikon sisällä ilmottaa millon haluaa aloittaa isyysloman. ku miehen työ on mitä on niin niiden pitää tietää tarkka alkamis ajankohta että saavat tehtyä muille työvuorot, mut se vaan että ku ei tiedä että millon sen kannattas se alottaa, ku mulla on laskettu aika sillon 28. päivä mutta esikoinenkin meni yli niin saa nähdä käykö tämän kaverin kans samoin..
Onko tosiaan niin, et ei saa aloittaa siitä päivästä, kun laps syntyy? :eek: Onpa persiistä! :( :( :( Saako kysyä, onko kenties yksityinen työnantaja?
 
no sanos muuta, minäki tänään TAAS noiduin sitä miehen pomoa että on se kyllä ku pitää tätä meidän perhettä koko ajan sortaa. ei ole yksityinen työnantaja, mies on vartiointi liikkeellä töissä, niin ei voi kuulema aloittaa syntymästä lomaansa. pitää huomenna kelalta kysyä että onko se sallittua että pitää ilmoittaa tarkka päivämäärä etukäteen..
 
Kysyppäs tosiaan piipero tosta asiasta! Tosin, ei ne Kelallakaan välttämättä sitä tiedä, tsekkaisin itse ehkä työehtosopimuksesta... :/ Niin, ja tarkoitin siis tolla yksityisellä, että onko julkisella (kunnallinen/valtiollinen) vai yksityinen (yksityisyrittäjät, isommat firmat), kun yleensä julkisella on paskemmat palkat, mutta nää ns. sosiaalietuudet meneekin sitten reilummin. Yleensä siis... =)
 
kyllä toi on minusta ihan kunnallinen/valtiollinen toi firma missä ukko töissä. sinänsä ymmärrän ton että just jos ukko tekemässä vaikka yövuoroa jollon joutuu yleensä ajelemaan ympäri kaupunkia ja tarkastelemaan liikkeitä jne niin jos minä sitten soitan että joo vauva syntyy nyt että ala tulla kotiin hoitamaan esikoista/mukaan synnytykseen niin mistä ne siihen hätään saa tuuraajan, nyt ise asiassa vasta hoksasin että entä jos noin käy oikeasti?! mitä minä sitten teen?! ei voi oikein esikoista raahata mukana synnärille ja ei oo semmosta tuttavaakaan täällä jonka vois hätiin soittaa.. :eek: :eek: :eek:
 
piipero86: kunnallinen sektori = julkiset, verovaroilla tuotettavat palvelut, yksityinen sektori = palvelun käyttäjä/ostaja maksaa kulungit. sitä tarkoitin... Mites niillä muuten sit homma hoituu, jos vaikka sairastuu kesken duunivuoron? On niillä joku takapäivystys varmaankin olemassa... Onko sulla ketään ystävää/ naapuria/ sukulaista siellä? Jos sulla ei lapsenhoito muuten järjesty, niin onhan sun miehes ainakin sen takia pakko päästä himaan vaikka kesken työvuoron, ns. pakottavista perhesyistä.
 
Oisko joku niin kiltti ja kultainen ja kertois jos on kokemusta, niin tuosta lapsiveden tihkumisesta? Että tippuileeko sitä pieniä määriä päivän mittaan ja kuinka paljon kerralla ja koska viimestään on kiire tehdä jotain?

Kun yöllä noin kolmen aikaan, hetki ennen kun oisin herännyt töihin, tunsin kun lorahti. Menin vessaan niin housuissa oli kaks märkää länttiä, oli siis luultavammin ihan kirkasta nestettä, ei näyttänyt valkovuodolta. Vähän niinkun ois pissinyt alleen, mutta (joo, olen ällöttävä, mutta pakko oli varmistaa :ashamed:...) haistoin eikä se sille kyllä haissut. Eikä mulla ole ollut mitään pidätysvaikeuksiakaan tähän asti.

Koko yön olin tuntevinani ihan upouusia tuntemuksia, mutta ei mulla kyllä mitään tavallisuudesta poikkeavia suppareitakaan oo ollut näitten kolmen tunnin aikana. Nyt töitten jälkeen kun kävin taas vessassa niin oli jälleen sitä tuttua valkkaria tullut.

Voinko odottaa huomiseen ja katsoa tuleeko noita lorahduksia lisää, vai pitääkö nyt panikoitua ja lähtee ajamaan sata kilsaa Tampereelle toteamaan että oonkin vaan laskenut alleni..? :(

Neuvolassakin on JUST tänään ultrapäivä niin terkka ei ole siellä mistä sen tavoittaa puhelimella... Voin toki yrittää.

Ja sitäpaitsi eilen siellä neuvolassa tosiaan oli kaikki ok, ja nytkin tunnen että vauvan pää on edelleen tohon oikean reiden suuntaan... Vai onko se nyt sitten huono asia... Ää! Itken kohta! Ei se saa vielä tulla! Nyt alkaa tuntua että oon kuvitellut koko jutun ettei mitään lorahduksia ja länttejä oo ollutkaan... :ashamed:
 
Huomenta taas,

olipa erikoinen yö: ensin unta 20.30-00.30, valvoskelua kolmeen ja nyt unta 03.00-0.6.30. Höh...

Mä en tosiaan tiedä tosta lapsivesiasiasta, kun pohdin sitä eilen ittekkin. Terkalta kysyin ja se sanoi, et jos tuntuu, et tihkuu, pitäis laittaa side/pikkuhousunsuoja ja seurailla tilannetta. Seurailin illan ja yön, eikä mitään märkyyksiä oo tuntunu... Ja musta tuntuu kans välillä, et pissaa lirahtais pikku tippa... :ashamed: :ashamed: |O
 
ÄÄÄÄh mie kuolen |O
Pitää mennä tänään antaa taas sokeripaasto labraan, mut pääsen lähtee vasta samalla, kun välimalli menee kouluun, kympiksi!!!! |O |O Oon syöny eilen illalla 21.30 ihan vattan täyteen, mut nyt jo tekee öklöö |O |O |O
Perhanan perhana!!!

Pusuapina, valkkarikin voi tässä vaiheessa olla toooosi vetistä ja lorahdella ihan ku vettä, mulla ainakin :ashamed: :ashamed: Mut tosiaan seuraile tilannetta ja koita soittaa neuvolaan tai polille, ihan varmuuden vuoksi, et mitä sanoovat =)

Tänään alkoi 37.viikko...oijoi...miten nää viikot tuntui sillon toukokuussa NIIN kaukaisille :wave: :saint:

Jahvetti 36+0
 
Jahvetti: Mulla oli maanantaina ihan sama homma: menin paastosokeriin vasta kympiks ja kuuden aikaan vissiin jo oli kiljuva nälkä. |O Ainahan se on sillon, kun ei sais syödä. :p Mulla oli muuten eilisessä neuvolassa pissan sokrut yhellä plussalla, mutta se maanantain paastoarvo oli 4,5, joten ei erikoisia toimenpiteitä sen suhteen. Terkka sanoi, et paasto- ja verikoe on se tärkeempi, pissaan voi joillain "falskata" helpostikin.
 
evaellen joo tää on kamalaa!!! Ruoka on mielessä ihan koko aika :x
No välimalli lupas, että kun se saa syötyy( :kieh: ) niin voisin vaikka lähteeki...siellä kun joutuu jonottaa kuitenki, niin on sit ainakin kympiksi jo antamassa näytettä :/
Mulla on muuten paasto ollu joka kerran sen 5,2 (3 kertaa jo). Nyt huomisen ultran takia haluuvat et käyn ottaa taas uuden, niin tiietään mis mennää :/ Eihän tuo paha oo, kun on vaan 0,1 koholla, mut koholla kumminki....no pääsempä ultraan :p

 
Jahvetti: Jonotus on ehkä kaikkein v*ttumaisinta! |O |O Etenkin nälissään... |O Jonotin kerran meidän labrassa paastosokeriin yli tunnin, ku menin ihan aamulla ennen töihin menoa. Nyt maanantaina menin kymmeneltä, ku aattelin et sit ei ainakaan tarvii jonotella, ni eikä mitä: yks tyyppi ennen mua ja venasin 20 minsaa! Että ne ei sit näköjään pidä siellä mitään kiirettä, jos ei oo tunkua. Jätin molemmilla kerroilla palautelapun täytettynä. :kieh: Mutta eipähän oo vastausta tullu siihen joulukuiseenkaan, vaikka nimenomaan ruksasin sen kohdan, mis kysyttiin haluaako vastausta ja jätin mailiosoitteen yhteystiedoks. No, ehkä sieltä saa vastauksen ens jouluks... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Niin ja en käsitä, miks ne ei voi antaa aikoja! Mikä vaikeus siinä ois, jos tämmösille tapauksille (paastoajat) annettais aika! Ja jos ei ois tismalleen ajallaan, joutuis venaan kuten muutkin... :/

No niimpä!!!

Mitähän ne tuumais, kun menis vaan pokkana jonon ohi, et mulla lähtee taju NYT!!! :whistle:
Oon muutenki herkkä pyörtyy, niin ai saakura mitä se on labran odotusaulassa nälkäsenä |O |O
Onneks sentään alle 7-vuotiaat lapset pääsee jonon ohi...se on hyvä systeemi =)

Välimalli syö tuolla...kohta pääsen lähtemään =) Toivottavasti ei olis pitkä jono |O
 
Huomenta! Lapsiveden menosta mulla meni keskimmäisellä kotona ja menin omalla autolla sairaalaan, näin mulle ainakiin neuvottiin silloin kun kaikki oli ollut viimesessä neuvolassa ok! Nyt matkaa on niin paljon n.80km että jos vedet menee soitan ambulanssin ja muuten ajatus oli mennä sitte omalla autolla jos suppareilla alkaa.. :whistle: Eilen oli neuvola ja kaikki oli OK, painoakaan ei ollut tullu kun 580g parissa viikossa.. ;) Jännä että kysyin onko mulla vielä lääkärineuvolaa niin kuulema ei ole vaikka viimeksi olen käynyt polilla vkolla 32... sen jälkeen vaan tavallisessa neuvolassa... no kait ne tietää :| Viime yönä nukuin peräti 4 tuntia ja se on paljon mulle! :D Ihan on pirtee olo nyt!

Tarppa ja toukka 35+2!
 
Piipero täällä sama homma. Mies vartiointihommissa ja piiriä öisin ajelee ja pomo kysyi että käykö et pitää isyysloman maaliskuun puolivälistä eteenpäin kun on muiden talvilomat sun muut tossa helmikuussa pahimmillaan. Nooh, kyllähän se sopii.
Mua kans hiukka hirvittää et jos tulee lähtö yöllä ja tää töissä niin miten se sieltä ampasee lähölle ja matkaa tänne olis noin reilut 30km. Meiltä tästä ei oo sairaalaan ku 3-4 km.

(.) nyt on kyllä jotain ilmassa kun mun maha on ylitoimivainen eikä tunnu vatsataudille. Montapäivää löysäilly ja sit tökkii alapäähä ku sukkapuikoilla tökittäs. tai sit mää vaan kuvittelen taas. :whistle:
Eilen ostin Maralle vaippoja, tutin ja tuttinauhan ja niistäjän. Pakko pikkuhiljaa alottaa ku Kiin näytti et yhtäkkiä voi tulla lähtö.
Mulla on ne kaksi koneellista edelleen pesemättä. :ashamed:

Pitäs lähteä uos typykän kanssa tossa mutta hirvieeköhän tuonne mennä. Pakkasta on yli 10 astetta. hyrr... Mies ja mun veli on tontilla tekemässä routaeristystä ja ulko ja sisätäyttöä perustuksille ja me typykän kans tällä istutaa yhessä täs penkillä ja toinen laulaa et laa laa laa..ja yrittää nätisti potkiä äiteetä selkään et mee lattialle niin mää kiikun täs tuolissa.

Lattialla ollaan.. :whistle:
Päänsärkyä oli yölläkin mutta nyt tuntuu rauhoittuneen. Huimailee vaan kovasti.

Nyt täytyy mennä leikkimään

Jepsu ja Martti 34+2 :heart:
 
Huomenta! Mäkin heräsin, likka on mummolla joten sain kerrankin nukkua. Neuvolaan olis matka tänään klo 11. Mitä teillä on siel neuvolas nyt näil viikoil tarkisteltu? Vko 34+1 siis. Onko jotain erikoista mistä mun pitäis muistaa varmistaa, kun toi meidän neuvola tuntuu olevan niin "oma-aloitteinen". Perus mittaukset varmasti tekee kyllä, mut se et pitääks jotain synnytystapa-arviota kysellä. Kun enhän mä tiiä taas ja meen sit vaan niillä mitä annetaan jos en erikseen tiiä mitä muut on esim. tehnyt samaan aikaan raskaudesta. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Eikö äitiyspäiväraha tulekaan sen mukaan mitä se viimeksi on ollut jos edellisestä päätöksestä alle 3 vuotta???? :eek:
En tiedä tarkotitko tota mun seoustusta mu vastaan kuitenkin. Jos edellinen lapsi on alle 3-vuotias laskettuna aikana tai jotenkin näin niin tulee edellisen päätöksen mukaan. Mut Kelan pitää verrata niit viimesen verotuksen tuloja jos ne olis isommat tai jotain et saisitko enemmän.

Mul on muutenkin aika jännäämistä ku haen sitä päivärahaa jo kolmannen kerran samoista tuloista. En oo ollu niin pitkää aikaa töissä äitiyslomien välissä, vakituinen työpaikka meni konkurssiin ennen esikoista, et vaikuttais tuloihin. Kysyin alkuraskaudessa Kelalta siit päivärahasta, eivät tienneet itekkään. Selvittivät asiaa pari viikkoa ja soittivat et ei sil oo mitään rajoitusta ettenkö sais saman päivärahan ku esikoisesa ja kuopuksesta. Hiukan kyl pelottaa toi Kelan touhu ku toiset sanoo toista ja toiset jotain muuta. Nostan kyl metelin jos asia ei näin meekään. Sit saisin sen minimin mikä riittää just ja just mun talolainan lyhennykseen kuussa. Sit ollaankin kusessa ku ei pelkillä miehen tuloilla kyl kauheen hyvin tulla toimeen.

Katsotaan nyt jos ens viikolla kuuluis Kelasta jotain, melkeen joka päivä tulee käytyä netissä katsomassa joko ovat päätöksen tehneet....hiljasta on ollu.

 

Yhteistyössä