** Helmikuun Helmet** tammikuu

Meijän esikoinen on pöpi |O Vein sen ennen yhtä hallille yleisöluisteluun, 13.00-15.30...sitten niillä on harkat 15.45-17.00, miten se jaksaa |O :LOL: Kehen lie tullu ;) No, pääasia, e ton mieleistä tekemistä. Välimallin vien sit ennen kolmea, kun kahelta pääsee koulusta =)

Mua on ummetus vaivannu tän päivää |O Kamala paine takapäässä, mut mitään ei ulos tuu. Laitoin vahvat sumpitki tippumaan tossa, jos se auttas...katsotaan :/ Olis kiva saaha paikat tyhjäks, kun huomenna sinne ronkittaaksi menen :ashamed: :LOL: Kivoja juttuja taas :x

Ristiäisissä vihkimisestä, niin mulla on sellanen käsitys, että jos vihitään ensin, niin sillon ei tartte isyyden tunnustamista, mut jos on kaste ensin, niin sit tarvis :/ Tosin, ollaanko siitä joka paikassa niin pilkun tarkkoja missä järjestyksessä hoidetaan.... :whistle:
Täällä päin nuo papit on ollu kyllä vähän sellasia huithapeleita, ettei oo tosi :eek: Kolmostakin kun kastettiin, niin pappi luuli poikaa tytöksi ja oli jo papereihinkin kirjottanu nimen IHAN väärin, en enää muista mikä se oli, onneksi tarkistin |O :LOL: :LOL:

Joo, en enää muista muuta mitä piti kommentoida...meen hakee sitä kahvia :LOL: :LOL:
 
No niin, neuvolasta tultu. Vieläkin paineet oli koholla 144/91, mutta levossa mitattuna laski 136/80. Ja pissa oli puhdas. Neukkutäti sanoi, että raskausmyrkytyksessä paineet ei laskisi levossakaan. Sanoi että hän vielä huomenna mittaa paineet ettei mun tarvi mietiskellä näitä asioita v-loppuna
Eli vähän paremmalla mielellä nyt Lähden tästä koiran kanssa pienelle kävelylle ja sitten lepäilemään taasen.
 
Hilarille :hug: , toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!

Siis juu, sen tiedän, että isyyttä ei ristiäisissä tunnusteta, mutta kun on avioliitossa, niin silloinhan sitä ei tarvi erikseen tunnustaa. Niin ajttelin että välttyykö tolla ristiäisten yhteydessä vihkimisellä sitten tuolta tunnustamiselta. Maistraattiinkaan ei viittis tässä enää kipasta, kun haluttais kuitenkin sit ees liiton siunaus ristiäisissä.
Ja kans siitä syystä haluttas noi yhdistää, kun ei haluta mitään isoja juhlia, mutta halutaan naimisiin :) ja siinähän tuo menis samalla, ei tarvis sitten ketään ees erikseen kahvitellla velvollisuuden tunnosta :D .
Toivottavasti ei vaan sit käy samoin ku hilarille...tarkoitus nimittäin on viettää ihan vaan ristiäisiä, ei mitään hääjuhlia, vaikka vihkiminen siihen yhdistettäiskin.

Noista sukulaisvierailuista, niin musta tuntuu, että voisin ennemmin ottaa niitä vieraita vastaan sairaalassa (riippuu tietty voinnista), siellä kun tosiaan ajat on rajoitettu ja kotona stressaan kuitenkin siivoomisista ja kastamisista. Meiän synnärillä tosin on sallittukin vain isovanhempien vierailut, että eipä tarvi sitä sen enempää pohtia. Molempien vanhemmat asuvat ihan lähellä ja ovat kyllä tervetulleita (ja varmasti haluavat tullakin) jo sairaalaan. Sitä vaan mietin, että onkohan mahdollista kuitenkin että esim. sisarukset poikkeis, jos ollaan perhehuoneessa, niin eivät muut häiriintyis...
 
Huomenta päivää :wave:

Olo on ihan uupunut. Supistuksia tulee silloin tällöin mutta yö sentään sujui ilman et piti nousta kertaakaan. Kyllä sitten olikin vaikea pidättää kävellessä vessaan. Eli sain nukuttua 12-9.30 :D Silti on veltto olo. Mitään ei jaksais tehdä ja kun menee vaakatasoon nukahtaa taas.

Kova paine on alhaalla ja sattuu häpyluuhun tosi kovin kun kävelee... Pitäiskös sitä hakea pyörätuoli. :LOL:

Noh ei enää montaa viikkoa. Mut ei kyllä ole kiva näiden kipujen seurana sitä viettää. :/

Niisku-neiti & rinsessa 35+2
 
Jahvetti mua saa kans nakata halolla jos ostan vielä jotain....varmaan kerkeen vielä sortumaan ku oli taas niin ihquja vaatteita alessa. :D


Pyykkikone nakuttaa toista koneellista jo ja kohta lähtee kolmas. Sitten on vauvelin kamat valmiina.

Nalle-puh mulla on kans ollu ihan samanlainen olo. Maha toimii ihan sairaan hyvin ja liukkaasti :ashamed: ja sitten tuntuu et alapäästä tullaan just läpi. Tosin eilen taas neuvolas sanottiin et tää epeli on poikittain. :| Nyt taas tuntuu että pää olis asemissa mutta tiedä häntä.

Voi Kiin! tulis jo kertomaan kuulumisia. :p

Nyt meen pyykille taas...

Jepsu ja Martti 34+2 :heart:
 
Jahvetti mua saa kans nakata halolla jos ostan vielä jotain....varmaan kerkeen vielä sortumaan ku oli taas niin ihquja vaatteita alessa. :D


Pyykkikone nakuttaa toista koneellista jo ja kohta lähtee kolmas. Sitten on vauvelin kamat valmiina.

Nalle-puh mulla on kans ollu ihan samanlainen olo. Maha toimii ihan sairaan hyvin ja liukkaasti :ashamed: ja sitten tuntuu et alapäästä tullaan just läpi. Tosin eilen taas neuvolas sanottiin et tää epeli on poikittain. :| Nyt taas tuntuu että pää olis asemissa mutta tiedä häntä.

Voi Kiin! tulis jo kertomaan kuulumisia. :p

Nyt meen pyykille taas...

Jepsu ja Martti 34+2 :heart:
 
Kiitoksia kommenteista liittyen siihen missä vaiheessa pitäisi synnärille lähteä. =) Aika paljon vaihtelee ohjeistus, etenkin sen suhteen miten pitäisi toimia lapsiveden mentyä. Meillä ei tosiaan ole paljon näitä asioita neuvolassa selitelty (voisi kyllä ensi kerralla ottaa itse puheeksi)... esikoinenhan oli perätilassa ja syntyi suunnitellulla sektiolla, niin silloinkaan ei sanottu mitään että pitäisi ambulanssilla lähteä jos vedet menee :eek: tai ylipäätään sanottu mitään miten pitäisi toimia jos synnytys lähteekin käyntiin ennen sektioaikaa. Itse sitten jälkikäteen netistä luin tuosta napanuoran luiskahtamisriskistä. :/ No, onneksi tyttö tajusi pysyä masussa ihan suosiolla silloin. =)

Kiinin kuulumisia täällä edelleen kaipaillaan... :p

Unettomuus on muuten vaivannut täälläkin, jostain rv25 lähtien en ole nukkunut enempää kuin keskimäärin 3-4 tuntia yössä. Hyvää harjoittelua vauva-arkea varten :LOL: Yllättäen hyvin sitä silti jaksaa, toki olen väsynyt mutta paremmin selviän silti kuin tällä nukkumisella voisi olettaa. =)

Meillä on koko perhe ollut viikon-pari pienessä flunssassa, nuhaa ja yskää vaan mutta tuo yskä varsinkin on kiusallista... alkaa jo hermostuttaa että toivottavasti menee ohi kokonaan ennen synnytystä, ainakin jos sektio tulee niin se yskiminen tuntuu kamalalta! :x

Vauvakamat alkaa nyt olla paikoillaan ja vauvanvaatteetkin pesty. Helpotus =) Nyt ei tarvi sitä ainakaan enää stressata! Meillä kun on sama ongelma kuin jollakulla tuolla aikaisemmin (en nyt muista nikkiä) että tilaa vauvan vaatteille ei oikein olisi ollut... piti järkätä tilaa ensin kaappeihin, ja sitä ennen varastoon että sai jonnekin ne tavarat kaapeista. :headwall: Kaikki vähän levällään remontin takia muutenkin... oli ihan kiitettävä urakka ensin kaivaa kaikki esiin, käydä läpi ja pestä sitten vielä laittaa paikoilleen, mutta onneksi on nyt tehty! Alkaa tämä talo olemaan neljälle hengelle vähän ahdas, ja mä kun haaveilen vielä yhden lapsen tänne ahtavani... :D Kun ei mikään riitä! :LOL:

Hissukka rv35+3
 
mulla iski paniikki,kun ei ole kuin noi pakkauksen vaatteet mitkä käy oli sitten poika tai tyttö,,,kun on ennestään neljä tyttöä ni aika lailla ovat tyttömäisiä nuo vaatteetkin,,,ei kauheena vaihdon varaa jos onki poika,,,hmmm,pitäs jotain neutraalia ostaa mutta rahatilanne ei kyllä nyt salli sitäkää :| ,mulla on muuten sitten tyttövauvan vaatetta vaikka kuinka ja söpöjä =) jos poika tulee ni täytyypi laittaa tuonne kirpparille varmaan myyntiin,,,,kiinistä tahtois myös kuulla :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Noista sukulaisvierailuista, niin musta tuntuu, että voisin ennemmin ottaa niitä vieraita vastaan sairaalassa (riippuu tietty voinnista), siellä kun tosiaan ajat on rajoitettu ja kotona stressaan kuitenkin siivoomisista ja kastamisista.
Peesi tähän =) vaikka meidän sukulaiset tuntien, ne käy sekä sairaalassa että kotona heti ja tiheään :LOL: No, ei auta ottaa paineita, toisaalta hyvä esikoisenkin kannalta jos käy mummot kylässä niin saa hänkin ylimääräistä huomiota. Viimeksi mä oikein toivoin sairaalassa maatessani, että tulisi nyt joku käymään, kun tuli niin aika pitkäksi varsinkin loppua kohden... viikko meni synnärillä, ja viimeiset päivät olin huoneessa yksinäni (ylellistä sinänsä) niin tuntui jo että tulen mökkihöperöksi. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilari:
mulla iski paniikki,kun ei ole kuin noi pakkauksen vaatteet mitkä käy oli sitten poika tai tyttö,,,kun on ennestään neljä tyttöä ni aika lailla ovat tyttömäisiä nuo vaatteetkin,,,ei kauheena vaihdon varaa jos onki poika,,,hmmm,pitäs jotain neutraalia ostaa mutta rahatilanne ei kyllä nyt salli sitäkää :| ,mulla on muuten sitten tyttövauvan vaatetta vaikka kuinka ja söpöjä =) jos poika tulee ni täytyypi laittaa tuonne kirpparille varmaan myyntiin,,,,kiinistä tahtois myös kuulla :wave:
Meillä on myös tosi paljon vaaleanpunaista yms. tyttövaatetta... jos poika tulee, niin varmaan jotain vähän poikamaisempaa hankin (tai siis luultavammin mummot ryntää kaupoille silmät kiiluen :LOL: ) mutta toisaalta olen ajatellut, että esim. tuota vaalean punertavaa ulkopukua saa käyttää, tulee kumpi vaan... :whistle: Vauvaa se ei häiritse, ei tätä äitiäkään ja loput ihmiset saa vain pitää mölyt mahassaan :D Lupaan kyllä että mekkoon en mahdollista poikaa pue! :saint: :LOL:
 
hmm,,,mulla ei käy vieraita kummassakaa päässä :( ..että sekin on aika tylsää,..meillä kun on niin pieni suku,miehen puolelta eivät vieraile paitsi anoppi ja miehen sisko sillon kun on maisemissa(asuu muualla),oma äippä asuu 500km päässä...noh,siihen on tottunu,täällä omien kans päivät huseeraan =)
 
kyllä mieki aion ulkovaatteet samat säilyttää (paitsi pari pukua on tosi tyttömäisiä) ja kengät olkoot punasia =) ,mutta vaaaleanpunasta potkupukua en pue päälle pojalle,sinisen kylläkin tytölle voisin laittaa =)
 
Mirtsu: Ollaan myös menty naimisiin esikoisen ristiäisten yhteydessä ja itse olen siinä käsityksessä ettei sillä voi välttää isyyden tunnustamista, vaan avioliitossa pitäisi olla jo ennen lapsen syntymää. Eli siis avioliitto lapsen syntymän jälkeen ei korvaa tunnustamista, eikä mies myöskään sillä tavoin saa/ota lasta nimiinsä. Mutta pikkujuttuhan tuo isyyden tunnustaminen ainakin täällä meidän nurkilla on, aikaa meni ehkä just vartti, nimi paperiin ja homma oli siinä! Itse ei kerrottu avioliittoaikeistamme etukäteen kuin ainoastaan lapsen kummeille, koska haluttiin välttää kaikenlainen hössötys asian tiimoilta, painopiste oli kuitenkin pojan kastamisessa. Kyllähän siinä porukalta meni vähän pasmat sekaisin, mut meillä salassapito toimi ja juhlittiin ennenkaikkea ristiäisiä. Myöhemmin mun vanhemmat halusi järjestää pienimuotoiset ja meidän toiveesta ennenkaikkea rennot juhlat avioliittomme kunniaksi.
 
Mirtsu niin mä ite ainakin ymmärsin, kun kerta tipahdettiin keskikäyrältä sf mitan kans, ja muutenkin mulle on sanottu koko ajan että on tosi pikkanen massu. Ja sitten mua peloteltiin lantion ahtaudella, niin se tutkitaan nyt samalla. Mielestäni sulla ois ihan hyvä syy pyytää se polikäynti, jos kerran sielläkin mennään alakäyrillä. Eihän se välttämättä mitään tarkota, vauvat on eri kokoisia jo masussa, mut hyvä se on käydä tarkistamassa.

Yöllä kun en saanu unta, mietiskelin kuinka erilaisia me kaikki ollaan mahojemme kans. Toiset joutuu tarkkailemaan syömisiään tosi tarkkaan, mä saan vetää levyllisen suklaata päivässä ja silti mun vauva on jääny pieneksi. Mä voin käydä kävellen kaupassa ja kantaa 2 painavaa kassia kotiin eikä siltikään supistele, toisen ei tarvi kuin nousta sohvalta niin se alkaa. Ei kyllä mene nallekarkit ihan tasan. Ottaisin osan teidän vaivoista ihan silkasta myötätunnosta! Tosin henkisesti oonkin ihan loppu kun mieli myllertää ja on niin vaikea hyväksyä muutokset omassa kropassa, puhumattakaan siitä kuinka vaikeaa tämä raskausaika on ollut parisuhteen kannalta.

Aika jännä muuten, kun nyt saa ruveta käymään läpi mennyttä 9kuukautta. Tuntuu että siitä on ikuisuus kun raskaustesti näytti kahta punaista viivaa! =)
 
Huh Huh... nyt on sitten monta koneellista pyykkiä pesty. Ja vielä on muutama jäljellä ...mihin mä noiden vaatteiden kanssa vielä joudun :eek: . Lisäksi olen pessyt vaunujen ja turvaistuimen kankaat.

Haastetta lisää se, että hain ne eilen siskolta, jolla on kaksi ihanaa kissaa..... siis millä ihmeellä ne karvat saa nujerrettua??? :kieh: . En mä muuten niin tarkka olisi, mutta kun tuppaan olemaan hieman allerginen. :snotty:

Mulla on se tilanne, että poikien vaatteita on lipasto pullollaan, että jos tulee tyttö saan lähteä tai laittaa miehen shoppaamaan vaaleanpunaista :D .....

Mulla on olo ihan ok....kova möyrintä on päällä. Lääkäriaika on 8.1. (loppuraskauden lääkäri), joten sitten ollaan taas viisaampia.

Kiinistä olisi kyllä kiva jotakin kuulla, no kaikki ajallaan.

Pitäisi mennä vääntämään italianpataa, niin saa porukat ruokaa vielä tämän päivän nimiin.

Lumianna vk. 35+5
 
miulla on muuten ongelma edelleen tuon 2veen nukkumisesta,ku nukkuu meidän huoneessa hyvin enkä kehtais alkaa huonetta vaihtaan kun se on niin herkkä muutoksille,,,ei takuulla nuku sen jälkeen,mutta toisaalta ei tasan nuku myöskää vauvan kaa samas huonees,herää joka inahukseen ja ei tuonne kyllä mahdukkaa enempiä sänkyjä :eek: ja sitten toinen ongelma miten saan kaksi vuotiaan kuivaksi!!!kertokaa avuttomalle,onko teillä jo 2v kuivia?kun ei tuo suostu potalle lainkaa,eioo yhtää pissaa tehny pottaan :eek: ,,,en tiiä miksi,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilari:
onko teillä jo 2v kuivia?kun ei tuo suostu potalle lainkaa,eioo yhtää pissaa tehny pottaan :eek: ,,,en tiiä miksi,,,
Meillä kaikki 3 on ollu päiväkuivia siinä 2v kieppeillä ja myös yökuivia 2½v. Minä oon kattonu parhaaksi, etten väkisten oo opettamalla tms opettanu vaan oottanu vaan oikeeta hetkee...musta on ihan normaalia, vaikka 2veellä vielä on vaipat, etenki jos vauvakin tulossa, niin haluaa olla itekin pieni jne...mut asiaan...siis mun mielestä ei todellakaan kannata hätäillä vaan odottaa sitä, millon lapsi on itse kypsä siihen. Oli se sitten 1v tai 3v =)
Kaverilla kuljettiin vielä 4½veenä vaipoissa, siis päivälläkin (yövaippa pois 6v, just ennen eskaria), mut se oli jo minunki mielestä liikaa |O :whistle: Siis kun ja jos terveistä lapsista puhutaan... =)
 
jahvetti: eikä, et ois kertonu |O ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall: mä en kyllä uskalla jumalniemeen lähtee, sulo vilen minäkin :whistle:

hilari: mun poika rupes vasta viime kesänä käymään potalla, sitä ennen ei millään. täytti syyskuussa siis 2 vee. aattelin et pakottaa ei voi ja menköön omalla painollaan. kesällä sitte laitoin potan esille ja poika ilman housuja, talvella ei välttämättä onnistu jos asunnossa viileetä, pikku hiljaa hiffas idean et sinne pottaan tehään. ekaks pissaili suihkuun ja ku siellä laitoin pottaa alle ni alko tajuumaa. sit siitä pikkuhiljaa alko kaikki tulla pottaan. nyt ei käy enää potalla ollenkaan vaan pöntölle menee. ite pissaa seisaaltaan ja jos ei oo auttamassa ni roiskeita löytyy :whistle: mut sinuna en panikois tosta asiasta koska pakottaa ei tosiaan voi ja mä oon aatellu et kyllä noi kouluun mennessä on sisäsiistejä, puhuu ja syö ite B) meillä ollu ongelmana puheen kehitys ja ite syöminen, nyt ne alkaa molemmat jo sujua. kaikki aikanaan, näin mä aattelen =) ja kaverilla on kohta 2,5 vee eikä sekään käy potalla eli vaipat aina. lapset on yksilöitä, et älä ressaa. kyllä hän vielä oppii =)
 
Kovasti voimia sulle hilari; pidetään peukkuja, et kaikki menis hyvin ja vauveli haluais kasvaa kohdussaan vielä muutaman viikon. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Hassulta tosiaan tuntuu, että toisilla on vielä valmennuksetkin käymättä, meillä kun oli jo marraskuussa viimeisetkin ja joulun välipäivinä oli se synnärille tutustuminen, eli sikäli täällä ollaan valmiina. Viimisen isomman hankinnankin tein ennen syntymää äsken, kun tilasin netistä sitterin, nyt alkas oleen silläkin saralla kaikki kunnossa.
Jep, meillä eka valmennus ens viikolla ja vika ihan tammikuun lopussa, yht. neljä kertaa siis. La on 6.2., joten saas nähdä kerkeekö esim. vikalle kerralle ollenkaan... Tääl ei ollu valmennuksia joulukuussa ollenkaan, joten tää oli nyt sit ainoo vaihtoehto, kun en vielä marraskuussa halunnu mennä. Tuntu niin kaukaiselta koko synnytys sillon.

Jahvetti: Miks pitää olla paikat tyhjänä??? :/ Siis etkös säkin ollu tohon synnytystapa-arvioon menossa? Mulla ois se ens viikolla, ja aattelin vaan, et eipä mua oo kyllä ohjeistettu, et pitäis olla suoli tyhjä... :/ Ei kai ne persläpeä siellä roplaa??? :eek: :eek: :eek:

Meillevauva: Mä oon ajatellu, et isovanhemmat ja mun sisko saa kyl tulla sairaalaan kattomaan, kun vierailuaika on kuitenkin rajoitettu. Kaikki asuvat kauempana (3-5h ajomatka), mut aikoovat ampaista vaan päiväreissulle sit ku vauva on syntyny. Oon sanonu kaikille jo hyvissä ajoin, et ristiäistenkään aikaan ei meillä majoiteta ketään, menkööt hotelliin. :whistle: En todellakaan halua tähän huusholliin ketään majailemaan, kun vauva on ihan pieni. Meillä on siis kaksio, ja ois varmaan eri asia jos asuis linnassa tai et ois tiloja muuten enemmän. :LOL:

liirah: Mulla on päivittäin just tollaisia tuntemuksia, et saattaa monta tuntiakin juilia pirullisesti massua ja selkää ja samalla välillä suppailla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: eikä, et ois kertonu |O ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall: mä en kyllä uskalla jumalniemeen lähtee, sulo vilen minäkin :whistle:
Meeppäs Pasaatiin...Lindex, Kappahl ja H&M.... :whistle: :whistle: :whistle: Tai no, ÄLÄ MEE!!!! :headwall: :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Lindeksissä oli paljon -70% :whistle: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Jahvetti: Miks pitää olla paikat tyhjänä??? :/ Siis etkös säkin ollu tohon synnytystapa-arvioon menossa? Mulla ois se ens viikolla, ja aattelin vaan, et eipä mua oo kyllä ohjeistettu, et pitäis olla suoli tyhjä... :/ Ei kai ne persläpeä siellä roplaa??? :eek: :eek: :eek:
[
Ei kun mie meen ihan muista syistä =)
Mut onhan se kivempi mennä, ettei sit kaasuja päästele siellä, kun röörit tukossa :LOL: Joskus meinaan käyny niin, et on rupsu päässy lekurin nenään vaikka ihan normaalia sisätutkimusta vaan teki *nolonolonolo* :headwall: :headwall: Kärsin sillon tosi kovasta ummetuksesta, ihan mieletöntä oli...tais olla kakkosen aikaan :/
Mut saattaapa ne peppureiänkin kautta kokeilla, etenkin eka kerralla, jos on ihan synnytystapa-arvio :whistle: :whistle: Sen ne meinaan mulla ekasta teki |O

Juu, siis mie meen polille lähinnä kokoarvioon sokereitten takia. Sit samalla katotaan et kaikki ok...mm onko ne kystat hävinny, napanuora toimii kuten pitääkin ja vettä on riittävästi...noissa mulla on meinaan näillä viikoille ennen joka kerta huomattu jotain vikaa :x

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: eikä, et ois kertonu |O ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall: mä en kyllä uskalla jumalniemeen lähtee, sulo vilen minäkin :whistle:
Meeppäs Pasaatiin...Lindex, Kappahl ja H&M.... :whistle: :whistle: :whistle: Tai no, ÄLÄ MEE!!!! :headwall: :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Lindeksissä oli paljon -70% :whistle: :saint:
en kyl mee :eek: :eek: :eek: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä