** Helmikuun Helmet** tammikuu

Kiin Hurjasti onnea vauvelista :wave:
Jänskättää tosi paljon maanantain äitiyspoli käynti.. saa nähä minkä kokonen vauva mahassa jyllää :D
Pikasesti tulin pyörähtämään ja kattomaan mitä teille kuuluu.
Täällä vaan supistelut jatkuu ja maha edelleen toimii hyvin liukkaasti
Nyt 35+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Voi veikkonen, kai se on varattava ultra vielä huomiselle, perhana, kaapit täynnä tyttöjen vaatteita, mitä jos käy niin kuin Kiinille :eek: Päiväpeittoa ja tauluja myöten kaikki tyttöjen värejä... Kuinkas monta kertaa teille Kiin sanottiin, että tyttö tulee? Meille on sanottu jo kolme kertaa mutta voiko siihenkään uskoa...
Mut jos sekin ultra kertoo väärin ;)
Ei vaan...kyllä se useimmiten kertoa ihan oikein...joskus sattuu näitä =)

Ja arvatkaapa miksi meillä ei oo yhtään vaaleenpunasta, vaikka rakenneultrassa (4D:llä sekä tavallisella ultralla) tytöksi sanoivat? :saint: :kieh:
 
PALJON ONNEA KIIN JA PERHE! :heart: :heart: Potran pojan olet tehnyt, aika reippaan kokoinen viikkoihin nähden! :saint: Kiva alkaa pikku hiljaa nyyttejä putkahdella kainaloon tässäkin pinossa! :saint:

Tarppa ja toukka 35+2
 
eipä noihin ultriin oo luottamista, ees 4 d:hen. kaverin veljen perhe kans usko 4 d:hen ja tytön vaatteita osteli isolla rahalla ja muutenki varautu ja potran pojan pyöräytti :whistle:

nelli: mulla oli ekassa raskaudessa just tommonen sillin haju :x ja epäiltiin jotain epäspesifistä emätintulehdusta mut ku lekuri katto ni ei siellä mitään ollu ja hajuki hävis sit itestään. ikin ei selvinny et mistä johtu. ja loppuraskaudessa oli.
 
Onnittelut Kiin potrasta pojasta, on tosiaan kokoa viikkoihin nähden oikein kiitettävästi :)!!!

Mitenkäs se oli, kuka muistaa oliko se tyttöepäily ihan ultraperäinen vai muuten vain? My:stä muistan että on puhuttu...
 
29.9.07 13:20
Kiin
Jäin sitten tarkkailuun, että mies pääsis kotiin nukkumaan. Illalla gyne ultras miut, että vauvalla on kaikki hyvin. Ja olihan sillä, pikkuisella TYTÖLLÄ Kattoi siis sukupuolen samalla, kun pyydettiin Me saadaan pikkuinen My-Mimosa
Cruella olikin näemmä jo vastaillut, piti ihan kaivaa esille viesti jossa tietoa löytyi... :D Näin se menee, ei niistä ultrista aina voi sata varmuudella sanoa! *nimimerkillä vaalean punaista lisää tänään itse taas ostellut... :whistle: * Saas nähdä...

Piiju 34+1
 
supistelee jatkuvasti täällä mutta ei oo kipeitä. Maha on ihan kivikova ollu jo aika kauan ja vessassa saa ravata kiitettävästi.

Kiin mittaili kans noita sokereita niin oisko niilläkin jotain tohon kokoon ollu vaikutusta. Ehkä. Saas nähdä miten meitsin toukka on kasvanu, 11.1. on polikäynti ja pääsee ultraan taasen. Kivaa.

Huomasin et Maran toppapuku on vielä pesemättä. |O Luulin jo et kaikki on valmista, mutta se vielä. Kohta meen kauppaan käymään ja ostan yhden tuttipullon vielä. Kävin siellä lindex/kappahllissa mutta en ostanu mitään. :D Ihania juttuja oli mutta ei hotsittanu. Ihmeelistä et minä kauppareissun jälkeen tyhjinkäsin kotiin. Kävin jopa H&M:lläkin ja en ostanu mitään. :eek:

Kävely tuntuu todella vaikealta mutta pakkohan se on liikkua. ei tuu muuten mitään. Ihana ilma,kirpeä pakkanen, niin yksikseen tuolla vaeltaa. nautinnollista.

Tohdinkohan nyt luottaa enää itsekkään tuohon ultran veikkaukseen.....poika tulossa. Eipä sillä kyllä väliä ole kumpi tulee, tavarat on molemmille ku eka on tyttö. Meillä muutes neiti paino syntyessään 3400g ja 50cm ja rv 42+1 syntyi. Et todella hyvä kokonen poju Kiinillä. :heart:
Olikohan se Kiin joka sanoi olleensa 5kg kieppeillä syntyessään et varmaan olis sinne hujahtanu jos loppuun asti ois menny...en kyl varmaks muista.

Huomenna olis aamulla labraan meno sen poliajan takia. Saavat tarkkailla sokruja jne sieltäkin käsin. Onneks ei tarvii olla syömättä. :kieh:

Nyt mennään,

Jepsu ja Mara 34+2 :heart:
 
:flower: :hug: :flower: :heart: :heart: :heart:
Hyvän kokoisen pojan pyöräytit. Itse just tässä samoilla viikoilla..mutta ei vielä tuntemuksia sen kummemmin..Huomenna äippäpolille käymään..saan sitten miekin tietää suurinpiirteen vauvan koon. Miulla on tuo sukupuoli selvitetty siinä lapsivesipunktiossa joten se silleesti varmaa..vaikka kyl miekin tänään aattelin kun laitoin vauvalle kotiintulovaatteet valmiiksi että jos sieltä tuliskin poika silti..käyttäs sit vaaleanpunasii kuteita..ja onhan tuolla jo muutama mekkokin valmiina :LOL:
 
Onnea onnea onnea Kiinin perhe! :flower:
Mahtoi olla ylläri, jos oli täysin asennoitunut että tyttö tulee =)

Mekun ei miehen kanssa haluttu tietää sitä etukäteen että kumpi on tulossa... äsken kun Kiinistä menin sille raportoimaan (heh :)..) se sanoi että minäpä tiijän kumpi meille tulee. Sanoin että niin minäkin, ja ehdotin että laitetaan veikkaukset lapulle ja kirjekuoreen ja katotaan syntymän jälkeen. Mulla on vaan niin vahva tunne siitä kumpi se on, voisin melkein pääni pantata
B)

Voi juma, mulle muistu nyt mieleen että täällä ilmeisesti siinä synnytystapa-arviossa, vai millä nimellä meneekään, ronkitaan just siellä pyllypuolelta... En taho, mieskin on tulossa mukaan... Se on ainoa joka saa koskea mun pemppuun mun lisäks |O
Noh, kaks viikkoo vielä aikaa pelätä sitä...
 
IHANAA!!! PALJON ONNEA KIINin PERHEELLE!! :heart: :heart:

Voi kun hyvä että poika(hih) noij hyvän kokoinen. Mietin täällä niinkuin monet muutkin että toivottavasti kaikki on hyvin ja olikin viikkoihin nähden. Toivottavasti poitsu jaksaa jatkaa samaan malliin. Mikäs nimi nyt pikku miehelle?? Onko mietitty sitä? =) :hug:

Mulla on itselläni ollut muutaman viikon nyt olo et onkin tyttö täällä masussa eikä niinkään poika kuten 4d:ssä ja normiultrassa on veikkailtu, mut tytöllä voi hämätä se et häpyhuulissa on turvotusta ja siks luullaan tyttöjä pojiks, mut miten poikaa voi luulla tytöks?? Mä en oikeen nyt tiiä mihin pitäis luottaa. Omaan vaistoon?? Alkuraskaudesta olin ihan 100% varma et on tyttö, mut sit pikkuhiljaa alkoi mieli muuttua ja ultrat sanoi et on poika, mut nyt tosiaan erifiilikset. Plaah. Onneks en ole ostanut juurikaan pojalle mitään vaan on lainassa vaatteita kaverilta. Katsotaan kumpi tulee. Nimi on kummallekin valittu. Onko Viltsu Vilja? :whistle:

Alkoi muuten päivällä liikkumaan sitten. Tosin paaaljon vähemmän päivän aikana on mukeltanut kuin koskaan aiemmin. Tökkimällä saa eloa. Mut muuten aika rauhas.
 
Heips.

Tuosta ultrasta ja sukupuolista. Tyttö veikkaus on arveluttavampi kuin poika. Koska Pallit eivät välttämättä ole aina laskeutunut. Joten kaikille joille on povattu tyttöä voipi olla että masussa kellii poika. :D Kun ei sitä piliä aina näy niin ja kun se nyt ei kuulu tarkastukseen se sukupuolen tarkka kyttäily katsotaan vaan että näkyykö pallit. Noh jos pallit laskeutuvat vasta rv 30 tienoilla tai myöhemmin niin ja käy esim rv 26 ultrassa niin eihän siellä palleja näy.

Meille luvattu tyttö rv 26 tehdyn 4d-ultran perusteella. Ja kaapit täynnä tyttö vaatteita kauheesti en ole ostanut ja itse asiassa ainoot jutut mitkä olen ostanut niin on ollut pojalle. Itselläni kun on kova epäilys pojasta.

Kunhan nyt olis terve ja synnytys sujuisi ilman komplikaatioita.

En niinkään pelkää että vauvalle sattuisi jotain mutta omasta kun ei toi hemppa ole mitään priimusluokkaa ja rauta tapuja en halua syödä aiheuttaa pahaa oloa ja kauhean päänsäryn ummetuksen lisäksi. Ei kiva. Niin ajoin takaa sitä asiaa, että jos menetänkin kauheasti verta ja menen tosi huonoon kuntoon.

Kerran ollut kohdun tyhjennyksessä ja seurauksena 2h nukutus, lisä happi ja liiallinen veren menetys. Ja imutyhjennys oli kyseessä mikä kestää noin 15-20min tietääkseni ainakin noin sanoivat.

Siskollani oli nielurisa leikkaus ja kyl se siitä heräs mutta liiallisen veren menetyksen vuoksi joutui jäämään sairaalaan kun pääsi menemään liian huonoon kuntoon. Joten oisko joku sukuvika. :/

Vielä tunti niin alkaa house. Sillanen lääkäri olis aika hauskanen. :LOL:

Niisku-neiti& rinsessa 35+2
 
Mä aloin tässä miettimään että onkohan maha alkanut laskeutua, jotenkin tuntuu että kahden eri mammahousujen vyötärön alle ois tullu enemmän mahaa.. Housujen vyötärö tipahtelee koko ajan. Tai sit mä vaan kuvittelen. Jossain mulle sanottiin että suurin piirtein kolmisen viikkoa ennen syntymää maha laskeutuisi. Miehelle kun kerroin, se vaan hymyili että "sittenhän se menee niinkun hän on sanonut!". Sehän ilmoitti että vauva syntyy 17.1..
Mä oli alkuaikoina sitä mieltä että poika meille tulee. Nyt mä oon sitä mieltä että tyttöhän tää on, mun mielikuvitusvauvakin on tyttö. Vaatteet on kyllä enemmän sinertäviä tai unisex-värisiä..

Loppujen lopuksi ihan sama, terve vaan olis. Nimet on mietittynä nyt kummallekin.

Vanamobr:kö se kyseli missä neuvolassa käydään: Suvelan lastentalossa.

 
Meillevauva
Mä aloin tässä miettimään että onkohan maha alkanut laskeutua, jotenkin tuntuu että kahden eri mammahousujen vyötärön alle ois tullu enemmän mahaa.. Housujen vyötärö tipahtelee koko ajan. Tai sit mä vaan kuvittelen.
Mulla ainakin toi maha sillai roikkuu repsattaa ja kun istuu, maha lepää reisillä :D . Mulla rullaa kans noi housujen vyötäröt alaspäin, rasittavaa :kieh: Niin ja mulle sanottiin neuvolassa viikk osit, että vauva laskeutunut ja jopa kiinnittynyt, ei saanu päätä liikkumaan..ja oli aika ronski täti, auts :/ . Että hyvinnii mahdollista sulla tuo :) .
Mistä sä ton 3vkoa löysit?

Sukupuoli veikkauksista Eihän noista tosiaan varma voi olla, todistettu taas. Meille sano siinä rakenneultrassa ihan varmaksi, että poika on. Ja nyt kehtasin vasta kysyä viime polikäynnillä, että vieläkö siellä poika on vai tytötksi muuttunut, niin sano, että ei voi erehtyä, koska kivekset niin isot :D , viikkoja tuolloin jotain 32 muistaakseni. Joten mä kyllä nyt luotan tohon poikaan. Ja on nii erilainen maha ym erilaista, että senki puolesta jo vaisto sen kertoo..katotaan ajallaan menikö mönkään.

Cruella Oon kuullu jostai vastaavasta, ku alapää lemuaa. Tosi yökköä :x .Haistan sen koko ajan kaikkien housujen läpi :( . Voi olla tulehdus tai sit joku vaa, ja häviää yhtä nopeesti, ku tulikin, HOPE SO!

Kohta House, jee!

:heart: nelli&pulla 35+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
evaellen: ihan väärin |O mä en oo päässy ku kahtee enkä pääse, siis kunnalliseen :/ alkuraskauden ultrassa kävin yksityisellä. varmaan nyt syntyy joku jätti joka jää joka paikasta kiinni :kieh:
Jeps, mulla nuo ultrat oli rv10, joka piti olla np-ultra (menkkojen mukaan viikkoja tuolloin se reilut 12), mutta koon mukaan ei voitu mittoja ottaa ja annettiin uusi np-aika "rv12", sit oli normi rakenneultra rv18 ja sit tuo istukan tsekkaus rv28 ja 4D:ssä käytiin muistaakseni rv 24. B) Meillähän oli siis eka laskettu aika 21.1.!!!

Meille on 4D:n mukaan tulossa tyttö, mutta eipähän meillä nuo kamat kovin sukupuoleen sidottuja ole... Piti ihan käydä tsekkaamassa tonne kaappiin, niin ainoot, mitä en pojalle pukis on nuo kolme mekkoa. :D Mun mielestä värit ei oo sukupuolisidonnaisia, vaikkakaan en haluais poikaa pukea kokopinkkiin tai tyttöä kokovaaleansiniseen. Et pojalla menee musta ihan hyvin esim. v.punainen pusero ja tytöllä ns. poikamainen kuosi ja värit. :/

Mä en ollu kuullukkaan tosta peiton formaldehydistä! :eek: :eek: Ootteko te saanu sitä koskevan kirjeen kans? Onhan toi törkeetä, ettei siitä oo ilmoitettu!!! :eek: :eek: :eek: Mä oon kyllä jo pessy sen peiton ja kaikki muutkin pakkauksen kamat, myös toppapuku, on pestynä. Eipähän tolla toppapuvulla taida tänä talvena käyttöä olla, jollei synny isomman puoleista vauvaa... Ens talvena sit. Mulla se ja noi muut isommat vaatteet ja tarvikkeet, mitä on menee äippäpakkauksen lootassa jemmaan odottelemaan. :)

Alakerran hajuista: Musta tuntuu kans, et toosa lemahtaa, vaik kuinka huuhtelee ja vaihtaa puhasta.. :x :x Oiskohan kenties vähän bakteerikanta muuttunu tais jotain, kun mulla katottiin kans ne kusnäytteet joulukuun puolivälissä, eikä mitään ollu. :/

Lämpöilyä on edelleen, laskussa nyt kuitenkin. Yöllä oli nessu vähän tukossa, nyt päivällä ei oo ollu mitään, mut oikee korva tuntuu vähän tukkoiselta, joten varmaan tässä joku flunssa yrittää pykiä päälle. Onpa kiva... |O |O |O Mistä tulikin mieleen kyssäri teille uudelleensynnyttäjät: Onko kukaan synnyttäny kipeenä? Siis flunssassa tai mahataudissa tms.? Eipä ois varmaan v*ttumaista... |O

Takapuolen romplauksesta synnytystapa-arvion yhteydessä: Sekin on vähän jännä, et miten siinäkin nuo käytännöt vaihtelee, et joku lekuri sorkkii myös takaporttia ja joku ei... |O Muistelen kyllä, et mulla ois joskus ihan basic-gynekäynnilläkin ropeloitu myös peräpäätä... :x :x

Onpahan taas juttuja,

palaillaan :wave:

evaellen & hynttyrä 35+1 :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Onko kukaan synnyttäny kipeenä? Siis flunssassa tai mahataudissa tms.? Eipä ois varmaan v*ttumaista... |O

[
3 kertaa olen flunssassa synnyttäny :whistle: :wave:
Joka kerralla siis armoton nuha, hyvä kun henkeä sai |O Mut kummasti se nuha on aina unohtunu siinä :LOL:
Kakkosen kohalla oli myös vähän kuumetta...
 
Kirjottelen jotain lyhyesti, väsymys on aivan karsea, kun olen nukkunut 2-4h unia viimeset 3 yötä. Aivot ei toimi enää :headwall:

Tosiaan tyttöähän me odoteltiin :D My-Mimosa siitä piti tulla, mutta tulikin Arthur Armas :heart: (joku kysyi nimeä).
Mie pääsin tänään kotiin, poika tulee perässä aikasintaan ensi viikon lopulla, jos kaikki menee hyvin. Illan bilirubiini oli 290, joten poika laitettiin sinivaloon :'( Aamulla otetaan taas uusi bili ja katotaan tilannetta. Sokeriseuranta lopetettiin tänään, jipii B)
Pojalla tosiaan tuota painoa oli syntyessä ihan mukavasti ja varmasti miun sokereiden "ansiosta".

Laitan profiiliin Arthurin kuvan :wave:

Kiitokset kaikille onnitteluista :hug: Ollaan miehen kanssa ihan liikuttuneita :flower: :snotty:
 
Paljon paljon onnea Kiin ja mies POIKAvauvasta!!! :flower: Olipa tosiaan yllätys, että sieltä potra poika kuitenkin putkahti =) Mut pääasia, että oli noin hyvän kokoinen kuitenkin.

Meillekin on povattu 4D:ssä tyttöä ja sitä mukaa kaikki itse shoppaamani vaatteet on tyttöväreissä... :whistle: Meillä tosin siinä mukaan saadussa dvd:ssäkin on "todisteena" selkeää 4D-kuvaa haaruksista ja kuvassa näkyy selkeästi mm. häpyluun kaari. Joten toistaiseksi siihen kuitenkin uskon ;)

Mies on flunssassa ja nyt tuntuu mullakin olevan tukkoinen olo, ei kiva. Tänään oli eka perhevalmennus, me siis päästiin näin myöhään niihin mukaan.

Ääh, en muista, pitikö kommentoida jotain, kun oli niin paljon tekstiä tullut... Seuraavalla kerralla sitten.

t. Piipi + typykkä 33+6
 
Ai palleista johtuu toi veikkauksen epävarmuus, ok. Meillä kyl 4D:ssä näkyi ne ihan selvästi eli varmaan on poika sit. Cacciatore sen katsoi ja siitä on kyl sanottu et se jos jotain sanoo sukupuolesta niin on 100 % tietoa. Mut erehtyväinen on sekin tietty. Katsellaan mitä maailmaan saatetaan muutaman viikon päästä.


Kuin paljon teillä muuten kohdun korkeus on noussut viikoille 34 mentäessä, kun mulla vasta 30,5cm. Esikoisestakin oli 30 cm jo viikkoa aiemmin. Tuntu et joulun aikaan oli korkeemmalla kun saunassa istuessa rinnat lepäs vatsan päällä eikä tod. roiku nekään. :D Muuten neuvolassa kaikki oli ihan mallillaan toi koko vaan huolettaa.

RR 125/75
Hb 122
ei turvotusta
pissa puhdas
sykkeet 148
tarjonta rt

Mä just tajusin muuten et unohdin pestä ton peiton!! |O |O Tietysti siinä piti sit olla jotain hydejä...eikun lakanatkin pesuun sitten vaan. Tosin olisin joka tapauksessa joutunut vielä petaa ton sängyn uudestaan kun pölyyntynyt jo parin viikon aikana et ihan sama oikeestaan. :whistle:

Nyt lepoon kun vatsaa juilii tässä istuessa ja Viltsu tuuppailee tonne kohdunkaulalle.
 
Piti vielä kurkata Kiinin profiili.
Apua kuin söötti! Mieskin kävi kurkkaamassa ja söötti mukula tuli kommentiksi. Se on täällä jännännyt kans mitä Kiinille ja pienelle kuuluu. Ja herran jumala, kuin pieniä ovat vastasyntyneet. Tajusin et esikoinen oli saman pituinen tosin 500g painavampi kun täysillä viikoilla syntyi mut pieniä.. :D :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä