** Helmikuun Helmet** tammikuu

:heart: Oih! Mikä vauva Kiin profilissa! :saint: Täällä yksi nahkan alunen asukki meinaa tulla ulos suoraan nahkan läpi! :eek: Auts että sattuu kun vauhkona potkii ja rimpuilee... No tietääpähän että on kunnossa neiti siellä ;) Viime yö meni taas vessan ja sängyn väliä laukaten... maha tyhjeni monesti ja pissiä tuli varmaan litratolkulla! :eek: :x :x :eek: .. Kirpakka pakkanen tuolla ulkona -15 näytti meidän mittari kun vein tytön eskariin! ;) Talvi tulee vihdoinkin kun tulis vielä lunta! :whistle: Heitin matot pihalle ttuulettumaan saavat olla siellä koko päivän isäntä saa kopistella ne kunhan tulee töistä... ;)

Tarppa ja toukka 35+3
 
Piti ihan tarkistaa: mulla oli viime viikolla (rv 33+4) sf tasan 30cm. Joskus neuvolan täti sanoi että suurinpiirtein raskausviikot miinus 2 on sellainen hyvä sf-mitta.. Ja sama täti joskus sanoi että kolmisen vkoa ennen syntymää maha laskeutuisi. Meillä viikon päästä neuvolalääkäri, katotaan sit oisko toi jo laskeutunut..

Ja mulla menee kans äitiysrahat niin että ekat 56 pvää summa A, seuraavat 49 pvää summa B ja sit summa C 30 pvää. 128 pvää mennään taas summalla B. Tosin ekat 56+16 pvää summa menee työnantajalle. Veroprosentista en vielä tiiä mutta kyllä mä sitä tarvittaessa yritän laskea maalis-huhtikuussa.

Niin, sitä piti vielä että mä olen nukkunut jo pitempään koko yön putkeen! Tai ainakin useemmiten, satunnaisesti herään yhden kerran yössä vessareissulle.

 
Jaa-a hyvää huomenta vain!
Olen huonotuulinen ja väsynyt ja nälkäinen. Ilmoitan heti alkuun. En saanut unta kun vasta kolmen kieppeillä eilen ja puol kasi heräsin miehen kelloon. Jääkaapissa ei ollut mulle aamupalaakaan juuri mitään kun leipä on lopussa ja vain normijogurtteja ja maitoa (mulla siis lakt.intoleranssi) Ja harmittaa vieläkin eilinen kun en miehen kans saanut puhuttua hommaa valmiiks ja tänään se menee suoraan töistä kaverilleen josta ne menee toisen kaverinsa synttäreille. Toikin vituttaa kun tää miespuolinen ystävä, jolle menee ensin asuu tossa ihan lähellä eikä muka himaan olis kerinny tulemaan. Eilen kertoi menevänsä siihen käymään vaikka alunperin oli menos suoraan synttäreille töistä kun ei kuitenkaan kotiinkaan ehdi. Ja sit vielä se tyttö kenellä on synttärit niin olis ollut ihan kiva kun olisin mäkin saanut kutsun, mut ei. En tosin olis päässyt sinne kuitenkaan, mut kutsua olis voinut. Himassa on kiva olla ei siinä mitiä, mut ärsyttää vaan nyt kun on muutenkin väsynyt. Onneks tuli edes rahaa eilen niin voi käydä täyttämäs vähän jääkaappia. Paljon ei tietysti voi ostaa kun en pysty kantamaan tarpeeks! |O |O |O Perjantai!!!! :kieh:
 
huomenta ja aivan ihana söpö vauveli kiinillä :heart: :heart: ,supistellu ei onneksi yöllä,vaikka tuli hiukan illal rehkittyä :whistle: ,mutta neiti valvotti sitten vaihteeksi yön :| ,,sellasta se on,ei unta suoda meikäläiselle :/ ,kiitos potta vastauksista =) kait se ajan kanssa oppii,kuten muutki oppineet,ei piä hiillostaa,menee maku muuten kokonaan neitillä pottaa kohtaan,,,kuulin kans kelan peittohommelista,vai luinko jostai,en muista,...pitäneeki pestä peitto enstilassa.5.2 on eka äippäraha mulla maksussa,eikä sen saralla ongelmia,onneksi ,tälläkertaa!
 
Kiin kiitos neuvosta! Siellähän se vauveli köllötteli mamman sylissä. Ihana! :heart: Tahtois jo omankin nappulan sylkkyyn. :heart:
Hyvä että maitokin on jo noussut että saat omaa annettua poitsulle. Mulla ei oikein meinannu tulla maitoo ja hermostuttaa tuleekohan sitä nytkään :|

Labrassa käyty ja hitto ku meinas ulos paleltua. -11 astetta näyttää tää meitin mittari mutta se viima lisää pakkasen purevuutta varmaan tuonne -20een. hyrr....

Kylpytukea ei meilläkään oo eikä aiota hommatakkaan. Veikkaisin aika turhaksi kapistukseksi.

Pitäs alkaa laittaa noi kuivuneet pyykit paikoilleen ja imuroida hiukkasen. Vessankin aattelin pestä ja pölyt pyyhkiä mutta en sen enempää.
Kahvihammastakin kolottaa....

Kiinille vielä :hug: ja jaksuja sairaalareissuihin. Toivottavasti poju pääsee kotio pian. :heart: Meilläkin tyttö oli valohoidossa muutamanpäivän ja kyllä piti itkeä ku pöllö. :'( toinen oli vaan niin reppanan näkönen ku pelkkä vaippa päällä ja ne inhottavat lasit ettei edes mammaa nähny. ja ne kantapäästä otetut verikokeet.. :'( :'( mä oon niin herkkis tollasissa et itkin aina. :ashamed: :snotty:

Joku kyseli sairaalan vaatteista. Ainakin täällä tytölle on v.pun ja pojille v.sin vaatteet. ja lisäksi molmmille turkoosia ja valkoista. Mutta jos niitä ei halua pitää niin kotootahan voi tuoda omiakin. se on ihan sallittua.

Nyt hommiin...

Jepsu ja Martti 34+3 :heart:

*ai niin, päänsärky jatkuu edelleen...* |O
 
Terkkuja äitipolilta :wave:

Vähän jäi huono maku kätilöiden osalta, lääkärin tapaaminen oli ihan ok :/
Menin sinne ajallani, oottelin siinä ja kätilö tuli kutsuu mua. Kysy sitte, et käytkö nyt antaa pissanäytteen vai käyrän jälkeen, no totesin et käyrän jälkeen, kun olin just kotona käyny :/ No menin käyrälle, kätilö laitto vehkeet kiinni ja sano, et kohta sitte otetaan se pissakoe ja RR ja sit pääsen lekurille. No 10min päästä tulee toinen kätilö, ottaa piuhat irti aika kiireennäkösesti ja sanoo, et voit mennä tonne odotushuoneesee oottaa, et lääkäri ottaa ihan just vastaan :/
No, paineita ei sit mitattu, eikä pissaa katsottu, eikä kukaan ollu kiinnostunu mun eilisestä paastoarvosta, edes lääkäri :eek:
No, ultras kyllä. On vaan vauva niin tossa pinnassa ettei kunnollisia kuvia saanu, kun ei meinanu mahtuu ruudulle :kieh:
Hyvin kyllä katto kaikki virtaukset yms, kystista en muistanu kysyä etes, muttei se mitään ainakaan kommentoinu, kun päätä ultras :|
Ja ihan oli tukevasti raivotarjonnassa :D Kun oon ite epäilly, et olis taas kääntyny.
Painoarvioksi sai nyt "huonoilla mitoilla" n. 2700g (mun oma veikkaus oli 2,5 :D ), eli sinne 3,5kg paikkeille varmaankin menis...JOS vaan jaksasi noudattaa ees pikkasen diettiä, ettei pompsahda nyt tässä lopussa :x |O
Pää ja raajat vastasi viikkoja 34+ ja vartalo vastasi viikkoja kuten pitääkin, eli 36. :/ Mutta tosiaan, huonosti sai mittailtua.

Kohdunsuusta ei korttiin merkannu mitään, mutta sanoi, että on ihan kiinni ja muutenki hyvä tilanne :eek: Viikolla 28 olin kuitenki ollu sentin auki :eek: Sekin sitä v'ähän ihmetteli, mutta jokainen lääkäri on omanlaisensa ja tekee omat päätelmänsä ;)

Olikohan muuta...niin se katteli mun vanhoja tietoja ja etenki esikoisen aikaan otetun lantioröntgenin tuloksia, niin tokas, että mulla on sellanen lantio, että ensisynnyttäjänäkin tekisin reilu 5 kilosen ihan kepeesti!!!!! Siis WTF |O :LOL: :LOL: Ja kun aattelee, kuin lyhyt olen, 158cm, niin siihen verrattuna lantion mitta on aivan järisyttävän hieno!!! :saint: No, pikkasen lohdutti mieltä ;)

Joopa...eikai tässä nyt muuta...nyt lukasen 3 sivua tein juttuja,mitä on eilisillasta ehtiny tulla :D

Jahvetti 36+1

Ai niin...sukupuolesta sen verran, että lopuksi sanoi, että sullahan onkin poikia nää kaikki, että hän ei kyllä ees vahingossa kattonu sinne päin, et ois mitään nähny, eikä oo yleensä ollu ees tapana kertoa....eli jännitys säilyy :LOL:
 
Huomenta!

Yritän tässä pähkiä että kannattako mun soitella mihkään, kun tää mun ongelma on ollu niin vähäinen, pentukin pyöri eilisen päivän hullun lailla masussa, että kai sillä jotain uiskenteluvettä siellä piisaa...

Mulle tuli noista sairaalan vaatteista mieleen, kun siskolta hain sen neljän lapsen entisiä vaatteita...sitten kun niitä yhessä siinä kaiveltiin niin sieltä löyty yks sairaalan valkonen kietasupaita. Sisko oli kuulemma unohtanut ottaa mukaan ja huomas vasta kotiinlähtötilanteessa niin sai sitten sairaalan paidan lainaan =)
Sen lapsen syntymästä on nyt 8 ½ vuotta, eivätkä ole paitaa kaivanneet eikä siskokaan sitä ollut muistanut palauttaa, vaikka varmaan samoja siellä ehkä edelleen käytetään :D
Sille just naurettiin, että kun muille lapsille näytetään että tälläsissä hienoissa sä oot tullut kotiin niin yhdelle on näyttää sairaalan kulahtanut paita =)

Ihme ja kumma, sain pitää lomayöni, nyt toivon kaks päivää ettei puhelin soi niin sitten oon turvassa virallisella äippälomalla :)
Nyt kun vielä jaksais ruveta tekeen näitä lukemattomia hommia, joita oon jo pitkän aikaa siirtänyt...
 
Onnea Kiin, tuolta toisesta ketjusta huhuilen onnittelut! :flower:

Evaellen kyseli kipeänä synnyttämisestä. Synnytin esikoisen 39,2 asteen kuumeessa. Aika ikävä kokemus, mutta kyllä siitä selvittiin. Raskainta oli kun piti maata koko avautumisvaihe, eikä kivunlievitystä saanut kuin ihan loppuvaiheessa. Vauvan sydänäänet huiteli 200 tuntumassa kuumeen takia, joten sain vain paracetamol- ja antibioottitipan.

8 tunnin jälkeen kuume laski riittävästi ja sydänäänet rauhoittui. Sain ensin ilokaasun ja sitten epiduraalin, joka avasi paikat salamana ja saikin ruveta ponnistelemaan. Hyvin muuten onnistui ponnistus, vaikka tunto oli poissa, painetta vain tuntui.

Suosittelen, että jos kuumetta on kun supistukset alkaa, lähde heti laitokselle ja vaadi kuumelääkkeet että ehtivät vaikuttaa ajoissa.
 
Pakkashuomenet!

KIINille onnea pojasta!!
:flower:

Täällä on kylmä, oli paleltua ku neuvolaan käpsyttelin, -15 näyttää mittari ja viima siihen päälle vielä..

Neuvuolassa kaikki oli ok, verenpaineet oli kylläkin taas 148/71, laski sitte jonkin ajan kuluttua 143/73.
Tuntuu niin hölmöltä käydä neuvolassa kun ei mitään asiaa ole sille tädille ku viikottain oon siellä ramppaillu, neljän viikon sisään viidesti :D
Jotenkin jää vaan vaivautunut olo niistä ku se tekee kaikki tarpeellisen kysyy onko miulla mitään ja ku sanon ei nii heippa ja ens kertaan.
Mukavempi oli käydä silloin kun oli enemmän väliä, oli saattanu jotain tapahtuakkin. Mutta hyvä että näitä verenpaineita seuraillaan nii ollaanpahan ees ajantasalla..

Hirveästi oli taas eilisillasta tullu tekstiä teiltä, meni hetki ku luki ne :D

Päivitin etusivulle Kiinille syntyneeksi pojan, olisi hienoa jos sais vielä perään laitettua jonkin sinisen tai punaisen kuvan mutta näillä mun aivoilla ei niitä ainakaan lisäillä :whistle:

Mutta nyt viikonlopun viettoon,
aijon olla koko viikonlopun tekemättä ihan mitään :D

Viikonloppuja :wave:
 
Onnea Kiin koko perheelle =) :flower: Ihanaa kuulla että kaikki meni hyvin ja söpö poika sieltä näytti tulleen =) Toivotaan vaan että pian saatte nyytin kotiin! =)

Meillä oli Kiinin kanssa sama LA, ihan epätodellista ajatella että meilläkin voisi olla jo vauva maailmassa... hui! :D No, tämä varmaan antaa odottaa itseään vielä hyvän aikaa... ensi viikolla on lääkärineuvola, sitten kuulee mikä on kohdunsuun tilanne.

En nukkunut viime yönä kai yhtään :/ Tämä yskä vaan pahenee, ei siltä pysty nukkumaan kun aina kun on nukahtamaisillaan, niin hillitön yskänpuuska iskee eikä sitten saa unta pitkään aikaan... loppuisi jo :( Saakohan noita yskänlääkkeitä käyttää raskaana? En ole ottanut, kun ei niistä yleensä ole edes mitään hyötyä, paitsi sitten niistä reseptilääkkeistä mitä varten pitäisi käydä lääkärissä ja mitä ei varmaan saa edes ottaa. :/ No tiistaina lääkärineuvolassa kysyn asiasta, jos en siihen mennessä ole parantunut ja jos jaksan valvoa sinne asti. |O

No, kukas jakautuu seuraavaksi? :whistle: Kiin vetäisi aika yllättäen kärkeen :D

Hissukka rv35+4
 
huh huh..olipas maratoni lukea sivut läpi... :D
Kiin :hug: oikein paljon onnea koko perheelle pojan syntymän johdosta! kyl se aina helpottaa kuulla et kaikki hyvin..
kaveri laitto eilen aamulla viestin et (39+5) oli yöllä 1maissa menny vedet..4 alkanu supisteleen ja 19:30 syntyny poika :heart: meni koko päivä jännittäessä :saint:
mul menny päivät ommellessa ja joulua purkaessa..
masussa kaikki ok. Onko muille tullu samanlaista: mulla on aina nälkä.. tähän asti ei ole ruoka isommin maistunut, mutta nyt vaik olis just syöny potturuuan ni 1h päästä on taas nälkä..pitää tosisaan kattoo et mitä naamaansa tunkee, ettei paino lähe hirveesti nousuun. Onneksi tähän mennessä ei ole tullut kuin eriu 2kg.
mut nyt lähen sammuttaan pannuhuoneesta varaajan punmun ja jatkan ompelua!!
 
Tää valvominen tekee tosiaan hulluksi, ihan karseeta... illalla jo tulee paniikki, kun tietää, että muu perhe käy nukkumaan ja mä en taaskaan saa unta :/
Päivällä sitten olen kiukkunen ja väsynyt ja nukuttas, mutta eipä pysty päivällä nukkumaan.
Mulla ei tämmöstä nukkumisongelmaa ole ollut muissa raskauksissa.
No tottuupa tässä samalla yövalvomisiin, mitkä on vauvan kanssa edessä.
Olotila on muutenkin niin paska, että en tiedä itkenkö vai nauranko.... Onneksi maanantaina on se äitiyspoli, niin tulee jotain selvyyttä tähän loppuodotukseen, että käynnistelläänkö vai mitä tehdään.
Jos tuomio on, että mitään ei tehdä vaan odotellaan laskettua aikaa, niin voi elämä :eek:
Lapsista tykkään, mutta nää raskausajat ei tosiaankaan ole mua varten.
No joo, tässäpä tämän päivän ruikutus :ashamed:
Nyt 35+4 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jos tuomio on, että mitään ei tehdä vaan odotellaan laskettua aikaa, niin voi elämä :eek:

Mie sain tänään ton tuomion :'(
En oikeesti enää jaksais...vaikka meneehän se kuitenki koko ajan eteen päin...ilman näitä vaivoja, niin ei olis mitään!! :/

Jahvetti 36+1
 
Jahvetti Voin kyllä kuvitella mitkä fiilikset sulla on :hug:
Mä tosiaan oon kans sillä mielellä, etten millään jaksaisi laskettuun aikaan asti, kun nää raskausajat ei ole mulle koskaan olleet mitään ruusuntäytteisiä aikoja, vaan alku ollut aina sitä keskenmeno paniikkia ja loput ajasta sitten kipujen kanssa taistelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Voin kyllä kuvitella mitkä fiilikset sulla on :hug:
Mä tosiaan oon kans sillä mielellä, etten millään jaksaisi laskettuun aikaan asti, kun nää raskausajat ei ole mulle koskaan olleet mitään ruusuntäytteisiä aikoja, vaan alku ollut aina sitä keskenmeno paniikkia ja loput ajasta sitten kipujen kanssa taistelua.
No mulla nuo 3 on ollu ihan kohtuullisen helppoja, mut tää vetää ihan satasella yli :'(
Jo pelkästään tuo selkäkipu, et en pysty juuri liikkumaan on NIIN sairasta!!! Ja nyt kun vielä tuli nää univaikeudet :'(
Muut vaivat nyt viel menettelee...
Onko sulla edelliset miten tullu? Itelleen vai käynnistettynä?
Mulla kun tosiaan tuo kolmas meni kaikista pisimmälle...41+1 ennen ku käynnistettiin, ni voi tuskaa... |O |O Jos nyt joutuu sinne asti oottaa...
 
Jahvetti Eka lapsista syntyi ihan normaalisti alakautta, viikolla 39.
Toinen lapsista käynnistettiin ja syntyi alakautta, viikolla 41.
Kolmas otettiin sektiolla perätilan takia, viikolla 39.
Eli tosiaan saapi nyt sitten nähä, miten pitkään tässä joutuu vielä pyörimään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Eka lapsista syntyi ihan normaalisti alakautta, viikolla 39.
Toinen lapsista käynnistettiin ja syntyi alakautta, viikolla 41.
Kolmas otettiin sektiolla perätilan takia, viikolla 39.
Eli tosiaan saapi nyt sitten nähä, miten pitkään tässä joutuu vielä pyörimään.
No niinhän se oli..oot varmaan enneki maininnu asiasta =)
Mulla ekasta meni vedet 40+5 ja käynnistettiin sitte, toka käynnistettii 38+4 ja kolmas menikii sinne 41+1 |O
No, mut ei tässä auta itku markkinoilla...etiäpäin sano mummo lumessa :D
 
luin just kelan sivuilta että mulla on äitiysraha noussu. Saan 30-90 euroa enemmän kuussa kun viimeks. Ja tammikuu ollankin sitten rahatta. mutta onneks on sukan varressa sen verran että selviää. Päätöstä en oo kotiin vielä saanu mutta netissä se oli jo. Meikä on ihan hymyä vaan! :D :D :D
Jee!

Nyt meen tekemään ruokaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Päivitin etusivulle Kiinille syntyneeksi pojan, olisi hienoa jos sais vielä perään laitettua jonkin sinisen tai punaisen kuvan mutta näillä mun aivoilla ei niitä ainakaan lisäillä :whistle:
Tekstin voit ainakin värjätä helposti color-koodilla

Kiin, 35+0, 3180g, 49cm, poika ja

Äiti, viikot, paino, pituus, tyttö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Päivitin etusivulle Kiinille syntyneeksi pojan, olisi hienoa jos sais vielä perään laitettua jonkin sinisen tai punaisen kuvan mutta näillä mun aivoilla ei niitä ainakaan lisäillä :whistle:
Tekstin voit ainakin värjätä helposti color-koodilla

Kiin, 35+0, 3180g, 49cm, poika ja

Äiti, viikot, paino, pituus, tyttö

Jahvetti


Jeejee onnistuin :D
 
MOikka. Olipas juttua, huh =) .

Jahvetilla kyllä aika outo polikäynti :/ . Ku ei mitään kerrota ja useempi höösää ja unohdellaan asioita. Mutta hyvä kun kaikki hyvin ja vauva on tosi hyvän kokonen =) .

Miusta tuntuu, että peränpitäjinä ollaan ainakin minä, Tarppa ja Jahvetti tässä jakautumisissa :LOL: :LOL: . Ei vaan, ku myö täällä tuskasteltu jo pidempään ja alkukuusta la, ni meidä tuurilla kärvistellään pisimpään :headwall: . Kahtokee vuan. Mutta hope not! Jännää kuka lähtee seuraavana!!!

(.) Minä oon niin helvetin äkänen taas. Hermo ei kestä yhtää ja tytöt kiukkuaa ja uhmaa sen minkä ehtii molemmat. AAAAAAAAAARGH!! Yli tunnin oon tapellu päiväunien kaa, 4vee nukkuu kyllä, mutta tää toinen prinsessa |O |O |O :kieh: Ja ihan varmaa pitää isännänkin olla tänää taas jossain helvetin työpaikan kissanristiäisissä yötä myöte :kieh: . No onneks kuskina, koska ei uskalla ottaa enää, jos sattus, että lähtö tulee..anyway, hela dagen pitäs noita jaksaa..ja jos tuo toinen ei nuku, ni voi pyhä maria tätä iltaa! Oon niiiiiiiiiin äkänen!! Tietty tänää piti viel käydä korvaakin imuttaa ja tk:ssa kiukuttelivat kans minkä ehtivät, oitkin käytäviä maattii ja rälläteltiin. Mitä apinoita noi aina välistä on :eek: ? Nii suloset mussupussukat voikii muuttua tollasiks toisinaan..ja mun kiukku tietty pahentaa, mut hermo on kireellä.
Onneks yön sain taas nukuttua lukuunottamatta vessareissuja. nyt vaan supistellu ja ne tulee kipeenä.Ja tuo alapään paine on kyllä jo sietämätöntä! Toivon jotain apua polilta ens viikolla..vaikka tuskin löytyy :( :snotty: .
Joo, valitusvirsi laulettu tälle päivää, sorge kauheesti.

:heart: nelli&pulla 35+1
 

Yhteistyössä