** Helmikuun Helmet** tammikuu

Piti vielä iloinen asia..oho, sellasiiki.. Joo, eli kävin äkkiä samalla tk reissulla mittauttaa neukus hemoglobiinin, kun unohdin viikko sit ja ois pitäny se kattoo. Hitto,oli 140 :eek: ! Hienoa, rautatabut saan siis unohtaa samantien. Enpä ehtiny syödä ku reiska 2vkoa niitä. Nousi siis 113:sta tohon 140:een =)
 
Äitipolilla käyty..
Paino ei ollu minulla noussut ollenkaan sitten marraskuun (muutenkin kokonaisuudessaan noussu vaan 5 kiloo)
Pissa puhdas
ei turvotuksia
Pitkä sokeri oli 5,2 mikä erinomainen.. vaikka insuliinihoito jatkuu entiseen malliin ja toista pitkää pistettävää hiotaan hieman.
Kohdussa virkeä sikiö (niin virkeä ettei meinannu käyrää saada otettua kun ei paikoillaan pysy hetkeäkään ;)
Vauvan painoarvio nyt vkolla 35+1 3 kiloa.. ei kuulemma jätti mutta ei pienikään, ei pitäs tän kasvaa ihan niin isoksi kun toi nuorimmainen oli (4655)

Kiva oli käydä kun ei mitään moitteita tullu (ei niitä oo kyllä tullu aiemminkaan) Seuraava käynti 25.1 jolloin mietitään varmaan sitten jo tuota tulevaa synnytystäkin ja mahdollista käynnistystä.. :D
 
Onnea pikkuprinssistä kiin!! :flower: :flower: :flower: :flower: :D

Paljonko teillä on tällä hetkellä hb? Mulla oli keskiviikkona neuvola ja se oli vaan 104.
Maha toimii jatkuvaan ja supistaa illat. Viikon päästä muutto |O
 
Mulish mulla HB ollu vaihtelevasti 109-120 välillä. Oisko viimeksi ollu 116 jos en väärin muista :whistle:

nelHM jepjep...sama on tullu mulla mieleen, että ME ollaan ne, joilla menee 2 viikkoa yli ja sittenki käynnistyksellä :whistle: :wave: tai minä ainakin, kun ei mulla nuo muutkaan oo ilman käynnsityksiä tulleet :kieh: :kieh:
Mutta toivottavasti ei...kyllä tässä on kärsitty :'( :'( Miekin oon tosta selästäni kärsiny jo viime talvesta asti (!!!!), muta rv 12+ se otti ison harppauksen eteen päin, etten enää kaikkia töitäni pystyny tekee ja rv 19 alkaenhan mie oon saikulla ollu, kun ei mainaa enää pystyy yhtää olla pystyssä :snotty:
Mutta viikko 36+1 tarkottaa, et maksimissaan 6 viikkoa :wave: :heart: :LOL: Juuh, ei paljo naarata :headwall: :headwall: :headwall:

suurperheen äityli mulla arvioitiin tänään (36+1) vauva 2,7 kiloseks ja meinas, et syntyessään, siis la:na, olis sen 3½kg paikkeilla =) ELLEI sokereiden takii tee pomppausta painossa viel lopussa :/ Mutta kuten tuo aiemminki sanoin, ni huonosti sai mittoja otettuu, et tuo on suurinpiirtein arvioitu koko =)

Se nyt vähän jäi vaivaamaan, kun sano, että pää ja raajat vastais rv 34+ ja vartalo 36+, mikä nyt siis onkin :/ |O Mut kuulemma tyypillistä sokerivauvoilla...??? :wave: :wave: Vaikkei mulla todellakaan paljoa tuo sokeri oo koholla ollu :eek:
No, kai ne lääkärit tietää...
 
Jahvetti kurja se on valittaa koko ajan,mutta vidulat sentään, ei oo kaikkia onnella paiskottu odotuksen suhteen :kieh: . Mä alan olla kans niiiiiiiiiiiiiiiin kypsä, ku voi olla.Oikeesti pelottaa, että toosa pamahtaa iha just ja ne luut vaa karisee :snotty: , puhumattakaan tosta issiaksesta ja kipeistä poltoista, jotka nyt uutuutena suppareiden kaa. Tulispa nyt se muuan provo lukeen :LOL: :LOL: , sais taas aihetta mainita!
 
Mullakaan ei varmaan olis mitään kirjotettavaa tänne, jos en valittas :ashamed: :whistle:
Heh...raskaus ei todellakaan oo mun aikaani, vaikka lääkäri tänään sanoikin, että raskaus sopii mulle...ai jaa |O Se ei varmaan kuullu, kun sanoin selkäkivusta ja nukkumisvaikeuksista :LOL: :LOL:
 
Mullekin sano yks kätilö/terkka, että mulla oikeen synnyttäjän vartalo, ku ponnistuksetkin hoitnut 5minuutissa ja 6minuutissa..ei pitäs kuulemma venyä jatkossakaan, hope so, mut tiiä noista taas. En kyllä ylläty sit enää yhestäkään vaivasta tmv tässä raskaudessa..taivas vaan rajana :LOL: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äityli:
taitaa olla liian monimutkaista tälläselle nakkisormelle ja hapanpäälle.. :LOL:


Koitampas antaa esimerkin :D

[ color = green ] onnistuukohan tää [ / color]

Elikkäs tolleen...mut ilman noita välilyöntejä, kaikki yhteen pötköön :D
ja green:in paikalle vaan minkä värin haluaa, englanniksi :whistle: ;)

onnistuukohan tää
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Mullekin sano yks kätilö/terkka, että mulla oikeen synnyttäjän vartalo, ku ponnistuksetkin hoitnut 5minuutissa ja 6minuutissa..
No, mie pusasin ekaa 1h50min kyllä :whistle: :p
Tokaakin 10min, en kai osannu hahmottaa niin sitä vauvaa, kun oli aikalailla pieni (pieni on minusta hankalampi synnyttää, kun normaali) =)
Kolmonen tuli sit 5 minuutissa =)
 
Tänään oli pikavisiitti neuvolaan. Kun "oikea" täti mittas niin SF olis nyt vain 38... :kieh: Kaveri ei meinannu antaa kuunnella ääniä ollenkaan vaan karkas koko ajan alta pois, tiedä meinaako tuo tulla ulos ollenkaan sen verran tukevasti istuu perätilassa.
Toissayönä nukuin niin makeasti että oli oikein ilo herätä aamulla levänneenä, eiköhän se sitten kostautuntu ja koko viime yön pyörin sängyssä. Kolmelta siirryin sohvalle ja nukuin neljä tuntia kun tukki, tuntuu olevan tuo sohva ainoa paikka missä selkää ei kolota eikä mahaa paina.

Viikonloppuja kaikille!!
 
Jahvetti mulle neuvola lääkäri meinas, kasvukontrollissa (kävin vauvan isojen mittojen takia) et pää ja vartalomitta kertoo lähinnä vauvan iästä ja "pituudesta" ja tuo vartanlon ympärysmitta vauvan "pulskuudesta".
Tääl vaavilla kasvaa nimittäin pää ja reisi mitta yläkäyrällä ja vatsanymärys keskiyläkäyrällä! kertos kuulemma siitä et meille olis tulossa isopäinen ja pitkä hoikka lapsi..saas sit nähä.. ei kuulemma tarvi olla huolissaan, kun tuo pään mitta nimenomaan kasvaa tasaisesti, vaik yläkäyrällä meneekin.. voi siis olla et on viikkoa vanhempi, mitä la antaa olettaa..
 
zuku ahaa =) Mulle kun tuo lääkäri ei juuri asiaa selitelly, tokas vaan, että ihan hyvälle näyttää vaikka noin onkin :/
Eli mun tapauksessa siis vois olettaa, et sikiö olis parikin viikkoa oletettua pienempi?? :eek: Niinkö? =) Eli vartaloltaan pulska, mut pienehkö...
No rakenneultrassakin sillon oli, et olis viikkoa pienemmän kokonen ja rv 28 lääkärineuvolassa lääkäri kuvaili vauvan "hyvinkin siroksi"...ja nyt olis niinku 2 viikkoa pienempi...paitsi tuo paino nyt ihan normaali..äääh, ota näistä selvää :LOL:
Pieni ja pyöree kuten äitinsä...joo, pakko sen on olla tyttö :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
Jaa jaa. Mä olen pitäny tätä odotuspalstaa niin fiksuna... Tylsä juttu. Täällähän sitä just on hyvä valittaa, kysellä tai hehkuttaa... Kun toiset ymmärtää jne.

Niimpä |O
Ehkä se on joku tästä meidän pinosta, joka ei jaksa ruikustusta kuunnella, kun oma odotus menee niin kivasti :saint:
Miksi muuten kukaan alkais yksittäisen pinon juttuja kritisoimaan, kun joka pinossahan täällä kitissään :kieh:
Mutta onneksi ei ole sen jälkeen näkynyt...ja toisesta vaan sisään ja toisesta ulos =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
Jaa jaa. Mä olen pitäny tätä odotuspalstaa niin fiksuna... Tylsä juttu. Täällähän sitä just on hyvä valittaa, kysellä tai hehkuttaa... Kun toiset ymmärtää jne.

Niimpä |O
Ehkä se on joku tästä meidän pinosta, joka ei jaksa ruikustusta kuunnella, kun oma odotus menee niin kivasti :saint:
Miksi muuten kukaan alkais yksittäisen pinon juttuja kritisoimaan, kun joka pinossahan täällä kitissään :kieh:
Mutta onneksi ei ole sen jälkeen näkynyt...ja toisesta vaan sisään ja toisesta ulos =)
Niinpä mitä siitä välittämään olen samaa mieltä 1
 
Ihan ekaks Kiinin perheelle onnea! :heart: Neuvolakuulumisia: Hb laskenu 130 1113:ta, eli rautakuurille jouduttiin, pissi ok, verenpaine 114/ 76 ja paino 70,9 eli n.14 kiloa tullu koko aikana :whistle: , turvotusta ei, sf 32, syke 140, liikkeet ++ ja rt ( on tosin ollut jo viikosta 28 alkaen ).. Meinas laittaa mut johonkin seurantaan, kun supistelee niin rivakastituo kohtu. Ihan harjotussuppareita, ei siis kipeitä. Edellinen kun loppuu, niin jo seuraava alkaa - selitin kyllä et näin on menty jo pidempään ja paikat on ollut kiinni ainakin tossa 19.joulukuuta, kun halusivat mut taysiin näytille...Et en oikeen osaa olla näistä huolissani, tosin aika epämiellyttävää :) . Mun kohdalla tuolla meidän palstan alussa ei lue, että ekaa odottelen ja TAYSissa synnyttelen, et jos joku osaa sen sinne laittaa, oon niin surkee näiden tietokoneiden kanssa :ashamed: . Täälläkin vauvapyykkiä pesty ja silitelty, pinnistä ei vielä koottu ja turvakaukalokin kaupassa...Hyvää päivänjatkoa kaikille!!
 

Yhteistyössä