** Helmikuun Helmet** tammikuu

hello :wave:

aamulla siellä neukussa käynti, heräsin vasta puol kasi ja neukussa piti olla puol ysi :whistle: no kerittiin mut matkalla muistin et se pissanäyte jäi kotiin :headwall: sain neuvolasta stiksit et voin ite stiksata ja sit siinä jutellessa neukkutäti muisti et mullehan on se rasitus jo tehty ja vaikka pissassa oliski sokeria sille ei enää mitään tehdä. olis kuulemma näkyny sillo vkon 26-28 rasituksessa jos haiman sokerinsietokyky ois heikentyny. paineet oli taas tosi hyvät ja hemppaki ok,124, vaikka oliki laskenu. sykkeet 130, vauva nukku. paino oli vkossa laskenu 420 g.
viime yö oli kamala täälläki :/ en meinannu illalla saada unta ja sit heräsin kolmen maissa ja sit valvoin melkee kuutee :| ja vessassa kävin ainaki seittemän kertaa eli jotain tunnin välein |O päätä sit yllättäen tänää särkeny mut onneks helpotti ilman lääkkeitä. vähän pöhnänen olo vielä kuiteski.
pahoinvoinnista, mulla on ollu koko raskauden mut nyt on äkäsempänä vielä. koko ajan etoo ja yrjö kurkussa :x

hilari: koitahan tosiaan lepäillä ettei liian aikasin tuu. vielä muutama viikko pitäs ainaki vauvelin kasvaa :hug:

nelli ja evaellen: siitä keskosen jäämisestä sairaalaan, riippuu tosiaan painosta ja siitä miten kaikki lähtee sujumaan, siis kiinin vkoilla syntyneet keskoset. eli saattavat päästä normaalisti kotiin jos painoa tarpeeksi ja mitään ongelmia ei ilmene ja kaikki lähtee normaalisti sujumaan. vierihoidossa ovat yms.

nelli: ei kai nykyään enää ampparilla tartte lähtee josa vedet menee? siinähän oli joku syy miks piti olla makuuasennossa, oliko se se napanuoran prolapsi tms, en muista. jos normaali raskaus ni omalla autolla normaalisti. ainaki kaveri meni ja ensisynnyttäjä.

hissukka: mä lähin synnärille ku suppareita tuli suht säännöllisesti ja oli kipeitä. soitin synnärille sillon pariin otteeseen ja tokalla kerralla sano et voit tulla jos et halua/pysty enää kotona olemaan. yleinen ohjehan on et sit sairaalaan kun supistukset niin kivuliaita et kotona ei pysty enää olla. mä menin ku aattelin et miks käivistää kotona ilman kivunlievitystä ku sairaalassa saa troppia B)

valkkarista, oon kans huomannu et on muuttunu vetisemmäks jä välillä tuntuu tosiaan et ois pissat housussa :x kait toi ihan normaalia on. en muista ekasta raskaudesta et oliko muutoksia.

pitiköhän mun muuta kommentoida, ei nyt pysty muistaa ku tekstiä oli tullu aika paljon =)
niin joo, mulla myös noita alavatsan poltteluita ja on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja/liitoskipuja, näin ainaki neuvolassa sano. mulla ne tulee jos pitempään rasittaa itteää ja loppuu sitte ku rauhottuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ai niin, piti tulevan varalta kysyä: miten teitä on ohjeistettu, missä vaiheessa pitäisi alkaa tehdä lähtöä synnärille? Siis kuinka tiheään pitäisi supistusten tulla?
Hei!

Meillä Taysin synnytysvalmennuksessa sanottiin, että kivuliaita supistuksia on hyvä tulla kaksi kymmenen minuutin sisällä, sitten vasta olisi hyvä lähteä. Sanoivat vaan, että "tulette huomaamaan, että kotona on parempi olla supistelemassa kuin sairaalan tiloissa, missä muutkin äheltävät vieressä". Uskon kyllä tuohon ja meinaankin sinnitellä jos vaan kivut antaa myöten. Tietty jos ei kipujen kanssa pärjää niin onhan se eri asia, kun pitää lääkettä jo saada. Lisäksi lapsiveden menosta sanottiin, että kun se menee, ei ole hätää, ja jos ei vielä silloin supistele, voi aivan hyvin odottaa kotona vielä muutaman tunnin että supistukset alkavat ja sitten alkaa miettimän lähtöä. Mitään ambulanssilla lähtöjä siellä ei edes mainittu.

Samassa valmennuksessa sanottiin, että jos lapsivettä alkaa tiputella epäsäännöllisesti, niin on kyllä mentävä viim. seuraavan päivän aikana näytille, koska se on merkki siitä, että jossain vuotaa ja tie bakteereille on avoinna. Tulehdus tulee kuulemma väistämättä, jos antaa vaikkapa viikon lirutella.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Onnea myös avioituneille :flower:

Kiin, terveiset ja tsempit sinne jonnekin, kenties luet myöhemmin :)

Eipä täälläkään ole päätöstä Kelasta näkynyt. Kaipa joku palkka jostakin mullekin tulee tässä kuussa. Kaikki on kyllä ostettu jo, tavarat ja vaatteet on melkein paikallaan. Onneksi nykyisin vähän väsyttää päiväsaikaankin, niin menee aika nopeemmin unten mailla... Supistukset ovat edelleen arkipäivää, en välitä niistä kun ei mitään kerta aiheutakaan.

Onko jo synnyttäneillä tietoa/ennakkoaavistusta, että millaista vauvaa tässä odotellaan, kun se liikkuu jatkuvasti, enemmän liikkuu kuin nukkuu?

Kipsu 34 + 2



 
Tillukkaalle onnittelut!! :flower: :flower:

Meillevauva.. Sulla samoihin aikoihin laskettuaika kun mulla ja ilmeisesti aika liki asusteletkin. Ikeaan meiltä n. 2 km ja Jorviin myös synnyttämään.

Mä en pääse enää tutustumaan kun on jo toinen lapsi. Tosin olo on kuin ensi synnyttäjällä ja miehelle tää on eka. Esikoinen tulee jo 7-vee. Olisin mäkin halunnut käydä synnytysvalmennuksessa kun eka meni raskausmyrkytyksen takia ihan hassusti koko synnytys; kesti ikuisuuden eikä mitään supistuksia kotona tullu, kun jo viikkoa ennen jouduin osastolle ja mies ei tosiaan hommasta tiiä yhtään mitään. :ashamed:
 
kun mulla meni -03 lapsivesi,niin en ois ehtiny minnekää jos en ois heti lähteny,lapsiveden menosta nääs neiti syntyi 10min kuluttua :eek: nyt taas alkoi supistella,saa nähä häipäsenkö tälleiltaa viel osastolle :| ,,,
 
Hilari: Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa!

Tillukkaalle onnittelut!

Sairaalaan lähdöstä: Meillä "virallinen" ohje taitaa olla ensisynnyttäjillä 2 tuntia kipeitä supistuksia vähintään 10 minuutin välein. Uudelleensynnyttäjällä tunti vähintään 10 minuutin välein. Mulla nopeat synnytykset takana ja matkaa synnärille 80km, joten edellisessä oli jo ohjeena, että toisesta kipeästä supparista lähteä eli mieluummin tulla turhaan kuin synnyttää matkalla. Meillähän toiveena on myös soittaa synnärille ennen kotoa lähtöä niin hakeavat paperit valmiiksi ja valitsevat hoitavan kätilön, joka sitten lukee paperit ennen saapumista, joten hän on heti saavuttaessa "tilanteen tasalla".

Heltu
 
huh kun oli lukemista!

Hilari hui sentään, nyt vaan koitat levätä ja saada apua että vauva ei ihan vielä syntyisi.

Pöhinä laitan sulle yynä osotteen. Kiitos!

Mulla oli aamulla neuvola. Kovin huolissaan ei ollut tosta mun omasta pulssista (85-100 kokoajan) vaan sanoi että sit jos rupee olee 120 niin sitten voi tulla vauvan hapensaantiin ongelmia. Täytyy vaan kestää... Muuten oli arvot kohdillaan, sf vaan ei ole juurikaan taas kasvanut :/ eli oli nyt 29cm, 1cm tullut 2 viikossa ja sitä ennen 1cm 4 viikossa.
Painoa ei ollut tullut vaan 100g tippunut viime neuvolasta, että liikaa ei oo tullu mässättyä lomalla ;)

Mä nukuin näköjään lomalla paljon paremmin koska viime yönä en taas meinannut saada unta. Muuten työpäivä oli ok mutta iltapäivällä tuli maha kipeäksi (varmaan osittain supistuksia) että tuskaa oli käydä kaupassa. Mutta helpotti nyt kun kotia pääsi rauhottumaan. Katotaan nyt pystynkö noi 7 päivää vielä vai pitääkö hakea saikkua, yritän ainakin mutta jos rupee joka päivä vatsaan sattumaan niin sitten täytyy luovuttaa.

Nyt otti ihan vakavasti mun pelon synnytyksestä ja lapsen koosta ja oli sitä mieltä että painoarvio olisi hyvä, täytyy sitten lääkärineuvolassa siitä sanoa. Muutenkin oli kiva jutella hänen kanssa. Mä tossa tajusin toissayönä kun valvoin että neidin "kohtalo" on suunniteltu jos lähtö tulee yöllä, mutta mites koira :whistle: Täytyy senkin varalle jotain kehittää että kuka tulee aamuruoan antamaan ja käyttää lenkillä, kun tuskin kaikki menee niinkuin esikoisesta että kotia mies pääsee heti aamusta. Josko koira sais mennä samaan paikkaan kun neitikin niin olis kaikkein helpoin.

Vinja ja Urmi 32+2
 
Moro,

neuvolassa on nyt sit käyty. Asiat ok. Mua vaan mietityttää nyt tuo lapsivesiasia... Mulla on ollu tänään lämpöä korvasta 37,5 astetta, eikä mitään flunssan merkkejä. Sanoin terkkarille asiasta, ja sovittiin, et soitan sille pe, jos on vielä lämpöä, eikä flunssaa. Terkkari kyseli vuotohommeleista, mut mistä v*tusta mä voin tietää, onko se lapsivettä vai valkkaria, mitä joskus tulee... Taidankin soittaa huomenna, haluan, et ottaavat sen näytteen, mistä näkee ettei lapsivesi vaan tihku... :eek: :eek: :eek: APUA! Mitä se tulehdus jossakin voi tarkoittaa??? Ei kai vauvalle tuu mitään???? :eek: :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nyt on osa vauvan vaatteista pesty ja toinen koneellinen tuloillaan. Yhen lakanasetinkin ja muuta tilpehööriä kävin ostamassa, tosin vauvan tyyny puuttuu..
Mun tietääkseni vauvoille ei suositella tyynyä lainkaan. Me ei ainakaan aiota käyttää, eikä kukaan mun tutuistakaan oo käyttäny.

Nyt mun on pakko mennä googlettamaan tota lapsivesijuttua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkkuli:
Terve tammikuisista!

Ajattelin tulla teidän vointeja kans taas vilaseen kun mulla LA siinä 30.1. ja todennäköisesti olen kohta AINUT tammikuinen joka ei vielä tee lähtöä laitokselle.
Tänään kun tuntuu et nehän jättää mut ihan yksikseen..

Vointeja vaan kaikille!

Mulla on la 31.1., et mie ainakin pitelen siulle seuraa :D :hug: :kieh:

Jahvetti 35+6
 
Heipsis!
Ja terveiset pitkästä aikaa. Täällä olen kyllä ahkeraan lukenut juttujanne, mutta matkailun ja pyhien takia vastaaminen on ollut vähän niin ja näin...

Toivottavasti Kiinillä ja pikku nyytillä olis nyt kaikki hyvin. Hilarille jaksuja sinne lepoasentoon ja Tillukasko se oli joka kirjoitteli hääuutisia. Onnea! Häämekkosi kuvaus kuulosti hauskalle!

Minä olen voinut hyvin lukuunottamatta jokaöistä kääntyilyä parin kolmen tunnin välein. Lonkat ja häntäluu kestää muutaman tunnin nukkumisen ja sitten on vaihdettava puolta ja samallahan sitä siinä käväisee pissillä.. :LOL: :LOL: Köpömummo, köpömummo :D

Mullakin oli neuvola tänään ja sain synnintunnustuksen joulusyömisistä. Maistu nuo herkut niin uhkaavan hyville jouluntienoilla.... Maanantaina on sitten valmennuksen aika. Vihdoinkin... Olen jo odotellut. Ensisynnyttäjälle kun kaikki tieto on kullanarvoista. Täältähän sitä on paljon saanut ja osaa ottaa monta asiaa iisimmin kun lukee että mikä on normaalia ja mikä ei. Ei kait tästä kukaan selviä ihan ilman jonkilaista vaivaa tai kolotusta... Sehän se vasta epänormaalia vissiin olisi....

Kipsu, täällä on samanlainen liikkuva veijari vatsassa. Kovin potkii ja etenkin öisin on vähän liiankin aktiivinen. Ei tajua vissiin, että yö on nukkumista varten. Minäkin täällä pohdiskelen, että mikähänlainen tapaus on tulossa.... Neuvolatäti vaan sanoi, että jospas se vielä muuttaisi rytmiään ja neuvoi, ettei sitten yöllä kannata kaverin kanssa seurustella...

Minulla ei vielä supistuksia tunnu (ainakaan mitään kivuliaita). Vatsa kyllä on iltaa myöten aikamoinen pallo. Minullahan tuo la onkin helmikuun 23. päivä, joten ehtii tässä vielä!

Mukavaa iltaa sohvalta laittaa
Pupi 32+risat
 
Siis mulla viiltää alakertaa niin paljon, että itku pääsee :'( :'(
Maha on ihan kivikova, ei supista, mut on muuten ihan kivikova, kuin supistuksessa, mut koko ajan :'(
Ihan kamalaa!!! |O
Pennutki taas ihanalla riehunta päällä :snotty:
Raskaus ei todellakaan ole elämäni parasta aikaa :saint: |O
Ja ihan kun tää tunkis päätä mun kylkiluiden tohon keskelle...aaah...että kaikki on taas niin mallikkaasti B) |O :attn:

Hilari voi koita nyt saada ne supparit vaikka tänne :D

Vesienmenosta tosiaan ei tartte ambulanssilla lähtee, jos vauva on todettu olevan raivotarjonnassa. Mut jos on muussa asennossa, niin silloin on hyvä mennä makuuasennossa, mieluiten tietty lanssilla, koska sillon on vaarana, että napanuora luiskahtaa kohdusta ulos :wave: =)
Itse menin ihan omalla autolla esikoisesta, hirveessä paniikissa :LOL: :LOL:

Jahvetti 35+6

Huomenna alkaa jo 37. viikko :eek: :eek: :eek:
 
Mulla koko raskauden ajan ollu verenpaine vähän koholla. Tänään neuvolassa oli n.144/92, levossakin. Huomenna meen uudestaan mittauttamaan. Raskausmyrkytyksestä varotteli, et jos alkaa oleen korkeella paineet tai vielä kohoaa.Kovasta pääkivusta sano ja turvotuksesta, et sit pitäs olla yhteyksissä. No pääkipua oli viime vkolla pari päivää peräkkäin, mut se meni sit ohi (oli huonosti nukuttu yö). Tänä iltana on ollu vähä pää kipee,(viime yönä kans aika huonosti tuli nukuttua), mut ei mitään kummempaa. Onko mun syytä nyt epäillä et jotain ois vialla? Pelkään vaan et ei sitä myrkytystä tulis.
Muuten on kaikki arvot ollu ok.
 
kauhea päänsärky!!! yöllä jo siihen heräsin ja pätkittäin on koko päivän ollu. nyt tuntuu ettei panadolikaan auta. En tiiä pitäsköhän sitä soittaa polille vai kattoisko aamuun??!! :/

Jaksuja Jahvetti! Mun massu kans kivikova ja neuvolaan pääsyä oottelin niin supisteli kivasti.joutu ihan käveleen siellä ku juili.

Nyt pötkölleen ku jomottaa päätä.

Jepsu ja Martti 34+1 :heart:
 
Vesienmenosta vielä... mulle sanottiin että vaikka vauva rt mutta ei ole laskeutunut tai kiinnittynyt niin ambulanssilla sairaalaan ja heti lepoasentoon sillä napanuora voi luiskahtaa ulos tms. Onpa jännää miten eri juttuja sanotaan eri paikoissa.
 
Heips.

Vesienmenosta olen kuullut/lukenut saman kuin jepsu kertoi! Silti omassa neuvolan perhevalmennuksessa ei mainittu koko napanuoran luiskahtamista. Ihme juttu.

Täälläkin jatkuu supistukset. Joten menen takaisin maate. Yöstä tulee varmaan mielenkiintoinen. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 35+1
 
VanamoBr: jeps, asutaan tosiaan Suvelassa/Sunassa. Mistäs sitä tietää vaikka törmättäis Jorvissa!

Musta tuntuu että meillä on paljon liian isoja vauvan vaatteita. Mä oon systemaattisesti ostanut 56-62 senttisiä, vain yksi vaatekerta on 50 cm. Mutta kääritään niitä sit..



 
Täältäkin neukkukuulumisia, kaikki muuten hyvin mutta edelleen PIENI MASU! sf oli nyt 30,5 ja kun kävin eri tädillä mitä aikaisemmin niin sain kuin sainkin lähetteen äitipolille. Kaikki näyttäis kuitenkin olevan kunnossa muuten, ilmeisesti on vaan keskimääräistä pienempi vauveli tulossa.

Th tunnusteli vauvaa ja hienosti kuulemma on rt:ssa, mut ei oo kiinnittyny ja sen perusteella meinas ettei oo vielä tulossa ihan lähiaikoina. Tosin tilannehan voi muuttua aika nopeasti, kuten on jo huomattu :D Sanoin myös tuosta lantion ahtaudesta kun mua alussa sillä peloteltiin, tää uus täti totes heti että no katotaanpa sekin sitten ja kirjotti siihen ä-polin lähetteeseen asian ylös. Jäi tosi hyvä fiilis tuosta käynnistä, kerrankin otettiin vakavasti. =)
 
Vesienmenosta mäkin kysyn, kun mistä mä tiedän onko tuo nyt laskeutunut/kiinnittynyt ja onko siinä lanssilla menossa mitään viikkorajaa et esim. 35 viikon jälkeen ei tarvi lanssia tms.?
Mua niin harmittaa kun mua ei pidetä ensi synnyttäjänä vaikken oikeesti muista mitään esikoisesta. Kotona ei tullut silloin yhtään supistusta eikä mitään muutakaan kuin vaan huimasi kun raskausmyrkytys oli. Sit sen takia mentiin synnärille ja jouduin jäämään. Suoistukset tuli sit siellä sörrkimisien jälkeen ja ne laittoi vielä niitä tabletteja pehmentämään kohdunkaulaa kun ei omillaan pehmentynyt. Nyt on jo monta viikkoa ollut kivuttomia supistuksia ja kivullisia tällä viikolla. Raskaus on ihan normaali eli en tiedä tästä mitään kun olen kokenut ihan muuta. Ja harmittaa toi mieskin kun se ei tiedä mitään raskaudesta eikä synnytyksestä kun esikoinen sille tää. :eek:
 
Heeeippa...

Tänään on ollut mukavaa vihlontaa tossa häpyluun tietämillä aivan koko päivän. Aamulla töitten jälkeen yritin nukkua niin pienikin liikahdus aiheutti veitsenviillolta tuntuvaa kipua. Mutta onpa jotain todellista vaivaa johon vedota kun ei jaksa tehdä juttuja :kieh:

Tänään ollut aikas monella neuvolapäivä, sama homma miulla. Oli aika liikuttavaa kun joku ehkä noin 14-15 v tyttö tuli kesken kaiken koputteleen terkan ovelle että "mun piti niitä pillereitä saada"... kauhea kiire, varmaan aiheutti pakokauhua kun koko neuvola oli täynnä isomasuisia mammoja :D

Viikkoja nyt se hurjat 34+3
Sf-mitta 30cm, kolmessa viikossa kolme senttiä lisää ja terkan mielestä oli kasvanut hirveän kovasti paljon...
Painoa tullut kolmen viikon sisällä älyttömästi! 2,3 kg :ashamed:
Hemppa oli edelleen hyvä ilman tabujen syöntiä, 121
Verenpaine noussut mutta kuulemma ihan ok vielä...

Eli mainiosti terkan mukaan voin =)
Se oli sen mielestä myös ihmeellistä, kun sanoin että vauva tunkee päätään jatkuvasti tonne oikean reiden suuntaan. Itse kyllä epäilen että se ei sitä kautta ainakaan ulos tule :D

No NYT pitäis olla enää yks yö töitä... Saapa nähdä...
 
Meillevauva Ai niinkin lähellä. Me Muuralassa. Eipä tiedä vaikka törmäiltäis ihan muuallakin ennen synnytystä. Tähyilenpä seuraavan kerran kauppareissulla ohikulkevia masuja ja arvuuttelen. :D

Muoks..
Ja noista vaatteista niin ei niitä 50 cm paljon tarvi kun vauva joka on 51 cm pitkä on jo iso niihin. Et hyvin pärjäät noillakin. Mä just manailin et mulla on ihan liikaa noita 56 cm muutenkin. Ei niitäkään tarvi kuitenkaan kovin kauaa. Mut onpahan nyt.
 
Cruella
nelli: ei kai nykyään enää ampparilla tartte lähtee josa vedet menee? siinähän oli joku syy miks piti olla makuuasennossa, oliko se se napanuoran prolapsi tms, en muista. jos normaali raskaus ni omalla autolla normaalisti. ainaki kaveri meni ja ensisynnyttäjä.
Juu, no meillä on tuota matkaa se 80km eli tunti autolla ja mulla tosiaan menny alle 2h vesien menosta, kun vauva maailmassa, ni siks ne ampparia kehotti tilaamaan. Ja kyllä se säikäyttäs.
Mutta ihanhan se yksilöllistä ja matkoista ym riippuen, mite kukakin laitokselle lähtee
:)

mirkkuli tervetuloa =) !

Kiin mielessä jatkuvaan..mitehän niillä menee?

(.) Kävin siellä hierojalla, olihan se ihanaa, mutta viime kerrasta maha valahtanu polviin ja istuminen etunojassa tosi ahdistavaa. Sen hyväolon voimalla jakso. Issias otti vaan ihteensä pirun pahasti :'( , sattuu.Otin panadol 1g, jos auttas.
Supistellu on ja ne tekee kipeetä, ei kuitenkaa säännöllistä. Tuolla taaemmalla reiällä kauhee painee, mutta oon paskonu ainakin seittemän kertaa tälle päivälle :eek: . Mahassa alko ruplattamaan kovaäänisesti äsken :/ . Pää painaa haaroissa ja se vihloo ja tuntuu jännää muljuamista ihan ku tossa kohdun suulla..välillä tuntuu että maha nii alhaalla, että tippuu kohta :| . Ja mulla kans koko ajan iha kivikovana, kuten nyt ollu jo pidemmän aikaa..supistaessa vaa iha kauhee. Että mitähän taas tämäkin ilta/yö tuo tullessaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Nyt jo tammikuu,
pian varmaan jo alkaa ensimmäiset nyytit saapua :heart:


31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks, T


1.2.2008

Matilda81, K-HKS, T
Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi,KSKS


2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, KOS
Mirtsu- 81, 1.lapsi, T


3.2.2008

Anna86, 1.lapsi, Kätilöopisto, T
Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS


4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Eppu75
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS, T
Kiin, 1. lapsi, SKS, T

Nalle-Puh, 1. lapsi, Kättäri
siruko, 1. lapsi, OAS, T



5.2.2008

Niisku-neiti
Pöhinä, 1. lapsi, P
Sininen hetki, 1. lapsi, KOS
Tarppa, 4. lapsi, KYS, T


6.2.2008

Evaellen, 1. lapsi, KOS, T
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 1. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi


7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS, P
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
mulish, 3. lapsi, P
Suurperheen äityli, 6. lapsi, T
Shiva, 1. lapsi, Nkl, T


8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS


9.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS, T
Pessi, PHKS


10.2.2008

Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska
Liirah, 1. lapsi,
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina, 1. lapsi, TAYS
Sara-70, 3. lapsi


11.2.2008

Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS


12.2.2008

Adrian-80, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks, P
Kiina-mama, 3. ja 4. lapsi


13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS, T
Tillukas, 1. lapsi, SatKS, T
VanamoBr, 2. lapsi, Jorvi , P


14.2.2008

Jijope, 3. lapsi, P
Marie82, 1. lapsi, P
Nipsuli, 1. lapsi



15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS, T
SEE, 1. lapsi, KOKS


16.2.2008

civindal, 1. lapsi, KOS
Lily-, 2. lapsi, VKS
Olivia, 1. lapsi, K-SKS, P
Äitsy80, 3. lapsi, Seks
Sahrami80, KOS, P


17.2.2008

Hulipumpsis, 4. lapsi
Tikru71, 1. lapsi


18.2.2008

emmie, 1.lapsi
Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi
hilunen, 2.lapsi, Koks, T


19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS, P
Napsuh87, 1. lapsi
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS, T


20.2.2008

Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, KOS
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS


21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Mielikki, 5. lapsi, TAYS
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi


22.2.2008

Kuukuna, 1. lapsi, Jorvi, P
satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS
Villapeitto, 2. lapsi, Tammisaari


23.2.2008

Saanukka, 1. lapsi, OYS, P
VVG76, 1. lapsi, NKL
Pupi, 1. lapsi, KOS


24.2.2008

katariina84, SKS


25.02.2008

Chili, 1. lapsi, P
c81, 1. lapsi, KOKS
Heltu, 3. lapsi, K-HKS
Skog, 1. lapsi
Vinja, 2. lapsi, PHKS


26.2.2008

hilari, 5.lapsi,
Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi
Tohina, kaksoset


27.2.2008

bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, 3. lapsi, KOS, P
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS


28.2.2008

KatariinaVaan, 2.lapsi
Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi, KAKS, P


29.2.2008

Elodie
lumienkeli1, 7. lapsi



Vielä ilman LA:ta

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Toukkahaave, 1. lapsi


Edelliset keskustelut

http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780 kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t806477 heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828096 elokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850196 syyskuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t870202 lokakuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t891173 marrakuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912972 joulukuu
 
Mulla räjähtää alapäääääääääääää |O |O |O |O :snotty: |O !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Itkujen itku. Karsee paine! Ärtykö se nyt hieronnasta :snotty: ? Muutenki pulla pistää samalla parastaan ja muljuaa niin, että tulee läpi kohta, eipä ole tuollai riehunukkaan sit millo lie. No hyvä jos virtaa löytyy.

Mielenkiintosta on myösse, että meikä näkee kylkiluut sit aikoihin :LOL: . Sen verran roikkuu alhaalla, että kylkiluut näkyy ylhäällä ja isot kuopat siinä päällä. Nahka parka, ihme ku ei revenny arpiseks :eek:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa.Olen pitkästä aikaa taas kuvioissa.Meillä on ollut kaikenlaista joulu kiirettä koko joulukuun etten ole ehtinyt lukea teidän
juttuja mut nyt sain vihdoin kaikki luettua paljon on ollut tapahtumia ja erilaisia asioita.Joten jo tässä vaiheessa ajattelin tulla mukaan ja kirjoitella.
ensiksi :pÖHINÄ: otan osaa suruun :flower: :'(
TOHINA:Tervetuloa seuraamme ja koita jaksaa tuplien kasvattamisessa :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:
C81:Lämmin osanottoni myös minunkin puolesta. :flower: :'(
KIIN: minuakin alkoi jännittää toi tilanne.Onnea sinun perheelle ja toivottavasti kaikki on hyvin. :flower: :hug: :heart:
OLen kyllä niin poikki vaikka tänään olin neuvolassa ja siitäkin vois kirjoittaa
taidan jättää suosiolla huomiseksi .
Äippä70 ja Vili-Iita 35+5 Palataan :wave:
 
Neuvolassa tänään kaikki OK, painoa oli tupsahtanut viime käynnistä sen verran et maanantaina uudestaan käymään.

Meil ei kans viel vauvan tavaroita valmiina tai kaikki on säästetty vanhemmilta lapsilta, 3v ja 1v 9kk, mut pienempi pinnis ja kaukalo appiukon varastossa, tänään pesin koneellisen sellaisia vauvan vaatteita mist valkkaan kotiintulovaatteet ja loput laitan kaappiin, ovat sellaisia unisex-vaatteita, beigeä ja valkoista ku ei se rakenneultran arvio siit tytöstä niin vakuuttava ollu enkä oo kysyny ku ultrattu sen jälkeen. Ehtiihän ne loput vaatteet laittaa sit ku ollaan kotona vauvan kans.

Siivoilin tänään lasten vaatekaapit ja paljon tuli sellaista vaatetta mikä jäänyt pieneksi. Siskokset alkaa olee jo sen verran samankokosia et vanhemman tytön vaatteet sai laittaa suoraan kuopuksen kaappiin.

nelHM Meil tulee kans 80km matkaa synnärille ja kolmas tulossa. Just mietinkin yks päivä et ehtiiköhän sitä ajoissa jos synnytys käynnistyy itellään, mullahan suunnitteilla käynnistys viikolla 38. Jotenkin toivon et lähtis itellään syntymään. Ja jos ei lapsille saa heti hoitajaa ku pitäis lähtee synnärille ni eipä siinä oo vaihtoehtoa ku mennä lanssilla tai taksilla jos mies ei pääse tuomaan. Ei noita tyttöjä oikeen viiti mukaan ottaa...

Vauva liikkuu kovasti ja RT:ssä on onneks. Aika ilkeesti vihloo ja muljaa välillä tuolta alhaalta mut ei mitään "kunnon" supistuksia oo vielä tullu. Vatsa kivikova vähänväliä. Viikkoja 33+1 et ei enää kauan kestä jos käynnistykseen päädytään.

Hyvät jatkot jokaiselle!

Victoria

 

Yhteistyössä