** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Jäätiin muuten minimiin kaikissa etuuksissa.. :( Vaikka lujasti on töitä paiskottu molemmat niin tuntuu ettei ikinä saa mitään takasin. No, iteppä ollaan huonopalkkaiset alamme valittu
Oletko työssäkäyvä ihminen? Jos, niin ei kai silloin voi minimirahoja saada? :|

Tää mulla kanssa tuli mieleen :/ Itekin tosi pienipalkkasessa duunissa, mut silti ihan kivasti saan äippärahaa =)
 
Tiedoksi vanhempainpäivärahapäätöstä odottaville!

Kela ei ole voinut käsitellä asiakkaiden vuodelle 2008 tekemiä vanhempainpäivärahahakemuksia, sillä työntekijöiden työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuprosenttia ei oltu vahvistettu. Prosentti vahvistettiin 21.12.2007. Kela on vahvistuksen jälkeen ryhtynyt käsittelemään asiakkaiden hakemuksia. Hakemuksesi käsittelytilannetta voit seurata asiointipalvelusta.

********

Jep ei näkynyt mulla vielä päätöstä, no vastahan sitä 28.12. alkoi äloma. Olisi ihan kiva saada se äitiysavustus ennen muksun syntymää, pääsisi törsäämään :). Palkka mulla onnneksi vielä kolme kuukautta juoksee, joten päivärahalla ei niin kiire.

Tänään olen saanut aloitettua lipaston siivoamista, ja sitten vaan vauvan vaatteet koneeseen ja lipastoon. Että on pienessä lipastossa urakka, kun on täynnä vaikka mitä krääsää. Meillä on sellainen taitettava Ikean hoitopöytä-lipasto, joka on ollut siis 6 vuotta muussa käytössä :D .

hilari nyt vaan lepoa, sen kuin suinkin pystyt... yritä tehdä kaikki helpomman kautta ja jätä jotain tekemättä.....

Ei muuta kuin jatkamaan lipaston raivaamista.... :kieh:

Lumianna 35+4
 
Heipsan.

Vai että kiin lähtenyt jo tositoimiin. Voi vitsit. :hug: :heart:

Hilarille nyt vaan lepoa.

Omassa navassa... Eilen illalla saunan jälkeen pari mojovaa supistusta oli sillasia juilimisia. Sen seurauksena ah ihana ummetus tipotiessään ja koko ajan tuntui siltä kuin kakka olisi ollut housuissa. :LOL: Noh ne sit loppuivat ja vauveli jatkoi riehuntaa. Illan vetäytyen yöhön jalat turposivat,kuumottivat ja hiukan kutisivat.

Yöllä joskus 6 aikoihin heräsin kipeään supistukseen jota seurasi juoksu taas vessaan. Takaisin sänkyyn ja uutta putkeen siitä en sit enää jaksanut nousta ja hiukan sain vielä nukkua.

Nyt on pitkin päivää tullut aaltomaisia supistuksia eniten alaselkään ottavat. Omalla käsilopelolla 2 päivää sitten olivat paikat pehmenneet. Nyt ei parane enää sorkkia muuten voi olla että täytyy lähteä. :/

Itselläni alkaa äippäloma 4.1 eli perjantaina. Vieläkään ei ole kelasta tullut mitään päätöstä äitiysrahasta. Koska sen pitäisi tulla??? Tässä nyt oltu kelan takia jo 1kk rahattomana toista ei oikein pystyis.

Niisku-neiti & rinsessa 35+1 :heart:
 
kiitos kaikille tsemppauksesta!mulla eioo nyt supistellu päivän aikana kovinkaa monesti,vauva rauhottu öisistä tosi paljon,ei juurikaa liikuskele,,,koetan ottaa iisisti,toi kaks vee just tänään kauhean kiukkunen,tunnin koetin nukuttaa eikä varmaan nukahtanu :| toi neljä veen synttärit ois 22pv,täyttää siis viis,.sitä ennen mulla itellä synttärit =) mutta eipä niitä juuri muistakkaa,vuoden päästä sitten täysiä kymmeniä =) täällä on kyllä supistuksia enempi ja vähempi ite kelläki,voimia vaan kaikille ja viikkoja lisää niitä tarvitseville :hug: ,
 
Mä kävin kans katsomassa olisko mitään päätöstä äitiysrahasta tullut. Joku ihme pikkusumma huhtikuussa ja sit toukokuusta alkaen ihan ok summa. Mullakin työnantaja maksaa normipalkan maaliskuulle asti.
Mies oli sitä mieltä että äitiysrahalla pärjää mennen tullen.. Noh, saa sit ukko elättää mua jos ei muuta :D, onneksi mulla ei ole velkoja eikä lainaa. Ehkä mä sit vaan vähennän luottokortin käyttöä.

 
Niin siis olen ollut töissä viimeksi huhtikuussa 07, ja töiden ohessa myös opiskellut koko ajan.. heti kun plussasin, jäin töistä pois että sain keskittyä pelkästään opintoihin. Hain ä-rahaa 06 työtulojen perusteella mutta päätöksessä luki että työtulot voidaan ottaa huomioon vaan 6kk ajalta ennen la:ta, ja opinnot ei ole mikään syy siihen että vois kattoa niitä aiempia työtuloja. Että näin.. :/

Rupesin lukemaan tuota Niisku-neidin juttua.. "omassa navetassa" :LOL:
Pitäisköhän palata peruskouluun :D Noniin, jäin taas tänne roikkumaan. Nyt lähden valmistautumaan neuvolaan! :)
 
Ite tuossa jo kelalle soittelinki että miksi väärät päivät päätöksessä, eivät olleet kuulema huomanneet laittaa vaikka siellä jossai näky ne oikeatki. :LOL:

Saa nähä tosiaan millä elää sinne helmikuun loppuun, luultavasti pyhällä hengellä ja miehen rahoilla :whistle:

Onneksi ei enää ole mitään isoja hankintoja edessä, mutta ainapa se niin käy että kun eletään tiukilla niin tulee joku iso pakollinen rahareikä.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Niin siis olen ollut töissä viimeksi huhtikuussa 07, ja töiden ohessa myös opiskellut koko ajan.. heti kun plussasin, jäin töistä pois että sain keskittyä pelkästään opintoihin. Hain ä-rahaa 06 työtulojen perusteella mutta päätöksessä luki että työtulot voidaan ottaa huomioon vaan 6kk ajalta ennen la:ta, ja opinnot ei ole mikään syy siihen että vois kattoa niitä aiempia työtuloja. Että näin.. :/
:(

 
K-M
päivittelen minäkin kuulumisia. Kiinin kuulumisia kun tullu vahdattua pari päivää ahkerasti...
Piti soittaa aamulla neuvolaan, taas se nimittäin alkoi. Julmettu kutina käsissä ja jalkapohjissa. Yöllä ei oikeen saanu nukuttua kun piti aivan hinkata kinttuja sängyn laitaan :kieh: Huomena aamulla labraan ja käydä neuvolan puolella näyttämässä ihteeni lääkärille.
Mahatauti sairastettiin koko porukka tossa välipäivinä. Veti hiukan olon veteläksi. mitään ei jaksanu tehdä moneen päivään. Siitä on nyt toivuttu mut tämä flunssa se vaan jatkaa mylläämistään. Inhottavaa kun ei senkään takia saa kunnolla nukuttua kun röörit täynnä räkää :kieh:
Ja mitäs minä onneton menin vielä tekemään uudenvuoden aattona... huoh...
apteekkireissulla karkas auto käsistä ja siellähän sitä sitten ojanpohjalla ihmeteltiin notta mitäs nyt... onneks ei ketään tullu vastaan eikä osunu siinä tiellä pyöriessä auraauton perään. Onneks ei tullu mihinkään mitään ja ystävällisten ohikulkijoiden avustuksella pääsin kotiin asti jossa iski sitten shokki. Kauhee parku. Kotona alko supisteleen aika kipeestikin mut se meni onneksi makoilemalla ohi. Enkä lähteny lääkäriin... tollo... vaikka olisi tietty ollu ihan hyvä käydä tarkilla.
koittas taas ensi yön saada pinnisteltyä jotenki, täytyy varmaan se kassi pakata kans valmiiksi.
Meillä on vielä vehkeet vähän ympäri suomea. Pinnis on miehen veljen autotallissa, kaikki vauvan lakanat siskon luona raahessa. vaatteet on pesty mut pakattu saman tien laatikoihin kun pitäis vielä tässä kuussa päästä muuttamaan... Mitähän tästäkin vielä tulee.
 
K-M hui :eek: ! Onneks selvisitte molemmat säikähdyksellä. Se shokki varmaa laukas niitä suppareita kans. Ite ainakin huomannu, että jos kiehahtaa tmv, ni heti supistaa :( . Sen tautta pelottaakin, mite kipeeks mulla vetää, ku yritän, nyt olla lujana tytöille ja periksi en anna. On ne vaan nii kovapäisiä pentuja :kieh: . Ja sit hirvee olo viimestään illalla, jos ei yhtää kehua pääse antamaan vaan jatkuvaa komentamista. Mutta pakko. Yleensä noi uhmaa eri aikaan..niiku kaksosetki :D , toinen uhmis-tuhmis, toine kiltti, sit varmaa käyvät oikee sopimassa, millo vaihtaavat :headwall: .

Mulle äippärahapäätöstä ei ole kans tullu. Kävin enne joulua ja sanovat, että tulee joskus tammi-helmikuussa. No, minimille jään ja tietäävät sen, mutta pitää silti odottaa verottajaa. Oon katos ollu kotona hoitaa lapsukaisia. Se muutosverokortti pitää kuulemma toimittaa päätöksen tultua KELAlle, jos mielii, että ei mene kotihoidontuen lisästä (joka ehkä bruttona 90? ) sen korkeemman prosentin mukaan, ei jää mitää käteen. Mulla portaikkokortti.
Että eipä ole hurraamista täällä ainakaa noiden tukien kaa. Yh:na sai sentäs lapsilisiin korotukset ym etuudet.. Nyt kaikessa minimillä, ku ukolla iha hyvät tulot.
 
Kiinin kuulumisia olen myös käynyt kurkkimassa, jännittää ihan :D Toivottavasti kaikki on hyvin siellä! Oli pieni herätys itsellekin, meillä kun Kiinin kanssa on sama LA... että syytä olisi alkaa valmistautumaan! No, nyt viimeksi kuluneen viikon aikana kun mies oli lomalla sain pengottua esiin kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet ja laiteltua paikalleen, enää täytyy pyykkiä pestä ja sitten ollaan valmiina vauvaa varten. =) Eilen pesin 5 koneellista ja tänään on toinen menossa, ja meillä on 7 kg:n kone :whistle: on päässyt vähän kasautumaan... vielä pitäisi ainakin 3-4 koneellista saada pestyä! Sitten pitää enää tehdä listaa, että mitä sairaalaan mukaan... valmiiksi en viitsi pakata, kun niitä hygieniatarvikkeita ym. kuitenkin tarvitsee koko ajan. En viitsi ostaa erikseen synnärinreissua varten, teen listan valmiiksi minkä mukaan voi sitten lähtiessä pakata äkkiä mukaan tai laittaa vaikka miehen tuomaan jälkikäteen. Viime kerrasta viisastuneena, itselle en ota vaatetta mukaan ollenkaan, eihän ne sairaalan kuteet mitään kauniita ole :D mutta omiakaan ei viitsi sotkea maitoon ja vereen, jos ei kerran pakko ole... vähemmän pyykättävää sitten kotona. Laiska :D

Kotiutumisvaatteita vauvalle en ole miettinyt etukäteen. Laitan varmaan erikseen jonkin setin minkä mies sitten voi ottaa mukaan, mutta ihan perusvaatteet vaan, ei sen kummempia. Mä olen kai vähän outo lintu näissä vaateasioissa, kun mietin aina vaan käytännön kannalta enkä juuri värejä yms. :D mutta toisaalta kaikki vauvanvaatteethan on aina söpöjä =) Joku sääprofeetta kun vielä kertoisi, millaista lämpötilaa on luvassa kun vauvan kanssa kotiutuu!

"Kun vauvan kanssa kotiutuu"... hui... :D Lähellä se alkaa olla mammat, taitaa olla jo myöhäisimpienkin la:n omistavilla helmikuisilla viikkoja yli 32 eli kohta niitä vauvoja alkaa tupsahdella tähänkin pinoon oikein tosissaan!

Täälläkin on supistelu ja vihlonta lisääntynyt, mutta ei mitään hälyttävää vielä. Ensi viikolla on lääkärineuvola ja seuraavalla synnytystavan arviointi, se kyllä jännittää kovasti :/ Kunpa en joutuisi toiseen sektioon! :x

Ai niin, mulla on nyt käytössä viime imetysajalta suurimmat imetysliivit mitä kaapista löytyy :eek: Pakko kai yrittää löytää vielä ainakin yhdet isommat, kun ei ole maitokaan vielä noussut!

Hissukka rv35+2
 
Ai niin, piti tulevan varalta kysyä: miten teitä on ohjeistettu, missä vaiheessa pitäisi alkaa tehdä lähtöä synnärille? Siis kuinka tiheään pitäisi supistusten tulla? Meillä ei ole neuvolassa ollut mitään puhetta asiasta, tuli vaan mieleen... Meiltä on sairaalaan 20-30 min ajomatka, eli aika nopeaan sinne päästään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
[Sitten pitää enää tehdä listaa, että mitä sairaalaan mukaan... valmiiksi en viitsi pakata, kun niitä hygieniatarvikkeita ym. kuitenkin tarvitsee koko ajan. En viitsi ostaa erikseen synnärinreissua varten, teen listan valmiiksi minkä mukaan voi sitten lähtiessä pakata äkkiä mukaan tai laittaa vaikka miehen tuomaan jälkikäteen. Viime kerrasta viisastuneena, itselle en ota vaatetta mukaan ollenkaan, eihän ne sairaalan kuteet mitään kauniita ole :D mutta omiakaan ei viitsi sotkea maitoon ja vereen, jos ei kerran pakko ole... vähemmän pyykättävää sitten kotona. Laiska :D
Mä ostin Hullareilta, vai oliko nyt 3+1 -päiviltä semmosen setin, mis pienet tukkatökötit. Joululahjaks sain setin, mis normikokosta uutta kamaa, dödöä ja tommosta. Rasvoja ja suihkugeelejä, shampoita ja hoitoaineita sekä kasvoaineita mul on omasta takaa matkakokoja (täytettäviä matkapulloja, mitä täyttelen isommista aina tarvittaessa), kun ei viitti reissuissa ikinä mitään isoja pulloja kuljetella. Vaatteita en mäkään ajatellu omia ottaa. Enkä oo ajatellu kattoo kotiintulovaatteitakaan ittelleni valmiiks. Tuokoon mies sit jotain. B)

Nyt neuvolaan, :wave:
 
Hissukka mulle anto neuvolasta tää vanha terkka (onkohan kätilökin ) viimeksi ohjeeksi, että 1.5h noin säännöllisiä supistuksia 10min välein, sit menoksi. Ja jos vedet menee, ambulanssi heti. JA meiltä matkaa 80km ja tosiaan kolmas tulossa. Mutta kyllä ite parhaiten tietää. Jännä kun esikkoa odottaessa pelästyin ei nii kivuliasita suppareista, vaikka tulikin suht säännöllisesti, ja kotia laitettiin mut kahdesti ja sittenki vierähti salissa 24h, enne ku vauva maailmassa..oksitosiinitipalla saivat hommaan vauhtia.
Tokaa odottaessa ne kivut oli vaan unohtanut ja kerran tuli käytyä turhaan synnärillä, rv35+6 sillon. Tosin ne sattu ja oli säännölliset ja ottivat mut siine seurantaan, mutta loppuvat. Sitten kun se iha oikea synnytys oli käynnissä tokasta, ei niistä kivuista voinut erehtyä. Supistukset oli ihan sairaan kauheen kipeitä ja säännöllisiä, alle 5min, mutta kesti mooonta tuntia, enne ku synty.
Eli itseni kohdalla (tietty, kenes muunkaan :headwall: ) oon päättänyt, että aika kipeesti saa tulla, enne ku lähen mihkään, kotia ku en takas tuu! Tietty matkaa on, että siinä pitää vähä "pelivaraa" olla. Aina voin ajella valmiiks mutsille lasten kaa, kun säännöllisesti alkaa tulee,mut ei viel sairaalaan viitti. Äiti asuu 5km KYSille :) .

Tammikuisissa alko jakaantuminen tänään. Moni supistelee ja tekee lähtöä, jännää ja kivaa käydä lukee oloja :) .

Vatsan toimimisesta Monella tuntuu toimivan turhankin hyvin. No, mulla jo kolme viikkoa. Edelleenkään ei löysänä, mutta useasti, ja aina syötyä, tietää jo, että ei kannata syödä, jos on jonnekin lähtö. Varmaa kohtu painaa suolistoa ja vilkastuttaa toimintaa :/ .
 
Kiitos opastuksesta nelHM =) Esikoinen kun tuli sektiolla suunnitellusti, niin ei ole kokemusta tästä lajista. Saa nähdä nyt sitten, miten tällä kertaa käy!

Täällä ei kyllä vatsa toimi edelleenkään, ei ole toiminut oikein koko raskausaikana ja nyt nuo raudatabletit on jumittanut toiminnan viimeisen päälle... hb on onneksi noussut sen verran että aloin ottamaan niitä vain joka toinen päivä, jospa siitä olisi apua. No, ei auta kuin odotella, enää ei ole pitkää aikaa jäljellä. =)
 
Hissukka mulla on Obsidan rautatabut, ja ei todellakaan ummeta..ainut vaa ällö, että pee on sit iha mustaa :x :x

Ja oon ihan varma, että kipu yllättää taas synnytyksen käynnistyessä. Sen vaan unohtaa niin helposti. Joku havainto onneksi on, mite se sattu ja siltikkään ei kiire ollut. Ainut on, että haluun puudutukset, joten sen takia pitäs osata olla sillai ajoissa synnärillä..luomusynnytys ei oikein nappaa..mut sitäkään ku ei voi valita.

Tollasen pätkän kopsasin just tohtori.fi sivuilta :/
tarjoutuvan osan ennenaikainen laskeutuminen (ennen 36. raskausviikkoa) lisäävät myös ennenaikaisen synnytyksen riskiä.
:eek: :eek: :eek: jaa. No en jaksa uskoa omalle kohdalle..tammikuun lopussa vielä lyllerränpitkin kyliä :headwall:
 
Hmm, tosta sairaalaan lähdöstä mullakaan ei juuri kokemusta ole, juu juu, neljäs tulossa :LOL: :LOL:
Mutta kun kaikista olen ollut sairaalassa valmiina käynnistyksessä ;) No ekasta meni vedet, et se oli silleen selkee, mut käynnistää piti sit sekii.

Mie luulen, että mie lähen meneen HETI, kun vähänkään tuntuu säännöllisyyttä suppareissa, oli kipeitä tai ei, koska viimeksiki käynnistyksessä kun olin, niin avauduin 7 senttiin "huomaamattani"...siis supisteli säännöllisesti mut ei kipeesti...sit puhkastiinki kalvot ja 15min päästä poika syntyi...että :whistle: :whistle:
Matkaa sairaalaan alle 10km, autolla n. 10min...MUTTA me ei olla ees mietitty poikien hoitoa tms, jos lähtö tulee vaikka yöllä :eek: :eek:
No, ehkäpä esikoinen herätettäs, ukko veis minut ja tulis kotio, ellei sit tosiaan mummo tai pappa pääsis just sillä siunaamalla lähtee =)

Viimeksikin kävi niin, et olin sairaalassa ja mein miehet mua kattomassa, klo 20 lähtivät kotiin nukkuu, 21.30 soitin niille, ettei tässä mitään tapahu, tosiaan kun ei ollu kipuja, että käykää nukkumaan vaan, klo 23 soitin ukolle, että jos haluaa ehtii synnytykseen mukaan, niin pistää VAUHTIA :LOL: Se oliki sitte 23.45 sairaalassa, kun isänsä tuli meille ja poika syntyi 0.15 =) :kieh:
Isäntä oli jo 2 jälkeen takasin kotona, appiukko oli just saanu unenpäästä kiinni mein soffalla ja ihmettelee, et mitä hittoa se jo kotona teki :LOL: :LOL: :LOL:
Menispä tälläki kertaa yhtä nopiaa :saint: :saint: :saint:
 
Neuvolassa olis sit käyty...Pissassa ei nyt ollut valkuaista, mut turvotusta on jaloissa yhä. Tosin ei tuota turvotusta ihan hirmuisesti kai sit ole, ku paino oli laskenut viimeviikosta -100g. Kivat kuopat sääriin kyllä painaessa jää. RR yhä hyvä/matalahko 109/63. Lähetteen äippäpolille sain, sillä th:n mukaan lapsivettä on vähänlaisesti :/ Ei sitä muissakaan raskauksissa ole hirveästi ollut, mutta mielelläni menen siellä polilla käymään, niin saa sitten erikoislääkärin lausunnon asiasta ja samalla kuulee kohdunsuun tilanteen. Viime yönä vihloi ihan vimmatusti tuonne jonnekin, ehkä kohdunsuulle? Tais vauveli asettua vielä alemmas sillä th just sanoi, että kovin alhaalla tuntuis jo olevan.
Just nyt on sellainen olo, et vois mennä peiton alle ja nukkua seuraavat 3 viikkoa ja herätä sit synnytyssuppareihin. Silloin on sit 37+4 eli samat viikot, joilla esikoinen syntyi.

Onko kellekään muulle pahoinvointi tehnyt paluuta?

babygirl 34+4
 
Neuvolakuulumisia

rr 129/77
hb 115
painoa +960/vko :whistle: (ihana joulu)
turvotus +
pissa puhdas
äänet 140
liikkeet ++
ja edelleen poikittain :eek:

Kiin on koko ajan mielessä. Mitenkähän siellä on menee??!!

Mulla maha toiminu nyt muutaman päivän ihan ylihyvin ja pelottanu nyt et jos lähtö tuleekin jo pian. Pyykkipäivä siirtyi huomiselle ku tuntuu ettei kerkee tehä mitään. Huomenna muutenkin siivoillaan jne.

Kaippa sitä vois alkaa ruuan laittoon....

Sorry nyt omanapaisuus...

Jepsu ja Martti 34+1 :heart:
 
SEE
Neuvolakuulumisia:

Pissa puhdas
RR 130/80
Turvotus -
Painoa +560gr/vko yht. 9kg
Sydänäänet + 130
Liikkeet ++
Tarjonta rt
Sf 31 eli kasvanut ihan kivasti.
Eli kaikki ok. saatiin myös nyt ajat synnytysvalmennukseen jotka alkaa ensi maanantaina.

Seuraava käynti on sitten lääkärineuvola.


Huonounisille sympatiahalaukset. Itsellä hieman paremmin nyt nukuttu kun jäin töistä pois. Edelleen heräillen öisin useasti mutta nyt saan kyllä unta aika nopeasti uudestaan. Onneksi helpottanut, ymmärän kun joku uneton täällä sanoi että pää meinaa hajota, itsellä oli ihan samat fiilikset kun runsaan kuukauden mentiin muutaman tunnin unilla.

Hilarille nyt lepoa niin paljon kun pystyt!

Pahoivoinnista joku kyseli, mulla ei sitä ole koko raskaus aikana kunnolla ollutkaan. Nyt alkanut etoa moni ruoka ja muutenkin ruokahalut jotenkin huonommat.

Synnytysvalmennuksesta kyssäri. Mitä jos mies ei päässe niin oletteko menneet yksin? Musta tuntuu vaan jotenkin "orvolta" mennä yksin jos kaikki muut on parettain? Miehen työ on sellaista ettei aina tiedä pääseekö vai ei.

Voi kun kuulisi Kiinistä jotain....

T.SEE RV 33+5
 
Ihanaa, rauha maassa täällä, toistaseksi ainakin.

Lapsilla on kyllä hyvä tuo mielikuvitus. Tuo vajaa 3vee tossa tuli äske sanomaan, että hää synnytti sellasen vauvan tuolta massusta..sillai se vaa sujahti, äitilläkin sit pulla-veikka sujahtaa, juu juu :LOL: , ihana :heart:
KOhta se tuli nukke paitansa alla ja sano, että nyt mulla on nii mahoton pömppö massu, että en voi tehdä mittään. Aijaijaijai, vaikeroi nukke mahassaan.. ja kohta se taas syntyä sujahti :LOL: . Ainakin viis kertaa on nyt vartissa synnyttänyt :D . Ihana. Tuo ku on tollanen puheripulista kärsivä niiku äitinsäkin, juttua tulee :D

Kohta hierojalle, aah, ihanaaaaaa =)
 
moikka kaikille! Ja hyvää uutta vuotta!

Ahkerasti oon käyny lukemassa teidän muiden kirjoittelua, itse kun olen niin laiska kirjoittaan.. :)

Kiinin tilanne jänskättää täälläkin. Jokohan on nyytti kainalossa?:)

Minun ystävä sai sunnuntaina poika-vauvan..ja nyt sitä on väkisinkin ruvennut ajattelemaan omaa lähestyvää synnytystä....hui kamala...en oo edes pakannu vielä mitään itselleni saatikka vauvalle....

Vauva liikkuu erittäin ahkerasti ja potkut on välillä tosi kovia..kylkiluut vaan helisee... :) Minunkin hb on erittäin alhainen (105!!) ja nyt oon kans rautatabletti kuurilla. Obsidan-tabletteja pitää ottaa...jos vaikka auttais...

Alkaa jo hiukan jännittää tuleva synnytys....ja vieläkin jännittävämpää siitä tekee se etten tiedä kumpi: tyttö vai poika -vauva masussa on kasvanut...Ois niin kiva tietää, et vois ostaa joko punaista tai sinistä vaatetta...en oo nimittäin ostanu yhtään ainutta vaattetta tulevalle lapselleni!! Oonko ihan kamala äiti?! Vaattetta kyllä saan siskolta ja sukulaisilta, mut itse en ole ostanu mitään...

Käytiin ostaan tänään uusi jenkkisänky...entinen oli niin rikki et ootti vaan hetkee milloin lysähtäis kasaan.. :LOL:

Välillä tuo tekemisen puute iskee tännekin...ei aina jaksais siivota yms. noh totta kai tuo koiranpentu teettää oman hommansa, mut silti. Välillä alkaa tuntuu et "seinät kaatuu niskaan"...sit on pakko lähtee jonnekin. Lenkille tai jotain. Ei vaan meinaa muistaa ettei voi kävellä niin reippaasti lenkillä kuten ennen. Vauva kyllä muistuttaa sit siitä :) välillä tulee tehtyä siivoushommiakin turhan reippaasti, sit masuun vihloo..

Millä viikoilla voi varata sen tutustumis käynnin sairaalaan? Minun neuvolatäti ku ei muista kertoa kaikkea, ja en itsekään tajunnu sitä kysyy. Välillä ihan ärsyttää kun minuu pidetään aivan tyhmänä neuvolassa. Puhetapakin on sellainen, et: "voi kun sie oot ensisynnyttäjä ni ethän sinä tiedä mistään mitään"...argh! mut siinä minä vaan kuuntelen jahymyilen hölmönä ja nyökyttelen... :)

Katariina84
 
Terve tammikuisista!

Ajattelin tulla teidän vointeja kans taas vilaseen kun mulla LA siinä 30.1. ja todennäköisesti olen kohta AINUT tammikuinen joka ei vielä tee lähtöä laitokselle.
Tänään kun tuntuu et nehän jättää mut ihan yksikseen..

Vointeja vaan kaikille!

 
Nyt on osa vauvan vaatteista pesty ja toinen koneellinen tuloillaan. Yhen lakanasetinkin ja muuta tilpehööriä kävin ostamassa, tosin vauvan tyyny puuttuu..

Mä soitin aamulla Jorviin ja ilmoittauduin tutustumiskäynnille, ensi viikolla on "vasta" tilaa. Mulla on sellainen lappu, että rv 34-36 voi mennä tutustumaan..

 
Heips,

Hilarille nyt vaan lepoa, vielä tosiaan sais vauva muutaman viikon kasvaa! Kyllä sitä lapsenhoitoapua aina jostain saa, kun rohkeasti pyytää :hug:

tillukkaalle onnittelut rouviintumisesta! :flower:

Kovasti tuntuu täällä supisteluita olevan, yritetään nyt kaikki vaan rauhassa ottaa vielä muutama viikko.

Sit neuvolakuulumiset:

pissa puhdas
RR 125/75
painoa +350g/vko, nyt yhteensä +9kg
sykkeet + (n. 130)
liikkeet ++
ei turvotusta
RT ja vauvan pää jo hyvin lantiossa, mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt.

Supisteluista ja selkäsäryistä ym. sanoi, että voipi olla, että typykkä sieltä vähän etuajassa ulos tulee, mutta joskus käy ahkerista suppailuista huolimatta niin, että yli menee. Mut nyt lepoa vielä reilu pari viikkoa, ettei supistelut ainakaan ylly enää.

Raahauduin tänään neuvolan jälkeen vielä Citymarketiin ja ostin itelleni Triumphin ihan perusimetysliivit. On nyt sit ainakin yhet varalla, jotka voi sairaalakassiin pakata.

Huomenna ois eka perhevalmennus!
Katariina84: meillä ainakin tuo synnäritutustumisen voi varata aikaisintaan, kun 34 viikkoa täynnä ja kun ite soitin ja varasin, niin sanoivat, että kuukautta ennen laskettua aikaa on hyvä ajankohta. Meillä siis aika 14.1. =)

Voimia kaikille ja lepoa&lomailuintoa, mullakin virallinen eka äippälomapäivä on sitten perjantaina...

t. Piipi + typykkä 33+5
 

Yhteistyössä