Heinäkuun mammat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinis07

Vieras
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Alotin taas uuden ketjun. Lueskelen ahkerasti teijän kuulumisia. Itellä on nyt vaihe, ettei meinaa löytyä mitään kirjotettavaa. Viikonloppuna juhlitaan esikoisen 2v. synttäreitä. =) Parin viikon päästä on neuvola, jospa sitte on enemmän asiaa. Weran paineita piti kauhistella... mä oon luullu, et mulla on alhaset paineet! Ei lähelläkään noin alhaset!!!

heinis 24+2 (vissiinkin)

Jep, minakin kayn aina lueskelemassa teitin kuulumisia vaikka en niin useasti kirjoittelekkaan. Heiniksella on viikonloppuna synttarisapinaa, mita meinaatte tehda esikoisen kunniaksi? Minullakin tuli tanaan taas vuosi lisaa mittariin, pitaisi kai vaihtaa tonne listalle 34, mutta jatan sen toistaseksi noin.
Vielakaan en ole vauvalle tehnyt mitaan hankintoja. Sain just kuulla etta tuttavani luopuu parista jatesakillisesta vauvan vaatteita (pojan) Jos tulee tytto niin sit meilla on vahan vaaran variset kuteet, mut siella on kai paljon valkosta ja beessia. Ja vauvaika on niin nopeesti ohi, et ainakin kotosalla sama missa vareissa on! Sitten saatais myos valkoinen pinnasanky. Muut kalusteet vauvan huoneessa on kylla puunvariset, mutta taas kysymys, et kauanko tuota pinnasankya tarvii, pari vuotta? Kai se valkonenkin menee. Meinaan on iso saasto, jos ei oo niin kranttu. Nyt koiruus ulkoiluttaan, hyvia vointeja kaikille, nautitaan nyt raskaudesta, kun maha ei viela ole liian iso ja kompelo:-) Mia

Hyvää synttäripäivää Mialle! Meillä pinnasänky oli käytössä vähä yli 1½ vuotta. Saatiin tosi halvalla ukon kaverilta jatkettava sänky, johon siirrettiin poika heti. Ois se vielä pinnasänkyynki mahtunu, mutta tuntu niin isolta pojalta sinne. Jos vaan voimia riittää, niin voihan sen sängyn hioa ja maalata. Mun piti viimeks systeriltä saatu sänky entisöidä, mut jäi sitte ja hommattiin ihan uus Brio.
Meillä tulee lauantaina sukulaiset ja kummi kakkukahveelle. Virallisesti synttärit on keskiviikkona ja muutama poitsun kaveri tulee ens viikon lauantaina kakuttelee. Meillä siis syödään pari viikkoa kakkua ja sehän taas sitte neuvolassa huomataan! ;) Tänään ostettiin pojalle fillari, ku se keksi sellasta haluta ja sattu olee Anttilan varastontyhjennys-myynnissä 69€. Tooosi magee!! Eihän se sillä vielä polkea osaa, mut jospa sen sais kevään mittaan opetettua...

Myöhäisiltaa !
Kolmas tulossa antoi hyvän vinkin soittaa suoraan Oran tehtaalle vaunuista. Ajattelin tehdä niin, kun käyn lauantaina katsoon liikkeestä k.o. vaunuja. Luin jostain muualtakin, että joku oli soittanut tehtaalle, ja saanut halvemmalla kuin liikkeestä. Vai onkohan niin, että ne ei toimita yksityisille tilaamalla, vaan ne pitäisi hakea tehtaanmyymälästä. No, soittamallahan se selviää. Mulla puskee flunssaa päälle, ja heräsin viime yönä yskimään. Meillä ei ole kuin reseptiyskänlääkettä, ja kävin illalla apteekista kysymässä sitten rohtoa. Sanoivat, että ei ole raskaana oleville mitään, että täytyisi hakea päivystyksestä resepti. Kello oli sitten niin paljon, etten päivystykseen ehtinyt, käskivät huomenna olla yhteydessä neuvolaan. Apteekista neuvoivat kurkkukipuunkin ottamaan suolavesiliuosta, siis kurlaamaan silä, kun kurkkutablettien kohdalla tilanne on sama, siis ettei raskaan oleville ole kuulema oikeestaan mitään. Sanoin, että mä kyllä tulin apteekkiin hakemaan lääkettä, enkä saamaan ohjeita suolaveden käyttämisestä. Olivat vähän oudon näköisiä sitten siinä.
Onneksi en ole kunnolla kipeä.
Mialle ; Paljon Onnea syntymäpäiväsi johdosta !
Nyt lähden saunaan, ja nukkumaan, siis
Hyvää Yötä !

Wera 23+5

Kiitti tytot onnitteluista:-) Meillakin mies taas nuhanenana, olenkin ihmetellyt kun yleensa se olen mina joka sairastan kaikki keuhkotaudit ym. Nyt olen pysynyt koko talven terveena. Kylla se taitaa panadol olla ainut mita saa ottaa ja ne muut kikkaskonstit eli suolalla kurlaus ym. Paljon kuumaa juomaa kehiin!
Heinis, nuo synttarit kuulostaa kivoilta. Taalla mua arsyttaa, kun jo kolmivuotiaille vanhemmat jarjestaa ihan alyttomia synttareita milloin missakin ja jos sun millasella ohjelmalla. Kannatan perinteisia kotisynttareita, mutta kai se on kulttuurikysymys tamakin.
Itse mietin viela vaunuasiaa, ei olla remontin takia viela kayty niita tutkimassa, mutta sellasiin kolmipyoraisiin olen paatynyt, kun niissa on hyvat iso rattaat. Taalla nakee, et kantavat paljon repuissa, ensin edessa ja sit kun kasvavat niin takana. Ykskin tytto sanoi, et ei ole rattaita kayttanyt ollenkaan. Kay kai se niinkin, jos haluu pitaa kadet vapaana...Mukavaa loppuviikkoa kaikille:-) Mia 23+6

Huomenta!

Eilen oli sitten neuvola ja kyllähän oli hemoglobini laskenut oikein rutkasti! Alussa mulla oli 149 ja nyt enää 111. Tosin mulla oli se influenssa ja viikkoon ei tullut syötyä oikein mitään. Mutta rautakuurille jouduttiin. Sitten verenpaineet heittelee näköjään päivittäin. Viime sunnuntaina mulla oli paineet 105/69 ja nyt 108/84. Taisi kuitenkin alkuviikon työrääkki nostattaa paineita. Painoa on nyt alusta tullut 2,5kg lisää, joten ei paha :). Sydänäänet olivat voimakkaat ja löi 140. "Onni" oli vaan niin kova potkimaan, että enemmän taisi kuulua räsähdyksiä doplerista kuin sydänääniä :).

Käytiin eilen Ikeassa katsastaa hoitopöytiä, mutta eipä löytynyt mitään mikä olisi meille ollut sopiva. Meillä kun on tällä hetkellä niin pienet tilat, että joutuu hyödyntämään kaiken mahdollisen pienenkin nurkan pesuhuoneesta ja makuuhuoneesta vauvan tarvikkeille. Kavereilta saatiin itkuhälytin babysitteri ja tosi hyviä vaatteita. Vaunuissa oon vieläkin kahden vaiheilla, mutta taidan päätyä Brion Happy:n oranssin värisiin :). Mutta nyt kun tää työtaakka helpottaa, meinaan mennä katsomaan vielä muitakin merkkejä.

Aamu73 ja Onni 22+4

Terve!

Mäkin kävin tänään neuvolassa, hemoglobiini oli laskenut entisestään ja oli nyt 106 eli joudun jo ottamaan tupla-annoksen rautaa päivässä.

Painoa on tullut vasta 200g alkupainoon nähden!! Aika ihme, oma vaaka näytti jo kyllä enemmän...

Eipä tässä muuta, sydänäänet kuuluivat hyvin reilua 140 oli. kelan paperitkin sain. Unohdin kysyä, että toimitetaanko ne nyt sit suoraan Kelalle vai pitääkö niistä jotkut palauttaa työnantajalle, kun se kuitenkin maksaa 2 kk normaalin palkan?

Piri

Terve!

Neuvolassa on täälläkin käyty, ja hemoglobiini oli sama kuin viimeksi eli 111. Rautaa olen ajatellut alkaa syödä. Painoa on tullut vähän enemmän kuin teille muille...:-)

Ennen neuvolaa kävin lääkärillä, joka silloin keväällä määräsi mut sairaslomalle (1 kk) ja jonka luona olen käynyt säännöllisesti nyt jo pari vuotta. Hän käski pyytää neuvolan terveydenhoitajalta 2 päivää sairaslomaa, ja sitten ensi viikolla saan tältä lääkäriltä pitkän sairasloman taas (varmaan 1 kk tai yli). Hän oli tosi huolissaan mun työpäivien pituudesta ja siitä, että alan taas psyykkisesti oireilla väsymyksen ja stressin takia. Eli suomeksi sanottuna sairastan masennusta:-( Nyt pitäisi vaan esittää tämä sairasloma-asia taas töissä esimiehelle, ja siitä se riemu repeää! Voi itku! Huomenna on pakko mennä töihin ja ens viikolla parina päivän kanssa - hankalaa, kun joutuu taiteilemaan lääkärin käskyjen ja esimiehen käskyjen välissä. Neuvolassa tuli puhetta supisteluista, ja kun terveydenhoitaja kertoi, miltä se tuntuu, niin totesin,että mullahan on jo parin viikon ajan ollut supistuksia - varsinkin töissä.

No, ehkä tää tästä taas, on aina vaan henkisesti niin vaikeeta oikeasti jäädä sairaslomalle ja myöntää, ettei jaksa.

Kaikille aurinkoista kevätiltaa!

T. Assari 22+0

Hei
Ja Mialle onnea eilisestä.
Sulla Assari on varmaan ihan mukava lääkäri, kun ymmärtää sinua. Sinun ei tarvi kertoa sinun esimiehelle syytä miksi jäät saikulle. Yritä nyt ottaa rennosti äläkä koe mitään syyllisyyttä, jos jäät sairaslomalle. Kyllä niillä asioilla on tapana järjestyä.
Ei sais valittaa, mutta kuitenkin. Jomottako teillä mahaa tai sillein tuntuuko että teidän maha on koko ajan aika täynnä? Itse olen kyllä kiitollinen tästä raskaudesta ja yritän kyllä nauttiakkin tästä ihan täysillä.
Aina se ei vaan ole kovinkaan helppoa. Vatsaa kiristää, painaa ja olo ei ole mitenkään kauhean mukava varsinkaan iltasella töiden jälkeen. Töissä on kuitenki kuljettava ja eikä siellä kehtää työkavereille kovinkaan paljoa purnata.
Kaikesta huolimatta nyt yritän lähteä ulkoileen, jos vähän piristys.
T. sara ja 22

Hei vaan !
Vihdoinkin , Assari, tulee stoppi tuolle sun superkuluttavalle työllesi. Kukaan ei jaksa raskaana, ja moni ei muutenkaan, tuollaista työtahtia kuin sulla. Kuulostaa kamalan kliseiseltä, mutta vauvan odotus on kuitenkin se ykkösasia tällä hetkellä. M

Alkuperäinen kirjoittaja Wera:
Hei vaan !
Vihdoinkin , Assari, tulee stoppi tuolle sun superkuluttavalle työllesi. Kukaan ei jaksa raskaana, ja moni ei muutenkaan, tuollaista työtahtia kuin sulla. Kuulostaa kamalan kliseiseltä, mutta vauvan odotus on kuitenkin se ykkösasia tällä hetkellä. Apua, lähti viesti kesken kirjoittamisen. Onnistuin jotenkin sähläämään. Sählään varmaan
lisää. Aloitan uuden viestin .

Kuten aiemmin kirjoitin , niin klo 16; sta jälkeen en tee yhtään mitään, jos ei ole pakko. Mä olen sairastunut ja parantunut masennuksesta yli kolme vuotta sitten. Opiskelin, tein kokopäivätyötä, avoliitossa meni päin p...tä, ja yritin jaksaa kaikkea. No, tuli sitten pysähdys, kun aloin olla ihan poikki. Mulla oli onni myöskin, että oli ihana työterveyslääkäri, joka määräsi mut pakolliselle sairaslomalle. Olihan se aiemminkin kirjoittanut mulle viikon lomia, mutten ikinä pitänyt, kun olisin joutunut olemaan kotona ex-mieheni kanssa.
Onneksi se aika on takana. Nyt on kuitenkin ihana mies,ja tasapainossa suunnilleen kaiken kanssa. Pahinta entisessä elämässä oli se, kun puuttui elämänhallinta.
Mä tunsin, ettei mun elämä ole mun hallitavissa.Siis, sen mä olen oppinut, että itseään ei pidä ajaa liian tiukoille. En tarkoita sitä,että elää löperösti päivän kerrallaan, mutta että löytää jonkunlaisen tasapainon . Nyt mä menen kyllä aivan asioiden vierestä, mutta jaksamista Assari !
Mulla kanssa mahaa kiristää ja painaa. Tukivyö tuo onneksi helpotusta. Olen huomannut, että kun istun sohvalle, olen kuin koirat että teen pesää, ja möyhin mieleistä koloa. Huvittaa. Olen aina naureskellut koirille, kun ne etsii mieleistä nukkuma-asentoa, ja nyt olen itse samanlainen.Oletteko huomanneet, että meillä on kiva tämä palsta, kun täällä ei haukuta ketään. Kun katsoo joidenkin palstailua, niin jotkut óvat erikoistunuut toisten mollaamiseen, ja mielten pahoittamiseen.
Nyt lähden kaiveskelemaan sohvalle mieluista asentoa.
Voikaa Hyvin !
T. Wera

Wera olet kylla oikeassa tuosta itsensa huolehtimisesta raskausaikana ja muutenkin. Olen seurannut useamman vuoden useiden suomalaisten tyotahtia ja ihmetellyt, etta miten helkkarissa ihmiset jaksaa. Tuntuu, etta ei ole muuta elamantarkoitusta kun tyo. Tietty meilla kaikilla on omat jutut mihin haluamme keskittya. Mutta itse olen ulkomaanvuosina huomannut miten esim taalla ihmiset nauttivat erinlailla elamasta. Paljon tehdaan osa aika tyota ja myos kotiaiteja on hirmu paljon. Miehet tietty tekee normaalipaivaa, mutta eivat kuitenkaan jaa venymaan toimistoon, vaan jatkavat seuraavana aamuna, niinkuin mieheni sanoi, etta tyotkun ei lopu vaikka siella asuis. Aina ei ole tietty rahaa kaikkeen, jos molemmat ei vakityossa, mutta pitaa tosiaan etsia ne omat arvot ja elaa tasapainoista elamaa. Mulla kieltamatta tulee monesti huono omatunto, kun en ole luonut uraa niinkuin suomessa melkein kaikki ikaiseni tekevat. Liekko saan mitaan toita, kun taalta joskus palaan. Mutta en kuitenkaan murehdi sita nyt, koska tasta elamasta ei koskaan tieda missa on milloinkin ja mika tilanne silloin on. Mutta tamakin asia on kulttuurikysymys, suomessa arvostetaan ikuista kouluttautumista ja tyontekoa...jos ymmarratte mita tarkoitan. Enka sano, etta se on paha asia, mutta itselleni hieman vieras ajatus. En ihmettele, etta niin moni palaa loppuun, kun tyonantajat puskee paalle, ja me suomalaisethan olemme tunnetusti kiltteja ja emmeka osaa sanoa ei. Mutta nauttikaa odotuksesta, ja yrittakaa ajatella, etta toita ehtii tekemaan sitten myohemminkin, niita kylla tekevalle loytyy sita on turha murehtia. Tsemppia ja jaksamisia kaikille, muistetaan kuunnella itseamme!!!

Huomenta!

Meillä on vähän eri tilanne ton työn takia, koska molemmat olemme yrittäjiä. Itselläni työt venytvät sen takia, että aloitin oman firman vasta puoli vuotta sitten, joten alku aina hankalaa. Toisaalta, meille oli myös alusta asti selvää, että töitä tehdään sen verran, että saadaan tietty palkkataso (ei todellakaan päätä huimaava) ja mielummin pidämme yhteisiä vapaita enemmän kuin kaksi viikossa. Entiset työt kun veivät meidät molemmat burn outin partaalle. Taidamme muutenkin olla aika paita ja peppu pariskunta, koska työmmekin on samassa toimipisteessä, vaikka eri alalla olemmekin :). Vaikka mieli on aina omassa työssä kiinni, on kuitenkin tulevaisuudesta sen verran sovittu, että minä en tee äippäloman jälkeen kuin 5-6 tuntista päivää. Täytyy vain palkata joku tilalleni.
Nyt varsinkin kun on raskaana, niin itselleni on todella tärkeää, että saan kolme vapaapäivää viikossa, jolloin pääsen harrastuksiini ja vain olla. Tosin täytyy myöntää, että nyt kun työpäivät ovat laskettavissa kahden käden sormin, joutuu kyllä vapailla tekemään paperihommia... mutta onneksi saa olla kotona.
Saras: mulla kanssa vatsaa kiristää todella paljon. Tuntuu, että nahka ei riitä tälle vatsalle :). Varsinkin kun työpäivät ovat olleet nyt 10-12 tuntisia, ja suurimmaksi osaksi olen jalkojeni päällä, illasta alkaa vatsaa oikein särkemään. Eikä yhtään helpota, että autossa joutuu matkustamaan sen pari tuntia päivässä. Itselläni ainakin istuminen tuo eniten vatsakipuja.
Tänään onkin sitten kiireinen päivä. Aamusta salille pariks tunniks ja sitten työt kutsuvat (onneksi vain laskutusta ja kolme saliohjelmaa), mutta päivä menee siis koneen ääressä. Mutta onneksi huomenna saa sitten vain makoilla ja nautiskella. Harmi, että sää on mitä on, ei huvita paljoa ulkoilla.

Aamu73 ja Onni 22+6

Hei
Kävin kanssa ostaan sen tukivyön paikallisesta alusvaatekaupasta 41. Ei minusta mikään kovinkaan edullinen hankinta, mutta olen kyllä tyytyväinen. Vatsa ei tunnu nyt niin pinkeeltä ja on kyllä vähän mukavampi olotila. Eli suosittelen tätä kapistusta muillekkin. Muutenki alkaa olla aika täyteläinen olo, mutta eihän tämä loppujenlopuksi kovinkaan kauaa enää kestä puolenvälin rajapyykki on jo ylitetty.
Kyllä kuitenkin välillä kalvaa huoli vauvasta ja täytyy vain toivoa, että me molemmat selvitään ihan ehjänä maaliin.
Nyt on kyllä säät niin heikot, ettei kovinkaan kehtaa ulos lähteä luisteleen tuonne liukkaille teille. Ihanaa kuitenkin, kun tulee kevät ja sitten meidän kaikkien odottama kesä.
Kyllä sitä pyörii päässä monen moista kysymystä ja mietityttää kuinka tämä meidän elämä tulee mullistumaan, kun pikkuinen syntyy. Yhteiselämä muuttuu täysin ja alkaa uusi ajanjakso elämässä.
No mutta jatkan tästää taas toisti. Hauskaa viikonloppua.
T.SAras

heippis.
Olen täällä taustalla seuraillut khyl keskusteluja, mutta oma kirjoittelu on jäänyt..Hyvin on sujunut täälläkin päin odotus:o) ja nyt ku ollaan jo vkolla 23 ja alkaa kohta la aika häämöttää.ALkaa vaan pelottaa ja jännittää enemmän, mitä kaikkea se pienokainen tuokaan tullessaan meijän elämään:o) oi, tätä rakkauden määrää jo masuasukkia kohtaan:o) kyl se elämä tulee muuttumaan lapsen myötä aika tavalla. Iloisesti:o)
Ootteko jo muuten lähetellyt kelan papereita?

Laitoin muutaman uuden kuvan pällisteltäväks heiniksiin. Vanhat raskausarvet on tullu inhottavasti näkyviin ja napa on puoliks pullahtanu ulos. Eiliset synttärikemut meni erittäin hyvin. Meijän kaksvuotias sai aivan mielettömiä lahjoja!! Kummitädin tuoma Postimies Pate oli kuitenki yli muiden. Sen kanssa tehtiin iltapesut, syötiin iltapalat ja mentiin nukkumaan =) Bileitten jälkeen olin superhyper-väsy, mutten saanu unta, ku join pitkästä aikaa sata kuppia kahvia. Illalla oli tosi öklö olo ja maha meni just ennen nukkumaanmenoa ihan sekasin. Yöllä kävin kerran oksentamassaki. Esikoisen serkkutyttö oli oksentanu koko yön. Toivottavasti ei nyt mitään mahatautia tuu kellekkään muulle. Meilläkin ois huomenna poitsun sydämen uä. Sinne ois pakko päästä.
Kelan papereista: tuolla ne lojuu pöydällä puoliks täytettynä. Pitäis käydä kelassa kyselemässä, et kaivaako ne tiedon, mitä ne on viimeks maksanu, vai pitääkö mun kaivaa se tieto jostain ite. Mähän saan onneks samaa äippärahaa, ku esikoisesta, koska ei oo vielä kerenny kolmee täyttää. Vaikka palkka oli minimaalinen, on se kuitenki enemmän, ku minimi äitiyspäiväraha. 1.6. ollaan taas miehen kanssa virallisesti avopari! Loppuu tää "yksinhuoltaja-elämä" :)

heinis 24+6

Moikka!

Heinis, sullahan on tosi iso masu jo! Ihanan näköinen! Tuntuu, ettei oma maha ole kasvanut pitkään aikaan yhtään:-(

Tultiin just miehen kanssa uimahallista. Nyt teetä ja jätskiä ja pienet päikkärit ehkä. Mukavaa sunnuntaita kaikille! Aikooko joku valvoa katsomassa vaalituloksen ratkeamista?

T. Assari 22+3

Terve!

Puoliso tunsi tänä aamuna ekan kerran vauvan liikkeet! Oli ihan onnesta soikeana! Torstaina sanottiin neuvolassa, että saattaa mennä vielä pari viikkoa, ennen kuin hän tuntee, mutta eipä siinä paria päivää kauempaa mennyt.

TÖISTÄ: mä olen ajatellut ens viikolla käydä lääkärissä kysymässä, että saiskos sairaslomaa, kun ei esimiehen kanssa oikein mahduta samaan taloon enää nyt tän raskauden ja muutaman muunkin syyn johdosta - ei viitsis yhden esimiehen takia stressata ja riskeerata raskauden hyvää etenemistä. Sanoi mulle jo tuossa, että voisitko sitten olla pidempään pois töistä, kun jäät äitiyslomalle. Voi vitsit. Pitäis vissiin kans soittaa työsuojeluvaltuutetulle ja kysäistä, että mitä kaikkea mun tarttee sietää ja mitä ei.

TUKIVYÖSTÄ: mulle sanottiin neuvolasta, että sen saa sieltä ensin viikoksi lainaan, ettei tartte heti ostaa, kun se ei kuulemma kaikille sovi. Mutta en mä nyt ole ainakaan vielä tarvinnut.

VAALIT: joo ajattelin seurata, että miten käy.

Mukavaa alkavaa viikkoa!
Piri

Muistin virkistämiseksi sposti osote: heinikset07@hotmail.com
Mua ei politiikka kiinnosta yhtään ja tunnustaudun luopioks. En käyny edes äänestämässä. Taas tietty turha vinkua sitte mistään asioista, mutta ku mun mielestä kukaan ei aja kunnolla lapsiperheiden asioita, eikä itelle tärkeitä juttuja. Kaikki lupaa samaa, muttei kuitenkaan asioiden eteen taistele. Ja ne jotka lupaa ajaa lapsiperheiden taloudellisia asioita, ei ole edes ite kokeneet "köyhyyttä" lapsia hoitaessaan. Ja mun mielestä avopuolison ei kuulu elättää koko huushollia naisen jäädessä hoitovapaalle. Tosiasiassa niin se kuitenki menee. Se 298€ - verot ja lapsilisä ei todellakaan riitä koko huushollin ruokkimiseen tai edes puoleen vuokraan. Oma puhelinlasku ois kiva maksaa ja osallistua muihinki menoihin. Muutaman satkun tuloilla pakotetaan mies elättämään perhe, tai nainen menemään töihin. Vaihtoehtona on tietysti myös erota, jollon myös nainen tulee toimeen taloudellisesti. Aaargh, alkaa taas savu nousee korvista, joten poistun taka-alalle. Nöyränä, ymmärtämättä politiikkaa...

Helou pitkästä aikaa. päivät menee työs, ei sit jaksa enää koneella istuu : ) heh. Kävinpäs aamulla puntarilla, IIIIIIKS!! 10kg tullu painoa raskauden aikana. nyt viikkoja 25+0 .... Lenkillä käyn päivittäin..mutta se nousee :D kyllä sitä herkkuja tosin syyää,haha. Tullu taas mässättyä, kun vauvi haluaa ;) Onkohan normaalia noussa paino näi paljon,heh. Olin tosin alipainonen kun aloin odottaan, hmm. siitä voi johtua . Nyt sohvalle kölliin .

Huomenta!

Heidi, mäkin olin alipainoinen kun aloin odottaa, ja mulla on paino noussut yli 10 kg ja mulla kuitenkin vasta 22+4. Eli eiköhän ole normaalia.

T. Assari 22+4

Huomenta!

En oo kirjotellu ku ei mitää kerrottavaa. Huomenna vasta seuraava neuvola-aika. Kirjottelen sitte jotaki enemmä :)

Mutta yks asia alkanu rassaamaan tosissaan. Mun iho kuivuu aivan älyttömästi! Normaalisti se on paremminki hiukan rasvoittuva, mutta nyt raskausaikana ärsyttävän kuiva. Tuntuu että jatkuvasti pitää rasvata! Onko muilla samaa ongelmaa? Pelkään jo että jääkö mulle pysyvät rypyt tästä kuivasta kaudesta? ;) En nyt vielä kuitenkaa haluais aiheuttaa ryppyjä naamaan ku luulis nyt että tähän on joku ratkaisukin. Tokihan ne rypyt seuraa jokaista mutta ei tarttis ihan vielä ;) Oikeesti siis kiristää jopa. Pitää vissiin turvautua tosi rasvaisiin voiteisiin. Oon käyttäny tähän mennessä nivean kasvorasvaa mikä on ollu tosi hyvä mutta nyt tuntuu ettei se riitä enää. Sanokaapa joku hyvä voide joka kunnolla rasvoittaa ihoa ja imeytyy hyvin eikä jätä sitä voidetta kellumaan iholle?

Pienet ne on murheet mutta ei se hauskaa oo ku nauraessa kiristää naamaria ;))

Vointeja kaikille !