Heinäkuun mammat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noniin aamu! Jospa sunkin odotus pian palkittaisiin :) mulla on tullu limoja jo pitemmän aikaa, niistä vaan ei ota selvää mitä ne on. Verta niissä ei oo mukana. Täällä kans supparit jatkuu mutta ei ne kovin tiheään kyllä tule. Ja väsymys on valtava. Otan vähän väliä päikkäreitä. Pitäsköhän itseki käydä tarkistuttaan tilanne synnärillä, jospa vaikka lähtis homma käyntiin. Assarilla on kyllä tosi huippu tilanne! Kateeksi käy :)

Noo, ehkä mä vielä silti odottelen.... puuh...

t. tre joka myöskään ei enää muuta tee ku pällistelee täällä...

Moikka!

Kohta lähdetään synnärille ideana se, että vasta vauvan kanssa tullaan takaisin kotiin:-) Supistuksia tullut nyt kolmen tunnin ajan alle 10 minuutin välein, ja tosi kivuliaita, joten jotta en häiritsisi naapureita enää kauhean kauan karjumalla täällä, niin mennään sairaalaan;-)

Vointeja kaikille, ja tavataan Aamu sitten osastolla! Ja ei kuulemma oo ruuhkaa tällä hetkellä. En sitten tiedä, miksi ovat niin vastahakoisia ottamaan mut sinne sisälle.

T. Assari 38+6

Onnea matkaan Assari ja nyytin kanssa sitten kotiin! :). Helpottava tieto, että siellä alkaa noi ruuhkat helpottaa. Täällä tosin meni kaikki tuntemukset ohi, eli enköhän mä täällä vielä ole yhtenä kappaleena,kun sä olet jo kotona käärön kanssa.

Taas kuuluu ihme napsumista alavatsasta.... mitä lie....

Aamu73,

Onnea Assarille matkaan! Yleensä se kohdunsuun ärsyttäminen auttaa asiaan. Niin kävi myös mulla :) Varmaanki sen takia ottavat hanakasti vastaan, ku mulle sanottiin ettei ne kivuliaatkaan supistukset aiheuta yhtään mitään ennen ku niitä tulee ALLE 5 min välein. Hullua vaan, ku kaikissa opuksissa lukee, että sairaalaan on lähettävä, ku supistuksia tulee säännöllisesti muutaman tunnin ajan 5-10 min välein.

Paljo supisteluja niitä kaipaaville! Tiedän, että mitä enemmän niitä lapsia listalle syntyy, sitä kärsimättömämmäks oma odotus käy. Jaksamisia!!!

Meillä poju on nukkunu muutaman yön ihan yllättävän hyvin. Lattialla vaunukopassa ei oikein tykkää olla. Oonki ottanu sen tissille viereen ja yleensä nukahtanu. Siinä se onki sitte uinunu vieressä. Onneks kohta päästään muuttamaan, niin saa pinnasänkyyn nukkumaan. En haluu totuttaa kuitenkaan viekkuun. Äsken oli pikkujätkä kolme tuntia hereillä! Nyt taas uni maittaa. Huomenna tulee neuvolasta täti käymään. Tuo jo neuvolakortin ja d-vitamiinit. Esikoisesta ei kotikäynnillä tehty muuta, ku punnittiin poika ja paineltiin kohtu. Ilmeisesti ne nyt antaa kaiken heti, ku käynnit neuvolassaki on harvemmin tän toisen kanssa. Oon jo nyt miettiny, että taidan ottaa kierukan. Pillereistä musta tuli viimeks ihan pirttihirmu. Mun osalta meidän lapsiluku on täynnä, niin tollanen pidempiaikanen ehkäsy on varmaan paras ja ennen kaikkea halvin. Synnyttää kyllä voisin vielä uudestaanki, koska siitä jäi ihan mielettömän positiivinen kuva mieleen. Ehdottomasti kokemuksista paras!! Tänään tuli jo seurakunnan paperitki. Nimi taidetaan antaa suoraan maistraattiin ja pidetään ristiäiset kuhan on päästy asettumaan taloks uuteen kämppään. Nimi on kuitenki jo kaikille kerrottu. Esikoisesta sitä salailtiin loppuun asti, paitsi kummeilta. Nyt meillä on kummi ongelmaki. En tiedä yhtään ketä edes pyytäis. Muutama ystävä olis vaihtoehtona.. Saa nähä millon tulee kutsu isyyden tunnustukseen. Niin joo ja sairaala muisti 110€:n laskulla! Tarkistuskäynti neljäs päivä ja koska mentiin sairaalaan ennen 00:00, maksu siltä päivältä ja kahen päivän lasku. Sairaala rikastuu.

heinis ja pikku-Jii 6pvää

Huomenta!

Oli kiva lukea heiniksen synnytystarina :). Luulen että pääsen pian itsekin kyseisiin puuhiin. Mulla supisteli koko yön taas ja nytkin 5min välein ja nämä tuntuu melko napakoiltakin. Toivon tietenkin että jatkuisivat säännöllisinä kokoajan niin pääsis sitte sairaalaan edes näytille kunhan mies saapuu töistä viiden aikaan. Painokin pudonnut KILON, oon kyllä pannu merkillekin ettei oo pahemmin ruokapuoli maittanut kun on ajatukset vaan tulevassa synnytyksessä. Sitä vaan haahuilee menemään ja syö jos muistaa...

Juu, otanpa nyt rauhallisesti ja odottelen miestä kotiin. Saa nähä miten käy, turhaako taas kaikki höpötys ;) neuvolassakin pitäis käydä näytillä iltapäivästä.

t. tre 39+2

Toivottavasti Tre pääset jo tosi toimiin. Mulla tuli viime yön elämäni ensimmäiset kipeät supparit, mutta ne ei kauaa kestänyt. Mutta siinä tuli ensimmäisenä mieleen, että ei jumankauta, tällaistako pitää sitten tosi toimissa kestää varsinkin kun ne kestää sen yli 30s kerralla! Ja sullakin tre noita kipeitä on ollut jo ties kuinka kauan, huhuh!
Muuten yö meni hyvin pitkästä aikaa. Tosin nyt aamupäivän oon kärvistellyt närästyksen kanssa ja vatsa ollut sekaisin. Tänään on pakko lähteä vähän ulkoilemaan kun säätkin sen sallii.. Toivottavasti sais jotain aikaiseksi tuolla masussa. Vauveli on kyllä liikkeissään rauhottunut huomattavasti, joten kyllä silläkin alkaa olemaan ahtaat paikat.
Saa nähdä tuleeko sulla tre vauveli 13. päivä ja perjantaina :)

Aamu73 ja Onni 39+4 tai 40+1

hei!
onpas täällä säpinää... mahtavaa!
Mä en kerkeä lukemaan kuin nopeasti... on niin paljon hommaa ja vieraita tulossa taas;)
Mutta kaikille jotka ruopii lähtökuoppia paljon tsemppiä! Synnytys on ihanaa, oikea asenne vain mukaan niin hyvin menee. Ja toki toivotaan kaikille hyvää kätilöä, silloin kaikki sujuu kuin tanssi.

Terkkuja
Nuk ja tytöntyllerö reilut 3vkoa

Jannitys tiivistyy.. Taalla ei kerrassaa mitaan merkkeja, saas nahda kauan menee :) Teilla joilla supistelee joka paiva, onko ne kipeita supistuksia? Mulla ei tee yhtaan kipeeta, ainoastaan maha menee ihan kovaksi. Mia on varmaan synnyttanyt jo kanssa uutisia odotellaan uudesta kanadansuomalaisesta! t.Lavine

Lavine, mulla ei kanssa ole ollut mitään suppareita ennen viime yötä. ELi viime yönä tuli pari kipeetä ja nopeaa supistusta ja se kipu kyllä pääsi yllättämään. En olis uskonut että ne tuntuu niin kovin. Joutui mies raukan kättä puristaa oikein kunnolla. Muuten ei oo ollut mitään tuntemuksia. Tosin tänään on koko lantion aluetta vihlonut ja juilinut varsinkin kun vauveli kääntelee kylkeä. Ja vatsa on toiminut kiitettävästi varsinkin aamupäivät. Mia on varmaan kanssa jo saanut käärönsä. Onkos muuten siellä päin maailmaa tapana olla sairaalassa kauankin synnytyksen jälkeen?

Aamu73

Hei ja Onnittelut kaikille vauvelinsa saaneille, itse en ole ehtinyt lukea viela muiden kuulumisia. Meille syntyi iso poika sunnuntaina. Huh, olihan se hommaa ja synnytyshetkella tuntui, etta ei enaa ikuna!! Mutta kylla se on niin mahtava tunne, kun se vihdoin sielta putkahtaa ulos. Mitat siis 4.48 kg 53 cm ja voitte arvata, etta mulla paikat repes kiitettavasti, tikkeja siis tarvittiin reilusti ja perapukamatkin sain pahat. Nyt siis tosi vaikea olla, ei voi istua eika paljoa olla jalkojen paalla. Alku on ollut raskasta, kun poitsu joutui ensin happikaappiin, ensin oli sokeriarvot alhaalla ja hengitys jutuissa oli ongelmaa, mutta nyt kaikki silta osin hyvin. Ollaan paasty nyt kotiin, mutta joudutaan ramppaan labrassa ja lekurilla, kun poitsulla on keltaisuutta. En tieda suomen kielista termia jutulle, mutta nyt sita seuraillaan ja katotaan tarviiko laittaa lampolamppujen alle tai aloittaa laakitysta. Yleensa kuulemma lukemat ovat huipussa juuri 4 ja 5 paivan aikana syntymasta. Maitoa ei tule viela paljon, joten vastinetta olemme antaneet lisaksi oisin. Meilla yot siis valvotaan ja syodaan, paivat ovat rauhallisempia. Univelka on valtava, mutta sekin varmaan tasoittuu, kun paasemme tasta sairaalassa laukkaamisesta ym. Synnytys kesti niin, etta oltiin 4 yolla sairaalassa ja 11:16 sitten syntyi. Paiva pari ennen oli kylla todella kivuliasta alavatsassa ja selassa, ei ihmekkaan, kun oli niin iso motkale. Kun olin sairaalassa, supparit tulivat noin 2-3 minuutin valein, mutta en ollut auennut ollenkaan. Sitten lampimaan altaaseen, jossa vierahti monta tuntia. Ja kun vihdoin tsekkasivat avautumisen, olinkin yllattavasti avautunut niin etta paastiin tositoimiin ja nain ollen en saanut haluamaani epiduraalia. Mutta tassa sekava pikainen selostus, kayn piakkoin lukemassa muiden synnytyksia, joita varmasti on tullut tassa ajassa. Tsemppia kaikille viela odottaville, keratkaa voimia koitokseen!!! t, mia ja poitsu 5 paivaa

Onnea mialle ja poikavauvalle :) Ja paljon voimia arkeen. Yritä nukkua aina kun poikakin nukkuu niin saat voimia ja nukuttua univelkaa pois.

Mulla oli eilen neuvola ja katsottiin tilanne, olen jo reilulle kahdelle sormelle auki eikä tosiaan kanavaa ollenkaan. Eilen supistukset sitte iltaa kohden laantuivat ja nyt tunti sitten heräsin ja auts, nyt tulee melko napakoita. Varmaan ei kauaa mee. Jospa kuitenki huomiseen niin ei tarvi ottaa tätä epäonnenpäivää vastaan ;);)

Auuh, mitä tää taas. Tosi kipeää sattuu. Ihanaa ja kauheaa yhtaikaa. Ilmoittelen jos tämä tästä VIHDOIN lähtis :)

t. tre 39+3

Mä olin ihan varma, että olet Tre jo saanut vauvelisi! Onnea mialle isosta pojasta:)

Täällä itse kärvistelen taas kerran pahanolon kourissa. Viime yöstä sain nukuttua kahteen asti ja siitä asti sitten valvonut.... Alkaa olee oikein haamuolo. Tänne ei sen kummempaa.... Toivottavasti pääset tänään tre tosistoimiin. Tsemppiä!

Aamu73 ja Onni 39+5 tai 40+2

kysyit supistuksista.Mulla ei ollut ainuttakaan kipeää, eikä harjoitussupistusta koko raskausaikana muutama vuosi sitten. Kaikki puhuivat suppareista ja mulla ei ollut mitään hajua miltä pitäisi tuntua. Sitten yksi aamu rv 39+5 meni lapsivedet ja silloin tuli ekat supparit. Saas nähdä miten nyt käy, la. elokuun alussa.

Terve!

Onnea Mialle pojasta! Olipa pojalla jo kokoa! Itse sitä toivoo, ettei vauva kasvais kauhean suureksi, kun pelottaa, että entäs jos se ei mahdukaan tulemaan läpi...

Täällä ei vielä kummempaa. Alavatsaa vihloo välillä, mutta ei mitää kunnon suppareiden tapaisiakaan ole ollu nyt muutamaan päivään,limatulppakaan ei ole irronnut.

Mites muuten te, jotka olette jo vauvan saaneet tai tiedätte sukupuolen, niin onko teillä ollut sitä linea negraa? Eli kun kuulee aina sanottavan, että jos se on, niin tulee poika. Ajattelin vain, että onko pitänyt paikkaansa?

Piri

Heippa taas...

Ihanaa, että täällä on vielä muitakin odottajia :). Meille siis odotetaan 100% varmasti poikaa ja linea negra tuli tässä pari viikkoa sitten esiin. Tosin ihan haleena ja ensin vain alavatsaan, mutta nyt on sitten ihan tonne rintoihin asti.
Mulla oli eilen ihan hirveen kipee häpyluu... ELi hyvä että pääsi kävelee. Joutui painaa siitä koko ajan. Ja sitten noitten jenkkakahvojen kohdalla tuntuu koko ajan pistävä kipu. Siinä on tän hetkiset oireet. En tiedä sitten, mutta mulla on jotenkin sellanen olo, että jotain alkaa tämän viikonlopun aikana tapahtumaan. Toivottavasti ei ole vain toiveajattelua. Niin ja yöllä kun olin hereillä niin vatsa piti taas koko ajan sellasta ihmeellistä napsumista. Nyt koko ajan vatsan yläosasta. Olin ihan varma, että kohta menee lapsivedet, mutta ei.. Kuuluukohan se napsuminen kohdun kalvoista vai vauvan jaloista tai jostain....? Onkos muilla tällaista napsumista?

Aamu73

Mulla kans napsuu melko paljonkin ja oon ihmetellyt mitä ihmettä se on. En muista aiemmissa raskauksissa olleen vastaavaa. Mulle ei oo tullu tässä raskaudessa ollenkaan sitä viivaa. Aiemmissa on ollut. Nyt se loistaa poissaolollaan.

Sain eilen painoarvionkin vauvasta, 3400grammaa. Kuvittelin että hiukan isompi ja voihan se todellisuudessa sitten ollakin isompi, eihän nuo arviot täysin pidä paikkaansa mutta voin olla luottavaisin mielin etten mitään jättiläistä ole ainakaan synnyttämässä :) Suoli on toiminu tosi hyvin nyt ja mitä oon seuraillu nii 4min välein supistelee ja osa sattuu !

Nyt kyllä sulle Tre tulee lähtö hetkellä millä hyvänsä! Täällä ollaan sittne hengessä mukana. Oli kyllä vähän harmi, että en ehtinyt samaan aikaan Assarin kanssa synnärille, meillä kun oli sama osoite sinne :). Siellä ollaan varmaan jo onnensa kukkuloilla ja varmaan pääsevät jo nyt viikonloppuna kotiutumaan. TOivottavasti heillä on kaikki mennyt hyvin.
Meillä kanssa odotetaan suht pikkuista poikaa, eli noin 3-3,5kg eli ei ainakaan nelikiloista ole tulossa. Kohdussa on kuulemma paljon tilaa vauvelin kasvaa....:)

Aamu

Onnea Mia!! Sa et tainnut tietaa vauvan sukupuolta, mutta poikaa veikkalit? Milla teille on tehty painoarvio, meinaan,etta tehdaanko se vaan ultran yhteydessa. Mun laakari ei ole vikan ultran jalkeen sanonut painosta mitaan. Aamu kysyit kauan taalla sairaalassa, lapsen syntymahetkesta meilla vakuutus kattaa 48 tuntia jos sektio niin 96. Eli 3 paivaa ollaan suunnilleen sairaalassa, eika siis eka synnyttajaa pideta pidempaan. Jos lapsi tarvii hoitoa edelleen niin laittavat aidin pois ja pitavat vauvan viela sairaalassa. Taalla tosiaan systeemi vahan erilainen noine vakuutuksineen. Me maksetaan vakuutusta 50$ kuussa ja omavastuu raskaudesta ja synnytyksesta tulee olemaan n. 2000-3000$ hujakoilla. Laakariin oon kylla ollu ihan tyytyvainen, kivaa sitten joskus (!!?) verrata systeemeja jos tulee Suomessa toinen.

Mulla on ummetus tullut kuvioon,vauva ilm.painaa suolta tai jotain. Mutta mitaan limoja yms. ei edelleenkaan ole! Tsemppia odottajille viela!