Heinäkuun mammat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2.7. Heinis 27v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44cm 2220g
25.6. Karvakuono, poika 47,3 cm 3045g
25.6. Wera, tytto 45 cm, ja 2675g.

Päivitin listaa omalta osalta. Kohta tulee lisää päivitystä =) Koko yön oli supistuksia 5-15 minuutin välein. Kahen aikoihin vessassa käydessä tuli verta ja limaa pyyhkästessä ja aamulla oli sama. Soittelin yöllä sairaalaanki, mut antoivat ohjeen, et sitte vasta paikalle, ku alkaa käymään kotona olo sietämättömäks. Yhtälailla ne mua hoitaa siellä, ku pystyn itteäni hoitamaan kotona. Nyt vaan odotellaan, että supistukset tiivistyy. Aikalailla niitä on koko aamun sadellu viiden minuutin välein, joten uskallan jo luottaa siihen, että nyt se alkaa sieltä syntymään.

Mansikkakakkua lähetään nauttimaan mummille ja papalle ja jätetään poju varmaanki samalla reissulla sinne. Tai ainakin otan kaikki kamat mukaan, että siltä reissulta mentäs sairaalalle.

Miallekkin onnea synnytykseen! Limatulppa enteilee aina synnytystä muutaman päivän sisään. Meillä sairaalassa ei ainakaan suolen tyhjennystä tehä automaattisesti. Pyytäessä sen saa ja jos ei oo tyyliin ulostanu koko päivänä. Mulla on ainakin nyt suoliki tyhjentyny.

heinis 40+2 ja toivottavasti kohta POKS!

pitkästä, pitkästä aikaa pääsen koneelle...iloisia uutisia täältäkin! Meille syntyi poika 23.6. (3,0kg ja 49cm). La olisi ollut vasta 17.7, mutta päättikin tulla Juhannusyönä meitä ilahduttamaan!
Synnytys meni hyvin ja poika voi oikein hyvin, nukkuu ja syö paljon!
Onnea muillekin vauvautuneille ja onnellista loppuodotusaikaa muille!

Jossu + pikkukaveri

Onnea jossu78:lle pojasta! :) Ja heinikselle paljon onnea synnytykseen ja synttäriä!!Selvästi on synnytys käynnissä jos vertaki jo tulee. Mahtava homma :)

Mulla on supistellu tosi paljon nyt pari päivää ja tänään tunsin yllättäen että lapsen pää valahti ihan alas. Semmonen paineen tunne kokoajan ja liitoskivut auuuuh. Mää oon vakavasti harkinnu synnärillä käyntiä että tutkisivat tilanteen ja vaikka ultraisivat ettei mitää häikkää oo ku tuntuu niin epänormaaleilta nuo hermosäryt. Jospa ois homma jo siinä pisteessä että lähtis vauva syntymäänkin. Mutta en siis oo lähdöstä vielä 100%varma :)

Täällä kauhee helle, kuuma meinaa olla. Huhhuh. Huomenna ois neuvola mutta jää menemättä jos niinki hyvin kävis että mukamas synnyttämään lähtisin.

Tsemppiä kaikille ja onnea synnytykseen itse kullekin kunhan sen aika koittanee :)

t. tre 38+1

Jossulle onnea!

Ja Trelle edelleen voimia kipujen kanssa! Käy ihmeessä siellä synnärillä, jos vaikka tilanne olis sellainen että saisi synnytyksen jo käyntiin.

T. Assari 37+6

Onnea Jossulle vauvasta! Ja heinikselle onnea synttarina (taalla ois sulle ilotilulitukset joka vuosi,usa its.pv!) ehka heinis onki seuraava, janna, etta listan loppupaasta on jo aika moni saanut vauvan. Itse kavin eilen laakarissa, vauva on nyt tipahtanut alas, mutta kohdunsuu kiinni, eika mulla ole mitaan limaa tullut tms. Jannaa kylla!

Heippa!

Heinikselle tosiaan onnea synnytykseen ja toivottavasti saamme kuulla iloisen synnytystarinan pikapuoliin. Jossulle onnen pikkumiehestä ja onnea koko perheelle.

Viime yö meni kuulostellessa vatsan vihlontoja, joten ei tullut nukuttua sitten aamu kolmen. Käytiin ostaa jäähdytyslaite kotiin, kun tuntuu,että tänne sisälle paahtuu! Nyt on alkanyt tosiaan tuntumaan paineen tunnetta tuolla alapäässä ja tuntuu, että jalat ja koko kroppa puutuu pienemmästäkin ponnistelusta. Perjantaina ajattelin lähteä vielä Hesaan ostoksille, jos olo vaan sen sallii.
Miten muuten muilla, tarkistettiinko teillä LA np-ultrassa vai rakenneultrassa. Meillä toi 15.7 LA on katsottu np-ultrasta. Rakenneultra ja 4D-ultra oli sitä mieltä, että LA olisi 10.7 eli ensi tiistaina. Saapas nähdä mihin tää osuu. Toivottavasti vaikka jo tähän viikonloppuun :). Maanantaina sitten taas neuvola, jos ei ole mitään tapahtunut.

Aamu73 ja Onni 38+3 tai 39 tasan

Hei
Onnea Jossulle vauvasta. Tsemppia Heinikselle synnytykseen ja voimia. Toivotaan, että pian kuullaan vauva uutisia kaikilta muiltaki. Meilläki tulee Assarin kanssa 38 vko täyteen huomenna.
Täällä kärsitään kauheista makean tuskista. Kokoajan tekee mieli jääteloä ja karkkia. Ei se auta pakko vain yrittää olla ja kärsiä. Ens viikolla pyydän jotaki tuomaan synnärille karkkia ja jäätelön. Nauttikaan te ketkä voitte täysin rinnoin kaikista herkuista.
Mie kävin vyöhyketerapiassa. Sain oikein kunnon hoidon toivottavasti hoidolla on semmoinen vaikutus, kun on tarkoitus eli sais käynnistyä nyt sitten ihan luontojaan.
Limoja en ole vielä bonganu meillä on äitillä synnytys käynnistynyt melkein samoiten, kun limatulppa on irronu.
Mie kävin just samalla reissulla ostaan emman sitterin vauvalle eli nyt on pienokaisella sitten kaikki valmiina. Tuleva mummi sen sitterin halusi ostaa ja miehän en tällä kertaa kieltäny.
Voi kyllä alkaa iteläki pikkusen jo jännittään tuleva koitos, kun täällä ketjussa tuntuu, että tapahtuu koko ajan jotakin. Taidan tässä ottaa pienet päikkärit ja lähen sitten hakeen koiran kotia, kun ilma vähän jäähtyy.
T.sara 37+6

Iltakuulumisia:

Kotona vieläkin. Outo homma. Nyt on toistaiseksi ollu hiljaista noiden liitoskipujen kanssa, mutta tilalle on tullu valtava paineentunne. Vauva painaa nyt molempia nivusia ja kävely sattuu muttei jalat kramppaa. Suoli pelannut oudon hyvin tänään myös. Ruoka ei maistu. Supistukset ei oo ollu kovin säännöllisiä mutta veikkaan että iltaa kohden säännöllistyvät taas.

Lisäksi semmonen fiilis että verenpaine ois koholla ku on paineen tunnetta päässäki. Toki voi johtua helteestäki. Jalatki ihan turran tuntuiset vaikkei niissä turvotusta näy. Sormukset mahtuu myös. Vitsit, kokoajan paskattaa :)

Mietin päivällä sitä että voiko lapsi syntyä vaikkei lapsivedet olis ensin menneet? Paniikki iski ku aattelin että jos se tuon paineentunteen ilmaantumisen myötä lumpsahtaa maailmaan! Jos vaan saan miehen kans lastenhoidon järkättyä nii kyllähän me tänään käydään sairaalassa. Vai pitäskö se odotella VIELÄ radikaalimpia juttuja? Kuten verenvuotoa? lapsivettä? sairaan kipeitä suppareita? Nuita ei vaan oo aiemmissakaan raskauksissa tullu nii hmmm....

No tässäpä mietteitä :)

tre

Iltaa! Koko päivä oltiin mun porukoilla ja odoteltiin, että olotila käy sietämättömäks. Lopulta kävästiin äippäpolilla, ku halusin saada tiedon kohdunsuun tilanteesta. 7 minuutin välein piirty supistuskäyrää (n. 100, en tiedä mitä tarkottaa). Kohdunsuu jopa sormelle auki, tosi tosi takana ja kanava jäljellä! Että ompas ollu helvetin tehokkaita supistuksia. Niitä on kuitenki tullu koko päivän melkein viiden minuutin välein. Nyt on alkanu taas hiipumaan. Ukko oli aivan turhaan kotona jo tän päivän. Voitte vaan kuvitella kuinka paljo mua v:tuttaa. Ilmeisesti mun kroppaani ei vaan oo sunniteltu synnyttämään...

Onnea jossu! Lisään sut kohta listalle päivitetyin tiedoin.

Lavine: oon joskus haaveillu pääseväni jenkkilään synttäriks. Just itsenäisyyspäivän juhlinnan takia. Olis kiva kuvitella, että kaikki juhlistaa mua ;)

Mä en kyllä jaksas kauheen montaa yötä vähillä unilla, supistusten kanssa. Sori kaikille omanapasuuteni.

heinis 40+2

2.7. Heinis 27v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44 cm/ 2220g
23.6. Jossu78, poika 49 cm/ 3000g
25.6. Karvakuono, poika 47,3 cm/ 3045g
25.6. Wera, tyttö 45 cm/ 2675g.

Onnea Jossulle pojasta. Nyt onkin kaksi poikaa ja kaksi tyttoa. Janna nahda mika on sitten lopputulos!!!
Heinikselle paljon tsemppia synnytykseen, yrita kestaa ei se ole enaa kaukana.
Mun synnytys ei kai ollutkaan niin lahella kun luulin. Limat jatkuu seka kuukautiskipu tunteet, mutta supistele ei. Luin tarkemmin limatulpasta ja vuodosta, etta synnytys yleensa alkaa paivan tai parin paasta niiden ilmaannuttua, mutta on verestavaa. Eli mulla ei ole verta nakyvissa, joten nakojaan oli vaara halytys. Pitaa vaan karsivallisena odotella ja yrittaa kayda kavelylla ym. Tanaan 30 lamminta, taidan lahta altaalle. Olen kasittanyt etta niin kauan saa uida, kun ei lapsivedet ole menneet.
Lavine; meilla oli taalla itsenaisyyspaiva maanantaina. Se meni remontin merkeissa, mitapa sita kun ei ole sukulaisiakaan kenen kanssa juhlia! Sitteri on ostettuna, baby bjorn mallia, on kuulemma ollut paras ostos, jos ystaviin uskominen. Tsemppia ja Hyvia hermoja toivottaa, Mia

Mia, no ei sullakaan kauaa mene.Taalla sataa lomottaa, niin etta tulee roikuttua netissa. Ma olin tsekannut myos baby bjornin sitteria, mutta sen hinta vaan vahan hirvittaa, onko se 1-2-3 sitteri, missa kolme asentoa ja sellanen puulelu siina, se maksaa taalla sen 100$..Mita sun kaverit on kehunu siina? Taalla kaikilla tutuillsitterit missa vibraominaisuus, siina sita ei olekaan. Jaahas, jos sais jotain aikaseksikin tanaan, muutakun netissa surffaamista! :)

Lavine; Kysyit tuosta sitterista. En sen kummemmin kysynyt miksi tuosta baby bjornista tykkaavat, muutakun etta lapsukaiset tuntuu viihtyvan siina hyvin. Tarina juttua en kylla ostaisi, niita on kylla taalla tarjolla jos minkalaista. Tama keikuttaa kivasti kun lapsi heiluu, mutta on silti jamakka ja turvallinen seka kasittaakseni menee aika pitkaan. Who knows, mulla on muutama eurooppalainen juttu itella ollut mielessa, just toi sitteri ja sit kun lapsi kasvaa niin stokke;n syottotuoli on must, ei valia vaikka maksaa, koska sen saa sitten myohemmin tuoliksi. Ja jos vaikka toinen pienokainen joskus siunaantus niin sitte olis naa valmiina. Mutta katsoppa ihmeessa netista kaytettyna noita baby bjornin sittereita, ne ei mene miksikaan kaytossa, jos eivat ole ikivanhoja. Ainakin naissa uusimmissa on ne puulelut ja asentoa voi muuttaa. Varit naytti olevan ruudullinen tummansini-valko, tummansininen ja musta-punainen. Loysitko muuten jo ne rattaat? Kyselee, Mia

Huomenta !
Onnea Jossulle poikavauvan johdosta !
Nukalle Onnentoivotukset kotiinpääsystä; mahtoi tuntui hienolta !
Täällä meillä oli eilen SIETÄMÄTTÖMÄN kuuma, 27 astetta pahimmillaan varjossa. Nuppu oli yöllä sitten tosi levoton. Siis halusi ruokaa koko ajan , ja sitten tuli vatsavaivoja. Mies sitten kanniskeli, ja taputteli että sai kakan luistamaan. Aamulla kun heräsi töihin, niin oli tosi läskit silmien alla. Mulla tuo sektiohaava on arka , kun siihen alkaa tunto palaileen. Kyljellään ei kestäisi olla, mutta pakkohan se on välillä.
Mulla on maidontulon kanssa silleen, että ekaksi luulin ettei tule maitoa, ja sitten kun alkoi nousemaan, vauva ei osannut imeä, enkä mä imettää, ja rinnatkin tuntui vääränmallisilta. Nyt on käynyt sillätavalla, että kun vauva on rauhassa mun sylissä tai itkee, niin maito alkaa valumaan.Jee, vauva osaisi nyt sitten imeä, mutta siinä vaiheessa kun mä saan aseteltua itseni sellaiseen asentoon, valuminen loppuu.
Meidän vauva on tosi kova mönkimään. Ei uskalla jättää hoitopöydälle,, eikä ilman tyynyviritelmiä meidän sänkyyn kun hiilaa itseään toiseen paikkaan. Jos laittaa mahalleen, kääntyy kyljelleen ja selälleen. Nuppu oli jo masussa liikkuvaista sorttia, ultraaminen kesti aina sen takia, kun ei pysynyt paikallaan. Naurattaa kyllä, että on äitiinsä tullut, kun maanantaina oli sektio, niin keskiviikkona aamupäivästä oltiin jo kotona. Sitteriä en ole hankkinnut, kun meillä on niin hyvä tilanne, että vaunuja voi sisällä liikutella huoneesta toiseen, ja vauva on vaunuissa silloin kun puuhailen omia hommia. Rattaissa kun on suojat, jotka pujotan sisään tullessa. Suojaa hyvin kyllä, ja ei tule lattiaan mitään jälkiä, vaikka on parkettilattiat.
Sitteri on mun mielestä vähän isommille vauvoille, esikoinen tosin oli jo ihan alusta, mutta silloin oli huushollikin erilainen.Ja lattialla on vetoa aina, varsinkin kun on pakko pitää ikkunoita auki, että ilma vaihtuu edes vähän.
Meidän ajokoiran pentu on ihan sekava vauvan tulon takia. Siis ihan perseestä. On tosi levoton koko ajan, ei ole hyvä sisällä, ei ulkona. Ulisee , vinkuu yms. ja kun meille tulee vieraita niin pissaa välittömästi. Ollaan nyt hoksattu, että koiran on parempi olla ulkona ulisemmassa vieraiden aikana,kuin sisällä ku.....massa sisällä. Siis se ulina riipii hermoja. Mä ehdotin miehelle, että jos maksaisin hälle koiran hankintahinnan ja saisin viedä sen piikille...Siis niin tuo otus kiristää hermoja. Muten olisikin ihan melkein täydellistä. Paitsi että mies ei voi pitää isyyslomaa kun on yrittäjä, ja muutenkin hänellä on aina joku projekti sitten menossa. Eieln osti vanhahkon asuntovaunun, jonka kanssa sitten värkkäsi yömyöhään, ja sitten kanniskeli vielä Nuppua, ettei olisi ihan mun kontolla. Meillä on sitten vielä kattoprojekti, eli vanha palahuopa pois, ja uusi tilalle. Ei siinä mitään , mutta kun miehen piti sitten saada siihen koko talon mittainen terassikatos. No, katos on valmis, mutta odottaa sitten katemateriaalia. Jos sitä pystyisi ensiviikolla vaikka jo auttamaankin. Saa nähdä, miten paranee. Itseään ei kannata kuitenkaan rikki repiä, ja saada ikuista vaivaa.
Juu.Tässäpä näitä kuulumisia ...
Toivon nyt kaikille jaksamisia loppuajaksi. Ja vauvat syntyy kuitenkin lopulta jollakin konstilla, ajallaan kaikki.
T. Wera ja Nuppu 10 vrk

Huomenta!

Ihana kuulla weran vauva-arjesta,vaikka kauhean ruusuiselta ei aina kaikki vaikuta :). On vain vaikea ajatella, että itse pääsee kohta kokemaan saman. Mua jännittää tässä koko vauvahomassa eniten toi imettäminen. Tuntuu, että enemmän siinä on ongelmia kuin että se menis tosta noin vaan. Toivottavasti se itsellä alkaa sujumaan. Olen kyllä miehelle sanonut, että se saa sitten hoidella vieraat, kun tullaan laitokselta ja pitää huolen, että mulla ei ole sitä yleisöä sitten pilvin pimein kun opetellaan Onnin kanssa imettämistä.
Meillä kanssa mies yrittäjä, mutta kun toi oma raksa alkaa tossa heinä-elokuun vaihteessa, jää hän tähän kotiin sitä rakentamaan, joten on ainakin kotona, vaikka onkin töissä. Tosin joutuu kyllä välillä käydä muita projektejaan katsomassa,mutta pääsääntöisesti kuitenkin on kotona.
Mialle kyllä olen kade, jos on oma uima-allas pihalla! Olis niin ihana pulahtaa uimaan kun siltä tuntuu... tai vain vaikka kastautumaan.
Mulla on verenpaineet nyt pysyneet ihan kurissa, joten ei mulla taida mitään raskausmyrkytystä onneksi olla. Se maanantainen paineen nousu johtu varmaan pitkästä ajomatkasta neuvolaan ja kuumuudesta. Mulla ei ole muutenkaan yhtään sellanen olo, että synnytys olis edes parin viikon säteellä tästä.

Ei malta odottaa, että pääsee tositoimiin.

Aamu73 ja Onni 38+4 tai 39+1

Hei
Täällä ei sitten tapahdu mitään synnytkseen viittaavaa. Ei supistuksia ei limoja ei mitään. Vissiin oottelen liian kovasti, että antais jonki startti merkin tuo vauva. Pikkuhiljaa alkais toivoon, että vauva sais jo syntyä. Olo on muuten kyllä ihan hyvä vatsaa ei enää kiristä ja purista. VAuvan liikkeet on rauhottunu ja en tunne niitä niin hyvin, kuin aiemmin.
Joo meilläkin joutuu mies kyllä muuttamaan arjen rutiineja ihan yllättävästi ei varmaan tajua mitä vauvan tulo saa aikaan ja minkälaísta työtä se lisää kotia. Ei sitä kyllä taida itekkään kovin tajuta, että mitä tapahtuu kahden ihmisen arjelle, kun tähän se kolmas kotiutuu.
Täytyy tässä lähteä vissiin ulkoileen ja kattoon ulko-ovia taloon. Sais edes sen tilattua ennen synnytystä. Niin ja jospa tuo vauva antais itestään jotaki synnytkseen viittaava, kun lähen tästä tuone helteeseen talsiin.
Onkohan Heinis synnärillä, kun on ollu siellä päin niin hiljaista.
T.Sara 38

Huomenia.

En sitte eilen illalla jaksanu lähteä synnärille, ajattelin että turhaa kaikki tyynni. Kipuja on ja suppareita mutta yön nukuin hyvin. Aamusta ne heti alkaakin sitte. Ja jos seison enemmän nii jalat kramppaa. Oon ihan ihmeissäni ettei liitoskivut oo eilen eikä vielä tänään ollu NIIN JÄRKYTTÄVIÄ mitä vielä toissapäivänä. Kun tunsin eilen sen lapsen laskeutumisen niin ne jotenki muuttui. (aijauts nyt tulee taas suppari) Ne liitoskivut on nyt tasaisempia eikä vedä mua makuuasentoon saakka vaan pitää kyykistyä vähän matkaa ja pystyy silti käveleen. Vähän kuin vanha mummo etukenossa :)

En tiiä mistä tää tunne johtuu mutta semmonen olo on ettei mee montaa päivää niin synnytän. Tai sitte tää on sitä niiin hurjaa toiveajattelua vain :)

Ajattelin tänään illemmalla tehdä munkkeja ja piirakoita pakkaseen. On tuo pakastin melko tyhjänä taas. Ois kiva jos olis valmiina sitte ku pääsee kotiin vauvan kans. Kertaalleen jo leivoin mutta kas kummaa, rasiat on tyhjänä taas :D

Pärjäilläänhän. Ilmottelen neuvolakuulumiset muutaman tunnin päästä.

t. tre 38+2

Onnea Jossu ja pieni!

Näin se vaan synnyttäneiden joukko alkaa kasvamaan:)

Meillä kaikki ok edelleen. Väsy on äippä mutta se lienee kuuluu asiaan:) en valita, niin kauan olen omasta nyytistä haaveillut. Onneksi tänään kävi yksi ystävä ja pääsin kauppaan, on taas herkkuja kaapit täynnä. Ruoan menekki on hurja! Mutta imetys vie virtaa ja hyvä niin, toivotaan että vie läskitkin!

Muuten, jos turvoksissa jalkoja niin kokeilkaas keräkaalia, veitsellä rikotaan reilusti ristiin rastiin kaalin pintaa ja sitten vaan nilkkojen ympärille: ah, ihana helpotus, viileys ja turvotuskin poistuu hetkeksi.

Mullahan tuli megaturvotus vasta synnytyksen jälkeen. ja kaalit on nilkoissa koko ajan.

Edelleen, tsemppiä synnärille!
t. Nuka ja pikkuneiti

Hei
Tuo kaalijutskahan vois olla ihan toimiva ratkaisu. Pittää käydä huomena kaupassa ja hankkia kaalia. Sitähän käytetään tisseihinki, kun maito alkaa nouseen vähän rauhottamassa oloa.
Kauhea väsymys iski kesken ovi kierron täyty tulla lepäileen. Tässä on paljon muistettavaa mitä pitäis toimittaa ennen synnärille lähtöä. En ole kertonutkaan isovanhemmille, että on ens viikolla käynnistykseen meno. Alkavat käydä siitä niin kierroksilla ettei niitä taida kestää. Tai sitten toinen on ne soittelee sinne synnärille koko ajan väliaikatietoja.
Koira sinne on kuitenki pakko viä hoitoon pitäis keksiä joku veruke miten sen sais sinne ujutettua jotenki sievästi.

Heips.

Neuvolassa oli kaikki ok. Pissa puhas, sydänäänet hyvät, verenpaine 128/75 ja painoa tullu nyt yht.9kg. Mulla on supistellu nyt useamman tunnin. Terkkaki huomas että tuleepa napakoita supistuksia kun siinä sydänääniä kuunneltiin ja sf-mittaa mittailtiin, se oli muuten 33.

Tosiaan nyt jännittää hiukan, mulla tosissaan supistelee. Just nyt tulee taas ja menee niin kovaksi vatta että ihan pistää. Edellinen tuli vain 3min sitten. Enimmäkseen ne on tulu 5-7min välein. Pitää nyt seurata jos ne alkaa tihenemään... neuvolassa käynnin aikanaki niitä tuli useampia ja terkka meinas että taidan lähtä tositoimiin.

Mutta senpä näkkee tässä. Olishan se ihana jos tämä odotus vihdoin palkittaisiin!!
(ja taas tuleee sup...)

tre taas

Heissan, mulla vahan painvastanen juttu kun Tre;lla...

Juu me kaytiin illalla harjoituskeikka sairaalassa. Soitin eka sellaseen nurse line:lle ja kysyin, etta tarviiko huolestua, kun liman lisaksi vuotaa lapsivetta. Se siina sit kyseli ja tuli siihen tulokseen et menna kaymaan sairaalassa ettei ole mitaan tulehdusta tai muuta. No sit kun mentiin sinne niin se laakari ei meinannut uskoo et on lapsivetta, koska sita tuli enimmakseen aina kun olin kaynyt pissalla ja nousin pontolta. Sanoin, etta tiedan kylla pissan, lapsiveden ja limojen eron...mut jaari jaari se siina selitti ja mua alko ottaan niin paahan, tunsin itteni niin tyhmaksi!!! No sit se kuitenki tsekkas sisalta ja sanoi, et taalla tuntuu molempia seka limaa etta lapsivetta. Lapsivetta kuitenkin paljon, joten ei huolta. Sit ne kyseli eiko ole supistellut, kohdun suu oli vain ihan vahan auennut (kai pikkurillille tai jotain) Sanoin et ei ole supistellut, mut selka on tosi kipee oikeelta puolelta ja menkkamaisia kipuja. No siina sitten makasin niissa kayrissa ja alkoi nakya supistelut ja siina tuskaisessa selalleen maku asennossa tuli ihan veet silmiin kun sattu niin perkuleesti selkaan. (pistivat mut vaarin makaamaan siihen, sankyahan voi saataa...) Anyway, painottivat vaan, etta pitaa sidetta, etta tuntee kylla jos lapsivedet menee kokonaan, eli tulla jos niin kay tai tulee verta tai supparit 5 minsan valein. Eli nyt sitten vaan odotellaan niita supistuksia. Alavatsaa ja selkaa kylla sarkee, mutta ilmeisesti en tunne muussa kun selalleen maku asennossa nuo supistukset. Mutta uskon, etta varmasti ne tulevat viela kivun kanssa ja voimakkaana piankin, ehka viikonloppuna...sorry taa oli omaa napaa, pitaa lahtea nelinkontin kun niin sattuu.
Tsemppia Tre, ei varmaan mene enaa kauaan, kun paasette tositoimiin. Kaikille muille myos hyvia hermoja toivottelen, sita tassa tarvitaan:-) T, Mia

Huomenta teille
Täällä ei yhä edelleenkään mitään synnyttämiseen liittyviä merkkejä. Oottelen vissiin liian kovasti.
Jokohan tähän ketjuun pian saadaan lisää syntyneitä vauvoja.
Pitäis keksiä tälle päivälle jotaki kivaa tekemistä. Leipoa ei kehtaa, kun nyttää ainakin vielä, että on tulossa lämmin päivä myös tänään. Pyykit on jo pesty ja perjantai siivous suoritettu. Täytyy tässä syödä pian ja lähteä kuitenki ulos lenkille.
Kauhea väsymys ollu nyt parina päivän tuntuu ettei pysy millään hereillä. Vois ottaa ruoan päälle pienet päikkärit ja sitten kartanolle nauttimaan päivästä. Harmi ei oikein uskalla uimaan lähteä, kun paikat on jo alkanu aukeamaan pikkasen.
Palataan taas tässä asiaan.