Heinäkuun mammat 14

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve!

Täällä ei vielä mitään uutta. Puoliso palas maailmalta, joten nyt saa vauva tulla milloin haluaa. Pitäis vissiin lisätä noita kävelylenkkejä joka päiväisiksi, kun silloin ainakin supistelee. Välillä tulee harjoitussuppareita kyllä muutenkin, mutta ei mitään kivuliaita.

Mä jo ajattelin, että listalla ois puolet jo synnyttänyt, kun alkoi niin vauhdikkaasti tuossa juhannuksen aikoihin, mutta nyt näyttää taas olevan rauhallisempaa. Toivottavasti kaikki pääsee synnyttämään heinäkuun puolella, ettei mene elokuulle...

Piri, jolla on taas toimiva netti kotona..
 
Huomenta

Täällä supistukset sitten hiipuivat eilisiltaa kohden ja yön nukuin kuin tukki. Nyt on taas supistellu mutta enpä jaksa välittää ja jotain ihme limoja tullu, ei tosin veristä.Mitä lie? Huominen ois kiva syntymäpäivä, 070707 :) mutta tuskinpa siihen pääsee. Siivosin just vessan ja alan kohta imuroimaan ja muutenki tekeen viikkosiivousta ennenku mies tulee kotiin. Sitte lähetään kaupungille ostoksille, jospa vihdoin löytyis mieluinen pinnasänky sun muuta kivaa. Illasta ajattelin sitte leipoa pakastimen täyteen kaikkee hyvää.

Tänne siis melko tylsää kuuluu. Harmittaa ku ei pääse synnyttämään mutta eipä tuonne laskettuun aikaankaan oo enää ku 11päivää. Listassa lukee että mun la olis 20.7 mutta se on 17.7 :)

t. tre 38+3
 
Tre, eiko nuo limat ole juuri lahestyvan synnytyksen merkit, nain olen kasittanyt.
Taalla on tosissaan alkanut kipuilut. Kavin taas sairaalassa mutkan, kun verenpaine oli yhtakkia pompannut ylos, joka on tahan saakka ollut enemmankin alhainen. Aamulla herasin puol viis ja sit alko ripuli...sit oli se laakari...joka tuumas, etta sairaalaan verikokeisiin ja pistivat taas monitoriin mista nakyi myos supistelut. Paasin onneks viela kotiin, koska verikokeet oli normaalit ja supistukset eivat tule viela saannollisesti enka myoskaan ollut viela auennut... Sunnuntaina uudestaan tarkkailuun, jos ei sita ennen synny. Nyt on niin vasynyt ja huono olo, etta taidan kavuta sangyn pohjalle. Piinailuja kaikille!!! T, Mia (LA tanaan)
 
Hei
Me saatiin pinnasänky yhdeltä tutulta. Mukava ettei ihan kaikkia tarvi ostaa uutena. Mialla on siellä jännittävät paikat toivotaan, että saat lapsen ihan piakoin.
Mulla ei yhä edelleenkään minkäänlaisia oireita. Menkka kivut on ainoat mitkä on tulleet niin ja valkovuoto on vähän lisääntynyt. Ois niin ihana, kun ois saanu vauvan tänään tulevan papan synttärinä. Tiistaina ois kuitenki se käynnistys katotaan miten onnistuu. Tuntuu ettei vatsa ole vielä edes laskeutunu joten en tiä onko lapsi ihan valmis vielä tulemaan.
Tänään taidan leipoa vielä jotaki pientä pakkaseen ja lähen tästä koiruksen kanssa kunnon reippaalle lenkille jospa sitten vauva sais vähän startti apua.
Ei muutako palaillaan toivotaan, että pian kuullaan lisää vauva uutisia.
T.SARa
 
Heippa kaikille! Tänään saatiin poika kotiin sairaalasta! Ihanaa! Viime yön vietin pojan kanssa osastolla vierihoidossa. Aika työlästä kun poika tosiaan syö rintakumin kanssa tissistä max 30ml ja sitten lopettaa. Sen jälkeen käyn lypsämässä pulloon loput ja hän jatkaa siitä... Onko kenelläkään vinkkejä miten tästä oravan pyörästä pääsisi joko/tai rytmiin? Kokeilenko edelleen sitkeästi aina ensin rinnalta ja kuinka kauan? Vai lypsänkö suosiolla valmiiksi pulloon? Maitoa tulee sen verran että se kattaa pojan tarpeen nyt muttei kauaa... Eli n.60ml saan rinnoista tulemaan aina kerralla eli 30ml menee suoraan suuhun ja n.30ml sitten pullosta... Vinkkejä kaipaillaan siis! Ihanaa saada poika kotiin, muuten on ihan varma olo ja autuas tunne katsella vauvaa omassa sängyssään, kotona, mutta pojan painonnousu nyt hieman jännittää ja kun vähän stressaan noita syöttötilanteita niin pelottaa että kohta multa loppuu maito kokonaan! Lääkäri keskolassa oli määrännyt pojalle syötettävän 75ml 7kertaa päivässä... Ite en kyllä saa menemään kuin n.60ml aina kerralla...

Maanantaina täytyy soitella neuvolaan jotta saadaan heti alkuviikoksi painokontrolli pojalle.

Jaksamista kaikille masun kanssa menijöille ja onnea kaikille jo vauvansa saaneille!

T:Karvakuono ja Aatu
 
hei karvakuono!
sama ongelma... pitäis mennä 60-70ml, mutta ei tämäkään tyttö jaksa syödä kun vain pirteänä tissiä. Yöllä ollaan pulloteltu kokonaan, ja näin nukkuu tosi hyvin.. ainakin vielä! yleensä syö 50-60ml. + ehkä tissiä ennen tai jälkeen. mutta syöttöpunnituksia en ole koskaan tehnyt...joten en tiedä paljonko menee.

tärkeintä on että märkiä vaippoja tulee, en oikein usko noihin maitomääriin kun nämä meidän ipanat on hiukka ennenaukaisia ja noi sairaalan mitat on laskettu suoraan painoa katsoen. Syntyyhän täysaikaisiakin pari kiloisia, jotka vamasti syö sen 75ml.

meillä on paino noussut pienemmälläkin määrällä. Se lienee kuitenkin tärkeintä.
mutta toki muakin pelottaa jääkö tää imetys osittaiseksi jatkossakin. no, silti yritän olla ressaamatta...tärkeintä on että saa tissimaitoa, pumppaamalla sitten vaikka!
ja toisaalta uskon ja toivon että kun voimia tulee lisää niin imetyskin alkaa sujumaan.
maitoa tulee ainakin tarpeeksi...luovutankin sitä.

sorry kirjoitus... mulla vain yksi käsi käytössä kun piiperoinen röyhtäilee sylissä!
 
Huomenta.

Te vauvojen kanssa kotiutuneet, onnea paljon vauvojen kanssa olemiseen :). Imetyksestä ootte jutellu niin oma kokemus on että mitä enemmän rintaa antaa vauvalle, sitä luontevammaksi se muuttuu ja sitä enemmän sitä maitoa heruu ja homma alkaa sujumaan. Jos pumppaa pulloon aina maidon, sitäkin toki voi harrastaa mutta kun se ei ole luonnollista, rintamaito alkaa loppumaan pikkuhiljaa joten jos haluaa imettää niin aina vaan tissiä suuhun. Ja imiessä maitoa tulee enemmän kuin pumpatessa pulloon. Tsemppiä!

Täällä on melko raivostuttavaa olla ja odotella. Vitsiläinen ku ei lähde lapsi syntymään. Ylihuomenna jo 39viikkoa eikä mittää tapahu. Tämä lapsi taitaa tykätä olla masussa, en jaksa uskoa että syntyis samoilla viikoilla kuin edellinen, eli ylihuomenna!!!!
Argh. Mitä ihmettä tässä tekis että sais synnytyksen käyntiin!? Lenkille lähtöäkään ei uskalla kokeilla ku on nuo hitsin liitoskivut vaivana. Siivoaminenkaa ei näytä auttavan ollenkaan.

Onkohan heinis saanut jo vauvan kun hänestä ei oo kuultu mitään moneen päivään? Muut?

t. tre 38+5
 
Tervehdys!

Tosiaan paljon onnea kaikille vauva-arkea eläville:-) Kiva lukea kuulumisia!

Heiniksellä taitaa tosiaan olla nyt tositoimet joko jo ohi tai sitten parhaillaan käynnissä.

Tre, mullakin alkaa pikkuhiljaa olla sellainen olo, että voi kun syntyis jo. Toivon kovasti, että pääsisit pian synnyttämään, jotta nuo kivut lakkaisivat! Itsellä jalat pettää kohta ja tuntuu, ettei missään asennossa ole enää hyvä olla:-( No, toivon mukaan ei enää kauaa!

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Me käytiin aamu-uinnilla tänään! Ihanaa!

T. Assari 38+3
 
Hei
Aattelin kans tre, että heinis on varmaan synnärillä, kun ei ole kuulunu mitään sieltä päin.
Täällä alkaa kans tuleen aika pitkäksi, kun oottelen, että vauva syntyis itekseen. Ei tarvis mennä tiistaina sinne käynnistykseen. Jotenki en pidä kovin luonnollisena tuota käynnistys projektia. Täytyy nyt kuitenki kokeilla sitä yhen päivän. En kuitenkaan suostu siihen, että aletaan käynnisteleen useana päivänä. En ole kertonu, kun miehelle tuosta käynnistyksestä alkavat muuten kaikki hermoileen ja käymään kierroksilla. Pitäis vissiin lähteä pyöräileen tai kunnon kävelylenkille, jos synnytys käynnistyis itekseen. Kovin kauas kotoa ei voi lähteä, kun pitää tietää, että on vessa lähellä. Tuntuu nykysin, kun käy vessassa kauppaan lähtiessä niin jo kauppaan mennessä on käytävä tarpeilla. Rasittavaa veskissä ramppaamista.
Nyt on kuitenki ihana ilma meille raskaana oleville viileä ja tuulee. Täytyy vielä leipoa tänään muffinsseja niin eiköhän sitä sitten pärjää hyvin kuukauden ainaki pakkasessa olevilla. Vointeja Tre toivotaan, että itekki päästään pian synnyttäneiden listalle ihan piakoin.
T.Sara 38+3
 
Huomenia kaikille!

Ihana kuulla vauva-arjesta! Alkaa kyllä olee mitta täynnä jo tätä odottamista. Joka yö kun herää vessaan, sitä toivois,että herätyksen tekis supistukset eikä vessahätä. Ei kyllä toivoakaan. Tuntuu, että näissä lähestyvissä synnytysoireissa ollaan menty vaan takapakkia, eli ei ole mitään oireita enää... Ei siis lisääntynyttä vuotoa, saati limatulppaa, ei supistuksista tietoakaan. Ainut mikä on lisääntynyt on jalkojen ja alaselän puutuminen, eli pitkään seisominen ei ole kauhean kivaa....

Mieskin alkaa pikku hiljaa jo olee valmista kauraa tähän odotteluun. Sillä kun työt on pitkin uuttamaata, joten koko ajan pitää kytätä puhelinta ja kysellä vointia multa, uskaltaako vielä lähteä töihin. Ja tietty nyt on puhelin koko ajan soinut ja sukulaiset ja kaverit kyselevät jatkuvasti vointia ja sitä, että joko se synnytys alkaa... Mä luulen, että täällä mennään pitkälle heinäkuun loppuun, että mitään tapahtuu...

Nooh, täytyy vain jaksaa... Huomenna neuvola ja siellä varmaan nyt kuulee, koska oli ylimenokontrollit ym...

Aamu73 ja Onni 39 tasan tai 39+4
 
Eihän sulla Aamu vielä ole pahastikkaan yli ajan en usko, että alkavat vielä käynnistelemään. Tämä on tämä loppuaika raskaudessa vieleä enemmän odottamista, kuin koko aikana muuten odottaminen on. Aika tulee vielä enemmän pitkäksi tuntuu, että kohta vois mennä vaikka töihin takasin vähäksiaikaa. Kävin just hakeen leipoma vehkeitä pääsee iltasella taas leipoon. Mulla tahtoo aina tuo kotityövireys iskeä enemmän illanpuolella, kuin päivällä.
Kauheako tullee aika pitkäksi ukko on raksala päivä kaudet ja tuntuu ettei kehtaa kotosallakkaan olla. Meillä on vain yksi auto niin ei taho päässä päivisin oikein minnekkään kyläileenkään.
Palaillaan taas. Onneksi tämä odotus palkitaan ei tätä muuten kestäis ja palkinto on kuitenki semmonen mitä me ollaan toivottu jo varmaan ihan pikkutytöistä asti.
Tsemppiä meille kaikille ja kärsivällisyyttä sitä tässä loppusuoralla tarvitaan.
T. Sara taas
 
Juu, eihän täällä olla vielä edes lasketussa ajassa, mutta meillä tehdään kaikki yliaikaiset käynnit synnärillä, kun neuvola on niin pieni. Meillä on synnärille noin tunnin ajomatka, joten ei huvittais kovin usein siellä vierailla. Tänään on vatsaa kiristänyt oikein huolella ja vauvelikin on ollut aikas hiljaa. Saa tosiaan vähän tuuppia sitä liikkeelle, että tietää kaiken olevan kunnossa.
Vaikka nyt on ollut vähän viileämpi ilma, niin kyllä hiki virtaa. On toi vatsa sellanen lämpöpatteri. Taitaa tosiaan Heinis olla laitoksella, kun siitä ei mitään kuulu. Huomenna sitten se neuvola ja toivottavasti se on sitten myös viimeinen.

Aamu73
 
Taalla ei mitaan merkkeja synnytyksen alkamisesta, harj.supistuksiakin tuli pari viikkoa sitten enemman kuin viime paivina. Olen kylla varautunut viela jopa 3 viikonkin odotukseen, olo ei kylla ole mikaan kiva, selkaa sarkee helposti ja vessassa joutuu tosiaan ramppaamaan vahan valia. Mielenkiinnolla odottelaan uutisia seuraavista synnyttaneista! Ja kivaa kuulla jo synnyttaneista, btw siirrytaanko me tuonne vauva-arkea palstalle kaikki kuukauden sisaan? :)
 
Iltaa.

Tänään sitte juoksin ja pompin kuin viimeistä päivää ja saunoin oikeen olan takaa, mutta ei mitään vaikutusta ollu ainakaan heti. Nyt illasta oltiin kylässä nii siellä alko supistelemaan ja on tullu muutama tosi ärmäkkä, oikee puhallella pitää. Mutta no tuskinpa tämä taaskaan mitään. Odotan kyllä että nämä tästä jatkuis! Katotaan miten käy. Jos ne taas hiipuu, niin ensviikolle pitää keksiä kyllä paljo ohjelmaa että ei masennu aivan totaalisesti tähän odottamiseen ;)

Olishan se niin kiva päästä taas hoitamaan vauvaa ja imettämään ja palautumaan normaalimittoihin. Imettäessä laihtuu melkoista kyytiä vaikka söis mitä vaan :) ja mulle ainaki suklaa maistuu järettömän hyvin imetysaikana, nam nam :)

Toivon kaikille paljon suppareita nii päästään synnyttämään!

t. tre
 
2.7. Heinis 27v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
23.7. Nuka73, 33v, esikoinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 22v, Kanta-Häme, esikoinen

Vauvansa saaneet:
20.6. Nuka73, tyttö 44 cm/ 2220g
23.6. Jossu78, poika 49 cm/ 3000g
25.6. Karvakuono, poika 47,3 cm/ 3045g
25.6. Wera, tyttö 45 cm/ 2675g.
5.7. Heinis, poika 51 cm/ 3420g

Pikaisesti heipat! Saatiin ku saatiinki sitte poika maailmaan. Lähettiin edellisen kirjotuksen jälkeen sairaalalle niin, et oltiin siellä yhelttoista. Kirjottelen ajatuksen kanssa teille synnytyksestä enemmän kuhan jaksan. Hassua oli, että meillä oli sama kätilö lopussa, ku esikoisesta ja pojille tuli täysin sama syntymäkellonaika!! Sain kokea alatiesynnytyksen josta oon maailman onnellisin. Aivan mieletön kokemus ja ihmettelen kaikkia kauhukertomuksia alatiesynnytyksestä. Se oli mieletöntä!!! Oikein paljo onnea siis kaikille, joilla se vielä edessä on. Aivan mahtavaa. Synnytys kesti kaikkinensa 16h 5min ja ponnistusvaihe oli elämäni lyhimmät 46 min. Eilen päästiin jo kotiin, tuntuu että synnytyksestäki olis jo viikkoja, vaikka poju on vasta kolmen päivän ikänen. Antibiootit on mulla kohtutulehdus epäilyn vuoks, lypsykone käytössä, ku tissit on kivikovat Lollo Ferrarit! Huomenna käydään sairaalalla tsekkaa jätkän kuuloa. Toivottavasti saadaan nyt ihan tuloski. Palailen asiaan kunhan aivot alkaa pelittää.

heinis ja pikku-Jii 3 pvää
 
Heips!

ONNEA HEINIS!!!!! Perästä tullaan...toivottavasti mekin päästään laitokselle vielä heinäkuun puolella, ettei tartte odotella tuonne elokuulle asti. :)

Piri
 
Oih, että kuinka moni jo on saanut vauvan:o) onnittelut heinikselle. Koskakohan sitä oma vuoro koittaa...kaks päivää laskettuun aikaan..olin viime yönä ihan varma et lähden, mut tässä sitä viel ollaan!!!
 
Minä taas...

Neuvola taas aamupäivällä: painoon lisää +800 g viime viikosta. Verenpaine 136/92, eli tosi koholla, koska viime viikolla 113/75. Lisäksi on ollut jonkun verran huimausta, eli mahd. alkava raskausmyrkytys, jota seurataan nyt sitten tiiviisti, sillä seuraava aika neuvolaan jo torstaina. Pissa oli puhdas ja sf-mitta 35 cm. Sydänäänet kuuluivat hyvin. Kerroin, että nukkuminen, päikkäreiden tai yöunien, on nykyään tosi vaikeeta, koska herään ihan älyttömiin alavatsa- ja alaselkäkipuihin pitkin yötä aika usein. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että kyseessä on supistukset. Päästyäni neuvolasta kotiin alkoivat elämäni ihan ensimmäiset kivuliaat supistukset, jotka siis itse tunnistin. Niitä tulikin jonkun aikaa aika säännöllisesti, mutta nyt ne ovat taas harventuneet. Eli kyllä tässä kai alkaa jotain kohta tapahtua:-) Sitten vielä (ällötekstivaroitus!) aamulla tuli aika iso klöntti ihan kirkasta limaa, ei siis valkovuodon näköistä. Ei ollut niin iso kuin olettaisin limatulpan olevan, mutta kuitenkin sellainen kökkö;-) Hih, jos menis nyt lapsivedet, niin mäkin tyhmä voisin tajuta että synnytys on alkanu ja että vois lähteä sairaalaan päin. Pitäkäähän peukkuja!

T. Assari 38+4
 
Onnea heinikselle taaltakin, ihana kuulla, etta koit synnytyksen positiivisena! Huh, hassua ajatella, etta laskettu aika on ens viikolla, vauva potkii valilla tosi voimakkaasti ylos ja sivuun. Huomenna taas laakariin. Jokohan Miakin on tosi toimissa. Ma oon kyselly kavereilta myos tosta limatulpasta, muutamalla tullu sellaista limaista vuotoa jopa viikko ja joillain sellanen kunnon tulppa muutamaan paivaa ennen synnytysta. Sita tassa itsekin olen kyttaillyt. :)
 
Heippa!

Mulla oli kanssa tänään neuvola. Kaikki ok, paitsi verenpaine edelleen vähän korkea. Tosin muita raskausmyrkytyksen oireita ei ole, joten ei syytä huoleen. Mulla ei ole mitään limoja vielä irronnut ja tuntuu, että mitä enemmän niitä oireita synnytyksestä odotteleen, sitä vähemmän mitään tuntuu tapahtuvan.

Mulla on alkanut pinna olemaan tosi tiukalla. Puhelin soi jatkuvasti (varsinkin mutsi piinaa), joten en enää edes vastaa siihen. Eikä muutenkaan tunnu tota huumoria oikein löytyvän. Alkaa tosiaan käymään rankaksi tää loppuodotus :). Täytyy oikein tosissaan yrittää nyt etsiä niitä positiivisia puolia tästä loppuraskaudesta.

Mulla on kanssa yön aikana alavatsa tosi kipee. Yleensä myös aamupäivästä alaselässä tuntuu menkkamaisia kipuja ja jalat puutuu tosi helposti. Onneks kuitenkaan ei oo sitä turvousta.

Kyselin neuvolasta nyt sitten tota jatkoa, eli huomenna on rakenneultaran ja 4D:n mukainen laskettuaika, mutta np-ultra on kuulemma tarkempi, joten sen kanssa mennään. Eli oikea laskettuaika on sitten sunnuntaina. Siitä sitten katotaan se ylimeno aika ja käynnistetään viimeistään 27.7 perjantaina (jos verenpaine ym sen sallivat). Mulla itellä onkin sitten 28.7 synttärit, eli toivottavasti nyt ei tuplasynttäreitä sentään tule :).

Eipäs muuta kuin positiivista loppuodotusta.

Aamu73 ja Onni 39+1
 
Onnea Heinis kovasti pikkuisesta pojasta.
Mia kans on varmaan tosi toimissa, kuin ei ole kuulunut mitään sieltä päin tai ainakin toivotaan niin. Täällä ketjussa kuulostaa, että usealla on jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Mulle ei vielä kaverit soittele pahemmin tai yksi soitteli tänään. Siinä ne sitten jo onkin.
Olishan se Aamu ihana synttäri lahja, kun syntyis samanapäivänä.
Mulla ei ole tulppaa vielä irronu vaikka olen kyllä kovasti sitä yrittäny täällä bongailla. Ei ole oikein minkäänlaisia merkkejä lapsen syntymästä. Kaitpa lapsella on hyvät oltavat tuolla kohdussa, kun tykkää niin siellä majailla.
Kauhea väsymys tässä on vain, mutta ei auta on alettava tekemään vielä jotaki kotitöitä.
T.saras 38+4
 

Similar threads

A
Viestiä
112
Luettu
3K
H
H
Viestiä
117
Luettu
2K
H
H
Viestiä
110
Luettu
3K
H
H
Viestiä
127
Luettu
4K
A
H
Viestiä
117
Luettu
3K
H

Yhteistyössä