Hei ja Onnittelut kaikille vauvelinsa saaneille, itse en ole ehtinyt lukea viela muiden kuulumisia. Meille syntyi iso poika sunnuntaina. Huh, olihan se hommaa ja synnytyshetkella tuntui, etta ei enaa ikuna!! Mutta kylla se on niin mahtava tunne, kun se vihdoin sielta putkahtaa ulos. Mitat siis 4.48 kg 53 cm ja voitte arvata, etta mulla paikat repes kiitettavasti, tikkeja siis tarvittiin reilusti ja perapukamatkin sain pahat. Nyt siis tosi vaikea olla, ei voi istua eika paljoa olla jalkojen paalla. Alku on ollut raskasta, kun poitsu joutui ensin happikaappiin, ensin oli sokeriarvot alhaalla ja hengitys jutuissa oli ongelmaa, mutta nyt kaikki silta osin hyvin. Ollaan paasty nyt kotiin, mutta joudutaan ramppaan labrassa ja lekurilla, kun poitsulla on keltaisuutta. En tieda suomen kielista termia jutulle, mutta nyt sita seuraillaan ja katotaan tarviiko laittaa lampolamppujen alle tai aloittaa laakitysta. Yleensa kuulemma lukemat ovat huipussa juuri 4 ja 5 paivan aikana syntymasta. Maitoa ei tule viela paljon, joten vastinetta olemme antaneet lisaksi oisin. Meilla yot siis valvotaan ja syodaan, paivat ovat rauhallisempia. Univelka on valtava, mutta sekin varmaan tasoittuu, kun paasemme tasta sairaalassa laukkaamisesta ym. Synnytys kesti niin, etta oltiin 4 yolla sairaalassa ja 11:16 sitten syntyi. Paiva pari ennen oli kylla todella kivuliasta alavatsassa ja selassa, ei ihmekkaan, kun oli niin iso motkale. Kun olin sairaalassa, supparit tulivat noin 2-3 minuutin valein, mutta en ollut auennut ollenkaan. Sitten lampimaan altaaseen, jossa vierahti monta tuntia. Ja kun vihdoin tsekkasivat avautumisen, olinkin yllattavasti avautunut niin etta paastiin tositoimiin ja nain ollen en saanut haluamaani epiduraalia. Mutta tassa sekava pikainen selostus, kayn piakkoin lukemassa muiden synnytyksia, joita varmasti on tullut tassa ajassa. Tsemppia kaikille viela odottaville, keratkaa voimia koitokseen!!! t, mia ja poitsu 5 paivaa