Heinäkuun mammat 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinis07

Vieras
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Onko kaikilla hiljasemmillakki kaikki hyvin? Onko Mian LA muuttunu? Katoin, kun viikkoja oli jo 32 viime kirjotuksessa? Päivitelkää listaa omalta osalta, jos muutoksia on.

Hitsi että oli sulosia ja pienen pieniä vaaveja, ku kävin eilen pikasesti kattomassa kaverin kaksosia =) En kyllä uskaltais edes syliin niin pikkuruista ottaa. Mitenkähän sitä taas uskaltaa noin kaheksan viikon päästä sellasta kanniskella. Suunnilleen viiden viikon päästä pitäis olla se synnytystapa-arvioki. Tänään käydään paria kämppää kattoo.

heinis 31+6

Alkuperäinen kirjoittaja heinis07:
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Onko kaikilla hiljasemmillakki kaikki hyvin? Onko Mian LA muuttunu? Katoin, kun viikkoja oli jo 32 viime kirjotuksessa? Päivitelkää listaa omalta osalta, jos muutoksia on.

Hitsi että oli sulosia ja pienen pieniä vaaveja, ku kävin eilen pikasesti kattomassa kaverin kaksosia =) En kyllä uskaltais edes syliin niin pikkuruista ottaa. Mitenkähän sitä taas uskaltaa noin kaheksan viikon päästä sellasta kanniskella. Suunnilleen viiden viikon päästä pitäis olla se synnytystapa-arvioki. Tänään käydään paria kämppää kattoo.

heinis 31+6

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Olen edelleen aktiivisesti seurannut kirjoituksianne päivittäin, mutta oma kirjoittaminen jäänyt vähemmälle. Vointi on ollut hyvä, mitä nyt ruokahalu on kuin hevosella ja kiloja tulee niin että ropisee. Tällä hetkellä ne tunne sanaa itsekuri..!
Yksi vaiva on ollut jo viimeiset kaksi viikkoa päivästä riippuen voimakkaampi ja lievempi; Navasta alaspäin tuntuu ihmeellistä kiristävää kipua, ikäänkuin vetäisi suonta tai joku kiskoisi napaa sisältäpäin.. Kuulostaa sekavalta! Kipu usein voimistuu silloin, kun on pissahätä.
Täytyy kysyä ylihuomenna neuvolassa, mutta onko muilla ollut vastaavaa?
Äitiysloma alkaa kesäkuun puolivälissä ja nyt alkaaa kyllä tuntua, että odottavan aika on pitkä! Ei jaksaisi enää keskittyä töihin!
Eipä ihmeempiä..onnelista odotuksen jatkoa muillekin Heinämammoille!

Meillä olis tänään toinen perhevalmennus, eli se psykologin pitämä luento vanhemmuudesta ja parisuhteesta. Saa nähdä saako siitä mitään irti. Mulla pyörii koko ajan mielessä mun hidastunut sf-käyrä, ja tuntuu, että on ikuisuus siihen, että on seuraava mittaus. Tosin soitin synnärille Lohjalle, ja sieltä vain sanoi, että näillä viikoilla saattaa maha jo laskeutua aika alas, joten se saattaa olla syynä hidastuneeseen kasvuu. Olisin menny yksityiselle ultraan, mutta ensimmäiset vapaat ajat olivat vasta torstaille, joten kai se pitää vaan luottaa siihen, että kun vauveli liikkuu normaalisti eli siis liikkeitä tuntuu paljon, sillä ei ole mitään hätää. Kaikki vaan on niin uutta, että tuntuu olevan ihan avuton, kun jotain poikkeavaa on.
Meillä on nyt hankittu kaikki isoimmat jutut, eli vaunut ja turvakaukalo on varattu ja haetaan kuun lopulla. Kodinhoitohuoneeseen tulee hoitopaikka, mihin on hankittu jo hoitoalusta, kavereilta saatiin jalallinen amme ja osa vauvan vaatteista on jo pesty ja silitetty. Mutta mitä sinne synnärille olis hyvä ottaa mukaan? Saako siellä vauvelin pukea omiin vaatteisiin vai ollaanko siellä ne sairaalapäivät sairaalan vaatteissa (sekä vauva että äippä)?. Kaverit olivat ostaneet mulle lelulaatikon, mihin olivat keränneet kaikkea tarpeellista ensivaipoista yösiteisiin ja imetysliiveistä liivisuojiin ym. :). Oli tosi kiva lahja :).
Nyt pitää taas aloitaa arkiaskareet, eli ruuanlaittoa ja siivousta ennen valmennukseen lähtemistä.

Aamu73 ja Onni 30+1 tai 30+5

OK, ajattelin, että jos olisi ollut sama synnäri, mutta ei sitten ollut :). Meillä tutustuminen on vasta 19.6. Kuulemma Lohjalla on kauhea ruuhka tulossa kesäkuussa, joten aikasempaa aikaa ei saatu. Toivotaan, että ei tarvii pahimpaan ruuhka-aikaan synnyttää vaan synnytys tapahtuis vasta heinäkuussa, niin kuin laskettuaika on.

Moikka!

Aamu73, mulla on (kokemuksesta) sellainen käsitys, että esimerkiksi kun tulet sairaalaan synnyttämään, saat olla omissa vaatteissa niin kauan kuin tuntuu mukavalta. Tietenkin kaikkia toimenpiteitä ajatellen sairaalan yöpaita on kaikkein kätevin. Olettaisin, että vauvan saa pukea omiin vaatteisiin, jos hänellä on kaikki ok, tästä ei kuitenkaan varmaa tietoa.

Tähän mennessä ole neulonut vauvalle

- nutun ja olkaimelliset housut (vaaleanpuna-valkoraidalliset)
- tossut (vaaleanpunaiset)
- tumput (vaaleanpunaiset)
- vaunupeiton (omenanvihreän - sopii vaunujen väriin)
- makuupussin (sini-valko-vihreän)
- tossut (vaaleanvihreät).

Olisin neulonut kaiken vaaleanpunaisena, mutta sitten alkoi tulla ympäristöstä kommentteja tyyliin "ei ne ultrassa voi varmasti tietää kumpi on tulossa", "poika se on kuitenkin" yms., joten vaihdoin neutraalimpiin väreihin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T. Assari 29+4

Terve!

Enää 10 päivää töitä!!!!!!!!!!!!! JEEEEEEE!!!! No, mulla on siis aluksi vuosilomasta osa, osan sain laitettua säästöön, äitiyslomahan mulla alkaa vasta 20.6.

Kävin tänään hakemassa neuvolasta lainaan tukivyön. Saa nähdä auttaako ollenkaan. Mulla alkoi viime viikon lopulla älyttömät kivut alapäässä. Istuminen ja makaaminen onnistuu, mutta makaamisessakin asennon vaihto tuntuu ja kävely on yhtä tuskaa. Sitten on päiviä, jolloin voin kävellä ja tehdä, mitä vaan. Riippuu sitten päivästä, että onko illalla sairaan kipee vai ei ollenkaan kipeä... No sain nyt sitten tuon tukivyön,että toivottavasti auttaa.

Meilä ei ole vauvalle hankittuna vasta kuin yksi lelu, pipo, body ja lakanoita! ;) Heh, no ollaan me saatu vaatteita lainaan ja äitiyspakkauskin on tulossa, ettei lapsen sentään tarvitse olla alasti. Ylihuomenna appivanhemmat tuovat vanhan korisängyn vauvalle. Mutta kunhan tuossa tuo loma alkaa, niin eiköhän mekin sitten vihdoin saadaan hankittua ne vaunut ja turvaistuimet, ym tarvikkeet. ;)

Ollaan linjoilla,
Piri

Voi vitsi, aivan ihanan sulosia vaatteita Assari! Hitto kun itekki osais. Mulla siirty neuvola keskiviikon sijasta torstaille. Ihmettelen vaan, ku terveydenhoitaja oli lähettäny kirjeen uudesta ajasta. Toivottavasti sen suhtautuminen muhun ei nyt totaalisesti romuttunu ton sossujutun myötä. Ihme, ettei siitä perhetyöntekijästäkään oo mitään kuulunu. Huomenna mennään taas kattoo yhtä rivarikolmioo. Ajateltiin jättää tarjous siitä toisesta kämpästä, jos toi ei oo hyvä. Siinä mitä käytiin eilen kattomassa, pitäs vaan tehä kylppäriremppa. Se vapautuis 1.6. ja juhannuksen tienoilla ehkä leikellään vaavia ulos... kiireeks menis! Enää ku ei sais pahemmin kurotellakkaan, ei musta ois mitään apua edes seinien laittamisessa. Iskee vielä ressi noista kämpistä. Jossain vaiheessa täytyy käydä penkoo kellarista 56 senttiset vaatteet pesuun, että saa vauvalle jotain puhdasta päälle.

Sairaalassa olon aikana kannattaa käyttää niitä sairaalan vaatteita itellä ja vauvalla. Ei tartte heti alkaa pyykkäämään, ku pääsee kotiin. Mä pakkasin viimeks omat ja vauvan kotiutumisvaatteet turvakaukaloon, jonka mies toi sitte sairaalaan lähtöpäivänä. Kannattaa myöski muistaa, että kaiken mitä mukaansa ottaa, joutuu kantamaan sieltä poiski ja sitte se vauva matkustaa mahan ulkopuolella kannettavana. Joten ei ihan kamalasti kannata tavaraa mukaan pakata.

heinis 32 tasan

Jep, taalla LA edelleen 6 heinakuuta. Eilen tuli toissa ikavia vihlontakipuja alapaahan, ei kai tykkaa enaa seisomisesta ja kavelysta...onkohan noi niita liitoskipu vihlontoja? No onneks toita vain kaks paivaa viikossa, vika paiva 23 keskiviikkona. Jos olisin vakkarina niin jaisin jo varmaankin pois, sen verran siella pitaa kyykkia ja touhottaa.
Heinis; kannattaa miettia tota remppaan ryhtymista, siita on oma stressinsa vaikka et itse tekisikaan. Meilla ollut mies kaikki illat ja viikonloput mita omalta duuniltansa ehtinyt ylakerrassa remppaamassa. Nyt kylpparin seinat laatoitettu, lattia viela tekematta seka jotain sahkotoita. Joudutaan siis ottaan keittioremppaan ammattimies, joka tekee kaikki viikossa, ja silti menee tipalle ehtiiko ennen vauvan tultua valmiiski. Remppa on valmis kesakuun lopussa eli jos syntyy ennen laskettua aikaa niin sit ollaan taalla rempan keskella. Onneks sitten on ylakerta missa makkarit ja kylppari valmiina, mut en mielellaan olis taalla metelissa ja liiman hajussa vauvan kanssa. Mutta halutaan teha se nyt pois alta, muuten se jaa loppukesaan ja ei sekaan oo hauskaa! Mut jos teilla on vaan kylppariremppa niin ammattimies tekee sen viikossa. Onnea asunnon hankintaan. Remppaa voi aina tehda, mutta minusta tarkeinta asunnon ostossa on, etta tykkaatte alueesta! t; mia

Hei
Mulla oli tänään neuvola ja jouduin käymään synnärillä kuuntelemassa sydänääniä. Hyvinpä tuo kuulosti sykkivän onneksi. Muuten kaikki oli ihan muakvasti. Sain myös aikoja sinne synnärille tutustumaan ja jonnekin iltaan missä opetetaan lapsen hoitoa. Muunlaista synnytysvalmennusta ei täällä sitten olekkaan.
Kyllä Assari olet reipas, kun olet jaksanu kutoa kaikki. Täytyy tässä käydä tutustuun sinne sähköpostiin ja kattoon. Oletko mistä saanu mallit niihin nuttuihin ja muihin. Itse ajattelin kanssa, että uskaltaisinko kokeilla jotaki kutuoa itekki.
Mulla alko tänään tuntuun kanssa, että lähen kyllä hakeen loppuviikosta saikkua. Tuntuu oikeasti ettei oikein työt enää onnistu samanlailla, kuin ennen ja sitä on sitten kotia tullessa aika väsyksissä.
T.SAras 29+4

Kiitos Heinis ja Saras kehuista:-) Mä olen Suuren Käsityölehden tilaaja ja ostelen silloin tällöin myös muita käsityölehtiä, joten mallit saan sieltä.

Kyllä mun mielestä Saras kannattaa hakea sairaslomaa, jos tuntuu, ettet jaksa. Vaikka mä olen vain kotona ja päivän puuhat on siivousta ja muuta sellaista, tuntuu siltikin päivittäin siltä, että nyt pitää hidastaa tahtia ja levätä välillä.

Toivotaan, Heinis, että löydätte mieleisenne asunnon. Ymmärrän hyvin tuon asuntostressin. Mekin melkein ostettiin vanha omakotitalo kuukausi sitten - siinä sitä kunnostaessa olisikin sitten mennyt koko lapsen vauva-aika. Päädyttiin jäämään tähän kerrostaloon vielä toistaiseksi.

Mukavaa päivää kaikille!

T. Assari 29+5

Hei
Nostin vain ylös, ettei tiputa toiselle sivulle.
Täällä menee ihan hyvin lapsi liikkuukin jonkin verran. Enemmän se muljahtelee, kuin potkii. Ja muuten lapsi on kääntyny pää alas päin ja toivotaan ettei se enää sieltä käänny muuten päin. Täytyy tässä lähteä viemään koira mummolaan ja ruokaa kirvesmiehille huomiseksi.
Saras 29+5

Hei !
Ihmettelen kovasti, miten jotkut jaksaa olla töissä ? Huhhuh. Siis , mun kohdalla ei olisi ollut pitkään aikaan mahdollista. Teen kaiken jo oman rytmini mukaan, ei jos päivällä väsyttää, nukahdan sitten. En halua joutua ennenaikaisesti sairaalaan touhottamalla liikaa. Vauvan vaatteita (uusia ) on vielä pesemättä, kun pyykkihäkkyrää ei saanut iskettyä routaiseen maahan. Menee varmaan vielä viikko, kun odottaa maan sulavan sen verran , että mahdollistuu.
Meillä puuttuu sielä pinnasänky, kun Ikeassa ei ole sitä sänkyä, mikä me juuri halutaan.Kätevää kuitenkin, kun voi netistä katsoa varastotilanteen, ettei suotta lähde
tallustelemaan sinne. Hirveesti en nauti kävelystä ,kun vauva painaa tuonne häpyluuhun ? , ja jalat turpoo tallustelusta. Muuten olo on ihan o.k. Yöllä saan nukuttua ihan kunnolla. 21 päivää, ja alkaa äitiysloma virallisesti. Meille tulee ajokoiran pentu lauantaina, joten siinähän mulla on sitten esimakua yövalvomisesta. Eka viikko on yhtä vikisemistä, ja paikkoihin opettelua. Esikoinen lupasi nukkua kuitenkin sen kanssa vähän aikaa takkahuoneessa , ettei mun tarvi valvoa sen kanssa. En jotenkin halua rasittaa itseäni , enkä sekoittaa vuorokausirytmiä. Mulla on sellainen vakaa käsitys, että säännönmukaisuus äidin elämässä on hyväksi sikiölle. Vaikkei vauva kellonajoista masussa mitään tiedäkään, oppii ainakin jonkinlaisen rytmin.
Hyvää vointia meille kaikille !
T. Wera 31+5

Moikka!

Samat sanat, Wera, mäkin ihmettelen töissä jaksavia:-) Olen jotenkin jo ihan omassa maailmassani, eikä muiden asiat tai työasiat kiinnosta kyllä pätkääkään:-)

Olen samaa mieltä kanssasi myös tuosta vuorokausirytmin vaikutuksesta sikiöön, Wera. Itse pyrin noudattamaan rutiineja joka päivä. Olen myös - naurakaa jos haluatte - alkanut lukea vauvalle joka päivä pari satua ääneen ja lisäksi laulamaan hänelle tuutulaulun joka ilta suunnilleen samaan aikaan. Olenkohan höpsähtämässä täysin?

T. Assari 29+6

Assarille :), toi on ihanan kuulosta, että luet ja lauleskelet vauvalle. Kaipa meillä jokaisella on joku hassu tapa tullut tässä raskauden aikana. Mä ajelen aina aurinkoisella säällä autoa niin, että mulla on vatsa paljaana :). Onni alkaa heti kääntyilee ja potkii kun vatsa kylpee auringossa. TOivottavasti kohta päästää pihalle ottamaan yhdessä aurinkoa.
Mä en olis kyllä pystynyt olemaan duunissa yhtään pidempään ja vaikka tää on mulle täysin palkatonta aikaa, niin en kyllä olisi jaksanut enää olla töissä. Miten muuten toi äippäraha menee? Mä jotenkin kuvittelin, että heti kun jää äippälomalle, niin korvaus alkaa juoksemaan kuukausittain. Nyt kuitenkin mulle tuli lappu kelasta, että töistä poissaolo lappu pitää lähettää aikaisintaan 16.7 (LA 15.7 ja äippäloma alkaa 5.6) eli korvausta on tiedossa vasta heinäkuun lopulla tai sitten vasta elokuussa? Tulee olemaan rahallisesti aika pitkä aika olla ilman mitään korvausta.....
Sitten vaivoihin. Mulla on ollut nyt tosi tuskasia öitä tällä viikolla, eli herään pahaan oloon kolmesti yössä vähintään ja suuhun asti tulee yrjön makuista lientä. On koko ajan sellanen olo, että laatta lentää just. TÄä on vai yöaikaan siis makuulla. Paha olo menee ohi kun vaan nousee sängystä ja kävelee hetken, mutta tää alkaa tosiaan olemaan aika rasittavaa, jos tää tästä vielä pahenee tai on oikeasti kaikki yöt tätä :(.

Saatiin tänään muuten äippäpakkaus ja edelleen se oli se viime vuoden malli. Tosin sinivoittosuus ei varmasti haittaa, koska poikaahan tässä odotetaan. Olin yllättynyt kuinka ihania vaatteita ja tavaroita siinä olikin :). Aivan ihanaa, että tällanen paketti on mahdollista saada!

Sitten mietityttää välillä tää sf-käyrä, mitä jos kasvu onkin tyrehtynyt kokonaan. TOsin mittasin aamulla vyötärönympärystän ja se oli kasvanut viikossa 1cm, eli nyt ollaan jo 100,5cm:ssä kun lähtö oli 69cm:). Paino on myös noussu viikossa taas yli 600g, joten kaipa Onni vaan asustelelee sitten tuolla aika alhaalla.

Aamu73, ja Onni 30+3 tai 31+0

heips! Taallakin aletaan olla aika kypsa toihin, mulla on osa-aikanen tyo, jota olen viela kevennetysti tehnyt viime aikoina.Taalla amerikkalaiset on kylla ihan ihmeellisia, monet tyokaverit kertoneet kilpaa, kuinka ovat viela synnytysta edellisena paiva olleet toissa!! Suurin osa tyossa kayvista oikeasti on taalla todella viime tippaan asti toissa,jos ei ihan edelliseen paivaan niin n. 2 viikkoa ennen la:ta jaavat pois. Ja monet tosiaan palaa toihin ihan mielettoman aikasin. Vaikka taalla on Suomeen verrattuna paljon enemman kotiaiteja, niin ne jotka tyossa kayvat, palaavat sinne yleensa 2 kuukauden kuluttua synnytyksesta viimeistaan ja useimmilla tama 2kuukautta on taysin palkaton. Juuri yksi tyokaveri kertoi, kuinka hanen siskonsa oli palannut tyohon 2 viikkoa (!!!) vauvan syntyman jalkeen. HUH! Arvatkaa vaan olenko hehkuttanut Suomen sosiaaliturvaa! Kanadassakin parempi tilanne aideilla, vai mita Mia? Musta on todella vaarin, etta aidit laitetaan valitsemaan tyonsa ja lapsen valilla, no tosin monilla ei ole edes varaa valita, jos meinaa asua jossain ja tulla toimeen.

Minakin valilla lauleskelen vauvalle ja silittelen masua ja juttelen, me kutsutaan vauvaa jo nimella! :) Kaytiin eilen tutustumassa synnarille, vaikutti ihan hyvalta, synnytyshuoneessa on allas ja pallo, seka tv, dvd-soitin, sohva jne.Synnytyksen jalkeen siirretaan yksityishuoneseen (jee!) jossa myos oma vessa, sohva isalle, tv yms.

Onko teilla olleet miehet mukana neuvolakaynneilla, mulla mies oli 20 vk:n ultrassa, mutta ei sen jalkeen, musta ois ihan kiva, jos vaikka kerran viela tulisi, voitais yhdessa kysya synnytykseen liittyvia kysymyksia yms. Mutta katsoo nyt. Mun maha on jo aikamoisen iso, ja alkaa olla aika raskas olo, jos makoilee illalla sohvalla, niin ylosnousu valilla vihlasee todella.

t. Lavine

Onpas Suomessa tosiaan asiat hyvin, täällä tuskin tulis mieleenkään mennä töihin kahden kuukauden saati sitten kahden viikon päästä vauvan syntymästä...

Ite valmistuin nyt Toukokuussa ja nyt olen pari viikkoa lomaillut mutta olen ottanut muutamia sijaisuuksia vielä Toukokuulle, saa nähdä miten jaksaa... Tähän kotona olemiseen vois jo tottua :0)

Olin maanantaina neuvolassa ja siellä terkkari tunnusteli ja epäili vauvan olevan jo pää alaspäin, ihmettelin asiaa koska tunnen kaikki liikkeet ainoastaan alavatsalla, terkkari siihen, että ne voi olla sitten käsien töytäsyjä. No, arvatkaa huolestuinko nyt ja pähkäilen täällä, että jos vauva on niin päin niin miksi ihmeessä en tunne potkuja ylävatsalla koska eikös loogisesti ajatellen jalkojen potkut ole tuntuvampia kuin käsien liikkeet... Arvatkaa piirtyikö päähän jo kauhukuvia vauvan jalkojen toimimattomuudesta jne... Täytyy ehkä kysellä asiasta lisää seuraavalla käynnillä...

Karvakuono - aivan sama ongelma!!!
Mulle kanssa sanottiin että vauva on pää alaspäin. Ihmettelen ihan samaa että onkohan sillä vain toimivat kädet ja koko peräpää löysää siskonmakkaraa... hui!
Mutta ehkä se istukka edelleen vaikuttaa kun on tosssa edessä?
Mä kyllä tunnen kamalia iskuja alamahaan mutta en juuri mitään ylös.

No, eiköhän kaikki ole kuitenkin ok. Sitä vain on niin huolissaan koko ajan. Mullakin tämä päivä taas ilman mitään liikkeitä:( mutta nytkun aloin tänne kirjoitteleen niin alkoi alamasu sykkiä taas.

Olo suht ok. Töissä en ole ollu viikkoihin ja on jotenkin hassua vain olla. Mutta alan kuitenkin tästä pikkuhiljaa nauttimaankin jo. Vauvan vaatteiden pesua pitäis aloitella ja muutenkin järjestellä paikkoja ja ostaa tavaraa. Vaunut on nyt hankittu, kaukalo pitänee vielä hankkia...
Ja sitten tahtoisin jonkun kivan lipaston hoitopöydäksi, mutta en halua mitään "virallista" vauvojen hoitopöytää. Ideoita?

Kaikille meille onnellista odotusta!

Voi että sitä voi olla onnessaan velkaantumnisesta! Käytiin eilen vielä kattomassa uudelleen kahta kahessa kerroksessa olevaa rivarikolmioo ja jätettiin toisesta tarjous. Läpi meni ja saatiin hinnasta tinkastuu 5500 pois!!! Siellä pitää se kylppäriremppa tehä, joten nyt sormet ristissä pitää toivoo, että se hoituu ajallaan eikä tuu ylläreitä. Tästä kämpästä joudutaan kuitenki maksaa vuokra vielä ens kuulta, joten heinäkuun alkuun mennessä pitää olla kamat uudessa osotteessa. Maanantaina on vihdoin ja viimein tulossa se perhetyöntekijä käymään. Jostain syystä tulee sossun akan kanssa, mutten jaksa siitä edes nyt välittää. Oon niin onnesta soikee ja taidan keskittyä pakkailemiseen, ku ne täällä käy! :P Olihan tosta naapurin ilmotuksesta siis jotain hyötyäki. Meijän parisuhde vahvistu entisestään ja saatiin yks suuri päätös vietyy loppuun. Jospa tää suhde tällä kertaa toimis, kun yhteinen kotikin ostetaan. Vielä ku mies tajuais mut joskus kihlata...
Neuvola ois 14.30. Yllättäen taas jo pissattais ja sinne asti tarttee pidätellä :/ Ilmottelen iltasella niitä kuulumisia. Neljältä käydään allekirjottaa kirjallinen tarjous =) (=
heinis 32+3 (ihan sekoomassa!!)

Hei
Sairasloma alkoi ja kestää nyt ainakin pari viikkoa. Ajattelin käydä sitten kokeileen miltä se tuntuu. Tänään olen touhunu kaikki paperit kelalle ja puuttuhan sieltä jotaki juttuja. Huomena aattelin tässä siivota vähän kotia ja yritän nyt teheskellä kotitöitä pikkuisen tässä kotosalla.
Vauvan vaatteet pesen, kun se pakkaus tulee niin saan kaikki yhtä aikaa.
Wera ajokoiran pennut on lutusia. Ei varmaankaan tarvi valvoa montaa yötä, kun se tottuu olemaan ilman äiteetä ja tottuu uuteen ympäristöön. Mulla on välillä koirakuume. Tuo minun vanhus on jo 13-vuotias ja nyt sairastelee muutenkin. Joten aattelin, että saattais olla ihan mukava, että tuon vanhuksen loppuelämä menis ilman isompia muutoksia. Tietty tuo vauvan tulo vähän jännittää ja sen reagointi täytyy vain toivoa parasta.
Mie kävin maanantaina kans neuvolassa ja kyllä lapsosen pää oli alhaalla. Onneksi. Ite toivonki että vauva kääntyi ittekseen ettei tarvi alkaa mitään kääntämis operaatioita käymään läpi. Toivon, että saan synnytettyä lapsen ihan normaalisti alakautta.
Nyt tänään on käyny mielessä enemmän tuo itse synnytys ja se miten siitä suoriudun. Onneksi en vielä tiedä miltä se tuntuu niin en ossaa sitä niin kauheasti pelätäkkään.
Heinis ihana, kun pääsettä muuttaan jo hyvällä tuurilla ennen vauvan syntymistä. VArmaan mukava laittaa uutta kotia ja sinne saa sitten laittaa kaikki vauvan kamatki mukavasti esille.
Pissala täytyy täälläki käyä aika tiheään hyvä, että ehtii kaupassa käydä ilman vessataukoa.
Eipä tässä meillä heniksillä ole enää armon aikaa jäljellä. Kohta meillä on pienokaiset jo sylissä. Alkuajan jännityksistä ollaan päästy jo tänne. Nyt on enää sitten edessä parikuukautatta ja sitten ollaan maalissa.
Hyvä me
T Sara + 30